PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikletler Tır dönüşlerinde Nerede durmalıdır?



gurkan_k2
07 Eylül 2020, 18:25
https://youtu.be/QryEeUOBNf0

Ezio41
07 Eylül 2020, 18:51
https://www.youtube.com/watch?v=QryEeUOBNf0&feature=youtu.be

Bulut_Motor
07 Eylül 2020, 18:55
Dönüşlerde büyük araçların sağına da soluna da girilmez.

Zaten şoför sağı solu yukarıyı aşağıyı kontrol edeceğim derken saniyeden daha kısa bir sürede sizi gözden kaçırabilir.

Dikkat edin.

mavzer-i
07 Eylül 2020, 19:18
direkt başlığa cevap veriyorum.
dönüşlerde tırın arkasında ve arada bir araba bırakmalı

nicknamer
08 Eylül 2020, 00:20
dönüşlerde, yol birleşmelerinde yada benzer her tür durum için araçlarla aranıza 2 kere güvenli mesafede durmak en iyisidir.

sağındadır, solundadır vs. böyle bir yanıtı yok.

video'da da orta kısmımda tırın hareketine göre dönülüyor duvar dibinden ama aea'dan sonra ben karşı şeridi, arkamdan geleni vs. inceliyorum artık. tek tır değil yani olay.

Bulut_Motor
08 Eylül 2020, 00:43
Dostum yanlış anlama ama hiç ada dönüşü yapmamış gibi yazı yazmışsın. Nasıl araçla arana "2 kere" mesafe koyacaksın.
Bu işin sağı solu var. Hiç birşey bilmiyorsan Büyük araca yaklaşmazsın. Daha doğrusu canını seviyorsan yaklaşmamalısın.

Mesela video daki tır ada etrafında 4. çıkışı kullansaydı yani Ada etrafında tam karşı şeride geçmiş olsaydı motosikletli kardeşimiz sıkışma tehlikesi geçirirdi.

Bu işin kafa karıştırmayan en basit yolu büyük araçlardan uzak durmaktır. Eğer sizin yanınıza vb. yaklaştıysa siz durup bekleyeceksiniz o geçişini tamamlasın sonra siz geçin. Ya da motorunuza güveniyorsanız kafa kafaya iken hemen kontrollü şekilde geçeceksiniz.

Bu tür durumlar gerçekten çok sıkıntılı. Dikkatli olmak gerekiyor.

ersoyb
08 Eylül 2020, 01:05
İşim gereği (rehberlik) yirmi yılım otobüslerde, ön koltukta geçti. Bu süre içinde dibimize giren üç aracı ezdik. Bir tanesi tam trafik polisinin gözü önünde oldu, arabası ezilen eleman itiraz etmeye kalkınca polis haksızsın deyince sustu kaldı. Arkadaşlar büyük araçlarda şoförler özellikle orta bölgeleri göremezler. Yapısı gereği de mesela sağa dönerken göremediği orta bölge sağa fazla yanaşır, oraya giren de pert olur. Hatta arkalarına da fazla yanaşmamak lazım, bunu bildiğim halde bir kez turist otobüsü aracımın farını parçaladı, adam haklı idi hiç bir şey demedim gidip yaptırdım.

Bulut_Motor
08 Eylül 2020, 01:10
İşim gereği (rehberlik) yirmi yılım otobüslerde, ön koltukta geçti. Bu süre içinde dibimize giren üç aracı ezdik. Bir tanesi tam trafik polisinin gözü önünde oldu, arabası ezilen eleman itiraz etmeye kalkınca polis haksızsın deyince sustu kaldı. Arkadaşlar büyük araçlarda şoförler özellikle orta bölgeleri göremezler. Yapısı gereği de mesela sağa dönerken göremediği orta bölge sağa fazla yanaşır, oraya giren de pert olur. Hatta arkalarına da fazla yanaşmamak lazım, bunu bildiğim halde bir kez turist otobüsü aracımın farını parçaladı, adam haklı idi hiç bir şey demedim gidip yaptırdım.

Aynen çok güzel anlatmışsınız. Az da olsa büyük araç kullandım ve kör noktaları ufak araçlar gibi değil. Özellikle dönüşlerde kör nokta sürekli değişiyor. Zaten aracın başı biryerde arkası biryerde kaldığı için gözden kaçan çok şey olabiliyor.

O yüzden eğitimlerde büyük araçlara yaklaşılmaması gerektiğini öğretmeye çalışıyoruz. Bu sadece motor için de geçerli değil her türlü araç için geçerli.

arndiol
08 Eylül 2020, 08:23
Büyük araç ise dönüşlerde uzak duruyorum hatta sollama yapacagım zaman bile önce beni görmesini sağlıyorum.

izmir otobanında büyük araçlar nedense 120 ile orta şeritten yardırıyor sağ şeritte giden yok.

nicknamer
08 Eylül 2020, 08:41
Dostum yanlış anlama ama hiç ada dönüşü yapmamış gibi yazı yazmışsın. Nasıl araçla arana "2 kere" mesafe koyacaksın.
Bu işin sağı solu var. Hiç birşey bilmiyorsan Büyük araca yaklaşmazsın. Daha doğrusu canını seviyorsan yaklaşmamalısın.

