Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hayat boyu 250 cc sürmek



Sayfa : 1 2 [3]

yigozya
25 Mayıs 2020, 16:08
Arkadaşlar iyi akşamlar, sıfır motor almak istiyorum, uzun zamandır araştırdım ve eleye eleye mt 25 ve leoncino 500 kaldı,

mt25 36000 TL - leoncino 500 e 38000 TL e fiat aldım ne dersiniz şimdiden teşekkürler

Suzuki gsx250r al aramıza katıl :)

HerveauX
25 Mayıs 2020, 17:32
Aga dünyaya bir kere geliyorsun, işletme maliyetiydi yakıttı bunları kafaya takma, 500 700 cc bişey al bak keyfine düz yol, yokuş yukarı, yokış aşağı fark etmez artçın varsa dahada keyifli olur geziler, bugün harcamatığın kenarda tuttuğun işletme maliyetleri yarın bir gün seni kurtarmaz ama büyük cc motor her zaman aklının bir kenarında kalacak bu bir gerçek.

Ezio41
25 Mayıs 2020, 17:39
Arkadaşlar iyi akşamlar, sıfır motor almak istiyorum, uzun zamandır araştırdım ve eleye eleye mt 25 ve leoncino 500 kaldı,

mt25 36000 TL - leoncino 500 e 38000 TL e fiat aldım ne dersiniz şimdiden teşekkürler

Leoncino 500 teknik olarak daha iyi Mt-25'den. Kalitesi iyiyse şayet, ben de mt-25'i satıp Leoncino 500 araştırmaya koyuldum. :)

oktayakgoz
25 Mayıs 2020, 18:13
Mantık olarak bakarsan 250 lik motor herşeye yeter ama insan duygusal hareket ediyor

Ezio41
18 Ağustos 2020, 17:07
Mantık olarak bakarsan 250 lik motor herşeye yeter ama insan duygusal hareket ediyor

250 cc bile hayal olacak artık bu fiyatlarla. Ben MT-25'i satıp 600cc'ye geçtim. Bu saatten sonra artık daha yüksek modele geçmeye bütçem el vermiyor. Hayat boyu ya 600cc motorumla devam edeceğim ya da komple motoru bırakacağım.

Gökhan_Aygün
18 Ağustos 2020, 17:20
Selamlar 6 yıldır motosiklet kullanıcısıyım ilk basladıgım zamanlar yüksek cc sürmek için kademe kademe cc yükseltmekti hedefim izledigim birçok video 250 ccler için geçiş motosikleri olarak bahsediliyor yüksek cc empoze ediliyordu yüksek cclerdeki tork hız heyecan baska duygu fakat zaman gectikce cok uzun yollara gitmedikce 250 cc nin yeterli oldugunu gerek işletim maliyetleri olsun gerek yasal sınır cercevesindeki suratlara ulasmaları olsun yeni teknolojiler ile tork ve gücün yerinde olması düşük yakıt tüketiminide unutmamak lazım ülkemizdeki giderek artan maliyetlerinde etkisiyle orta gelirli birisi olarak 250 cc sınıfındaki motorlar ile devam etmeyi düşünüyorum siz bu konuda ne düşünüyorsunuz

Motosikleti ulaşım aracı olarak kullanan biri için yeter. Şehir içi zaten yeter, otoyolda da üzmez,

Sadece otoyolda yokuş yukarı gazı kesip tekrar gaz vermek istediğin zaman, geç ivmelenme yaşayabilirsin, onun dışında " yetmez " diye bir şey yok. Zaten hız limitleri belli, bugün 250 cc en dandik motosiklette 130 km/h ile seyir edebilir heralde ..

Cc den ziyade beygir ve torku 20 üzeri olan her motosiklet yeter .. yetmesini istedikten sonra ..

mavzer-i
18 Ağustos 2020, 17:30
insanlar hayat boyu 50cc bile sürüyor biz 250 mi süremices.
benimde hedefim elimdeki 650cc ye sahip çıkıp ömür boyu kullanmak.
eskidikçe yeni 650 almak değil de elimdeki 650likle yaşamak

Ezio41
18 Ağustos 2020, 17:37
insanlar hayat boyu 50cc bile sürüyor biz 250 mi süremices.
benimde hedefim elimdeki 650cc ye sahip çıkıp ömür boyu kullanmak.
eskidikçe yeni 650 almak değil de elimdeki 650likle yaşamak

Yeni makineler olmuş en az 100 bin TL. O fiyatlara çıkmak için refah seviyemizin bayağı bir artması lazım. Dolarla maaş alırsak belki altımıza GS 1250 Adventure çekeriz. :P

mavzer-i
18 Ağustos 2020, 17:51
Yeni makineler olmuş en az 100 bin TL. O fiyatlara çıkmak için refah seviyemizin bayağı bir artması lazım. Dolarla maaş alırsak belki altımıza GS 1250 Adventure çekeriz. :P

250 binmiydi bizim paramızla ciyes :D

vergi o kadar çok ki. dolarla bile alsam maaşı 1 senede alabiliyorum bemeve ciyesi :D

Ezio41
18 Ağustos 2020, 18:23
250 binmiydi bizim paramızla ciyes :D

vergi o kadar çok ki. dolarla bile alsam maaşı 1 senede alabiliyorum bemeve ciyesi :D

250 bin civarlarında evet. :salut:

oktayakgoz
18 Ağustos 2020, 19:38
şehir içi 650 biraz fazla ama 500r net doğru seçim bence. duygusal davranmasaydım 500r alırdım.

blueway2
26 Kasım 2020, 14:40
Muhtemelen 50cc de yeter. Önemli olan 50cc ile yetinmek. 40 km hız ile trafikte güvenli bir şekilde seyredilebiliyorsa, 50 cc yeterlidir.

Fakat şehir içi ve uzun yol tecrübelerime göre, düşük devirde, rahatça 130-140 km hızlarda seyahat edilebilmeli. Gerektiğinde 160-170 km hızlara kolayca çıkabilmeli. Kanuni hız sınırları içerisinde tıkır tıkır yürümeli, fazlasına gerek yok.
yazdığınız hız değerleri kanuni hız sınırları içindemi yer alıyor acaba?

yokon
26 Kasım 2020, 17:42
yazdığınız hız değerleri kanuni hız sınırları içindemi yer alıyor acaba?


Hayır. Mesajımda "Kanuni hız sınırı şudur" diye bir şey de yazmamışım.

Belki mesajımın 2. paragrafını aşağıdaki gibi yazsaydım daha anlaşılır olurdu:

"Rahatça 130-140 km hızlarda seyredebilen ve gerektiğinde 160-170 km hızlara kolayca çıkabilen motosiklet kanuni hız sınırları içerisinde tıkır tıkır yürür. Yorucu olmaz."

bdrhngvnc
26 Kasım 2020, 18:51
Şu an 250cc klasmanında şehir içi ve agresif kullanıma en uygun olan motosikleti kullanıyorum. istediğim zaman 3.2L yakarak ekonomik kullanıyorum istediğim zaman 5 küsür L yakarak agresif kullanıyorum ikisi de her şeyiyle beni tatmin ediyor. Çift silindir sesi, yüksek devir çevirmesi, size güven vermesi... Takılabilinecek tek nokta 36 beygirin size yetip yetmeyeceği bence:)

not: tabii ki bunların hepsi avutmadan ibaret. Alım gücümüz yüksek olsa da hem hız hem konfor olan motorlara binsek daha çok elektronik desteği olsa daha eğlenceli olsa insanlar el ele tutuşsa hayat bayram olsa

F54
27 Kasım 2020, 02:52
250 cc ideal bi motosiklet abs olsun teknoloji olarak yeterli
honda şu cbf 150 tarzında bi 250 cc yapsa çok güzel olur
yamaha da şu tenere 250 yi getir se hani tam crf 250 gibi cross selesi olmayan model

ALİCEM
27 Kasım 2020, 03:40
Hayat boyu 250cc süreceksem ya wr250 ya da klx250 tercih ederdim Türkiye şartlarında. Güç olarak oldukça yeterliler. Supermoto ve enduro olarak rahatça kullanılabilir. Şu an hatta 5 10k param olsa eldekini satar klx alırdım.

GezeGeze
27 Kasım 2020, 06:05
Dolarla yazayım da gelecekte kıyaslamak daha kolay olsun.

2 bin dolara 2. el, 2 yaşında ABS'li 250 cc Benelli Bn 251 almak mümkün.

Radara girmeden rahat gideyim diyenler için hem rahat hem ekonomik.

Şehirlerarası yolda bi depo kendime bi depoda radarcıya doldurcam diyen varsa, kendi bilir.

Yardırcam diyenler zaten ayrı kategori...

250 cc bu bakımdan gayet yeterli.

Ha, konfor farkı elbette olacaktır, daha yüksek cc'nin..

E onun da 2 yaşındakini 2 bin dolara vermiyorlar :)

foxtrot
27 Kasım 2020, 09:35
ekonomi bu şekilde devam ederse bir kaç yıla "hayat boyu 50cc sürmek" olarak güncellenecek bir başlığa benziyor.

blueway2
27 Kasım 2020, 10:19
50 cc'den başladım bu işe,50-75-100-150-250 oldu,sanırım biraz yavaş ilerledik,yaş oldu 45 şu an 32.000 km'dir suzuki inazuma kullanıyorum,heryere gittim yaz-kış motordan inmem,toplamda 120,000 km yol yapmışım.Motorumun konforundan gidişinden herşeyinden memnunum.Yanlız okuduğum forumlar,arkadaş çevresi illaki büyük cc ye geçilmesi gerektiği ifade ediliyor.nc ile bile yanyana geldiğimizde o ve diğerleri tepeden bakıyorlar bizim motor alçak kalıyor tabi.Onlara göre bizimki motor bile değil.1.5 yılda 32,000 km yaptım aldığım motorda km hemen yükselince alıp satmak ,takas gibi şeylerde giderek zorlaşıyor.Malum bide halkımızda km takıntısı had safada.Büyüteyimmi bölemi kalayım kafa 1.000.000 ,ama sıkıntı konu kapanmıyor.Bu cc yeter desemde 3 ay sonra geri fırtlıyor,kısırdöngü gibi tekrar forumlar tekrar ilan araştırmaları.Psikoloji biraz bozuldu yani.

Felis Leo
27 Kasım 2020, 10:28
Konu başlığı yanlış olmuş,ekonomik duruma bağlı olarak 250cc kullanmak olabilirdi, 250cc bir kere şehir içi fazla şehir dışı yetersiz bir motosiklettir, ancak tek motor zorunluluğunuz varsa ekonomik sebeplerden 250cc ile mutlu olmaya çalışılir. Bence pahalı bir 250 yerine, bir adet yeni model cup veya scooter bir adette eski model bakımlı bir yüksek CC motor almak daha iyidir, ben öyle yapıyorum.

blueway2
27 Kasım 2020, 11:44
Konu başlığı yanlış olmuş,ekonomik duruma bağlı olarak 250cc kullanmak olabilirdi, 250cc bir kere şehir içi fazla şehir dışı yetersiz bir motosiklettir, ancak tek motor zorunluluğunuz varsa ekonomik sebeplerden 250cc ile mutlu olmaya çalışılir. Bence pahalı bir 250 yerine, bir adet yeni model cup veya scooter bir adette eski model bakımlı bir yüksek CC motor almak daha iyidir, ben öyle yapıyorum.

Hocam şehir dışında,(otoban değil ama) normal yollarda 120 stabil gitmek yetmezmi normalde?

Ezio41
27 Kasım 2020, 12:29
50 cc'den başladım bu işe,50-75-100-150-250 oldu,sanırım biraz yavaş ilerledik,yaş oldu 45 şu an 32.000 km'dir suzuki inazuma kullanıyorum,heryere gittim yaz-kış motordan inmem,toplamda 120,000 km yol yapmışım.Motorumun konforundan gidişinden herşeyinden memnunum.Yanlız okuduğum forumlar,arkadaş çevresi illaki büyük cc ye geçilmesi gerektiği ifade ediliyor.nc ile bile yanyana geldiğimizde o ve diğerleri tepeden bakıyorlar bizim motor alçak kalıyor tabi.Onlara göre bizimki motor bile değil.1.5 yılda 32,000 km yaptım aldığım motorda km hemen yükselince alıp satmak ,takas gibi şeylerde giderek zorlaşıyor.Malum bide halkımızda km takıntısı had safada.Büyüteyimmi bölemi kalayım kafa 1.000.000 ,ama sıkıntı konu kapanmıyor.Bu cc yeter desemde 3 ay sonra geri fırtlıyor,kısırdöngü gibi tekrar forumlar tekrar ilan araştırmaları.Psikoloji biraz bozuldu yani.

Büyük CC = Büyük Masraf hocam ona göre yorganınızı uzatın derim. 600'den itibaren tüm büyük model ve markaların yedek parçaları 250 cc'lere göre 2-3 kat daha pahalıdır. Ben de 250 cc'den 600'e geçtim. Büyük cc'lerin gidişi, duruşu, dengesi, freni, virajı, konforu çok daha iyidir 250'ye göre ama yedek parçaları çok daha pahalıdır. Bende XJ6 var, tek bir yan grenajın fiyatı 3.000 TL. Komple fren balata seti 900 TL, orijinal zincir dişli seti 2500 TL, D.I.D alırsam 1500-1600 TL. Yakıt yönünden sıkıntım yok, 250 cc kadar yakıyor neredeyse ama kaza olursa, parça fiyatları korkutuyor beni şahsen. :) Büyük cc ağır da olduğu için, küçük cc kadar pratik olmuyor kullanması. Büyük cc motorun yanına mutlaka ufak bir motosiklet şart gündelik işlere ihtiyacınız varsa. İmkanınız varsa İnazuma dursun kenarda, yanına büyük cc alın veya inazumayı satıp ufak bir scooter alıp yanına da büyük motor alın. Kaldıki İnazumayı satmasanız bile sizi üzmez kolay kolay. 200-300 bin km yapanlar var İnazuma ile. Sorunsuzluğu ile kendini ispatlamış bir motosiklet.

multraslan
27 Kasım 2020, 13:03
Bu konu tamamen motosiklete hangi amaçla bindiğiniz ile bağlantılı bir konu. Şehiriçi, kısa mesafe ekonomik bir şekilde sadece ulaşım aracı olarak kullanılıyorsa tabii ki küçük hacim yeterli ve doğrusudur. Ancak kimisi havası güzel olsun diye, kimisi gerçekte keyifli uzun yolculuklar yapabilmek için, kimisi adrenalin için motosiklet sürer. Bu noktada amaç devreye girer ve 250 cc herkese yeter demek anlamsız olur. 100 cc ile de binlerce km yol yapan sürücü var ama imkanı olsa tabii ki bununla değil yüksek hacimli, konforlu, daha hızlı bir motosiklet ile gitmeyi ister. İşin özü; bana göre tamamen maddiyat ve sürüş amacına bağlı bir durum.

vandamme
27 Kasım 2020, 13:17
Büyük CC = Komple fren balata seti 900 TL, orijinal zincir dişli seti 2500 TL, Büyük cc ağır da olduğu için, küçük cc kadar pratik olmuyor kullanması.

2500TL ye; Zincir-dişli seti, fren balataları, yağı, debriyaj balatalarını, hatta grenajları (tanesi 113TL) bile değiştiririm.::145::

Ayrıca şehir içinde iğne deliğinden geçiyorum, ::xrock:: bırakın büyük motoru honda spacy'nin sığmadığı yerlerden rahatlıkla geçiyorum.

Şehir içi commuter daha avantajlı bu konuda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------


Hocam şehir dışında,(otoban değil ama) normal yollarda 120 stabil gitmek yetmezmi normalde?

Hocam normal yollarda bile olsa, stabil 120km hızla gidince rüzgar yoruyor bir süre sonra.

Ezio41
27 Kasım 2020, 13:21
2500TL ye; Zincir-dişli seti, fren balataları, yağı, debriyaj balatalarını, hatta grenajları (tanesi 113TL) bile değiştiririm.::145::

Ayrıca şehir içinde iğne deliğinden geçiyorum, ::xrock:: bırakın büyük motoru honda spacy'nin sığmadığı yerlerden rahatlıkla geçiyorum.

Şehir içi commuter daha avantajlı bu konuda.

Bazen Cbf 150'yi özlemiyor değilim :P

blueway2
27 Kasım 2020, 14:53
Büyük CC = Büyük Masraf hocam ona göre yorganınızı uzatın derim. 600'den itibaren tüm büyük model ve markaların yedek parçaları 250 cc'lere göre 2-3 kat daha pahalıdır. Ben de 250 cc'den 600'e geçtim. Büyük cc'lerin gidişi, duruşu, dengesi, freni, virajı, konforu çok daha iyidir 250'ye göre ama yedek parçaları çok daha pahalıdır. Bende XJ6 var, tek bir yan grenajın fiyatı 3.000 TL. Komple fren balata seti 900 TL, orijinal zincir dişli seti 2500 TL, D.I.D alırsam 1500-1600 TL. Yakıt yönünden sıkıntım yok, 250 cc kadar yakıyor neredeyse ama kaza olursa, parça fiyatları korkutuyor beni şahsen. :) Büyük cc ağır da olduğu için, küçük cc kadar pratik olmuyor kullanması. Büyük cc motorun yanına mutlaka ufak bir motosiklet şart gündelik işlere ihtiyacınız varsa. İmkanınız varsa İnazuma dursun kenarda, yanına büyük cc alın veya inazumayı satıp ufak bir scooter alıp yanına da büyük motor alın. Kaldıki İnazumayı satmasanız bile sizi üzmez kolay kolay. 200-300 bin km yapanlar var İnazuma ile. Sorunsuzluğu ile kendini ispatlamış bir motosiklet.
evet çok iyihatırlıyorum bi zaman sizde alacaktınız inazuma dan,valla bende çok sevdim kendisini.Suzuki nin her modeli iyi kötüsünü duymadım tamamen konffor odaklı modelleri

Ezio41
27 Kasım 2020, 15:19
evet çok iyihatırlıyorum bi zaman sizde alacaktınız inazuma dan,valla bende çok sevdim kendisini.Suzuki nin her modeli iyi kötüsünü duymadım tamamen konffor odaklı modelleri

250 cc genel anlamda yeterli ama büyük cc'nin avantajlarından da yoksun maalesef. İnsanoğlun doyumsuz olması da eklenince tatmin olamıyoruz kolay kolay. Hep daha iyilerini istiyoruz. 2 farklı 250 cc'ye sahip oldum, ikisi de güzeldi ama bazen gazı açıp uzamak da istediğiniz zaman işler değişebiliyor. Özellikle otoban gibi yollarda sol şeritte giderken, altınızda 600 cc varken daha güvende hissediyorsunuz. 600 cc'ye sahip olduğumdan beri, arabalardan daha çok saygı görmeye başladım. Küçük cc'ye göre daha çok yol veriyorlar ve daha az sıkıştırıyorlar. Zaten arkadan çok sıkıştıran olursa, gazı açtığınız anda arkadan gelene fark atıyorsunuz. Uzun yolda avantajlı makineler ama iş şehir içine geldiği zaman çok da bir marifeti olmuyor. Trafikte hararet, hız sınırından dolayı ceza yeme gibi sebeblerden dolayı, altınızda yine 250 cc varmış gibi kullanmaya başlıyorsunuz. Bu işin tek çözümü iki motosiklet sahibi olmaktan geçiyor. Biri şehir içinde commuter veya scooter, diğeriyse uzun yol için yüksek cc. Maddi durum elvermezse de geriye sadece 250 cc sahibi olmak kalıyor. Uzun yola da gelir, kısa yola da. :)

tarzan rıfkı
27 Kasım 2020, 15:46
250cc şehir içinde her türlü yeterli.şehir dışındada r25 mt25 gibi cihazlar 130 sabit rahat gidiyor ondada sorun yok.eğer büyük cc bir motor kullanırsanız anında 250cc den soğuyorsunuz.kendi tecrübem bu şekilde oldu baya bir küfür ettim r25ime.250 den sonra 1050 tiger kullanınca insan kafayı yer bende yedim.eve zor gittim kendi motorumla hatta eve kadar işallah götürür dedim r25ime.10 gün sürmedim süremedim ondan sonra düzeldi algım.hepsinin kendine göre + - olayı var bu hayat tarzınız ve beklentiniz ile alakalı.zevk ekonomi mantık gösteriş ses hız tork trafik bu böyle gider.bizim ülkede cc ayrımı olduğu için herkes kendini yüksek hacime geçmek zorunda hissediyor

joshua
27 Kasım 2020, 16:12
125cc sonra 600-650cc sonra 1000cc sonra 650cc şu an 250cc kullanıyorum, 125cc ye düşeceğim galiba bir süre sonra :wiinkk:

vandamme
27 Kasım 2020, 16:14
250cc şehir içinde her türlü yeterli.şehir dışındada r25 mt25 gibi cihazlar 130 sabit rahat gidiyor ondada sorun yok.eğer büyük cc bir motor kullanırsanız anında 250cc den soğuyorsunuz.kendi tecrübem bu şekilde oldu baya bir küfür ettim r25ime.250 den sonra 1050 tiger kullanınca insan kafayı yer bende yedim.eve zor gittim kendi motorumla hatta eve kadar işallah götürür dedim r25ime.10 gün sürmedim süremedim ondan sonra düzeldi algım.hepsinin kendine göre + - olayı var bu hayat tarzınız ve beklentiniz ile alakalı.zevk ekonomi mantık gösteriş ses hız tork trafik bu böyle gider.bizim ülkede cc ayrımı olduğu için herkes kendini yüksek hacime geçmek zorunda hissediyor

Aynen hocam, hiç motosikletten anlamayan birinin sorduğu soru bile cc üzerine oluyor ; Kaçlık bu?

+ 150cc abi
- Olsun ya ilerde daha iyisini alırsın.
- Şu arkası kalın tekerli olanlar var ya, onlar çook iyi hee.
+ Aynen abi

Muhabbet bu yani ::huuuh::

blueway2
27 Kasım 2020, 20:34
125cc sonra 600-650cc sonra 1000cc sonra 650cc şu an 250cc kullanıyorum, 125cc ye düşeceğim galiba bir süre sonra :wiinkk:
Tecrübelerinizi paylaşırmısınız neden yükseltip neden düşürdünüz,tavsiyeleriniz ne yönde olur acaba?250 cc hakkında ne düşünüyorsunuz?

ALİCEM
27 Kasım 2020, 20:49
Hocam ne siz kendinizi ikna edebiliyorsunuz büyütmek veya kalma konusunda ne de biz sizi çünkü siz kararsızsınız. Kimse de burada sizi net olarak ikna edemez. Bunun yerine bir günlük de olsa kiralayıp kullanmaya ne dersiniz? Hem sizi mutlu edip edemeyeceğine dair daha net fikirleriniz olur. İstediğiniz 3 modelden sizin için biçilmiş kaftan nc olacağını da zaten siz de biz de anladık. Kiralayıp denerseniz çok daha rahat edersiniz. Düşünerek bir yere varamadığınızı kendiniz de dediniz. Deneyip görmek en doğrusu olacaktır :)

oluroyle
27 Kasım 2020, 22:37
125cc sonra 600-650cc sonra 1000cc sonra 650cc şu an 250cc kullanıyorum, 125cc ye düşeceğim galiba bir süre sonra :wiinkk:
Bir aralar bende 100 cc den sonra 600 cc hayalleri kurardım. Ancak 100 cc, 125 cc, 250 cc, 250 cc olarak devam ettim.
Maalesef güç olarak değerlendirmek de önemli imiş. İlk motosiklet kullanırken 125 cc ile başlayamadım. Çünkü ağırdı, evet motosiklet bizi taşır biz onu değil. Ancak motosun üstünden inerken, sol ayak yerde yan ayaklığı açıp, inerken dahi zorlandım. Trafiğe uyum sağlamak, alışmak adına mantıklı bir karardı. Doğru olmuş. 100 cc den 125 cc motora geçtiğimde dahi ağırlık olarak zorlanmıştım. İmkansızmış 600 cc hayalleri. Ancak sanırım 3 sene kadar uzak kaldığım motosiklet sevdama, 250 cc ile devam ederken niyeyse zorlanmadım :)En çok 100 cc motoru cross gibi dağ, bayır, dere, tepe, ormanlık arazilerde, tarlalarda kullanmaktan keyif aldım. Üstelik inannır mısınız, ayaklarım yere dahi değmiyorken bazı motorları kullanabilmem mümkün artık. Sadece ayakta sol parmak ucum yere değiyorsa, süper rahat sürebiliyorum. Ya ben, 125 cc motoru tutamıyordum ayakta :) Bu aşamaya geldiğim için kendimi takdir ediyorum. Duygulandım bak şimdi.

Nimrodel
01 Aralık 2020, 02:25
Ben de aksine motosiklete olan bakış açımı en azından şu anki kafa yapımla değiştirmeye ve CC küçültmeye karar verdim. Yasal sınırlar içerisinde yeterli hıza ulaşabilen, çevre dostu, işletme maliyeti düşük bir motosiklet ile yoluma devam edeceğim. Minimalist olup, daha azıyla yetinip, yolda daha tasasız seyir etmek bence sürüş güvenliği açısından da iyidir.

blueway2
01 Aralık 2020, 10:34
Ben de aksine motosiklete olan bakış açımı en azından şu anki kafa yapımla değiştirmeye ve CC küçültmeye karar verdim. Yasal sınırlar içerisinde yeterli hıza ulaşabilen, çevre dostu, işletme maliyeti düşük bir motosiklet ile yoluma devam edeceğim. Minimalist olup, daha azıyla yetinip, yolda daha tasasız seyir etmek bence sürüş güvenliği açısından da iyidir.

bende sizinle aynı düşüncedeydim,yanlız şehrimizde yeni bir klüp kuruldu grubun içerisinde 2 adet africa twin,3 adet tracer 700,2 adet tenere 600,5 adet nc750x,5 adet crf 250,1 adet vstrom 250,1 adet bendeki inazuma mevcut.Yıllardır arkadaşsız olmanın verdiği heyecanla bende hemen klube girdim.Gezilere gidiyoruz pazar günleri günübirlik stabil 100-120 hızlarında gidildiğinden gruptan hiç kopmadım.ama büyük motorları gördükçe ve yanlarına koyunca yüksekliklerini gördükçe insanın canı istiyor.Mantıken gereklimi değil,ama insan nefsi işte.

joshua
01 Aralık 2020, 14:46
Tecrübelerinizi paylaşırmısınız neden yükseltip neden düşürdünüz,tavsiyeleriniz ne yönde olur acaba?250 cc hakkında ne düşünüyorsunuz?

Benim için birinci sebep ağırlık oldu, motosiklet ağır ve büyük olunca pratikliği çok azalıyor, büyük makineler bakkala markete gidilecek araçlar değiller, şehir içinde kullanımı manevrası zor bu açıdan ikinci bir ufak motosiklete ihtiyaç duyuyorsunuz, bakım ve işletme maliyetleri de yüksek, üzerine bir de diz kıkırdağımda kayma olunca bir süre yürüyemedim, yavaş yavaş toparlıyorum, büyük motorları olduğu yerde hareket ettirmek garaja sokup çıkarmak bile dizimde ağrı duymama sebep oluyordu, 250 cc tek motosikletim var şu an, her anlamda benim için ideal, şehir içi pratik, arazi sürüşü harika, dilersem uzun yol da yapabiliyorum 120-130km hızlar beni gayet iyi tatmin ediyor, 125cc gibi yolda tırlarlı kamyonları sollayacağım diye hırpalamıyorum kendimi, rahat hızlanması var, yakıt tüketimi harika 40tl gibi bir rakamla 200km yol gidiyorum, bu uzun çıkacağım yolculuklarda çok önemli, 10000km bir tura çıkacak olsam kesinlikle ekonomik olması açısından düşük cc motosiklet ile çıkarım, sadece yakıt ciddi bir bütçe farkı yaratır(1000cc modele göre en az %50) kısacası şu an 250cc ile mutluyum tabi gönül ister garajda büyük ve küçük çeşitli modeller olsun, imkanı olan bunu yapar, ileride durum ne gösterir bilemem, motosiklete ilk başladığınız gün ile zaman geçtikçe düşünceleriniz, bakışınız, ihtiyaçlarınız değişebiliyor, kendini hiç ummadığı bir noktada buluyor insan, o yüzden kesin kurallar koymak yanlıştır, yıllar boyu bakmışsınız bir sürü model gelmiş geçmiştir elinizden, ertelemek zorunda kaldığım uzun tur planlarım var hep aklımda, uzun turlara asla büyük motosikletle gitmem buna eminim çünkü tur dönüşü ister istemez yapılan yüksek kilometreden ötürü bazı masraflar çıkacak, en basitinden amortisör, debriyaj, zincir, lastik vb gibi küçük modellerde bu masraflar da otomatikman daha düşük olacaktır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:44 ----------


Bir aralar bende 100 cc den sonra 600 cc hayalleri kurardım. Ancak 100 cc, 125 cc, 250 cc, 250 cc olarak devam ettim.
Maalesef güç olarak değerlendirmek de önemli imiş. İlk motosiklet kullanırken 125 cc ile başlayamadım. Çünkü ağırdı, evet motosiklet bizi taşır biz onu değil. Ancak motosun üstünden inerken, sol ayak yerde yan ayaklığı açıp, inerken dahi zorlandım. Trafiğe uyum sağlamak, alışmak adına mantıklı bir karardı. Doğru olmuş. 100 cc den 125 cc motora geçtiğimde dahi ağırlık olarak zorlanmıştım. İmkansızmış 600 cc hayalleri. Ancak sanırım 3 sene kadar uzak kaldığım motosiklet sevdama, 250 cc ile devam ederken niyeyse zorlanmadım :)En çok 100 cc motoru cross gibi dağ, bayır, dere, tepe, ormanlık arazilerde, tarlalarda kullanmaktan keyif aldım. Üstelik inannır mısınız, ayaklarım yere dahi değmiyorken bazı motorları kullanabilmem mümkün artık. Sadece ayakta sol parmak ucum yere değiyorsa, süper rahat sürebiliyorum. Ya ben, 125 cc motoru tutamıyordum ayakta :) Bu aşamaya geldiğim için kendimi takdir ediyorum. Duygulandım bak şimdi.

motor hacmi önemli değil benim için motosikletin pratikliği çok daha önemli kesinlikle