Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Yagmurlu Havalarda Motosiklet Kullanimi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    SULAK HAVALARDA SEYAHAT, İNSANIN CANINI SIKAR.
    Hani bizim meteolojinin kullandığı bir deyim vardır,Hissedilen sıcaklık. İşte bu, sürüşteki en önemli etkendir.Islanan bir motor sürücüsü, rüzgarın etkisiyle, hava -1,-2 derecede iken bile,-25,-30 derece hissedebilir. Rüzgar, bu konuda işguzarlığını kendisine adet edinmiştir. Hele bir ıslanmayagörün, sizin vücut ısınızı uçurmak için elinden geleni yapacak ve donma probleminin yaşanmasına sebep olacaktır.

    Eğer Antalya, Adana gibi güney bölgelerinde oturuyorsanız, çoğu zaman yağmur sizin için ciddi bir problem olmayacaktır ama, daha kuzeyde oturuyor yada kuzeye doğru bir gezi yapmayı düşünüyorsanız, hava roporunda ne derse desin, yağmur için önlem almanız yararlıdır. Şöyle kuvvetli bir çise bile, insanı yola çıktığına pişman edebilir.

    KURU KALMAK HAYATİ ÖNEM TAŞIR

    En ideal metod, giydiklerinizin üzerine, yağmur geçirmeyen bir “kat” geçirmektir. Eğer meteoloji raporunu dinleyip, yağmur haberini aldıysanız, babaannenizin, annenizin “romatizmalarım sızlıyor” diyorsa, kişisel tecrübeleriniz gökyüzünün durumunu beğenmiyorsa yada özellikle bir balıkçı dostunuzun falan bugün yağmur var diyorsa, sıkı giyinmeyi ihmal etmeyin. Bunun için orijinal bir kıyafet alabileceğiniz gibi, kıyafetinizi kendiniz de yaratabilirsiniz. Yağmur geçirmez naylon bir avcı pantalonununun üzerine yine naylon bir yağmurluk geçirerek sorunu çözebilirsiniz. Anfibi yaratıklar olmadığımıza göre, en azından içine rahatça sığabileceğiniz, gövdenizin büyük kısmını koruyan bir naylon torbayı, kollar ve kafa için üç delik açarak bir tarafları sokuşturmanızda muhteşem yarar var.

    Bu havalarda, ne kadar dikkatli sürerseniz, o kadar iyi. Ne doktora, ne tamirciye iş çıkartmayın. Önünüze gelen her su birikintisine, paranoya ile bakın. Altından kaç santimlik çukur çıkacağı belli olmaz. Hele rampaya geldiğinizde, break dance yapan gençlerin yürümesi gibi, ileri yerine geri doğru gidebileceğiniz, her zaman aklınızın bir kenarında olsun.

    ISLAK YOL NE KADAR GÜVENLİDİR.

    Temiz bir asfalt, ıslak olduğu zaman, sürtünme %20 oranında azalır. Tabi tamamen teorik. Türkiye’nin neresinde, üzerinde çamur bulunmayan bir asfalt gördünüz? Yoldaki yağ, antifriz, fren izleri vs de cabası. Tabi bu arada, normal havada da suratınıza doğru uçabilecek otomobil atıkları (yenen yemeklerin kağıtları, torbaları, yanan sigaralar, kola kutuları, boşaltılan kül tablaları) bu havalarda her zaman olduğundan daha can sıkıcıdır. O küller, ıslak siperinize çarptığında, ince bir çamur tabakası ile kaplamayı ihmal etmez.

    Arabalardan atılıp, otobana yayılmış olan yemek artıkları, yolda ezilmiş duran kedi ya da köpek cesetleri, kamyonların üzerinde “ bütün önlemler alınmasına rağmen” yine de düşmekte ısrar eden isyankar domatesler, hıyarlar asfaltın üzerine eklenir. Hafif bir çise yada sabah çiği üzerlerine geldiğinde, yoldaki bu gereksiz ayrıntılar, tehlikeli ayrıntılar haline gelirler.

    Yağmurdan sonra kurumuş olan asfaltta bulunan, bazen de yağmurun akıntısı ile getirdiği teneke yada buna benzer sert plastik nesneler, birazcık ıklaklığı saklayacak mendeburluğu kendilerine huy edindiklerinden, gerçek birer otoyol tuzağına dönüşürler. Aynı şekilde yapraklar da aynı problemi yaşatırlar.

    Ateş olmayan yerden duman çıkmaz derler ya bizim yük kamyonları ve özellikle İç Anadolu’da şehirlerarası yol yapan eski otobüsler de, yağ salmak konusunda nam salmışlardır. O yüzden özellikle bu havalarda, takipli giderken, onların arkaları yerine, lastiklerinin doğrultularını takip ederseniz, daha iyi edersiniz.
    Bunlar, kuru havada motor kullanmaya alışmış sürücü arkadaşların, özellikle dikkat etmesi gereken noktalar.

    ISLAK LASTİK GEVŞEK TUTUŞ YARATIR

    Yağmur suyu, lastiklerin altından girerek, yanlara doğru kayar. Sığ lastik kanalı, düşey açı yaptığında, üzerine gelen baskı yüzünden bu suyu salar. Bu da, yolla lastik arasındaki sürtünme alanını azaltır. İyi bir yağmur lastiği, derin ve açılı oluklarıyla, bu tehlikeleri önler. Buna karşın, böyle lastikler, kuru havada ideal olan lastiklerin yanal eğimine sahip olmadıklarından, normal günlerde sürüş bakımından rahatsız edici, çekişi düşürücüdür. Lastiklerin havası da, bu yol koşullarında önemli bir faktördür. Yağmurlu havada, lastiklerin havasını biraz aldığınızda, sürtünme alanı genişler, yolu daha iyi kavrarlar.

    SÜRÜŞ STRATEJİNİZİ BELİRLEMEK İÇİN ÖNCE DERİN BİR NEFES ALIP, SEÇENEKLERİNİZİ GÖZDEN GEÇİRİN.

    Yağmurun ilk damlaları düşmeye başladığında şeytan, gazı kökleyip, bulutun diğer tarafına geçmeniz, yeniden kuru ve güvenli asfalta ulaşmanız için sizi dürter. Ama bu, özellikle de şehirde, hiç de akıllıca bir yöntem değildir. Şunu aklınızdan çıkarmayın ki yol, yağmur ilk çiselemeye başladığında, ıslak asfalttan daha kaygandır. Özellikle de trafiğin yoğun olduğu şehirde ve şehir çevresindeki yollarda. Bu durumda yapacağınız en akıllıca şey, bir süre mola vermek, otomobil sürücülerinin ıslaklığı tüm asfalta eşit olarak yaymasını beklemektir. Bu süre yağanın, ahmak ıslatan mı, yoksa ciddi bir yağmur mu olduğunu anlamak ve biraz ısınıp, yağmur giysilerinizi giymek için de iyi bir ara olacaktır.

    YÜZEYE TETKİK EDİCİ BAKIŞLAR ATMAKTA FAYDA VAR.

    Yağmur yağarken, daha önce yukarıda bahsi geçen kamyon ve otobüslerden sızmış olma ihtimali yüksek olan, yağlı yüzeylerden uzak durmaya dikkat edin. Özellikle de, dar yol virajlarında. Viraj ve bir tarafa doğru dönüş yapan rampalarda, aracın lastik izini takip edin. Hızınızı ve yatış açınızı azaltın. Açınızı mümkün olduğunca 90 dereceden uzaklaştırmayın ve tekerlek izlerini takip edin. Yurdumuzda hala rastlanan granit parke ve Arnavut kaldırımının asfalttan daha kaygan bir yüzey olduğunu unutmayın.
    Yağmurlu havada, her türlü hızlanma hareketi ve yön değişikliğinden kaçının. Bu havada monotonluk, daha sonra canınızın sıkılmasından iyidir. Tekerleklerinizi mümkün olduğunca düşey tutun. Özellikle köprü gibi yerlerdeki çelik plakaların üzerinden geçerken. Bu tip yüzeylerin üzerinden yatış pozisyonunda geçmeniz, kolayca kaymanıza ve yuvarlanmanıza sebep olacaktır.

    YAĞMURLU HAVADA FREN KULLANIMI KURU HAVADAKİNDEN FARKLIDIR.

    Yağmurun ıslattığı asfaltta, fren yapma taktiğinizi yeniden gözden geçirmeniz gerekir.Bu havalarda, arka freni, normalde kullandığınızdan daha fazla kullanabilirsiniz. Çünkü motorun yüklenme şekli nedeniyle, öne daha az ağırlık gelir. En iyi yöntemse freni bölüştürmek, ön ve arkayı eşit ağırlıkta kullanmaktır. (bunu yapamıyorsanız acilen bir XX alın, dual sistem frenin sisteminin farkı )
    Islak asfaltta, yavaşlamaya ya da durmaya karar verdiğinizde, düz bir çizgi halinde fren yapmaya çalışın. Şimdi bu ne demek diye soranlar çıkacaktır. Örneğin keskin bir viraja yaklaşırken, fren yaparak yavaşlama işleminizi, yana doğru ağırlık vermeye başlamadan önce bitirin. Eğer yavaşlama esnasında, yatarak fren yaparken, kaygan bir yüzeyle karşılaşırsanız, düşmeniz kaçınılmaz olur.

