PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : naked motosiklet ile enduro yapmak



Cüneyt Arkın
28 Mayıs 2020, 17:31
Merhaba, naked motosikleti çeşitli aksesuarlarla şekillendirerek yol endurosuna çevirmek mümkün mü merak ediyorum. Aslında şekil olarak enduroya benzetmek kolay fakat 250 cc bi motosikletin (nk250) lastikler ve çamurluklarını değiştirip yan çanta demiri ile ön cam taktırsam kamp yapmak için elverişli olur mu bilmiyorum malum 250 cc motosiklet bu amaç için aslında çok düşük. Bu segmentte hazır alınabilecek tek motosiklet rx3 fakat malzeme kalitesi ve kronik arızalar yüzünden pek yaklaşmak istemiyorum. Fikir ve görüşlerinizi paylaşırsanız sevinirim

Sj's
28 Mayıs 2020, 17:35
Enduro'dan tam kastini ogrenmek lazim oncelikle baba. Arada bir camura comaga giricem kalaninda da yolumdayim asfalttayim diyorsan dual purpose lastik ve camurluk ile o is olur.

Ama isin icine hoplama ziplama girerse amortisorleri de yuksek bir setle degistirmen, belki on tekerin jant capiyla da oynaman gerekebilir.

Bunun disinda maksat kamp yapmaksa motorda hic bir oynama yapmadan guzel bir lastik takimi ile istedigin yere gider kamp yapabilirsin.

yürekçe
28 Mayıs 2020, 18:13
Hocam, kastınız enduro değil tuoring sanırım.
Denildiği gibi, uygun lastik ile o iş olur.
Çanta vs kısmını yükünüze göre planlanlayarak elbette yapabilirsiniz.
Ama önce, tarzı, yolu, yükü belirleyin.
Yoksa o iş için mondial drift bile olur..

Cüneyt Arkın
28 Mayıs 2020, 18:21
Teşekkür ederim, öncelik asfaltta kullanım ama bozuk topraklı yollarda da bırakmayacak bir lastik öneriniz var mı ve jantı değiştirmem gerekiyor mu? Ön 110/70 arka 140/60r17

Sj's
28 Mayıs 2020, 18:32
Tabii, Pirelli MT60 RS su an bilinen en iyi arazi-yol lastiklerinden biri olup ayni zamanda hiz endeksi yuksek asfaltta da sahane giden bir lastiktir. Ama omru 8-10 bin km demeden bitebilir. Tabi o 8-10 bin km ruya gibi gezer gazlarsin.

buteo
28 Mayıs 2020, 18:38
siz enduro değil touring modeli istiyorsunuz sanırım veya biraz daha melez bi şeyler, yani hafif araziye de girebilecek bi şeyler, sadece lastikle biteceğini sanmam, tel jant, dişli lastik, daha iyi suspansiyonlar vs gerekebilir

hasmet
28 Mayıs 2020, 18:44
Asfaltı iyi tutmak için dizayn edilmiş, kısa mesafeli ve kısmen sert süspansiyonla araziye girilmez bence... Bir motosikletin toprak ve çakıl yolda rahat, güvenilir ve dayanıklı olması için sadece lastik değil, uygun süspansiyon da şart.

EUOGLU
28 Mayıs 2020, 19:52
boyle hedefiniz var ise en uygun motor pulsardir. nedenmi? ucuz parcasi ve bol akseuari ile.


eger böyle bir niyetiniz var ise instagramdan bana yazin yardimci olurum emr.cll

Cüneyt Arkın
28 Mayıs 2020, 20:30
siz enduro değil touring modeli istiyorsunuz sanırım veya biraz daha melez bi şeyler, yani hafif araziye de girebilecek bi şeyler, sadece lastikle biteceğini sanmam, tel jant, dişli lastik, daha iyi suspansiyonlar vs gerekebilir

Süspansiyonların işimi göreceğini düşünüyorum önerebileceğiniz bir tek jant var mı

yokon
28 Mayıs 2020, 20:39
CRF 250, WR 250, Xpulse 200 vs varken NK 250 ile uğraşmak biraz fantezi olur.

Cüneyt Arkın
28 Mayıs 2020, 20:54
CRF 250, WR 250, Xpulse 200 vs varken NK 250 ile uğraşmak biraz fantezi olur.

Amacım çok zorlu arazilerde kullanabileceğim motorlar değil, yük taşıyabilen, hafta içi şehir içinde kullanabileceğim, kamp yaparken çok zorlu olmayan arazi yollarına girebileğim bi motosiklet benim için daha uygun amacım kross değil

yokon
28 Mayıs 2020, 21:01
Amacım çok zorlu arazilerde kullanabileceğim motorlar değil, yük taşıyabilen, hafta içi şehir içinde kullanabileceğim, kamp yaparken çok zorlu olmayan arazi yollarına girebileğim bi motosiklet benim için daha uygun amacım kross değil

Söylediğim motorlar da kros değil zaten. Tam olarak senin ihtiyaçlarını karşılayacak motorlar.

akgokhan
28 Mayıs 2020, 21:07
CD moto 250 NK sahibiyim. Bu motor %100 asfalt motoru. Ha ben 50 km stabilize yolda orman yollarına girdim ama rx3 i evosu olan rahat rahat giderken ben kaya kaya gittim.

izzmarit
29 Mayıs 2020, 09:37
sen yeterki kamp yapmayı iste, kısa mesafe olduğu sürece biraz zorlasada her motor her yola gider.
ilk önce bir tur camı takıp gidersin, baktın tatlı geldi soft yan çantalar takarsın. sonra ilerletir çanta demiri vs.
2007 yılında defalarca çilingoz a kampa gittim haftasonları. son 17 km si toprak orman yoluydu ozamanlarda asfaltlanmamıştı daha. 150cc çinli cruiser motorla kaya kaya giderdim, çok keyifliydi :mrgreen: