PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Japonya’nın dört büyük motosiklet üreticisi anlaştı



admin
30 Mayıs 2023, 16:59
4 büyük Japon motosiklet üreticisi beraber hidrojen motorları geliştirecek.

Japonya’nın dört büyük motosiklet üreticisi, hidrojenle çalışan motorları geliştirmek için ortaklık kuracaklarını duyurdu.

Honda Motor Co., Kawasaki Motors Corp., Suzuki Motor Corp. ve Yamaha Motor Co., hidrojenin temiz bir enerji kaynağı olarak teşvik edilmesi
politikasına uygun olarak, yakıt olarak hidrojen kullanan araçlar için araştırma ve geliştirmeye odaklanacak bir organizasyon kuracaklarını
açıkladı. Bu tür motorlar su dışında emisyon üretmeyecekler.

Bu hamle, benzinle çalışan araçlara yönelik sıkılaşan düzenlemeler ve dünya genelinde elektrikli araçlara geçiş sürecinde geldi. Japon motosiklet üreticileri, geleneksel içten yanmalı motorlar alanında rekabetçi oldukları için, mevcut motorları kullandıkları için hidrojeni alternatif bir seçenek olarak teşvik etmeye çalışıyorlar.

Yamaha Başkanı Yoshihiro Hidaka bir basın toplantısında, “Hidrojen, büyük bir potansiyele sahip yeni nesil temiz bir enerji türüdür” dedi.
Toyota Motor Corp. hidrojen motorlu arabalar geliştirirken ve sıvı hidrojen taşımacılığı konusunda deneyime sahip olan Kawasaki Heavy
Industries Ltd. de organizasyona özel üyeler olarak katılacak.

Hydrogen Small Mobility and Motor Technology Association adlı bu organizasyon, Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa’daki üreticileri
hidrojenle çalışan araçları dünya genelinde tanıtmaya davet edecek. Ayrıca, bu tür motorları mini araçlara, küçük tekneler ve insansız hava
araçlarına da uygulama düşüncesi bulunuyor.

Dört şirket, hidrojenin benzine kıyasla daha yanıcı olması ve iki tekerlekli araçların motorlar ve yakıt depoları için sınırlı alanı olduğu için, dünya genelinde hidrojen motorlu motosikletlerin üretilmemesinin teknik zorlukları olduğunu belirtti.

Bu dernek, hidrojenle çalışan motorlar için temel araştırmalarda işbirliği yapacak, ticari kullanım için ürün geliştirme kararı ise her şirkete ait olacak.

Hidaka, hızlı bir şekilde elektrikli modellere geçiş olmasına rağmen, çevresel karbon emisyonlarını daha iyi azaltmak için geniş bir yeşil araç
yelpazesine sahip olmanın önemli olduğunu ifade etti.

Kaynak: The Anatolia Post / Elif Özyilmaz Yesil

MrJ
30 Mayıs 2023, 18:23
En temiz çözüm, biraz patlayıcı ama çözerler 10 seneye :D

tommygun
30 Mayıs 2023, 18:42
Haberde "Messi, Fenerbahçe'ye göz kırptı" gibi hafiften bir kolpalık sezdim ama bakalım, bekleyip görelim.

Nikkfurie
30 Mayıs 2023, 21:56
İyi güzelde hidrojenin en büyük sorunu depolama kısmıydı , motosiklet gibi bir taşıta lpg tankı bile büyük geliyorken hidrojenle herhalde 100 km falan ancak yapabilir , haber kolpa olmayabilir Tommy 2021 de Toyota pistonlu bir motoru aynı anda hem hidrojen hem benzinle çalışacak şekilde üretti , kullananlar ikisi arasındaki farkı anlayamadık dedilerdi..

watercolours
30 Mayıs 2023, 23:49
Bunlar hep borla çalışan motor teknolojisinin önünü kesmek için.

espresso
30 Mayıs 2023, 23:56
Evde benzin yapamıyorduk ama az mikatrda da olsa sudan hidrojen elde edebiliriz, bizim köfte seyahatleri bedavaya gelir. :)
Tabi bu iş evde bira yapmaya benzemez, havaya uçan ev haberleri de görmesek bari.

Nikkfurie
31 Mayıs 2023, 00:19
Evde benzin yapamıyorduk ama az mikatrda da olsa sudan hidrojen elde edebiliriz, bizim köfte seyahatleri bedavaya gelir. :)
Tabi bu iş evde bira yapmaya benzemez, havaya uçan ev haberleri de görmesek bari.

