PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Başlangıç enduro yardım lütfen



Sayfa : [1] 2

ibrahimr
15 Ocak 2019, 18:19
Arkadaşlar tekrar merhaba,
Daha önce motora girişi mt 25 ile yapmayı planlıyordum, ileride enduro tarza yönelip uzun yola çıkmaktı amacım. Uzun süren araştırmalarım sonunda enduroya enduro ile başlamak gerek sonucuna vardım. Sizden isteğim 250-300-400cc başlangıç enduro tavsiyesi. Neden tavsiye ettiğinizi de yazarsanız çok memnun olurum. Benim kafamda iki model var şuan için; BMW g310gs ve Suzuki v Storm 250. Motoru sıfır almak istiyorum 2.el düşünmüyorum ve 650 cc gibi bir hacime de gözüm kesmez.
Saygılar sevgiler ve selametler.

artemis99
15 Ocak 2019, 18:27
Başlangıçta enduro da olmaz mt25 de. YBR ile başla bir 8-10bin km yap sonra enduro.

arndiol
15 Ocak 2019, 18:28
Başlangıçta enduro da olmaz mt25 de. YBR ile başla bir 8-10bin km yap sonra enduro.

aga siz tarikat mısınız :queen:

olur aga olur. ama kendine güveniyorsan olur.

mavzer-i
15 Ocak 2019, 18:30
Başlangıçta enduro da olmaz mt25 de. YBR ile başla bir 8-10bin km yap sonra enduro.

YBR ile motora mı başlanır. siz çıldırmışsınız.
abicim sen kimseyi dinleme. git bitane 3 tekerli bisiklet al 5 bin km kadar tecrübe edin. sonra gel gene konuşalım.

melez
15 Ocak 2019, 18:40
ilk motor 250cc ile olmaz. hemde sıfır? 50cc scooter ile başka ama fazla kullanma karakterine etki eder.

arndiol
15 Ocak 2019, 18:43
bir arkadaş daha sayenizde motordan soguyacak.

devam edin bravo :farao:

mavzer-i
15 Ocak 2019, 18:47
bir arkadaş daha sayenizde motordan soguyacak.

devam edin bravo :farao:

gelipte bu forumdan fikir alırsa normaldir. :D
bende bikeresinde motor alacam dedim beni canlı canlı toprağa gömmüşlerdi.
aslında zevkli oluyormuş onlarada hak veriyorum :queen:

ibrahimr
15 Ocak 2019, 18:57
Arkadaşlar bazı yorumları ciddiye almıyorum, şaka yaptığınızı düşünüyorum.
İnsanın kendine güveni olduğu takdirde 1000cc ile başlasa da olur sorun olmaz diye düşünüyorum.
2.el motora da maddiyat el verdiği sürece kesinlikle karşıyım.
Çocukluğumdan bu yana yeterince bisiklet, scooter, araba hatta son 3 yıldır da 300 metre ve üzeri büyüklükte gemi kullanan biri olarak üzerinde sıradan makine olan vitesli bir motosikleti kullanabileceğimi düşünüyorum. Bu yüzden önce git bi 3 teker al, scooter al gibi yorumları ciddiye almıyorum. Benim sizden istediğim Marka ve model tavsiyesi ve eger varsa bu makinelerle olan tecrübeleriniz.
Böyle bir açıklamak yapmak zorunda kaldığım icin de özür dilerim. Umarım ciddi kişiler üzerine alınmaz olumsuz eleştirilerimi.

mavzer-i
15 Ocak 2019, 19:10
Arkadaşlar bazı yorumları ciddiye almıyorum, şaka yaptığınızı düşünüyorum.
İnsanın kendine güveni olduğu takdirde 1000cc ile başlasa da olur sorun olmaz diye düşünüyorum.
2.el motora da maddiyat el verdiği sürece kesinlikle karşıyım.
Çocukluğumdan bu yana yeterince bisiklet, scooter, araba hatta son 3 yıldır da 300 metre ve üzeri büyüklükte gemi kullanan biri olarak üzerinde sıradan makine olan vitesli bir motosikleti kullanabileceğimi düşünüyorum. Bu yüzden önce git bi 3 teker al, scooter al gibi yorumları ciddiye almıyorum. Benim sizden istediğim Marka ve model tavsiyesi ve eger varsa bu makinelerle olan tecrübeleriniz.
Böyle bir açıklamak yapmak zorunda kaldığım icin de özür dilerim. Umarım ciddi kişiler üzerine alınmaz olumsuz eleştirilerimi.

o zaman sadece bir örnek veriyorum.
ben 2017 haziranda "hypermotard 796" ile başladım.
aslında tenere 660 almayı düşünüyordum ve bunu forumda paylaştığımda selamı bile okumaya başlamışlardı.
o yüzden bu forumda böyle yorumlara şimdiden hazırlıklı olun.
canım sıkıldıkça eski açtığım konuyu bulup hala hayattayım diya yorum yazıyorum. gene üzerine alınan bi kaç arkadaş bişeyler yazıyor. zevkli de oluyor :D

inshroud
15 Ocak 2019, 19:13
Rx3i

Hem tarzı uygun hem başlangıç olur hem de düşünce veya düşürünce alternatiflerinden daha az can acıtır.

BikeManiac
15 Ocak 2019, 19:38
Bir sezon sürüp hemen 650cc ve üzeri modele geçmek isteyeceğin için ikinci eli güçlü bir motosiklet almalısın. Bence yedek parça yönünden ve sağlamlığı yönünden üstteki arkadasın dediği gibi Rx3i güzel bir alternatif olabilir.

Treo
15 Ocak 2019, 20:07
Bmw düşünen adam mondial önerirseniz olmaz. Bence arkadaş daha kaliteli bir şey arıyor.

Not:hemen kızacak olanlara; Mondial kalitesiz demedim.

ibrahimr
15 Ocak 2019, 20:14
Hocam beni bir sen anladın �� Uzun süre beni üzmeyecek, motordan soğutmayacak bir makine arıyorum

Kasım38
15 Ocak 2019, 21:00
Sözü rahmetli kabile teisine bırakıyorum https://youtu.be/Hvunr0meJt0

sey_47
15 Ocak 2019, 21:30
ibrahim reis yaş kaç. o da az çok fikir verir forumlara.

Madem enduro'ya yönelecek bu insan. Bence de rx3i alınması iyi gibi. fazla büyük değil. Enduro mu enduro.

logaritma
15 Ocak 2019, 21:38
bmw pek enduro sayılmaz bence..

aslında biz enduro diyoruzda bunlar adv aslında bizim dilimize enduro diye dolanmış.. cruisera chopper dediğimiz gibi.. gerçi bazı firmalarda yurtdışında adv diye sattıkları motorları türkiyede enduro diye satıyorlar.. misal kawa versyler avrupa kawa sitelerinde adv olarak geçiyor türkiye kawa sitesinde enduro olarak geçiyor. çokda bir şey farketmez neyse konuya dönelim.

tek tek gidersek tane tane.. düşük hacimde alabiliceğin enduro görünümlü enduro az.. 3 tane piyasada model var benim bildiğim.. biri vstorm biri rx3i evo biride versys 300..

sıralamayı şöyle yaparsak ..

teknoloji verimlilik performans ve diğer her şey için kesinlikle versys 300 derim.. düşünme bile uzun süre her tür ihtiyacını karşılar motor değiştirmessin .. enduro düşünüyorsan zaten süratle işin yok demekdir süratle işin yoksa maksat asfalt ve stabil yol tarzı gezme ise versys 300 işini fazla fazla görür.. fiyatı dışında benim aşırı beğendiğim bir makina.. türkiye makinası dediğim makinalardan..

üstünde ninja 300 ün enduroya adapte edilmiş motoru var, çift kaydırmalı debriyaj, ayarlanabilir sele yüksekliği,akıllı çift boğaz kelebek sistemi falan filan say say bitmez adamlar mühendisler oturmuş 300 c.c den son damlasına kadar nasıl verim alırız diye kafayı yormuşlar ciddi ciddi.. üstüne titremişler makinanın her yerinde bir mühendislik var.. idda ediyorum eski nesil 500-600 lük endurolardan her şekil aşağısında kalmaz yol verimliliği açısından performans açısından..

40 beygir azda değil 250-300c.c lik akranlarına göre.. Hafifletilmiş şasi kullanılmış gene burda bile mühendislik görüyoruz kilo hafiflik avantajıda var.. vstorm rx3i 188 kiloyken versys 170 yada 175 kilo falandı.. benzin deposuda büyüktür 17 litre yakıt alıyor buda uzun yolda çok fazla yakıt ikmali yapmadan bol bol gezmeni sağlar.. sık sık benzinliğe girmessin.. kaba bir deyişle ekonomikde sürersen benzinliğin yolunu unutursun..

160-165 i rahat görüyor , yakıtı çok ideal az yakıyor şöyle diyim ortalama 3.5 civarı yakıyor uzun yolda uslu kullanırsan bu 3.2 lere kadar düşebiliyor gazı açarsanda en fazla görebiliceğin 4.5 bilemedin, her tür güvenlik standartı var, yanlara çanta takabilirsin daha aklıma gelmeyen çok özelliği var.. arkadaşımda var ve kendisi yüksek hacim makinesini sattı versys aldı çokda memnun..

iş al sata gelirse yani binerim öğrenirim kısa sürede satarım hacim yüksektirime gelirse rx3 i evo al derim. ikinci el olarak elinden en çabuk çıkıcak makinedir.. sıfır alıcaksın zaten sıfırları abs li falan..

vstorm bu sıralamada bende sonda gelir versys 300 varken..

ibrahimr
15 Ocak 2019, 23:01
ibrahim reis yaş kaç. o da az çok fikir verir forumlara.

Madem enduro'ya yönelecek bu insan. Bence de rx3i alınması iyi gibi. fazla büyük değil. Enduro mu enduro.

Ustam yaş 25. Rx3i sahipleri gücenmesin fakat mondial kalitesine güvenmiyorum. Bütçemi zorlayıp sağlam bir makine almak istiyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:59 ----------


bmw pek enduro sayılmaz bence..

aslında biz enduro diyoruzda bunlar adv aslında bizim dilimize enduro diye dolanmış.. cruisera chopper dediğimiz gibi.. gerçi bazı firmalarda yurtdışında adv diye sattıkları motorları türkiyede enduro diye satıyorlar.. misal kawa versyler avrupa kawa sitelerinde adv olarak geçiyor türkiye kawa sitesinde enduro olarak geçiyor. çokda bir şey farketmez neyse konuya dönelim.

tek tek gidersek tane tane.. düşük hacimde alabiliceğin enduro görünümlü enduro az.. 3 tane piyasada model var benim bildiğim.. biri vstorm biri rx3i evo biride versys 300..

sıralamayı şöyle yaparsak ..

teknoloji verimlilik performans ve diğer her şey için kesinlikle versys 300 derim.. düşünme bile uzun süre her tür ihtiyacını karşılar motor değiştirmessin .. enduro düşünüyorsan zaten süratle işin yok demekdir süratle işin yoksa maksat asfalt ve stabil yol tarzı gezme ise versys 300 işini fazla fazla görür.. fiyatı dışında benim aşırı beğendiğim bir makina.. türkiye makinası dediğim makinalardan..

üstünde ninja 300 ün enduroya adapte edilmiş motoru var, çift kaydırmalı debriyaj, ayarlanabilir sele yüksekliği,akıllı çift boğaz kelebek sistemi falan filan say say bitmez adamlar mühendisler oturmuş 300 c.c den son damlasına kadar nasıl verim alırız diye kafayı yormuşlar ciddi ciddi.. üstüne titremişler makinanın her yerinde bir mühendislik var.. idda ediyorum eski nesil 500-600 lük endurolardan her şekil aşağısında kalmaz yol verimliliği açısından performans açısından..

40 beygir azda değil 250-300c.c lik akranlarına göre.. Hafifletilmiş şasi kullanılmış gene burda bile mühendislik görüyoruz kilo hafiflik avantajıda var.. vstorm rx3i 188 kiloyken versys 170 yada 175 kilo falandı.. benzin deposuda büyüktür 17 litre yakıt alıyor buda uzun yolda çok fazla yakıt ikmali yapmadan bol bol gezmeni sağlar.. sık sık benzinliğe girmessin.. kaba bir deyişle ekonomikde sürersen benzinliğin yolunu unutursun..

160-165 i rahat görüyor , yakıtı çok ideal az yakıyor şöyle diyim ortalama 3.5 civarı yakıyor uzun yolda uslu kullanırsan bu 3.2 lere kadar düşebiliyor gazı açarsanda en fazla görebiliceğin 4.5 bilemedin, her tür güvenlik standartı var, yanlara çanta takabilirsin daha aklıma gelmeyen çok özelliği var.. arkadaşımda var ve kendisi yüksek hacim makinesini sattı versys aldı çokda memnun..

iş al sata gelirse yani binerim öğrenirim kısa sürede satarım hacim yüksektirime gelirse rx3 i evo al derim. ikinci el olarak elinden en çabuk çıkıcak makinedir.. sıfır alıcaksın zaten sıfırları abs li falan..

vstorm bu sıralamada bende sonda gelir versys 300 varken..

Ustam çok yararlı olmus paylaşımın. Kawasakiyi de görmüştüm ama hiç kawasaki kullanan tanıdığım ya da makine konusunda bir bilgim olmadığı için uzak duruyordum ama senin tecrübelerine istinaden suzukiyi eleyip BMW ve kawasaki arasında bir seçim yapabilirim sanırım

Orck
16 Ocak 2019, 00:15
bence 310cc gs yaramaz para israfi tamamen v-storm 250 guzel makinedir lastikleride guzel geliyor versys 300 demislerde butce zorlarim yazmis adam zenginim degil bence 9000 euroya alinmaz 12 bin e 600 unu almak daha mantikli trk502 var su aralar herkesin konusup konusup toz kondurmadigi motor bence bir bak derim ama garanti is v-storm olucaktir

Ebabil
16 Ocak 2019, 00:50
Merhaba İbrahim kardeş Ben 1.5 ay önce G310GS satın aldım.
Şu an rodajdave 320 km de. Satın aldığım için memnunum tavsiye ediyorum.
Yol tutuşu, dengesi güzel.
Ben motora Avenger150 ile başladım 7 bin km kullandıktan sonra G310GS aldım.
Avenger150 nin sele yüksekliği düşük olduğundan hem motora hakimiyet kolay oldu.
Hem de farklı bir sınıf (chopper tarzı) bir motosiklet kullanmış oldum.
Sonra Enduro sınıfı bir motora geçiş yapmış oldum.
Hayata heyecan katan şeylerden birisi de değişikliklerdir.
Sizin yerinizde olsam düşük sele yüksekliği olan Naked sınıfı MT25 ile başlar
en az 3-4 bin km tecrübe kazandıktan sonra enduro motora geçiş yapardım.
suzuki ve Kawasaki nin motorlarını kullanmadığımdan bilmiyorum.
G310GS ile ilgili sorularınız varsa cevaplarım.
Ben satın aldığımda G310G ve GS lerde +1 yıl uzatılmış garanti vardı.
Belki devam ediyor olabilir.

evo8
16 Ocak 2019, 02:21
G310GS kullanıyorum, bundan once kuba black cat kullanıyordum 4-5 ay kadar 2000 km yapmıştım. Ondan sonra 310gs nin test sürüşünde bu ne yaa oldum... Kesinlikle G310GS ile sıfırdan başlayacaksan başlama, yok 1000-2000 km deneyimin varsa 1-2 düşüp kalktıysan basla. Bu arada BMW nin parcalar pahalıdır, fiyat ise su anki piyasalara göre çok uygun bence. 125 lik ninjaya dünya para istiyolar artık. İlk kez bineceksin ufak tefek kazalar düşmeler bile canını yakacak masraf açar. Sana tavsiyem 2. el bi cross al 5-10 bin e biraz dağa taşa çık bi iki düş kalk sonra al ne alacaksan.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:15 ----------

G310GS ye para israfı denmiş de Versys-300 54.000 lerden konuşuluyor... GS kalitesi, güvenlik, ABS, Metzeler, stabilite, 10.000 km de bir bakım vs. 38.000 e veriyorlar neyi israf?

Zeybeks
16 Ocak 2019, 03:02
ibrahim reis yaş kaç. o da az çok fikir verir forumlara.

Madem enduro'ya yönelecek bu insan. Bence de rx3i alınması iyi gibi. fazla büyük değil. Enduro mu enduro.

Yorum yapabilecek kadar tecrubeye sahip degilim ancak en cok hoslandigim mitor tipleri cruiser ve enduro! icin cok arastirma yaptigim söylenebilir. Rx3i cok hosuma giden bir makine gorunum olarak ancak forumdaki kullanici yorumlarindan 50.000 km yi sorunsuz goremeyecegi anlasildigindan hep geri durdum. Ben de v-strom 250 ye yogunlastim.

Nikkfurie
16 Ocak 2019, 04:27
merhaba meslektaş sayılırız , çarkçıbaşı yol vermezse 300 mt gemiyi kullanamazsın hava atma burda :) konuya dönersek 250 cc vstrom u tavsiye ederim , çift silindir az tüketen sakin karakterli titreşimsiz , konforu mükemmel bir motordur , bir çok bayide test sürüşüne açık , ben artçılı 150 km kullandım çok beğendim , şu an 250 cc altı ÖTV indirimi ile fiyatı 27.000 e indi bu fırsatı değerlendir derim , ikinci elde de çantalı 5-10 bin km lerde 24 e ilanlar var , kesinlikle pişman olmazsın , 250 cc den sıkılmaz isen yıllarca binilecek bir makinadır , esasen İnazuma ile aynı mekaniğe sahip biraz daha yüksek yapılı bir motordur , İnazuma da olmayan çekiş kontrol ve ABS vardır..

serif abi
16 Ocak 2019, 06:27
Boyun kaç cm ona göre tavsiye verelim.

Benim arkadaşım tenere ile başladı sonra GS 1200 kuru aldı çalındı ,şimdi GS 1200 sulusu var .

Abartuldıgı gibi 650 CC motor güçlü değil.

Boyun 180 üzeri ise tenere abs li al uzun süre binersin.

Boyun 180-175 ise trk502 de fena makine değil.

Boyun 175 altında ise hakimiyet için önce sele boyu 80 cm altı bir şey naked al 2-3 sene kullan sonra duruma göre bakarsın

arndiol
16 Ocak 2019, 08:08
gelipte bu forumdan fikir alırsa normaldir. :D
bende bikeresinde motor alacam dedim beni canlı canlı toprağa gömmüşlerdi.
aslında zevkli oluyormuş onlarada hak veriyorum :queen:

ben kask konusu acmıştım da fikir sorayım diye, döveceklerdi neredeyse :queen: eğlenceli ama bi yerden sonra da sinir bozucu :bounce:

waldorf
16 Ocak 2019, 08:21
Valla değişik değişik tavsiyeler yazılmış.
Bmw'yi öven var, versys tavsiye eden var, vstrom'u düşün diyen var.

Ya arkadaş bmw ve kawasaki'nin 0 fiyatına 2000 km de full dolu tracer satılıyor.
İlla sıfır alacam diye böyle bir motor tercihi yapmak nedir? Anladık paranız var ama bu motorların 0'ına para vermek bana kalırsa neyse..

Zaten ilk motorun olacakmış, 5 ay sonra değiştireyim diye kaşıntı gelmeye başlayacak.

250 cc olup şu motoru al uzun süre kullanırsın diyen kimseye inanma. Aldın 40000 lira verip versys 5 ay sonra kime satacan o motoru ?

Enduro enduro demişsiniz, zaten o motorların hepsi asfalt endurosu. 250 cc ile ne kadar yol yapacaksınız? (250 cc ile 3 günde 2200km yapan biri olarak diyorum, eziyettir)

Bana kalırsa bırakın bu inadı alın piyasası hızlı bir şey. Atın acemiliğinizi. Daha sonra versys mi,vstrom mu, nc mi, tracer mı düşünürsünüz.

Osm@n
16 Ocak 2019, 08:53
Adam 300 metre gemi sürüyomuş olm!
Aşağıdakilerden aşağısı kesmez.

Kawasaki 1400 GTR
Yamaha FJR 1300A
Honda GL1800 Gold Wing
BMW K 1600 GTL
Harley Davidson CVO Limited

Metehan07-70
16 Ocak 2019, 10:30
Kardeşim sende para sıkıntısı yok gibi, Gs alacak kadar bütçen var ise, bence git Versys300 al.
Ayrıca adı geçen motorların hiç biri (rx3 dahil) enduro değil.

LostRider
16 Ocak 2019, 11:47
Kardeşim sende para sıkıntısı yok gibi, Gs alacak kadar bütçen var ise, bence git Versys300 al.
Ayrıca adı geçen motorların hiç biri (rx3 dahil) enduro değil.

Versys te enduro değildir bunların tamamı macera motorlarıdır. Enduro motor honda crf 450 rx , crf 250 rx modellieri ve diğer markaların buna benzer modelleridir. Versys saçma sapan fiyatıyla ve berbat servisleriyle alınır mı bilmiyorum ama fiyat olarak en uygunu japonlarda vstrom 250. çok ta keyifli bir motosiklettir.

ÇELİKKAYA
16 Ocak 2019, 11:53
Kucuk motor kullanmadim,suan NC750s kullaniyorum.

Metehan07-70
16 Ocak 2019, 13:34
Versys te enduro değildir bunların tamamı macera motorlarıdır. Enduro motor honda crf 450 rx , crf 250 rx modellieri ve diğer markaların buna benzer modelleridir. Versys saçma sapan fiyatıyla ve berbat servisleriyle alınır mı bilmiyorum ama fiyat olarak en uygunu japonlarda vstrom 250. çok ta keyifli bir motosiklettir.

Versys enduro demedim zaten, arkadaşın aradığı türde bir motosiklet olduğunu anlatmak istedim. Evet fiyatı saçma (bizim ülkemizde öyle), lakin adam gs falan diyor, demek ki o cc aralığında bir motor için iyi parası var.
Versys, hani çok uçup kaçmayayım, ama biraz da gitsin, rahat olsun, yakıta da üzmesin diyen uzun süre hemen yükselteyim derdinde olmayanlar için iyi bir alternatiftir. Hem günlük hem de uzun yol için (çok ekstrem mesafeler ve yol durumları hariç) idealdir.

oialdemir
16 Ocak 2019, 13:55
CRF 250 Rally ( 17 ), Versy 300 ( 17 ), Husqvarna TE 250 ( 15 ), V Storm ( pek gitmez ama az yakar ) neden düşünmüyorsun ?

Ayrıca yine az kullanılmış KTM EXC ler var.

Madem giriş seviyesi enduro düşünüyorsun bunlarıda seçeneklere dahil edebilirsin.
Fiyatlar saçma sapan bir hal aldı tabi. Versy 300 parasına temiz f800 bulabilirsin :)

bberksan
16 Ocak 2019, 14:10
Motora YBR125'le baslanir , üstüne dünya turu da atılır https://ride2world.com/

Motora 250 cc ile de başlanır 500'le de 1000'le de. Her basamak riskini yükseltir. 250 risksiz deme 125'in 2 katı tork ve beygiri var. En büyük risk'de bu işe sıfırdan başlayanların motorun dinamiklerini anlamaya çalışırken , debriyaj ön arka fren karmaşası yaşamasıdır. Bu sebeple en ideali 125 cc bir scooter ile başlamaktır. İlla vitesli diyorsan 125 cc bir commuter , illa 250cc enduro diyorsan da CRF250 almanı tavsiye ederim.

kadango
16 Ocak 2019, 14:13
Al geç 500-700cc çift silindir bir şey olmaz. Yalnız yelkenli kullansaydin motosiklete daha iyi hazırlık olurdu, meslektaş tavsiyesi...

evo8
16 Ocak 2019, 14:17
BMW GS i bi begendiremedik arkadaş :) bu işin top noktasıdır BMW GS serisi... Fiyat performans değil performans kalite konusuyorsak. Şekil de ayrı bişey tabi...

Kural [ Z ]
16 Ocak 2019, 15:04
BMW GS i bi begendiremedik arkadaş :) bu işin top noktasıdır BMW GS serisi... Fiyat performans değil performans kalite konusuyorsak. Şekil de ayrı bişey tabi...

Far parasına yeni motosiklet satıyorlar :queen:

Far (https://www.motoonline.com.tr/marka-model/bmw/r-1200-gs-1200cc/orjinal-farlar/far-2877/?gclid=EAIaIQobChMIwZzoop_y3wIVhhUYCh1VZANGEAYYASA BEgJXWPD_BwE) + Sis farı (https://www.rapi.com.tr/urun/touratech-bmw-r-1200-gs-lc-13-led-far-seti-sag-sis-sol-uzun-siyah?gclid=EAIaIQobChMIwZzoop_y3wIVhhUYCh1VZANGEA YYBCABEgKLaPD_BwE) = Yeni motosiklet (https://www.mondialmotor.com.tr/model/touring-motosiklet/150-z-one)

Elbette ki bu şekilde hesap yapılmaz. Benim burada anlatmak istediğim en azından alışana kadar hem kırım durumunda oluşabilecek hasarın sizi üzmemesi, hem de daha hafif ve zayıf bir makinenin risklerinin genel anlamda daha az oluşu nedeni ile kaza durumunda alacağınız zararın daha az oluşudur.

Yukarıdaki arkadaşların düşük cc tavsiyelerine aynen katılıyorum. Özellikle Vstrom ile başlamak, ardından gerçek hedefinizi hissettiğinizde o motosikletin (maddi açıdan sorun yoksa ve uzun vadede değiştirmeyeceğinizden eminseniz) yenisini almak daha doğru bir karardır. Motosiklet, diğer hiçbir taşıta benzemiyor, kullanımı ve riskleri bambaşka seviyelerde.

Yerinizde olsaydım motosikletten önce eğitimleri alır tamamlamaya gayret eder, ardından ekipman konusunu araştırır ve commuter bir motosiklet ile başlar, trafiğe alışır, ardından fuarda dolaşır istediğim motosikleti parayı bastırır alırdım. Ama sabırlı olup eğitim ve ekipman konusunu motosiklet seçiminden önde tutmanızı tavsiye ederim.

nvrmnd
16 Ocak 2019, 15:40
sana tavsiym 200-250 cc 6 ay 1 yıl kullanacagın cinli ya da crf tarzı bir motosiklet ile baslaman...

bu sayede yuksek motosiklet kullanımına hakim olacaksın ve aynı zamanda trafik pratiginde artacak...
cunkü enduro tarzı yuksek motosikletleri kullanmak farklı bir alıskanlık gerektirir özellikle dusuk hızlarda ve donuslerde...

kimine gore sacma ama ben 1200gs e gecmeden önce mondial xtream maxx 200 almıstım 5-6 ay kullanıp satmıstım ve gs e gecmiştim..

motosikleti dusursem canım acımıyordu sonucta...

ben dusurmem dersen sen bilirsin ama illa ki bir bayırda durup dönmek zorunda kalacasın ve ozaman da tam durmaya yakın dusureceksin :)

evo8
16 Ocak 2019, 15:53
;4429550']Far parasına yeni motosiklet satıyorlar :queen:

Far (https://www.motoonline.com.tr/marka-model/bmw/r-1200-gs-1200cc/orjinal-farlar/far-2877/?gclid=EAIaIQobChMIwZzoop_y3wIVhhUYCh1VZANGEAYYASA BEgJXWPD_BwE) + Sis farı (https://www.rapi.com.tr/urun/touratech-bmw-r-1200-gs-lc-13-led-far-seti-sag-sis-sol-uzun-siyah?gclid=EAIaIQobChMIwZzoop_y3wIVhhUYCh1VZANGEA YYBCABEgKLaPD_BwE) = Yeni motosiklet (https://www.mondialmotor.com.tr/model/touring-motosiklet/150-z-one)

Elbette ki bu şekilde hesap yapılmaz. Benim burada anlatmak istediğim en azından alışana kadar hem kırım durumunda oluşabilecek hasarın sizi üzmemesi, hem de daha hafif ve zayıf bir makinenin risklerinin genel anlamda daha az oluşu nedeni ile kaza durumunda alacağınız zararın daha az oluşudur.

Yukarıdaki arkadaşların düşük cc tavsiyelerine aynen katılıyorum. Özellikle Vstrom ile başlamak, ardından gerçek hedefinizi hissettiğinizde o motosikletin (maddi açıdan sorun yoksa ve uzun vadede değiştirmeyeceğinizden eminseniz) yenisini almak daha doğru bir karardır. Motosiklet, diğer hiçbir taşıta benzemiyor, kullanımı ve riskleri bambaşka seviyelerde.

Yerinizde olsaydım motosikletten önce eğitimleri alır tamamlamaya gayret eder, ardından ekipman konusunu araştırır ve commuter bir motosiklet ile başlar, trafiğe alışır, ardından fuarda dolaşır istediğim motosikleti parayı bastırır alırdım. Ama sabırlı olup eğitim ve ekipman konusunu motosiklet seçiminden önde tutmanızı tavsiye ederim.

Bi önceki mesajımda bende aynısını belirttim :) bende kuba black cat ile başladım kesinlikle bence 10.000 TL altı ( hatta 3-5 bin e ikinci el) yedek parçası 50-200 tl olan motorlarla başlamak mantıklı. Hatta cross mantıklı ki düşmeye kalkmaya alışılsın. Düşme diyince insanın aklına büyük kazalar geliyor ama ilk motora bindiğimde ayağı açtığımı sanıp açmadan motordan inmişliğim de var :) Bazı şeyler deneyimle oluyor. Bazen bir yerde durmak zorunda kalacaksın ne ayak açabileceksin ne motordan inebileceksin o zaman işte lanet olsun diye bırakıyorsun motoru... Ama bunlar zamanla öğrenilen şeyler, deneyim dediğimiz. Daha sonrasında zaten orada inip binemeyeceğini kestirip orda durdurmuyorsun motoru... BMW falan alırsan öyle kalırsın biri gelsin de yardım etsin diye :))) için el vermez bırakmaya...

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:41 ----------


Arkadaşlar bazı yorumları ciddiye almıyorum, şaka yaptığınızı düşünüyorum.
İnsanın kendine güveni olduğu takdirde 1000cc ile başlasa da olur sorun olmaz diye düşünüyorum.
2.el motora da maddiyat el verdiği sürece kesinlikle karşıyım.
Çocukluğumdan bu yana yeterince bisiklet, scooter, araba hatta son 3 yıldır da 300 metre ve üzeri büyüklükte gemi kullanan biri olarak üzerinde sıradan makine olan vitesli bir motosikleti kullanabileceğimi düşünüyorum. Bu yüzden önce git bi 3 teker al, scooter al gibi yorumları ciddiye almıyorum. Benim sizden istediğim Marka ve model tavsiyesi ve eger varsa bu makinelerle olan tecrübeleriniz.
Böyle bir açıklamak yapmak zorunda kaldığım icin de özür dilerim. Umarım ciddi kişiler üzerine alınmaz olumsuz eleştirilerimi.

Bu arada, insanın kendine güveni ile alakalı diil makineyi kavrama ile alakalı bişey 1000 cc ile sıfırdan motora binip binmemek. Daha aaa bu debriyaj mıymış bunu ne kadar cekiyoruz nerde kavrıyor derken 1000 cc altından gider ne olduğunu anlamazsın. Hiç sürmediğin için söylüyorum, atıyorum 1 ay bile sürsen tamam güvenin varsa bin dene... Ama şu dediğin bisiklet, scooter, araba ve gemi ile motorun hiç bir alakası yok. En çok scooter a benzer ama onla bile bariz fark var (vites/fren sistemi).

Madem bu aletleri kullandın kullanıyorsun şöyle düşünebilirsin;
- Sen hiç bir çocuğa ince lastikli yarış gidonlu yarış bisikletinde bisiklet sürmeyi öğretebilir misin?
- Arabayı hiç sürmeyen birine ferrari, porsche da öğretebilir misin? 1000 cc en az bi porsche kadar hızlı 0-100 yapar...

Motosiklet zor diil ama senin dediğin şekilde saçma... bayiden eve gelemezsin. Dönüşü farklı, kontrası ayrı, bakış diye bişey var cok sonra anlayıp aaa hakkatten de baktıgın yöne gidiyorsun falan diyeceksin, freni ayrı, ön mü arka mı sıkacaksın bilmeyeceksin (özellikle ani durumda veya toprak dik bi inişte, iniş ve dönüşte). 2. el sadece maddiyatla alakalı bir konu değil, konuya 5 bin e alır düşer kalkar 4 bin e satarım olarak da bakabilirsin. Bu arada hiç bir motorcu motoru ile uzun yıllar geçirmiyor. Sende bu gun 200 luk de alsan 300 luk de alsan 1-2 seneye 600-700 luk isteyecek elindekini satacaksın ikinci el olarak :)

logaritma
16 Ocak 2019, 16:07
niye okuduğunu bazı arkadaşlar anlamak istemiyor..

niye illa zorla kendi doğrusunu empoze etmeye çalışıyor..

niye konuyu açanın istediği dışında saçma sapan motorlar öneriliyor..

Arkadaşın dediği kısaca şu


Sizden isteğim 250-300-400cc başlangıç enduro tavsiyesi. Neden tavsiye ettiğinizi de yazarsanız çok memnun olurum. Motoru sıfır almak istiyorum 2.el düşünmüyorum ve 650 cc gibi bir hacime de gözüm kesmez.
Saygılar sevgiler ve selametler.

Olay bu arkadaş sıfır 250-300-400 cc arası bir motor önerin demiş.. o kadar.. 650cc lik motor önerenmi istersin yok o fiyata bu alnır diyenlermi istersin yok efendim 300cc ye o para verilirmi diyenlermi istersin.. yahu size ne .. arkadaş ne istediğini yazmış.. isterse 300cc lik enduro önerin fiyatı 100 bin lira olsun alıp almamak arkadaşa kalmış ama arkadaşın istediği kriterde motor önerin.. yok efendin 300cc ye o parayı vericeğine 650cc lik şu motor alınırmış .. alınır tabide arkadaş onu istemiyor zorla niye adama bir şeyleri empoze etmeye çalışıyorsunuz..

levend84
16 Ocak 2019, 16:22
2.el Crf 250 L ile biraz tecrube kazanmanin sana zarari olmaz.

Daha sonra yuksek cc lere yürü..

Zeybeks
16 Ocak 2019, 17:36
niye okuduğunu bazı arkadaşlar anlamak istemiyor..

niye illa zorla kendi doğrusunu empoze etmeye çalışıyor..

niye konuyu açanın istediği dışında saçma sapan motorlar öneriliyor..

Arkadaşın dediği kısaca şu



Olay bu arkadaş sıfır 250-300-400 cc arası bir motor önerin demiş.. o kadar.. 650cc lik motor önerenmi istersin yok o fiyata bu alnır diyenlermi istersin yok efendim 300cc ye o para verilirmi diyenlermi istersin.. yahu size ne .. arkadaş ne istediğini yazmış.. isterse 300cc lik enduro önerin fiyatı 100 bin lira olsun alıp almamak arkadaşa kalmış ama arkadaşın istediği kriterde motor önerin.. yok efendin 300cc ye o parayı vericeğine 650cc lik şu motor alınırmış .. alınır tabide arkadaş onu istemiyor zorla niye adama bir şeyleri empoze etmeye çalışıyorsunuz..

Dusuncelerimin, duygularimin tercümani :)) Konu basligi ilgimi cekiyor, zira benim de merak ettigim soru ama iki sayfa boyunca sacma sapan yazilar okumak zorunda kaliyorum :)

arndiol
16 Ocak 2019, 17:41
az daha çıkar ybr al :queen:

yukardaki arkadaşlara katılıyorum, illa "şöyle yap böyle yap" diyorlar.

size ne ulen.

adam isterse 1100 cc ile başlar isterse bisikletle başlar. adamın sorduğu soru ile verilen cevaplar alakasız.

F burgaz
16 Ocak 2019, 18:59
Yazmaya korkuyorum ama ben 700 cc ile başlayıp 500 km sonra 1200 cc ve 1000cc ye geçtim🤭🤫

mavzer-i
16 Ocak 2019, 19:10
Yazmaya korkuyorum ama ben 700 cc ile başlayıp 500 km sonra 1200 cc ve 1000cc ye geçtim����

oda bişey mi. ben bi buçuk sene önce 800 cc ile başladım ve hala ölmedim. ama motoru yükseltmedim de :D

logaritma
16 Ocak 2019, 20:00
bu hacim işi göreceli bu forumda on binlerce defa belki yazıldı çizildi.. arkadaşım motora başlıycakdı çevresindeki herkes 250 lik al 125 lik al demişler bana sordu dedim git nc700 al niye nc al dedim adam 2.10 boy 100 kiloluk adam 250 lik ne söylesem altında bisiklet kalırdı nc ye bir kaç ay bindi sattı şimdi at si var.. bunun tam terside var çevremde onlarca arkadaşımda yüksek hacimlerden 250-400cc arasına indiler..

seyyah adam için gezen km yapan adam için yakıt önemlidir.. bendede hep yüksek hacimler vardı tdm 850 öncesi vn900 falan ne zaman bu x10 u aldım ekonomi neymiş anladım ben gezmiyormuşum onuda anladım.. motor az yakdıkça otomatik üstünden inesinde gelmiyor gezdikçe geziyor km yaptıkça yapıyorsun farkında olmadan..

haftasonu gezmelik yada akşam çıkarım bir tur atar girerim diyen kardeşde istediğini alsın isterse 1400cc lik makina alsın ona koymaz yol ve km yapmıycağı için..

motor ihtiyaç merkezli bir makinadır zaten bu bilince kavrama ulaşdıkmı bu ülkede motor kültürü oturucak.. kim daha uzağa işiycek mantığıyla hacim yükselttikçe yekseltmek değildir..

20 yıllık dostumda 20 yıldır 250-300 den yukarı çıkmadı . şu anda yeni xmas300 var ondan önce xmas 250 si vardı.. adam tanıdım tanıyalı 250cc yi geçmedi 20 yıldır onun yaptığı km yide şu forumda bile az insan yapmışdır sabah akşam motorun üstünden inmez.. kar dışında.. yağmur boran fırtına olsa gene sürer.. bundan önceki xmas 250 sini 60 binde sattı .. bu motoruda şu anda bir kaç ayda 12 bine dayandırdı.. yıllarca kafasına girmeye çalışdık al bir yüksek hacim şunu al bunu al şu motorunu satıyormuş alalım sana gel .. yok dedi hep ben sizin gibi amaç olarak değil araç olarak görüyorum işimi görüyor dedi.. geç olsada bende onun kafaya yeni yeni gelmeye başladım..

ibrahimr
16 Ocak 2019, 22:08
bence 310cc gs yaramaz para israfi tamamen v-storm 250 guzel makinedir lastikleride guzel geliyor versys 300 demislerde butce zorlarim yazmis adam zenginim degil bence 9000 euroya alinmaz 12 bin e 600 unu almak daha mantikli trk502 var su aralar herkesin konusup konusup toz kondurmadigi motor bence bir bak derim ama garanti is v-storm olucaktir

Ustam v stormu denedim, çok hantal makine geldi bana. Düşük devirlerinde ölü gibi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------

3 sayfa paylaşım olmuş herkese çok teşekkür ederim. Hepsini okudum, tek tek cevap vermek zaman alacağı için her mesajın cevabını tek bir yerde toplamaya çalışacağım.
Öncelikle bir meslektaşım yazmış hava atma diye :) Hava atmak değil de bisiklete bile binmemiş bir insanın motora başlaması ile çoğu aracı kullanmış bir insanın motora başlaması arasında fark vardır kavramak açısından bunu anlatmak istedim. Ayrıca vitessiz motoru rahatlıkla kullanabiliyor, motorun trafikteki yerine aşinayım. Vitesli motoru 5-6 yıl önce aralıklarla kullandım ama yeni motosiklet almadan önce tekrar pratik yapacağım.

1.78 boy 74-78 arası kilo.

Kesinlikle önceliğim Honda veya yamahadan motosiklet eğitimi almak. Sonrasında ekipmanlarımı tamamlayacağım en son olarak bayiye gidip motosikletimi alacağım.

Bütçe konusuna da açıklık getireyim. Evet 40 bin lira da bütçe ayırabilirim motosiklet için. Fakat benim sizden istediğim harcadığım paraya değer mi? Sizin tecrübeleriniz okuyarak karar vereceğim buna. Yani sonuçta 15 bin liralık motosiklet de alabilirim. Beni üzmeyecek, yolda koymayacak, servisin yolunu aşındırıp da beni motordan soğutmayacak bir şey arıyorum.

Cc konusunda yeni başlayan 125cc alır atasözünü aklım almıyor. Bu kişinin alacağı riske ve kendine güvenine bağlı bir şeydir. 250cc ve 1000cc ilk motorun riski farklıdır. Bir arkadasım dusuk devirlerde yüksek cc motorun kontrolünden bahsetmiş. Onun yorumuna kesinlikle katılıyorum. 150 kiloluk bir motorla 250 kiloluk bir motorun zaptı ayni olmaz. Bu yüzden 250 300 maksimum 400cc ilk motorlara bakıyorum ama gerek masraflar gerek vergiler ve 2.el piyasasından dolayı 250 tercihimdir.

Tarz olarak enduro desem de 250lik enduro tipler sınırlı olduğu için mt25 de güzel bir tercih olabilir elbet. Sonuçta motorda deneyim kazanmak istiyorum ilk olarak. Motosiklet kullanımıma iyice adapte olduktan sonra enduroya ve uzun yola çıkacağım.

Ve son olarak 250likle uzun yola gidilmez demeyin insanlar vespa ile dünya turu yapıyor; bu rahatına düşkünlüğünle alakalı bir şeydir :))

Tekrardan herkese teşekkürler, selametler dilerim. Tekeriniz düz bassın.

Zeybeks
16 Ocak 2019, 22:35
Ustam v stormu denedim, çok hantal makine geldi bana. Düşük devirlerinde ölü gibi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------

3 sayfa paylaşım olmuş herkese çok teşekkür ederim. Hepsini okudum, tek tek cevap vermek zaman alacağı için her mesajın cevabını tek bir yerde toplamaya çalışacağım.
Öncelikle bir meslektaşım yazmış hava atma diye :) Hava atmak değil de bisiklete bile binmemiş bir insanın motora başlaması ile çoğu aracı kullanmış bir insanın motora başlaması arasında fark vardır kavramak açısından bunu anlatmak istedim. Ayrıca vitessiz motoru rahatlıkla kullanabiliyor, motorun trafikteki yerine aşinayım. Vitesli motoru 5-6 yıl önce aralıklarla kullandım ama yeni motosiklet almadan önce tekrar pratik yapacağım.

1.78 boy 74-78 arası kilo.

Kesinlikle önceliğim Honda veya yamahadan motosiklet eğitimi almak. Sonrasında ekipmanlarımı tamamlayacağım en son olarak bayiye gidip motosikletimi alacağım.

Bütçe konusuna da açıklık getireyim. Evet 40 bin lira da bütçe ayırabilirim motosiklet için. Fakat benim sizden istediğim harcadığım paraya değer mi? Sizin tecrübeleriniz okuyarak karar vereceğim buna. Yani sonuçta 15 bin liralık motosiklet de alabilirim. Beni üzmeyecek, yolda koymayacak, servisin yolunu aşındırıp da beni motordan soğutmayacak bir şey arıyorum.

Cc konusunda yeni başlayan 125cc alır atasözünü aklım almıyor. Bu kişinin alacağı riske ve kendine güvenine bağlı bir şeydir. 250cc ve 1000cc ilk motorun riski farklıdır. Bir arkadasım dusuk devirlerde yüksek cc motorun kontrolünden bahsetmiş. Onun yorumuna kesinlikle katılıyorum. 150 kiloluk bir motorla 250 kiloluk bir motorun zaptı ayni olmaz. Bu yüzden 250 300 maksimum 400cc ilk motorlara bakıyorum ama gerek masraflar gerek vergiler ve 2.el piyasasından dolayı 250 tercihimdir.

Tarz olarak enduro desem de 250lik enduro tipler sınırlı olduğu için mt25 de güzel bir tercih olabilir elbet. Sonuçta motorda deneyim kazanmak istiyorum ilk olarak. Motosiklet kullanımıma iyice adapte olduktan sonra enduroya ve uzun yola çıkacağım.

Ve son olarak 250likle uzun yola gidilmez demeyin insanlar vespa ile dünya turu yapıyor; bu rahatına düşkünlüğünle alakalı bir şeydir :))

Tekrardan herkese teşekkürler, selametler dilerim. Tekeriniz düz bassın.

