PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1993 SUZUKI GS500E PASLI YAKIT DEPOSU ÖNERİ



Taypan
13 Ağustos 2022, 17:34
Herkese selamlar, iyi forumlar dilerim!

Geçen sene aldığım ve uzun yıllar yatmış olmasından kaynaklanan sorunları daha yeni çözüme kavuşturduğum 1993 model Suzuki GS500E motorumda son kalan probleme buradaki bu konuda tecrübe sahibi arkadaşlardan yardım ve öneri alarak çözüme kavuşturma ve artık trafiğe çıkmak istiyorum.

Konu iç yüzeyi paslanmış yakıt deposu. Enjeksiyon ile sisteme verildiğinde herhangi bir sorun olmadan çalışıyor fakat yakıt deposundan alınan yakıt sisteme gittiğinde motor stop ediyor ve çalışmıyor bir daha.
Yaptığım araştırmalar sonucunda ortak yöntem olarak raspa sonrasında sitrik-fosforik asit banyosu ile temizleme şekli var. Bu işlemin sonucunu çok sağlıklı ve uzun vadede çözüm olmayacağına inandığımdan daha teknik farklı çözümler peşindeyim.

Aramızda bu tarz konularda tecrübe sahibi olan, bir şekilde çözüme ulaştırmış arkadaşlar var ise bilgilerini burada paylaşabilirler.

Şimdiden teşekkür ederim. :king:

Not: model ve yaştan ötürü sağlıklı 2. el depo yurtdışında da Türkiye'de de imkansız.

DickName
13 Ağustos 2022, 17:48
SAHIBISINDAN SATILIK SUZUKI GS 500 DEPO (https://www.sahibinden.com/listing/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-motosiklet-ekipmanlari-yedek-parca-suzuki-gs-500-depo-1026382631/detail)
Belki uyar, belki başkası da vardır.:bounce:

https://i0.shbdn.com/photos/38/26/31/x16_102638263157w.jpg

Taypan
13 Ağustos 2022, 17:51
Teşekkür ederim.

İlan sahibiyle daha önce görüştüm. Maalesef iddia edildiği durumda değil depo ve istenilen fiyat çok uçuk. Bunun gibi bir tane daha var Istanbul'da. Gidip gördüm ama içi maalesef benim yaşadığım sorundan müzdarip.

logaritma
13 Ağustos 2022, 18:53
Depoyu söküp kesip açıp içini sağlam temizleyip yeniden kapattıracaksın ..

Taypan
13 Ağustos 2022, 19:05
Aklımıza artık en son bu geldi. Bu işte güvenilir, bilindik bir usta var mıdır acaba Istanbul'da?

logaritma
13 Ağustos 2022, 20:53
Zaten böyle yapılır arabalarında motorlarında her tür araba ustası tanıdığı vardır kaynakçı işki eli alışık iyi güzel bir lkaynakçı bulmanız da kalem gibi açıcak kalem gibi kaynaklıycak iş bitti mi ..

Gouranga
13 Ağustos 2022, 22:28
Bu aralar motosiklet ve araç depolarının içini ya emaye ya da ptfe ile kaplıyorlar, böyle durumlar için.
Mantıklı mıdır? Gerek var mıdır bu kadar masrafa? Asit tankı değil sonuçta...

Taypan
13 Ağustos 2022, 23:18
Bildiğim kadarıyla galvaniz kaplanıyor bu tarz küçük hacimli tanklar. Paslanmaz çelik aklıma geldi ama elbet bir nedeni vardır kullanılmamasının.
Krom vs kaplamaya gerek yok elbet :)

-Black-
13 Ağustos 2022, 23:45
Depo işini bilmem de, ne güzel motordur o GS de be. İlk özendiğim motordu.
Daha sonra çok temiz bir tanesini almanın ucundan döndüm. Fiyat yüksekti. Almış olsaydım o zaman, kıyıp da satamazdım herhalde.

