PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Virajda Hangi Pege Ağırlık Verilir ?



Sayfa : 1 [2]

Levent
07 Ocak 2019, 16:15
Açıklanmış işte daha diyecek bişey yok. Bu adamlar kaç kere css ye girmiş Pist tecrübesi olan adamlar.

https://resmim.net/f/UijMOu.png

Bu mesajı, az önce "Pist tecrübesi olan adamlar" dediğin kişiye sen yazmıştın, ben o yüzden çok gülüyorum :)

Cloud
07 Ocak 2019, 16:15
Dışa ağırlık veriyorum demiştim ama ben beni tam anlamadınız galiba

Yoo anladım, ama tereddüt etmişsin ki soruyorsun ondan yazdım.

Ayrıca kim demiş skutırda bu dengeleme işi yapılamaz, yapacağın iş sadece o ayağına daha fazla basınçla basarak yattığın yönün tersine dengelemek hepsi bu, büyütülecek bişey de değil. Bütün mesele motoru dengede tutmak, kafalar niye bu kadar karışıyor ki, ben bunu yapmaya başladığımdan beri virajları çok daha güvenle dönüyorum. Motorunuzu çok fazla yatırdığınız ve sakata gelip yapışmayalım dediğiniz bir virajda deneyin dış pege basınç uygulayın, motorun daha dengeli döneceğini göreceksiniz. Ayağa kalkıp basmak değil, otururken o ayağa basınç uygulayarak basmak, dur ben ayağa kalkayım da bütün gücümle dış pege basayım gibi bir durum değil.

telike
07 Ocak 2019, 16:44
https://resmim.net/f/UijMOu.png

Bu mesajı, az önce "Pist tecrübesi olan adamlar" dediğin kişiye sen yazmıştın, ben o yüzden çok gülüyorum :)

Adam açkklama yapmıştı o muhabbetin üstüne sağlık sorunu vs diye. Saçma sapan sürmesinin bi nedeni var demek ki. Bana inanmıyosan belki bu adama inanırsın dedim de yemedi :D Eski sevgilim gibisin abi hemen eski defterleri açıyosun gakegakdhsjahskshkd
Ha bi ekleme olarak içe basmak kolaylaştıracak dışa basmak zorlaştıracaksa arazide iç ayak genelde pegde olmuyor. Fırıldak gibi dönüyo ama makinalar :D
herkes bildiği gibi sürsün napalım şimdi eğitim mi aldıralım burda

COQ
07 Ocak 2019, 16:49
Bu konuyu daha önce tartışmıştık.
Öncelikle ne yaparken viraj sorusunu sormak laım.
Yani yolda giderken viraj ya da dönme mi?
Pistte?
Arazide?
Hangi motosiklet?

Bunların hepsi farklı teknikler kullanılan durumlar.
Mesela şu arkadaş ne yapıyor?
https://c.pxhere.com/photos/8c/26/motorcycle_enduro_motocross_cross_motorsport_race_ motocross_ride_racing-1379344.jpg!d
Peglere basmadan bu motosikleti yönlendirme ihtimali var mı sizce?

Peki bu arkadaş ne yapıyor?
https://dinamik.tmf.org.tr/uploads/haber/akyazii_2.jpg
Hani içteki pege ağırlık veriyorduk?

Bir de şu arkadaşa bakalım
https://cdn.newsapi.com.au/image/v1/f27c12a0897601fab69e935f1e3f4683?width=1024
İki ayakta peglerin üstünde.
Levent yukarıda fotoğraflar asmış ama orada absürt bir durum söz konusu.
Kısaca nizami değil.
Neden?
Çünkü pistte viraj alırken arka freni kullanırsınız.
Sağa yatarken sol ayağınızı pegden çekmeniz fazla önem taşımaz ama sola yatıkken sağ ayağınızı pegden kaldıramazsınız çünkü fren pedalını boşaltmak zorunda kalırsınız ve en iyi ihtimal zaman kaybedersiniz.
Birde vites değiştirme mevzusu var ama iyice karmaşıklaştırmayalım.

Sadede geleceğim ama doğru zannettiğiniz bir yanlışı yazmam gerekiyor.
Virajda sarkarak daha hızlı dönebileceğinizi düşünüyor olabilirsiniz.
Oysa aksine dizinizi yere koymaya çalışmanız sizi yavaşlatır.
Yani uzun yıllardır motosiklet kullanıyorsunuz ve diyelim ki iyi bildiğiniz bir virajı normal yatarak 90 km/h ile dönebiliyorsunuz.
Aynı virajı sarkarak almaya kalktığınızda 120 km/h ile döneceğinizi sanıyorsanız yanılıyorsunuz.
Aksine eskisinden daha yavaş döneceksiniz.
Muhtemelen eskiden normal olarak döndüğünüz 90 km/h hızı bile bulamayacaksınız.

Haydaa! bu kadar pist yarışçısı yanlış mı yapıyor?
Hayır yanlış yapmıyorlar. Sorun sizde.
Sarkma tekniği çalışarak tecrübe kazanılan ve hızlanılan bir tekniktir.
Hızınıza teknik asla katamazsınız ama tekniğinize hız katabilirsiniz.
Yani sarkma tekniğini çalışa çalışa, doğru açıyı araya araya hızlanırsınız.
Öyle bir günde edinilen bir mevzu değil bu.

Şimdi sadede gelelim.
Güvenli viraj almak için ne yapmanız gerektiğini defalarca yazdık.
Bunlardan asla unutmayın dediğimiz bir konu dizler ile depoyu sıkmak.
Dizlerinizle depoya tutunduğunuzda ayrıca peglere ağırlık veremezsiniz.
Herhangi bir yana yattığınızda zaten ağırlığınız içteki pege bir baskı uyguluyor.
Siz buna ek bir güç ilave yapmak isterseniz depoyu sıkan dizlerinizi gevşetmek zorunda kalırsınız.

Bir çoğunuzun bu diz mevzusunu atladığından eminim.
Muhtemelen aklınıza bile gelmiyor.
Basit bir üçkağıt önerisinde bulunayım.
Bunu alışkanlık haline getirirseniz dizleriniz depoyu otomatik olarak sıkacaktır.
Ayaklarınız peg üzerinde viraja yatmadan hemen önce ayak uçlarınızı içe doğru hafifçe çevirin.
Yani burunlar iç tarafa doğru hafifçe dönecek.
Dizlerinizin kendiliğinden depoyu sıkmaya başladığını fark edeceksiniz.
Viraj bitimine kadar bu pozisyonu koruyun.

Bunu alışkanlık haline geitirirseniz viraj tedbirleri listesinde unuttuğunuz bir maddeyi ekarte etmiş olursunuz.
Listenin diğer öğelerini ise hem ben hem de bir çok arkadaşımız defalarca yazdı, bulup okuyun.
DD'nin Zaferce'nin, OOcan'ın ve Alfa'nın bu konuda yazıları mevcut.

Not: Virajı hızlı alma konusunda bir alt sınırınız olması gerekiyor. Bir çoğunuz yavaş dönerim, risk almam gibi düşünebilir ama yavaş olmak her zaman iyi değildir.
Yani normal bir otoyolda herhangi bir virajı en azından bir otomobille aynı hızla alabilmelisiniz.
Mesela düşünün.
90 km/h ile gidiyorsunuz ve arkanızdan bir otomobil geliyor.
Viraja geldiniz ve otomobil o virajı 90'la dönerken siz hızınızı 70'e düşürdünüz.
Hem viraj dönüp hem de otomobilin sizi altına almaması için dua etmek zorundasınız.
Yaşayacağınız stresi düşünün.
Eğer kuşkunuz varsa viraj öncesi otomobilin sizi geçmesini sağlamak akıllıca olacaktır.
Yani COQ hızlı dönün dedi diye hayatınızı riske atmayın.
Bunu gurur meselesi de yapmayın.
Yol verin geçsin.
Sonra güvenli bir şekilde virajı alın.

Cloud
07 Ocak 2019, 16:56
Coq hocam yukarıda yazdığım mesaja ek olarak zaten bu her zaman gereken bir şey değil yazacaktım ki unutmuşyum, hakikaten dizlerle depo sıkılırken dış pege ağılık vereyim işi pek de olabilen bir şey değil ama kendi deneyimim, fazlaca yattığımı düşünüyorsam, dış pege basınç ve elcikteki kontra ile durumu dengeliyorum, ama normal şartlarda çok da kullanılıp her daim yapılabilecek bir şey de değil. Yanılmıyorum umarım.

Benim daha acayibime giden bunlara bu kadar takılıp da buralarda hani herkes pistte yarışıyormuş gibi zırt pırt konu açılması. Sokak sürüşü ile pistin arazinin sizin de değindiğiniz gibi bin tane farklı nanesi var.

Levent
07 Ocak 2019, 17:20
Bu konuyu daha önce tartışmıştık.
Öncelikle ne yaparken viraj sorusunu sormak laım.
Yani yolda giderken viraj ya da dönme mi?
Pistte?
Arazide?
Hangi motosiklet?

Bunların hepsi farklı teknikler kullanılan durumlar.
Mesela şu arkadaş ne yapıyor?
https://c.pxhere.com/photos/8c/26/motorcycle_enduro_motocross_cross_motorsport_race_ motocross_ride_racing-1379344.jpg!d
Peglere basmadan bu motosikleti yönlendirme ihtimali var mı sizce?

Peki bu arkadaş ne yapıyor?
https://dinamik.tmf.org.tr/uploads/haber/akyazii_2.jpg
Hani içteki pege ağırlık veriyorduk?

