Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motorun Altındaki Delik

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Eylül 2015
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Merhaba motorun biryerlerinden yağ geliyordu baktım fotodaki yeri gördüm orada yağ vardı (yağ oradan mı geldi bilmiyorum) Çubuk girili olan yer delik epey gidiyor delik motorun içine kadar gidiyormu bilmiyorum ama normal mi buradaki delik herkeste varmı motorum cbr250



    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Haziran 2017
    Şehir
    Istanbul / kocaeli
    Motosikleti
    2018 cafe152 >2016 tnt25 >2015 xmax 250 abs
    Devir daim pompasının deligi olması gerek o . Delik bildigim kadarıyla normal ama kaçak olmaması gerek.

  3. #3

    Üyelik
    17 Eylül 2015
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı KayaEmre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devir daim pompasının deligi olması gerek o . Delik bildigim kadarıyla normal ama kaçak olmaması gerek.
    yağ galiba baska yerden gelmiş o köşeye sıkışmış motor ısınınca akıyor bende kaçak var sanıyorum gibi öyle tahmin ediyorum ama akşam bir daha test edeceğim

  4. #4
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    kocaeli/gölcük
    Motosikleti
    Ns 200
    yag suya karismis. akan sivinin rengine bakarak. yagi normal bir suzun ayni renkmi? ayni renk ise conta yanmış blok inecek

  5. #5

    Üyelik
    20 Haziran 2017
    Şehir
    Istanbul / kocaeli
    Motosikleti
    2018 cafe152 >2016 tnt25 >2015 xmax 250 abs
    Isındıkça akan sıvı artıyorsa antifiriz olabilir.

  6. #6
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R
    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yag suya karismis. akan sivinin rengine bakarak. yagi normal bir suzun ayni renkmi? ayni renk ise conta yanmış blok inecek
    Blok değil de, üst kapak açılır.
    ogzcngdk bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yag suya karismis. akan sivinin rengine bakarak. yagi normal bir suzun ayni renkmi? ayni renk ise conta yanmış blok inecek
    dediğiniz tam tersi olabilir.şanzıman ayrı değil galiba?su yağa karışabilir.yanma odasına su(antifiriz) gireceği için böyle bir durumda motor böcek ilaçlama araçları gibi duman atar


  8. #8
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    kocaeli/gölcük
    Motosikleti
    Ns 200
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dediğiniz tam tersi olabilir.şanzıman ayrı değil galiba?su yağa karışabilir.yanma odasına su(antifiriz) gireceği için böyle bir durumda motor böcek ilaçlama araçları gibi duman atar

    https://habergunes.com/aws-cloudfron...S%C4%B0NEK.jpg
    karışım seviyesine bağlı olarak duman atabilirde atmayabilirde. yag suzuldulten sonra herkez belli olur. garanti olsun diye antifirizde suzulurse emin olunur

  9. #9
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dediğiniz tam tersi olabilir.şanzıman ayrı değil galiba?su yağa karışabilir.yanma odasına su(antifiriz) gireceği için böyle bir durumda motor böcek ilaçlama araçları gibi duman atar

    Her conta hasarı yanma odasına su vermez, bazen iki yanma odası birbirine bağlanır, bazen yanma odasını yağ kanalına bağlar, bazen yağ ile suyu birbirine karıştırır ama yanma odasına vermez direkt kartere verir. Duman atma durumu sadeve suyun yanma odasına karışması durumunda görürüz.

  10. #10

    Üyelik
    17 Eylül 2015
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Forumda da herkes felaket tellalı maşallah o çentik gibi yere pis yağ birikmiş zincir yağı gibi bişey nereden geldi bilmiyorum motor ısınınca o biriken yağ damlıyormuş temizledim orayı şimdilik sorun yok 3gündür oraya yağ nasıl birikti bilmiyorum ama kalıp gibi tutmuş oraya ısıyı görünce damlamış

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:41 ----------

    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yag suya karismis. akan sivinin rengine bakarak. yagi normal bir suzun ayni renkmi? ayni renk ise conta yanmış blok inecek
    Bugün yine test ettim az uzun yol yaptım yine geldi rengi yağ rengi ama su gibi ince yağ değil gibi motorun sesinde gidişinde hiç sorun yok saat gibi çalışıyor ustama sordum tahliyenin orada bir parçanın değişmesi gerek dedi sorun yok dedi ama bilemedim