Taypan
14 Ağustos 2022, 01:44
Ben de hep 90ların başı naked-all rounder orijinal kalmışların peşindeydim. Buna denk gelince sorunlarına rağmen aldım. Maalesef Türkiye'de böyle Japonların değeri pek bilinmiyor. Sanırım mütevazi görünüşlerinden dolayı.
Nacizane hiç biri bir Kawa ZR750, Triumph Speed Triple, Moto Guzzi Breva, Honda CBF Hornet, Yamaha XJR, Suzuki GSF Bandit, Suzuki SV, GSX etmez :)

logaritma
14 Ağustos 2022, 03:51
Sıkıntı yedek parça ve fiyatlar başka bir şey değil yoksa hepimizin hayalinde bir sürü makineler var bende toplamalık zamanında xrv750 alıcaktım o zaman 7 bin tl gibi bedava rakama vardı üstelik Dakar edition dı çok git geller yaşadım yedek parçası tamiri işçiliği gözüm korktu vazgeçtim hep hayalimde listemde olan motorlardan biridir ..

Xrv750 Koleksiyonum olsa koyacağım motorlardan biridir viteslilerde bir tane motoguzzi V7 yanına scooterda beverly 500 yanına x10 cruiserda bir tane vz800 İntruder yada vulvan s ek olarak vmax sport …

Mamba09
14 Ağustos 2022, 10:22
Merhaba. Eski bi gs500 sahibi olarak bu işin hakkaniyetle yapılabilmesi için deponun altının KAYNAK YAPACAK USTA tarafından kesilmesi gerekir. Sonra depoya gerekli temizlik işlemini yapmak için boyacıya verebilirsiniz. Pas çıkarma işini iyi bilirler. Daha sonra tekrar kaynağa verin.

Taypan
14 Ağustos 2022, 13:22
Gereği düşünüldü. Teşekkür ederim herkese ☺️
Depoyu açtırıp temizleyip kaynakla kapattiralim, başka çaremiz kalmadi.
Yine varsa bilinen güvenilir ustalar, buraya yazarsanız sevinirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:20 ----------

GS500E için de ayni sorunu yaşadım. 2 ay yurt dışından yedek parca bekledim. Suan kisa vadede geriye kalan tek sorunu yakit deposu. Zamanla baska seyler cikarir mi bilemiyorum. Zamanla görucez artik 🙄

gurcanozturk
14 Ağustos 2022, 14:09
Bilmedigim icin sorayim, benzer tipte bir motosikletin deposu uymaz mi ? Youtube'da amcalar custom caferacerlarda filan baska modellerin depolarini kullaniyorlar.

AzÇok
14 Ağustos 2022, 14:28
Bilmedigim icin sorayim, benzer tipte bir motosikletin deposu uymaz mi ? Youtube'da amcalar custom caferacerlarda filan baska modellerin depolarini kullaniyorlar.

Ben olsam bunu araştırırdım. Bir-iki modifiye ile uyacaksa yapılır.

Plastik benzin deposu kullanan motosikletlerin depolarını orijinal deponun içine adapte etmek mümkünmüdür? Onu da araştırırdım.

Mamba09
14 Ağustos 2022, 14:40
Bilmedigim icin sorayim, benzer tipte bir motosikletin deposu uymaz mi ? Youtube'da amcalar custom caferacerlarda filan baska modellerin depolarini kullaniyorlar.

Eğimli geliyor. Başka bir depo uymaz maalesef.

Bu arada dostum GS500 blokları biraz sorunlu. Yağ eksiltmeyeni yok gibi bir şey. Motorla ilgili sorun yaşamaman için yağa dikkat et. Motorla ilgili sorun olursa da yazabilirsin yardimci olurum.

logaritma
14 Ağustos 2022, 14:41
Arkadaş orjinal şekilde topluyor arkadaşlar restore ediyor belliki yoksa başka depoda pek tabiki uyar ..
Ama değerli olan orjinal dir .. heleki eski klasik motorlarda

Taypan
15 Ağustos 2022, 01:01
Amacim tamamen motorun ihtiyaclarini orijinalligi bozmadan karsilamak. Yan sanayii cok daha ucuz olmasina ragmen her parcasini Suzuki'den sipariş edip taktik. Yoksa 2000lere ait GS500 deposu bol. ☺️

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:10 ----------

Trafiğe çıkabilirse başka sorularım da olucaktır elbet :) Teşekkür ederim.

sallami
15 Ağustos 2022, 08:15
Günaydın hiç elektrolizi denedin mi? Youtube'da bir sürü depo temizleme videosu var.

Taypan
15 Ağustos 2022, 16:08
Selamlar. Yöntem olarak biliyorum ama bu işte kullanimi hakkinda bir bilgim yok. Galvanizden daha saglikli olabilir düşününce

tommygun
15 Ağustos 2022, 17:46
Suzuki Gs500 orijinal haliyle kadar güzel tipli bir motor ki millet zamanında uygun fiyata alıp cafe racer modası ayağına mok etti güzel motorları. Şasisinin tipinden kaynaklı bu motorlarda cafe racer çalışması güzel olmuyor bence.

Taypan
15 Ağustos 2022, 21:04
Cafe-racer tarzını sevmemekle beraber her motora yapılmaya çalışılması zaten "olmuyor abi" dedirtiyor :) Zaten cafe-racer yapılmaya çalışılınca da olmuyor. Genelde kullanılan motor ziyan olup satışa çıkarılıyor sonrasında. Bu yüzden orijinal seven insanlar da motor bulamıyor Türkiye'de.

yec
15 Ağustos 2022, 23:33
Cafe-racer tarzını sevmemekle beraber her motora yapılmaya çalışılması zaten "olmuyor abi" dedirtiyor :) Zaten cafe-racer yapılmaya çalışılınca da olmuyor. Genelde kullanılan motor ziyan olup satışa çıkarılıyor sonrasında. Bu yüzden orijinal seven insanlar da motor bulamıyor Türkiye'de.

Cbf250 lerin dilleri olsa da anlatsalar. :mrgreen:

Taypan
16 Ağustos 2022, 16:25
Bir örnekte CBF mesela. Türkiye'de commuter muamelesi görmüş ama 90 sonlari 2000 baslarini cok guzel yansitan motor.
Cafe yapmaya calismislarsa ona da yazik olmus 😁

tommygun
16 Ağustos 2022, 17:33
Madem motoru orijinaline uygun toparlıyorsunuz keşke resimdi, videoydu bir şekilde konuya benim gibi ilgi duyanları sürekli bilgilendirseniz. Hangi parçayı, nereden bulduğunuzu, kaça aldığınızı falan detaylı anlatsanız çok güzel olurdu.

LostRider
16 Ağustos 2022, 21:40
Şöyle bir önerim olacak iyi yada kötü olduğuna karar verip yapıp yapmammak size kalmış.

Öncelikle depoyu kestirip biçtirmeyin. Biraz zahmetli ve uzun sürecek ama önce depoyu söküp motora giden çıkışı uygun malzeme ile tıkayıp,
ince inşaat kumu ve suyu deponun içine doldurun deponun içinde kum rahatça hareket etmeli su çok fazla olmamalı. Uzunca bir süre çeşitli yönlerde çalkalayarak , deponun içi güzelce kumlanana ( zımparalanana) kadar devam edin . Biraz yorucu olacak. Depo içerisindeki pasın temizlendiğine yada azaldığına kanaat getirirseniz, kumu boşaltıp deponun içini yıkayın. Kuruduktan sonra sıvı pas çözücülerden deponun içine koyun biraz çalkalayın. Çeşitli konumlarda (köfte kızartırken çevirir gibi) bekletin . Pas çözücünün işini yaptığına da kanaat getirmişseniz, depo aşağı yukarı pastan kurtulup, metal ortaya çıkmıştır. Daha sonra işi garantiye almak için würth ün pas dönüştürücü kimyasalını depoya uygulayabilirsiniz. Galvanize vs gerek olmaz zaten motosiklet kullanılacağından benzin pas koruma işini yapacaktır. Umarım bu yöntem işinize yarar.