    Bir kesişme noktasına yaklaşırken, eğer durmanız gerekecekse, her iki freni de hafifçe sıkarak, kurumalarını ve ısınmalarını sağlayın. Çoğu fren sisteminde kullanılan paslanmaz çelik meteryaller, kuru olduklarında harikadırlar ama ıslakken, can sıkacak kadar az etkili olmak adetleridir. Disklerin, bir yada iki kez dönmesiyle, yeterli miktarda su atılır ve frenler, yeniden güvenilir konuma gelirler.Eğer frenlerin yeterince tutmadığını hissedip yüklenirseniz, fren diskleri aniden kuruyarak, tekerleklerin kilitlenmesine sebep olabilir. Yağmurlu havada, frenleme probleminin önüne geçmek için, her zaman erken ve yumuşak frenleme yapmanız, tehlikeyi önleyecektir.

    YAĞMURUN MOTORUN HER YERİNE AYNI ETKİYİ YAPMAZ

    Motor çalışırken giren su, sıcaklığın etkisiyle buharlaşarak, zarar vermeden gidecektir. Ayrıca buhar, motorun çekiş gücünü arttıran bir etkendir. Fakat normal su, bu etkiyi yaratmaz. Yani normal havada, motor çalışırken ona su dökerseniz, aynı etkiyi yapmaz. Aksine, silindirlere giderek onları bloke edebilir yada bozabilir.
    Bunun yanında yağış, elektrik sistemine pek yararlı değildir. Bağlantıları paslandırır, bozar, bobini çatlatabilir yada bunun gibi problemlere sebep olabilir. Böyle durumlarda, contaların sağlam, buji gibi aksamların iyi oturmuş olması, büyük önem kazanır.

    EĞER ŞİMŞEKLER ÇAKMAYA BAŞLADIYSA, ORTALIKTA YALI KAZIĞI GİBİ DİKİLMEK YADA YOLA DEVAM ETMEK, BELAYA DAVETİYE ÇIKARMAKTIR.

    Baktınız, gökten flaşlar çakıyor. Sakın ha filmlerdeki gibi poz yapmak için yola devam etmeyin. “Nasıl olsa altımda lastik var” diye güvenmeyin. “Son sözleri” kitabında sizin için bir bölüm ayrılabilir. Alçak yada paratoneri olan bir binaya girmeye çalışın ve şovun bitmesini bekleyin. Bir ağaç altına girmek uzun bir objenin altına saklanmaktır. Bu da yıldırım riskini yükseltir.
    Eğer yağmur çok fazlaysa, özellikle şehir içinde sürmeyi bırakmanızı tavsiye edebilirim. Türk şehirleri, genellikle düz alanlar yerine daha kolay savunulabilecek yamaçlara kurulmuş olduğundan, yolun sizi götürdüğü alçak bir noktada, yükseklerden gelen hayli hızlı ve yoğun bir sel dalgasıyla karşılaşabilir, tehlike yaşayabilirsiniz.

    Artık yağmurlu asfalta biraz tedirgin bakabilirsiniz ama olacak o kadar. Bizim eskilerin dediği gibi “Korkulu rüya görmektense biraz uykusuz kalmak evladır”
    Kaynak : Sedat Güven


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    FutureShock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    XT660Z Ténéré
    Ben de bugün evden (beylikdüzü) ofise (tophane) motorla geldim. Sabah tam fırtına ve rüzgara yakalandım.Allahtan fazla sorun yaşamadım.Sadece kaskın vizörü ıslandıkça biraz stres yaptı beni.Kışlık eldiven takmıştım,ellerimle sildim sürekli arasıra açık gittim bu seferde yağmur damlaları gözüme girerek rahatsız etti.Onun dışında pek problem yoktu.

    Bir sorum olucak bu vizörü yağmurlu havalarda nasıl daha kuru tutabiliriz bir fikri bilgisi olan var mı ??

    Bu arada paylaşım için teşekkürler.

  3. #3
    Süper Moderatör (eyong) Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    FutureShock vizörü çok sık silersen eğer her defasında yağmur damlacıklarının tutunması için iyi bir zemin hazırlarsın. Oysaki iyice ıslanan vizörde (ve cam) yağmur samları pek tutunamaz ve aşşağı doğru (bazende hıza bağlı olarak yukarı doğru) kaymaya başlayacaktır ve belli bir zaman sonra gözlerini rahatsız etmeyecek ve görüş açını ilk damlacıklı halinden daha iyi bir seviyeye getirecektir.

    Fakat bu çözümsüz bir durumda geçerlidir, en iyi çözüm ise yağmur kaydırıcı kimyasal kullanmaktır (sprey olarak satılır) yada görüşü etkileyecek kadar buğulanma yapmayacak bir yağ ile vizörü yola çıkmadan önce silerseniz yağmur bunada tutunamayacak ve kayacaktır.

  4. #4
    aybiketa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul / Kadıköy
    Motosikleti
    Kawasaki EN 500
    Vizörde damlacık kalmasını ve buğu oluşmasını önleyen spreyler var.
    Tavsiye ederim.

  5. #5
    koyulacivert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul / Kozyatağı
    Motosikleti
    Dorado V5
    özellikle şimdiki zamanlarda (eylül - ekim) verilebilecek en yararlı bilgi olmuş... paylaşımın için teşekkürler...
    Dorado V5

  6. #6
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Skullhenter bilgiler icin gercekten cok tessekur ederiz. Ozelikle benim gibi 12 ay motordan inmeyen hele Antalyanin meshur yagmurlari altinda yuzen biri icin.Acikcasi yurt disinda bile yagmurluk takimi aldim yanliz hepsi belli bir sure sonra su emmeye basliyor.Cok ucuza almis oldugum sari balikci takimi ise kesinlikle su emmiyor.Hemde sari renk oldugu icin herkez beni gorebiliyor.Tevsiye ederim.

    Asiri yagmurlu havada vizoru kapatmak buyuk tehlike yaratir. Vizore yapisan damlaciklar buyutec etkisi yapar ve karsidan gelen aracin farlari onunuzde buyuk bir parlamaya yol acar.
    Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  7. #7
    cobalt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul - Kocamustafpaşa (Paşa)
    Motosikleti
    XL600V 91 Transalp (Gırmızı)
    gecen haftakı saganaga yakalanmadan once verseydın ya bu bılgıyı gercı arada karakacana yuzme de ogrettım ama
    Loneliness has followed me.my whole life, everywhere.In bars, in cars...
    ...sidewalks, stores, everywhere.There's no escape.I'm God's lonely man.

  8. #8
    erdalakoluk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul-kadıköy
    Motosikleti
    cbf 250
    eline sağlık benimgibi acemilere çok faydalı bilgiler bunlar. yalnız aklıma takılan bir konu var sormadan geçemiyeceğim.'' Lastiklerin havası da, bu yol koşullarında önemli bir faktördür. Yağmurlu havada, lastiklerin havasını biraz aldığınızda, sürtünme alanı genişler, yolu daha iyi kavrarlar.'' diyorsun. motora yeni başladım ama uzun süreli otomobil sürücüsüyüm. Eskiden karlı, yağmurlu havalarda eski şöförler lastiğin havasını indirin derlerdi. sonradan okuduğum oto dergilerinde ve yaşadığım deneyimlerde bunun yanlış olduğunu gördüm. lastiğin havası indikçe lastik kanalları kapanıyor ve böylecede su tahliyesi zorlaşarak suyastığı oluşturuyor. ayrıca lastiğin sürtünme yüzeyi genişleyince(inik havadan dolayı) lasyiğin birim alana uyguladığı basınç azalıyor. (ayakkabıların sivri topuğu ve geniş topuğu gibi) sonuç olarak lastik havasının indirilmesi otomobillerde karlı, buzlu ve ıslek zeminlerde firen mesafasini uzatıyor virajlarda kaymalara sebep oluyordu. bu sebeplede kar lastiği (lastik kanalları daha derindir.) öneriliyor. motorlarda kar-buz ve ıslak zeminde farklı bir fizik kuralı mı var ki lastik havasını indiriyoruz? aklım karıştı aydınlatırsanız sevinirim. motorda gerçekten acemiyim.öğretici bilgileriniz için şimdiden teşekkür ederim. saygılar.

  9. #9

    Üyelik
    25 Haziran 2006
    Şehir
    sarıyer
    Motosikleti
    Velespit :)
    "acilen bir XX alın, dual sistem frenin sisteminin farkı"

    bu, "dual sistem" veya "XX" nasıl bir şeydir. hangi model ve cc motorlarda kullanılır?

