PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorun Altındaki Delik



Asikurt68
25 Temmuz 2020, 12:26
Merhaba motorun biryerlerinden yağ geliyordu baktım fotodaki yeri gördüm orada yağ vardı (yağ oradan mı geldi bilmiyorum) Çubuk girili olan yer delik epey gidiyor delik motorun içine kadar gidiyormu bilmiyorum ama normal mi buradaki delik herkeste varmı motorum cbr250

https://i.imgyukle.com/2020/07/25/Svp5Ae.jpg

KayaEmre
25 Temmuz 2020, 13:17
Devir daim pompasının deligi olması gerek o . Delik bildigim kadarıyla normal ama kaçak olmaması gerek.

Asikurt68
25 Temmuz 2020, 16:03
Devir daim pompasının deligi olması gerek o . Delik bildigim kadarıyla normal ama kaçak olmaması gerek.

yağ galiba baska yerden gelmiş o köşeye sıkışmış motor ısınınca akıyor bende kaçak var sanıyorum gibi öyle tahmin ediyorum ama akşam bir daha test edeceğim

EUOGLU
25 Temmuz 2020, 17:32
yag suya karismis. akan sivinin rengine bakarak. yagi normal bir suzun ayni renkmi? ayni renk ise conta yanmış blok inecek

KayaEmre
25 Temmuz 2020, 17:37
Isındıkça akan sıvı artıyorsa antifiriz olabilir.

HRider
26 Temmuz 2020, 05:29
yag suya karismis. akan sivinin rengine bakarak. yagi normal bir suzun ayni renkmi? ayni renk ise conta yanmış blok inecek

Blok değil de, üst kapak açılır.

greyhorse
26 Temmuz 2020, 09:46
yag suya karismis. akan sivinin rengine bakarak. yagi normal bir suzun ayni renkmi? ayni renk ise conta yanmış blok inecek

dediğiniz tam tersi olabilir.şanzıman ayrı değil galiba?su yağa karışabilir.yanma odasına su(antifiriz) gireceği için böyle bir durumda motor böcek ilaçlama araçları gibi duman atar :)

https://habergunes.com/aws-cloudfront-files/2019/05/S%C4%B0NEK.jpg

EUOGLU
26 Temmuz 2020, 11:06
dediğiniz tam tersi olabilir.şanzıman ayrı değil galiba?su yağa karışabilir.yanma odasına su(antifiriz) gireceği için böyle bir durumda motor böcek ilaçlama araçları gibi duman atar :)

https://habergunes.com/aws-cloudfront-files/2019/05/S%C4%B0NEK.jpg

karışım seviyesine bağlı olarak duman atabilirde atmayabilirde. yag suzuldulten sonra herkez belli olur. garanti olsun diye antifirizde suzulurse emin olunur

ogzcngdk
27 Temmuz 2020, 00:32
dediğiniz tam tersi olabilir.şanzıman ayrı değil galiba?su yağa karışabilir.yanma odasına su(antifiriz) gireceği için böyle bir durumda motor böcek ilaçlama araçları gibi duman atar :)




Her conta hasarı yanma odasına su vermez, bazen iki yanma odası birbirine bağlanır, bazen yanma odasını yağ kanalına bağlar, bazen yağ ile suyu birbirine karıştırır ama yanma odasına vermez direkt kartere verir. Duman atma durumu sadeve suyun yanma odasına karışması durumunda görürüz.

Asikurt68
27 Temmuz 2020, 22:07
Forumda da herkes felaket tellalı maşallah :) o çentik gibi yere pis yağ birikmiş zincir yağı gibi bişey nereden geldi bilmiyorum motor ısınınca o biriken yağ damlıyormuş temizledim orayı şimdilik sorun yok 3gündür oraya yağ nasıl birikti bilmiyorum ama kalıp gibi tutmuş oraya ısıyı görünce damlamış :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:41 ----------


yag suya karismis. akan sivinin rengine bakarak. yagi normal bir suzun ayni renkmi? ayni renk ise conta yanmış blok inecek

Bugün yine test ettim az uzun yol yaptım yine geldi rengi yağ rengi ama su gibi ince yağ değil gibi motorun sesinde gidişinde hiç sorun yok saat gibi çalışıyor ustama sordum tahliyenin orada bir parçanın değişmesi gerek dedi sorun yok dedi ama bilemedim