Mesela video daki tır ada etrafında 4. çıkışı kullansaydı yani Ada etrafında tam karşı şeride geçmiş olsaydı motosikletli kardeşimiz sıkışma tehlikesi geçirirdi.

Bu işin kafa karıştırmayan en basit yolu büyük araçlardan uzak durmaktır. Eğer sizin yanınıza vb. yaklaştıysa siz durup bekleyeceksiniz o geçişini tamamlasın sonra siz geçin. Ya da motorunuza güveniyorsanız kafa kafaya iken hemen kontrollü şekilde geçeceksiniz.

Bu tür durumlar gerçekten çok sıkıntılı. Dikkatli olmak gerekiyor.

açıkçası araca güvenli mesafe dediğimiz bir aralık var. kişiye göre birkaç metre oynar belki ama "işte o istediğini de yapsa ben bu noktada zarar görmem" mesafesinin iki katı. bazı şeylerin oluşması kişinin kendi tecrübesiyle alakalı olduğundan 10 metre 20 metre gibi bir kavram kullanmayı doğru bulmadığımdan öyle yazdım.

büyük araca zaten bu güven mesafesinde yaklaşmazsınız. hatta videodakindeki gibi hiç değil. tır'ın dönüşü bittikten sonra o alana girersiniz. söz ettiğim buydu.

2.satırdaki tehlike hakkında çok doğru yazmışsınız. bende bunu düşünerek yazdım. aslında söylemek istediğimi anlarsanız aynı şeyden söz ediyoruz.

benim net bakışım tır dönüşünü bitirip o ada'dan çıktıktan sonra o motosikletlinin o adaya girmesiydi. 2 güvenli mesafeden kastım, kişinin güvenli bulduğu mesafenin 2 katı kadar yada şöyle de diyebiliriz: önünde iki araç varmış gibi.

Bulut_Motor
08 Eylül 2020, 11:45
açıkçası araca güvenli mesafe dediğimiz bir aralık var. kişiye göre birkaç metre oynar belki ama "işte o istediğini de yapsa ben bu noktada zarar görmem" mesafesinin iki katı. bazı şeylerin oluşması kişinin kendi tecrübesiyle alakalı olduğundan 10 metre 20 metre gibi bir kavram kullanmayı doğru bulmadığımdan öyle yazdım.

büyük araca zaten bu güven mesafesinde yaklaşmazsınız. hatta videodakindeki gibi hiç değil. tır'ın dönüşü bittikten sonra o alana girersiniz. söz ettiğim buydu.

2.satırdaki tehlike hakkında çok doğru yazmışsınız. bende bunu düşünerek yazdım. aslında söylemek istediğimi anlarsanız aynı şeyden söz ediyoruz.

benim net bakışım tır dönüşünü bitirip o ada'dan çıktıktan sonra o motosikletlinin o adaya girmesiydi. 2 güvenli mesafeden kastım, kişinin güvenli bulduğu mesafenin 2 katı kadar yada şöyle de diyebiliriz: önünde iki araç varmış gibi.

:cat:

https://i.hizliresim.com/8uxlrR.jpg (https://hizliresim.com/8uxlrR)

yamtareroglu
08 Eylül 2020, 13:45
Sadece dönüşlerde değil, normalde de uzun araçların yanına motorla girilmez, yan yana gidilmez. Ya geçersin ya da arkasında kalırsın.

tarikcapar
08 Eylül 2020, 13:50
Sağına Soluna girmeyin... Geniş almak zorunda olduğu için, açtığı boşluğu dönerken anında kapatacaktır. Dönüşü bitene kadar arkasında kalmak en mantıklısı... Sonra aynadan sizi gördüğüne emin olana kadar sollamayınız.

sallami
08 Eylül 2020, 14:06
Motosikletler Tır dönüşlerinde Nerede durmalıdır?
1 tır boyu uzakta durulmalıdır.

mustafaat
08 Eylül 2020, 19:14
motosiklet olan noktalar kör noktalar:
https://motorhikayesi.com/wp-content/uploads/2015/01/b%C3%BCy%C3%BCk-ara%C3%A7lar-bizi-g%C3%B6rmez.jpg

aynaların kör alanlarının yukarıdan görünüşü ise böyle:
https://motorhikayesi.com/wp-content/uploads/2016/12/kc3b6r-noktalar.png

nyk
08 Eylül 2020, 20:16
Kavşağa girerken ve dönüş boyunca bu tırın yanında tam teker hizasında devam etmenizin mantığı ne anlayamadım açıkçası.

Sadece tırların değil hemen hemen tüm araçların kör noktaları olur o yüzden hiç bir aracın yanında ya da hemen arka çaprazında sürekli durmamak lazım. Aynı hızda gidiyorsanız güvenli bir mesafe bırakıp arkasından gidin, geçecekseniz de gazı açın geçip gidin.

Onun dışında tır/otobüs gibi yüksek araçların ön köşelerini ve direk önünü şöför göremez kimin haklı olduğu çok önemli değil haklı bir ölü olmaktansa, yol verip yaşayan olmak daha mantıklı olsa gerek.

Salih_T
09 Eylül 2020, 11:21
Büyük araçlardan mümkün mertebe uzak durmak lazım. Araçların kendi büyük olduğu gibi kör noktaları da büyük.