PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ducati 1.000km bakımı ücreti 749 TL :O



Sayfa : [1] 2

blacktulip
26 Mayıs 2020, 18:57
3et3dd7Uko0

Ducati Multistrada 1.000km bakımı 749 TL ben şok :cyclopsan

1 lt castrol yağ 110 TL
Yağ filtresi 140 TL
Balata spreyi (4 fıs) 70 TL
Parmak ucu kadar sıvı conta ama markası Ducati :) 15 TL
İşçilik 245 TL

Not: yukardaki piyatlardan %18 indirim yapmışlar

mavzer-i
26 Mayıs 2020, 19:08
ben diyorum size. korlasın önünden geçerken cebinizden 50 lira eksiliyor.
kapıdan girişte 100 lira daha eksiliyor.
motoru teslim ederseniz 500 lira eksiliyor.
geri kalan malzeme fiyatı falan :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:03 ----------

bu arada yağın litresi 47 liraymış ahanda yağ (https://www.hepsiburada.com/castrol-power-1-4t-15w-50-1-litre-p-OTYAGCRSI94)

Cyan
26 Mayıs 2020, 19:10
Bayağı da kalın yağ kullanıyormuş 15W-50...

mavzer-i
26 Mayıs 2020, 19:11
temizleme spreyine de baktım o da 35 lira falan

ben olayı çözdüm. herşeye iki katı fiyat yazıyorlarmış.

işçilik kısmına bişey diyemem ama

Cyan
26 Mayıs 2020, 19:13
ben diyorum size. korlasın önünden geçerken cebinizden 50 lira eksiliyor.
kapıdan girişte 100 lira daha eksiliyor.
motoru teslim ederseniz 500 lira eksiliyor.
geri kalan malzeme fiyatı falan :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:03 ----------

bu arada yağın litresi 47 liraymış ahanda yağ (https://www.hepsiburada.com/castrol-power-1-4t-15w-50-1-litre-p-OTYAGCRSI94)

O litre fiyatı, 4'lük alsan biraz daha da ucuza gelir...

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:11 ----------


temizleme spreyine de baktım o da 35 lira falan

ben olayı çözdüm. herşeye iki katı fiyat yazıyorlarmış.

işçilik kısmına bişey diyemem ama

Honda en son 10TL yazıyordu. Korlas'a göre insaflı geldi şimdi...

vandamme
26 Mayıs 2020, 19:14
Ben 1 kuruş para verdiğini sanmıyorum.

Korlasın reklam filmi.

mavzer-i
26 Mayıs 2020, 19:15
Bayağı da kalın yağ kullanıyormuş 15W-50...

çünkü yağ eksiltme huyu var bu motorların. ince yağda yağ su gibi bitiyo
benim eski makinanın eski sahibi tarafından o hale geldiğini sanmıştım
bendeki hym796 3 bin km de 1 litreye yakın yağ eksiltiyordu.
hatta bi ara sekman düşündüm ama satarak kurtuldum.

geçenlerde deneme tahtası erkin beyin kanalında yayınlanan hym939 un da yağ eksiltmesinden bahsedince demekki benim eski yadigarın eski sahibinin günahını almışım.

gurcanozturk
26 Mayıs 2020, 19:15
ben diyorum size. korlasın önünden geçerken cebinizden 50 lira eksiliyor.
kapıdan girişte 100 lira daha eksiliyor.
motoru teslim ederseniz 500 lira eksiliyor.
geri kalan malzeme fiyatı falan :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:03 ----------

bu arada yağın litresi 47 liraymış ahanda yağ (https://www.hepsiburada.com/castrol-power-1-4t-15w-50-1-litre-p-OTYAGCRSI94)

Ben de balata spreyi buldum. 500ml 24,80TL

https://www.amazon.com.tr/Genel-Temizleme-Spreyi-500Ml-Balata/dp/B07CNWSB97

Cyan
26 Mayıs 2020, 19:16
çünkü yağ eksiltme huyu var bu motorların. ince yağda yağ su gibi bitiyo
benim eski makinanın eski sahibi tarafından o hale geldiğini sanmıştım
bendeki hym796 3 bin km de 1 litreye yakın yağ eksiltiyordu.
hatta bi ara sekman düşündüm ama satarak kurtuldum.

geçenlerde deneme tahtası erkin beyin kanalında yayınlanan hym939 un da yağ eksiltmesinden bahsedince demekki benim eski yadigarın eski sahibinin günahını almışım.

Evet o videoyu ben de seyrettim, kafayı yedim 2000'de 1 litre diyordu eleman...

ulkerhan
26 Mayıs 2020, 19:20
Ben de balata spreyi buldum. 500ml 24,80TL

https://www.amazon.com.tr/Genel-Temizleme-Spreyi-500Ml-Balata/dp/B07CNWSB97

sanayiden 24 lü koli alırsan tanesi 6.5-7.5 tl'ye denk geliyor.

ben ducati alsam, boş otobüste ayakta giderim. oturamam sanırım :)

Reşit
26 Mayıs 2020, 19:22
Basit japon xmax 250'nin 1000 bakımı filtre dahil 250 lirayken 1260 Multi'nin bırakın 750 olsun. Zaten bu şekilde olaya yaklaşan birinin sıfır Multi ile işi ne :) 100 dolar arkadaşlar, pahalı gibi lanse etmeyin. Fakiriz işte :)

Hırbonen
26 Mayıs 2020, 19:22
Arkadaslar bisey diyecem ama fanboy demek yok..

Ben honda da 1000km yapip rodaj bakimina goturdugumde benden para almadilar kuran carpsin :D

Acaba para almayi mi unuttular ? Basina gelen var mi ?

mavzer-i
26 Mayıs 2020, 19:24
Evet o videoyu ben de seyrettim, kafayı yedim 2000'de 1 litre diyordu eleman...

bu yüzden ducati ile uzun yol genelde pek yapan yok. azınlık bi kısım da yanında yağ taşıyor zaten.
ducatiden kawasakiye geçtim dünya varmış dedim. hep yağ kontrolü yapıyordum.
ilk aldığım zaman yabancıydım motora ne bileyim yağ eksilttiğini.
bana satan adam 15 bin de bir yağ değiştirirsin demişti
6bin km sonra motordan ses gelmeye başladı. o zamanlar yağını suyunu kontrol etme gibi bi huyum da yoktu
motoru götürdüm ustama yağ değişimi için tıpayı açtık bi çay bardağı yağ çıktı.
dedim yağın geri kalanı nerde :D
dedi bu kadar :D :D
buda böyle bi anım dı.:pr:

Gietti17
26 Mayıs 2020, 19:25
Başladık yine... Yorulacak çeneler.

ulkerhan
26 Mayıs 2020, 19:36
bu yüzden ducati ile uzun yol genelde pek yapan yok. azınlık bi kısım da yanında yağ taşıyor zaten.
ducatiden kawasakiye geçtim dünya varmış dedim. hep yağ kontrolü yapıyordum.
ilk aldığım zaman yabancıydım motora ne bileyim yağ eksilttiğini.
bana satan adam 15 bin de bir yağ değiştirirsin demişti
6bin km sonra motordan ses gelmeye başladı. o zamanlar yağını suyunu kontrol etme gibi bi huyum da yoktu
motoru götürdüm ustama yağ değişimi için tıpayı açtık bi çay bardağı yağ çıktı.
dedim yağın geri kalanı nerde :D
dedi bu kadar :D :D
buda böyle bi anım dı.:pr:

sonra sağda solda cbf150 yağ eksiltiyor, honda kötü derler.

fb__ömer
26 Mayıs 2020, 19:40
Apaçiler düz boru full sistem egzoz yapıyorlar. Üstüne birde kat iptali yapıp çevreye zarar veriyorlar.

