PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yagmurlu Havalarda Motosiklet Kullanimi



Erhan Erdil
11 Eylül 2006, 15:22
SULAK HAVALARDA SEYAHAT, İNSANIN CANINI SIKAR.
Hani bizim meteolojinin kullandığı bir deyim vardır,Hissedilen sıcaklık. İşte bu, sürüşteki en önemli etkendir.Islanan bir motor sürücüsü, rüzgarın etkisiyle, hava -1,-2 derecede iken bile,-25,-30 derece hissedebilir. Rüzgar, bu konuda işguzarlığını kendisine adet edinmiştir. Hele bir ıslanmayagörün, sizin vücut ısınızı uçurmak için elinden geleni yapacak ve donma probleminin yaşanmasına sebep olacaktır.

Eğer Antalya, Adana gibi güney bölgelerinde oturuyorsanız, çoğu zaman yağmur sizin için ciddi bir problem olmayacaktır ama, daha kuzeyde oturuyor yada kuzeye doğru bir gezi yapmayı düşünüyorsanız, hava roporunda ne derse desin, yağmur için önlem almanız yararlıdır. Şöyle kuvvetli bir çise bile, insanı yola çıktığına pişman edebilir.

KURU KALMAK HAYATİ ÖNEM TAŞIR

En ideal metod, giydiklerinizin üzerine, yağmur geçirmeyen bir “kat” geçirmektir. Eğer meteoloji raporunu dinleyip, yağmur haberini aldıysanız, babaannenizin, annenizin “romatizmalarım sızlıyor” diyorsa, kişisel tecrübeleriniz gökyüzünün durumunu beğenmiyorsa yada özellikle bir balıkçı dostunuzun falan bugün yağmur var diyorsa, sıkı giyinmeyi ihmal etmeyin. Bunun için orijinal bir kıyafet alabileceğiniz gibi, kıyafetinizi kendiniz de yaratabilirsiniz. Yağmur geçirmez naylon bir avcı pantalonununun üzerine yine naylon bir yağmurluk geçirerek sorunu çözebilirsiniz. Anfibi yaratıklar olmadığımıza göre, en azından içine rahatça sığabileceğiniz, gövdenizin büyük kısmını koruyan bir naylon torbayı, kollar ve kafa için üç delik açarak bir tarafları sokuşturmanızda muhteşem yarar var.

Bu havalarda, ne kadar dikkatli sürerseniz, o kadar iyi. Ne doktora, ne tamirciye iş çıkartmayın. Önünüze gelen her su birikintisine, paranoya ile bakın. Altından kaç santimlik çukur çıkacağı belli olmaz. Hele rampaya geldiğinizde, break dance yapan gençlerin yürümesi gibi, ileri yerine geri doğru gidebileceğiniz, her zaman aklınızın bir kenarında olsun.

ISLAK YOL NE KADAR GÜVENLİDİR.

Temiz bir asfalt, ıslak olduğu zaman, sürtünme %20 oranında azalır. Tabi tamamen teorik. Türkiye’nin neresinde, üzerinde çamur bulunmayan bir asfalt gördünüz? Yoldaki yağ, antifriz, fren izleri vs de cabası. Tabi bu arada, normal havada da suratınıza doğru uçabilecek otomobil atıkları (yenen yemeklerin kağıtları, torbaları, yanan sigaralar, kola kutuları, boşaltılan kül tablaları) bu havalarda her zaman olduğundan daha can sıkıcıdır. O küller, ıslak siperinize çarptığında, ince bir çamur tabakası ile kaplamayı ihmal etmez.

Arabalardan atılıp, otobana yayılmış olan yemek artıkları, yolda ezilmiş duran kedi ya da köpek cesetleri, kamyonların üzerinde “ bütün önlemler alınmasına rağmen” yine de düşmekte ısrar eden isyankar domatesler, hıyarlar asfaltın üzerine eklenir. Hafif bir çise yada sabah çiği üzerlerine geldiğinde, yoldaki bu gereksiz ayrıntılar, tehlikeli ayrıntılar haline gelirler.

Yağmurdan sonra kurumuş olan asfaltta bulunan, bazen de yağmurun akıntısı ile getirdiği teneke yada buna benzer sert plastik nesneler, birazcık ıklaklığı saklayacak mendeburluğu kendilerine huy edindiklerinden, gerçek birer otoyol tuzağına dönüşürler. Aynı şekilde yapraklar da aynı problemi yaşatırlar.

Ateş olmayan yerden duman çıkmaz derler ya bizim yük kamyonları ve özellikle İç Anadolu’da şehirlerarası yol yapan eski otobüsler de, yağ salmak konusunda nam salmışlardır. O yüzden özellikle bu havalarda, takipli giderken, onların arkaları yerine, lastiklerinin doğrultularını takip ederseniz, daha iyi edersiniz.
Bunlar, kuru havada motor kullanmaya alışmış sürücü arkadaşların, özellikle dikkat etmesi gereken noktalar.

ISLAK LASTİK GEVŞEK TUTUŞ YARATIR

Yağmur suyu, lastiklerin altından girerek, yanlara doğru kayar. Sığ lastik kanalı, düşey açı yaptığında, üzerine gelen baskı yüzünden bu suyu salar. Bu da, yolla lastik arasındaki sürtünme alanını azaltır. İyi bir yağmur lastiği, derin ve açılı oluklarıyla, bu tehlikeleri önler. Buna karşın, böyle lastikler, kuru havada ideal olan lastiklerin yanal eğimine sahip olmadıklarından, normal günlerde sürüş bakımından rahatsız edici, çekişi düşürücüdür. Lastiklerin havası da, bu yol koşullarında önemli bir faktördür. Yağmurlu havada, lastiklerin havasını biraz aldığınızda, sürtünme alanı genişler, yolu daha iyi kavrarlar.