Mamba09
17 Ağustos 2022, 10:17
Suzuki Gs500 orijinal haliyle kadar güzel tipli bir motor ki millet zamanında uygun fiyata alıp cafe racer modası ayağına mok etti güzel motorları. Şasisinin tipinden kaynaklı bu motorlarda cafe racer çalışması güzel olmuyor bence.
O mok edenlerden biri benim :)

https://i.hizliresim.com/sznj29l.jpeg
https://i.hizliresim.com/7vodnu7.jpeg


Şöyle bir önerim olacak iyi yada kötü olduğuna karar verip yapıp yapmammak size kalmış.

Öncelikle depoyu kestirip biçtirmeyin. Biraz zahmetli ve uzun sürecek ama önce depoyu söküp motora giden çıkışı uygun malzeme ile tıkayıp,
ince inşaat kumu ve suyu deponun içine doldurun deponun içinde kum rahatça hareket etmeli su çok fazla olmamalı. Uzunca bir süre çeşitli yönlerde çalkalayarak , deponun içi güzelce kumlanana ( zımparalanana) kadar devam edin . Biraz yorucu olacak. Depo içerisindeki pasın temizlendiğine yada azaldığına kanaat getirirseniz, kumu boşaltıp deponun içini yıkayın. Kuruduktan sonra sıvı pas çözücülerden deponun içine koyun biraz çalkalayın. Çeşitli konumlarda (köfte kızartırken çevirir gibi) bekletin . Pas çözücünün işini yaptığına da kanaat getirmişseniz, depo aşağı yukarı pastan kurtulup, metal ortaya çıkmıştır. Daha sonra işi garantiye almak için würth ün pas dönüştürücü kimyasalını depoya uygulayabilirsiniz. Galvanize vs gerek olmaz zaten motosiklet kullanılacağından benzin pas koruma işini yapacaktır. Umarım bu yöntem işinize yarar.

Hocam 1ltlik pet şişe temizliği yapmayacak adam. Depoyu nasıl çalkalasın? Bu depo açılmadan bu iş olmaz.

levend84
17 Ağustos 2022, 10:42
Suzuki Gs500 orijinal haliyle kadar güzel tipli bir motor ki millet zamanında uygun fiyata alıp cafe racer modası ayağına mok etti güzel motorları. Şasisinin tipinden kaynaklı bu motorlarda cafe racer çalışması güzel olmuyor bence.

Projesi duzgun yapilirsa guzel oluyor.

Alman bir youtube kanalinda gormustum,eleman şasi ile oynamiş,ortaya guzel işçilik cikartmişti.

yec
17 Ağustos 2022, 11:00
O mok edenlerden biri benim :)

https://i.hizliresim.com/sznj29l.jpeg
https://i.hizliresim.com/7vodnu7.jpeg



Hocam 1ltlik pet şişe temizliği yapmayacak adam. Depoyu nasıl çalkalasın? Bu depo açılmadan bu iş olmaz.

Gördüğüm kadarıyla,sele altındaki levhalar hariç, bence mok etme işinde gayet başarılısınız. İlk mok edişiniz değil sanırım. :)

tommygun
17 Ağustos 2022, 11:21
O mok edenlerden biri benim :)

https://i.hizliresim.com/sznj29l.jpeg
https://i.hizliresim.com/7vodnu7.jpeg



Hocam 1ltlik pet şişe temizliği yapmayacak adam. Depoyu nasıl çalkalasın? Bu depo açılmadan bu iş olmaz.

Puhahhah amma pot kırmışım :) Şaka bir yana senin kesme biçme yaptığını bilsem o yukarıdaki mok etmekle ilgili yorumumu yazmazdım. Üstat eline sağlık buarada. Ben yaşlı bir adam olduğum için daha geleneksel bakıyorum bazı konulara, o nedenle orijinal hali beğenmiş olabilirim. :)

https://i.hizliresim.com/njgzhdq.jpg (https://www.hizliresim.com/njgzhdq)

Mamba09
17 Ağustos 2022, 12:48
Gördüğüm kadarıyla,sele altındaki levhalar hariç, bence mok etme işinde gayet başarılısınız. İlk mok edişiniz değil sanırım. :)
Teşekkürler. İlk mok edişim değil evet. daha önce mok etmelerim de var, aha mok linki: http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/154516-bir-cafe-racer-hikayesi.html