Motorda istediğim sesi elde edemdiğim için katalizörü iptal edip ara boru çektik yeni son susturucu için.

Bunları videosunda diyen adam benim için hiçbir şey ifade etmemektedir. Bu adam bomboş biri.

yigozya
26 Mayıs 2020, 20:06
Bana abartılı bir fiyat gibi gelmedi. Multistradaya binen elemana 700 papel dokunmaz bre.

Seko
26 Mayıs 2020, 20:10
O zaman ben size bir şok daha yaşatayım, benim motorun 1000 km bakımı 700 TL tuttu. 2 litre BMW marka yağ 220 TL, işçilik 300 TL, bir de ya filtresi var :). Bakım aralığı ise 10000 km'de bir. Yalnız şunu anlamadım, koskoca Multistrada 1 litre yağ mı alıyormuş yoksa bu sadece tamamlama mı ?

Not: Videoyu izlemedim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:07 ----------


Apaçiler düz boru full sistem egzoz yapıyorlar. Üstüne birde kat iptali yapıp çevreye zarar veriyorlar.

Motorda istediğim sesi elde edemdiğim için katalizörü iptal edip ara boru çektik yeni son susturucu için.

Bunları videosunda diyen adam benim için hiçbir şey ifade etmemektedir. Bu adam bomboş biri.

Aynen katılıyorum, teknik olarak sıfırın adamıdır. Hiçbir söylediğine itibar etmem.

ulkerhan
26 Mayıs 2020, 20:19
Bana abartılı bir fiyat gibi gelmedi. Multistradaya binen elemana 700 papel dokunmaz bre.

motorun bakım ücretini kullanılan malzeme ve iş saati mi belirler? yoksa motorun ilk alış fiyatı mı?

mavzer-i
26 Mayıs 2020, 20:28
motorun bakım ücretini kullanılan malzeme ve iş saati mi belirler? yoksa motorun ilk alış fiyatı mı?

bana ilk alış fiyatı gibi geliyor.

Cyan
26 Mayıs 2020, 20:32
bana ilk alış fiyatı gibi geliyor.

Aynen, bir CB250R ile bir Goldwing'in rodaj veya düz yağ bakımlarının faturasının aynı olacağını hiç zannetmiyorum.

joshua
26 Mayıs 2020, 20:45
bildiğim kadarı ile normal bakımları diğer markalardan abartılı değil, sadece desmo denen ağır bakımı tuzlu, genelde desmo bakım zamanı yaklaşmış satılık makinelerin fiyatları ilanlarda uygun gözükür.

Seko
26 Mayıs 2020, 20:45
Honda modele göre işçilik ücreti alıyor. Daha doğrusu motor hacmine göre alıyor, bunda da haklı çünkü büyük cc'de işlemler daha uzun sürebilir.

Yukarıda Ducati'lerin yağ yakmasından bahsedilmiş. Videoyu biraz izledim. Bu arkadaş diyor ki, rodaj dönemi için kitapçıkta 7000 devri kesinlikle geçmeyin diye büyük harflerle yazılmasına rağmen uymamış, kafasına göre takılmış. Türkiye'de motor kullanıcılarının ve özellikle pahalı büyük cc motorlar kullanan bazı çok bilmiş "tecrübeli" arkadaşların bu gibi kurallara ne kadar uyacaklarını tahmin edebiliyorum. Siz Ducati'nin mühendislik biriminin dikkat çekmek için büyük harflerle yazdırdığı bir uyarıyı kafanıza göre sallamazsanız motor yağ yaktığında da şikayet edemezsiniz. Ben olsam rodaj dönemindeki büyün kullanım haritasını kaydeder, uymayanlarda buna bağlı çıkacak sorunları garanti kapsamı dışında bırakırım.

BAIIHAN
26 Mayıs 2020, 20:54
Ne ile kıyaslanıyor yada niye bu kadar abartılıyor anlamıyorum. Eli anahtar tutmayan, fazla bilgisi olmayan ve takibini yapamayacak olan için abartılacak bir fiyat yok ortada. Servis bakımlı olması ve profesyonel bir hizmet almak için fazladan ödeme yapmak çoğu kişi için daha mantıklı. 2015 senesinde Sportster bakımı için aynı hesap çıkıyordu bayide. Fazladan bi şanzuman yağı vardı. 2016-2017 gibi Yamaha'ya 450 lira ödeyip duruyordum yağ değişimine. Şimdi 600-700'den aşağı değildir.

Desmo bakımı da L motor olduğundan 2 kayış 2 set rulman ve gergi gerektirdiği için 2 katı pahalı. Yoksa birim parça fiyatı ve işçiliği kıyaslamaya bile değmez. En azından japon kullananlarda olduğu gibi bu bakım yokmuş gibi bir davranış kalıbı yok ortada.

yigozya
26 Mayıs 2020, 20:55
motorun bakım ücretini kullanılan malzeme ve iş saati mi belirler? yoksa motorun ilk alış fiyatı mı?

Motorun bakım ücretini belki kullanılan malzeme ve iş saati, ama motorun bakım ucretinin sorun yaratip yaratmamasini ilk alış fiyatı belirler:rendeer:

Cyan
26 Mayıs 2020, 20:57
Honda modele göre işçilik ücreti alıyor. Daha doğrusu motor hacmine göre alıyor, bunda da haklı çünkü büyük cc'de işlemler daha uzun sürebilir.
...

Konu sadece yağ ve yağ filtresi değişimi içeren rutin basit bakım ise biraz haksızlık oluyor. Bunda örneğin bir NC ile CB250R arasında pek fark yok... İşçilik işçiliktir, saat ücreti değişmemeli. (Sanırım buradaki mantık ucuz modellerin düşük bütçeli kullanıcılarını pahalı modellerin yüksek bütçeli kullanıcılarının cebinden sübvanse etmek. Belki de çok ince düşünüyorum; "Herif 60-70.000'e (veya 180.000'e neyse...) almış motoru, çakın ..., para kazanalım." gibi daha sığ bir yaklaşım da mümkün...)

levend84
26 Mayıs 2020, 20:58
Bu arada,desmo bakimida dahil işçilik ucretini euro bazinda hesapliyormus,

En son saati 12 euro dan bahsediliyor.

Ustayla çay ve muhabbete dalarsan vay haline

Levent
26 Mayıs 2020, 20:59
Honda modele göre işçilik ücreti alıyor. Daha doğrusu motor hacmine göre alıyor, bunda da haklı çünkü büyük cc'de işlemler daha uzun sürebilir.

Yukarıda Ducati'lerin yağ yakmasından bahsedilmiş. Videoyu biraz izledim. Bu arkadaş diyor ki, rodaj dönemi için kitapçıkta 7000 devri kesinlikle geçmeyin diye büyük harflerle yazılmasına rağmen uymamış, kafasına göre takılmış. Türkiye'de motor kullanıcılarının ve özellikle pahalı büyük cc motorlar kullanan bazı çok bilmiş "tecrübeli" arkadaşların bu gibi kurallara ne kadar uyacaklarını tahmin edebiliyorum. Siz Ducati'nin mühendislik biriminin dikkat çekmek için büyük harflerle yazdırdığı bir uyarıyı kafanıza göre sallamazsanız motor yağ yaktığında da şikayet edemezsiniz. Ben olsam rodaj dönemindeki büyün kullanım haritasını kaydeder, uymayanlarda buna bağlı çıkacak sorunları garanti kapsamı dışında bırakırım.

