PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikletim 6 bin devirde boğuluyor sonradan açılıyor



keremacik
29 Mayıs 2020, 01:22
Merhaba arkadaşlar . Aranızda yeniyim . Benim bir sıkıntım var . Rks titanic 150R model motosikletim var .bir süredir yatıyordu bakımlarını yapıp binmek istedim .tek marş alıyor , kalkışta problem yok güzel kalkıyor fakat vites farketmezsizin 6bin devir dolaylarına geldiğinde motorun altından bi homurdanma bi titreme , motor gitsem mi gitmesem mi diyor sanki sonradan açılıyor . Vites artırıyorum bu kez yine aynısı sonra yine açılıyor .
Buji değişti
Karbüratör temizlendi
Karbüratör hava ayarı yapıldı
Depo temizlendi
Musluk temizlendi
Aküyü şarj eden parça değişti .

Ama sorunum hala devam ediyor . Ufak bi sorunmuş gibi geliyor fakat çözemedim . Lütfen yardımlarınızı esirgemeyin

liquem
29 Mayıs 2020, 01:23
Benim eski rks'de de aynısı vardı buji'yi değişince kendine gelmişti.

keremacik
29 Mayıs 2020, 01:24
Hocam bujiyi değiştirdim . Yanlış model takıldığından olabilir mi ?

yamtareroglu
29 Mayıs 2020, 02:10
Buji yeterli ateşleme sağlamıyordur ya da karbüratör iğnesi olabilir sorun.

liquem
29 Mayıs 2020, 15:00
Hocam bujiyi değiştirdim . Yanlış model takıldığından olabilir mi ?

olabilir. Benim motordan boschun soğutuculu diye geçen bir modeli çıkmıştı fakat ben soğutucusuz takmıştım. arada sorun yaratıyordu.

Tataroglu41
29 Mayıs 2020, 15:07
Merhaba arkadaşlar . Aranızda yeniyim . Benim bir sıkıntım var . Rks titanic 150R model motosikletim var .bir süredir yatıyordu bakımlarını yapıp binmek istedim .tek marş alıyor , kalkışta problem yok güzel kalkıyor fakat vites farketmezsizin 6bin devir dolaylarına geldiğinde motorun altından bi homurdanma bi titreme , motor gitsem mi gitmesem mi diyor sanki sonradan açılıyor . Vites artırıyorum bu kez yine aynısı sonra yine açılıyor .
Buji değişti
Karbüratör temizlendi
Karbüratör hava ayarı yapıldı
Depo temizlendi
Musluk temizlendi
Aküyü şarj eden parça değişti .

Ama sorunum hala devam ediyor . Ufak bi sorunmuş gibi geliyor fakat çözemedim . Lütfen yardımlarınızı esirgemeyin

Max torkunu o devir aralığında veriyor olabilir. Erken yani düşük devirde vites yukseltiyorsan toparlanması gerekir motorun
Gaz yemiyor gibi olur

tarikcapar
29 Mayıs 2020, 16:17
Söylediklerinize ve değiştirdiklerinize bakılırsa, sorun yetersiz ateşleme,

Bujiyi doğru buji ile değiştirdiğinizden emin olun, ve bujiden statöre doğru BUJİ PİPOSU, BUJİ KABLOSU, KONJEKTÖR, STATÖR sıralamasıyla kontrol edin, sorunlu olanları değiştirin.Tahminim; Pipo yada buji kablosu sorun yaratmış olabilir. Temassızlık yada oksitlenme yüzünden Ateşleme zayıflamış olabilir.

seyhan125
29 Mayıs 2020, 20:37
Bir problem olduğunda insan önce devire bakıyor, ve hep aynı devir aralığında sorun olduğunu sanıyor, bu bazen yanıltabiliyor, bende öyle olmuştu. Halbuki gaz kolu çevirme seviyesine de bakmak lazımmış. Gaz kolunu hangi seviyeye getirdiğinizde sorun oluyor, 1/8 - 1/4 - 1/2 - 3/4, bunu da saptamaya çalışın. Yani sorun gerçekten hep aynı devir aralığında mı, yoksa aynı gaz kolu çevirme seviyesinde mi, bir de bu gözle bir kontrol edin derim. Bunlar farklı şeylermiş, ben yeni öğrendim. Vereceğiniz cevaba göre tecrübeli arkadaşlar başka tavsiyelerde de bulunabilir sanırım.

ferhatkars
29 Mayıs 2020, 21:35
karbüratör boğazını da kontrol edin... fazla hava alıyor ise... dediğiniz sorunlar oluyor...