Metan gazındanda hidrojen üretiliyormuş , bundan sonra köfte yerine kuru fasulye turları başlar :D

espresso
31 Mayıs 2023, 00:22
Metan gazından hidrojen üretiliyormuş , bundan sonra köfte yerine kuru fasulye turları baslar :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:18 ----------



Metan gazından hidrojen üretiliyormuş , bundan sonra köfte yerine kuru fasulye turları baslar :D

Dersimli komunist başgan'ın sattığı fasulyeler kıymete binecek. zam gelmeden stoklayalım. :)

TIGERSHARK
31 Mayıs 2023, 09:51
Sonuç itibari ile biz bu motorları ucuza alabilecek miyiz o önemli. Yoksa elektrikli imiş gazlı imiş biz alamadıktan sonra... Banane karşımda ki kız manken gibi ise kız bana bakmadıktan sonra...

Lunatique
31 Mayıs 2023, 10:04
Japonlar aslında karbondioksit salınımı neredeyse olmadığı için uzun bir süredir Hidrojen üzerine çalışmalar yapıyor.
Hidrojenle çalışan kazan üretme üzerine de çalışmaları var.
Aynı zamanda Toyota da hidrojenle çalışan araba teknolojisi üzerine yoğunlaşmış durumda.

Ne kadar ucuz olacak hakikaten bir muamma.
Ucuz olsa da bizde ucuz olmaz, bize her türlü hayal.

Elektrikli araçlar bile henüz ülkemizde yaygın değil ve aşırı pahalı.

killingroad
31 Mayıs 2023, 10:19
Toyota ve BMW 2000'lerde ve öncesinde çok zaman ve para harcadı hidrojenli içten yanmalı motorlara. (otomobil)
Gazaları mübarek olsun.

tarzan rıfkı
31 Mayıs 2023, 11:23
gayet normal çünkü onlarda motosikletlerin geleceğinin pek parlak olmadığını biliyorlar.elektirkli motosiklet olmadı olmuyor heyecanı hissi çok eksik alternatif üretmeleri şart.arabalar ile motosikletler havayı eşit derecede kirletiyor ufacık motordan beklenmeyen kirlilik.trafik çözümüne katkıda bulundukları için arabalar gibi ağır euro kurallarına sahip değiller fark ettiyseniz.hayırlısı

yaşlıveacemi
31 Mayıs 2023, 11:41
Bunlar en büyük motorlu taşıt üreticileri hidrojen üzerine çalışma yapmalarından daha doğal ne olabilir ki?

Bunlar reklam kokan haberler mayk :)

kurubuz
26 Eylül 2023, 10:05
Motosikletlere son derece uygun elektrikli araç teknolojisi halihazırda varken hidrojen gibi birçok dezavantajları olan teknolojidde diretmek ne derece mantıklı ? Hidrojeni de sadece japonlar destekliyor. Avrupa çoktan vazgeçti bu işten.

killingroad
26 Eylül 2023, 10:17
Motosikletlere son derece uygun elektrikli araç teknolojisi halihazırda varken hidrojen gibi birçok dezavantajları olan teknolojidde diretmek ne derece mantıklı ? Hidrojeni de sadece japonlar destekliyor. Avrupa çoktan vazgeçti bu işten.

Hidrojen elektrikten daha güzel ve daha "keyifli" bir çözüm olduğundan ve esasen elektrik gibi yalancıktan çevreci değil, gerçekten daha çevreci olduğu için.
Avrupa hidrojenli motorlar konusunda çok güzel çalışmalar yapıyordu, bir gece ansızın California işi elektriğe çevirene kadar... İki gün sonra Mercedes ve BMW nalet gelsin sizden diyerek beraber elektrikli motor geliştirme çalışması başlattılar, zira o sırada canavar gibi hidrojene yoğunlaşmışlardı. BMW çıkarmıştı bile 745h diye bir otomobil.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:16 ----------


İyi güzelde hidrojenin en büyük sorunu depolama kısmıydı , motosiklet gibi bir taşıta lpg tankı bile büyük geliyorken hidrojenle herhalde 100 km falan ancak yapabilir ,

Good-old gasoline ile 100km gidemeyen Harley'ler var canım olur o kadar :)