Endise etme, hepsi kayit altinda zaten.
Kendi motosikletimden örnekleyeyim;

Ön frene kac kez bastin
Arka frene kac kez bastin
Kac kez vites degistirdin
Kac kez debriyaj kullanmadan vites degistirdin.
Kac kez debriyaji cektin.
1-2-3-4-5-6. Viteslerde hangi devirlerde gezdin.
Maksimum kac km hiz yaptin.
Kac kez hangi sinyali yaktin.
Kornaya kac kez bastin?

Gibi daha bilmedigim bir cok sey kayit altinda.. Bunlardan bir kismini ben navigatorden de izleyebiliyorum.

Selami27
26 Mayıs 2020, 21:03
Bence uygun. Motosikletin tepe noktasına binen insanlar bu kadarınıda göze alsın

harun27
26 Mayıs 2020, 21:22
Super tenere 1200 548 tl

tommygun
26 Mayıs 2020, 21:40
Garantisi devam eden, yeni Ducati sahiplerini hariç tutuyorum ama Moto Desmo , Motopeak, Yedimoto gibi çok başarılı özel servislerde de bu bakım işini daha uygun fiyatla halleden kullanıcılar var.

liquem
26 Mayıs 2020, 22:07
15.000km bakım aralığı olduğunu varsayarsak iyi rakam.

gurcanozturk
26 Mayıs 2020, 22:27
Bu arada,desmo bakimida dahil işçilik ucretini euro bazinda hesapliyormus,

En son saati 12 euro dan bahsediliyor.

Ustayla çay ve muhabbete dalarsan vay haline


Saati 12 euro para degil bence. Honda'da saatlik iscilik ucreti 250cc ve alti icin 70TL civari, daha yukarisi icin daha fazla bir ucreti var. Ilgilenmedigim icin 250cc ustunu bilmiyorum :)

Cyan
26 Mayıs 2020, 22:55
Saati 12 euro para degil bence. Honda'da saatlik iscilik ucreti 250cc ve alti icin 70TL civari, daha yukarisi icin daha fazla bir ucreti var. Ilgilenmedigim icin 250cc ustunu bilmiyorum :)

Benim 18.000 bakımında 1 saat 71+KDV yazmışlar, 24.000 bakıma (aynı yerde, 10 ay sonra) 1 saat 150+KDV yazmışlar.

Yalnız 24 bakımda ekstra olarak hava filtresi + buji + soğutma sıvısı değişimi yaptırdım. Bujiler için depo sökülüyor falan, soğutma sıvısı için hava alma felan uğraşılıyor. Öncekine göre 2 katı verilmesi normal, bence faturaya 2 saat yerine 1 saat yazmışlar. (Piyasada mal çok, adam/saat diye anlatması zor olabilir diye böyle yapmış olabilirler...)

Yani görünen 250 ile 500 arasında bir fark yok sanki...

Anfibi
27 Mayıs 2020, 03:17
15 dakikalık iş için 245 lira biraz fazla geldi açıkcası,üstelik ağır bir bakımda değil sadece yağ yağ filtresi değişti yani depo bile açılmadı.Ben her motorumun bakımını kendim yaptım bu zamana kadar yağ,yağ filtresi,hava filtresi en amatör kişi bile 30 dakikada yapar.

okaplan
27 Mayıs 2020, 03:37
Abiler spormotoyu arayip duke 390 icin 15 bin bakim fiyati alirmisiniz sonra bu başlık şenlensin :) 1000 km bakim fiyati da olur oda tas catlasin 200 lira ucuzdur. motorun garantisi bitti daha da allah servise düşürmez umarım kimseyi

Exectus
27 Mayıs 2020, 04:01
Ucuzmuş ducatiye göre

YasinC
27 Mayıs 2020, 08:48
Bu saat iş de çok adil değil. 1 saat içinde somun da sıkabilir üst kapak ile de uğraşabilir.

AB ve Amerika da sanırım her iş için ücret kitapçığı gibi bir şey var yanlış bilmiyor isem. Böyle baz alınabilecek bir fiyat sıkılası olsa daha adil olur her iki taraf için diye düşünüyorum.

izzmarit
27 Mayıs 2020, 09:10
Bu saat iş de çok adil değil. 1 saat içinde somun da sıkabilir üst kapak ile de uğraşabilir.