SÜRÜŞ STRATEJİNİZİ BELİRLEMEK İÇİN ÖNCE DERİN BİR NEFES ALIP, SEÇENEKLERİNİZİ GÖZDEN GEÇİRİN.

Yağmurun ilk damlaları düşmeye başladığında şeytan, gazı kökleyip, bulutun diğer tarafına geçmeniz, yeniden kuru ve güvenli asfalta ulaşmanız için sizi dürter. Ama bu, özellikle de şehirde, hiç de akıllıca bir yöntem değildir. Şunu aklınızdan çıkarmayın ki yol, yağmur ilk çiselemeye başladığında, ıslak asfalttan daha kaygandır. Özellikle de trafiğin yoğun olduğu şehirde ve şehir çevresindeki yollarda. Bu durumda yapacağınız en akıllıca şey, bir süre mola vermek, otomobil sürücülerinin ıslaklığı tüm asfalta eşit olarak yaymasını beklemektir. Bu süre yağanın, ahmak ıslatan mı, yoksa ciddi bir yağmur mu olduğunu anlamak ve biraz ısınıp, yağmur giysilerinizi giymek için de iyi bir ara olacaktır.

YÜZEYE TETKİK EDİCİ BAKIŞLAR ATMAKTA FAYDA VAR.

Yağmur yağarken, daha önce yukarıda bahsi geçen kamyon ve otobüslerden sızmış olma ihtimali yüksek olan, yağlı yüzeylerden uzak durmaya dikkat edin. Özellikle de, dar yol virajlarında. Viraj ve bir tarafa doğru dönüş yapan rampalarda, aracın lastik izini takip edin. Hızınızı ve yatış açınızı azaltın. Açınızı mümkün olduğunca 90 dereceden uzaklaştırmayın ve tekerlek izlerini takip edin. Yurdumuzda hala rastlanan granit parke ve Arnavut kaldırımının asfalttan daha kaygan bir yüzey olduğunu unutmayın.
Yağmurlu havada, her türlü hızlanma hareketi ve yön değişikliğinden kaçının. Bu havada monotonluk, daha sonra canınızın sıkılmasından iyidir. Tekerleklerinizi mümkün olduğunca düşey tutun. Özellikle köprü gibi yerlerdeki çelik plakaların üzerinden geçerken. Bu tip yüzeylerin üzerinden yatış pozisyonunda geçmeniz, kolayca kaymanıza ve yuvarlanmanıza sebep olacaktır.

YAĞMURLU HAVADA FREN KULLANIMI KURU HAVADAKİNDEN FARKLIDIR.

Yağmurun ıslattığı asfaltta, fren yapma taktiğinizi yeniden gözden geçirmeniz gerekir.Bu havalarda, arka freni, normalde kullandığınızdan daha fazla kullanabilirsiniz. Çünkü motorun yüklenme şekli nedeniyle, öne daha az ağırlık gelir. En iyi yöntemse freni bölüştürmek, ön ve arkayı eşit ağırlıkta kullanmaktır. (bunu yapamıyorsanız acilen bir XX alın, dual sistem frenin sisteminin farkı )
Islak asfaltta, yavaşlamaya ya da durmaya karar verdiğinizde, düz bir çizgi halinde fren yapmaya çalışın. Şimdi bu ne demek diye soranlar çıkacaktır. Örneğin keskin bir viraja yaklaşırken, fren yaparak yavaşlama işleminizi, yana doğru ağırlık vermeye başlamadan önce bitirin. Eğer yavaşlama esnasında, yatarak fren yaparken, kaygan bir yüzeyle karşılaşırsanız, düşmeniz kaçınılmaz olur.

Bir kesişme noktasına yaklaşırken, eğer durmanız gerekecekse, her iki freni de hafifçe sıkarak, kurumalarını ve ısınmalarını sağlayın. Çoğu fren sisteminde kullanılan paslanmaz çelik meteryaller, kuru olduklarında harikadırlar ama ıslakken, can sıkacak kadar az etkili olmak adetleridir. Disklerin, bir yada iki kez dönmesiyle, yeterli miktarda su atılır ve frenler, yeniden güvenilir konuma gelirler.Eğer frenlerin yeterince tutmadığını hissedip yüklenirseniz, fren diskleri aniden kuruyarak, tekerleklerin kilitlenmesine sebep olabilir. Yağmurlu havada, frenleme probleminin önüne geçmek için, her zaman erken ve yumuşak frenleme yapmanız, tehlikeyi önleyecektir.

YAĞMURUN MOTORUN HER YERİNE AYNI ETKİYİ YAPMAZ

Motor çalışırken giren su, sıcaklığın etkisiyle buharlaşarak, zarar vermeden gidecektir. Ayrıca buhar, motorun çekiş gücünü arttıran bir etkendir. Fakat normal su, bu etkiyi yaratmaz. Yani normal havada, motor çalışırken ona su dökerseniz, aynı etkiyi yapmaz. Aksine, silindirlere giderek onları bloke edebilir yada bozabilir.
Bunun yanında yağış, elektrik sistemine pek yararlı değildir. Bağlantıları paslandırır, bozar, bobini çatlatabilir yada bunun gibi problemlere sebep olabilir. Böyle durumlarda, contaların sağlam, buji gibi aksamların iyi oturmuş olması, büyük önem kazanır.

EĞER ŞİMŞEKLER ÇAKMAYA BAŞLADIYSA, ORTALIKTA YALI KAZIĞI GİBİ DİKİLMEK YADA YOLA DEVAM ETMEK, BELAYA DAVETİYE ÇIKARMAKTIR.

