KırmızıGrom
16 Mart 2021, 16:43
Arkadaşlar bu bir soru değil. Zamanında aradığımda bu sorunun cevabını bulamamıştım. Bir kaç kere de acısını çektim. Çünkü maalesef servisler bile V-Strom 250'nin gidon topuzunun nasıl sökülmesi gerektiğini bilmiyor.
Elcik koruma takarken gidon topuzunu (gidonun ucundaki parça) sökmek gerekiyor. Dikkat edilmesi gereken nokta basit. Gidon topuzunun ucunda, her motosiklette olduğu gibi bir vida var. Bu vidayı sökmüyoruz. Dikkat bu vidayı sökmüyoruz. Vidayı sadece biraz gevşetiyoruz ve topuzu çekiyoruz. Eğer gelmezse biraz daha gevşetip çekiyoruz. Biraz kuvvet uygulamak gerekebilir ama vidayı kesinlikle tamamen sökmüyoruz.
Peki vidayı sökersek ne olur? Niye bu kadar sıkıntılı vidayı sökmek? Aşağıda gördüğünüz gibi suzuki bu motosiklette ilginç bir gidon topuzu mekanizması kullanmış. Vidanın en ucunda, fotoğrafın sağı, bir pul var. Eğer topuz hala gidondayken vidayı sökerseniz bu pul düşüyor ve gidonun içinde kalıyor. Geri çıkarması çok zor. Benim bildiğim tek başarılı yöntem diğer gidon topuzunu da söküp basınçlı hava ile bir taraftan bastırıp diğer taraftan pulu (veya içeride kalan diğer parçaları) almak. Tabi bunu çok dikkatli yapın, genelde parçalar uçuyor.
https://i.hizliresim.com/jrcNJk.jpg
Tahmin edeceğiniz gibi topuzu geri takarken bütün parçaları birleştirip fotoğrafta görülen hale getirip o şekilde gidona sokmanız gerekiyor. Vidayı sonradan takıp pula tutturma şansınız yok. Büyük ihtimalle pul içeri kaçacaktır. Biraz zorlamanız gerekecek. Araya elcik korumanın plastiği de girdiği için (fotoğraftaki GP kompozit'in koruması, orjinalde büyük ihtimal böyle bir sıkıntı yoktur) vidayı pula takmak iyice zorlaşıyor. Benim tavsiyem bir kaç mm daha uzun bir vida bulup onunla değiştirmek.
Elcik koruma takarken gidon topuzunu (gidonun ucundaki parça) sökmek gerekiyor. Dikkat edilmesi gereken nokta basit. Gidon topuzunun ucunda, her motosiklette olduğu gibi bir vida var. Bu vidayı sökmüyoruz. Dikkat bu vidayı sökmüyoruz. Vidayı sadece biraz gevşetiyoruz ve topuzu çekiyoruz. Eğer gelmezse biraz daha gevşetip çekiyoruz. Biraz kuvvet uygulamak gerekebilir ama vidayı kesinlikle tamamen sökmüyoruz.
Peki vidayı sökersek ne olur? Niye bu kadar sıkıntılı vidayı sökmek? Aşağıda gördüğünüz gibi suzuki bu motosiklette ilginç bir gidon topuzu mekanizması kullanmış. Vidanın en ucunda, fotoğrafın sağı, bir pul var. Eğer topuz hala gidondayken vidayı sökerseniz bu pul düşüyor ve gidonun içinde kalıyor. Geri çıkarması çok zor. Benim bildiğim tek başarılı yöntem diğer gidon topuzunu da söküp basınçlı hava ile bir taraftan bastırıp diğer taraftan pulu (veya içeride kalan diğer parçaları) almak. Tabi bunu çok dikkatli yapın, genelde parçalar uçuyor.
https://i.hizliresim.com/jrcNJk.jpg
Tahmin edeceğiniz gibi topuzu geri takarken bütün parçaları birleştirip fotoğrafta görülen hale getirip o şekilde gidona sokmanız gerekiyor. Vidayı sonradan takıp pula tutturma şansınız yok. Büyük ihtimalle pul içeri kaçacaktır. Biraz zorlamanız gerekecek. Araya elcik korumanın plastiği de girdiği için (fotoğraftaki GP kompozit'in koruması, orjinalde büyük ihtimal böyle bir sıkıntı yoktur) vidayı pula takmak iyice zorlaşıyor. Benim tavsiyem bir kaç mm daha uzun bir vida bulup onunla değiştirmek.