PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBR500r'dan sonra hangi motor ?



Sayfa : [1] 2

MT00
10 Aralık 2018, 13:14
Arkadaşlar benim şımarıklık denebilecek bir sorunum var :)

MT25 ten cbr500 e geçtiğim ilk aylarda güç, fren ve yol tutuş olarak Honda bayağı farklı ve tatmin edici gelmişti. ( MT25 ile 18500 ve cbr500 ile 16000 km yol yaptım iş yolunda ). Ama bu durum yaklaşık Honda ile yaptığım 5-6 bin km sonrası bitti. Başlarda aldığım daha güçlü, daha iyi motor kullanıyorum hissi çabuk bitti maalesef... tabi burada teknik data olarak yakın sayılabilecek iki motordan bahsettiğim için bu durum normal sayılabilir…

Asıl sorunum ise şu : cbr500 ü satıp yerine Suzuki sv650 ya da MT07 almayı planlıyorum. Bunlardan birini alır isem aynı sorunu yani yeni makinaya çabuk alışma ve aldığım keyifte azalma sorununu yaşar mıyım sizce?

Yaşayacağımı düşünüyorsanız eğer bunlardan daha büyük makinelere mi geçsem acaba? MT09 ya da vfr800x gibi? Ya da aklıma gelmeyen bu ayarda başka bir motor?

Bu arada motorumu işe gidiş gelişlerde kullanıyorum. MT09 gibi motorlar işe gidiş gelmede yakıt ve kolaylık olarak çok mu fazla olur MT07 ve sv650 ye göre?

Yanıtlar için teşekkürler şimdiden..

burak burk
10 Aralık 2018, 13:21
Cbr 500 motoru saglam ama sakin bir motor mt07 gectigin zaman baya bir fark hissedersin.bence once mt07 dene yada sv650 ondan sonra mt09 dusunmeye basla.mt07 09 arasinda muhtemel 2 litre fark olucaktir basma acisindan.sakin surersen 1 litre fark etmez

logaritma
10 Aralık 2018, 14:27
bence mt09 al iyi motor kullanıyorum hissin bitersede direk hayabusaya geç derim.

wing41
10 Aralık 2018, 14:28
MT 7 sürmedim fakat CB 500 F den MT 9 a geçmiş biri olarak kaç şey söyleyebilirim.

MT 9 her şeyden önce gaz dozajlaması hassas ve zor olan bir motosiklet. Commuting e pek uygun değil. Gaz koluna ani beklenmedik tepkiler verebiliyor. Bu durum, şehir içi sıkışık trafiklerde vs yorucu olabiliyor. Motor sıcaklığı da sıkışık trafikte 4 silindirliler gibi çabucak yükselebiliyor trafikte.

Yakıt olarak sakin kullanımda(ne kadar sakin kalınabilir üzerinde orası ayrı) 5 litrelere kadar düşürmek mümkün.

Bir de daha güçlü daha iyi motosiklet hissiyatını yitirmek biraz zor. Sapık gibi ivmeleniyor alet. :queen:

mersinLee33
10 Aralık 2018, 14:35
MT 7 sürmedim fakat CB 500 F den MT 9 a geçmiş biri olarak kaç şey söyleyebilirim.

MT 9 her şeyden önce gaz dozajlaması hassas ve zor olan bir motosiklet. Commuting e pek uygun değil. Gaz koluna ani beklenmedik tepkiler verebiliyor. Bu durum, şehir içi sıkışık trafiklerde vs yorucu olabiliyor. Motor sıcaklığı da sıkışık trafikte 4 silindirliler gibi çabucak yükselebiliyor trafikte.

Yakıt olarak sakin kullanımda(ne kadar sakin kalınabilir üzerinde orası ayrı) 5 litrelere kadar düşürmek mümkün.