Baktınız, gökten flaşlar çakıyor. Sakın ha filmlerdeki gibi poz yapmak için yola devam etmeyin. “Nasıl olsa altımda lastik var” diye güvenmeyin. “Son sözleri” kitabında sizin için bir bölüm ayrılabilir. Alçak yada paratoneri olan bir binaya girmeye çalışın ve şovun bitmesini bekleyin. Bir ağaç altına girmek uzun bir objenin altına saklanmaktır. Bu da yıldırım riskini yükseltir.
Eğer yağmur çok fazlaysa, özellikle şehir içinde sürmeyi bırakmanızı tavsiye edebilirim. Türk şehirleri, genellikle düz alanlar yerine daha kolay savunulabilecek yamaçlara kurulmuş olduğundan, yolun sizi götürdüğü alçak bir noktada, yükseklerden gelen hayli hızlı ve yoğun bir sel dalgasıyla karşılaşabilir, tehlike yaşayabilirsiniz.

Artık yağmurlu asfalta biraz tedirgin bakabilirsiniz ama olacak o kadar. Bizim eskilerin dediği gibi “Korkulu rüya görmektense biraz uykusuz kalmak evladır”
Kaynak : Sedat Güven

FutureShock
11 Eylül 2006, 15:45
Ben de bugün evden (beylikdüzü) ofise (tophane) motorla geldim. Sabah tam fırtına ve rüzgara yakalandım.Allahtan fazla sorun yaşamadım.Sadece kaskın vizörü ıslandıkça biraz stres yaptı beni.Kışlık eldiven takmıştım,ellerimle sildim sürekli arasıra açık gittim bu seferde yağmur damlaları gözüme girerek rahatsız etti.Onun dışında pek problem yoktu.

Bir sorum olucak bu vizörü yağmurlu havalarda nasıl daha kuru tutabiliriz bir fikri bilgisi olan var mı ??

Bu arada paylaşım için teşekkürler.

Olcay Avşar
11 Eylül 2006, 16:06
FutureShock vizörü çok sık silersen eğer her defasında yağmur damlacıklarının tutunması için iyi bir zemin hazırlarsın. Oysaki iyice ıslanan vizörde (ve cam) yağmur samları pek tutunamaz ve aşşağı doğru (bazende hıza bağlı olarak yukarı doğru) kaymaya başlayacaktır ve belli bir zaman sonra gözlerini rahatsız etmeyecek ve görüş açını ilk damlacıklı halinden daha iyi bir seviyeye getirecektir.

Fakat bu çözümsüz bir durumda geçerlidir, en iyi çözüm ise yağmur kaydırıcı kimyasal kullanmaktır (sprey olarak satılır) yada görüşü etkileyecek kadar buğulanma yapmayacak bir yağ ile vizörü yola çıkmadan önce silerseniz yağmur bunada tutunamayacak ve kayacaktır.

aybiketa
11 Eylül 2006, 16:13
Vizörde damlacık kalmasını ve buğu oluşmasını önleyen spreyler var.
Tavsiye ederim.

koyulacivert
11 Eylül 2006, 16:17
özellikle şimdiki zamanlarda (eylül - ekim) verilebilecek en yararlı bilgi olmuş... paylaşımın için teşekkürler...:cat:

zeda3000
11 Eylül 2006, 16:28
Skullhenter bilgiler icin gercekten cok tessekur ederiz. Ozelikle benim gibi 12 ay motordan inmeyen hele Antalyanin meshur yagmurlari altinda yuzen biri icin.Acikcasi yurt disinda bile yagmurluk takimi aldim yanliz hepsi belli bir sure sonra su emmeye basliyor.Cok ucuza almis oldugum sari balikci takimi ise kesinlikle su emmiyor.Hemde sari renk oldugu icin herkez beni gorebiliyor.Tevsiye ederim.

Asiri yagmurlu havada vizoru kapatmak buyuk tehlike yaratir. Vizore yapisan damlaciklar buyutec etkisi yapar ve karsidan gelen aracin farlari onunuzde buyuk bir parlamaya yol acar.

cobalt
11 Eylül 2006, 16:34
gecen haftakı saganaga yakalanmadan once verseydın ya bu bılgıyı :pr: gercı arada karakacana yuzme de ogrettım ama :mrgreen:

erdalakoluk
22 Eylül 2006, 03:33
eline sağlık benimgibi acemilere çok faydalı bilgiler bunlar. yalnız aklıma takılan bir konu var sormadan geçemiyeceğim.'' Lastiklerin havası da, bu yol koşullarında önemli bir faktördür. Yağmurlu havada, lastiklerin havasını biraz aldığınızda, sürtünme alanı genişler, yolu daha iyi kavrarlar.'' diyorsun. motora yeni başladım ama uzun süreli otomobil sürücüsüyüm. Eskiden karlı, yağmurlu havalarda eski şöförler lastiğin havasını indirin derlerdi. sonradan okuduğum oto dergilerinde ve yaşadığım deneyimlerde bunun yanlış olduğunu gördüm. lastiğin havası indikçe lastik kanalları kapanıyor ve böylecede su tahliyesi zorlaşarak suyastığı oluşturuyor. ayrıca lastiğin sürtünme yüzeyi genişleyince(inik havadan dolayı) lasyiğin birim alana uyguladığı basınç azalıyor. (ayakkabıların sivri topuğu ve geniş topuğu gibi) sonuç olarak lastik havasının indirilmesi otomobillerde karlı, buzlu ve ıslek zeminlerde firen mesafasini uzatıyor virajlarda kaymalara sebep oluyordu. bu sebeplede kar lastiği (lastik kanalları daha derindir.) öneriliyor. motorlarda kar-buz ve ıslak zeminde farklı bir fizik kuralı mı var ki lastik havasını indiriyoruz? aklım karıştı aydınlatırsanız sevinirim. motorda gerçekten acemiyim.öğretici bilgileriniz için şimdiden teşekkür ederim. saygılar.

reco58
22 Eylül 2006, 04:37
"acilen bir XX alın, dual sistem frenin sisteminin farkı"

bu, "dual sistem" veya "XX" nasıl bir şeydir. hangi model ve cc motorlarda kullanılır?

E_M_R_E_sen
22 Eylül 2006, 05:15
bilgi paylaşımı icin teşekkürler

bahadinli
07 Aralık 2006, 21:47
ellerin dert görmesin tsk ederim

GorkeM
11 Aralık 2006, 21:40
erdalakoluk'a katılıyorum öyle şey olurmu ya lastik havası indirmek falan...

ozkansava
12 Aralık 2006, 02:03
Paylaşım için teşekkürler.:cat:

balayyusuf
13 Ocak 2007, 05:02
Bence yağmurlu havalarda motosiklet kullanırken en temel güvenlik önlemi takip halinde olduğunuz araclara çok yaklaşmamak yoksa ani bir fren ve kaymak kaçınılmaz oluyor uzaktan ve sakin takip aman ha.Asla artistlik yok dikkat edelim :cat:

banavurma
20 Ağustos 2007, 18:21
bencede güzel bir yazı ...sitede daha önce karşılaşmamışım..iyi oldu....Skullhunter'a yazıyı bizle paylaştığı,
viper_1 arkadaşıma bu metini bulup eklediği için teşekkür ederim ....




Eğer Antalya, Adana gibi güney bölgelerinde oturuyorsanız, çoğu zaman yağmur sizin için ciddi bir problem olmayacaktır ama,


eğer antalyada o gün sağnak yağış bekleniyorsa bırakın motoru tekneyle bile sokağa çıkmayın derim....(fazla mı arbarttım ne :P)

erdalakoluk
21 Ağustos 2007, 02:46
SULAK HAVALARDA SEYAHAT, İNSANIN CANINI SIKAR.

KURU KALMAK HAYATİ ÖNEM TAŞIR



ISLAK YOL NE KADAR GÜVENLİDİR.

ISLAK LASTİK GEVŞEK TUTUŞ YARATIR

Yağmur suyu, lastiklerin altından girerek, yanlara doğru kayar. Sığ lastik kanalı, düşey açı yaptığında, üzerine gelen baskı yüzünden bu suyu salar. Bu da, yolla lastik arasındaki sürtünme alanını azaltır. İyi bir yağmur lastiği, derin ve açılı oluklarıyla, bu tehlikeleri önler. Buna karşın, böyle lastikler, kuru havada ideal olan lastiklerin yanal eğimine sahip olmadıklarından, normal günlerde sürüş bakımından rahatsız edici, çekişi düşürücüdür. Lastiklerin havası da, bu yol koşullarında önemli bir faktördür. Yağmurlu havada, lastiklerin havasını biraz aldığınızda, sürtünme alanı genişler, yolu daha iyi kavrarlar.

bu iki renkli yer birbiri ile çelişmiyormu arkadaşlar. lastiğin havasını indirirsen kanallar daralır , su tahliyesi zorlarış. su yatağı oluşur ve kayarsın

YÜZEYE TETKİK EDİCİ BAKIŞLAR ATMAKTA FAYDA VAR.


YAĞMURLU HAVADA FREN KULLANIMI KURU HAVADAKİNDEN FARKLIDIR.


YAĞMURUN MOTORUN HER YERİNE AYNI ETKİYİ YAPMAZ


EĞER ŞİMŞEKLER ÇAKMAYA BAŞLADIYSA, ORTALIKTA YALI KAZIĞI GİBİ DİKİLMEK YADA YOLA DEVAM ETMEK, BELAYA DAVETİYE ÇIKARMAKTIR.


Kaynak : Sedat Güven

lütfen her yazıyı eleştirel bir gözle ve anlamak için okuyun
övgüü daha sonra gelsin.

crazy_dragger
30 Ağustos 2007, 18:37
paylasım icin tskkurler ;)

alican_caliskan
07 Eylül 2007, 22:47
çok teşekkürler daha yağmurlu havalarda kullanmadık bakalım nasıl bişeymiş!:D tecrübe edinelim

Scooter_Mania
08 Eylül 2007, 21:28
Paylaşım için sağol :cat:

BIYIKLI
08 Eylül 2007, 22:16
Güzel, faydalı bir 'hort'. :)

dorlion
13 Eylül 2007, 00:00
bu sabah işe motosikletle gittik, akşam yağmura yakalandık. aklıma skullhunter'ın yazdıkları geldi. yolun iyicene ıslanması bekledim. sonra yola çıkıp 60 ı geçmeden devam ettim. yalnız aklıma takılan birşey var: tekerlek kalınlığı önemli mi kaygan zeminde? kalın lastiğin bir avantajı var mı? diğer farkettiğim şey ise, dur-kalklarda ayağın kayma ihtimalinin çok fazla olması. az kalsın deviriyordum motoru bugün :) öyle değil midir zaten, en usta motorcular bile, sırf ayak kayması yüzünden motorlarını devirmemiş midir?
herneyse, bu yazıyı yazarken, maksadım, herkes yağmurlu havada başına gelenleri, uyguladığı taktikleri, dikkat ettikleri püf noktalarını anlatırsa, eminim benim gibi birçok aceminin, yağmurlu havalarda güneş duasına çıkmasına gerek kalmaz :P

Incredible
13 Eylül 2007, 00:11
Teşekkürler. Çok faydalı bilgiler...:):):)

carlosmarcos
21 Mart 2008, 11:19
güzel bilgiler için çok tşk.

Deryali
21 Mart 2008, 11:34
Evet yine istanbul'a iyi bir yağmur yağdı. Motosiklete işe gelip gitmekte mecburi ( tabi zevkle ) kullanan bizler bu bardaktan boşanırcasına yağan yağmura hiç aldırmadan yağmurluklarımızıda giyerek çıktık yola :) her ne kadar kaskımıza buhar tutmasın diye sıktığımız buhar önleyicilerin hiç bir faydasını görmesekte, ön deki camın su taneciklerinden yolu tam olarka göremesekte sağ sağlim iş yerlerimize ulaşabildik :)

Hoşça-Dostça

malboro man
21 Mart 2008, 11:34
paylaşılan her değer çok can kurtarır.Teşekkürler :cat:

bukidavinci
21 Mart 2008, 13:00
cok 10 numara paylaşım olmuş bunlar ilerde bana ders olsun saoLun

chozen
21 Mart 2008, 13:09
Arkadaslar buğu olayını önleyen özel kask camları vardır yani kask camının üzerine takılan bir aparat ve artı olarak buğu spreyi benzinliklerden kolayca bulabilirsiniz. onlarda olmassa camınızı cok hafif aralıkta bırakabilirsini oda buğuyu önler sprey ise iki çeşittir hem buğu hemde yağmur suyu tutmaması için. herkeze güneşli günlerr :)

astronom
22 Mart 2008, 23:46
öncelikle her nekadar hortlamış olsada vakti zamanında yazılmış ama asla eskimeyen bilgiler için teşekkür ederek, bende elimden geldiğince kendi tecrübelerimi paylaşayım,

Yol şeritlerinden olabildiğince uzak durun, üzerinden geçmemeye, üzerinde seyir etmemeye dikkat edin

Mazgal köprü v.s. gibi yolda demir aksam olan yerlerden uzak durun

Asfalt üstünde su birikintisi varsa (ki yollarımızda her zaman her yerde vardır) en büyük sorun Aquaplaning.. büyük ihtimalle düştünüz demek zaten.. (Kısaca; Su birikintisi derinse ve süratiniz fazla yüksekse, lastik dişleriniz görevini yapamaz ve yolu tutmayı bırakır.) Su birikintilerinden daha temkinli geçmeye çalışın..Yolun en sağı ve en solu en derin birikintilere sahiptir (Yolun, yapısal olarak balık sırtı olmasından dolayı..). Bilincinde olunuz..

Motorunuz, herhangi bir sebeple, aşırı kayma eğilimine girerse, ilk yapacağınız şey debriyajı çekmek olsun (uzun uzun sebeplerini yazmayacağım). Debriyajı çekin ve ileri bakın..Sonrasında da (kayma geçtikten sonra) debriyajınızı yumuşakça bırakın..

Herhangibir viraja giriş hızını olabilecek en az yatış pozisyonuna göre ayarlayınız

Gaz kolunuzu olabildiğince dengeli kullanın ani gaz aöma veya kapamalarından uzak durun.

urcolak
23 Mart 2008, 00:15
harika olmuş ellerine sağlık teşekkür ediyorum, faydalı oldu.

digi_boy26
02 Mart 2009, 23:39
yakın zamanda faydası oalacak bilgiler için bir yazı dizisi olduğu için güncelliyoum :) tekeriniz düz bassın :)

solmyr
03 Mart 2009, 00:20
arka frenim tambur, ses yaptığı için servise danıştım, toz vardır, git benzinciden tambura tazikli su sık, ses dawam ederse gel dedi. gittim sıktım, şehir dışındaki bi benzinlikti, dönüşte 100le geliyorum, frene aslıyımda pislikler iyice dağılsın diye geldi aklıma, iyikide gelmiş, boşa alıp, şehir girişine 500m kala frene bastım, ses yoktu, işin ilgiç tarafı herhangi bi yawaşlamada yoktu, frene ne kadar bassamda serçe parmağıyla dokunuyormuş gibi bi etkisi vardı. frene yüklenme fikri aklıma erken geldiği için şanslıydım, tam kuru haldeyken ayarlasaydım, 4yola 80km ile girerdim heralde. ıslak tambura özellikle dikkat

kanucan
26 Eylül 2009, 08:06
bilgiler için teşekkürler :rendeer: yağmurlu havada motor gerçektende çok kayıyormuş bunu yaşayarak öğrendim :)

bugraakogul
09 Kasım 2009, 23:33
bu eğitici ve eğlenceli yazı için çok teşekkürler

ergün1968
10 Kasım 2009, 00:04
Bu konu hotlamış gene :) Ama iyide olmuş gibi.Yanlış ise düzeltilmesi için fırsat olmuş.Yağmurda lastik indirme olayı.Benimde bildiğim hava basıncının her koşulda aynı olması.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:42 ----------

http://www.uzmantv.com/yagmurlu-havada-motosikletin-lastik-ayarlari-nasil-yapilir

drever
19 Aralık 2009, 12:50
yagmurlu havalarda kalkış sırasında gaza yuklenmek arka lastiği feci kaydırıyor yavaş kalkmak lazım ,sebep Aquaplaning ,astronom yukarda bahsetmişti.

yunuskocak
19 Aralık 2009, 13:54
Dün akşam fırtınalı yağmurda motosiklet kulandım. Yağmura karşı giysilerim tamdı. Ancak yağmur çok yağdığı zaman en büyük tehlikelerden biri ülkemizde yolların derelere dönüşmesi ve yol üstünde yer yer göletler oluşması. Sürüşü oldukça zorlaştırıyor.....

