Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : İlk Defa Piste Çıktım



Sayfa : 1 [2]

Gökhan_Aygün
12 Kasım 2019, 14:47
Bence iyi hocam piste çıkamayanlar utansın, mesela ben :mrgreen:

Acaba bu pistlerde ölüm oluyor mu ? bunu merak ettim şimdi ? Ölüm olsa sorumluluk pist sahibinin mi mesela ? evrak falan imzalanıyor mu piste çıkmadan önce ?

nyk
12 Kasım 2019, 18:12
dostum güzel bir tecrübe yaşamıssın,eminim çokta keyif almışşındır.benim nacizane bi tavsiyem olacak,aynı viteste çok uzun süre gidiyorsun.hem motora yazık hemde sana yazık:)))yeri zamanı ve devri gelince vites değiştirmekten korkma dostum.tabi bu ilk defa pist tecrüben olmasındanda kaynaklanıyor olabilir.bir değerlendir bu konuyu derim.iyi sürüşler.

pistin çoğunluğu 1. ya 2. viteste gidebilecek hızlar aslında ama 1. vites yerine 2. viteste gidebilirmişim onun dışında start finish düzlüğü harici 3. vitese geçebileceğim bir yer yok sanki en azından benim tempomda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:06 ----------


hocam pist çıkışında söylüyolar genelde tur sürelerini. orada kayıt tutuyolar bildiğim kadarıyla.


maalesef burada söylemiyorlardı hocam hatta briefingte yarışmak ve süre ölçüm cihazı kullanmakta yasak dediler. Belki tecrübesiz grubunda çıktığım içindir. geçişlerle ilgili kısıtlamalarda vardı virajlarda geçiş yapmamış yasaktı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:07 ----------


Bence iyi hocam piste çıkamayanlar utansın, mesela ben :mrgreen:

Acaba bu pistlerde ölüm oluyor mu ? bunu merak ettim şimdi ? Ölüm olsa sorumluluk pist sahibinin mi mesela ? evrak falan imzalanıyor mu piste çıkmadan önce ?


herhangi bir kayıt imzalatmadılar. ölümlü kaza durumunda ne oluyor bilmiyorum ama pistten kaynaklı bir kusur yoksa pist sahibinin sorumlu olacağını sanmıyorum. Birkaç sene evvel bir kişi hayatını kaybetmiş frenleri tutmamış start finish düzlüğü sonunda hiç yavaşlayamadan 200+km hızla kaza yapmış.

nyk
18 Ocak 2020, 21:46
Bugün tekrar piste çıktım - aslında arada bir defa daha çıkmıştım onunla beraber 3. pist tecrübem oldu bu. Seansın başında check engine light yandı kararsız kaldım devam edip etmemek arasında ama limp mode'a almadığı için önemli birşey değildir diyerek devam ettim bakalım ne çıkacak.

Bugünün hataları, vites geçişleriyle ilgili sorunlar yaşadım, bir virajda vites düşürmeden girip viraj içinde düşürmek durumunda kaldım, bir başkasında boşa geçti öyle olunca yatık posizyonda tekrar vitese almak istemeyip viraj dışına çıktım vs. Geliştirmem gereken çok şey var ama devam edeceğim çıkmaya inşallah.

bir türlü videoyu ekleyemi başamadım :(

https://www.youtube.com/watch?v=Hc4K_6dKAlM


https://www.youtube.com/watch?v=Hc4K_6dKAlM

Anfibi
19 Ocak 2020, 10:36
Coğrafya cidden kader ya:pr: daha motosiklet ile 10k KM yapmış adam panigale ile piste giriyor,bizde 100k+ KM ile anca mt 07 ye çıkabildik :salut: Video çok güzel bu arada hocam ALLAH kaza bela vermesin.Doya doya zevkine varın pistin,kuyruga takılan kuş bakışı kamera almanızı tavsiye ederim hem daha sonra sürüşünüzü daha iyi bir açı ile izleyip hatalarınızı daha kolay fark edebilirsiniz :cat:

mustafaat
19 Ocak 2020, 12:10
Daha motosiklet üzerinde oturamayan adamı piste çıkarmışlar, oda marifetmiş gibi gelip burada paylaşmış. Video fecaat olmuş, Allah sonunu hayır etsin, İnşallah kendine ve başkalarına zarar vermezsin.

nyk en iyisini yapıp piste çıkmış. Kendine ve başkalarına en az zarar vereceği yerde motosiklet sürmüş. Acemiler için piste çıkmayı şiddetle tavsiye ediyorum, aynı şeyleri yolda deneyeceğinize pistte deneyin: düşerseniz çarpacağınız kaldırım yok, refüj yok, ağaç yok; başkalarına çarpma ihtimaliniz de yol göre çok daha düşük.

nyk acemi olduğunu söylemiş, ve tüm acemilerde olduğu gibi bilmeyen, bilmediğini fark edemez. Acemiler için tavsiyem, iyi bir eğitmen bulup kapalı alan eğitimi alması, zira postür (bedenin konumu ve duruşu) ve bakış gibi konularda mutlaka eksikler olur ve acemiler için ilerlemek, en hızlı ve sağlam kapalı alan eğitimiyle olur.

Her halükarda: tekerimize taş değmesin!
*
İlave
Yeni başlayanlar için: şu yazım (https://www.motorhikayesi.com/ben-daha-hic-bir-sey-bilmiyorum/) faydalı olabilir.

Vista86
19 Ocak 2020, 13:17
Motosiklet konusunda tecrübem az fakat uzun yolculuklar sebebiyle viraj konusunda çok deneyim yaşadım.

Genelde virajlarda apeks çizgisine çok dikkat etmediğinizi gördüm. Bunu kendimde çok önemsiyorum.

Kendime viraj eğitimi verirken komut kullanma alışkanlığım oluştu. Çok faydalı oluyor.

Şöyle;

Düşür vitesi - Gir apekse - Yat - Aç gazı - Çıkışa bak - Bakışını düşürme - Düzelt motoru..

Bu komutları yüksek sesle söyleyerek iyi sonuç aldım.

Naçizane tavsiyem. Kolay gelsin.

nyk
19 Ocak 2020, 14:17
teşekkür ederim, pist eğitimi almak istiyorum ama burada çok fazla imkan yok maalesef eğitim anlamında. denk getirirsem mutlaka gitmek istiyorum. birden fazla apeksi olan virajlarda ve uzun virajlarda apeks noktasını kestiremiyorum.

onun dışında kuyruk kamerası hiç düşünmemiştim ileride belki düşünebilirim. Gyro ile depo üstünden yapılan kayıtlar çok hoşuma gidiyor aslında ama bunu yapan çok az kişi var onlarda sır gibi saklıyor setuplarını. Deneyenlerin neredeyse tamamı gyronun sapıttığından yeri göğü çektiğinden bahşediyor.

Vista86
19 Ocak 2020, 15:09
Apeks çizgisi ve yatma noktası çok önemlidir. Bunları öğrenmek gerekir.

Erken yada geç yatmak sıkıntılar doğurur. Yatış noktası dönüş merkezine yakındır.

Motosikleti dinlersen, o bunu size söyler. "Şimdi" der. Yatışı ani yapmalısın.

Yatışta ağırlık merkezini iç taraf aktarmak yeterli olmazsa gidondan kontra
uygulamak gerekebilir.

Viraja girerken karnına yumruk yemiş gibi kambur olmalısın. Vücudun ağırlık merkezini
kalçanı seleye bastırarak aşağı vermek gerekir. Kollar yere paralel olmalı.

Sol el en büyük düşmanın. Gidonu sıkı tuttuğu anda motosikletin dinamiği bozulur.Virajda
sol elinin gidonu sıkı tuttuğunu fark ettiğin anda kendine ağır sözler söyle. Sağ el her
türlü masumdur. Gaz açmakla meşguldür.

Viraj dışına "bakış kilitlenmesi" de en büyük tehlikedir. Buna da dikkat etmek lazım.

Aklıma bunlar da geldi, yazdım.

Son söz: Eğitim önemli.

Nikkfurie
19 Ocak 2020, 16:21
Motosiklet konusunda tecrübem az fakat uzun yolculuklar sebebiyle viraj konusunda çok deneyim yaşadım.

Genelde virajlarda apeks çizgisine çok dikkat etmediğinizi gördüm. Bunu kendimde çok önemsiyorum.

Kendime viraj eğitimi verirken komut kullanma alışkanlığım oluştu. Çok faydalı oluyor.

Şöyle;

Düşür vitesi - Gir apekse - Yat - Aç gazı - Çıkışa bak - Bakışını düşürme - Düzelt motoru..

Bu komutları yüksek sesle söyleyerek iyi sonuç aldım.

Naçizane tavsiyem. Kolay gelsin.


Üstad yazdığınız nefis günlüklerden sizi tanıyorum , kısa sürede büyük hacimli motora geçtiniz aman dikkat diye kafanızı ütülemek istemiyorum :) eminimki konsantrasyonunuz motorun hacmi ve hızıyla beraber artmıştır , lakin apex konumlanma hakkında yazdıklarınız oldukça hızlı viraj almaya başladığınızı düşündürdü , nacizane tavsiyem pist dışında viraj tepe noktalarına yatarak yaklaşmamanız ve panik frende motoru düzeltip yavaşlayabileceginiz daha yavaş bir çizgi takip etmeniz olabilir..

MimTolga
19 Ocak 2020, 16:45
Yatışta ağırlık merkezini iç taraf aktarmak yeterli olmazsa gidondan kontra
uygulamak gerekebilir.
.

Yazdıklarınızın birçoğu doğru olmakla birlikte; Motoru döndüren şey kontradır. Ağırlık transferiyle motor dönmez!
Aşağıda üstad Kieth Code un kontra ve ağırlık transferi mevzusunu anlattığı kısmı ekliyorum. İzleyiniz lütfen.


https://www.youtube.com/watch?v=ZomZhTBaiSo

LynXMaSTeR
19 Ocak 2020, 17:04
hocam 2. viteste 12-13 bin devirde iken 1. vitese çekilmez bence :)
zaten çekemeyip boşta kalmış motor, orada baya bocalamışsınız.
bu arada çok yüksek devirlerde vites düşürmeye çalıştığınız için sürekli arka tekeri kilitlemişsiniz gördüğüm kadarıyla.
ayrıca son devirlere gelip de sonra motor freni yaparak viraja girmek bence biraz riskli. vitesi yukarı atıp motoru rahatlatıp daha yumuşak bir frenleme ile girmeniz daha keyifli olacaktır diye düşünüyorum.
bu arada virajlara her seferinde farklı yerden girip farklı yerden çıktığınızı gördüm.
bence 2 tur attıktan sonra bunların oturması gerekli diye düşünüyorum :)

Vista86
19 Ocak 2020, 17:40
Üstad yazdığınız nefis günlüklerden sizi tanıyorum , kısa sürede büyük hacimli motora geçtiniz aman dikkat diye kafanızı ütülemek istemiyorum :) eminimki konsantrasyonunuz motorun hacmi ve hızıyla beraber artmıştır , lakin apex konumlanma hakkında yazdıklarınız oldukça hızlı viraj almaya başladığınızı düşündürdü , nacizane tavsiyem pist dışında viraj tepe noktalarına yatarak yaklaşmamanız ve panik frende motoru düzeltip yavaşlayabileceginiz daha yavaş bir çizgi takip etmeniz olabilir..

Uyarılarınız için teşekkür ederim.:)

Hızlı viraj almıyorum fakat sürekli deneme halindeyim.

Ustalardan özür dileyerek yazdıklarım sadece kendi deneyimlediğim şeyler.

Yanlışlarım olabilir.

nyk
19 Ocak 2020, 18:34
hocam 2. viteste 12-13 bin devirde iken 1. vitese çekilmez bence :)
zaten çekemeyip boşta kalmış motor, orada baya bocalamışsınız.
bu arada çok yüksek devirlerde vites düşürmeye çalıştığınız için sürekli arka tekeri kilitlemişsiniz gördüğüm kadarıyla.
ayrıca son devirlere gelip de sonra motor freni yaparak viraja girmek bence biraz riskli. vitesi yukarı atıp motoru rahatlatıp daha yumuşak bir frenleme ile girmeniz daha keyifli olacaktır diye düşünüyorum.
bu arada virajlara her seferinde farklı yerden girip farklı yerden çıktığınızı gördüm.
bence 2 tur attıktan sonra bunların oturması gerekli diye düşünüyorum :)

Merhaba, evet 1. vites konusunda haklısınız. Aslında göstergeye pek bakmıyorum hatta hiç bakmıyorum diyebilirim motorun sesine göre vites atıyorum. Öyle olunca arada birinci vitese kadar düşüyorum hangi viteste olduğumu pek takip etmediğim için. Boşta kalınca yatık vaziyette tekrar vitese almak konusunda bir şüpheye düştüm doğru yani orada bocaladım baya.

onun dışında arka tekerde bir kilitlenme ben sezmedim, zaten quickshifter revmatch yaptığı için mantıken de öyle bir durum olmaması gerekir diye düşünüyorum.

Virajlar konusu önemli oraya çalışmam lazım. Bir dahaki sefere zaman olursa en azından pistin şablonundan virajlara çalışmayı planlıyorum. Bir de birdahaki sefere bir üst klasmandan çıkmayı planlıyorum. Başlangıç seviyesinde çıktığım için zaten sadece düzlüklerde geçiş yapmamız serbest. Öyle olunca önde başka bir motor varsa hepten karışıyor geçemediğim için çok dibindeysem neresinde duracağımı şaşırıyorum bazen ya da öndeki gaz keserse ben de gaz kesmek hatta frenlemek durumunda kalabiliyorum. Daha geriden takip etsem bu seferde kısıtlı düzlük alanlarda geçmem zorlaşıyor. Bir üst klasmanda yine viraj içinde geçiş yasak ama en azından 100 tabelalarına kadar geçiş serbest oluyor bu da kısa düzlüklerde geçişi kolaylaştırır.

AleniDesais
19 Ocak 2020, 20:02
siz eğlendiyseniz ki öyle gözüküyor başarılı bir pist deneyimi olmuştur

hasmet
19 Ocak 2020, 20:23
ayrıca son devirlere gelip de sonra motor freni yaparak viraja girmek bence biraz riskli. vitesi yukarı atıp motoru rahatlatıp daha yumuşak bir frenleme ile girmeniz daha keyifli olacaktır diye düşünüyorum.

Ne acidan? Bilakis vitesi yukseltmemek frenleri rahatlatmaz mi?

Daha da onemlisi, tam viraj girisinde vites degisimiyle suspansiyonu etkilemek cok daha kotu bir karar degil mi?
Ustelik apex sonrasi guce ihtiyac duyulacagi icin yine vites dusurmek daha da bozacak suspansiyonu...

Cekisin kritik oldugu durumlarda vites degisimi kotu bir sey bence... Dogru viteste kalip tum konstantrasyonu viraja vermek en iyisi...

LynXMaSTeR
20 Ocak 2020, 09:38
Ne acidan? Bilakis vitesi yukseltmemek frenleri rahatlatmaz mi?

Daha da onemlisi, tam viraj girisinde vites degisimiyle suspansiyonu etkilemek cok daha kotu bir karar degil mi?
Ustelik apex sonrasi guce ihtiyac duyulacagi icin yine vites dusurmek daha da bozacak suspansiyonu...

Cekisin kritik oldugu durumlarda vites degisimi kotu bir sey bence... Dogru viteste kalip tum konstantrasyonu viraja vermek en iyisi...

sanırım tam izah edemedim.
hocam benim demek istediğim viraja girmeden önce doğru vitese atmak, yani 14 bin devirleri görüp sonra motor freniyle 10-12 bin devre düşüp de o şekilde viraja girmek yerine 7-8 bin devirle viraja girilmeli.
bu şekilde viraj çıkışında daha rahat gaz açılabilir. yani viraj içinde değiştirilsin demiyorum.

Okan Sinan Ocan
20 Ocak 2020, 11:20
Sevgili kardeşim,

Güzel motorun ile keyifli ve güvenli sürüşler dilerim. Lütfen pist sürüşlerini paylaşmaya devam et. Yazılan cevaplar içerisinde illaki sana faydası olabilecek geri bildirimler bulacaksın.Biraz seçici ol yeter.
Eğitim alırsan özellikle Panigale ile pistte işler çok çok daha keyifli hale gelecek bundan emin olabilirsin. Sırf bu keyfi arttırabilmek adına eğitim için bütçe ayırmalısın. Hiçbir kitap veya görsel canlı bir hocadan alacağın bilgiler kadar verimli olmayacaktır. (Bizim de ekmek yememiz lazım :P )

Sanırım aydınlatması yeterli olmayan bir pistte karanlıkta sürüş yapmanın ne kadar keyifsiz olduğu konusunda dersini almışsın. Bir dahaki sefere gerekiyorsa daha fazla öde ve gündüz seansına katıl.

Sevgilerimle

nyk
20 Ocak 2020, 12:22
Sevgili kardeşim,

Güzel motorun ile keyifli ve güvenli sürüşler dilerim. Lütfen pist sürüşlerini paylaşmaya devam et. Yazılan cevaplar içerisinde illaki sana faydası olabilecek geri bildirimler bulacaksın.Biraz seçici ol yeter.
Eğitim alırsan özellikle Panigale ile pistte işler çok çok daha keyifli hale gelecek bundan emin olabilirsin. Sırf bu keyfi arttırabilmek adına eğitim için bütçe ayırmalısın. Hiçbir kitap veya görsel canlı bir hocadan alacağın bilgiler kadar verimli olmayacaktır. (Bizim de ekmek yememiz lazım :P )

Sanırım aydınlatması yeterli olmayan bir pistte karanlıkta sürüş yapmanın ne kadar keyifsiz olduğu konusunda dersini almışsın. Bir dahaki sefere gerekiyorsa daha fazla öde ve gündüz seansına katıl.

Sevgilerimle

Merhaba, cevabınız için teşekkür ederim. Eğitim almak istiyorum ama henüz denk getiremedim eğitim imkanları biraz kısıtlı burada. Havalar sıcak olduğunda gece oluyor seanslar. Gece ve gündüz olarak farklı seçenekler sunmuyorlar. Aslında gündüzde çıktım piste onun videosunuda bir önceki sayfada paylaştım ama ilk mesajı düzenleyediğim için orada paylaşamadım :)