PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kombine fren saçmalıktır (Kaza İçerir)



Sayfa : [1] 2

Yan Yan
09 Ekim 2017, 16:48
Bunu kim çıkardı ? Lütfen hangi mühendis ?
Söylesin çıksın ortaya derhal.

Böyle saçma bi düşünce olur mu bir fren sıkılırken aynı anda diğer frenin sıkılması nedir ? Araba mı bu ?
Motosikletler için ABS,süper bir teknoloji 10 numara 5 yıldız lakin kombine fren için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.

Geçenlerde yaşadığım kazayı anlatacağım sizlere,
Scooter ile siparişe çıktım.Yerler ıslaktı.Hızım max 10 km/s belki daha az,tam dar sokaktan dönerken aniden araba çıktı azcık arka frene dokunmamla motorun kayması bir oldu.O kadar düşüktü ki hızım motor düşerken tuttum siz hesap edin ama düşmesine engel olamadım.

Bunu motorlara takan adamlara sesleniyorum.Bunun yağışlı havası var virajı var tozu var toprağı var.Ya ABS tak şu aletlere ya da dokunma.

Zabitatak
09 Ekim 2017, 17:18
şimdi sen ne saçmaladın ben anlamadım kombine fren arka ve öne aynı anda basmaya deniyor

qıp
09 Ekim 2017, 17:26
ön mü arka mı kaydı
kombine nin ayarını(oranını) istediğin kıvama getirebilirsin

Pulsar41
09 Ekim 2017, 17:28
Yedigöller yolunu bilir misin?
Joymax ile haftasonu Yedigöller'e gidip geldim.
Dönüş yolu hafif yağmurluydu ve yerler ıslak.
Bana mısın demedi.
Lastikler City Grip, lastiklerinde sorun olmasın?

twisten
09 Ekim 2017, 17:30
şimdi sen ne saçmaladın ben anlamadım kombine fren arka ve öne aynı anda basmaya deniyor

Arkadaş motorda CBS özelliğinden bahsetmiş. Sizin manuel olarak uyguladığınız sistemden değil. Kombine fren sistemi arka freni sıktığınızda otomatik olarak ön frenide sıkar. Bunda dağılım motorun tipine, ağırlığına göre vs. değişir. Genelde %70 arka %30 öndür.

YasinC
09 Ekim 2017, 17:47
Bu konuda katılıyorum. PCX az kalsın yapıştırıyordu asfalta öyle viraj bile sayılmayacak bir yerde hafif sola doğru kıvrımlı bir yol aşağı doğru eğim var. Gaz vermiyorum ancak eğimden dolayı biraz hızlandı. Arka frene dokunduğumda ön tekerin kaydığını hissetmem ile soğuk soğuk terledim. Kombine fren biraz tıraş iş.

Yan Yan
09 Ekim 2017, 17:51
Yedigöller yolunu bilir misin?
Joymax ile haftasonu Yedigöller'e gidip geldim.
Dönüş yolu hafif yağmurluydu ve yerler ıslak.
Bana mısın demedi.
Lastikler City Grip, lastiklerinde sorun olmasın?

Lastikler elbet etki edebilir lakin lastiğe ne kadar güvenirsek güvenelim sulu keskin virajda ani panik fren yaptığımızı düşünelim.

hokahey
09 Ekim 2017, 17:54
walla bu açıdan hiç düşünmemiştim. kaygan zeminde kombine fren pişmanlık olabilir.

devlet buna çare bulsun.

(çare kombineyi manuel iptal etmek olabilir)

RoofRoof
09 Ekim 2017, 17:54
Uzun yolda eyvallah gidersin iyi hoş çokta işe yarar ama şehiriçine gelip 2 arabanın arasından geçmeye çalıştın mı yeri yalarsın.

mmysgr
09 Ekim 2017, 18:28
şimdi sen ne saçmaladın ben anlamadım kombine fren arka ve öne aynı anda basmaya deniyor

Nasıl bir üsluptur bu?

fatih.met
09 Ekim 2017, 19:14
kombine fren denilen şey varsa ben o motoru kullanmam! geçen kış yokuş aşağı iniyorum ve yerler buz, sanırım şubat aylarında falan tam hatırlamıyorum ay olarak.

viraj ama "V" harfi gibi yanı 100 metre aşağı doğru ve dibi alt geçit ve sonra 100 metre yokuş yukarı bir yol. ben aşağı iniyordum ve yokuş bitiminde sağa dönüp karşıya geçeceğim fakat arka fren tutmuyor! yani ben frene basıyorum ama motorda hiç tepki yok. meğersem frene basıp çekiyorum ama arka teker kitlenip duruyormuş ben hissetmedim bile yerler buzmuş.

sonra baktım motor durmuyor bende hiç ellemedim zaten yokuş aşağı bitti ve yokuş yukarı başlayınca motor kendi yavaşladı ve geri dönüp 1. vites motor freni ile indim yokuşu ve karşıya geçip devam ettim yoluma.

lastikler irc ve 4 senelikler. düşünün böyle bir durumda ön fren hiç kullanılmaz! arka kayıyor ve motor dengede kalıyor ama ön kayarsa affetmez.

yaz kış binen biri olarak böyle saçma bir şeyi icat eden zengin zübbesini görmek isterim çünkü biz yaz kış motora binmek durumunda kalan yoksul insanlardanız. mühendis ise mühendisliğini bilsin beni ayar etmesin :P

gökay77
09 Ekim 2017, 21:46
Kardeşim kombine fren diyosun arkaya biraz bastım kaydı diyosun sen kombine kullandığına eminmisin kombine her iki frenide aynı anda kullanmaktır

RoofRoof
09 Ekim 2017, 22:09
Kardeşim kombine fren diyosun arkaya biraz bastım kaydı diyosun sen kombine kullandığına eminmisin kombine her iki frenide aynı anda kullanmaktır

Hocam teknoloji var artık

bursagsli
09 Ekim 2017, 22:44
Daha yeni motora yeni başlamıştım. O zamanlar sadece ön freni kullanıyordum. Birgün hava sıcak durmak için ön frene bastım. Sonra ön teker kaydı ve yere düştüm. Şimdi motorda abs olsaydı böyle olmazdı. Ya da abs yoksa ön fren ve arka freni eşit miktarda sıksaydım. Teker kayma yapmazdı.

gaddarnahra
09 Ekim 2017, 22:50
Şimdi bilgili ve tecrübeli biri değilim ama çok fazla konu okudum bu forumda çok fazla yazı okudum çeşitli sitelerde bir genelleme yapıcam ama kimse üstüne alınmasın. Ne zaman kendini bilen 1 endurocu 1 touringci 1 scootercı ne bilim böyle sakin süren motordan tat alan biri yazsa ABS lazım şart yüzyılın icadı diyerek güzel yorumlar yapıyor ama öteki tarafda işte cbr250 r25 ie başlarım r6 alırım hop ordan r1 sonra 299 yaparım falan gibi böyle AEAnın dediği apaçi tipler gelse ABS gereksiz fren mesafesini arttırıyor tarzı yorumlarda bulunuyor. Herkes herkesi kendi gibi zannediyor ama değil ömründe öyle bir an gelirki 1 kere ani fren yapmak zorunda kalırsın o günde abs seni kurtarır. cahilce yorumum budur kimse genelleme yaptım sanmasın ama dışardan böyle gözüküyor

TIGERSHARK
09 Ekim 2017, 23:04
galiba (emin değilim bilen varsa düzeltsin) yeni versiyon kombine frenlerde arkayı sıktıgınızda kombıne fren calısmıyor virajda tehlıke yarattıgı için sadece onu sıktıgınızda arka teker için devreye giriyor diye biliyorum

YasinC
09 Ekim 2017, 23:42
galiba (emin değilim bilen varsa düzeltsin) yeni versiyon kombine frenlerde arkayı sıktıgınızda kombıne fren calısmıyor virajda tehlıke yarattıgı için sadece onu sıktıgınızda arka teker için devreye giriyor diye biliyorum

2016 PCX150'de arkayı sıkınca önü de bir güzel sıkıyor. :) NC700'de de öyle

Tvs01
10 Ekim 2017, 03:31
10 km/h ile bir motor nasıl düşer, çağırın bilim adamlarını buraya

Olcay Avşar
10 Ekim 2017, 08:18
Daha önce gördüğüm kombine sistemi incelemiştim, SYM 250 scooter idi. Arka frene basınca ön fren merkezini tamamen sıkmıyor, ayrı bir pistonu (daha küçük) vardı. Yani arka freni tam sıktığında ön frene çok büyük bir güç uygulamıyordu, mantıklı.

Sizin bahsettiğiniz motorda nasıl yağmışlar?

Öne basınca doğrudan arkayı da aynı oranda, arkaya basınca doğrudan önü de aynı oranda mı sıkıyor?

Blackhoney
10 Ekim 2017, 08:42
Benim bildiğim cbs sistemli frenlerde, sadece arkayı sıkınca ön bi miktar sıkıyor. Ön freni sıktığımızda arka sıkmıyor.

Bencede kullanışsız. Benim kullandığım spacy alpha scooter'da bu işi mekanik yapmışlar. Yani kafa karenajının içinde bildiğin telli sistem var. Ben ayarı iyice gevşettim şu an kombine iptal bende. Arkadaşların dediği gibi ön frenin kullanılmayacağı yerler oluyor.

Motor düz iken iyi belki ama viraj ve ıslak yerlerde psikolojik olarak kayacak gibi hissediyorsunuz. Virajda frene basılmaz ama basılması gereken yerlerde oluyor bazen insan tedirgin oluyor.

Pcx, sym joymax,tricity vs gibi motorlarda kombine mekanik değil hidrolik sistemli. İptal etme şansınız yok gibi bişey. Ama imkansız değil. Toomuch diye biri vardı O scarebeo'sunda hidrolik sistemli kombineyi iptal etmişti.

Özellikle abs'siz cbs sistemleri için konuşuyorum bence iyi değil. Kontrol tamamen kullanıcıda olmalı diye düşünüyorum.

rollcycle
10 Ekim 2017, 08:54
Lastikler elbet etki edebilir lakin lastiğe ne kadar güvenirsek güvenelim sulu keskin virajda ani panik fren yaptığımızı düşünelim.

virajda ani fren yapmamaya çalışmanız sizin için sağlıklı olacaktır. Değil motosiklet dünyanın en iyi 4 teker aracıyla bile virajda panik fren yaparsanız taklaya gelme olasığı çok yüksek :) kombine frenden önce kendimizde iyileştirme yapmamız daha sağlıklı olacaktır.

artık dünya değişiyor nerde o eski activa spacyler kurye pakete gelirdi bizim sokağa rampanın başından başlardı arkayı kitlemeye :D kaya kaya tam kapının önünde dururdu. bu adam nasıl ölmüyor diye düşünürdüm :D adama en son xmax aldılar absli adam 3. gün sokakta direğe patladı :D

aquarist4
10 Ekim 2017, 09:18
Kombine fren, Abs ya da manuel ayrı frenleme, her sürücü kendi kullanımına göre bir değerlendirme yapacaktır. Yaşım 45, kombine freni çocukluğumda Vespa Cosa'da duymştum ama şikayet edeni hiç duymadım. İlk arabamda ABS yoktu. İkinci arabamda ABS var ve ilk devreye girdiğinde altımı kirletmeme çok az kalmıştı. Hızlı araba kullandığım için ABS'yi bilinçli olarak kullanmaya başladım. Nasıl dıyeceksiniz? Evet Lastik ve yol durumuna göre ABS devreye girmeden önce kendini belli ediyor. Yağışlı havada hızlı girdiğim bir virajda ABS çatır çatır pedalda kendisini gösterirken çok rahat viraja girip çıkabiliyorum. Arabada ABS'ye "alıştım". İlk motorum 211 kg, 600 CC, 78 beygirdi. Şimdiki 180 kg. 689 CC, 75 beygir. Sıfır satın aldığımda ABS obsiyoneldi. Tercih etmedim çünkü kullanış tarzımı biliyorum (Üzerine basa basa ifade ediyorum ki "ABS kötüdür" demiyorum, benim motosiklet sürüş tarzıma göre değil). İlk defa motosiklet kullanacak ya da acemiliğini atmış ve büyük CC'ye geçecek arkadaşlara ABS'li makine almalarını tavsiye ederim elbette. İşin özü herkesin kendi sürüş tarzına uygun teknikle donatılmış makineleri seçmesi gerekir.

EmirŞengezer
10 Ekim 2017, 10:04
Japon mühendisler nasıl saçma bir şey yapabiliriz ki 10 km ile giden adamı düşürürüz diye düşünmüş taşınmış uzun yıllar ar-ge vs. sonucunda kombine fren sistemini bulmuşlar.

Geçmiş olsun diyeyim.

"sulu keskin virajda ani panik fren yaptığımızı düşünelim" demişsin. Bu durumda fren sisteminden çok Allah'ın seni ne kadar sevdiği meleklerin ne kadar koruyup kolladığı daha önemli hale geliyor..

Kazasız belasız.

aquarist4
10 Ekim 2017, 10:08
Japon mühendisler nasıl saçma bir şey yapabiliriz ki 10 km ile giden adamı düşürürüz diye düşünmüş taşınmış uzun yıllar ar-ge vs. sonucunda kombine fren sistemini bulmuşlar.

Geçmiş olsun diyeyim.