OGLUMVE BEN
19 Aralık 2009, 14:04
gelin birde bize sorun zevklimi eglencelimi:silent:

MaRaNtZz
19 Aralık 2009, 14:16
Bilgi paylaşımı icin teşekkürler...

zenon
11 Ocak 2010, 09:29
Dünkü yamurda araba ile giderken bu bilgiyi araştırmak geldi aklima ve bir sorum olcak.

Yamuru su birikindisini temizlemeyi buharlanama falan anladım ama kamsonlardan yada araclardan sıcrayan ozelikle camurlu suyu ne ne yapıcaz? Dün araba ile giderken kardesim 79 km/h ile falan gidiyordu ve silecekler calisiyor onlarla birlikte camlara su basiyor ama yinede görüş zaman zaman kayboluyordu. Bu nasil engellenir yada ne yapmak gerekir?

yarbayozer
24 Ocak 2010, 16:58
bilgi için çok tşkler yüreğinize sağlık sağolun varolun!

erhannnnn
03 Şubat 2010, 03:32
herkeze nilgilerii çinn teşşekürlerrrrrrr :)

mogli
03 Şubat 2010, 04:18
Lastiklerin havası da, bu yol koşullarında önemli bir faktördür. Yağmurlu havada, lastiklerin havasını biraz aldığınızda, sürtünme alanı genişler, yolu daha iyi kavrarlar.



Yağmurlu havalarda lastiğin havasını indirmek yol tutuşunuzu olumsuz etkiler. Su tahliye kanallarının yeterli miktarda açılamamasına ve suyun lastiğin üzerinde dönmesine sebep olur.

Bu önemli bir ayrıntı. Aman indireyim demeyin.

WOLF RİDER
22 Ekim 2010, 20:06
paylaşım için teşekkürler güzel bilgiler:)

ysn17
23 Ekim 2010, 17:24
SULAK HAVALARDA SEYAHAT, İNSANIN CANINI SIKAR.
Hani bizim meteolojinin kullandığı bir deyim vardır,Hissedilen sıcaklık. İşte bu, sürüşteki en önemli etkendir.Islanan bir motor sürücüsü, rüzgarın etkisiyle, hava -1,-2 derecede iken bile,-25,-30 derece hissedebilir. Rüzgar, bu konuda işguzarlığını kendisine adet edinmiştir. Hele bir ıslanmayagörün, sizin vücut ısınızı uçurmak için elinden geleni yapacak ve donma probleminin yaşanmasına sebep olacaktır.

Eğer Antalya, Adana gibi güney bölgelerinde oturuyorsanız, çoğu zaman yağmur sizin için ciddi bir problem olmayacaktır ama, daha kuzeyde oturuyor yada kuzeye doğru bir gezi yapmayı düşünüyorsanız, hava roporunda ne derse desin, yağmur için önlem almanız yararlıdır. Şöyle kuvvetli bir çise bile, insanı yola çıktığına pişman edebilir.

KURU KALMAK HAYATİ ÖNEM TAŞIR

En ideal metod, giydiklerinizin üzerine, yağmur geçirmeyen bir “kat” geçirmektir. Eğer meteoloji raporunu dinleyip, yağmur haberini aldıysanız, babaannenizin, annenizin “romatizmalarım sızlıyor” diyorsa, kişisel tecrübeleriniz gökyüzünün durumunu beğenmiyorsa yada özellikle bir balıkçı dostunuzun falan bugün yağmur var diyorsa, sıkı giyinmeyi ihmal etmeyin. Bunun için orijinal bir kıyafet alabileceğiniz gibi, kıyafetinizi kendiniz de yaratabilirsiniz. Yağmur geçirmez naylon bir avcı pantalonununun üzerine yine naylon bir yağmurluk geçirerek sorunu çözebilirsiniz. Anfibi yaratıklar olmadığımıza göre, en azından içine rahatça sığabileceğiniz, gövdenizin büyük kısmını koruyan bir naylon torbayı, kollar ve kafa için üç delik açarak bir tarafları sokuşturmanızda muhteşem yarar var.

Bu havalarda, ne kadar dikkatli sürerseniz, o kadar iyi. Ne doktora, ne tamirciye iş çıkartmayın. Önünüze gelen her su birikintisine, paranoya ile bakın. Altından kaç santimlik çukur çıkacağı belli olmaz. Hele rampaya geldiğinizde, break dance yapan gençlerin yürümesi gibi, ileri yerine geri doğru gidebileceğiniz, her zaman aklınızın bir kenarında olsun.

ISLAK YOL NE KADAR GÜVENLİDİR.

Temiz bir asfalt, ıslak olduğu zaman, sürtünme %20 oranında azalır. Tabi tamamen teorik. Türkiye’nin neresinde, üzerinde çamur bulunmayan bir asfalt gördünüz? Yoldaki yağ, antifriz, fren izleri vs de cabası. Tabi bu arada, normal havada da suratınıza doğru uçabilecek otomobil atıkları (yenen yemeklerin kağıtları, torbaları, yanan sigaralar, kola kutuları, boşaltılan kül tablaları) bu havalarda her zaman olduğundan daha can sıkıcıdır. O küller, ıslak siperinize çarptığında, ince bir çamur tabakası ile kaplamayı ihmal etmez.

Arabalardan atılıp, otobana yayılmış olan yemek artıkları, yolda ezilmiş duran kedi ya da köpek cesetleri, kamyonların üzerinde “ bütün önlemler alınmasına rağmen” yine de düşmekte ısrar eden isyankar domatesler, hıyarlar asfaltın üzerine eklenir. Hafif bir çise yada sabah çiği üzerlerine geldiğinde, yoldaki bu gereksiz ayrıntılar, tehlikeli ayrıntılar haline gelirler.

Yağmurdan sonra kurumuş olan asfaltta bulunan, bazen de yağmurun akıntısı ile getirdiği teneke yada buna benzer sert plastik nesneler, birazcık ıklaklığı saklayacak mendeburluğu kendilerine huy edindiklerinden, gerçek birer otoyol tuzağına dönüşürler. Aynı şekilde yapraklar da aynı problemi yaşatırlar.

Ateş olmayan yerden duman çıkmaz derler ya bizim yük kamyonları ve özellikle İç Anadolu’da şehirlerarası yol yapan eski otobüsler de, yağ salmak konusunda nam salmışlardır. O yüzden özellikle bu havalarda, takipli giderken, onların arkaları yerine, lastiklerinin doğrultularını takip ederseniz, daha iyi edersiniz.
Bunlar, kuru havada motor kullanmaya alışmış sürücü arkadaşların, özellikle dikkat etmesi gereken noktalar.

ISLAK LASTİK GEVŞEK TUTUŞ YARATIR

Yağmur suyu, lastiklerin altından girerek, yanlara doğru kayar. Sığ lastik kanalı, düşey açı yaptığında, üzerine gelen baskı yüzünden bu suyu salar. Bu da, yolla lastik arasındaki sürtünme alanını azaltır. İyi bir yağmur lastiği, derin ve açılı oluklarıyla, bu tehlikeleri önler. Buna karşın, böyle lastikler, kuru havada ideal olan lastiklerin yanal eğimine sahip olmadıklarından, normal günlerde sürüş bakımından rahatsız edici, çekişi düşürücüdür. Lastiklerin havası da, bu yol koşullarında önemli bir faktördür. Yağmurlu havada, lastiklerin havasını biraz aldığınızda, sürtünme alanı genişler, yolu daha iyi kavrarlar.

SÜRÜŞ STRATEJİNİZİ BELİRLEMEK İÇİN ÖNCE DERİN BİR NEFES ALIP, SEÇENEKLERİNİZİ GÖZDEN GEÇİRİN.

Yağmurun ilk damlaları düşmeye başladığında şeytan, gazı kökleyip, bulutun diğer tarafına geçmeniz, yeniden kuru ve güvenli asfalta ulaşmanız için sizi dürter. Ama bu, özellikle de şehirde, hiç de akıllıca bir yöntem değildir. Şunu aklınızdan çıkarmayın ki yol, yağmur ilk çiselemeye başladığında, ıslak asfalttan daha kaygandır. Özellikle de trafiğin yoğun olduğu şehirde ve şehir çevresindeki yollarda. Bu durumda yapacağınız en akıllıca şey, bir süre mola vermek, otomobil sürücülerinin ıslaklığı tüm asfalta eşit olarak yaymasını beklemektir. Bu süre yağanın, ahmak ıslatan mı, yoksa ciddi bir yağmur mu olduğunu anlamak ve biraz ısınıp, yağmur giysilerinizi giymek için de iyi bir ara olacaktır.

YÜZEYE TETKİK EDİCİ BAKIŞLAR ATMAKTA FAYDA VAR.

Yağmur yağarken, daha önce yukarıda bahsi geçen kamyon ve otobüslerden sızmış olma ihtimali yüksek olan, yağlı yüzeylerden uzak durmaya dikkat edin. Özellikle de, dar yol virajlarında. Viraj ve bir tarafa doğru dönüş yapan rampalarda, aracın lastik izini takip edin. Hızınızı ve yatış açınızı azaltın. Açınızı mümkün olduğunca 90 dereceden uzaklaştırmayın ve tekerlek izlerini takip edin. Yurdumuzda hala rastlanan granit parke ve Arnavut kaldırımının asfalttan daha kaygan bir yüzey olduğunu unutmayın.
Yağmurlu havada, her türlü hızlanma hareketi ve yön değişikliğinden kaçının. Bu havada monotonluk, daha sonra canınızın sıkılmasından iyidir. Tekerleklerinizi mümkün olduğunca düşey tutun. Özellikle köprü gibi yerlerdeki çelik plakaların üzerinden geçerken. Bu tip yüzeylerin üzerinden yatış pozisyonunda geçmeniz, kolayca kaymanıza ve yuvarlanmanıza sebep olacaktır.

YAĞMURLU HAVADA FREN KULLANIMI KURU HAVADAKİNDEN FARKLIDIR.

Yağmurun ıslattığı asfaltta, fren yapma taktiğinizi yeniden gözden geçirmeniz gerekir.Bu havalarda, arka freni, normalde kullandığınızdan daha fazla kullanabilirsiniz. Çünkü motorun yüklenme şekli nedeniyle, öne daha az ağırlık gelir. En iyi yöntemse freni bölüştürmek, ön ve arkayı eşit ağırlıkta kullanmaktır. (bunu yapamıyorsanız acilen bir XX alın, dual sistem frenin sisteminin farkı )
Islak asfaltta, yavaşlamaya ya da durmaya karar verdiğinizde, düz bir çizgi halinde fren yapmaya çalışın. Şimdi bu ne demek diye soranlar çıkacaktır. Örneğin keskin bir viraja yaklaşırken, fren yaparak yavaşlama işleminizi, yana doğru ağırlık vermeye başlamadan önce bitirin. Eğer yavaşlama esnasında, yatarak fren yaparken, kaygan bir yüzeyle karşılaşırsanız, düşmeniz kaçınılmaz olur.

Bir kesişme noktasına yaklaşırken, eğer durmanız gerekecekse, her iki freni de hafifçe sıkarak, kurumalarını ve ısınmalarını sağlayın. Çoğu fren sisteminde kullanılan paslanmaz çelik meteryaller, kuru olduklarında harikadırlar ama ıslakken, can sıkacak kadar az etkili olmak adetleridir. Disklerin, bir yada iki kez dönmesiyle, yeterli miktarda su atılır ve frenler, yeniden güvenilir konuma gelirler.Eğer frenlerin yeterince tutmadığını hissedip yüklenirseniz, fren diskleri aniden kuruyarak, tekerleklerin kilitlenmesine sebep olabilir. Yağmurlu havada, frenleme probleminin önüne geçmek için, her zaman erken ve yumuşak frenleme yapmanız, tehlikeyi önleyecektir.

YAĞMURUN MOTORUN HER YERİNE AYNI ETKİYİ YAPMAZ

Motor çalışırken giren su, sıcaklığın etkisiyle buharlaşarak, zarar vermeden gidecektir. Ayrıca buhar, motorun çekiş gücünü arttıran bir etkendir. Fakat normal su, bu etkiyi yaratmaz. Yani normal havada, motor çalışırken ona su dökerseniz, aynı etkiyi yapmaz. Aksine, silindirlere giderek onları bloke edebilir yada bozabilir.
Bunun yanında yağış, elektrik sistemine pek yararlı değildir. Bağlantıları paslandırır, bozar, bobini çatlatabilir yada bunun gibi problemlere sebep olabilir. Böyle durumlarda, contaların sağlam, buji gibi aksamların iyi oturmuş olması, büyük önem kazanır.

EĞER ŞİMŞEKLER ÇAKMAYA BAŞLADIYSA, ORTALIKTA YALI KAZIĞI GİBİ DİKİLMEK YADA YOLA DEVAM ETMEK, BELAYA DAVETİYE ÇIKARMAKTIR.

Baktınız, gökten flaşlar çakıyor. Sakın ha filmlerdeki gibi poz yapmak için yola devam etmeyin. “Nasıl olsa altımda lastik var” diye güvenmeyin. “Son sözleri” kitabında sizin için bir bölüm ayrılabilir. Alçak yada paratoneri olan bir binaya girmeye çalışın ve şovun bitmesini bekleyin. Bir ağaç altına girmek uzun bir objenin altına saklanmaktır. Bu da yıldırım riskini yükseltir.
Eğer yağmur çok fazlaysa, özellikle şehir içinde sürmeyi bırakmanızı tavsiye edebilirim. Türk şehirleri, genellikle düz alanlar yerine daha kolay savunulabilecek yamaçlara kurulmuş olduğundan, yolun sizi götürdüğü alçak bir noktada, yükseklerden gelen hayli hızlı ve yoğun bir sel dalgasıyla karşılaşabilir, tehlike yaşayabilirsiniz.

Artık yağmurlu asfalta biraz tedirgin bakabilirsiniz ama olacak o kadar. Bizim eskilerin dediği gibi “Korkulu rüya görmektense biraz uykusuz kalmak evladır”
Kaynak : Sedat Güven

Süper bir paylaşım olmuş eline sağlık :) :queen:

takendy
24 Kasım 2010, 12:06
önümüzdeki günlerde hava şartlarındaki değişiklik ve yağışların artışı nedeniyle , isteyerek veya mecbur nedenlerle motor üstünde olacak arkadaşlar için okunması gereken bir bilgilendirme yazısı ,

hava durumu --> http://www.meteor.gov.tr/tahmin/turkiye.aspx

RunemagicK
24 Kasım 2010, 13:36
dun bu yazılanların hepsıyle karsılastım ve sag lobum harıc heryerın ıslandı, sag lob nıye ıslanmadı anlamadım:)

jam session
25 Aralık 2010, 17:31
http://www.efirsatci.com/images/urunler/resim198591-1.jpg

Zaten konu içinde belirtilmiş kullanılabileceği ama yine de sormak istiyorum.

Geçenlerde Koçtaş turu yaparken gözüme çarptı alıverdim bir tane. "Caprex rain free" ürünün adı.
Teknik, taktik, kimyadan anlayan ahali;
kullanabilir miyim kask için, vizöre zarar verir mi?

Blackeagletr
19 Ocak 2011, 21:57
Yazılanlar çok faydalı bilgiler.
Fakat yağmurda motosiklet sürmenin keyfi başkadır tabi 4 4 lük ekipmanınız olması lazım.
Su geçirmez pantolon ceket bot eldiven bunların üzerine yağmurluk, Kaska yağmur kaydırıcı ve buhu önleyici sprey ve ıslak zeminde etkili kaliteli bir çift lastikle yağmurda motor sürmek bence en zevklisi.

Nihat24
28 Ocak 2011, 18:32
Paylaşım için teşekkürler. Bugün hava yağmurluydu ve ben motorumla sakin bir şekilde eve giderken yanından geçtiğim esnada uyuz bir köpek intihar edermişçesine direk tekerin önüne atladı daha fren yapmaya bile fırsat bulamadan kendimi yerde buldum ve ilk kazamı gerçekleştirmiş oldum :pale: Allahtan yavaştım motoruma ve bana bir zarar gelmedi. Diyeceğim şu ki; hava yağmurlu diye yavaş ve dikkatli bir şekilde motor kullansam da hiç hesaba katmadığım şekilde kazaya uğradım, eğer biraz hızlı olsaydım çok kötü sonuçlar doğurabilirdi:cyclopsan Lütfen çok iyi bir sürücü de olsanız şehir içinde hız yapmayın. Benim için çok iyi bir ders oldu... Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum...