PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Virajda Hangi Pege Ağırlık Verilir ?



Sayfa : [1] 2

ahe
07 Ocak 2019, 08:57
Biliyorum buralar şimdi karışıcak ama hem yabancı çoğu kaynakta hem css te virajın dışındaki ayaklığa basarak dönün tarzında şeyler ki keza barkın abide aynı şeyi söylüyordu ki bende yıllardır hep öyle dönüyorum. Ama bazı türkçe kaynaklarda ise tam tersi olduğu yönünde bilgiler var sizce durum nedir ?

RoofRoof
07 Ocak 2019, 09:00
Keith Code pege basmakla dönüş yapılmaz diyordu videolarında.

ahe
07 Ocak 2019, 09:02
Keith Code pege basmakla dönüş yapılmaz diyordu videolarında.

Zaten yapılmaz ben konumlandırmadan ve güçü vereceğin ayaktan bahsediyorum hacı

telike
07 Ocak 2019, 09:07
Virajda peg e basılmaz. Ayak açılır
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcR2_SytHtv_mw2DUISdJAZF_dbLBBm Exb9ffhdHNna2XPq41MwK

RoofRoof
07 Ocak 2019, 09:13
Zaten yapılmaz ben konumlandırmadan ve güçü vereceğin ayaktan bahsediyorum hacı

Hocam yanlış hatırlamıyorsam pozisyonu aldıktan sonra ağırlık iç pegde olsun diyordu. Zaten vücutda oraya doğru sarkacağından dolayı dış pege güç vermek zor olur.

Wing750
07 Ocak 2019, 09:18
Ağırlık dış pege verilir. Eğer illa ki dengemi kaybedip düşeceğim diyorsan iç pege basmak da hakkın.

telike
07 Ocak 2019, 09:18
Kayak yapar gibi paten kayar gibi

Wing750
07 Ocak 2019, 09:20
Kayak yapar gibi paten kayar gibi

:) kayak ya da paten yapanı bulmak lazım önce anlatmak için.

ahe
07 Ocak 2019, 09:21
Ağırlık dış pege verilir. Eğer illa ki dengemi kaybedip düşeceğim diyorsan iç pege basmak da hakkın.

Aynen bende öyle biliyorum ama neden türkçe kaynaklarda böyle sportturing garip gurup türk forum sitelerinde neden iç ayaklık diyor millete yanlış öğrenim yaptırıyolar. Bir an kendimden şüphe edip tekrar araştırdım yabancı forumlarda adamlar bu konuyu gerçi 2003 senesinde falan tartışmışlarda:queen:

Wing750
07 Ocak 2019, 09:25
Bizim forumlara ve akıl hocalarına bakarsak neler var neler. Bilgimiz yok ama fikrimiz çok. Tartışılacak yanı bile yok. Bin motosiklete, gir viraja, fazla zorlamadan dene. Anlarsın kolayca. İlk başladığımda iç pege bastığım için dengeyi kaçırdığım olmuştur birkaç kez.

Levent
07 Ocak 2019, 09:29
Soruyu soru ile çözümlemek en basit cevap olacak gibi duruyor.

Peg'e basarsak ne olur?

Herhangi bir peg'e daha fazla ağırlık vermek, motosikleti ağırlığın olduğu yöne çeker, bunu düz yolda giderken bile test edebilirsiniz,sürüş esnasında ayağa kalkın, ve bütün ağırlığınızı bir peg'e verin. Gidondan düzeltmediğiniz sürece, motosiklet ağırlığı verdiğiniz peg'in yönüne doğru gitmeye baslayacaktır.

Bu doğrultuda virajda dış peg'e ağırlık verirsek, motosiklet dönüş yönünün tersine bir kuvvete maruz kalacak ve sen sağa dönmek isterken, motosiklet sola gelme eğiliminde olacaktır.

Teknik olarak sağa dönmek isterken sola ağırlık vermek doğru değil. Yani biz sokak sürücüleri için peg'e ağırlık vermek diye bir şeyi yok sayıyoruz. Diğer taraftan pist yarışçıları kendilerine göre teknikler geliştirirler, örneğin Kenan'i baz alırsak, pistteki 20 kişi viraja girerken ayağını açmazken, Kenan viraj yönündeki ayağını peg'den kaldırıp, açmakta. Aslında bu hareket off-road cross yapanların yer yer motosikleti ayakta tutmak için kullandıkları bir teknik. Bu ve benzer şekilde kişinin kendi sürüş stilini yansıttığı teknikler vardır, pistte viraj alırken diz yere neden sürtülür, motosiklet daha fazla yatıp tutuşu kaybetmemsi için, bir nevi 3. tekerlektir, ve yatış açısı sürücü kontrolünde kalır. Bir yarışçı dizini yere dayamıyor ve kontra ile viraj alırken, viraj dışında kalan peg'e ağırlık verip motosikletin açısını korumaya çalışabilir, bu onun kendi tekniği olabilir, ama literatür de böyle bir şey yok.

Olayın kendi kanaatimce açıklaması bu yönde.

ahe
07 Ocak 2019, 09:37
Soruyu soru ile çözümlemek en basit cevap olacak gibi duruyor.

Peg'e basarsak ne olur?

Herhangi bir peg'e daha fazla ağırlık vermek, motosikleti ağırlığın olduğu yöne çeker, bunu düz yolda giderken bile test edebilirsiniz,sürüş esnasında ayağa kalkın, ve bütün ağırlığınızı bir peg'e verin. Gidondan düzeltmediğiniz sürece, motosiklet ağırlığı verdiğiniz peg'in yönüne doğru gitmeye baslayacaktır.

Bu doğrultuda virajda dış peg'e ağırlık verirsek, motosiklet dönüş yönünün tersine bir kuvvete maruz kalacak ve sen sağa dönmek isterken, motosiklet sola gelme eğiliminde olacaktır.

Teknik olarak sağa dönmek isterken sola ağırlık vermek doğru değil. Yani biz sokak sürücüleri için peg'e ağırlık vermek diye bir şeyi yok sayıyoruz. Diğer taraftan pist yarışçıları kendilerine göre teknikler geliştirirler, örneğin Kenan'i baz alırsak, pistteki 20 kişi viraja girerken ayağını açmazken, Kenan viraj yönündeki ayağını peg'den kaldırıp, açmakta. Aslında bu hareket off-road cross yapanların yer yer motosikleti ayakta tutmak için kullandıkları bir teknik. Bu ve benzer şekilde kişinin kendi sürüş stilini yansıttığı teknikler vardır, pistte viraj alırken diz yere neden sürtülür, motosiklet daha fazla yatıp tutuşu kaybetmemsi için, bir nevi 3. tekerlektir, ve yatış açısı sürücü kontrolünde kalır. Bir yarışçı dizini yere dayamıyor ve kontra ile viraj alırken, viraj dışında kalan peg'e ağırlık verip motosikletin açısını korumaya çalışabilir, bu onun kendi tekniği olabilir, ama literatür de böyle bir şey yok.

Olayın kendi kanaatimce açıklaması bu yönde.

https://www.r1-forum.com/forums/21-technique-riding/194932-correct-weight-pegs-cornering-confusion.html

Bunun gibi sayısız link verebilirim
literatürde varmı yok mu bilmiyorum gerçekten bende bilmiyorum ama sadece sıradan bir teknik değil ayrı bir olay sanki

Wing750
07 Ocak 2019, 09:45
Soruyu soru ile çözümlemek en basit cevap olacak gibi duruyor.

Peg'e basarsak ne olur?

Herhangi bir peg'e daha fazla ağırlık vermek, motosikleti ağırlığın olduğu yöne çeker, bunu düz yolda giderken bile test edebilirsiniz,sürüş esnasında ayağa kalkın, ve bütün ağırlığınızı bir peg'e verin. Gidondan düzeltmediğiniz sürece, motosiklet ağırlığı verdiğiniz peg'in yönüne doğru gitmeye baslayacaktır.

Bu doğrultuda virajda dış peg'e ağırlık verirsek, motosiklet dönüş yönünün tersine bir kuvvete maruz kalacak ve sen sağa dönmek isterken, motosiklet sola gelme eğiliminde olacaktır.

Teknik olarak sağa dönmek isterken sola ağırlık vermek doğru değil. Yani biz sokak sürücüleri için peg'e ağırlık vermek diye bir şeyi yok sayıyoruz. Diğer taraftan pist yarışçıları kendilerine göre teknikler geliştirirler, örneğin Kenan'i baz alırsak, pistteki 20 kişi viraja girerken ayağını açmazken, Kenan viraj yönündeki ayağını peg'den kaldırıp, açmakta. Aslında bu hareket off-road cross yapanların yer yer motosikleti ayakta tutmak için kullandıkları bir teknik. Bu ve benzer şekilde kişinin kendi sürüş stilini yansıttığı teknikler vardır, pistte viraj alırken diz yere neden sürtülür, motosiklet daha fazla yatıp tutuşu kaybetmemsi için, bir nevi 3. tekerlektir, ve yatış açısı sürücü kontrolünde kalır. Bir yarışçı dizini yere dayamıyor ve kontra ile viraj alırken, viraj dışında kalan peg'e ağırlık verip motosikletin açısını korumaya çalışabilir, bu onun kendi tekniği olabilir, ama literatür de böyle bir şey yok.

Olayın kendi kanaatimce açıklaması bu yönde.

Ben kendi adıma motosiklet virajda yatınca ters yöndeki pege daha fazla basıyorum. Oraya abanıyorum demiyorum, daha fazla basıyorum. Virajda veya dar dönüşlerde geçerli bu. Aksini yaptığımda motosiklet içe doğru daha fazla yığıldığı için kontrolü yitirmek daha kolay. Dış pege ağırlığı daha fazla verirsem toparlaması daha kolay. Yoksa zaten gidondan kollar ve vücut ağırlığıyla dengeleyebiliyorsun. Pege basmak ek denge sağlıyor. Benim şahsi fikrim...

Levent
07 Ocak 2019, 09:58
https://www.r1-forum.com/forums/21-technique-riding/194932-correct-weight-pegs-cornering-confusion.html

Bunun gibi sayısız link verebilirim
literatürde varmı yok mu bilmiyorum gerçekten bende bilmiyorum ama sadece sıradan bir teknik değil ayrı bir olay sanki

Yabancılar için, şuan burada yazılıp çizilenlerin de bir link olduğunu düşünecek olursak eğer, binlerce link olması milyonlarca motosiklet kullanıcısının senin gibi konu açıp, data oluşturduğu gerçeğinden başka bir şey ifade etmez benim için. Yani kisaca çok link olabilir, vermiş olduğun linkde bulunan konunun son mesajını incelemeni öneririm.

" Senin pege ağırlığını vermen devede kulak " demiş tabiri caiz ise, ayağını ağrıtmaktan başka bir faydası olmaz demiş, zira senin uyguladığın gücü elinle hiç efor harcamadan kontrayı kısarak yapabileceğinden söz etmiş.

Basit bir şey aslında, senin kafanı kurcalayan ne ki?

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:53 ----------


Ben kendi adıma motosiklet virajda yatınca ters yöndeki pege daha fazla basıyorum. Oraya abanıyorum demiyorum, daha fazla basıyorum. Virajda veya dar dönüşlerde geçerli bu. Aksini yaptığımda motosiklet içe doğru daha fazla yığıldığı için kontrolü yitirmek daha kolay. Dış pege ağırlığı daha fazla verirsem toparlaması daha kolay. Yoksa zaten gidondan kollar ve vücut ağırlığıyla dengeleyebiliyorsun. Pege basmak ek denge sağlıyor. Benim şahsi fikrim...

Yani şimdi size yanlış yapıyorsunuz diyeceğim, bir sürü polemik çıkacak o yüzden nasıl kendinizi güvende hissediyorsanız o şekilde davranın. Fizik kurallarına inanıyorsanız yaptığınız iş,sürüşünüzü zorlamaktan başka bir şey değil, basit düşünmek lazım, vücudunuzu ikiye bölünmüş olarak düşünün, tam kafanızın ortasından, sağ viraj için konuşalım, vücudunuzun sağ tarafı viraji dönmek isterken, sol tarafı viraji dönmek istemiyor, zira uyguladığınız kuvvetlerin fiziksel açıklaması bu, siz mental olarak güvende hissediyorsunuz fakat teknik olarak yanlış bir yol izliyorsunuz. Ha şunu da ekleyeyim, zaten gereğinden hızlı, ve gereğinden fazla yatırmadığınız için motosikleti, bu yaptığınız iş çok fazla bir tepkimeye neden olmuyor, ama basit düşünmek gerek, iç tarafınız içeri gitmek isterken, dış tarafınız dışa gitmek istiyor.

İşin özünde, sadece korkuyorsunuz, ve bu koruma refleksi, yani korkunuz. Keith Code bu konuda yeteri kadar bilgi veriyor, izlemediyseniz öneririm, faydası olur.

Wing750
07 Ocak 2019, 10:02
" Senin pege ağırlığını vermen devede kulak " demiş tabiri caiz ise, ayağını ağrıtmaktan başka bir faydası olmaz demiş, zira senin uyguladığın gücü elinle hiç efor harcamadan kontrayı kısarak yapabileceğinden söz etmiş.

Basit bir şey aslında, senin kafanı kurcalayan ne ki?[COLOR="Silver"]



Yanıttan yanlış anlamadıysam bunu siz de doğru buluyorsunuz. Benim ifademden farklı değil aslında, abanmıyorum daha fazla basıyorum demiştim. Dediğim gibi, üstte de yazmışsınız, kişiye göre de değişir diye.

Levent
07 Ocak 2019, 10:10
Yanıttan yanlış anlamadıysam bunu siz de doğru buluyorsunuz. Benim ifademden farklı değil aslında, abanmıyorum daha fazla basıyorum demiştim. Dediğim gibi, üstte de yazmışsınız, kişiye göre de değişir diye.

Yukarıdaki mesajımda yazdıklarım pist şartları için geçerli, yani aslında doğru 1 tanedir,kişisel tekniklere %100 doğru gözü ile bakamazsınız. Eliniz ile yapabildiğiniz bir şeyi kendinizi yorarak yapmanızın tek sebebi düşme korkusu, basit yani, kontrayı bi tık az verin, bu durumu eliniz ile güç harcamadan yapın, bu kadar.

sharkspeedr2
07 Ocak 2019, 10:32
öncelikle imla için kusura bakmayın telefondan yazıyorum.

asfaltı düzgün bir yolda sürekli antreman yapip sürekli kendimi geliştiriyorum.

viraj sanatının bir sürü tekniği var nasıl anlatsam.
yaz yaz bitmez
ama konu içeriğine değineceğim.

çok kabaca kendimce yorumlayacagim
düz gidiyoruz 120 kmh hızımız olsa sağa 40 derece açılı viraj geldi viraja gelmeden önce vücut pozisyonumuzu alıyoruz kalcayi %70 sağa kaydiriyoruz frenlemeyi bitirdik hafif kompresyonda ilerliyoruz
ilk defa gittiginiz bir yol ise apex çizgisini bulmaya çalışıyoruz viraj dışından içeriye motosikletimizi konumluyoruz
sag ayak parmakuclarimizi sag pegin en ucuna koyuyoruz(maksimum eklem gücümüzü parmak uclarimizdan pegin en dış kısmına iletiyoruz)
sol ayağımız sol pegin tam ortasında
motosikletimizin yatis acisini virajın eğimi arttikca viraj ile ayni oranda arttiriyoruz ve ayni oranda ve dogrultuda motosikletin ağırlık merkezine göre (yani kabaca sağ taraf için debriyaj kapağı sol taraf için stator kısmı uygun) aşağı sarkıyoruz

burda motosiklet sizin sürüsünuze göre virajin tam ortasında maksimum yatış açısına ulaşmış olması gerekiyor.

ardından aynı açıda sola virajimiz geldi
hizimiz 105 civarı iste sizin sorununuz cevabı burda

sag ayağımız sag peg ucundayken sol ayağımız da pegin ortasindaydi degil mi ?

simdi sola olan virajimiz geldi hemen sol ayagimizi pegin uç kısmına aliyoruz kalca pozisyonumuzu tam tersini yapiyoruz gidondan kontra verdikten sonra sağ ayağımızda ister istemez sağ pegin ortasina gelecektir.

bu ayaklarımizdaki peglerin konumu benim motosikleti yonlendirmeme yardimci olmuyor etkisi varsada %5-10 falandır
en sevdiğim etkisi kalça pozisyonumu degistirmeme yardım etmesi ve viraj gelmeden parmak uçlarım ile pozisyon almam

keith code reyizin kitabında daha nice bilgiler var
ama ben buraya hızlıca yazdım

ve ufak bir not düşmek isterim
motosiklet ile viraj ortasindayken viraj çıkışına kadar kararli cizgisel dogru oranda artan gaz arttırımı motosikletin önünü kaldırır motosiklet yatık olduğu için mesela sağa dönme durumu var
motosiklet içeri yani sağa gitmek isteyecektir
arka tekerlegin yönü sağa yatıktir ve motogpde belki görmüşsünuzdur viraj çıkışları ön teker sola bakar motosiklet sağa ilerliyor olur


çok hızlı yazdım umarım belki yardımcı olabilmişimdir inşallah yanlış bilgi vermemişimdir 😊

Levent
07 Ocak 2019, 10:41
öncelikle imla için kusura bakmayın telefondan yazıyorum.

asfaltı düzgün bir yolda sürekli antreman yapip sürekli kendimi geliştiriyorum.

viraj sanatının bir sürü tekniği var nasıl anlatsam.
yaz yaz bitmez
ama konu içeriğine değineceğim.

çok kabaca kendimce yorumlayacagim
düz gidiyoruz 120 kmh hızımız olsa sağa 40 derece açılı viraj geldi viraja gelmeden önce vücut pozisyonumuzu alıyoruz kalcayi %70 sağa kaydiriyoruz frenlemeyi bitirdik hafif kompresyonda ilerliyoruz
ilk defa gittiginiz bir yol ise apex çizgisini bulmaya çalışıyoruz viraj dışından içeriye motosikletimizi konumluyoruz
sag ayak parmakuclarimizi sag pegin en ucuna koyuyoruz(maksimum eklem gücümüzü parmak uclarimizdan pegin en dış kısmına iletiyoruz)
sol ayağımız sol pegin tam ortasında
motosikletimizin yatis acisini virajın eğimi arttikca viraj ile ayni oranda arttiriyoruz ve ayni oranda ve dogrultuda motosikletin ağırlık merkezine göre (yani kabaca sağ taraf için debriyaj kapağı sol taraf için stator kısmı uygun) aşağı sarkıyoruz

burda motosiklet sizin sürüsünuze göre virajin tam ortasında maksimum yatış açısına ulaşmış olması gerekiyor.

ardından aynı açıda sola virajimiz geldi
hizimiz 105 civarı iste sizin sorununuz cevabı burda

sag ayağımız sag peg ucundayken sol ayağımız da pegin ortasindaydi degil mi ?

simdi sola olan virajimiz geldi hemen sol ayagimizi pegin uç kısmına aliyoruz kalca pozisyonumuzu tam tersini yapiyoruz gidondan kontra vererdikten sonra sağ ayağımızda ister istemez sağ pegin ortasina gelecektir.

bu ayaklarımizdaki peglerin konumu benim motosikleti yonlendirmeme yardimci olmuyor etkisi varsada %5-10 falandır
en sevdiğim etkisi kalça pozisyonumu degistirmeme yardım etmesi ve viraj gelmeden parmak uçlarım ile pozisyon almam

keith code reyizin kitabında daha nice bilgiler var
ama ben buraya hızlıca yazdım

ve ufak bir not düşmek isterim
motosiklet ile viraj ortasindayken viraj çıkışına kadar kararli cizgisel dogru oranda artan gaz arttırımı motosikletin önünü kaldırır motosiklet yatık olduğu için mesela sağa dönme durumu var
motosiklet içeri yani sağa gitmek isteyecektir
arka tekerlegin yönü sağa yatıktir ve motogpde belki görmüşsünuzdur viraj çıkışları ön teker sola bakar motosiklet sağa ilerliyor olur


çok hızlı yazdım umarım belki yardımcı olabilmişimdir inşallah yanlış bilgi vermemişimdir ��


Katılıyorum, sadece; bu güne kadar gazı dozajlı açtığımda motor hiç tekere gelmedi ;) O biraz hayvan gibi dozajlı açmaktan olabilir mi :)

ahe
07 Ocak 2019, 10:46
110 kilo 70 bg bişey kullanılırsa bence tekere gelir :queen:

myagdi
07 Ocak 2019, 11:28
bunca yıldır motosiklet kullanırım, o kadar kitap okudum, iki ciddi kurumdan eğitim aldım; virajda ağırlığımı şu veya bu pege vermek konusu hiç gündeme gelmedi.

kendimi "motosikleti bir ulaşım aracı olarak nasıl daha güvenli kullanırım" ı amaçlayan bir kullanıcı olarak kabul ediyorum. benim tarzımdaki kullanıcının viraj tekniğini geliştirmek için counter steering, gaz kontrolü, şeritte doğru konumlanma, doğru bakış konularına odaklanması daha verimli olur.

motor selesinde kendimizi doğru konumlamak, ağırlığımızı dönüş yönünün tersine kaydırmak dar alanda dönüşlerde kullanılan tekniklerden biridir. aşağıdaki videoda örneğini görebilirsiniz.

https://www.youtube.com/watch?v=460_0ECkZyc

yine dar alanda dönüşler için yukarıdaki videonun zıt yönünde selede konumlanarak uygulanan teknikler de var. bununla ilgili videoyu da aşağıda paylaşıyorum. anlatmak istediğimi en kısa yoldan anlatabilmek için ben özellikle kısa videoları seçtim. konuyu sözlü olarak açıklayan türkçe veya yabancı dilde çok sayıda videoyu internette bulabilirsiniz.

https://www.youtube.com/watch?v=pYkcKEQ25EQ

BatuhanK
07 Ocak 2019, 11:46
Motor sağa yatıkken sol pege ağırlık nasıl veriliyor? Düşmüyonuz mu

sharkspeedr2
07 Ocak 2019, 12:28
Motor sağa yatıkken sol pege ağırlık nasıl veriliyor? Düşmüyonuz mu

ben mesela veremiyorum imkansız gibi
üstad
zaten fiziken ağırlık sağ aşağıdayken ve ilerliyorken sağ ayak sağ peg te ağırlık orda virajı dönersin mantıken
bu pozisyonda sol ayaktaki peg e ağırlık vermeyi ben anlamadım beyin yandı benim
anca sola viraj gelecek kontra ile vücut pozisyonumuz değişecek sonra sol pege ağırlık verebilirim
mantık bu bence bende anlamadım 🙄

MrMud
07 Ocak 2019, 12:29
Virajda pege basmak, nası ya bi dakka ?! :silent: :sunny:

https://2yrh403fk8vd1hz9ro2n46dd-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2018/06/2019-KTM-350-SX-F-250-SX-F-First-Ride-Review-Motocross-motorcycle-7-696x464.jpg

ahe
07 Ocak 2019, 12:46
Hahahaha herkesin beyinler çorba :queen::queen::queen::queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:35 ----------


Hahahaha herkesin beyinler çorba :queen::queen::queen::queen:

Outside peg. The difference is night and day.
It does take a little experimentation to get comfortable, but if you try out different things when hanging off, like resting your forearm on the gas-tank, bracing your outside knee firmly on the peg/seat tank, you can get a really sweet, sweet stability when cornering. And without question, the more weight you have on the outside peg (and less on the inside peg) the more stable the bike becomes.
Spend the bucks and take a track-day. It will expand your horizon.

Demiş bir css hocası

Wing750
07 Ocak 2019, 12:50
Hahahaha herkesin beyinler çorba :queen::queen::queen::queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:35 ----------



Outside peg. The difference is night and day.
It does take a little experimentation to get comfortable, but if you try out different things when hanging off, like resting your forearm on the gas-tank, bracing your outside knee firmly on the peg/seat tank, you can get a really sweet, sweet stability when cornering. And without question, the more weight you have on the outside peg (and less on the inside peg) the more stable the bike becomes.
Spend the bucks and take a track-day. It will expand your horizon.

Demiş bir css hocası

:) ne bilir bu gavur. İçe basacaksın içe. Bas içe, iyice yatsın... :)

ahe
07 Ocak 2019, 12:53
:) ne bilir bu gavur. İçe basacaksın içe. Bas içe, iyice yatsın... :)

http://forums.superbikeschool.com/topic/2562-weighting-a-footpeg-inside-or-outside/

Adamlar css forumlarında kavga etmiş :queen::queen::queen::queen::queen:

Wing750
07 Ocak 2019, 13:06
Forumda birisi aslında olayı şöyle özetlemiş.
'Viraj alırken ağırlığı dış pege vermenin amacı, motosikleti doğrultmaya kalktığınızda bunu gidona ek bir kaldıraç kuvveti olarak kullanabilmektir.'
Yani diyor ki, pege basmak sizin viraj almanıza katkı sağlamak değil, virajdan çıkarken motosikleti daha kolay toparlamanıza yardım eder.
Ben bilmem, bu adamlar pistlerde motosiklet kullanıyor, ben sahil yolunda rüzgarda gözlerimi kırpıştırıyorum. :)

MD.Murat
07 Ocak 2019, 13:13
acun abi mahallede top oynuyom , messiyle oynamak istiyom.

e tamam da sen profosyonel misin? ya da olmak mi istiyorsun? nedir yanı?

pege basma basmama sistemini cidden kullanan yarışçılar senle yarışsa ,
adam motosikletin üzerine bağdaş kursa seni yine geçer. :mrgreen:

düşmeden git sür devam et işte.

Sedotti
07 Ocak 2019, 13:17
Konu çok karışmış gerçekten çorba gibi piyasa :mrgreen:

Kendimce şöyle bir özet geçeyim, umarım herkes için orta bir nokta yakalayabilirim.

Barkın abi videolarında da açıkça belirtirdi, motora yön verme veya kontra peglerle alakalı değildir, dengesi de alakalı değildir diye. Ne yön vermenin ne kontrolün peglerle alakası yok tabiki her eğitimde bunun üzerine basılır ısrarla.

Lakin bir videosunda, viraj alırken viraj dışında kalan pege daha kuvvetli basmaktan bahsetmişti.

Aslında bunu şunun için söylemişti: İç taraftaki pege viraj içerisinde kuvvetli basarsak motoru dışarıya doğru iten merkezkaç kuvvetinin yanı sıra ayağımızla da itmiş oluruz (he motor bizim gücümüzü sallar sallamaz o ayrı konu ama fiziken öyle), bu sebeple dış pege basın içeriye yüklenmeyin yoksa arkayı kaydırmak daha kolay olur demeye getirmişti.

Mantıken, merkezkaç kuvvetinin zıttı bir kuvvet ile arka tarafın kaymasını engellemeye çalışmaktır dış pege basmak. Dış peg off-road içinse arka tarafın kaymasını kontrol etme amaçlıdır.

MrMud'ın fotolarında gördüğümüz üzere hangi pege basılır cevabı ortada :)

Şahsi fikirlerim bu kadar saygılar, iyi forumlar :bestmt:

Boldpilot
07 Ocak 2019, 13:24
atıyorum Motoru sola yatırıyorsanız sağ ayağınız daha sağlam basar sol bacağınız hafiften açılır ve pege sağ ayak kadar baskı uygulamaz. Kendinizi sürerken düşünseniz sorunun cevabını bulursunuz zaten.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:21 ----------

5ZN5W7mkT0U

BatuhanK
07 Ocak 2019, 13:29
ben mesela veremiyorum imkansız gibi
üstad
zaten fiziken ağırlık sağ aşağıdayken ve ilerliyorken sağ ayak sağ peg te ağırlık orda virajı dönersin mantıken
bu pozisyonda sol ayaktaki peg e ağırlık vermeyi ben anlamadım beyin yandı benim
anca sola viraj gelecek kontra ile vücut pozisyonumuz değişecek sonra sol pege ağırlık verebilirim
mantık bu bence bende anlamadım ��

Ben iç pege de vermezdim ağırlığı, depodan tutunurdum.
Dış peg meselesini viraj çıkışı gaza yüklenirken, kaygan afsaltta dönüşlerde arkadaki tutuşu kaybetmeye başladığımda kullanıyordum/aklıma geliyordu

ahe
07 Ocak 2019, 13:44
Doğrusu ayaklığın dışına basmak admin konu kilit

zapalka
07 Ocak 2019, 13:49
Scooter larda peg yok, onlar ne yapacak?

Var mı lan yoksa, hiç scooter im olmadi.

Hiçbir pege agirlik verilmez... verenler anca kendini tatmin ediyordur.

ahe
07 Ocak 2019, 13:51
Bir kaç bilir kişiye sordum şimdi isim vermicem ama hepimizin tanıdığı insanlar kim diyo virajda iç pege basılır diye ya diye cevap alıyorum :queen:

telike
07 Ocak 2019, 13:53
Soruyu soru ile çözümlemek en basit cevap olacak gibi duruyor.

Peg'e basarsak ne olur?

Herhangi bir peg'e daha fazla ağırlık vermek, motosikleti ağırlığın olduğu yöne çeker, bunu düz yolda giderken bile test edebilirsiniz,sürüş esnasında ayağa kalkın, ve bütün ağırlığınızı bir peg'e verin. Gidondan düzeltmediğiniz sürece, motosiklet ağırlığı verdiğiniz peg'in yönüne doğru gitmeye baslayacaktır.

Bu doğrultuda virajda dış peg'e ağırlık verirsek, motosiklet dönüş yönünün tersine bir kuvvete maruz kalacak ve sen sağa dönmek isterken, motosiklet sola gelme eğiliminde olacaktır.

Teknik olarak sağa dönmek isterken sola ağırlık vermek doğru değil. Yani biz sokak sürücüleri için peg'e ağırlık vermek diye bir şeyi yok sayıyoruz. Diğer taraftan pist yarışçıları kendilerine göre teknikler geliştirirler, örneğin Kenan'i baz alırsak, pistteki 20 kişi viraja girerken ayağını açmazken, Kenan viraj yönündeki ayağını peg'den kaldırıp, açmakta. Aslında bu hareket off-road cross yapanların yer yer motosikleti ayakta tutmak için kullandıkları bir teknik. Bu ve benzer şekilde kişinin kendi sürüş stilini yansıttığı teknikler vardır, pistte viraj alırken diz yere neden sürtülür, motosiklet daha fazla yatıp tutuşu kaybetmemsi için, bir nevi 3. tekerlektir, ve yatış açısı sürücü kontrolünde kalır. Bir yarışçı dizini yere dayamıyor ve kontra ile viraj alırken, viraj dışında kalan peg'e ağırlık verip motosikletin açısını korumaya çalışabilir, bu onun kendi tekniği olabilir, ama literatür de böyle bir şey yok.

Olayın kendi kanaatimce açıklaması bu yönde.

Dzzzzt
abi üzgünüm yanlış biliyorsun. Pist şartlarında da iki peg e de basılır ama dış peg e yük verilir. Paten gibi kayak gibi. İç peg e yükü verdiğinde arka tekerin tutunmasını azaltırsın

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:51 ----------


Scooter larda peg yok, onlar ne yapacak?

Var mı lan yoksa, hiç scooter im olmadi.

Hiçbir pege agirlik verilmez... verenler anca kendini tatmin ediyordur.

Oha o nası bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak öyle. Ya scooterla viraj mı yapıyosun? Piste mi giriyosun. Mevzuda mahalledeki köşeyi dönmekten bahsetmiyoruz. Pistte cayır cayır dönmekten bahsediyoruxü

watercolours
07 Ocak 2019, 13:53
Vücut nasıl gitmesi gerektiğini bilir. Size rahat gelen doğrudur.

ahe
07 Ocak 2019, 13:55
Dzzzzt
abi üzgünüm yanlış biliyorsun. Pist şartlarında da iki peg e de basılır ama dış peg e yük verilir. Paten gibi kayak gibi. İç peg e yükü verdiğinde arka tekerin tutunmasını azaltırsın

Yok yok anlayan yok adam baksana demişki virajda dışa basmak diye bişey yok içe basıcaksın

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:54 ----------


Yabancılar için, şuan burada yazılıp çizilenlerin de bir link olduğunu düşünecek olursak eğer, binlerce link olması milyonlarca motosiklet kullanıcısının senin gibi konu açıp, data oluşturduğu gerçeğinden başka bir şey ifade etmez benim için. Yani kisaca çok link olabilir, vermiş olduğun linkde bulunan konunun son mesajını incelemeni öneririm.

" Senin pege ağırlığını vermen devede kulak " demiş tabiri caiz ise, ayağını ağrıtmaktan başka bir faydası olmaz demiş, zira senin uyguladığın gücü elinle hiç efor harcamadan kontrayı kısarak yapabileceğinden söz etmiş.

Basit bir şey aslında, senin kafanı kurcalayan ne ki?

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:53 ----------



Yani şimdi size yanlış yapıyorsunuz diyeceğim, bir sürü polemik çıkacak o yüzden nasıl kendinizi güvende hissediyorsanız o şekilde davranın. Fizik kurallarına inanıyorsanız yaptığınız iş,sürüşünüzü zorlamaktan başka bir şey değil, basit düşünmek lazım, vücudunuzu ikiye bölünmüş olarak düşünün, tam kafanızın ortasından, sağ viraj için konuşalım, vücudunuzun sağ tarafı viraji dönmek isterken, sol tarafı viraji dönmek istemiyor, zira uyguladığınız kuvvetlerin fiziksel açıklaması bu, siz mental olarak güvende hissediyorsunuz fakat teknik olarak yanlış bir yol izliyorsunuz. Ha şunu da ekleyeyim, zaten gereğinden hızlı, ve gereğinden fazla yatırmadığınız için motosikleti, bu yaptığınız iş çok fazla bir tepkimeye neden olmuyor, ama basit düşünmek gerek, iç tarafınız içeri gitmek isterken, dış tarafınız dışa gitmek istiyor.

İşin özünde, sadece korkuyorsunuz, ve bu koruma refleksi, yani korkunuz. Keith Code bu konuda yeteri kadar bilgi veriyor, izlemediyseniz öneririm, faydası olur.

Adam açık açık demiş yani :pr::pr::pr::pr::pr::pr:

Wing750
07 Ocak 2019, 14:00
Scooter larda peg yok, onlar ne yapacak?

Var mı lan yoksa, hiç scooter im olmadi.

Hiçbir pege agirlik verilmez... verenler anca kendini tatmin ediyordur.

İlk viraja ayaklarını pegden keserek girmeyi dene :) Yapma Seyfi, dikkat et kullanırken bak ne yapıyorsun...

ahe
07 Ocak 2019, 14:03
Scooter larda peg yok, onlar ne yapacak?

Var mı lan yoksa, hiç scooter im olmadi.

Hiçbir pege agirlik verilmez... verenler anca kendini tatmin ediyordur.

Hatta ne yap biliyor musun ? İki ayağınıda yana aç böyle öyle gir daha sağlıklı olur

Levent
07 Ocak 2019, 14:43
Dzzzzt
abi üzgünüm yanlış biliyorsun. Pist şartlarında da iki peg e de basılır ama dış peg e yük verilir. Paten gibi kayak gibi. İç peg e yükü verdiğinde arka tekerin tutunmasını azaltırsın

Lan Yiğit, hiç bilmeyen birisi yazsa şu mesajı hiç cevap vermem de, sen bari deme ;P


Soruyu soru ile çözümlemek en basit cevap olacak gibi duruyor.

Bir yarışçı dizini yere dayamıyor ve kontra ile viraj alırken, viraj dışında kalan peg'e ağırlık verip motosikletin açısını korumaya çalışabilir, bu onun kendi tekniği olabilir, ama literatür de böyle bir şey yok.



Adamin %75'i virajın içine düştükten sonra, ayağını ancak kendisini motorun üzerinde tutmak için kullanır ha, viraj bağlarken, veya motoru diklerken yüklenilir dersen hem fikirim, ama bunu dönüşte yapamaz, zaten kıçını virajın içine alıp, motordan sarkmasının sebebi tutuşu kaybetmemesi için, hatta pek çok örnek video var, virajda motordan düşen ama, motor devam eden durumlar.

https://resmim.net/f/E2aTXV.jpg


Şu durumda bu adamın dış pege güç vermesine gerek var mı? Versene kadar güç aktarabilir, soru işareti..

Öperim



Yok yok anlayan yok adam baksana demişki virajda dışa basmak diye bişey yok içe basıcaksın



Hangimiz yukarıdaki gibi viraj alabiliyoruz, veya hayatımızın ne kadarını bu şekilde geçiriyoruz ? Bence hiç birimiz, ya da tek tük yarışçı birileri var ise, 1-2 kişi...

Şimdi vücut ağırlığının %70-75 'inin viraj içine sarktığı bir durumda, geri kalan %25 -30 ağırlığın tümünü dışa aktarsan, (ki na-mümkün, zira o ağırlığın bir kısmı sele üzerinde kıçının yarısı olarak kalır) hadi aktardın diyelim, Ortalama 80 kilo bir adamın 60 kilosu motordan sarkarak zaten viraj yönüne düşüyor, şimdi sen diyorsun ki dış peg'e basılır, veya iç pege basılır neyse işte.


Son olarak şu video'yu da ekleyeyim, sonra kaçıp gideyim, Sol ayağa da dikkat ediniz lütfen. Şimdi o Marc Marquez demeyin, zaten hiç birimiz böyle bir donanıma sahip değiliz, o basmıyorsa sen ben sokakta misket oynamalıyız.


http://www.youtube.com/watch?v=ZEOhznniD24

ahe
07 Ocak 2019, 14:53
Her iki ayaklığa da ister istemez basılır. Yolda çok farketmez ama mümkün olduğu kadar SADECE iç ayaklığa yük verMEmek daha sağlıklı pek çok açıdan. “Aman iç ayaklığa HİÇ yük vermemek gerek!” diye kasmaya da özellikle yol şartlarında hiç gerek yok, öyle bir şey zaten ol(a)maz ; ) Dış ayaklığa olabildiğince ağırlık vermek özellikle pistte işe yarar. Ama onu yapabilmek için de tank ile malum bölge arasında kabaca bir yumruk boşluk bırakmak gerekir ki dış ayağa da ağırlık verilebilsin.


Türk Css eğitmenlerinden birisinin isim vermicem cevabı :)

Levent
07 Ocak 2019, 15:31
Tamam tekrar ayrı ayrı ekleyeyim;

https://resmim.net/f/3hYqL4.jpg

https://resmim.net/f/AwGNKl.jpg

https://resmim.net/f/azx9iN.jpg

https://resmim.net/f/9xekvF.jpg

https://resmim.net/f/Jpwlwu.jpg

https://resmim.net/f/VaxW1L.png


Sistem diyor ki, bu iş fizik kuralları gereği çalışır, kıçınızdan element uydurmayın :) Bi parça ters kontra, herşeye cevap verir. Bkz; 1 bacağı olmayıpta motosiklet ile yarışan insanlar 'da bu şekilde viraj dönüyorlar.

https://resmim.net/f/N9KBgo.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:19 ----------


Motor sağa yatıkken sol pege ağırlık nasıl veriliyor? Düşmüyonuz mu

Tahmin ediyorum ki, ömrü hayatında dizi yere değmemiş insanların ortaya çıkarttığı bir durum bu, ama bizim forumu kast etmiyorum, evrensel olarak söylüyorum bunu.

Neyse yapacak bir şey yok. :)

ahe
07 Ocak 2019, 15:32
Tamam tekrar ayrı ayrı ekleyeyim;

https://resmim.net/f/3hYqL4.jpg

https://resmim.net/f/AwGNKl.jpg

https://resmim.net/f/azx9iN.jpg

https://resmim.net/f/9xekvF.jpg

https://resmim.net/f/Jpwlwu.jpg

https://resmim.net/f/VaxW1L.png


Sistem diyor ki, bu iş fizik kuralları gereği çalışır, kıçınızdan element uydurmayın :) Bi parça ters kontra, herşeye cevap verir. Bkz; 1 bacağı olmayıpta motosiklet ile yarışan insanlar 'da bu şekilde viraj dönüyorlar.

https://resmim.net/f/N9KBgo.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:19 ----------



Tahmin ediyorum ki, ömrü hayatında dizi yere değmemiş insanların ortaya çıkarttığı bir durum bu, ama bizim forumu kast etmiyorum, evrensel olarak söylüyorum bunu.

Neyse yapacak bir şey yok. :)



Kralsın babuş pardon

Levent
07 Ocak 2019, 15:35
Kralsın babuş pardon

Yahu ben kral felan değilim, beni şişirmene gerek yok, Fizik diyorum, sen kralsın tamam kapa ceneni diyorsun bana :) Adamlar, tekerde viraj dönüyorlar, basit mantık düşün, tekerde viraj dışındaki peg'e basarsa o motor o virajı döner mi...

Neyse gerçekten kapatıyorum çenemi :)

ahe
07 Ocak 2019, 15:38
Yahu ben kral felan değilim, beni şişirmene gerek yok, Fizik diyorum, sen kralsın tamam kapa ceneni diyorsun bana :) Adamlar, tekerde viraj dönüyorlar, basit mantık düşün, tekerde viraj dışındaki peg'e basarsa o motor o virajı döner mi...

Neyse gerçekten kapatıyorum çenemi :)

https://i.hizliresim.com/groOqL.jpg (https://hizliresim.com/groOqL)

Evet bu adamlar zaten yanlış biliyor :rendeer:

Bunlarda element uyduruyor size göre o zaman :queen:

Levent
07 Ocak 2019, 15:51
https://i.hizliresim.com/groOqL.jpg (https://hizliresim.com/groOqL)

Evet bu adamlar zaten yanlış biliyor :rendeer:

Bunlarda element uyduruyor size göre o zaman :queen:

Tamam tamam şimdi ikna oldum..:) Bol şans.

ahe
07 Ocak 2019, 15:53
Tamam tamam şimdi ikna oldum..:) Bol şans.

Saygılar levent bey size de bol şans :cat:

telike
07 Ocak 2019, 15:55
Açıklanmış işte daha diyecek bişey yok. Bu adamlar kaç kere css ye girmiş Pist tecrübesi olan adamlar.

Cloud
07 Ocak 2019, 16:07
Biliyorum buralar şimdi karışıcak ama hem yabancı çoğu kaynakta hem css te virajın dışındaki ayaklığa basarak dönün tarzında şeyler ki keza barkın abide aynı şeyi söylüyordu ki bende yıllardır hep öyle dönüyorum. Ama bazı türkçe kaynaklarda ise tam tersi olduğu yönünde bilgiler var sizce durum nedir ?

Barkın abini ve Keith Code'u çok iyi anlamışsın öyle devam et, içe ağırlık verecem diyosan düşmeye hazırlan, sonra başın ağrımasın.(Dıştaki pege ağırlık vermenin amacı motorun yattığı yönün tersine denge sağlamaktır, özellikle de fazlaca yatırmışsan motoru)
Bileğin Dansı ya da Bileği bükmek diye Ketih'in belgeseli var tavsiye olunur izlemediysen, Youtube'da açık kaynak hem de.

ahe
07 Ocak 2019, 16:10
Barkın abini ve Keith Code'u çok iyi anlamışsın öyle devam et, içe ağırlık verecem diyosan düşmeye hazırlan, sonra başın ağrımasın.(Dıştaki pege ağırlık vermenin amacı motorun yattığı yönün tersine denge sağlamaktır, özellikle de fazlaca yatırmışsan motoru)
Bileğin Dansı ya da Bileği bükmek diye Ketih'in belgeseli var tavsiye olunur izlemediysen, Youtube'da açık kaynak hem de.

Dışa ağırlık veriyorum demiştim ama ben beni tam anlamadınız galiba