Sordugunuz hususta cevap aldiginizi belirtmissiniz ancak soylemeden gecemeyecegim. Her ne kadar Mt25 naked olarak satilsa da oturus pozisyonu ve devri dikkate alındığında naked ile alakasi olmayan bir makine. Ben mt-25 ile r25 arasinda karenaj disinda fark gormemekteyim. Bu kadar egik kullanimli bir naked olamaz. Gidon yukseltme ve geri cekme kullanmama ragmen egilmek zorunda kaliyordum. Sadece belirtmek istedim

logaritma
16 Ocak 2019, 22:52
250cc lik motorla uzunyol yaplmaz diyen insan bilgisiz insandır o insanla sohbet bile etme o insana bilgi bile danışma seni yanlış yönlendirir.. tahminim motor bilgisi olmıyan motor sürmeyi motordan anlamak sanan eğitimsiz cahil bir kesim var ..

uzatmıycam benim çevremde dolu insanlar 150,250 c.c motorlarla konya,izmir,antalya,trabzon,ordu daha aklıma gelmiycek yollar yaptılar. bu forumda rahmetli ümmet pertikan abimiz vardı 125cc lik mondial scooter ile türkiye turu attı defalarca bu forumda konusu var gezilerine bakabilirsin.. keza daha yeni 100cc lik cub motor ile bulgaristan yunanistan gezisi yaptı forumdan bir üyemiz..

yetmezse ybr 125 ile bir türk çift dünyayı geziyorlar en son amerikadalardı . onunda konusunu bu forumda açmışdım.. 125cc lik motorla dünyayı geziyorlar gitmedikleri yer kalmadı..

ben 90 lı yıllarda virago 250 ile izmirden istanbula geldim kaldıki o yıllarda yollar çok kötüydü böyle duble falan da değildi bütün yol tek şeritti.. bursadan bir kardeşim rica etti tecrübesi yokmuş gv250 sini aldım istanbula getirdim..

kısaca bazı insanlar altlarında yüksek hacim motorlarda olsa tırsıyor yol yapamıyor başkalarıda yol yapmasın diye çamur atıyor.. böyle şahsen tanıdığım arkadaşlarımda var adamda 800 lük 1000 lik makine var daha istanbul sınırlarından dışarı adım atmamış semtten semte sahile cafeye teme bir gazlamaya çıkıyor ..

Yani takılma bunlara insanın içinde olucak içinde olursa millet bisikletle dünya turuna çıkıyor bırak motoru.. bir türk çift 125cc lik motorla dünya turu atıyor .. cub motorla forumdan üyemiz bulgaristan yunanistana gidip geliyor..

ama forumda konu açsan 250cc lik motorla istanbuldan izmire gidicem diye .. seyret şenliği .. yorumları direk şimdiden yazıyım yapılmaz,ölürsün,riskli, otobüs geçer kamyon sollar uçak ezer martı bıçar ... :)

Nikkfurie
16 Ocak 2019, 23:08
250cc lik motorla uzunyol yaplmaz diyen insan bilgisiz insandır o insanla sohbet bile etme o insana bilgi bile danışma seni yanlış yönlendirir.. tahminim motor bilgisi olmıyan motor sürmeyi motordan anlamak sanan eğitimsiz cahil bir kesim var ..

uzatmıycam benim çevremde dolu insanlar 150,250 c.c motorlarla konya,izmir,antalya,trabzon,ordu daha aklıma gelmiycek yollar yaptılar. bu forumda rahmetli ümmet pertikan abimiz vardı 125cc lik mondial scooter ile türkiye turu attı defalarca bu forumda konusu var gezilerine bakabilirsin.. keza daha yeni 100cc lik cub motor ile bulgaristan yunanistan gezisi yaptı forumdan bir üyemiz..

yetmezse ybr 125 ile bir türk çift dünyayı geziyorlar en son amerikadalardı . onunda konusunu bu forumda açmışdım.. 125cc lik motorla dünyayı geziyorlar gitmedikleri yer kalmadı..

ben 90 lı yıllarda virago 250 ile izmirden istanbula geldim kaldıki o yıllarda yollar çok kötüydü böyle duble falan da değildi bütün yol tek şeritti.. bursadan bir kardeşim rica etti tecrübesi yokmuş gv250 sini aldım istanbula getirdim..

kısaca bazı insanlar altlarında yüksek hacim motorlarda olsa tırsıyor yol yapamıyor başkalarıda yol yapmasın diye çamur atıyor.. böyle şahsen tanıdığım arkadaşlarımda var adamda 800 lük 1000 lik makine var daha istanbul sınırlarından dışarı adım atmamış semtten semte sahile cafeye teme bir gazlamaya çıkıyor ..

Yani takılma bunlara insanın içinde olucak içinde olursa millet bisikletle dünya turuna çıkıyor bırak motoru.. bir türk çift 125cc lik motorla dünya turu atıyor .. cub motorla forumdan üyemiz bulgaristan yunanistana gidip geliyor..

ama forumda konu açsan 250cc lik motorla istanbuldan izmire gidicem diye .. seyret şenliği .. yorumları direk şimdiden yazıyım yapılmaz,ölürsün,riskli, otobüs geçer kamyon sollar uçak ezer martı bıçar ... :)

üstad güzel yazmışsın ufak cc ile de bisikletle de uzun yola gidilir lakin keyif kısmı eksik kalıyor bence , yani etrafı seyrede seyrede giden şeftali ağacı gördü dur , çeşme gördü dur yapan adam kendince başka bir keyif alıyordur eyvallah , ama ufak cc heleki artçılı , çantalı , yüklü seyahat ediyorsanız insanı rampada , sollamada vs bunaltıyor yahu , ha bide arkana yeni nesil kamyonlardan biri dayanırsa eyvah eyvah afedersin adamın mabadından ter süzülür , ben bi kez xmax ile İst. Bursa yaptım , tövbe ettim dahada gitmem :D

logaritma
16 Ocak 2019, 23:14
üstad güzel yazmışsın ufak cc ile de bisikletle de uzun yola gidilir lakin keyif kısmı eksik kalıyor bence , yani etrafı seyrede seyrede giden şeftali ağacı gördü dur , çeşme gördü dur yapan adam kendince başka bir keyif alıyordur eyvallah , ama ufak cc heleki artçılı , çantalı , yüklü seyahat ediyorsanız insanı rampada , sollamada vs bunaltıyor yahu , ha bide arkana yeni nesil kamyonlardan biri dayanırsa eyvah eyvah afedersin adamın mabadından ter süzülür , ben bi kez xmax ile İst. Bursa yaptım , tövbe ettim dahada gitmem :D

Gitmek var , gezmek var.. sen bursada işim var dersin vasıta olarak motoru seçersin o başka .. ama gezmeye bursaya gidelim dersin o bambaşka..

ufoz
16 Ocak 2019, 23:18
O dünya turu yapan Türk çift iki gün önce 120.000 km devirmiş kuryeden çıkma iki 125cc ile İstanbuldan yola çıktılar. Hedef Alp'lere gitmek.
Şu an ya Yunanistandalar yada Yunanistandan çıkmak üzereler.

Bu arada bende 4-5 mayıs 2019 için İstanbul -Bulgaristan Pazaryeri hedefi koydum. 500km git 500km gel şeklinde.

Amacım FAI şemsiyesi altında düzenlenen Uzay Modelleri yarışması dünya kupasında, daha önce altın gümüş bronz madalyaları süpürmüş Türk ekiplere destek olmak.

Motorum 125cc :)