PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBR500r'dan sonra hangi motor ?



Sayfa : 1 [2]

basto
13 Aralık 2018, 10:49
Selamlar Basto. Neredeyse herkes öyle anladı ama MT7 CB500'den sonra cılız gelir dememiştim aslında, katılıyorum sana. Ancak alıştıktan sonra eninde sonunda cılız gelir dediydim, o da arkadaş daha önce hacim büyültüp bir süre sonra tekrar sıkıldığı için. Eğer olay zevkse bu kadar tecrübeden sonra direk (ABS ve çekiş kontrolü olan) 900cc+ edinilebilir bence. Fark büyük ama olsun yahu :) eninde sonunda yine alacağı 900+cc.

Orası kesin zaten, imkanı elveren herkes bir zaman 600-700'de geçirdikten sonra 900+'a geçmek isteyecektir. Yaşına ve karakterine göre eğer başlarda sakin olabilecek bir arkadaş ise tabii direk 900-1000'e geçip onu uzun yıllar kullanmak daha iyidir. Zaten bir motoru alıyorsun, 10.000 km sonra falan tam bütünleştiğini hissediyorsun, her huyunu suyunu bedenen refleks olarak özümsüyorsun ve sürmesi daha zevkli hale geliyor.

Arkadaşın sürüş tekniğine de bağlı bir durum. Virajları iyi midir, yolu iyi okur mu, gaz kolu ayarını iyi yapar mı falan kendisinin düşünmesi lazım. Yoksa bahsedildiği gibi MT 09 gibi deli aletler A moduna falan alındığında ufak bir fazla gaz açma sonucu kontrol kaybına neden olabilirler. Ayrıca yüksek cc'de bir anda artacak olan 40-50 kg ağırlığı yönetebilecek midir, kendisi daha iyi bilir.



Yaş henüz 30-35 olmadıysa 1000'lik için aceleye gerek yok.

logaritma
13 Aralık 2018, 11:15
aynen türkiye için mid-range fazlasıyla yeter artar bile. yolların hali belli gidilebilicek mesafe belli en kral mesafe istanbuldan hakkari ye gitsen türkiyenin bir ucundan diğerine 1800km .. hadi 200km öyle böyle ekle 2 bin km olsun.. çok bir mesafe değil düşük hacim motorla bile yapılabilicek mesafeler.. yakıt parası genel giderler idaveme ücretlerde belli.. bende ekstrem o skalayı at yada 1090 adventure R ile kırarım..

tabi gezen adam için km yapan lastik döndüren adam için yukarda yazdıklarım geçerli yoksa sahilde iki tur atarım temde bir gaz açarım e-5 de bir gider gelirim mantığı varsa her motor olur..

hasmet
13 Aralık 2018, 11:40
agresif kullanılmayacaksa mt 09 tercih edilmeli fakat agresif sürülecekse mt 09 ilk başlarda can yakabilir. Bence olaya biraz bu şekilde yaklaşılmalı. Yoksa dediğiniz gibi mt 07 bir çok açıdan yeterli olur fakat beklenti ve kullanım şekli göz önüne alınarak mt 07 yada m 09 arasında seçim yapmalı arkadaş.

Kim ilk 100+ beygir motosikletini aldiginda agresif kullanabilir ki, intihar etme niyeti yoksa eger? :)

Guc belli bir noktayi gectiginde insanin sürüş stilinde de belli bir degisme illa ki oluyor. Sollamak icin, zevk icin, ani hizlanmak icin gazi kokleme huyu tumden kalkiyor. Cunku motosikletin gucu, lastigin yola aktarabileceginin otesine geciyor. Ya da, motosikletin maksimum ivmelenme gucu, o an ihtiyac olan ivmelenmenin cok otesinde oluyor. Bu durumda insan her zaman "ne kadar guce ihtiyacim var?" sorusunu sorup, ona gore belirli bir miktar aciyor gazi. Gazi kokleme, sadece belli sartlar gerceklestiginde mumkun oluyor. Kafaya gore koklemek artik mumkun olmuyor.