  10. #10
    E_M_R_E_sen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2006
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    2014 ybr 125 :D
    bilgi paylaşımı icin teşekkürler
    ANKARA MT

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    24 Kasım 2006
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    350 beyaz cava....hemde stylee...
    ellerin dert görmesin tsk ederim

  12. #12
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    erdalakoluk'a katılıyorum öyle şey olurmu ya lastik havası indirmek falan...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  13. #13
    ozkansava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2006
    Şehir
    Nilüfer/Bursa
    Motosikleti
    JONWAY 150 T-2 YY Furnace
    Paylaşım için teşekkürler.
    Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr

  14. #14
    balayyusuf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    Kocamustafapaşa-istanbul
    Motosikleti
    HD Superlow 883 xl ve Kymco xciting 250 ri
    Bence yağmurlu havalarda motosiklet kullanırken en temel güvenlik önlemi takip halinde olduğunuz araclara çok yaklaşmamak yoksa ani bir fren ve kaymak kaçınılmaz oluyor uzaktan ve sakin takip aman ha.Asla artistlik yok dikkat edelim

  15. #15
    banavurma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2006
    Şehir
    zerdalilik :)
    Motosikleti
    aprilia leo 150
    bencede güzel bir yazı ...sitede daha önce karşılaşmamışım..iyi oldu....Skullhunter'a yazıyı bizle paylaştığı,
    viper_1 arkadaşıma bu metini bulup eklediği için teşekkür ederim ....


    Alıntı Skullhunter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer Antalya, Adana gibi güney bölgelerinde oturuyorsanız, çoğu zaman yağmur sizin için ciddi bir problem olmayacaktır ama,
    eğer antalyada o gün sağnak yağış bekleniyorsa bırakın motoru tekneyle bile sokağa çıkmayın derim....(fazla mı arbarttım ne )

  16. #16
    erdalakoluk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul-kadıköy
    Motosikleti
    cbf 250
    Alıntı Skullhunter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SULAK HAVALARDA SEYAHAT, İNSANIN CANINI SIKAR.

    KURU KALMAK HAYATİ ÖNEM TAŞIR



    ISLAK YOL NE KADAR GÜVENLİDİR.

    ISLAK LASTİK GEVŞEK TUTUŞ YARATIR

    Yağmur suyu, lastiklerin altından girerek, yanlara doğru kayar. Sığ lastik kanalı, düşey açı yaptığında, üzerine gelen baskı yüzünden bu suyu salar. Bu da, yolla lastik arasındaki sürtünme alanını azaltır. İyi bir yağmur lastiği, derin ve açılı oluklarıyla, bu tehlikeleri önler. Buna karşın, böyle lastikler, kuru havada ideal olan lastiklerin yanal eğimine sahip olmadıklarından, normal günlerde sürüş bakımından rahatsız edici, çekişi düşürücüdür. Lastiklerin havası da, bu yol koşullarında önemli bir faktördür. Yağmurlu havada, lastiklerin havasını biraz aldığınızda, sürtünme alanı genişler, yolu daha iyi kavrarlar.

    bu iki renkli yer birbiri ile çelişmiyormu arkadaşlar. lastiğin havasını indirirsen kanallar daralır , su tahliyesi zorlarış. su yatağı oluşur ve kayarsın

    YÜZEYE TETKİK EDİCİ BAKIŞLAR ATMAKTA FAYDA VAR.


    YAĞMURLU HAVADA FREN KULLANIMI KURU HAVADAKİNDEN FARKLIDIR.


    YAĞMURUN MOTORUN HER YERİNE AYNI ETKİYİ YAPMAZ


    EĞER ŞİMŞEKLER ÇAKMAYA BAŞLADIYSA, ORTALIKTA YALI KAZIĞI GİBİ DİKİLMEK YADA YOLA DEVAM ETMEK, BELAYA DAVETİYE ÇIKARMAKTIR.


    Kaynak : Sedat Güven
    lütfen her yazıyı eleştirel bir gözle ve anlamak için okuyun
    övgüü daha sonra gelsin.

  17. #17
    crazy_dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2005
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    seyhan 125-artık yokk :(( ama yesyeni bi tane alıcamm :)
    paylasım icin tskkurler ;)

  18. #18
    alican_caliskan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2007
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan 150-C
    çok teşekkürler daha yağmurlu havalarda kullanmadık bakalım nasıl bişeymiş!:D tecrübe edinelim

  19. #19

    Üyelik
    08 Eylül 2007
    Paylaşım için sağol

  20. #20
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Güzel, faydalı bir 'hort'.
    Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
    Mustafa Kemal ATATÜRK


    BLUE MOTOR
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler