PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hayat boyu 250 cc sürmek



Sayfa : [1] 2 3

oLdBoY
02 Mayıs 2020, 21:47
Selamlar 6 yıldır motosiklet kullanıcısıyım ilk basladıgım zamanlar yüksek cc sürmek için kademe kademe cc yükseltmekti hedefim izledigim birçok video 250 ccler için geçiş motosikleri olarak bahsediliyor yüksek cc empoze ediliyordu yüksek cclerdeki tork hız heyecan baska duygu fakat zaman gectikce cok uzun yollara gitmedikce 250 cc nin yeterli oldugunu gerek işletim maliyetleri olsun gerek yasal sınır cercevesindeki suratlara ulasmaları olsun yeni teknolojiler ile tork ve gücün yerinde olması düşük yakıt tüketiminide unutmamak lazım ülkemizdeki giderek artan maliyetlerinde etkisiyle orta gelirli birisi olarak 250 cc sınıfındaki motorlar ile devam etmeyi düşünüyorum siz bu konuda ne düşünüyorsunuz

qqferit
02 Mayıs 2020, 21:51
Keşke bizde 250cc ye geçebilsek

Kasım38
02 Mayıs 2020, 21:55
250cc candır.

arndiol
02 Mayıs 2020, 21:55
Hız sınırlarını ve benzin fiyatlarını göz önüne aldığımızda 250 cc bir motor yeterde artar bile. hadi biraz action olsun diyorsan 400 cc max.

amatör birisi olarak şahsi fikrim. 1000 cc ss motoru kım napsın sokaklarda

tommygun
02 Mayıs 2020, 22:01
Bir şekilde borç harç para bulup motosiklet alınabiliyor ama birçok kullanıcı işletme maliyetini ya takmıyor ya da iyi hesaplayamıyor. Ben tek silindir 250 cc'nin yakıt tüketimine,bakım giderlerine, lastiğine, masrafına hastaydım. Siz keyif aldıktan sonra, işinizi de görüyorsa bence devam edin, şart değil cc yükseltmeniz.

schnitzel_34
02 Mayıs 2020, 22:26
Keşke bizde 250cc ye geçebilsek
hocam zamanında ybr'den cbr250'ye geçmiştim.tek avantajın sollamada ve rampada kolaylık sağladı. zaten hız merakım yoktu 90-100 (cbr 120-130 durmaksızın baş ağrısından başka bişey değildi benim açımdan) neyime yetmiyor dedim sattım. 1 sezon sonra cbf150'yi mumla ararsınız kıymetini bilin.

bajajpulsar2
02 Mayıs 2020, 22:28
söylediğin her şey doğru olması gereken o ancak gönül ferman dinlemiyor kardeşim.

vandamme
02 Mayıs 2020, 22:32
Selamlar 6 yıldır motosiklet kullanıcısıyım ilk basladıgım zamanlar yüksek cc sürmek için kademe kademe cc yükseltmekti hedefim izledigim birçok video 250 ccler için geçiş motosikleri olarak bahsediliyor yüksek cc empoze ediliyordu yüksek cclerdeki tork hız heyecan baska duygu fakat zaman gectikce cok uzun yollara gitmedikce 250 cc nin yeterli oldugunu gerek işletim maliyetleri olsun gerek yasal sınır cercevesindeki suratlara ulasmaları olsun yeni teknolojiler ile tork ve gücün yerinde olması düşük yakıt tüketiminide unutmamak lazım ülkemizdeki giderek artan maliyetlerinde etkisiyle orta gelirli birisi olarak 250 cc sınıfındaki motorlar ile devam etmeyi düşünüyorum siz bu konuda ne düşünüyorsunuz

Yorumunuzun her kelimesine katılıyorum.

Tabi ki aslan besleyen yemini düşünmez (işletim maliyeti) ama dediğiniz gibi yasal sınırlar çerçevesinde kullandıktan sonra 600-1000cc motorun hakkını vermek zor anca piste çıkacaksın oda her an olacak iş değil. Bi egzoz takayım motorun tadını çıkarayım desen malûm başa gelecek şeyler belli.

Benim düşüncem 150cc ile bile devam edebilirim şahsen :) tabi 250cc daha konforlu bir sürüş keyfi yaşatacaktır. :)

Şehir içi kullanıyorum sonuçta
İstanbul için konuşacak olursam;
E5 ortalama hız 85km
Tem otoyolu ortalama hız 100km
Şehir içi zaten ortalama hiz 60-70km

Öyle işte :)

tomass
02 Mayıs 2020, 22:35
Eğer hız tutkunuz yoksa , motosiklet sizin için ulaşım aracı ise.
250cc yeter de artar bile :)
Büyük cc’nin satın alma ve işletme maliyeti de büyük oluyor.

tarzan rıfkı
02 Mayıs 2020, 22:39
250cc dediğiniz yeni nesil motorlar yoldaki arabaların yarısından hızlı.bunun sebebi motorcuların bu bakış açısı 250cc geçiş yoludur.belki adam kalıcak zaten seri ve hızlı neden yükseltsinki? kaç kişinin arabası 150 beygir ve üzeri?şu an r25 mt25 gibi alıp hayat boyu kullanabilirsin.ayrıca dediğin gibi işletme maliyeti benzin bakımından da gerçek bir işçi.o seriyi yavaş geçen biri olarak 250cc gerçekten candır.şuda gerçek motora merak saran bir adam durmaz duramaz yüksek hacim motoru tadına baktıktan sonra 250cc sürmesi imkansıza yakın.r25im ile korlas test gününde 1050 triumph sürdüm.dedim r25 ile işemeye gitmem eve zor getirdim motoru 10 gün hiç sürmedim.o his kafaya oturdumu insan duramıyor duramaz.türkiye şartlarında 250cc şu an zaten kral ve artık hayal.

levend84
02 Mayıs 2020, 22:40
Bir şekilde borç harç para bulup motosiklet alınabiliyor ama birçok kullanıcı işletme maliyetini ya takmıyor ya da iyi hesaplayamıyor. Ben tek silindir 250 cc'nin yakıt tüketimine,bakım giderlerine, lastiğine, masrafına hastaydım. Siz keyif aldıktan sonra, işinizi de görüyorsa bence devam edin, şart değil cc yükseltmeniz.

Çoğu ustalar,işçilik hesaplarkan silindir sayisina bakiyor.

Örnek,Tek silindir bir motorun işçiligi 200tl ise,4 silindirin 800tl gibi.

Yapilan işleme gore değişir.ee haliyle 4 silindir motorun teferruati da çok.

Zaten maddi durumu iyi olan adamin,

Uzun yol için garajda africasi,
Terlik niyetine kullanmaya 150-200cc scooteri kapi onunde durur.

Bu arada,herkesin mali degerlidir lafim yok ama 50-60bin tl lik bir motorun,yok cizildi,yok fari çatladi,yok devrildi derdi,insani daha fazla gerer.

EUOGLU
02 Mayıs 2020, 22:48
marka fanatigi demeyin ama yakit ve isletme masraflari olarak

dominar, pulsar, tnt, cbr 250 bizlere uzunyol sehirci demeden taşıyabilecek motorlar ve cebimize goz dikmeden bunu yapabilecek makineler

Tundzhay
02 Mayıs 2020, 22:50
Fakir olduğumuz için böyle bi konu açıyoruz.

ahmetmert58
02 Mayıs 2020, 22:52
günümüz şartlarında 250 cc evlenilecek, 250 cc üstü eğlenilecek kadındır.

tommygun
02 Mayıs 2020, 23:03
Çoğu ustalar,işçilik hesaplarkan silindir sayisina bakiyor.

Örnek,Tek silindir bir motorun işçiligi 200tl ise,4 silindirin 800tl gibi.

Yapilan işleme gore değişir.ee haliyle 4 silindir motorun teferruati da çok.

Zaten maddi durumu iyi olan adamin,

Uzun yol için garajda africasi,
Terlik niyetine kullanmaya 150-200cc scooteri kapi onunde durur.

