PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Başlangıç enduro yardım lütfen



Sayfa : 1 [2]

melez
17 Ocak 2019, 01:12
O dünya turu yapan Türk çift iki gün önce 120.000 km devirmiş kuryeden çıkma iki 125cc ile İstanbuldan yola çıktılar. Hedef Alp'lere gitmek.
Şu an ya Yunanistandalar yada Yunanistandan çıkmak üzereler.

Bu arada bende 4-5 mayıs 2019 için İstanbul -Bulgaristan Pazaryeri hedefi koydum. 500km git 500km gel şeklinde.

Amacım FAI şemsiyesi altında düzenlenen Uzay Modelleri yarışması dünya kupasında, daha önce altın gümüş bronz madalyaları süpürmüş Türk ekiplere destek olmak.

Motorum 125cc :)

mazoşist misin?

Lazasker
17 Ocak 2019, 02:06
Boy sorununuz olmazsa CRF Rally tavsiye ederim. Gerçi boy sorun olmaz da ilk motosiklet tecrübesinde biraz sorun olabilir belki...
Az yakar, gitmesi için ise herhangi bir yol yeterlidir. Asfalt, dağ, bayır, çamur, kar... Amortisörleri yumuşacık. Çukur, kasis falan dinlemez. Asfalt sürüşü de son derece keyifli... Heybetlidir de. 1000cc supersport ile yan yana gelse bile ezik durmaz. Piyasası da var, aksesuarları da... Uzun yol için sele biraz popoyu üzebilir. Onun da çözümünü bulursunuz.

Palazar
17 Ocak 2019, 03:52
Mt 25 icin hangi gidon yukseltme aparatini kullandiniz acaba? Ben de ayni sekilde yapmayi dusunuyorum...

waldorf
17 Ocak 2019, 08:20
250cc lik motorla uzunyol yaplmaz diyen insan bilgisiz insandır o insanla sohbet bile etme o insana bilgi bile danışma seni yanlış yönlendirir.. tahminim motor bilgisi olmıyan motor sürmeyi motordan anlamak sanan eğitimsiz cahil bir kesim var ..

uzatmıycam benim çevremde dolu insanlar 150,250 c.c motorlarla konya,izmir,antalya,trabzon,ordu daha aklıma gelmiycek yollar yaptılar. bu forumda rahmetli ümmet pertikan abimiz vardı 125cc lik mondial scooter ile türkiye turu attı defalarca bu forumda konusu var gezilerine bakabilirsin.. keza daha yeni 100cc lik cub motor ile bulgaristan yunanistan gezisi yaptı forumdan bir üyemiz..

yetmezse ybr 125 ile bir türk çift dünyayı geziyorlar en son amerikadalardı . onunda konusunu bu forumda açmışdım.. 125cc lik motorla dünyayı geziyorlar gitmedikleri yer kalmadı..

ben 90 lı yıllarda virago 250 ile izmirden istanbula geldim kaldıki o yıllarda yollar çok kötüydü böyle duble falan da değildi bütün yol tek şeritti.. bursadan bir kardeşim rica etti tecrübesi yokmuş gv250 sini aldım istanbula getirdim..

kısaca bazı insanlar altlarında yüksek hacim motorlarda olsa tırsıyor yol yapamıyor başkalarıda yol yapmasın diye çamur atıyor.. böyle şahsen tanıdığım arkadaşlarımda var adamda 800 lük 1000 lik makine var daha istanbul sınırlarından dışarı adım atmamış semtten semte sahile cafeye teme bir gazlamaya çıkıyor ..

Yani takılma bunlara insanın içinde olucak içinde olursa millet bisikletle dünya turuna çıkıyor bırak motoru.. bir türk çift 125cc lik motorla dünya turu atıyor .. cub motorla forumdan üyemiz bulgaristan yunanistana gidip geliyor..

ama forumda konu açsan 250cc lik motorla istanbuldan izmire gidicem diye .. seyret şenliği .. yorumları direk şimdiden yazıyım yapılmaz,ölürsün,riskli, otobüs geçer kamyon sollar uçak ezer martı bıçar ... :)



O zaman ben bilgisiz bir insanım, kimseye de akıl vermeyeyim öyle mi ?
Biz 250 cc kullanmadık mı? Motorumuz 250 cc diye uzun yol yapmadık mı ?
Yazmışsınız çok güzel örnekler ama bunlar neyi kanıtlıyor ?
50 cc motor ile bütün avrupayı gezdi diye, 50 cc her yola gelir denir mi?
Çevrenizde o kadar insan varmış 150,250 cc ile uzun yol yapan, sordunuz mu hiç büyük cc versem bir daha küçük cc ile yola çıkar mısın diye ?

250 cc ile uzun yol yapılmaz diyene, motor bilgisi olmayan, motor sürmeyi motordan anlamak sanan cahil insandır demişsiniz.
Lütfen bana, 100-120 ile giderken bağıran motor kullanmanın çekici yanını söyler misiniz?
100 ile giderken acil durum olduğunda neden 2 vites düşürmenin hoş olduğunu söyler misiniz?
1 saat 100-120 gidince 15 dakika el ayak açma hareketi yapmanın neresi keyifli söyler misiniz?

Anlamıyorum neyi kanıtlamaya çalışıyorsunuz ? Neden bu kadar kesin ve kati cümleler kuruyorsunuz.
Bir insanın ybr ile Türkiye turu yapıp keyif alması için işsiz olması gerekir.
Eğer benim gibi haftasının en az 5 iş gününü, haftasonu olsa da motora binsem diye sabırsızlıkla yaşayan biri iseniz emin olun 250 cc ile uzun yol yapılmaz siz de dersiniz.

Bir cahil olarak fikrinize de saygım sonsuz lakin çok katılamıyorum.

arndiol
17 Ocak 2019, 08:33
Her motosiklet ile uzun yol yapılır, yoruculuğu tehlikesi vs. sürücüyü ilgilendirir.


50 cc motor ile izmirden istanbul a gider miyim? Evet giderim.

800 cc ile gider miyim? giderim



125 cc ile bu yolculuk zor olacaktır, ama yapılır mı? yapılır.

bitti.

Hemen yok gidilmez yok olmaz demeye başlamayın saçma saçma. sanki adam sizi artçı olarak alıyor da gidilmez diyorsunuz.

Riptalon
17 Ocak 2019, 08:49
Sıfır alacağınızı düşünürsek, Suzuki V-Strom 250 kesinlikle önermem. Adv kanı olduğunu hiç düşünmüyorum. Bildiğiniz modifiyeli Inazuma. Versys 300, BMW G310 GS olabilir. Bunların arasından ise kesinlikle BMW derim. Versys amacına daha uygun olsa da Kawasaki servisleri ve fiyatları saçını başını yoldurtur. BMW her şekilde daha idare edilebilir olacaktır. Ben 13.000 km Benelli TRK 502 kullandım. Şekil şemal çok iyi, dengesi, gidişi tatminkar ama 235 kilo hatta çantalarla 250 kilo şehir içinde beni oldukça yordu ve artık şehir içinde scooter tercih ediyorum. Açıkçası yaza kadar ikinci motor olarak hafif bir BMW düşüncem oluştu. Marka ve servis olarak güvenim tam. Pahalı vs. vs. diyen arkadaşlar farkında değil ki Honda, Yamaha servisleri dahi haddinden fazla pahalı ve motorları çok sık servise alıyorlar.

Ayrıca 250 cc ile başlanmaz diyen arkadaşlara bir şey söylemek isterim. Hayatınızda daha büyük motor kullandınız mı bilmiyorum ama 250 cc motorların en hızlısı bile gitmiyor. Evet R25 de dahil. Bildiğin gitmiyor hiçbiri. Korkulacak hiç bir tarafları yok ve bir kaç aya canınızı sıkarlar. Yok kafam çalışmıyor ben 50 cc de kullansam gördüğüm ilk direğe girebilirim diyorsanız zaten bu işe başlamamalısınız.

Cyan
17 Ocak 2019, 09:04
Benim bir arkadaş Inazuma almıştı uzun yol yapmak için (ilk motoru), senesini görmeden CB500F ile değiştirdi - ki bana göre o da yetersiz (konfor olarak). Her ikisiyle de uzun yol yapılır tabi ama ancak mecburiyetten. (Bunu 250cc scooter'la bagajlı ve yolculu İstanbul - İzmir - Foça - İzmir - Bodrum - Ayvalık - İstanbul yapmış biri olarak yazıyorum...) Keza daha büyük aletlerle uzun yol yapmak daha keyifliyken modele göre şehiriçi kullanımı keyifsizleşebilir, bunlara ancak binecek insan tecrübe ederek / tecrübesi sonucu karar verebilir; herkes aynı değil, dolayısıyla beklentileri de farklı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:02 ----------

Keşke hepimizin bütçesi yeri elverse de garajımızda 2-3 motosiklet olabilse...

MrMud
17 Ocak 2019, 09:58
Dostum öncelikle senin sorduğun motosiklet tipi enduro değil ADV, Allah Muhammed aşkına GS,multistrada,S1000XR gibi motorlara enduro demekten vazgeçin.
Enduro aramıyosun sen, ADVENTURE (ADV) arıyosun.
130 kilodan ağır motor enduro olmaz, 300 kiloluk motorun enduro olacağını iddia eden varsa arazide peşime takılıp 10dk hayatta/ayakta kalmaya çalışsın sonra tekrar konuşalım.

RoofRoof
17 Ocak 2019, 10:31
Dostum öncelikle senin sorduğun motosiklet tipi enduro değil ADV, Allah Muhammed aşkına GS,multistrada,S1000XR gibi motorlara enduro demekten vazgeçin.
Enduro aramıyosun sen, ADVENTURE (ADV) arıyosun.
130 kilodan ağır motor enduro olmaz, 300 kiloluk motorun enduro olacağını iddia eden varsa arazide peşime takılıp 10dk hayatta/ayakta kalmaya çalışsın sonra tekrar konuşalım.

Çoğu ADV bile değil sport touring

Zeybeks
17 Ocak 2019, 11:10
Mt 25 icin hangi gidon yukseltme aparatini kullandiniz acaba? Ben de ayni sekilde yapmayi dusunuyorum...
https://m.n11.com/mt-25-gidon-yukseltme-ve-geri-cekme-aparati-P198189652 Bunu kullanmistim Hocam

Metehan07-70
17 Ocak 2019, 11:15
Çoğu ADV bile değil sport touring

Çoğu sport touring bile değil, touring.

Sonuç olarak bence Gs ve Versys i kıyasla, imkanın var ise test et öyle karar ver. Ama şunu unutma, bir kaç ay sonra satmak istersen, konuda adı geçen diğer tüm motorlardan daha geç satılma olasılığı yüksek.
Bir de herkeste başladığı cc yi sürekli bir yükseltme eğilimi var, ben de tam tersi, misal şu an için bana 250 cc her türlü yetiyor bu en fazla 500-600 cc olur. Motosiklet almak ta zor artık, ama işletmek daha da zor.

MrMud
17 Ocak 2019, 12:38
Çoğu ADV bile değil sport touring

O konuya hiç gelme hocam, daha bunu aşamadık.

logaritma
17 Ocak 2019, 13:06
O konuya hiç gelme hocam, daha bunu aşamadık.

Bunda insanların bir suçu yok nasıl görmüşlerse öyle gidiyor.. misal kawasaki türkiyenin sitesinde versysler enduro olarak geçiyor ama avrupa kawasaki resmi sitesinde adv olarak geçiyor. sıfır motor almaya gidiyorsun galeriye ordaki çalışan arkadaşa enduro bakıyrom diyorsun sana adv yada cross tourer tarzı motorları gösteriyor.. yani bizde kemikleşmiş bu işler..

Competition motorların çoğuda cross diyoruz ,cruiser choper diyoruz, ss racing diyoruz,heritage tiplere cafe racer diyoruz .. yani çokda şeet etmemek lazım anlımıyormuyuz birbirimizi anlıyoruz o kısmı önemli.. anlıyorsan sorun yok..

evo8
17 Ocak 2019, 13:12
Herkesin yaşadığı, doğrusu, deneyimi farklı. Bir tane guru seçelim o zaman foruma o cevap versin sadece başka kimse yazmasın. Herkes bi şekilde fikrini deneyimini paylaşmış iyi niyeti ile... 1000 cc ile başlama diyen adam burdaki arkadaşı düşünerek riskli olduğunu düşünerek kendince korumak için iyi niyeti ile yazmış, 250 cc ile uzun yol yapılmaz diyen arkadaş yine bir şekilde deneyimlemiş eziyet olmuş zevk almamış onu yazmış. Ne var bunda?

12-15 tane ayrı motor türü var, ayrı tarz var, ayrı kullanım alanı var. Herkes dili döndüğünce fikrini anlatmaya çalışıyor. Forumda biri birşey sorunca "ne halin varsa gör banane" ye mi dönsün forum?

Ben şurda yurtici motorlu kurye gelince bile kuryeden birşeyler öğrenmeye çalışıyorum. Biraz başkalarının fikrine de saygı gösterin, başkalarının iyi niyetinden de emin olun, başkalarının deneyiminden de birşey öğrenmeye çalışın... herşey cok daha kolay olur.

MrMud
17 Ocak 2019, 13:17
Bunda insanların bir suçu yok nasıl görmüşlerse öyle gidiyor.. misal kawasaki türkiyenin sitesinde versysler enduro olarak geçiyor ama avrupa kawasaki resmi sitesinde adv olarak geçiyor. sıfır motor almaya gidiyorsun galeriye ordaki çalışan arkadaşa enduro bakıyrom diyorsun sana adv yada cross tourer tarzı motorları gösteriyor.. yani bizde kemikleşmiş bu işler..

Competition motorların çoğuda cross diyoruz ,cruiser choper diyoruz, ss racing diyoruz,heritage tiplere cafe racer diyoruz .. yani çokda şeet etmemek lazım anlımıyormuyuz birbirimizi anlıyoruz o kısmı önemli.. anlıyorsan sorun yok..

Dediklerine bakınca demek istediğimi net anlattığını fark edebiliyorum hocam, olsun yavas yavas olur :)
Geriden de gelsek geliyoruz en azından :)

RoofRoof
17 Ocak 2019, 13:26
Herkesin yaşadığı, doğrusu, deneyimi farklı. Bir tane guru seçelim o zaman foruma o cevap versin sadece başka kimse yazmasın. Herkes bi şekilde fikrini deneyimini paylaşmış iyi niyeti ile... 1000 cc ile başlama diyen adam burdaki arkadaşı düşünerek riskli olduğunu düşünerek kendince korumak için iyi niyeti ile yazmış, 250 cc ile uzun yol yapılmaz diyen arkadaş yine bir şekilde deneyimlemiş eziyet olmuş zevk almamış onu yazmış. Ne var bunda?

12-15 tane ayrı motor türü var, ayrı tarz var, ayrı kullanım alanı var. Herkes dili döndüğünce fikrini anlatmaya çalışıyor. Forumda biri birşey sorunca "ne halin varsa gör banane" ye mi dönsün forum?

Ben şurda yurtici motorlu kurye gelince bile kuryeden birşeyler öğrenmeye çalışıyorum. Biraz başkalarının fikrine de saygı gösterin, başkalarının iyi niyetinden de emin olun, başkalarının deneyiminden de birşey öğrenmeye çalışın... herşey cok daha kolay olur.

Birader ben öyle öğrendim diye elmaya armut demenin anlamı yok. 1000RR'a biri enduro deyince kim Allah belanı versin sen sus dedi.

MrMud
17 Ocak 2019, 13:33
Birader ben öyle öğrendim diye elmaya armut demenin anlamı yok. 1000RR'a biri enduro deyince kim Allah belanı versin sen sus dedi.

Melez'e sor mesela, scooter motor bile değil diyor adam :D
Allah belanı versin sus dememiş kimse değil mi ama :D

Cyan
17 Ocak 2019, 16:01
Heritage Yamaha'nın özel pazarlama deyimi, asıl genel kabul gören anlaşılan klasman Retro diye biliyorum ben. Ki aslında bu da burada bahsedilen adv enduro sport touring gibi bir klasman değil, bir görsel tasarım sınıflandırması aslında.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------

Enduro da çok karışık iş; şu anki tanım Mr.Mud'ın açtığı konudaki gibi ama ilk enduro lafı çıktığında sanki bugünkü adv anlamına geliyordu gibi algıladım ben hep.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:00 ----------

Enduro da Mr.Mud'ın açtığı konudaki anlama geliyor güncel olarak, ama ilk bu laf kullanıldığında sanki bugün adv denince anladığımız sınıf için kullanılıyordu diye anladım ben hep, karmaşa zamanla terimin anlamının değişmesinden çıkıyor herhalde?

MrMud
17 Ocak 2019, 17:27
Heritage Yamaha'nın özel pazarlama deyimi, asıl genel kabul gören anlaşılan klasman Retro diye biliyorum ben. Ki aslında bu da burada bahsedilen adv enduro sport touring gibi bir klasman değil, bir görsel tasarım sınıflandırması aslında.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------

Enduro da çok karışık iş; şu anki tanım Mr.Mud'ın açtığı konudaki gibi ama ilk enduro lafı çıktığında sanki bugünkü adv anlamına geliyordu gibi algıladım ben hep.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:00 ----------

Enduro da Mr.Mud'ın açtığı konudaki anlama geliyor güncel olarak, ama ilk bu laf kullanıldığında sanki bugün adv denince anladığımız sınıf için kullanılıyordu diye anladım ben hep, karmaşa zamanla terimin anlamının değişmesinden çıkıyor herhalde?

Evet isimlerin çoğu zamanla doğru veya yanlışa doğru sekillendi genelde.
Kimisi doğru anlamina kimisi yanlış anlamına.

Şahsen enduro-adventure konusunda, yaptıkları iş, kullanım amaçları, yarıştıkları turnuvalar ve etkinlikleri baz aldığımda, actigim konudaki sonuca varıyorum.

Kaldı ki arkadaşın dediği gibi, Kawasaki'nin avrupa resmi sitesinde Adventure kategorisinde olan Versys, Türkiye resmi sitesinde enduro olarak geciyor.
Kawasaki Avrupa ve Türkiye arasında olam hitap şeklinin farkına varmış olacak ki bu ufak detayı siteye yansıtmışlar, arayıcının kafası karışmasın demişler yada Adv motorları enduro diye iteleyelim demişler.

evo8
17 Ocak 2019, 17:32
Birader ben öyle öğrendim diye elmaya armut demenin anlamı yok. 1000RR'a biri enduro deyince kim Allah belanı versin sen sus dedi.

Elmayi armutu yazan bi kitabi varsa bu isin soyle bizde alip okuyalim

ufoz
17 Ocak 2019, 18:50
mazoşist misin?

Tek söyleyebileceğin bu mu?

Başka fikrin yok yani bu konu hakkında ...

Harbiden bayıyorsun...

ibrahimr
17 Ocak 2019, 21:23
Her konuya bir açıklık getirdik ama bu motoru al, sebepleri de şu şu şu diyen biri çıkmadı. Millet olarak çağ atladık :D

Cyan
17 Ocak 2019, 22:29
Oldu halbuki sizin kriter dahilinde iyi öneriler...

logaritma
18 Ocak 2019, 00:17
Heritage Yamaha'nın özel pazarlama deyimi, asıl genel kabul gören anlaşılan klasman Retro diye biliyorum ben.

Heritage yi bmw de kullanıyor.. Bmw R nite T serisi bmw de heritage diye geçer..

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------


Her konuya bir açıklık getirdik ama bu motoru al, sebepleri de şu şu şu diyen biri çıkmadı. Millet olarak çağ atladık :D

Ben uzun uzun hepsinin nedenini niçinini hayet detaylı yazdım.. versy anlattım, rx3 anlattım neden alabiliceğini , vstromun bu ikisinin arasında olduğunu söyledim.. versy varken vstorma girişmem şahsen dedim..

bmw ayrı oda güzel tvs hint motoru var üstünde ama kaliteli güzel bir motor ben sadece onu ne enduro ne adv artık ismine ne derseniz o gözle göremiyorum tasarımı basit geliyor gözüme .. yani sanki bmw tasarımının üstünde durmammış fazla hızlıca geçiştirmişler.. hoş gerçi motorunuda hintliden almış mühendisliği üstündede fazla kafa yormamışlar.. yani sanki piyasada düşük hacim bir motorumuz olsunda ne olursa olsun mantığında üretilmiş fazla üst seri bmw ler gibi titizlenilmemiş izlenimi veriyor bana..

evo8
18 Ocak 2019, 01:20
Heritage yi bmw de kullanıyor.. Bmw R nite T serisi bmw de heritage diye geçer..

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------



Ben uzun uzun hepsinin nedenini niçinini hayet detaylı yazdım.. versy anlattım, rx3 anlattım neden alabiliceğini , vstromun bu ikisinin arasında olduğunu söyledim.. versy varken vstorma girişmem şahsen dedim..

bmw ayrı oda güzel tvs hint motoru var üstünde ama kaliteli güzel bir motor ben sadece onu ne enduro ne adv artık ismine ne derseniz o gözle göremiyorum tasarımı basit geliyor gözüme .. yani sanki bmw tasarımının üstünde durmammış fazla hızlıca geçiştirmişler.. hoş gerçi motorunuda hintliden almış mühendisliği üstündede fazla kafa yormamışlar.. yani sanki piyasada düşük hacim bir motorumuz olsunda ne olursa olsun mantığında üretilmiş fazla üst seri bmw ler gibi titizlenilmemiş izlenimi veriyor bana..


Bunu G310GS için mi söylüyorsun? :cyclopsan TVS den bant kiralamışlar ama herşey almanyadan gidiyor orda montaj yapılıyor diye biliyorum. Yani TVS motor yok üstünde. Bu arada tipi tarzı gayet güzel aslında. klasik GS çizgileri var

logaritma
18 Ocak 2019, 01:41
Bunu G310GS için mi söylüyorsun? :cyclopsan TVS den bant kiralamışlar ama herşey almanyadan gidiyor orda montaj yapılıyor diye biliyorum. Yani TVS motor yok üstünde. Bu arada tipi tarzı gayet güzel aslında. klasik GS çizgileri var

motor innavsyon arge her şeyi tvs nin niye almanyadan parça gitsin ki hindistana adam kendi ürettiği motorun parçasını niye bmw den alsın..
gereksiz bir maliyet hemde çok .. üretim bandı ayrı bir şey sen al bu bantta benim motorumu kendi modellerine tak demişdir o ayrı bir şey ama motor tvs ye ait hatta tvs bu motoru kendi iki modelindede kullanıyor RR310 diye birde onun naked modelinde kullanıyor :)

ve hatta ek olarak ondaki motor bmw nin üstündeki motordan bir tık daha iyi tvs modellerinin üstünde tvs yeni nesil akıllı perfromans yakıt püskürtme sistemi geliştirmiş bmw de o sistem yok diye bir motorsiklet makalesinde okumuşdum aklımda yer etmiş..

Güzel motor en ufak lafım yok .. yani tvs den motoru alması bir şey ifade etmez motor güzel oldukdan sonra..

Görüntüye gelince yıl olmuş 2018 -2019 R1200 gs gibi F800 , f750gs gibi kasalardan sonra 310 nun görüntüsü bana çok yavan görünüyor eski kasa 2002-2003 model f650 gs lere benziyor.. onun daha minyatürü diyelim.. yavru bir R1200gs tarzında görüntüsünde olsaymış hem bmw nin çizgilerini taşırdı hemde efsane güzel bir kasa olurdu..

Ve yüksek ihtimal tahminim bir sonraki yeni kasa 310 da öyle yapıcaklar bence..

ibrahimr
18 Ocak 2019, 02:32
Heritage yi bmw de kullanıyor.. Bmw R nite T serisi bmw de heritage diye geçer..

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------



Ben uzun uzun hepsinin nedenini niçinini hayet detaylı yazdım.. versy anlattım, rx3 anlattım neden alabiliceğini , vstromun bu ikisinin arasında olduğunu söyledim.. versy varken vstorma girişmem şahsen dedim..

bmw ayrı oda güzel tvs hint motoru var üstünde ama kaliteli güzel bir motor ben sadece onu ne enduro ne adv artık ismine ne derseniz o gözle göremiyorum tasarımı basit geliyor gözüme .. yani sanki bmw tasarımının üstünde durmammış fazla hızlıca geçiştirmişler.. hoş gerçi motorunuda hintliden almış mühendisliği üstündede fazla kafa yormamışlar.. yani sanki piyasada düşük hacim bir motorumuz olsunda ne olursa olsun mantığında üretilmiş fazla üst seri bmw ler gibi titizlenilmemiş izlenimi veriyor bana..

Ustam seni tenzih ederim, birkaç arkadaş daha yardımcı oldu ama forum olarak açılan başlıklardan çok uzaklaşıyoruz galiba. Bir süre sonra her konu kişiler arasında tartışmaya dönüyor tecrübe ve bilgi paylaşımından ziyade

Cyan
18 Ocak 2019, 08:45
Evet, HD'da da Heritage diye bir seri var, ama sonuç olarak bu enduro, dual sport, standard, sport touring vs gibi bir işlevsel segmentasyon değil, daha çok tasarım segmentasyonu. Yoksa işlevsel anlamda bir Yamaha XSR700 ile HD Softail Heritage'in birbiri ile hiç alakası yok aslında.

Tartışmak da güzeldir tez-antitez->sentez ulaştırır, kötü olan maksatsız kavga etmek...

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:43 ----------


Bunu G310GS için mi söylüyorsun? :cyclopsan TVS den bant kiralamışlar ama herşey almanyadan gidiyor orda montaj yapılıyor diye biliyorum. Yani TVS motor yok üstünde. Bu arada tipi tarzı gayet güzel aslında. klasik GS çizgileri var

Benim bildiğim de klasik boxer motor dışındaki tüm BMW motorları başka bir alt yükleniciden geliyor, yanlışım varsa düzeltın.

LostRider
18 Ocak 2019, 15:19
Evet, HD'da da Heritage diye bir seri var, ama sonuç olarak bu enduro, dual sport, standard, sport touring vs gibi bir işlevsel segmentasyon değil, daha çok tasarım segmentasyonu. Yoksa işlevsel anlamda bir Yamaha XSR700 ile HD Softail Heritage'in birbiri ile hiç alakası yok aslında.

Tartışmak da güzeldir tez-antitez->sentez ulaştırır, kötü olan maksatsız kavga etmek...

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:43 ----------



Benim bildiğim de klasik boxer motor dışındaki tüm BMW motorları başka bir alt yükleniciden geliyor, yanlışım varsa düzeltın.

g310 serisi tamamen tvs.BMW olan sadece logo.

sebulba
24 Eylül 2019, 17:33
Dostlar hepinize selamlar,

Eski bir konuyu hortlatıyorum, kusura bakmayın.

Üzerinde çok konuşulan, türlü türlü geyiklere konu olan, anladığım kadarıyla da tek bir doğru cevabı olmayan bir konu başlangıç motosikleti seçmek. Bende yakın zamanda ehliyetini alacak olan, motosiklet almadan önce gerekli profesyonel eğitimleri almayı planlayan bir arkadaşınızım. Dağ bayır gezmek, şehirden uzak olmak hedeflerim arasında. Bu nedenle bir adventure-bike alma niyetim var. Seçeceğim ve alacağım ilk motorumla hem gezip tozmak hem de motosiklet tecrübemi doğru adımlarla geliştirmek niyetindeyim.

Forumlarda, videolarda hep tavsiye edilen, düşük cc'de kolay kontrol edilebilir bir motosiklet ile bu serüvene başlamak. Ancak günümüzde başlangıç motosikleti için tavsiye edilen bir çok model hiç de öyle azımsanacak özelliklerde değil. Benim ulaşmak istediğim hedef Tenere 660. Direkt bu motorla, tabi başta söylediğim gibi kullanabilecek kadar yeterli eğitim aldıktan sonra, başlanabilir mi? Aşağıdaki tablodan benim kısıtlı bilgimle gördüğüm kadarıyla modern başlangıç motosikletleriyle yakın özellikleri olan bir makine. Bu konuyla ilgili benim atladaığım, dikkat etmem gereken konuları bana hatıralacak arkadaşların tavsiyelerine ihtiyacım var. Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

Suzuki V-Strom 250 / 250cc / 24.7 hp / 23,45nm / 178 kg /0-100kmh ~9 sn. / Sele 790mm
Honda CB250R / 250cc / 27,5 hp / 23,3nm / 145 kg /0-100kmh ~6 sn. / Sele 800mm
Kawasaki Versys-X 300 / 300cc / 39 hp / 25,7 nm / 175 kg /0-100kmh ~6,4 sn. / Sele 845mm
Yamaha XTZ 660 Tenere / 660cc / 47 hp / 58nm / 183 kg /0-100kmh ~6 sn. / Sele 895mm

levend84
24 Eylül 2019, 17:51
motor innavsyon arge her şeyi tvs nin niye almanyadan parça gitsin ki hindistana adam kendi ürettiği motorun parçasını niye bmw den alsın..
gereksiz bir maliyet hemde çok .. üretim bandı ayrı bir şey sen al bu bantta benim motorumu kendi modellerine tak demişdir o ayrı bir şey ama motor tvs ye ait hatta tvs bu motoru kendi iki modelindede kullanıyor RR310 diye birde onun naked modelinde kullanıyor :)

ve hatta ek olarak ondaki motor bmw nin üstündeki motordan bir tık daha iyi tvs modellerinin üstünde tvs yeni nesil akıllı perfromans yakıt püskürtme sistemi geliştirmiş bmw de o sistem yok diye bir motorsiklet makalesinde okumuşdum aklımda yer etmiş..

Güzel motor en ufak lafım yok .. yani tvs den motoru alması bir şey ifade etmez motor güzel oldukdan sonra..

Görüntüye gelince yıl olmuş 2018 -2019 R1200 gs gibi F800 , f750gs gibi kasalardan sonra 310 nun görüntüsü bana çok yavan görünüyor eski kasa 2002-2003 model f650 gs lere benziyor.. onun daha minyatürü diyelim.. yavru bir R1200gs tarzında görüntüsünde olsaymış hem bmw nin çizgilerini taşırdı hemde efsane güzel bir kasa olurdu..

Ve yüksek ihtimal tahminim bir sonraki yeni kasa 310 da öyle yapıcaklar bence..

Üstad,tvs rtr200 ve 310RR in pistonlarinda nano friks kaplama kullaniyor.

Kenarda dursun diye belirteyim.