Bir de daha güçlü daha iyi motosiklet hissiyatını yitirmek biraz zor. Sapık gibi ivmeleniyor alet. :queen:Bu yoruma sesli güldüm ofiste :mrgreen:

makina 190 kg 115 beygir hızlanmsında ne yaspın o 3 silindir ile. :)

konuya gelince bence cbr500 den sonra geçmek için mt07 çok uygun :cat:

uzay gemisi
10 Aralık 2018, 14:50
cbr500 den sonra mt07 kesmez arasında en fazla 25-30hp oynuyor çabuk alışırsın ve heyecanını kaybedersin. Senin ilacın MT 09

fkambay
10 Aralık 2018, 14:52
mt 9 ruh hastası bir motor bence 500r dan sonra gecebileceğin en mantıklı motor cbr 650f

enderbilgi
10 Aralık 2018, 14:58
önemli olan şu gerçekte tatminsizliğin sebebi bindiğin motosiklet mi sorusu? Yoksa patlayıp parçalanana kadar büyütmeli misin motoru? Yollarda azmak için motor arama bence. İş ev arası kaç km merak ettim cbr500 den sıkılacak kadar yol uzun bile değildir. Gerçekte tavsiyem böyle onu mu alayım bunu mu alayım durumu varsa iş için küçük bir motor, hobi için haftasonlarını ayırabileceğin büyük bir motor... Ama tabi bunu da yapsan forumda açacağın ilk başlık ''küçük motordan inip büyüğe binince yada tam tersine adapte olamıyorum'' olurdu bence...

logaritma
10 Aralık 2018, 15:04
sen arkadaşları dinleme MT09 > Hayabusa > F16 bence seni bu sıralama tatmin edicektir..

MT00
10 Aralık 2018, 15:12
önemli olan şu gerçekte tatminsizliğin sebebi bindiğin motosiklet mi sorusu? Yoksa patlayıp parçalanana kadar büyütmeli misin motoru? Yollarda azmak için motor arama bence. İş ev arası kaç km merak ettim cbr500 den sıkılacak kadar yol uzun bile değildir. Gerçekte tavsiyem böyle onu mu alayım bunu mu alayım durumu varsa iş için küçük bir motor, hobi için haftasonlarını ayırabileceğin büyük bir motor... Ama tabi bunu da yapsan forumda açacağın ilk başlık ''küçük motordan inip büyüğe binince yada tam tersine adapte olamıyorum'' olurdu bence...

yok hocam yolda azmak falan derdinde değilim :) gayette güvenliğe dikkat ederek kullanırım ama boş yolda da gazı açarım.. bu arada ev iş arası 45 km. git gel her gün 90 km yapıyorum.. 2-3 haftada bir de hafta sonları 100-150 km lik geziler yapıyorum..

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:11 ----------


mt 9 ruh hastası bir motor bence 500r dan sonra gecebileceğin en mantıklı motor cbr 650f

evet o da güzel olabilir. teşekkürler.

Erenk34
10 Aralık 2018, 15:14
Ben de 500r kullanıyorum eğer a ehliyetim olsaydı Triumph Daytona 675r veya Street triple 675r kullanırdım çünkü öhlins süspansiyon, brembo fren, quickshifter, 3 silindir sesi gibi özellikleri çok çekici. Onun dışında yeni gelicek olan Cbr650r var fena durmuyor. Çok psikopat olsun dersen mt09 derim ama bence mt07 ile 500r arasında fazlasıyla güç farkı olduğunu düşünüyorum.

MT00
10 Aralık 2018, 15:14
sen arkadaşları dinleme MT09 > Hayabusa > F16 bence seni bu sıralama tatmin edicektir..

F16 dan sonra ?? :)

logaritma
10 Aralık 2018, 15:18
F16 dan sonra ?? :)

ışık görüceksin ona doğru ağır ağır gidiceksin..

MT00
10 Aralık 2018, 15:28
Ben de 500r kullanıyorum eğer a ehliyetim olsaydı Triumph Daytona 675r veya Street triple 675r kullanırdım çünkü öhlins süspansiyon, brembo fren, quickshifter, 3 silindir sesi gibi özellikleri çok çekici. Onun dışında yeni gelicek olan Cbr650r var fena durmuyor. Çok psikopat olsun dersen mt09 derim ama bence mt07 ile 500r arasında fazlasıyla güç farkı olduğunu düşünüyorum.

Triumph Daytona 675r veya Street triple 675r motorlar da güzel ama her gün kullanmaya uygun mudur acaba bilemedim ? Ama bunlar da beğendiğim motorlar ayrı..

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:26 ----------


ışık görüceksin ona doğru ağır ağır gidiceksin..

yönlendirmelerin için çok teşekkürler üstad.. :)

Erenk34
10 Aralık 2018, 15:34
Triumph Daytona 675r veya Street triple 675r motorlar da güzel ama her gün kullanmaya uygun mudur acaba bilemedim ? Ama bunlar da beğendiğim motorlar ayrı..

Konfor olarak Street triple 675r iyidir diye düşünüyorum ama aynen o konu biraz sıkıntılı çok narin ve ilgi isteyen motorlar, insan oraya buraya götürürken gözü arkada kalabilir :mrgreen:

MT00
10 Aralık 2018, 15:35
Hem 500'lük honda hem de mt07 kullanan var mı aramızda acaba ?

Bir de böyle bir kullanıcıdan direkt yorum olsa ne güzel olurdu.. :cat:

Green Arrow
10 Aralık 2018, 15:37
SV650 güzel gelecektir karakter yapısı olarak ondan da sıkılırsın. MT07 daha hırçın bir alet sv650ye göre sadece hp tork eğrisine bakarak motorlar değerlendirilmez maalesef. Bana göre MT09 çok doğru bir tercih olmaz. MT07 iyi bir seçenek olabilir sizin için. 25 30 hpcik fark bazılarımız için küçük gözükebilir ancak o aletler iyi şöförlerin elinde gazcı abilere zor zamanlar yaşatıyor virajlı yollarda.

uzay gemisi
10 Aralık 2018, 15:54
Hem 500'lük honda hem de mt07 kullanan var mı aramızda acaba ?

Bir de böyle bir kullanıcıdan direkt yorum olsa ne güzel olurdu.. :cat:

500r birkaç sefer gördüm ama hiç kullanmadım. Mt07 zaten R25 ayarında Kızılay motorudur arkadaslarimin birkaçında, onların arkadaslarinda vs hep denk geldim kullandım yüksek hızlarda ki sollamalarda yetersiz kalıyor 70kusur beygirdi galiba bana yetersiz geldi. daha psikopat makinelere bindim ve o kadar korkutucu değil.(bence)
Mt09 şuan almayı düşündüğüm bir motor. Büyük bir hevesle sıfır R25 aldım ama önceden hep büyük hacimli ve güçlü motorlar kullandığım için kesmedi çok çabuk sıkıldım.
Burada ölürsün, bariyerlerden toplarlar bilmem ne gibi imalarda bulunmaya çalışıp büyük hacime bir tarafı yemeyip sizide vazgeçirmeye çalışanlara kulak asmayin. Tecrubenize ve kendinize guveniyorsaniz butcenizde el veriyorsa büyük birşey alıp uzun yıllar binin.
Bu forumda mt09 alicam diye kime sorsanız alma ölürsün derler, büyük gelir derler, helvadan filan bahsederler. İş yine sizde bitiyor para sizin keyif sizin. 1.6bwm den inip 5.5 M5 e binmek gibi bir farklılık arıyorsanız 90hp altı motorlara bakmayın.

karaca3
10 Aralık 2018, 15:59
F16 dan sonra ?? :)
F35 yada mig 57sizi kesmez
Apollo yada Soyuz:)

Levent
10 Aralık 2018, 16:09
Mt 07 ve - Mt 09 kullanmış birisi olarak şunu söyleyebilirim ki, her iki motosiklete de asla sahip olmak istemem, bu kadar alakasız güç, şehir içinde çok manasız, kükrüyorlar resmen, alt devirleri bu kadar güçlü aletler şehir içinde başa bela olur. Alt devirleri daha sakin, ve top speedde Mt-7'den daha iyi olması ve karenajları sebebi ile benim tercihim 650F.

Sabırsız
11 Aralık 2018, 01:04
Bende Er6F diyorum.

logaritma
11 Aralık 2018, 01:07
er6f iyide grenajı jırarsan büyük sıkıntı bizim arkadaşa aradık bulduklarımız aşırı paralar isteyince bir tanesi zaten set halinde satıyormuş takım bildiğin ikinci el motor parası istedi .. arkadaş öyle kırık grenajla fiyatı kırdı sattı.. er6n o açıdan bence daha iyi.

Birkan07
11 Aralık 2018, 01:36
Ne güzel sorular :)) ben düşünmeden 600rr - Gsxr600 arasında gidip gelmeye başlamıştım. Umarım bizede nasip olur. Hakkınızda hayırlısı.

hokahey
11 Aralık 2018, 01:58
kanka senin ilacın budur:

https://i.hizliresim.com/v6Ezlv.jpg (https://hizliresim.com/v6Ezlv)

Ros1n2
11 Aralık 2018, 02:09
Mt7 alsan mt9 alim diyeceksin bence iki masraf birden etme al mt9, street sriple veya z800 felan olayı bitir.

whitedeamon
11 Aralık 2018, 04:00
Sıkılmayacağın bir motor yok ki.İnsanoğlu bu hep daha fazlasını ister.Ama şunu söyleyeyim mt 9 bana kalırsa alma.Çok saçma sapan bir güç var motorda.Bak bunu zapdetemezsin diye söylemiyorum.Çok yorar.İnanılmaz rahatsız bir motor.Yola sığmayan kıçını başını oynatmayı seven güç üzen bir motordur.Eğlenceli midir gazlarsan eğlenirsin.Bu motoru alıp çanta başlayıp fıtı fıtı gitmeye çalışanda var.Ama işte dediğim gibi yoran bir motordur.Bana fark etmez eğlendirsin yeter diyorsan birazda tecrübe ve yeteneğine güveniyorsan hiç düşünme direk mt09 al geç.

Youjoee
11 Aralık 2018, 07:57
Bu yoruma sesli güldüm ofiste :mrgreen:

makina 190 kg 115 beygir hızlanmsında ne yaspın o 3 silindir ile. :)

konuya gelince bence cbr500 den sonra geçmek için mt07 çok uygun :cat:

Banada gayet mantıklı geldi , 09 a hiç bulaşma en azından şimdilik

Cyan
11 Aralık 2018, 08:44
MT-07'lerin güncellenmiş (daha sert) amörtisörlü 2018 modellerini tavsiye ederim. Bende CB500F var, bana çok yeterli geliyor şehiriçi (ama arada otobanlı falan), bununla birlikte 130'dan yukarı pek çıkmıyorum çünkü hayli keyifsiz. Oraya kadar gücü ivmelenmesi gayet tatminkâr. (150 de gördüm, daha üstüne de çok rahat çıkar ama o hızlar için başka tarz, rüzgâr koruması daha iyi bir motor lazım ki bu MT-07 de değil...)

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:40 ----------

CBR500R'ın üzerine MT-07 gayet yeterli ve kendini hissettirecek bir güncelleme olur.

Kural [ Z ]
11 Aralık 2018, 09:00
Aslında sizin istediğiniz şey daha güçlü motosiklet değil sanki. Yoksa bana mı öyle geliyor?

Bana öyle geliyor ki siz motosiklet ile işe git/gel esnasında, motosikletinizi daha çabuk gidip gelmek veya aralardan sıyrılıp çabucak eve/işe varmak için değil de işteki veya evdeki stresinizi atmak için kullanıyorsunuz.

Bu mantıkla makine üzerinde gereksiz riskler aldığınızı da ön görebilirim. Böylelikle yaşadığınızı hissetmek, hayatın stresten ibaret olmadığını bedeninize ve zihninize hissettirmek ister gibisiniz. Sizin sorununuz motosikletinizin zayıf kalması değil, maymun iştahlılık da değil. Siz stresten kaçmaya çalışıyorsunuz.

Çok mu derine indim bilemiyorum ama bu mantık ile hep daha güçlüyü isteyecek ve elde ettiğinizde kısa sürede farklı nedenlerle ondan uzaklaşacaksınız. Onu elde ettiğinizde asıl istediğinizin o olmadığını çok hızlıca anlayacaksınız.

Benim önerim (bu mantık doğru ise) 150-200cc' lik uygun yollu bir cross motosiklet edinmeniz. Bambaşka tecrübeler ile stresinizi çok daha hızlı ve kolay atar, yolda daha güçlü makine ile yaşayacağınız olası riskleri azaltır, daha ekonomik ulaşım sağlar, sonunda "doyum" a ulaşıp uzaklaşmazsınız.

Eğer ki yukarıdaki analiz hatalı ise ve sorununuz daha agresif bir makine ise MT-09 / MT-10 gibi bir makine bütün sorunları uzun vadede bitirecektir. Ama analiz doğru ise asla yetmez.

MT00
11 Aralık 2018, 09:15
;4415730']Aslında sizin istediğiniz şey daha güçlü motosiklet değil sanki. Yoksa bana mı öyle geliyor?

Bana öyle geliyor ki siz motosiklet ile işe git/gel esnasında, motosikletinizi daha çabuk gidip gelmek veya aralardan sıyrılıp çabucak eve/işe varmak için değil de işteki veya evdeki stresinizi atmak için kullanıyorsunuz.

Bu mantıkla makine üzerinde gereksiz riskler aldığınızı da ön görebilirim. Böylelikle yaşadığınızı hissetmek, hayatın stresten ibaret olmadığını bedeninize ve zihninize hissettirmek ister gibisiniz. Sizin sorununuz motosikletinizin zayıf kalması değil, maymun iştahlılık da değil. Siz stresten kaçmaya çalışıyorsunuz.

Çok mu derine indim bilemiyorum ama bu mantık ile hep daha güçlüyü isteyecek ve elde ettiğinizde kısa sürede farklı nedenlerle ondan uzaklaşacaksınız. Onu elde ettiğinizde asıl istediğinizin o olmadığını çok hızlıca anlayacaksınız.

Benim önerim (bu mantık doğru ise) 150-200cc' lik uygun yollu bir cross motosiklet edinmeniz. Bambaşka tecrübeler ile stresinizi çok daha hızlı ve kolay atar, yolda daha güçlü makine ile yaşayacağınız olası riskleri azaltır, daha ekonomik ulaşım sağlar, sonunda "doyum" a ulaşıp uzaklaşmazsınız.

Eğer ki yukarıdaki analiz hatalı ise ve sorununuz daha agresif bir makine ise MT-09 / MT-10 gibi bir makine bütün sorunları uzun vadede bitirecektir. Ama analiz doğru ise asla yetmez.

gerçekten kendimi psikolog koltuğunda hissettim :)

şaka bir yana analiz güzel ve kısmen de doğru..

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:12 ----------

yanıtlar ve yorumlar için sağolun arkadaşlar..

benim kafa cbr650f ile suzuki sv650 arasında kaldı.

sezon başı piyasanın durumuna göre birini alırım umarım.:bestmt:

Cyan
11 Aralık 2018, 09:22
Suzuki SV650 o halde :) canım o benim...

Levent
11 Aralık 2018, 09:33
Sıkılmayacağın bir motor yok ki.İnsanoğlu bu hep daha fazlasını ister.Ama şunu söyleyeyim mt 9 bana kalırsa alma.Çok saçma sapan bir güç var motorda.Bak bunu zapdetemezsin diye söylemiyorum.Çok yorar.İnanılmaz rahatsız bir motor.Yola sığmayan kıçını başını oynatmayı seven güç üzen bir motordur.Eğlenceli midir gazlarsan eğlenirsin.Bu motoru alıp çanta başlayıp fıtı fıtı gitmeye çalışanda var.Ama işte dediğim gibi yoran bir motordur.Bana fark etmez eğlendirsin yeter diyorsan birazda tecrübe ve yeteneğine güveniyorsan hiç düşünme direk mt09 al geç.


Şimdi alsın mı ? Almasın mı ? :queen:

basto
11 Aralık 2018, 09:39
MT 07 uygundur, CBR tarzını sevdiysen güncel CBR650 de güzel olur. Tek derdi bir devir aralığında titreşim yapması. SV650'ye girme derim.

Cyan
11 Aralık 2018, 10:27
Neden girmesin? Biz de öğrenelim... (Bence Honda kullanan adama MR-07'den daha uygun mesela.)

MT00
11 Aralık 2018, 10:39
MT 07 uygundur, CBR tarzını sevdiysen güncel CBR650 de güzel olur. Tek derdi bir devir aralığında titreşim yapması. SV650'ye girme derim.

Neden sv650'ye girme dediniz ?

logaritma
11 Aralık 2018, 10:42
bence söylenen adı geçen makinelerin hepsi güzel .. ne istiyorsan onu al ama mt09 bence en ideali sana.. sürat diyorsan illa grenaj.. naked bir yere gider ..

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:41 ----------


Neden sv650'ye girme dediniz ?

A demediğiniz için belkide :) arkadaş 2000 li yıllarda gelen sv650 sanmış oalbilir sizin konuşduğunuz Sv650A

MT00
11 Aralık 2018, 10:54
bence söylenen adı geçen makinelerin hepsi güzel .. ne istiyorsan onu al ama mt09 bence en ideali sana.. sürat diyorsan illa grenaj.. naked bir yere gider ..

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:41 ----------



A demediğiniz için belkide :) arkadaş 2000 li yıllarda gelen sv650 sanmış oalbilir sizin konuşduğunuz Sv650A

evet olabilir.. sv650A'dan bahsediyorum. 2016 model ve üstü..

ardacik
11 Aralık 2018, 16:21
Peki ev ile iş yeriniz uzak kimse deginmemis. Neden naked makine bakiyosunuz ? Ben olsam daha korunakli on tarafi daha yuksek makinelere yonelirdim. enduro yada sport touring gibi

ozan1991
11 Aralık 2018, 16:38
Cbr 650f al

MT00
11 Aralık 2018, 16:45
Peki ev ile iş yeriniz uzak kimse deginmemis. Neden naked makine bakiyosunuz ? Ben olsam daha korunakli on tarafi daha yuksek makinelere yonelirdim. enduro yada sport touring gibi

cbr650f adaylardan biri zaten hocam..

whitedeamon
11 Aralık 2018, 17:17
Şimdi alsın mı ? Almasın mı ? :queen:

Bana kalırsa almasın ama sonda yazdıklarımı sağlayabiliyorsa yani yeteneği ve tecrübesine güveniyorsa eğlendirsin istiyorsa yorması önemli değil diyorsa alsın.

ardacik
11 Aralık 2018, 18:05
cbr650f adaylardan biri zaten hocam..

Yeni kasasi eskisine gore daha guzel olmus. Mantikli bir tercih olabilir. Bende cbf1000 var ben bile bazen acaba cbr 500r la deistirsemmi diye dusunuyorum :) sonra fiyatlara bakinca vazgeciyorum. Umarim gönlunden gecen makineyi alirsin.

YZFR25
12 Aralık 2018, 11:16
tracer 700 olabilir, cbr650f olabilir.

hasmet
12 Aralık 2018, 11:42
500cc'den sonra 600-700cc'ye geçmeyin. Saçma. Kısa süre sonra yine cılız gelecek alet. 900cc ve üzeri düşünün.

Naked motosikletlerde güç hacim ile doğru orantılı değil. Motosiklet yeterince hafifse, 900cc ve yukarısı şehir içi kullanımda aynı gibi. Ama 600cc bariz cılız kaçıyor. Genelde güç için torktan taviz veriyorlar.

CB600F, CB900F Hornet ve CB1000R kullandım, şimdi de SDR (1300cc) kullanıyorum. Şimdi yeniden CB900F'e geçsem güç sorunu yaşamam. Ama CB600F ile CB900F arasında muazzam fark var.

Cyan
12 Aralık 2018, 12:10
CBR500R 43Nm, MT-07 68Nm, (ağırlıkları da hemen hemen aynı) aradaki farkı hissetmeyende problem vardır...

hasmet
13 Aralık 2018, 04:29
;4415730']Aslında sizin istediğiniz şey daha güçlü motosiklet değil sanki. Yoksa bana mı öyle geliyor?

Bana öyle geliyor ki siz motosiklet ile işe git/gel esnasında, motosikletinizi daha çabuk gidip gelmek veya aralardan sıyrılıp çabucak eve/işe varmak için değil de işteki veya evdeki stresinizi atmak için kullanıyorsunuz.

Bu mantıkla makine üzerinde gereksiz riskler aldığınızı da ön görebilirim. Böylelikle yaşadığınızı hissetmek, hayatın stresten ibaret olmadığını bedeninize ve zihninize hissettirmek ister gibisiniz. Sizin sorununuz motosikletinizin zayıf kalması değil, maymun iştahlılık da değil. Siz stresten kaçmaya çalışıyorsunuz.

Çok mu derine indim bilemiyorum ama bu mantık ile hep daha güçlüyü isteyecek ve elde ettiğinizde kısa sürede farklı nedenlerle ondan uzaklaşacaksınız. Onu elde ettiğinizde asıl istediğinizin o olmadığını çok hızlıca anlayacaksınız.

Tarifiniz bana uyuyor gibi aslında. Ancak daha güçlüyü elde ettiğimde uzaklaşma olmadı. Hâlâ acaip zevk alıyorum. Bugün yine bindim. Yine birkaç yerde saçma risk aldım, etrafımdakileri rahatsız etmeden tabii ki. Otoban çıkışındaki 270 derece dönüşte yatırdım yine zevkine çok da konsantre olmadan, limitime yaklaşmadan. Çıkışta baktım hızım 85... Bir-iki sene önce kasınca bile 80 anca oluyordu. Bir saat stres attım geldim, ufak da bir iş gördüm arada, hem de 10 gündür yatan motor çalışmış oldu...

Belki de stres atma ile birlikte aktiviteden zevk alınca sıkılmıyor insan...

basto
13 Aralık 2018, 08:43
500cc'den sonra 600-700cc'ye geçmeyin. Saçma. Kısa süre sonra yine cılız gelecek alet. 900cc ve üzeri düşünün.

Naked motosikletlerde güç hacim ile doğru orantılı değil. Motosiklet yeterince hafifse, 900cc ve yukarısı şehir içi kullanımda aynı gibi. Ama 600cc bariz cılız kaçıyor. Genelde güç için torktan taviz veriyorlar.

CB600F, CB900F Hornet ve CB1000R kullandım, şimdi de SDR (1300cc) kullanıyorum. Şimdi yeniden CB900F'e geçsem güç sorunu yaşamam. Ama CB600F ile CB900F arasında muazzam fark var.

Abi cc olarak görme, CBR 500 47 hp gücünde, ondan hemen sonra MT 07 iki katı hızlı ve güçlü geliyor. Ciddi fark var, cılız gelemez. Aslında 100 hp'lere bir anda çıkarsa ilk zamanlar zorlanabilir. Gerçi ben de 500'den hemen sonra 1000'e geçmiştim ama Avrupa turlarına çıktığım için. Yoksa şehir kullanımında 600-700 tercih edilirdi. ER 6F gibi bir şey olurdu mesela.


Arkadaşlar, kusura bakmayın seyahatteydim kısa yazmıştım, siz de açıklama olmadığından haklı tepkiler göstermişsiniz. SV 650'ye kötü motor olduğundan
girme demedim aslında. Bende son 2 yılda bir Türk klişesi olarak; arabada da motorda da çok satan markaları alıp gerektiğine rahat satmak yönünde görüş oluştu. Eskiden olsa yaw al istediğin şeyi sür diyordum. SV 650 az tercih edilen bir motor olduğundan otomatik uzak durmaya başladım.

Hee bugüne kadar aldığım ama satamadığım şey olmadı ama işte daha uzun süre bekliyorsun, daha ucuza satmak zorunda kalıyorsun gibi bilinç altı nedenler diyelim.

hasmet
13 Aralık 2018, 09:49
Abi cc olarak görme, CBR 500 47 hp gücünde, ondan hemen sonra MT 07 iki katı hızlı ve güçlü geliyor. Ciddi fark var, cılız gelemez. Aslında 100 hp'lere bir anda çıkarsa ilk zamanlar zorlanabilir.

Selamlar Basto. Neredeyse herkes öyle anladı ama MT7 CB500'den sonra cılız gelir dememiştim aslında, katılıyorum sana. Ancak alıştıktan sonra eninde sonunda cılız gelir dediydim, o da arkadaş daha önce hacim büyültüp bir süre sonra tekrar sıkıldığı için. Eğer olay zevkse bu kadar tecrübeden sonra direk (ABS ve çekiş kontrolü olan) 900cc+ edinilebilir bence. Fark büyük ama olsun yahu :) eninde sonunda yine alacağı 900+cc.

chaqalqarlos
13 Aralık 2018, 10:21
Selamlar Basto. Neredeyse herkes öyle anladı ama MT7 CB500'den sonra cılız gelir dememiştim aslında, katılıyorum sana. Ancak alıştıktan sonra eninde sonunda cılız gelir dediydim, o da arkadaş daha önce hacim büyültüp bir süre sonra tekrar sıkıldığı için. Eğer olay zevkse bu kadar tecrübeden sonra direk (ABS ve çekiş kontrolü olan) 900cc+ edinilebilir bence. Fark büyük ama olsun yahu :) eninde sonunda yine alacağı 900+cc.

agresif kullanılmayacaksa mt 09 tercih edilmeli fakat agresif sürülecekse mt 09 ilk başlarda can yakabilir. Bence olaya biraz bu şekilde yaklaşılmalı. Yoksa dediğiniz gibi mt 07 bir çok açıdan yeterli olur fakat beklenti ve kullanım şekli göz önüne alınarak mt 07 yada m 09 arasında seçim yapmalı arkadaş.

Cyan
13 Aralık 2018, 10:34
Mid-range candır, ben ihtiyarım bir BMW veya HD almadığım sürece 600-750cc aralığı en ideali; şehiriçi de, (naked olmadığı sürece) şehirdışı uzun yol da rahat rahat kullanırsın.

Yorulmadan zorlanmadan sabit 140-150 gidebilecek her motor pratik kullanımda ömürlüktür, üstü fantaziye girer; o da kişiye özel bir konu :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:32 ----------

Hmm düşündüm de; Triumph Street Twin için bir istisna yapabilirim (o 900cc)