PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : katalizör giriş çıkışı ne yönde



omrozzn
18 Şubat 2022, 22:01
https://i.hizliresim.com/p9y2l7s.png (https://www.hizliresim.com/p9y2l7s)

arkadaşlar bu kısımdan egzoz gazı çıkış mı yapıyor yoksa motor bloğuna hava girişi mi oluyor



https://i.hizliresim.com/1abuubu.png (https://www.hizliresim.com/1abuubu)

buradaki

A noktası hava kutusu B noktası motor bloğuna gidiyor şimdi A dan B ye mi B den A ya mı geçiş oluyor
motor hava tahliyesi gibi bir şey okudum


tam olarak ne olduklarını anlamak istiyorum teşekkürler


"tvs apache rtr 150 kitapçıkta anlatımını bulamadım"

levend84
18 Şubat 2022, 22:11
Dostum,

Yukaridaki 1. Resim ile 2.resimdeki unsurlar birbirinden farkli.

1.Resim:Egzoz gazi geri dönuşum(o boruyu takip edersen dogrudan siyah metal boğazli bir filtreye oradan da şase ye bagli regulatore gider)

Giriş olmaz bu sistemde,sadece çikiş olur,buradaki onemli durum,örnek,eğer sen bu sistemi körlersen motorun çalisma ritmi bozulur,yakit tuketimi artar,supaplar fazladan korbona maruz kalir.



2.Resim:Karter havalandirma.(hatti takip edersen hava filtre kutusuna gider.bu basit sistem olmazsa,isidan dolayi buharlasan yag tekrar kartere sirkule olup yagin ozelligini bozar)

omrozzn
18 Şubat 2022, 22:20
Dostum,

Yukaridaki 1. Resim ile 2.resimdeki unsurlar birbirinden farkli.

1.Resim:Egzoz gazi geri dönuşum



2.Resim:Karter havalandirma.

teşekkür ederim levend84 bey
Farklı olduklarını biliyorum

şimdi 1. resimdekinde egzoz gazı çıkıyor egr ye gidiyor doğrumu anladım ? yani motor bloğuna girmiyor çıkıyor çıkış noktası

2 resimde de şunu merak ediyorum (çıkartıp denemedim ne olur ne olmaz diye) A kısmından yani hava kutusundan B ye motora yani kartere doğru hava akışı mı oluyor ?

bunu merak ettim teknik çizimleri var lakin ben anlayamadım

levend84
18 Şubat 2022, 22:23
teşekkür ederim levend84 bey
Farklı olduklarını biliyorum

şimdi 1. resimdekinde egzoz gazı çıkıyor egr ye gidiyor doğrumu anladım ? yani motor bloğuna girmiyor çıkıyor çıkış noktası

2 resimde de şunu merak ediyorum (çıkartıp denemedim ne olur ne olmaz diye) A kısmından yani hava kutusundan B ye motora yani kartere doğru hava akışı mı oluyor ?

bunu merak ettim teknik çizimleri var lakin ben anlayamadım

Dostum,2.resimde,karterden hava kutusuna buhar akışi vardir,tek yönlü bir sistem bu.amacida zaten blogu rahatlatmak.

1.resimde,yukarida yazdigim gibi,cikiş var ama,bir hortumda regulatorden dolaşip,blokta bir yere gidiyor.

Yarin,kendi motorumdaki sistemi detayli inceler yazarim.

Rtr180 konu başligina gel,resim eklemistim zamaninda bulursam editlerim

omrozzn
18 Şubat 2022, 22:37
teşekkür ederim hocam bugün bende detaylı bir inceleme yapmaya çalıştım egr mi katalizör mü deniliyor o parçaya onu söküp kurum temizliği yaptım maksat zaman geçsin hem de yapısını anlayayım diye sonra bu resimlerdeki hava giriş yönleri aklıma takılmıştı


anladığım kadarı ile 1 resimdeki yerden egzoz gazı çıkıyor egrye aynı zamanda sağ taraftan hava kutusundan hava geliyor en son o ince borudan da motor bloğuna hava yakıt karışımının girdiği yerin üstünden içeri giriyor silindire

2 resimdeki gibi karterden yağ buharı gidiyorsa silindre yağ gitmiş olmuyormu teknik olarak diye de aklıma gelmiyor değil hani

hem silindirim üstü kopmle zift gibi acaba bu egr den mi diye düşünmüştüm

neyse karışık sistem aklım basmıyor

teşekkürler tekrardan bilgi için

levend84
18 Şubat 2022, 22:38
Bu benim motorum,

Kirmizi nokta ile belirttigim yer,regulator cikisindaki hortum hatti,burada emme manifold bogazindan içeri vakumlanir

Yeşil ile gosterilen hortum hatti,silindirden atilan gazin hatti.