EUOGLU
27 Temmuz 2020, 22:33
Bugün yine test ettim az uzun yol yaptım yine geldi rengi yağ rengi ama su gibi ince yağ değil gibi motorun sesinde gidişinde hiç sorun yok saat gibi çalışıyor ustama sordum tahliyenin orada bir parçanın değişmesi gerek dedi sorun yok dedi ama bilemedim

hocam siz su yagi bir suzun. rengine bakalim. yada camin rengi nedir bir atarmisiniz

Asikurt68
28 Temmuz 2020, 07:19
hocam siz su yagi bir suzun. rengine bakalim. yada camin rengi nedir bir atarmisiniz

Yağa baktık yağı 300 km önce felan değiştik zaten motul 7100 koyduk yağ aynı ilk günkü gibi kurmuzı duruyor yağda sorun yok

greyhorse
28 Temmuz 2020, 09:50
ogzcngdk
silindir contası dışında soğutma sıvısının motora karışabilmesine mani olan conta nerede var?Çünkü diğer bölümlerde sızdırmazlığı o-ring sağlar.o-ringlerin hasar alması durumunda karter'e su gitmesi kaçınılmaz.Benim bahsettiğimde yanma odasına giden soğutma sıvısı ile ilgiliydi.


Asikurt68 fotoğraftaki cbr250'mi? o kısım göz yaşı kanalı olmalı.oradaki keçe bozulduğunda radyatör suyunu oradan kaçırır.

Asikurt68
28 Temmuz 2020, 10:52
ogzcngdk
silindir contası dışında soğutma sıvısının motora karışabilmesine mani olan conta nerede var?Çünkü diğer bölümlerde sızdırmazlığı o-ring sağlar.o-ringlerin hasar alması durumunda karter'e su gitmesi kaçınılmaz.Benim bahsettiğimde yanma odasına giden soğutma sıvısı ile ilgiliydi.


Asikurt68 fotoğraftaki cbr250'mi? o kısım göz yaşı kanalı olmalı.oradaki keçe bozulduğunda radyatör suyunu oradan kaçırır.


aynen cbr250 motor benim ustada tam senin dediğini dedi orada keçe varmış bozulunca aşağıya atıyotmuş hocam ama rengi yağ renginde geliyor radyatörün suyu yeşil akan açık kahverengi ama yağ gibide tam koyu değil o kafam ıakrıştırdı acaba yağmı atıyor diyeceğim de

greyhorse
28 Temmuz 2020, 12:30
aynen cbr250 motor benim ustada tam senin dediğini dedi orada keçe varmış bozulunca aşağıya atıyotmuş hocam ama rengi yağ renginde geliyor radyatörün suyu yeşil akan açık kahverengi ama yağ gibide tam koyu değil o kafam ıakrıştırdı acaba yağmı atıyor diyeceğim de

cbr ise orada iki keçe olmalı.su ile temas eden keçe biraz farklı olur.(su pompası keçesi)diğer keçe ise karter ile bağını engelleyen yağ keçesi.o keçenin bozulması ile su karter'e gidebilir.oradaki basınç diğer tarafa nazaran fazladır.İlk çalıştırmada gözleyin keçeler arızalı ise damla damla akmalı.Göz yaşı kanalından yağlı su akıyorsa iki keçede bozulmuş olmalı ,yani tüm olasılıkları bir araya mı getirdin?i bilemedim :)

Asikurt68
28 Temmuz 2020, 12:43
cbr ise orada iki keçe olmalı.su ile temas eden keçe biraz farklı olur.(su pompası keçesi)diğer keçe ise karter ile bağını engelleyen yağ keçesi.o keçenin bozulması ile su karter'e gidebilir.oradaki basınç diğer tarafa nazaran fazladır.İlk çalıştırmada gözleyin keçeler arızalı ise damla damla akmalı.Göz yaşı kanalından yağlı su akıyorsa iki keçede bozulmuş olmalı ,yani tüm olasılıkları bir araya mı getirdin?i bilemedim :)

ustam motoru çalıştırıyım hiç bir şekilde ilk çalışmada akmıyor hatta geçen 15dk felan sürdüm yine yok genelde köy içinde kullanıyorum pazar günü sürekli ara ara köyde git gel yaptım yine akmadı dün akşam şehire gittim biraz hız yapınca fazla sürünce aktı kartere su gitmemiştir camdan bakıyorum yağ ilk günkü gibi duruyor kırmızı rendi geçen yağ filtresini çıkardık oradaki yağa baktım oda termtermiz blokda yağ olma durumu yok ama tam çözemedim bende dediğim gibi akan sıvı kahverengi ama koyu değil su gibi