Bu arada,herkesin mali degerlidir lafim yok ama 50-60bin tl lik bir motorun,yok cizildi,yok fari çatladi,yok devrildi derdi,insani daha fazla gerer.

Başkan yeni diyebileceğimiz bir kaç yıllık öyle motorlar görüyorum ki harap vaziyette. Adamın bakım periyotlarından haberi yok, zinciri desen patates olmuş, lastiği desen 5 senelik traş lastik. Gücenmesin diye kibarca soruyorum "Kardeşim sence de tehlikeli değil mi bu lastikler?" , diyor ki "Abi bir ara alacağız da çok pahalı hem ısınınca sorun kalmıyor"

YasinC
02 Mayıs 2020, 23:08
250cc ile uzun yol yorucu. Artçı ile eziyet. Yapan 100cc cup ile de yapıyor. O kişinin kendi konfor arayışına bağlı.

Büyükşehir de değilsen rahat rahat kullanırsın.

levend84
02 Mayıs 2020, 23:10
Başkan yeni diyebileceğimiz bir kaç yıllık öyle motorlar görüyorum ki harap vaziyette. Adamın bakım periyotlarından haberi yok, zinciri desen patates olmuş, lastiği desen 5 senelik traş lastik. Gücenmesin diye kibarca soruyorum "Kardeşim sence de tehlikeli değil mi bu lastikler?" , diyor ki "Abi bir ara alacağız da çok pahalı hem ısınınca sorun kalmıyor"

Abi Çok kişi var öyle,

Ayda 2300tl kredi odemesi var,adamin maaş 3.000tl,

700 tl kaldi,

Ayda sigaraya 450tl veriyor
Telefon ve internet faturasi 150tl
Kaldi elde 100tl

Paso ekside bu arkadaş,abi nabayim kredi kartina asiliyorum.

Kredi bitince rahata erecek ama birturlu biteremedi..

ulkerhan
02 Mayıs 2020, 23:26
defalarca yazdım. artık cc işini kafaya takmayın.

motorun beygir gücüne odaklanın.

mondial mct 250cc 15 beygir.
bajaj pulsar 200cc 24 beygir.
yamaha mt25 250cc 35 beygir.

şimdi hangisini hangisi ile kıyaslayacaksın?

bu gün 20-25 beygir herkese yeter.
hayat boyu mt25 kullanabilirsin. çook uzun süre pulsar 200 kullanabilirsin.
pulsar bile 140 km/h ye çok rahat ulaşabilen bir makine. çevre yolu dışında nerede 140 basacan? çoğu yol hala 100'ün üzeri tehlikeli.

Metela
02 Mayıs 2020, 23:29
mecburi 250cc candır demek zorundayız.

125 - 200- 250cc kullanmış biri olarak şunu diyebilirim ki şu an kullandığım motorun işletim maliyetleri ciddi rakamlarda, aksesuarları pahalı, basitten bir zincir dişli seti zamlar sonrası ne oldu/olacak bilmiyorum ama 1200tl, 20bin bakımı 850 tl tuttu, hiçbirimizin başına gelmez umarım ama ola ki kaza yaparsanız parçaları baya pahalı sadece far 2000 tl, mtv vergisi 1000 tl civarı, sigorta en az 400 tl civarı, kasko da 2000 tl den aşağı tutmuyor, yüksek cc'li bir motora geçtiğinizde de üstünüze başınıza biraz daha ciddi şeyler almanız gerekiyor ki bunları tahmin etmeniz kolay, yani büyük cc'li makinalardan eğer ki geliriniz kısıtlı ise uzak durun, bu ekonomik krizde benim de işim iyi gitmezse cc'yi düşürme planım olacak. Bu motordan önce 125cc kullanıyordum ki aradaki işletme maliyetleri cidden çok farklı, siz siz olun bahsettiğim maliyetleri göz önünde bulundurarak motor alın.

Nikkfurie
03 Mayıs 2020, 00:01
Şehir içi kullanılacaksa 250 cc bile fazla zira 250 likler 180 kg civarı , 125-150 cc 50 kg daha hafif çok daha kıvrak ve tüketimleri daha makul motorları tercih etmek akıllıca , yok ben arada 300 km yol yapacam ikinci bir motorda alamam dersen 250 cc tercih edilebilir , kendi tecrübeme göre şehir içine 150 lik sukuter uzun yolada min 600 cc bir vitesli iyidir..

levend84
03 Mayıs 2020, 00:08
Şehir içi kullanılacaksa 250 cc bile fazla zira 250 likler 180 kg civarı , 125-150 cc 50 kg daha hafif çok daha kıvrak ve tüketimleri daha makul motorları tercih etmek akıllıca , yok ben arada 300 km yol yapacam ikinci bir motorda alamam dersen 250 cc tercih edilebilir , kendi tecrübeme göre şehir içine 150 lik sukuter uzun yolada min 600 cc bir vitesli iyidir..

Bu işin tam ortasi

Asya pazarindaki

Honda cb-160-190r hornet
Yamaha fz160-fzS

17-18 hp
Karaduzen,hava sogutma,tamiri basit

150 ile 250cc arasinda.

İsin komik tarafi,

Bu markalar,tr piyasasina hala 10hp lik 125cc leri getirmekten bikmadilar.

Hee honda cb190 horneti getirse,kimse cb250 almaz

Hadi ehliyet mevzusuda bir yere kadar.

Cb125r
Mt125
Ee bunlarda 25-30k arasinda.

Kisaca ya 10 hp lik 125 alacaksin
Yada 27 hp lik 250 alacaksin.

Nikkfurie
03 Mayıs 2020, 00:18
Asya pazarındaki motorlar Euro 4-5 mevzusundan TR ye ithal edilmiyordur yoksa dediğin gibi çeşit çok zira o pazar inanılmaz rakkamlarda..

laz61
03 Mayıs 2020, 00:30
Bu işin tam ortasi

Asya pazarindaki

Honda cb-160-190r hornet
Yamaha fz160-fzS

17-18 hp
Karaduzen,hava sogutma,tamiri basit

150 ile 250cc arasinda.

İsin komik tarafi,

Bu markalar,tr piyasasina hala 10hp lik 125cc leri getirmekten bikmadilar.

Hee honda cb190 horneti getirse,kimse cb250 almaz

Hadi ehliyet mevzusuda bir yere kadar.

Cb125r
Mt125
Ee bunlarda 25-30k arasinda.

Kisaca ya 10 hp lik 125 alacaksin
Yada 27 hp lik 250 alacaksin.

Apache var 17 beygir :D

levend84
03 Mayıs 2020, 00:43
Apache var 17 beygir :D

Apache nin 17 hp motoru var mi?:cherry:

TVS 26
03 Mayıs 2020, 00:47
Apache RTR 200 4v aldım 20 buçuk beygir yakıt 2.5 litre civarı. 42 yaşında hız merakı olmayan için biçilmiş kaftanlar. Düşük maliyetli keyif aracı olarak kullanıyorum. Yeni dominari da alabilirdim şehir içinde 40 beygire ihtiyacım olmadığını düşündüm bunun vergisi var yakıtı var ağırlığı var. Önce ihtiyacı iyi belirlemek lazim.

laz61
03 Mayıs 2020, 01:04
Apache nin 17 hp motoru var mi?:cherry:
Dayı 180likler 17 beygir değil mi :D bizim kırpaçı vurduğumuz nedir kaç beygir dir?

levend84
03 Mayıs 2020, 01:19
Apache RTR 200 4v aldım 20 buçuk beygir yakıt 2.5 litre civarı. 42 yaşında hız merakı olmayan için biçilmiş kaftanlar. Düşük maliyetli keyif aracı olarak kullanıyorum. Yeni dominari da alabilirdim şehir içinde 40 beygire ihtiyacım olmadığını düşündüm bunun vergisi var yakıtı var ağırlığı var. Önce ihtiyacı iyi belirlemek lazim.

Esasinda %30-40 kullanici kitlesi,

40-55hp guc bandindaki motorlari hiz meraki icin almiyor.