Bir de şu arkadaşa bakalım
https://cdn.newsapi.com.au/image/v1/f27c12a0897601fab69e935f1e3f4683?width=1024
İki ayakta peglerin üstünde.
Levent yukarıda fotoğraflar asmış ama orada absürt bir durum söz konusu.
Kısaca nizami değil.
Neden?
Çünkü pistte viraj alırken arka freni kullanırsınız.
Sağa yatarken sol ayağınızı pegden çekmeniz fazla önem taşımaz ama sola yatıkken sağ ayağınızı pegden kaldıramazsınız çünkü fren pedalını boşaltmak zorunda kalırsınız ve en iyi ihtimal zaman kaybedersiniz.
Birde vites değiştirme mevzusu var ama iyice karmaşıklaştırmayalım.

Sadede geleceğim ama doğru zannettiğiniz bir yanlışı yazmam gerekiyor.
Virajda sarkarak daha hızlı dönebileceğinizi düşünüyor olabilirsiniz.
Oysa aksine dizinizi yere koymaya çalışmanız sizi yavaşlatır.
Yani uzun yıllardır motosiklet kullanıyorsunuz ve diyelim ki iyi bildiğiniz bir virajı normal yatarak 90 km/h ile dönebiliyorsunuz.
Aynı virajı sarkarak almaya kalktığınızda 120 km/h ile döneceğinizi sanıyorsanız yanılıyorsunuz.
Aksine eskisinden daha yavaş döneceksiniz.
Muhtemelen eskiden normal olarak döndüğünüz 90 km/h hızı bile bulamayacaksınız.

Haydaa! bu kadar pist yarışçısı yanlış mı yapıyor?
Hayır yanlış yapmıyorlar. Sorun sizde.
Sarkma tekniği çalışarak tecrübe kazanılan ve hızlanılan bir tekniktir.
Hızınıza teknik asla katamazsınız ama tekniğinize hız katabilirsiniz.
Yani sarkma tekniğini çalışa çalışa, doğru açıyı araya araya hızlanırsınız.
Öyle bir günde edinilen bir mevzu değil bu.

Şimdi sadede gelelim.
Güvenli viraj almak için ne yapmanız gerektiğini defalarca yazdık.
Bunlardan asla unutmayın dediğimiz bir konu dizler ile depoyu sıkmak.
Dizlerinizle depoya tutunduğunuzda ayrıca peglere ağırlık veremezsiniz.
Herhangi bir yana yattığınızda zaten ağırlığınız içteki pege bir baskı uyguluyor.
Siz buna ek bir güç ilave yapmak isterseniz depoyu sıkan dizlerinizi gevşetmek zorunda kalırsınız.

Bir çoğunuzun bu diz mevzusunu atladığından eminim.
Muhtemelen aklınıza bile gelmiyor.
Basit bir üçkağıt önerisinde bulunayım.
Bunu alışkanlık haline getirirseniz dizleriniz depoyu otomatik olarak sıkacaktır.
Ayaklarınız peg üzerinde viraja yatmadan hemen önce ayak uçlarınızı içe doğru hafifçe çevirin.
Yani burunlar iç tarafa doğru hafifçe dönecek.
Dizlerinizin kendiliğinden depoyu sıkmaya başladığını fark edeceksiniz.
Viraj bitimine kadar bu pozisyonu koruyun.

Bunu alışkanlık haline geitirirseniz viraj tedbirleri listesinde unuttuğunuz bir maddeyi ekarte etmiş olursunuz.
Listenin diğer öğelerini ise hem ben hem de bir çok arkadaşımız defalarca yazdı, bulup okuyun.
DD'nin Zaferce'nin, OOcan'ın ve Alfa'nın bu konuda yazıları mevcut.

Not: Virajı hızlı alma konusunda bir alt sınırınız olması gerekiyor. Bir çoğunuz yavaş dönerim, risk almam gibi düşünebilir ama yavaş olmak her zaman iyi değildir.
Yani normal bir otoyolda herhangi bir virajı en azından bir otomobille aynı hızla alabilmelisiniz.
Mesela düşünün.
90 km/h ile gidiyorsunuz ve arkanızdan bir otomobil geliyor.
Viraja geldiniz ve otomobil o virajı 90'la dönerken siz hızınızı 70'e düşürdünüz.
Hem viraj dönüp hem de otomobilin sizi altına almaması için dua etmek zorundasınız.
Yaşayacağınız stresi düşünün.
Eğer kuşkunuz varsa viraj öncesi otomobilin sizi geçmesini sağlamak akıllıca olacaktır.
Yani COQ hızlı dönün dedi diye hayatınızı riske atmayın.
Bunu gurur meselesi de yapmayın.
Yol verin geçsin.
Sonra güvenli bir şekilde virajı alın.


Abi selam,
Allah razı olsun :)

1. sayfadan itibaren yazdığım mesajları okuyabilirsen seninle aynı düşüncede olduğum aşikar. Marquez'den cacık olmaz biliyorum, o işin vesvese kısmıydı zaten, birileri (telike) dis pege basmazsan tutuş kaçar felan dedi de, adam ayağı havada dönüyo demek içindi:)

İlaveten, virajlarda maks. yatış acısı zaman kaybettirir, fakat bütün yarışçıların bu şekilde yapıyor olmasının sebebi de, düzlüklerde gazın imanını gevretip, viraj öncesinde de frenin anasını ağlatabilme yetenekleri olduğundan. Benim savunduğum konu, fizik kuralı. Yani dış pege ağırlık verirsen, motor o yöne gitmek ister, 2x2 = 4 gibi basit bir algoritma. İlk mesajlarımda da net.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:16 ----------


Adam açkklama yapmıştı o muhabbetin üstüne sağlık sorunu vs diye. Saçma sapan sürmesinin bi nedeni var demek ki. Bana inanmıyosan belki bu adama inanırsın dedim de yemedi :D Eski sevgilim gibisin abi hemen eski defterleri açıyosun gakegakdhsjahskshkd
Ha bi ekleme olarak içe basmak kolaylaştıracak dışa basmak zorlaştıracaksa arazide iç ayak genelde pegde olmuyor. Fırıldak gibi dönüyo ama makinalar :D
herkes bildiği gibi sürsün napalım şimdi eğitim mi aldıralım burda

ahaha olm ben zaten iç pege basmalısın, dışa basmalısın diye bir şey savunmuyorum, yol şartlarında, (sokak) motosiklet ile viraj dönerken dış peg'e basmanın bir korku refleksi olduğunu savunuyorum.:) taşta toprakta işler başka.. Öpüyorum, insta'dan like'lıyorum seni ;) P!ton Y!g!t :P

telike
07 Ocak 2019, 17:49
Abi selam,
Allah razı olsun :)

1. sayfadan itibaren yazdığım mesajları okuyabilirsen seninle aynı düşüncede olduğum aşikar. Marquez'den cacık olmaz biliyorum, o işin vesvese kısmıydı zaten, birileri (telike) dis pege basmazsan tutuş kaçar felan dedi de, adam ayağı havada dönüyo demek içindi:)

İlaveten, virajlarda maks. yatış acısı zaman kaybettirir, fakat bütün yarışçıların bu şekilde yapıyor olmasının sebebi de, düzlüklerde gazın imanını gevretip, viraj öncesinde de frenin anasını ağlatabilme yetenekleri olduğundan. Benim savunduğum konu, fizik kuralı. Yani dış pege ağırlık verirsen, motor o yöne gitmek ister, 2x2 = 4 gibi basit bir algoritma. İlk mesajlarımda da net.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:16 ----------



ahaha olm ben zaten iç pege basmalısın, dışa basmalısın diye bir şey savunmuyorum, yol şartlarında, (sokak) motosiklet ile viraj dönerken dış peg'e basmanın bir korku refleksi olduğunu savunuyorum.:) taşta toprakta işler başka.. Öpüyorum, insta'dan like'lıyorum seni ;) P!ton Y!g!t :P

Hahahaha teşekkürler abi. Ben de cadeden bahsetmiyorum zaten asfalt vrya toprak pistte daha performanslı ve sağlam dönebilmek için diyorum. Yoksa mahalle köşesinden dönerken ayaklarımı boynuma dolasam nolcak :D
Like to like Takibe takip hızlı takip hemen takip beğen duvarındayım abi ajglsjflsjfşsh :D

ahe
07 Ocak 2019, 17:57
Hahahaha teşekkürler abi. Ben de cadeden bahsetmiyorum zaten asfalt vrya toprak pistte daha performanslı ve sağlam dönebilmek için diyorum. Yoksa mahalle köşesinden dönerken ayaklarımı boynuma dolasam nolcak :D
Like to like Takibe takip hızlı takip hemen takip beğen duvarındayım abi ajglsjflsjfşsh :D

Doğru söylüyo dün starbucksa exc le geldi baktım garip garip döndü(ayaklarını boynuna doladı) sonra tekere çekti dedik noluyo hahahahah tam bir SM ci ruhu var adamda fazla üzerine gitmeyin cidden telike :queen::queen::queen::queen::queen:

BatuhanK
07 Ocak 2019, 19:53
Coq abi hoşgeldin özlüyoruz yazılarını.
Bu durumda en doğrusunu ben yapıyotum, beni dikkate alın beyler.

EUOGLU
08 Ocak 2019, 18:40
Şahsen her. Turlu yatıklık açısında ister sarkip istersen sarkmadan dıştaki ayakliga gayet rahat güç aktarabiliyorum dag yollarinda bunun sayesinr bir iki kez arka lastigim salip toparladi. Yanlarkende cok iş yapar denemekte serbestsiniz.

MrMud
08 Ocak 2019, 20:03
Abboovvv konu cortlamış iyice :D
Yav valla ben içe basmıyorum, olurda arkanteker toprakta savrulursa diye iç ayağı uzatıyorum yere, eğer ayagı yere uzatmazsam motor beni uzatıyor çünkü.
Eğitim mi ? Yok valla düşe kalka öğrendim ben ne yapıp ne yapmayacağımı.
Mesela ağaçların sık olduğu arazıde 70i geçmemek lazım ağaca saplanmak istemiyosak.

Çok şey yapmayın ya herkes takılsın kafasına göre, şaibeli bi konu belliki :)

kesikersrdr
10 Ocak 2019, 09:57
Kayak ve patende sağa basarsan sağa gidersin sola basarsan sola gidersin :D

Wing750
10 Ocak 2019, 10:30
Kayak ve patende sağa basarsan sağa gidersin sola basarsan sola gidersin :D

Yıllardır kayak yaparım, hep dönmek istediğim yönün aksi tarafındaki ayağıma ağırlık veririm. Sağa döneceksem sola daha fazla baskı uygularım. Demek ki yanlış yapıyormuşum. Teşekkürler...

ero__
10 Ocak 2019, 11:11
https://www.youtube.com/watch?v=RLI0WENC07Y

Levent
10 Ocak 2019, 11:40
Yıllardır kayak yaparım, hep dönmek istediğim yönün aksi tarafındaki ayağıma ağırlık veririm. Sağa döneceksem sola daha fazla baskı uygularım. Demek ki yanlış yapıyormuşum. Teşekkürler...

Kayak ile motosikleti birbirine benzetmek doğru bir bakış açısı değil ki, tıpkı araba ile motosikleti kıyaslayamadığımız gibi, kayakla motosikleti de kıyaslayamayız.

Kayakta dönüşler dizleri kırarak ve ağırlık merkezini dönmek istediğiniz yöne aktararak yapılıyor, kayak konusunda ciddi bir tecrübem yok, ama 3-5 kaymışlığım var, bu 3-5 tecrübe de ise, sağa dönmek istediğimde, ağırlığımı sol ayağıma verdiğimde, içeride kalan ayağımı havaya kaldırdığımda dönebiliyordum, aynı şekilde sağ ayağıma ağırlık verdiğimde de sol ayağımı kaldırmak zorunda hissediyorum, zira dizlerimi gerektiği kadar kıramadığımdan ötürü gerekli dönüş açısını yakalayamıyorum, korkuyorum sanırım. Ama tek ayağımı hafif kaldırarak her türlü dönüyorum :) doğrudur yanlıştır, tartışılır.

Wing750
10 Ocak 2019, 12:18
Kayak ile motosikleti birbirine benzetmek doğru bir bakış açısı değil ki, tıpkı araba ile motosikleti kıyaslayamadığımız gibi, kayakla motosikleti de kıyaslayamayız.

Kayakta dönüşler dizleri kırarak ve ağırlık merkezini dönmek istediğiniz yöne aktararak yapılıyor, kayak konusunda ciddi bir tecrübem yok, ama 3-5 kaymışlığım var, bu 3-5 tecrübe de ise, sağa dönmek istediğimde, ağırlığımı sol ayağıma verdiğimde, içeride kalan ayağımı havaya kaldırdığımda dönebiliyordum, aynı şekilde sağ ayağıma ağırlık verdiğimde de sol ayağımı kaldırmak zorunda hissediyorum, zira dizlerimi gerektiği kadar kıramadığımdan ötürü gerekli dönüş açısını yakalayamıyorum, korkuyorum sanırım. Ama tek ayağımı hafif kaldırarak her türlü dönüyorum :) doğrudur yanlıştır, tartışılır.

Ben sadece tespite yanıt verdim, yoksa kıyas değil amacım. Kayakta da farklı şekilde dönenler vardır mutlaka. Ama dış pege ağırlık vermek konusunda ısrarlıyım :) en azından benim dönüşlerde yaptığım bu. Doğru ya da yanlış kişiye göre değişiyor demek ki.

ahe
10 Ocak 2019, 16:45
herkesin bastığı peg kendine :queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------


Ben sadece tespite yanıt verdim, yoksa kıyas değil amacım. Kayakta da farklı şekilde dönenler vardır mutlaka. Ama dış pege ağırlık vermek konusunda ısrarlıyım :) en azından benim dönüşlerde yaptığım bu. Doğru ya da yanlış kişiye göre değişiyor demek ki.

şey var bir de ayakları koruma demirine atıp dönmek :silent::queen::queen::queen::queen:

Osm@n
10 Ocak 2019, 19:18
Danışmana danıştım. Ayakların pozisyonu bu şekilde olacakmış.

https://3.bp.blogspot.com/-qLXwJuxh8Og/XDWn1kDHVtI/AAAAAAABVi0/yBFyCQxVF7UqegHkps9y1lZzKvMixy_8wCLcBGAs/s1600/yenidan2.jpg

Yayan
10 Ocak 2019, 23:22
Deve ye sormuslar ;
Asagı mı gıdersın ? Yoksa yukarıya mı gıdersın ?
Deve bakmıs !!! Duz e ne oldu ? Demıs ...
Peg basma nedır ???
Kontra teknıgı kullanmak var ken.
atarsın kontra nı tertemız cızgıde donersın.
Kontra motosıklet kullanmanın yarısı bunu beceremıyorsan dumduz vıraj sız yol lazım.

Levent
11 Ocak 2019, 10:10
Ben sadece tespite yanıt verdim, yoksa kıyas değil amacım. Ama dış pege ağırlık vermek konusunda ısrarlıyım en azından benim dönüşlerde yaptığım bu. Doğru ya da yanlış kişiye göre değişiyor demek ki.

Size istinaden demedim ki, bir iki kez daha kayak - paten karşılaştırması oldu da, alakasız yani. Sizin sürüş stilinizde isterseniz virajı dönerken motosiklete ters oturun, bir şey değişmez, o yüzden bu kadar büyütmeye gerek yok, nasıl mutluysanız öyle devam edin.

furkansevke
14 Ocak 2019, 08:55
Soruyu soru ile çözümlemek en basit cevap olacak gibi duruyor.

Peg'e basarsak ne olur?

Herhangi bir peg'e daha fazla ağırlık vermek, motosikleti ağırlığın olduğu yöne çeker, bunu düz yolda giderken bile test edebilirsiniz,sürüş esnasında ayağa kalkın, ve bütün ağırlığınızı bir peg'e verin. Gidondan düzeltmediğiniz sürece, motosiklet ağırlığı verdiğiniz peg'in yönüne doğru gitmeye baslayacaktır.

Bu doğrultuda virajda dış peg'e ağırlık verirsek, motosiklet dönüş yönünün tersine bir kuvvete maruz kalacak ve sen sağa dönmek isterken, motosiklet sola gelme eğiliminde olacaktır.

Teknik olarak sağa dönmek isterken sola ağırlık vermek doğru değil. Yani biz sokak sürücüleri için peg'e ağırlık vermek diye bir şeyi yok sayıyoruz. Diğer taraftan pist yarışçıları kendilerine göre teknikler geliştirirler, örneğin Kenan'i baz alırsak, pistteki 20 kişi viraja girerken ayağını açmazken, Kenan viraj yönündeki ayağını peg'den kaldırıp, açmakta. Aslında bu hareket off-road cross yapanların yer yer motosikleti ayakta tutmak için kullandıkları bir teknik. Bu ve benzer şekilde kişinin kendi sürüş stilini yansıttığı teknikler vardır, pistte viraj alırken diz yere neden sürtülür, motosiklet daha fazla yatıp tutuşu kaybetmemsi için, bir nevi 3. tekerlektir, ve yatış açısı sürücü kontrolünde kalır. Bir yarışçı dizini yere dayamıyor ve kontra ile viraj alırken, viraj dışında kalan peg'e ağırlık verip motosikletin açısını korumaya çalışabilir, bu onun kendi tekniği olabilir, ama literatür de böyle bir şey yok.

Olayın kendi kanaatimce açıklaması bu yönde.

olaya çok düz açıdan bakmışsınız gibi geldi. benim düşüncem ise şöyle : Dış pege basmak motosiklete daha dikey bi kuvvet uygulamızı sağlar. Peg merkeze çok uzak bi mesafede olsa dediğiniz gibi motoru kaldırabilir fakat ağırlımızı iç tarafa verirken ayağımızla dış pege asılmak pek etki etmeyecektir. Sonuçta erkeze uzaklığı az. Etki eden dik kuvvet asfalta değen lastik yüzeyine dik etkiyor demektir. Yoktan kuvvet var etmiyoruz kuvveti yönlendiriyoruz. ASfslta değen lastik yüzeyine uygulanan dikey kuvvet sürtünmryi arttır. Zira yatan motosikletin ağırlık merkezinin tekerin hizasından dışarı kaymakta olduğunu varsayarsak moyosikletin göbeğinden uygulayacağımız bu dikey kuvvet lastiklerin tutunmasına büyük katkı sağlayacaktır.Aksine iç pege yüklenmek ise yekerlere binen dik yükü azaltıcaktır. Biliyorum akıllarda bazı sorular daha oluşacak ama bunların hepsi moment ile ilgili. Ne kadar motosiklrt tecrübem düşük olsada fiziksel olayları hep yorumlamayı sevmişimdir ve 4. sınıf makina mühendisliği öğrencisiyim. Yanlışımda olabilir ama ben böyle düşünüyorum. Ekstra olarak bir şey daha söylemek istiyorum. motosiklet virajda merkez kaç kuvvetinin etkisiyle durur sadece iyi lastiklerle değil. Keith code un üstüne basa basa gaz kolu demesinin sebebi budur. Her zaman virajda gazın doğru oranla açılmasını söylüyor. Dönemeyecek gibi olsanda viraja odaklan ve gazı düzgün bir şekilde arttır. Buda dönmek için daha çok açıyla yattığınızda hızlanan motorun artan merkezkaç kuvvetinin sizi tutmasıdır. hızlanmasanız o açıyla sizi çeken yerçekimine karşı yeterli merkezkaç tepkisini alamassınız. Bu olayda aynı zamanda arka tekerin ön tekerden daha çok yüklenmesi ve yine sürtünme kuvvetinin artmasıyla yolu tutmasıda vardır. Peki ön teker ?

hasmet
14 Ocak 2019, 10:17
Cevap: Paşa gönlünüz hangisine istiyorsa oraya verin ağırlığınızı.

Tavsiyem: Viraj esnasında zaten sınırlı olan dikkat ve konsantrasyonunuzu "hangi peg'e ağırlık vereyim ki?" gibi viraja etkisi sınırlı faktörlere değil, başarılı bir viraj çizgisi ve yatış noktası belirlemeye, ve gaz kontrolüne harcayın.

Bu arada Keith Code'in Twist of the wrist 2 kitabını şiddetle tavsiye ederim, hele hele MT10 aldıysanız...

telike
25 Ocak 2019, 16:17
Doğru söylüyo dün starbucksa exc le geldi baktım garip garip döndü(ayaklarını boynuna doladı) sonra tekere çekti dedik noluyo hahahahah tam bir SM ci ruhu var adamda fazla üzerine gitmeyin cidden telike :queen::queen::queen::queen::queen:

ZHlshsldkflsgşdshls Ahdlsh
Bigün kabayı asgaltta bırakcam

CrazyBullet
26 Ocak 2019, 07:03
Pege basılmaz, pege yük verilmez. Kova içinde su düşünün, yeterli merkezkaç kuvveti sağlayacak hızda eksen etrafında döndürürseniz, kova yatay olsa bile su dökülmez. Bakın adam nasıl sallıyor oraletleri.

https://www.youtube.com/watch?v=lZ3lt5N7-3Q

- poponuzun üstüne oturursunuz, ağırlığınız poponuz vasıtasıyla sele oradan şasi oradan teker ve nihayetinde yere iletilir,
- ayağınız pegin üstünde durur, bisiklette seleye oturmadan, ayakta sürdüğünüzde yaptığınız gibi vücut ağırlığınızı peglere yanıstmazsınız,
- virajda pegden, gidondan destek almak, ağırlığınızı dengelemek için bir yerden tutunmak istiyorsanız vücut pozisyonunuzla ilgili bir hata var demektir.
- virajda motordan düşmemenizi merkezkaç kuvveti sağlar, virajda motordan düşmemek için bir yerlere ağırlık veriyor, tutunuyorsanız muhtemelen moto gp pilotu gibi pozisyon kastığınızdan oluyordur.

peugeotcu103
26 Ocak 2019, 08:11
Her zaman dıştaki pege

MrMud
26 Ocak 2019, 08:55
Ya yine hortlamış konu, arka pege ağırlık verin, artçı pegine, tekere daha rahat gelir, daha dengeli olur, senteye daha rahat alırsınız.

Hadi eyvallah.

telike
09 Şubat 2019, 11:00
Ya yine hortlamış konu, arka pege ağırlık verin, artçı pegine, tekere daha rahat gelir, daha dengeli olur, senteye daha rahat alırsınız.

Hadi eyvallah.

Kanka arka peg yol sol dizimi seleye koyuyorum inş patlamam

MrMud
09 Şubat 2019, 11:04
Kanka arka peg yol sol dizimi seleye koyuyorum inş patlamam

Ani bi durumda seleye bastığın dizin olan ayağını pege götürmeye çalışırken, plakalığa kuyruğa felan takılıp iyice mum dikme pek sorun olmaz :D

SuleymanE
09 Şubat 2019, 11:17
Peki ya pegi olmayanlar napsın şimdi? :salut: Kaç para ülennn bi peg??? :P

Pegin mi var derdin var arkadaş... :mrgreen:

telike
12 Şubat 2019, 07:10
Ani bi durumda seleye bastığın dizin olan ayağını pege götürmeye çalışırken, plakalığa kuyruğa felan takılıp iyice mum dikme pek sorun olmaz :D

Kafasına motor geçiren öldü de düz süren ölmedi mi?:queen:

MrMud
12 Şubat 2019, 09:43
Kafasına motor geçiren öldü de düz süren ölmedi mi?:queen:

Hiç ! :queen:

SaygınKenobi
05 Şubat 2020, 23:51
Beyler konuyu hortlatıyorum, ben dönüşlerde özellikle kaygan zeminde dış pege ağırlık veriyorum. bu konuda bilgi güncellemesi olan var mı?

mustafaat
06 Şubat 2020, 00:53
Hangi tarz sürüş için?

Normal cadde ve şehir içi sürüşlerde gidon kontrası yeterli.

Yarış ve pist sürüşü için giriş hızınıza, planlamanıza, niyetinize göre değişir.

Viraja hızlı girdiniz, baktınız bir de viraj içinde daha da bir daralıyor aynı viraj; o zaman iyice yatırmak için her şeyi yapma kararı alırsanız değişir iç ayaklığa basmak işe yarayabilir ama bu sefer de şu soru gündeme gelir: "O durumda kontrollü gaz açabilecek misin?" açamayacaksan fazladan gelen yatışı neyle dengeleyeceksin de dönüşü tamamlayabileceksin?

*
Dış ayaklığa basmak arka tekerdeki tutuşu arttırmak içinse; siz arka tekerdeki tutuşu aşacak seviyelerde kullanıyorsanız belki bir ihtimal ama pistte değilsek yolda, caddede o limitlerde ne işimiz var?

Performanslı yol sürüşlerimiz dahil, gidon kontrası ana tekniktir.
Eğer gerçekten ayaklığa basacak kadar sınırlarda sürüyorsanız: yanlış işi yanlış yerde yapıyor, herkesin hayatını tehlikeye atıyorsunuz...

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:39 ----------



Öğrenmek ve gelişmek istiyorsak öncelikli teknikler: virajda destek gazı, ortasında gazı arttırarak girdiğimizden hızlı çıkmak şeklinde özetlenebilir.

Ki bunları yapabilmek:
dönüşe başlamadan önce belirlediğimiz görsel sınır noktasına göre,
- düzlükte her işlemi bitirip (doğru hıza, vitese, konuma geçip),
dışa çeneyle bakıp
- dönüşe gidon kontrasıyla başlayarak,
- yatmanın (kontranın) bitiminde (ki bu kontra çok kısa sürer)
- destek gazı vererek, kararlı çizgi dönüşünü yapmak,
- gazı daha da açıp, virajdan hızını arttırarak çıkmak olarak özetlenebilir.

Bu standart dönüş akışı dersek sadece gidon kontrası yeterli olacaktır, ne peg, ne ağırlık, ne de başka bir şeye ihtiyaç yoktur.

Eğer limit noktasına göre sürüyorsanız (ki öyle yapmalısınız) trafik ve yolda standartlar, hesaplar, açılar, eğimler: görüş sınırına göre belirlenir.

Ha:" Limit noktası bana 50km./saat ile gir diyor ama ben aptalım 80 ile gireceğim." diyorsanız: hadi piste naş! Bir de bu ileri seviye teknikleri yolda deneyip bizim ve sevdiklerimizin canıyla oynamayın.

İlave: Limit Noktası, Görsel Sınır temelli sürüş ve hız belirleme konusunda daha fazla bilgi istiyorsanız, yazıların bağlantılarını eklerim buraya (şimdi zor geldi de).

ahe
06 Şubat 2020, 09:23
neden konuyu hortlattınız şimdi bu konuda can kan ter ve gözyaşı döküldü şimdi yine dökülcek :queen:

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:47 ----------


https://i.hizliresim.com/groOqL.jpg (https://hizliresim.com/groOqL)

Evet bu adamlar zaten yanlış biliyor :rendeer:

Bunlarda element uyduruyor size göre o zaman :queen:

konuyu hortlatan arkadaş okusun iyice

SaygınKenobi
06 Şubat 2020, 12:46
açıkçası ben kaygan zeminde arka tekerleğin tutuşunu artırma açısından bir faydası olur mu diye sormuştum. Şehir içinde sınırları zorlayacak kadar "aptal" biri diilim ki ilk sürmeye başladığımda mıcırlı viraj nedeniyle geçirdiğim bir kaza yüzünden güvenlik açısından soruyorum bunu. Barkın özellikle bir çok programında ve viraj videosunda bunun üstüne sıkça bastığı için ben de kaygan olduğunu hissettiğim viraj içlerinde (cam asfalt, gizli buzlanma, ısınmamış lastik vs.) bunu uyguluyorum fakat hem forumlarda hem arkadaş çevremde gereksiz olduğuna dair fazla iddia var.

hasmet
06 Şubat 2020, 15:32
Bunlarda element uyduruyor size göre o zaman :queen:
Hangisi? Hava mı, su mu, ateş mi, tahta mı?

ahe
06 Şubat 2020, 15:43
Hangisi? Hava mı, su mu, ateş mi, tahta mı?

https://www.youtube.com/watch?v=VaH554I36gY