  11. #11
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    kocaeli/gölcük
    Motosikleti
    Ns 200
    Alıntı Asikurt68 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bugün yine test ettim az uzun yol yaptım yine geldi rengi yağ rengi ama su gibi ince yağ değil gibi motorun sesinde gidişinde hiç sorun yok saat gibi çalışıyor ustama sordum tahliyenin orada bir parçanın değişmesi gerek dedi sorun yok dedi ama bilemedim
    hocam siz su yagi bir suzun. rengine bakalim. yada camin rengi nedir bir atarmisiniz

  12. #12

    Üyelik
    17 Eylül 2015
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam siz su yagi bir suzun. rengine bakalim. yada camin rengi nedir bir atarmisiniz
    Yağa baktık yağı 300 km önce felan değiştik zaten motul 7100 koyduk yağ aynı ilk günkü gibi kurmuzı duruyor yağda sorun yok

  13. #13

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    ogzcngdk
    silindir contası dışında soğutma sıvısının motora karışabilmesine mani olan conta nerede var?Çünkü diğer bölümlerde sızdırmazlığı o-ring sağlar.o-ringlerin hasar alması durumunda karter'e su gitmesi kaçınılmaz.Benim bahsettiğimde yanma odasına giden soğutma sıvısı ile ilgiliydi.


    Asikurt68 fotoğraftaki cbr250'mi? o kısım göz yaşı kanalı olmalı.oradaki keçe bozulduğunda radyatör suyunu oradan kaçırır.

  14. #14

    Üyelik
    17 Eylül 2015
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ogzcngdk
    silindir contası dışında soğutma sıvısının motora karışabilmesine mani olan conta nerede var?Çünkü diğer bölümlerde sızdırmazlığı o-ring sağlar.o-ringlerin hasar alması durumunda karter'e su gitmesi kaçınılmaz.Benim bahsettiğimde yanma odasına giden soğutma sıvısı ile ilgiliydi.


    Asikurt68 fotoğraftaki cbr250'mi? o kısım göz yaşı kanalı olmalı.oradaki keçe bozulduğunda radyatör suyunu oradan kaçırır.

    aynen cbr250 motor benim ustada tam senin dediğini dedi orada keçe varmış bozulunca aşağıya atıyotmuş hocam ama rengi yağ renginde geliyor radyatörün suyu yeşil akan açık kahverengi ama yağ gibide tam koyu değil o kafam ıakrıştırdı acaba yağmı atıyor diyeceğim de

  15. #15

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Alıntı Asikurt68 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynen cbr250 motor benim ustada tam senin dediğini dedi orada keçe varmış bozulunca aşağıya atıyotmuş hocam ama rengi yağ renginde geliyor radyatörün suyu yeşil akan açık kahverengi ama yağ gibide tam koyu değil o kafam ıakrıştırdı acaba yağmı atıyor diyeceğim de
    cbr ise orada iki keçe olmalı.su ile temas eden keçe biraz farklı olur.(su pompası keçesi)diğer keçe ise karter ile bağını engelleyen yağ keçesi.o keçenin bozulması ile su karter'e gidebilir.oradaki basınç diğer tarafa nazaran fazladır.İlk çalıştırmada gözleyin keçeler arızalı ise damla damla akmalı.Göz yaşı kanalından yağlı su akıyorsa iki keçede bozulmuş olmalı ,yani tüm olasılıkları bir araya mı getirdin?i bilemedim

  16. #16

    Üyelik
    17 Eylül 2015
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cbr ise orada iki keçe olmalı.su ile temas eden keçe biraz farklı olur.(su pompası keçesi)diğer keçe ise karter ile bağını engelleyen yağ keçesi.o keçenin bozulması ile su karter'e gidebilir.oradaki basınç diğer tarafa nazaran fazladır.İlk çalıştırmada gözleyin keçeler arızalı ise damla damla akmalı.Göz yaşı kanalından yağlı su akıyorsa iki keçede bozulmuş olmalı ,yani tüm olasılıkları bir araya mı getirdin?i bilemedim
    ustam motoru çalıştırıyım hiç bir şekilde ilk çalışmada akmıyor hatta geçen 15dk felan sürdüm yine yok genelde köy içinde kullanıyorum pazar günü sürekli ara ara köyde git gel yaptım yine akmadı dün akşam şehire gittim biraz hız yapınca fazla sürünce aktı kartere su gitmemiştir camdan bakıyorum yağ ilk günkü gibi duruyor kırmızı rendi geçen yağ filtresini çıkardık oradaki yağa baktım oda termtermiz blokda yağ olma durumu yok ama tam çözemedim bende dediğim gibi akan sıvı kahverengi ama koyu değil su gibi


    BLUE MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)