Guvenli kaçiş,yol tutuş,fren,suspansiyon.vb.gibi durumlar icin aliyor.

Kisaca bilinçli bir kullanici için,sağ elcikteki fazladan güç herzaman iyidir.

Tuğrali doblonun bile 170km/h ile gittiğini,otobanda yeni nesil tirlarin 140km hizlarini hesap edersek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:06 ----------


Dayı 180likler 17 beygir değil mi :D bizim kırpaçı vurduğumuz nedir kaç beygir dir?

Epeydir motor yok bende,

Ben sirami sana verdim,gayri bağlama sende..:cherry:

s.e.c
03 Mayıs 2020, 01:28
Ben de sırf şehiriçine ağır gelmesin, şehirdışına da güçsüz kalmasın yani tek motorla motosiklet ihtiyacımı karşılasın ve aynı zamanda zevk de versin diye 36 beygir ile 250cc de alabileceğim en güçlü motoru seçtim. Daha önceleri 1000rr ve fz8' im falan vardı. Ona rağmen güç ve kullanışlılık açısından optimum dengeyi sağladığını düşünüyorum mt25 in. Bir ara yeni kasa Xmax 250' im de vardı. O zamanlar hep biraz daha güçlü olsa diyordum uzun yolda. Sonra cb250r alınca xmax250 ye göre bariz iyi geldi güç yeterliliği olarak. Mt25 de cb250r dan biraz daha iyi geldi performans olarak. Bence 250 cc sınır ise eğer; bu sınıfta beygir gücü en yüksek olan seçeneklere bakın.

hasmet
03 Mayıs 2020, 02:14
Bin 250cc motor her şeye yeter. Daha fazlasına bence de gerek yok :pl:

blueway2
03 Mayıs 2020, 04:25
250 cc hem şehir içi hemde şahit dışı için ideal aslında,ama bir müddet sonra insanın içinde bir kıpraşım oluşuyor bu durumun oluşmasında büyük cc’den bir motora binmek,forumlardaki görüşler ve insanoğlunun nefsi ister istemez etkili oluyor ve büyük cc ateşiyle yanıp tutuşuyor,burada önemli olan sihirli cümle bence ‘elimdeki motor benim ihtiyacıma cevap verebiliyormu’olmalıdır.örneğin 150 cc ile uzun yola çıktığımda kamyon ve otobüs sollayamıyordum ve zorlanıyordum.Dedim bu şekilde tehlikeye giriyorum böyle olmayacak deyip 250 cc ye geçtim şimdi sıkıntı yok fakat bi süre sonra belirttiğim sebeplerden içsel büyütme isteğim mevcut ama kendime sorduğumda 250 cc benim ihtiyaçlarıma cevap veriyor,vermediği bir gün ona göre değişim yapmak mantıklı olacaktır

nihiltzkrieg
03 Mayıs 2020, 05:56
Büyükşehirde yaşanmıyorsa ulaşım için 125cc bile iş görür ama olayın hobi kısmına gelince sınırları insanın maddi imkanı belirliyor.

blueway2
03 Mayıs 2020, 09:59
Apache RTR 200 4v aldım 20 buçuk beygir yakıt 2.5 litre civarı. 42 yaşında hız merakı olmayan için biçilmiş kaftanlar. Düşük maliyetli keyif aracı olarak kullanıyorum. Yeni dominari da alabilirdim şehir içinde 40 beygire ihtiyacım olmadığını düşündüm bunun vergisi var yakıtı var ağırlığı var. Önce ihtiyacı iyi belirlemek lazim.
Benimde yaş 45 inazuma kullanıyorum şehir içi ve dışı ihtiyaçlarımı karşılıyor,ama biyerdende imkan olması sebebiyle nc,tracer gibi modeller sürekli aklımda ama mantığımla düşününce ihtiyaç gerektirmediğinden bi türlü net karar verip alamıyorum

Angrypower
03 Mayıs 2020, 10:18
Mt-25 sanıp seninle yarışan denyolar oldukça mt-07 benim için candır. Uzun yolda da yetiyor diyenlere lazımdır. Bana 35hp altı uzun yolda yetmiyor. Saygılarımla!..