Yani,yeşil hattan emilen gaz filtre edilip,kirmizi olan hattan manifolda vakumlaniyor.

Yanma verimi arttiliyor.

https://i.hizliresim.com/84lrp4n.jpg (https://www.hizliresim.com/84lrp4n)

omrozzn
18 Şubat 2022, 22:41
Bu benim motorum,

Kirmizi nokta ile belirttigim yer,regulator cikisindaki hortum hatti,burada emme manifold bogazindan içeri vakumlanir

Yeşil ile gosterilen hortum hatti,silindirden atilan gazin hatti.

Yani,yeşil hattan emilen gaz filtre edilip,kirmizi olan hattan manifolda vakumlaniyor.

Yanma verimi arttiliyor.

https://i.hizliresim.com/84lrp4n.jpg (https://www.hizliresim.com/84lrp4n)

peki o sağ taraftan resmin arkasında kalıyor ordaki borudan da hava geliyor sanırım hava kutusndan çekiyor doğrumu ?

teknik resimde aksine dışarı yönlü ok var ama

levend84
18 Şubat 2022, 22:43
peki o sağ taraftan resmin arkasında kalıyor ordaki borudan da hava geliyor sanırım hava kutusndan çekiyor doğrumu ?

teknik resimde aksine dışarı yönlü ok var ama
Bakmam lazim,

Resim eklersen yorum yaparim.

omrozzn
18 Şubat 2022, 22:50
Bakmam lazim,

Resim eklersen yorum yaparim.

resim yok malasef çekmemiştim bahsettiğim çizimde bu
https://i.hizliresim.com/t5dluvp.png (https://www.hizliresim.com/t5dluvp)

sizin yeşil ile gösterdiğiniz bu resimdeki B noktası translate çevirisinde (egzoz manifoldu yazıyor)
kırmızı hat dediğiniz yerde emme manifolduna giden yer



tamam şimdi çözdüm a noktası da hava kutusundan aldığı havanın girişi



çok sağolun hocam teşekkür ederim


kafamı karıştıran B noktasındaki oku yönü hava çıkış olarak algılıyorum ben onu

levend84
18 Şubat 2022, 23:04
resim yok malasef çekmemiştim bahsettiğim çizimde bu
https://i.hizliresim.com/t5dluvp.png (https://www.hizliresim.com/t5dluvp)

sizin yeşil ile gösterdiğiniz bu resimdeki B noktası translate çevirisinde (egzoz manifoldu yazıyor)
kırmızı hat dediğiniz yerde emme manifolduna giden yer



tamam şimdi çözdüm a noktası da hava kutusundan aldığı havanın girişi



çok sağolun hocam teşekkür ederim


kafamı karıştıran B noktasındaki oku yönü hava çıkış olarak algılıyorum ben onu

Dostum,ekledigim resimdeki yeşil noktali borunun altindan bakarsan,senin yukarida ekledigin 1.resimdeki siyah hattin baglandigini goreceksin,(fotoda o kisim altta kaliyor)

Kirmizi ile işaretlenen hatta doğrudan emme boğazina gidiyor.

Hatta,sen o hortumu yerinden çikarirsan,relantin bozulur,egzozdan çig benzin atacaktir.

omrozzn
18 Şubat 2022, 23:16
anladım hocam bugün o boruları söküp temizlediğim için hatırlıyorum hangisinin nereye girdiğini sadece şu son eklediğim resimde neden B noktasındaki okun yönü dışarı doğru onu çözemedim o kısım sizin de dediğiniz gibi o siyah hattın bağlandığı yer
oradan egzoz gazı çıkıyorsa neden ok yönü dışa doğru onu çözemedim

levend84
18 Şubat 2022, 23:18
anladım hocam bugün o boruları söküp temizlediğim için hatırlıyorum hangisinin nereye girdiğini sadece şu son eklediğim resimde neden B noktasındaki okun yönü dışarı doğru onu çözemedim o kısım sizin de dediğiniz gibi o siyah hattın bağlandığı yer
oradan egzoz gazı çıkıyorsa neden ok yönü dışa doğru onu çözemedim

Senin motorun orta kasa rtr mi? 2012 olan

omrozzn
18 Şubat 2022, 23:23
Senin motorun orta kasa rtr mi? 2012 olan

2014 olan sanıyorum motor blokları aynı

https://i.hizliresim.com/4olbisn.jpg (https://www.hizliresim.com/4olbisn)

bu resimde kırmızı işaretin ucundaki eğri demir parçası geri montajlarken aşağıya bakıyordu o yüzden eminim B noktasının sizin dediğiniz siyah hattın yani egzoz gazının çıkışına giden yer olduğuna

ok yönü dışa gösterdiği için kafam karışıyor yani yeşil olarak belirtiğiniz o gri boru gibi oradan da motorun içine hava gönderiyormuş gibi anlıyorum çizim yanlış değilse eğer

levend84
18 Şubat 2022, 23:36
2014 olan sanıyorum motor blokları aynı

https://i.hizliresim.com/4olbisn.jpg (https://www.hizliresim.com/4olbisn)

bu resimde kırmızı işaretin ucundaki eğri demir parçası geri montajlarken aşağıya bakıyordu o yüzden eminim B noktasının sizin dediğiniz siyah hattın yani egzoz gazının çıkışına giden yer olduğuna

ok yönü dışa gösterdiği için kafam karışıyor yani yeşil olarak belirtiğiniz o gri boru gibi oradan da motorun içine hava gönderiyormuş gibi anlıyorum çizim yanlış değilse eğer

https://youtu.be/MmIBMVEyyL4

Cyan
18 Şubat 2022, 23:38
Coletor de escapamento = egzoz manifoldu demek; yani diyagrama göre oradan manifolda bağlantı var.

omrozzn
18 Şubat 2022, 23:47
Coletor de escapamento = egzoz manifoldu demek; yani diyagrama göre oradan manifolda bağlantı var.

sorun okun yönü hocam onu çözemiyoruz

levend84
18 Şubat 2022, 23:53
Kafan hiç karişmasin,

Şimdi ilk resimdeki silindir kapaginin oradaki boru(egzoz tarafi ki zaten egzoz manifoldunun tam altinda.

Yanma işlemi sonunda bir miktar gaz,kompresyon basincininda etkisiyle bu borudan(egr kutusuna gidiyor)egr kutusunda filtre ediliyor,ve gazin sicakligi duşuruluyor,son olarak ta emme manifoldundan emme valfine oradan silindirlere basiliyor.

Bu çevrim daima bu şekilde kendini tekrarliyor.

Motorunun,çalismasinda,relantisinde,sorun yok ve egzozda patlama yoksa,sistem saglikli.calisiyor demektir.

Temizleme konusunda,sadece dış kabugu bezli hortumun baglandigi metal siyah filtreyi temizlemen yeterli.

O filtrede,ekledigim resimdeki yeşil noktali kisimda

omrozzn
19 Şubat 2022, 00:03
Kafan hiç karişmasin,

Şimdi ilk resimdeki silindir kapaginin oradaki boru(egzoz tarafi ki zaten egzoz manifoldunun tam altinda.

Yanma işlemi sonunda bir miktar gaz,kompresyon basincininda etkisiyle bu borudan(egr kutusuna gidiyor)egr kutusunda filtre ediliyor,ve gazin sicakligi duşuruluyor,son olarak ta emme manifoldundan emme valfine oradan silindirlere basiliyor.

Bu çevrim daima bu şekilde kendini tekrarliyor.

Motorunun,çalismasinda,relantisinde,sorun yok ve egzozda patlama yoksa,sistem saglikli.calisiyor demektir.

Temizleme konusunda,sadece dış kabugu bezli hortumun baglandigi metal siyah filtreyi temizlemen yeterli.

O filtrede,ekledigim resimdeki yeşil noktali kisimda

evet en fazla pislik oradan çıktı

resimdeki ok yönü benim için yanlış o zaman

son bir soru ile kapatmak istiyorum hocam

sizin eklediğiniz resimde kırmızı rengin olduğu o siyah kapaktan sökmeye başladım o kapağı açınca ilk önce bildiğin bir iki damla sıvı aktı kokladım net benzin kokuyordu şimdi o kısımdan emme manifolduna vakum yapıyorsa bu sıvı yada benzin diye düşündüğüm şey oraya nereden geldi

yani alttan egzoz gazı geliyor arkasındaki yerde hava kutusundan hava geliyor ise ?

levend84
19 Şubat 2022, 00:06
evet en fazla pislik oradan çıktı

resimdeki ok yönü benim için yanlış o zaman

son bir soru ile kapatmak istiyorum hocam

sizin eklediğiniz resimde kırmızı rengin olduğu o siyah kapaktan sökmeye başladım o kapağı açınca ilk önce bildiğin bir iki damla sıvı aktı kokladım net benzin kokuyordu şimdi o kısımdan emme manifolduna vakum yapıyorsa bu sıvı yada benzin diye düşündüğüm şey oraya nereden geldi

yani alttan egzoz gazı geliyor arkasındaki yerde hava kutusundan hava geliyor ise ?

Dostum gayet doğal,

Bu yoğuşma sebebiyle oluşan bir sivi

Sonucta,egr valfinin içinde surekli bir gaz döngüsü var

omrozzn
19 Şubat 2022, 00:08
https://i.hizliresim.com/nykja0i.PNG (https://www.hizliresim.com/nykja0i)


bahsettiğim yer burası sizim resminizdeki kırmızı ile işaretlediğiniz siyah kapağın sökülmüş hali

levend84
19 Şubat 2022, 00:09
https://i.hizliresim.com/nykja0i.PNG (https://www.hizliresim.com/nykja0i)


bahsettiğim yer burası sizim resminizdeki kırmızı ile işaretlediğiniz siyah kapağın sökülmüş hali

Dostum,sana bir tavsiye,(ilerleyen süreçler için)

O valfi bir daha sökme,hatta hiç elleme.sadece filtreyi temizlemen kâfi.

omrozzn
19 Şubat 2022, 00:10
tamamdır hocam sizi de yordum vaktinizi aldım

merak ettiklerimi anladım

Çok teşekkür ediyorum iyi geceler diliyorum

levend84
19 Şubat 2022, 00:11
tamamdır hocam sizi de yordum vaktinizi aldım

merak ettiklerimi anladım

Çok teşekkür ediyorum iyi geceler diliyorum

Rica ederim,aklina takillanlari her zaman sorabilirsin.

Hatta,model konu başliğinda yazarsan daha saglikli ve kalici olur.

Cyan
19 Şubat 2022, 09:28
sorun okun yönü hocam onu çözemiyoruz

Siz akış yönü olarak yorumluyorsunuz da ondan; sadece ucun nereye bağlandığını göstermişler. Do filtro de ar (hava filtresinden), coletor de entrada (emme manifoldu), coletor de escapamento (egzoz manifoldu). Uçların nereye bağlı olduğunu göstermek istemişler.

Hepsinde dışarı doğru veya hepsinde içeri doğru ok yapsalarmış kafa karıştırmazmış. Bir ok giriş, iki ok çıkış yapınca olmamış haliyle.

@levend84 güzel açıklamış.

Nikkfurie
19 Şubat 2022, 14:01
kırmızı hatlı gri boru yüksek devire çıkınca kollektörün içindeki diyaframı kapatıyor , düşük devirlerde vakum azalınca diyafram açılıyor egzoz gaz geçişi tekrar başlıyor..yüksek devirlerde gücü artırmak için motorun daha çok oksijen çekmesi amaçlanmıştır , düşük devirlerde de silindir sıcaklığını düşürerek yakıt tasarrufu için motora biraz egzoz gazı veriliyor..

M.balibey
19 Şubat 2022, 14:56
https://i.hizliresim.com/p9y2l7s.png (https://www.hizliresim.com/p9y2l7s)

arkadaşlar bu kısımdan egzoz gazı çıkış mı yapıyor yoksa motor bloğuna hava girişi mi oluyor



https://i.hizliresim.com/1abuubu.png (https://www.hizliresim.com/1abuubu)

buradaki

A noktası hava kutusu B noktası motor bloğuna gidiyor şimdi A dan B ye mi B den A ya mı geçiş oluyor
motor hava tahliyesi gibi bir şey okudum


tam olarak ne olduklarını anlamak istiyorum teşekkürler


"tvs apache rtr 150 kitapçıkta anlatımını bulamadım"

1. numarayı takip edince bir valf var hemen üzerinde onunda çıkışında boru var ve sai filtresi diye yazan filtre o borunun ucundaki benzin filtresine benzer filtre ordan hava çekiyor. havayı çekende manifoldtaki vakum hattı var o yapıyor eğer o hortumu sökerseniz filtreden hava çekmez diafram çalışmadığı için.

2.den yağ buharı gelir ve hava filtre kutusunun altında şefaf körlenmiş boru hortum var zamanla orada birikir ve boşaltırlır.

levend84
19 Şubat 2022, 15:03
kırmızı hatlı gri boru yüksek devire çıkınca kollektörün içindeki diyaframı kapatıyor , düşük devirlerde vakum azalınca diyafram açılıyor egzoz gaz geçişi tekrar başlıyor..yüksek devirlerde gücü artırmak için motorun daha çok oksijen çekmesi amaçlanmıştır , düşük devirlerde de silindir sıcaklığını düşürerek yakıt tasarrufu için motora biraz egzoz gazı veriliyor..

