PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Genel olarak ducati monster 696 merak edilen konular ve tavsiyeler



HaktanCbr
01 Mart 2021, 17:31
Amerika menşeili sadece ducati monster model motosikletleri konu alan bir forumda meraktan gezinirken bulduğum bir başlıktan öğrendiğim bilgileri sizlerle paylaşmak istedim, umarım birilerinin işine yarar. Bazıları birebir çeviri bazıları da kendi yorumlarımı kattığım maddelerden oluşmaktadır.

1- Silindir kapaklarından gelen şıkırtılı sesler tamamen normaldir. Desmo valf motorların hepsi bu şekilde çalışır.
2- Yavaşlama anında çıkan ıslık sesi hava kutusundan gelmektedir, normaldir.
3- Isındıkça motorun çalışma sesi değişir.
4- Hava soğutmalı "desmodue" iki valfli desmodromik motorlar 4 valfli benzerlerinden daha gürültülü çalışır.
5- 2500-3000 devir altında ECU Avrupa regülasyonlarından(EURO4) geçmek için fakir karışım yakıt gönderir, bu sebepten ötürü düşük devileri ölü ve takırtılıdır, dynojet bunun çözümü olabilir.
6- Soğuk havalarda yağ göstergesinde buğulanma normaldir, motoru yola çıkartmadan önce daha çok- en az 3 diş - ısıtmak lazımdır, bir sıkıntıya sebebiyet vermez.
7- Motor genel olarak çok sağlamdır, bakımları yapıldığı sürece yüksek kmler görür sıkıntı yaratmaz.

Sorun olabileceği düşünülen ve bilinmesi gerekenler

1- Kayış rulmanları donup kayışları yer ve kopmasına sebebiyet verebilir, her zaman rulmanlar aşırı ısınma ve donmaya karşı kontrol edilmesi gerekir
2- Yakıt göstergesi bazen sorunlara sebebiyet verebilir, depoyu söküp sensörü sök-tak yapmak sorunu çözebilir.
3- Elektrik aksamı çok sağlam olmasına ragmen voltaj regülatörü(konjektör) sıkıntıya sebebiyet verebilir.
4- Yağı değiştirdikten sonra yağ gösterge camını temizleyin, yağ karterinden farklı olarak göstergenin altında bir tapayı sökerek oradaki yağı boşaltabilirsiniz, motoru devirli ve 60-70 km kullanarakda bu sorunu çözebilirsiniz.
5- Dikey silindir yatay silindirden daha sıcak çalışır, normaldir.

Bazı tavsiyeler

1- Fabrikanın tavsiye ettiği zincir değerleri biraz fazla gergin, zincir hareket boşluğunu 52 mm olarak ayarlayın fabrika 48 mm öneriyor.
2- Ester bazlı sentetik yağlar motorun daha serin çalışmasına yardım eder
3- Ön dişliyi bir küçüğü yani 14 diş ile değiştirmek motorun daha atik ve canlı hissettirmesine yardım eder.
4- Yakıt tüketimi 1 lite benzin ile 20 km ila 30 km arası değişir, 1 lite benzinle 20 km den daha az yol katediyorsa ecu zengin karışım gönderiyordur, ayarlanması gerekir.
5- Kayış kopması motoru mahveder, ikinci el alırken kayışları kontrol edin.
6- Eliniz alet tutuyorsa valf toleranslarını kontrol edin ve ayarlayın, yapması çok kolay bir işlemdir. 696 7mm şim kullanmaktadır.
7- Valfleri ayarlamak için özel bir alete gerek yoktur, bir adet mikrometre bir adet sentil çakısı yeterlidir.
8- Her 10 bin km de bir valf toleransları kontrol edilmelidir.
9- 30-34 psi lastik basıncı için idealdir

berk_cglr
01 Mart 2021, 17:41
bilgiler güzel ve doğru ama 10 binde bir valf boşluğu kontrolunu repair manuel de bile 24 binde bir kontrol edin diyor onun harici ekleme yapmak gerekirse zayıf ya da ömrünün tamamlayan aküde rw0005 hatası verir akü değişince düzelir ve clucth slave in o ringleri genelde 30 bin civarı bozulmaya başlıyor o zaman da debriyaj kaçırmış gibi davranır bilmeyenler genelde boşu boşuna baskı balata değişiyor bu sebeple ve yan ayaklık sensörü genel ducatilerde bozulan bir sensör boşta çalışırken vitese atınca birden stop ediyorsa ilk o sensöre bakın geçici çözüm soketi çıkartmak kalıcısı ise değişim onun haricinde maksat bilgi bir yerde toplansın şu videoda işinize yarar kendi tecrübelerimdir.


https://www.youtube.com/watch?v=9NUgzupChSc&ab_channel=mot%C3%B6rkafa

cıbılduck
01 Mart 2021, 18:13
Güzel bilgiler. Kullanıcı başlığına atsaydınız daha iyi olurdu.

HaktanCbr
01 Mart 2021, 19:11
bilgiler güzel ve doğru ama 10 binde bir valf boşluğu kontrolunu repair manuel de bile 24 binde bir kontrol edin diyor onun harici ekleme yapmak gerekirse zayıf ya da ömrünün tamamlayan aküde rw0005 hatası verir akü değişince düzelir ve clucth slave in o ringleri genelde 30 bin civarı bozulmaya başlıyor o zaman da debriyaj kaçırmış gibi davranır bilmeyenler genelde boşu boşuna baskı balata değişiyor bu sebeple ve yan ayaklık sensörü genel ducatilerde bozulan bir sensör boşta çalışırken vitese atınca birden stop ediyorsa ilk o sensöre bakın geçici çözüm soketi çıkartmak kalıcısı ise değişim onun haricinde maksat bilgi bir yerde toplansın şu videoda işinize yarar kendi tecrübelerimdir.

https://www.youtube.com/watch?v=9NUgzupChSc&ab_channel=mot%C3%B6rkafa

Teşekkürler eklediğiniz bilgiler için, gerçekten de oringler yüzünden debriyaj değiştirecektim bende, ayrıca eskimiş hidroliklerde benzer sorunlar yaratabiliyor. Bir yanlışınız var ama, kesin olarak diyebilirim ki servis manuelinde ve kitapçıkta 7.5bin mil veya 12bin km de kontrol edilmesi gerektiği belirtilmiş.


Güzel bilgiler. Kullanıcı başlığına atsaydınız daha iyi olurdu.
Rica ederim, nedense konu açmak daha mantıklı geldi.