AB ve Amerika da sanırım her iş için ücret kitapçığı gibi bir şey var yanlış bilmiyor isem. Böyle baz alınabilecek bir fiyat sıkılası olsa daha adil olur her iki taraf için diye düşünüyorum.

Her fabrika adam-saat hesaplaması yapar (şimdiye kadar çalıştığım firmalar) kendi gerçek maliyetini bulmak için. kabaca x2 yapıp müşteriye fiyat verilir. ufak atölyelerde abi 200 lirada işçilik yazarım der kapatır.

Asıl konuya gelirsek, serviste yapıldığından ducati için 750tl gayet normal bir rakam.
Kendi motorum TRK502 için 20.03.2020 tarihinde yaptırdığım 15bin bakımına tam olarak 610tl ödedim. Evde evrakların arasındadır faturası, yapılanlar vs. bulur güncellerim mesajımı. satacağım zaman neleri hangi zaman yaptığımı alan kişiye söylemek için tutuyorum.

ShipShaq
27 Mayıs 2020, 09:35
Bence de normal. CBR500R'a aynı bakımı yaptırdım 450 gibi bir ücret ödedim. O yağa ödenen 2x para muhtemelen motorun lüks olmasıyla alakalı. Profesyonel hizmete ödenen paranın bir kısmı oradan da alınıyor.

YasinC
27 Mayıs 2020, 09:50
Her fabrika adam-saat hesaplaması yapar (şimdiye kadar çalıştığım firmalar) kendi gerçek maliyetini bulmak için. kabaca x2 yapıp müşteriye fiyat verilir. ufak atölyelerde abi 200 lirada işçilik yazarım der kapatır.

Asıl konuya gelirsek, serviste yapıldığından ducati için 750tl gayet normal bir rakam.
Kendi motorum TRK502 için 20.03.2020 tarihinde yaptırdığım 15bin bakımına tam olarak 610tl ödedim. Evde evrakların arasındadır faturası, yapılanlar vs. bulur güncellerim mesajımı. satacağım zaman neleri hangi zaman yaptığımı alan kişiye söylemek için tutuyorum.

Zaman etütü ile maliyet çalışması yapan biriyim. Ancak yurt dışında bahsettiğim şekilde bir fiyat olayı var. Tabi yine zamana dayalı maliyet hesaplanmıştır. Ancak yağ değişimi normalde 1 saat sürmüyor. Adam motoru bırakıp gidiyor yağ boşalırken başında bekleyene denk gelmedim.

Yoksa böyle saçma sapan basit işlere absürt ücretler istenmeye devam eder.

oialdemir
27 Mayıs 2020, 10:01
bu yüzden ducati ile uzun yol genelde pek yapan yok. azınlık bi kısım da yanında yağ taşıyor zaten.
ducatiden kawasakiye geçtim dünya varmış dedim. hep yağ kontrolü yapıyordum.
ilk aldığım zaman yabancıydım motora ne bileyim yağ eksilttiğini.
bana satan adam 15 bin de bir yağ değiştirirsin demişti
6bin km sonra motordan ses gelmeye başladı. o zamanlar yağını suyunu kontrol etme gibi bi huyum da yoktu
motoru götürdüm ustama yağ değişimi için tıpayı açtık bi çay bardağı yağ çıktı.
dedim yağın geri kalanı nerde :D
dedi bu kadar :D :D
buda böyle bi anım dı.:pr:

Sizin motorunuz hava soğutmalıydı. 2016 sonrasında DVT motorları çıktı Ducati' nin. Bu motorlar daha dayanaıklı daha uzun ömürlü. Zaten bu kadar büyük bir motor bloğunun hava soğutmalı ( cruiser gibi istisnalar hariç ) olması çok doğru değil. Ducati' de artık hava soğutmalı makinlere kalmadı gibi. Srammbler serisi var. Onlarda zaten eski monster ailesinin blokları. Bir de 797 var. Bunların dışında bloklar ve elektronik aksamlar 2016 sonrasında Ducati' de daha sorunsuz ve uzun ömürlü oldu. Bir japon değil belki hala. Ama motoru yıkatınca da göstergesi çalışmamazlık yapmıyor.

fb__ömer
27 Mayıs 2020, 10:16
Bence de normal. CBR500R'a aynı bakımı yaptırdım 450 gibi bir ücret ödedim. O yağa ödenen 2x para muhtemelen motorun lüks olmasıyla alakalı. Profesyonel hizmete ödenen paranın bir kısmı oradan da alınıyor.

Merhaba. Motorunuz kaç model kaç kmde? Memnun musunuz?

elessartt
27 Mayıs 2020, 11:49
Premium bir motosiklet markasının normal fiyatı. Ducati servisi sadece biz de pahalı değil, Dünya da böyle.

tarzan rıfkı
27 Mayıs 2020, 13:13
15.000 km için bakım ücreti 750TL ve pahalımı geldi size?? :queen::queen::cherry: siz bence bisiklete binin motor sizi aşar:cherry:
yamaha r25in 15.000 km yapması için gereken servis parası şöyle
1000km 280tl-5000km 166tl-10.000km 280tl TOTAL 726tl eğer zam gelmezse bu fiyat tabi.
bizdeki sorun parça fiyatlarını servisler güzel katlıyorlar.avrupada da tam tersi işçilik ücretleri gerçekten pahalı

hasmet
27 Mayıs 2020, 13:40
Bu saat iş de çok adil değil. 1 saat içinde somun da sıkabilir üst kapak ile de uğraşabilir.

AB ve Amerika da sanırım her iş için ücret kitapçığı gibi bir şey var yanlış bilmiyor isem. Böyle baz alınabilecek bir fiyat sıkılası olsa daha adil olur her iki taraf için diye düşünüyorum.

Zamana göre hesaplanıyor. Genelde işçilik markadan bağımsızdır. Motosiklette öyle en azından.

Ama yağ değişimi, subap ayarı gibi sürekli yapılan standart işlemlerin fiyatı belli. Ama boya, motor ve şanzıman arızası gibi değişiklik gösterebilecek işler zamana göre hesaplanıyor.

Bu arada motosikletlerin saatlik işçilik ücreti, arabaların iki katı en az... Muhtemelen araba çok daha düzenli iş alabildiği ve eğitimi az çok standart olduğu için muhtemelen... Malum burada insanlar ulaşım için motosiklet kullanmıyorlar, tamamen zevk araçları.

Sj's
27 Mayıs 2020, 13:45
Motosiklet servisleri ve bayiler parayi motosiklet satmaktan cok sarf malzeme, servis ve iscilikten kazanirlar. Servislerin para kazanma modeli budur.

Hosuna gitmeyen yetkili servise gitmez kendi bakimini yapar ama garantiyi unutmayi da goze alir.

Iscilik kisminda aslen 25 dk motor uzerinde calisilan bir arac icin 2 saatlik iscilik ucretinin alinma sebebi ise gayet acik: Orn. motorun yaginin bosalmasini beklerken lift dolu oldugu icin baska motor alamiyorlar oraya. Ve servisler 1 motor 1 usta seklinde calisir. Yani usta her halukarda o motorla ugrasmakla mesul baska motora gecemiyor.

Isletme sahibi olmadan sikmasi cok kolay oluyor bu tur meselelerde. Garantiniz bittiginde yetkili servise falan gitmeyin kendiniz yapin bakimlari kafaniz rahat olsun.

Bu arada Selcuk'un motorundan 1 hafta once benimki(birebir ayni motor) 1000 bakimina girdi. 700 lira ile ciktim.

hasmet
27 Mayıs 2020, 14:14
Hosuna gitmeyen yetkili servise gitmez kendi bakimini yapar ama garantiyi unutmayi da goze alir.