Ek bilgi.

5 ile 6 K rpm arasinda,vakum azaliyor,motorun max rpm de ürettigi güç bandin da yani 8.5K da ise vakum yüksek oran da azaliyor,valf içindeki ventil yüksek rpm de kendini kapatmaz ise motor boğulur ve zengin karişima yüklenir.

Hatta soguk motoru,jikle ile çaliştirma esnasinda da ventil kendini kapatiyor

gurcanozturk
19 Şubat 2022, 15:10
Siz akış yönü olarak yorumluyorsunuz da ondan; sadece ucun nereye bağlandığını göstermişler. Do filtro de ar (hava filtresinden), coletor de entrada (emme manifoldu), coletor de escapamento (egzoz manifoldu). Uçların nereye bağlı olduğunu göstermek istemişler.

Hepsinde dışarı doğru veya hepsinde içeri doğru ok yapsalarmış kafa karıştırmazmış. Bir ok giriş, iki ok çıkış yapınca olmamış haliyle.

@levend84 güzel açıklamış.

do filtro de ar = hava filtresi
coletor de entrada = giris kollektoru
coletor de escapamento = cikis kollektoru

Dandik Ispanyolcam (Portekizce olabilir cok benzerler birbirine) ile bu kadar :)

omrozzn
20 Şubat 2022, 01:06
Kafan hiç karişmasin,

Şimdi ilk resimdeki silindir kapaginin oradaki boru(egzoz tarafi ki zaten egzoz manifoldunun tam altinda.

Yanma işlemi sonunda bir miktar gaz,kompresyon basincininda etkisiyle bu borudan(egr kutusuna gidiyor)egr kutusunda filtre ediliyor,ve gazin sicakligi duşuruluyor,son olarak ta emme manifoldundan emme valfine oradan silindirlere basiliyor.

Bu çevrim daima bu şekilde kendini tekrarliyor.

Motorunun,çalismasinda,relantisinde,sorun yok ve egzozda patlama yoksa,sistem saglikli.calisiyor demektir.

Temizleme konusunda,sadece dış kabugu bezli hortumun baglandigi metal siyah filtreyi temizlemen yeterli.

O filtrede,ekledigim resimdeki yeşil noktali kisimda

Ben şimdi fark ettim temizleme konusunda dediğiniz o siyah filtre bende yok sanırım 180 liklerde var bendeki 150 lik düz boru devam ediyor

O içerideki yay valf nasıl açılıp kapanıyor çok anlamadım ama demek ki bayağı kuvvetli akım oluşuyor

Bu arada cevap veren çoğu isme gözüm aşina değerli insanlar ve bilgiler
Cevap veren herkese teşekkür ediyorum

İyi forumlar

M.balibey
20 Şubat 2022, 17:54
Ben şimdi fark ettim temizleme konusunda dediğiniz o siyah filtre bende yok sanırım 180 liklerde var bendeki 150 lik düz boru devam ediyor

O içerideki yay valf nasıl açılıp kapanıyor çok anlamadım ama demek ki bayağı kuvvetli akım oluşuyor

Bu arada cevap veren çoğu isme gözüm aşina değerli insanlar ve bilgiler
Cevap veren herkese teşekkür ediyorum

İyi forumlar

Deponun altında sağ tarafta beyaz filtre var büyük benzin filtresi gibi

omrozzn
25 Şubat 2022, 21:46
Deponun altında sağ tarafta beyaz filtre var büyük benzin filtresi gibi

levende84' ün paylaştığı resimde 3 yeşil noktadan ortada olanın olduğu yeri diyorum
sanırım 180 liklerde böyle bendeki 150 lik

dediğiniz beyaz filtre preslenmiş açılıp temizlenme olasılığı yok, sök at yani
Daha önce değiştirmiştim merak edip içini zor bela açtım hatta

M.balibey
25 Şubat 2022, 22:12
levende84' ün paylaştığı resimde 3 yeşil noktadan ortada olanın olduğu yeri diyorum
sanırım 180 liklerde böyle bendeki 150 lik

dediğiniz beyaz filtre preslenmiş açılıp temizlenme olasılığı yok, sök at yani
Daha önce değiştirmiştim merak edip içini zor bela açtım hatta

Bizde o yok evet o valften sonrası metal boruyla bloğa bağlanıyor