AzÇok
03 Mayıs 2020, 11:18
Fakir olduğumuz için böyle bi konu açıyoruz.

Kabul etmek istemesek de gerçek bu. Attığımız palavralar gerçek durumunuzu değiştirmez. 200 cc. kullanıyorum. Hayalim 125 cc. den aşağıya düşmemek. 50 cc. ye düşersem yine de halime şükredeceğim.:pale:

watercolours
03 Mayıs 2020, 11:41
Alın 1000cc, 750cc'sini kullanmayın. İtibardan tasarruf etmeyin.

RCT33
03 Mayıs 2020, 11:55
Daha o cc'lere gelemedim. Ellişer ellişer artıyoruz ama hayırlısı bakalım. Şehir içi ise 250cc iyidir ama şehirler arası yol olacaksa bence rahatlama açısından yüksek cc düşünmeli. Gerçi o kısımda da fiyatlar sorun yaratıyor işte.

YAHYaONUR
03 Mayıs 2020, 11:55
Bana da bu pantolon ve sweatshirt yeter mesela 3-4 sene daha idare ederim, montunda dirseği söküldü bi yama yapar birkaç yıl daha giyerim,

Bu telefonda yeter, ekranı kırıldı bataryası cortladı ama arayan olursa cevap verebiliyor hala,

Ekipmanımda sökükler ve deformasyonlar var fakat iş görüyor hala oda yeter,

Mobilyam, televizyonum, tabağım çatalım, halılar bi hayli eskidi ama hepsi yeterde artar bile,


Ama tracerın süspansiyon yetmiyor artık fazla yumuşak ve virajda güvensizlik yaratıyor ona bi öhlins takım düşünüyorum. Çok pahalı namussuz bi süre biriktirmem gerekiyor.:wiinkk:

Arka frende yetmiyor ben daha perfonrmanslı kullandıkça daha iyi bir fren sistemi gereksinimi artıyor.

Vista86
03 Mayıs 2020, 12:08
Hız tutkusu olmayan sabırlı, rahat ve uzun yolculukları seven biriyim. Fakat
250 cc. motosiklet uzun yolda bir süre sonra yetmedi. Sürekli yüksek devirde gitmek ve
120 km. hız yorucu oluyordu. Yüküm olduğu için rampalarda hız kaybı, sollamalarda
zorlanma vs. beni yüksek cc. ye mecbur kıldı.

700cc. de yolculuğun rahatlığı, keyfi, güven duygusu çok değişti.

BOO_74
03 Mayıs 2020, 12:32
Motosiklet biraz keyif işi biraz da lüks.- işi bu olanları tenzih ediyorum.
İş keyif olunca tabiiki yüksek cc, yüksek bg konuşuluyor. Kimi daha hızlı gitmek için, kimi daha çabuk hızlanabilmek için istiyor. Peki hızlanmak gerçekten çok önemli mi? Kamyonun, tuğralı doblonun yanından uzamak daha mı güvenli?
Bu sorular 250cc ve üzeri motorlarda konu olur sadece.
İlk motorum 108cc lik honda activa’ydı, nasıl kamyon-doblo sollarım diye bir gündemim hiç olmadı :)
50cc-100cc motorlarla dünyayı gezen var, emin olun yüksek cc den çok daha güvenli gidiyorlar yavaş oldukları için.

250cc kaşıntı sınırının başladığı yerdir, gidiyor gibi gitmiyor gibi... 125-150cc motoru olup 80-110km/h kullananlar için büyük konfor, 250cc nin ciğerini sökerek sürekli 120-140km/h gitmeye çalışanlar için eziyettir.

Geçen sene 250cc xmax ile 3 gün 1500km yunanistan ‘a gittim, ağırlıklı 80-110km/h nadiren 120-130km/h de gayet rahat ettim. 120km/h giden aracı sollamak eziyet, bu tür motorlar 120-130 un üzerine tek tek sayarak hızlanıyor.