Aslinda aynisi araba icin de gecerli. Bir Porsche Turboda da kafaya gore gazi koklemek mumkun degil. Zaten arabanin ivmelenmesi de 900+cc motosikletten cok da farkli degil. Benim arabada istedigim zaman kokleyebiliyorum ama. Cok bir sey olmuyor cogu zaman :)

chaqalqarlos
13 Aralık 2018, 11:53
Kim ilk 100+ beygir motosikletini aldiginda agresif kullanabilir ki, intihar etme niyeti yoksa eger? :)

Guc belli bir noktayi gectiginde insanin sürüş stilinde de belli bir degisme illa ki oluyor. Sollamak icin, zevk icin, ani hizlanmak icin gazi kokleme huyu tumden kalkiyor. Cunku motosikletin gucu, lastigin yola aktarabileceginin otesine geciyor. Ya da, motosikletin maksimum ivmelenme gucu, o an ihtiyac olan ivmelenmenin cok otesinde oluyor. Bu durumda insan her zaman "ne kadar guce ihtiyacim var?" sorusunu sorup, ona gore belirli bir miktar aciyor gazi. Gazi kokleme, sadece belli sartlar gerceklestiginde mumkun oluyor. Kafaya gore koklemek artik mumkun olmuyor.

Aslinda aynisi araba icin de gecerli. Bir Porsche Turboda da kafaya gore gazi koklemek mumkun degil. Zaten arabanin ivmelenmesi de 900+cc motosikletten cok da farkli degil. Benim arabada istedigim zaman kokleyebiliyorum ama. Cok bir sey olmuyor cogu zaman :)

Mesele motoru aldım hemen yola çıkıp top speed deneme yada virajda yana yatayım olayı değil aslında. Demek istediğim güçlü motoru birkaç gün yada birkaç hafta kullandıktan sonra '' ben oldum '' kafası ile yola çıkıp güçlü motosikletin nasıl tepkiler vereceğini verdiği ters tepkilere nasıl karşılık vereceğini bilmeden şartları zorlamaktı.

toreador
13 Aralık 2018, 11:58
MT-07 kullanıcısıyım. Şehir içi, şehirler arası, ülkeler arası bir çok da seyahati bu motosiklet ile gerçekleştirdim 2 yıl süresince. Şimdilerde gözüme kestirdiğim motosiklet ise Tracer 700. Yamaha, öylesi tatmin edici ve bir çok alanda hizmet sunabilen bir blok yapmış ki gözüm yükseklere bakamadı bile. Çıplak bir motor olması münasebetiyle rüzgar mukavemeti dışında bir noksanı olmadı. Öneriyorum.

Hasmet arkadaşımın önerisi makul, ama durum elbette göreceli. Şahsen her seferinde biraz daha büyüteyim diye bir hevesim olmadı, çünkü kullanım tarzım belli. Kurallara riayet ile sakin bir sürücüyüm, haliyle ihtiyacımın çok fazlasını karşılıyor 689 cc, 75 hp, 68 nM bir motosiklet. Tabii ihtiyar da değiliz, ara sıra şehirler arası otobanlarda gençliğin ve MT-07'nin tadını çıkarıyorum.

hasmet
13 Aralık 2018, 12:12
Mesele motoru aldım hemen yola çıkıp top speed deneme yada virajda yana yatayım olayı değil aslında. Demek istediğim güçlü motoru birkaç gün yada birkaç hafta kullandıktan sonra '' ben oldum '' kafası ile yola çıkıp güçlü motosikletin nasıl tepkiler vereceğini verdiği ters tepkilere nasıl karşılık vereceğini bilmeden şartları zorlamaktı.

Anladım. O da bir tehlike.

Araba da dahil olmak üzere her güçlü araç kullanıcısı için önemli bir kural: Laubalilikten uzak durup gücün talep ettiği ciddiyeti göstermek. Rahat ve güvenli hissettiği sınırları çok zorlamamak.

Yoksa sürücü kaynaklı üzücü bir kaza kaçınılmaz oluyor.

Şahsi gözlemim: bir araca alışmak ta kesinlikle iki haftada olmuyor. SDR'ı alalı üç sene olmuş. Hâlâ alışıyoruz birbirimize :)

Cyan
13 Aralık 2018, 13:13
aynen türkiye için mid-range fazlasıyla yeter artar bile. yolların hali belli gidilebilicek mesafe belli en kral mesafe istanbuldan hakkari ye gitsen türkiyenin bir ucundan diğerine 1800km .. hadi 200km öyle böyle ekle 2 bin km olsun.. çok bir mesafe değil düşük hacim motorla bile yapılabilicek mesafeler.. yakıt parası genel giderler idaveme ücretlerde belli.. bende ekstrem o skalayı at yada 1090 adventure R ile kırarım..

tabi gezen adam için km yapan lastik döndüren adam için yukarda yazdıklarım geçerli yoksa sahilde iki tur atarım temde bir gaz açarım e-5 de bir gider gelirim mantığı varsa her motor olur..

Burada CB500x olsa o bile yeterdi bana. (Yolculu bagajlı acuk zayıf kalır ama zaten çocuk olduktan sonra hanım motoru kesti, öyle bir ihtimal kalmadı...) En yüksek hayalim sıfır bir DL650XT. Daha fazlası ilgimi çekmiyor...

YasinC
13 Aralık 2018, 13:32
Bu kriz de bence cbr500 ile devam et. Niyet ettiğin motorlar hiç toleranslı değil.

logaritma
13 Aralık 2018, 16:27
mevzu herzaman döner dolaşır bir noktada memleket meselesine takılır kalır.. şu anda seçim süreci olduğu için piyasalar dondu kaldı seçimden sonra ne olur kimse kestiremiyor .. dolar 7 tl mi olur benzin 8 tl mi olur kimse öngöremiyor.. şayet işler kötüye giderse o zaman buralarda yeniden bolcana şunun sıfırı bu kadar olmuş geçen depoyu şu kadara doldurdum gibisinden konular açılmaya başlanır..

yaşadığın memleketin koşullarınıda ön görmek ona göre vasıtalara binmek bizim memlekette şart.. tabii dediğim tam randımanlı taksi niyetine motora biniyorsan.. haftasonu gezmelik çıkartıyorsan herşeyi alabilirsin.

dediğiminen büyük kanıtıda 50cc satışlarıdır binlerce 50cc satılmış.

wetehan
13 Aralık 2018, 16:34
Liste de sv650 gördüğüm için artırıp yeni gsx-s750 diyorum :)

Keoma
13 Aralık 2018, 17:15
Mt09 aldın diyelim.Ondan da sıkılırsan ne yapacaksın?

Bence siz başka motorlar denemek istiyorsunuz.Güç değişkenliği yerine tarz değiştirin derim.Daha keyif alırsınız bu durumdan

logaritma
13 Aralık 2018, 17:49
Mt09 aldın diyelim.Ondan da sıkılırsan ne yapacaksın?

Bence siz başka motorlar denemek istiyorsunuz.Güç değişkenliği yerine tarz değiştirin derim.Daha keyif alırsınız bu durumdan

onu konuşduk hayabusa alıcak birtane parlak ışığa doğru gidicek..

Youjoee
13 Aralık 2018, 19:24
Konu çok güzel ama ev iş arası mt 07 çok değilmi abi ya

hasmet
13 Aralık 2018, 20:02
Mt09 aldın diyelim.Ondan da sıkılırsan ne yapacaksın?


Sıkılacağını zannetmiyorum. Çünkü güç şikayeti kalmıyor o noktada. Limit araç değil kullanan oluyor. 600cc ve altında öyle değil ama.

"motosikletim keşke şunu da yapsa" yerine "keşke yeteneğim ve cesaretim olsa da şunu yapabilsem" demek durumunda kalıyor insan.

Bunu dedirten motosiklet insanı sıkmaz kolay kolay, ihtiyacını karşıladığı müddetçe.

Cyan
13 Aralık 2018, 20:07
Benim hiç 5,5-6sn'de 0-100 yapan arabam olmadı (bu zamandan sonra olmayacak) ama 471cc çift silindir motorum bunu yapabiliyor. (0,5G) Bunlar hep göreceli...

BigLion
13 Aralık 2018, 20:18
merhaba ben kendi motorum olan TRACER 700 ü öneririm bir araştırın. Hatta motorum 4100 km de satılıktır, ilan No:624562185 bilginize.

zekeriyaimam
13 Aralık 2018, 20:56
Bulgur pilavı 500 den sonra herşey heyecanlı gelir bence :)