Puhahhah amma pot kırmışım :) Şaka bir yana senin kesme biçme yaptığını bilsem o yukarıdaki mok etmekle ilgili yorumumu yazmazdım. Üstat eline sağlık buarada. Ben yaşlı bir adam olduğum için daha geleneksel bakıyorum bazı konulara, o nedenle orijinal hali beğenmiş olabilirim. :)

https://i.hizliresim.com/njgzhdq.jpg (https://www.hizliresim.com/njgzhdq)

Kaan, senle aynı fikirdeyim. Nedense o zamanlar modaydı bu cafe racer olayları. Modaya uymuşum. Şu an orjinal hali daha seksi geliyor :) yaş aldıkça insan degişiyor :)

Taypan
27 Ağustos 2022, 12:57
Öneriler için teşekkür ederim ama böyle bir süreçle uğraşacak ne gerekli alana ne de zamana sahibim :) İnternet izlediğim videolar bu yöntemin çok benzeri ve ortalama verdikleri süre 2-3 hafta kadar. Sonucun ne olacağı da maalesef kesin olmuyor.
Benim depodaki oksitlenme öyle kolay kolay kumla çalkalamakla temizlenebilecek cinsten değil :/

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------

Ben gencim :D Hala böyle motorların orijinal kalması taraftarıyım. Paylaştığınız fotodan sonra yine aşka geldim bu dizaynlara :D Çok estetik, çok güzeller

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------

Depoyu bugün söktürüp servisten alacağız. Fakat tüm bu kesme-temizlik ve boya-kaynak işlemlerini yaptırabileceğimiz güvenilir bir isim arıyoruz. Tecrübelerinizden böyle bir isim-servis varsa paylaşabilirseniz çok sevinirim.
Artık çıkaralım servisten diyoruz motoru, 4 aydır orada :))

Angrypower
27 Ağustos 2022, 13:13
Öneriler için teşekkür ederim ama böyle bir süreçle uğraşacak ne gerekli alana ne de zamana sahibim :) İnternet izlediğim videolar bu yöntemin çok benzeri ve ortalama verdikleri süre 2-3 hafta kadar. Sonucun ne olacağı da maalesef kesin olmuyor.
Benim depodaki oksitlenme öyle kolay kolay kumla çalkalamakla temizlenebilecek cinsten değil :/

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------

Ben gencim :D Hala böyle motorların orijinal kalması taraftarıyım. Paylaştığınız fotodan sonra yine aşka geldim bu dizaynlara :D Çok estetik, çok güzeller

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------

Depoyu bugün söktürüp servisten alacağız. Fakat tüm bu kesme-temizlik ve boya-kaynak işlemlerini yaptırabileceğimiz güvenilir bir isim arıyoruz. Tecrübelerinizden böyle bir isim-servis varsa paylaşabilirseniz çok sevinirim.
Artık çıkaralım servisten diyoruz motoru, 4 aydır orada :))

Maslak Atatürk Sanayi Sitesinde Teknisyen Oto'da Levent Usta var. Ona bir danışın, işini temiz yapan birisini tanıyorsa mutlaka yönlendirir, temiz yapacağına inandığı kimse yoksa zaten ona buna gidin demez.

Taypan
12 Eylül 2022, 22:55
Update :D

Yakıt deposunu kestirmedik. Bilindik, güvenilir bir araba servisine götürüp onların kullandıkları özel fenerle içine baktığımızda aslında o kadar paslı olmadığını gördük. Bazı solvent ve benzinle beraber deponun içi güzelce temizlendi. Garip olan deponun içinde bayağı bir su vardı :O
Sanırım motorun stop ederek bir daha çalışmamasına neden olan şey yakıtla beraber sisteme girmiş olan su. (umarım öyledir gerçekten). Bu hafta içerisinde içi temizlenmiş şekilde servise verilecek ve motor tekrar çalıştırılmaya çalışılacak.

Şans dileyin artık bitsin bu iş :))

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------

Bu arada motoru ve rengini soranlar için aşağıdaki linktekinin aynısı. Deep purple metallic renginde.

https://www.motorbikemag.es/subastas/suzuki-gs-500-e-1992-2/