PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Suzuki V-Strom 250 elcik koruma takarken dikkat edilmesi gereken bir nokta



KırmızıGrom
16 Mart 2021, 16:43
Arkadaşlar bu bir soru değil. Zamanında aradığımda bu sorunun cevabını bulamamıştım. Bir kaç kere de acısını çektim. Çünkü maalesef servisler bile V-Strom 250'nin gidon topuzunun nasıl sökülmesi gerektiğini bilmiyor.

Elcik koruma takarken gidon topuzunu (gidonun ucundaki parça) sökmek gerekiyor. Dikkat edilmesi gereken nokta basit. Gidon topuzunun ucunda, her motosiklette olduğu gibi bir vida var. Bu vidayı sökmüyoruz. Dikkat bu vidayı sökmüyoruz. Vidayı sadece biraz gevşetiyoruz ve topuzu çekiyoruz. Eğer gelmezse biraz daha gevşetip çekiyoruz. Biraz kuvvet uygulamak gerekebilir ama vidayı kesinlikle tamamen sökmüyoruz.

Peki vidayı sökersek ne olur? Niye bu kadar sıkıntılı vidayı sökmek? Aşağıda gördüğünüz gibi suzuki bu motosiklette ilginç bir gidon topuzu mekanizması kullanmış. Vidanın en ucunda, fotoğrafın sağı, bir pul var. Eğer topuz hala gidondayken vidayı sökerseniz bu pul düşüyor ve gidonun içinde kalıyor. Geri çıkarması çok zor. Benim bildiğim tek başarılı yöntem diğer gidon topuzunu da söküp basınçlı hava ile bir taraftan bastırıp diğer taraftan pulu (veya içeride kalan diğer parçaları) almak. Tabi bunu çok dikkatli yapın, genelde parçalar uçuyor.

https://i.hizliresim.com/jrcNJk.jpg

Tahmin edeceğiniz gibi topuzu geri takarken bütün parçaları birleştirip fotoğrafta görülen hale getirip o şekilde gidona sokmanız gerekiyor. Vidayı sonradan takıp pula tutturma şansınız yok. Büyük ihtimalle pul içeri kaçacaktır. Biraz zorlamanız gerekecek. Araya elcik korumanın plastiği de girdiği için (fotoğraftaki GP kompozit'in koruması, orjinalde büyük ihtimal böyle bir sıkıntı yoktur) vidayı pula takmak iyice zorlaşıyor. Benim tavsiyem bir kaç mm daha uzun bir vida bulup onunla değiştirmek.

mavzer-i
16 Mart 2021, 16:44
ducatinin de benzer bi sistemi vardı. bende yanlışlıkla vidayı söktüğümde demir parçası gidonun içinde kalmıştı. motoru yatırarak çıkartmıştım

ahmetmert58
16 Mart 2021, 16:57
bilgi için teşekkürler eminim çok yararlı olacaktır.

fakat aşağıdaki gibi bir aletiniz olunca, bu tür ulaşılması zor yerlere düşen ufak pul, somun vb. parçaları çıkarmak 3 saniye sürmüyor.

https://urun.n11.com/diger/izeltas-gri-spiral-li-miknatis-1000-gr-6220261000-P426971371

KırmızıGrom
16 Mart 2021, 17:52
bilgi için teşekkürler eminim çok yararlı olacaktır.

fakat aşağıdaki gibi bir aletiniz olunca, bu tür ulaşılması zor yerlere düşen ufak pul, somun vb. parçaları çıkarmak 3 saniye sürmüyor.

https://urun.n11.com/diger/izeltas-gri-spiral-li-miknatis-1000-gr-6220261000-P426971371

Sipariş verdim. Ne zaman lazım olacağı belli olmaz.

HaktanCbr
16 Mart 2021, 18:27
ducatinin de benzer bi sistemi vardı. bende yanlışlıkla vidayı söktüğümde demir parçası gidonun içinde kalmıştı. motoru yatırarak çıkartmıştım

4 tane vidayla gidonu sokseydiniz keske

Nikkfurie
16 Mart 2021, 18:52
Vstrom 650 de de aynı sistem var , topuzun ucundaki vidayı sağa çevirdikçe
gidonun içindeki lastik genişler sıkar..

mavzer-i
16 Mart 2021, 19:07
4 tane vidayla gidonu sokseydiniz keske

tahmin ettiğin gibi yatırma değil
motor zaten 180 kilo ağırlık merkezi çok altta. biraz yatırma ile çıkıyor

KırmızıGrom
16 Mart 2021, 19:40
Vstrom 650 de de aynı sistem var , topuzun ucundaki vidayı sağa çevirdikçe
gidonun içindeki lastik genişler sıkar..

Siz söyleyince tekrar baktım. Bazılarında farklı, bazılarında 250'likteki gibiymiş, model yılına göre farklı herhalde. Hatta şu videoyu buldum. Arkadaş işlemi gösteriyor, dikkatli olunursa zor bir şey değil.

https://youtu.be/Sh7faceWr54?t=118