Şu an 40BG lik bir D400 kullanıyorum, torku ve 100km h giderken üzerine hızlanması keyifli, gerekli mi? Bence hayır.

700 lük makine de daha keyiflidir, 900 lük makine ondan da iyidir derken olay yürür gider...

Ezio41
03 Mayıs 2020, 12:36
İnsanoğlu her zaman doyumsuz olmuştur. Kendinizi ve sınırlarınızı bildiğiniz sürece, elinizdeki motosiklet ne olursa olsun keyif almasını da bilebilirsiniz. Şehir içerisinde 125-150 cc bile yeterli olur. Özellikle yükünüz fazlaysa, arkaya takılan topcase müthiş bir rahatlık oluyor. 250 cc naked ve sport tarzı modellere topcase gitmiyor veya takılamıyor. Bu da şehir içerisindeki işlerinizi bazen zorlaştırabiliyor. Örneğim yeni model Mt-25'e topcase takılamadığı için günlük kullanım için uygun bir motosiklet değil. Bu konu biraz da kişinin zevki ve rengine göre de şekillenir. Ülkemizdeki ekonomi durumu da ortada olduğundan dolayı, yüksek cc sahibi olmak her yiğidin hakkı olmamaya başladı maalesef. Zamlar ve vergiler bu şekilde yükselmeye devam ettiği sürece de yüksek cc hayal olmaya devam edecek. 3 ay önce 32 bine aldığım motor şu an 36 bin oldu. Dolayısıyla satsam bile, yüksek cc sahibi olabilmek için fazladan bir 20-30 bin tl daha koymam gerekecek. Borca girmeden de böyle bir motorun sahibi olmam mümkün değil şu an için. :)

nanis61
03 Mayıs 2020, 13:04
Bize bu konuları tartışmaya açanlar utansın

yokon
03 Mayıs 2020, 13:34
Muhtemelen 50cc de yeter. Önemli olan 50cc ile yetinmek. 40 km hız ile trafikte güvenli bir şekilde seyredilebiliyorsa, 50 cc yeterlidir.

Fakat şehir içi ve uzun yol tecrübelerime göre, düşük devirde, rahatça 130-140 km hızlarda seyahat edilebilmeli. Gerektiğinde 160-170 km hızlara kolayca çıkabilmeli. Kanuni hız sınırları içerisinde tıkır tıkır yürümeli, fazlasına gerek yok.

ulkerhan
03 Mayıs 2020, 14:20
Muhtemelen 50cc de yeter. Önemli olan 50cc ile yetinmek. 40 km hız ile trafikte güvenli bir şekilde seyredilebiliyorsa, 50 cc yeterlidir.

Fakat şehir içi ve uzun yol tecrübelerime göre, düşük devirde, rahatça 130-140 km hızlarda seyahat edilebilmeli. Gerektiğinde 160-170 km hızlara kolayca çıkabilmeli. Kanuni hız sınırları içerisinde tıkır tıkır yürümeli, fazlasına gerek yok.

kanuni hız sınırları 120 km/h'de biter. 160 170 anca pistte yapılır. türkiye'de ne kanun ne de yol bu duruma izin veriyor.

dolayısıyle 250cc lik 20-30 hp lik modern bir motosiklet herkese yeter.

hasmet
03 Mayıs 2020, 14:34
İnsanlara parayı verin, kimse 250cc vitesli motosiklete binmez... Ama pratiklik için hafif skuter binen yine binmeye devam eder. Çünkü vitesli motosiklet zevk aracıdır, ulaşım aracı değil. Ulaşım için araba var, skuter var. 250cc vitesli motosiklet öğrenme motosikletidir.

Şahsen 250cc motosiklete bineceğime ya arabaya, ya da bisiklete binerim. İkisi de daha zevkli geliyor bana çünkü.

İstisnalar:
1. Arazi motodikletleri
2. Grom. Yarışları falan yapılıyor...

yokon
03 Mayıs 2020, 15:32
kanuni hız sınırları 120 km/h'de biter. 160 170 anca pistte yapılır. türkiye'de ne kanun ne de yol bu duruma izin veriyor.

dolayısıyle 250cc lik 20-30 hp lik modern bir motosiklet herkese yeter.