Burada kendi bakımınızı yapmanız garantinizi iptal etmiyor. Hatta şimdiki motorumun ilk bakımını kendim yaptım. Sonra garantiden silindir ve pistonu değişti. Sorun benim bakım hatam sonucu değildi tabii ki.


Iscilik kisminda aslen 25 dk motor uzerinde calisilan bir arac icin 2 saatlik iscilik ucretinin alinma sebebi ise gayet acik: Orn. motorun yaginin bosalmasini beklerken lift dolu oldugu icin baska motor alamiyorlar oraya.

Bu tamamen servisin sorunu. İki tane lift alsın? Millet zevk için evdeki garajına alıyor yahu. Koskoca yetkili servisin böyle uyduruk bir bahanenin arkasına sığınması gülünç. Kusura bakmayın da işleri ne bu servislerin? İşlerini vaktinde ve verimli yapmaları için gerekli ekipmanı edinmek onların sorumluluğu değil mi?

YasinC
27 Mayıs 2020, 14:48
Motosiklet servisleri ve bayiler parayi motosiklet satmaktan cok sarf malzeme, servis ve iscilikten kazanirlar. Servislerin para kazanma modeli budur.

Hosuna gitmeyen yetkili servise gitmez kendi bakimini yapar ama garantiyi unutmayi da goze alir.

Iscilik kisminda aslen 25 dk motor uzerinde calisilan bir arac icin 2 saatlik iscilik ucretinin alinma sebebi ise gayet acik: Orn. motorun yaginin bosalmasini beklerken lift dolu oldugu icin baska motor alamiyorlar oraya. Ve servisler 1 motor 1 usta seklinde calisir. Yani usta her halukarda o motorla ugrasmakla mesul baska motora gecemiyor.

Isletme sahibi olmadan sikmasi cok kolay oluyor bu tur meselelerde. Garantiniz bittiginde yetkili servise falan gitmeyin kendiniz yapin bakimlari kafaniz rahat olsun.

Bu arada Selcuk'un motorundan 1 hafta once benimki(birebir ayni motor) 1000 bakimina girdi. 700 lira ile ciktim.

Yanlış hatırlamıyorsam Overdose Garaj'ın sahibi sizsiniz. Servis yetkiniz yok sanırım ama meraktan soruyorum. Misal A markası ürüne servis vermeye kalktığınız da aylık ücret talep ediyorlar mı?

Sj's
27 Mayıs 2020, 14:56
Bu tamamen servisin sorunu. İki tane lift alsın? Millet zevk için evdeki garajına alıyor yahu. Koskoca yetkili servisin böyle uyduruk bir bahanenin arkasına sığınması gülünç. Kusura bakmayın da işleri ne bu servislerin? İşlerini vaktinde ve verimli yapmaları için gerekli ekipmanı edinmek onların sorumluluğu değil mi?

Dedigim gibi servislerin is modeli bu sekildedir. Ekstra lift almasi bir seyi degistirmez. 5 lifti 6ya cikarir ama sirada 10 motor bekliyordur. Ben yazdiklarimi yetkili servisleri savunmaktan cok bu tur ticari gercekleri aciklamak icin yazdim zaten yoksa ben de bakimlarimi kendim yapiyorum genelde.


Yanlış hatırlamıyorsam Overdose Garaj'ın sahibi sizsiniz. Servis yetkiniz yok sanırım ama meraktan soruyorum. Misal A markası ürüne servis vermeye kalktığınız da aylık ücret talep ediyorlar mı?

Ben Overdose'u 1,5 sene once devrettim o yuzden bilgim yok su an icin ama benim zamanimda herhangi bir aylik ucret vs talebi olmadi. Yetkili servislerin marka distributorluklerine yaptiklari odemeler var tabi ama o baska bir konu.