Yorumumu tekrar okuyun. Sürekli 160-170'ten bahsetmiyorum. Gerektiğinde (sollama, bulunulan ortamdan kaçma, bazen hızlı seyahat etme) çıkılabileceğini söylüyorum. 160-170'li hızlara "rahatça" çıkabilen motosiklet, kanuni sınırlar içerisinde "tıkır tıkır" ya da "fıtı fıtı" yürür. Ben bu rahatlıktan ve konfordan bahsediyorum.

Yani Pulsar'la 6. vites, 4,5-5 devirde 60-70 ile seyahat ettiğinizi düşünün.
Aynı rahatlıkta ve konforda 120 ile gidebilmekten bahsediyorum. Bildiğim kadarıyla bunu yapabilen 250 cc motor yok.
(R25-MT25 diyenler çıkabilir. Top speedden bahsetmiyorum. 120 gibi hızlarda rahatça yol alabilmesinden bahsediyorum. R25-MT25 bildiğim kadarıyla bu hızı 9000-10000 devirlerde yapıyor. Zırıl-zırıl gitmekten değil sessizce yürümekten bahsediyorum.)

Dediğimi anlamayan ya da tecrübe etmemiş kişiler "250cc yeterli" diyebilir. Evet ortalama 5-6 bin devirde 70-80 ile gitmek için yeterli. 70-80 sizin için yeterliyle, güvenli geliyorsa 250cc sizin için yeterlidir.

Cyan
03 Mayıs 2020, 15:38
Ben artırıyorum, 500cc yeter de artar bile. 250 bana yetmiyor aga... 45-55 beygir kurtarıyor beni, aşağısı ı-ıh... Üstü (uzun yol hariç) zevke girer.

tommygun
03 Mayıs 2020, 15:42
Allah herkese imkan versin ama gazı açtın mı da arkaya yapışmanın keyfi başka. Sadece top speed olarak değerlendirmeyin, ivmelenme işi esas keyifli olan.

YasinC
03 Mayıs 2020, 16:16
kanuni hız sınırları 120 km/h'de biter. 160 170 anca pistte yapılır. türkiye'de ne kanun ne de yol bu duruma izin veriyor.

dolayısıyle 250cc lik 20-30 hp lik modern bir motosiklet herkese yeter.

İzmir'in yollarında öyle olabilir ancak Ankara-İstanbul arası yola çıkın bahsettiğiniz hızlarda üzerinizden tır geçer.

levend84
03 Mayıs 2020, 16:57
İzmir'in yollarında öyle olabilir ancak Ankara-İstanbul arası yola çıkın bahsettiğiniz hızlarda üzerinizden tır geçer.

Xmaxla ankaraya her gidişimde,eski kasa bmw ler faça şahinciler çok sıkıntıydı,

Hele gece denk geldiysen,sola geçersin 140la tapagaz,arkandan selektor,ortaya gecersin ticari taksiler selektor,en sağa geçersin dolmuşlar 120-130 kaptirmiş geliyorlar.

Ulan 5 şerit yol olsa bile yine yetmez.

İstanbulda bir iki defa motor surdum,ama ankaranin motoru mt7,cbr500,hee scooter suren icinde en kötü xmax400.

Alper600RR
03 Mayıs 2020, 17:25
Bu arkadasa takılıyorum. Yuksek cc nin tadini alan gerçekten düşük cc ye geçince gerçekten sarmiyor. Benimde motorumun kontagi bozuldu serviste kaldi bir hafta kontak bekledim yasaklardi falandi filandir derken o donem arkadaşımın r25 ine bindjm. Kendi motorumu mumla aradım cok güçsüz gitmeyen alet gibi geldi böyle olacağını hic düşünmemiştim. Birde kucik cc scooter alip saga sola giderken onu kullanmak istiyordum 250 cc ye binince bundan da vaz gectim :d