"sulu keskin virajda ani panik fren yaptığımızı düşünelim" demişsin. Bu durumda fren sisteminden çok Allah'ın seni ne kadar sevdiği meleklerin ne kadar koruyup kolladığı daha önemli hale geliyor..

Kazasız belasız.

Çok güzel be..

MD.Murat
10 Ekim 2017, 10:58
olağandışı koşullarda kombine fren yapan bir motorun kontrolü sürücüye bırakmaması sıkıntı yaratabilir. adam da bunu söylemiş zaten.

normal kuru kullanımda bu kombine fren motosikletin durma mesafelerini azaltır yani tabiki yararı olan bir sistemdir.

bu durumda bu motorda olması gereken şey kombine fren olsa bile istendiği anda devreden çıkarılma olanağı.

elektronik olsa bu yapılabilir , ancak benim bildiğim kadarıyla hidrolik sistemi mekanik olarak etkili iki frene de. bu durumda da istendiği zaman iptal edilecek bir sistem değil.

kendi adıma , istediğimde iptal edemeyeceksem eğer motorumda olmasını istemezdim.
ben kombine frenleme yapıyorum zaten. gerektiği yerde de istediğim freni kullanıyorum.

killingroad
10 Ekim 2017, 11:16
Kombine fren sistemlerini ben de sevmiyorum, ama hiç bir kombine fren sistemi de arka frenin pompalanması ile ön frene yüksek kuvvet uygulamıyor. Bana fren tekniğindeki bir konu ıslak zeminle buluşup alaşağı etmiş gibi geliyor.

Kaldı ki bu şekilde bir düşme olduuysa ABS buna engel olmazdı zaten =)

MotorKafa
10 Ekim 2017, 11:22
Ya kullandığınız motorların kombine fren sistemi çok dandik yada siz motor kullanmayı bilmiyorsunuz.
CBF 1000'de var aynı sistem. Arkayı sıktığın zaman, yavaşlatacak ama fren etkisini hissetirmeyecek oranda sıkıyor ön freni. Bu da virajda veya ıslak zeminde dezavantajdan ziyade muhteşem bir güvenlik sunuyor. Önü sıktığın zaman ise arka frene elleşmiyor.
Bir ihtimal daha, kombine fren ayarlarınızda sıkıntı olabilir. Servise gösterin derim

artemis99
10 Ekim 2017, 11:29
Zaten kazaların çoğunda ya motor suçludur ya da yol, kullananda kusur olmaz. CBS, ABS gereksiz detaylar bunlar. !:)

something123
10 Ekim 2017, 11:55
Kombine nin e olmamis halini severim ben..
Hic frensel bir konuya deginmek istemedim hih
Abs kafidir hayatimda :)

EmirŞengezer
10 Ekim 2017, 11:56
Hiç kombine frenli motor kullanmadım ama çokça araştırdım. Viraj içi fren yaparken dezavantaj diyen kullanıcılar olduğu gibi sisteme alışan ve viraja gereğinden hızlı girdiğinde hafif arka frenle sorunsuz toparladığını yazanlar da mevcut. Fazla ileri kullanıcılar gereksiz bulsa da piste sorunsuz kullanan hatta avantajlı bulanlar var.

Zaten hondanın bu sistemi hangi yıllardan itibaren hangi efsaneleşmiş modellerinde kullandığına bakarsanız üstüne de bu sistemi devamlı geliştirdiğini göz önünde bulundurursanız saçmalık olmadığını görürsünüz.

Keşke diyorum bu sistemin bir on off tuşu olsaydı. Yine de çeşitli setler ve biraz karmaşık teknik müdahalelerle bağlantısız hale getirilebiliyor.

sey_47
10 Ekim 2017, 14:19
Şöyle konuya benzemiş, abs gereksiz gibi birşey olmuş.
Neyse, ufak makinalarda nasıldır bilmiyorum da; Crossrunner'da mükemmel alışıyordu sistem.
Tek fren ile ikisini de aynı güçte, sıkmaz sıkamaz. Oranlayarak veriyor basıncı.

emremm
10 Ekim 2017, 14:27
Lastiğin kötü olmasından kaynaklanan problemler diye düşünüyorum.
Ya da iyi olmayan fren balataları olabilir.
Yoksa adamlar, bunu yaparken ne testler yapmışlardır.

YBR'ye yeni ön, arka fren balatası değiştirdim. Eskisine nazaran daha az frenliyor.
Rodajdır, çiziklere oturur diye kullanıyorum. Daha da devam ederse, değiştireceğim.

kadango
10 Ekim 2017, 14:53
Kardeş sen motora binme, foruma da konu açma...

http://4.bp.blogspot.com/-8ryF97EZBaM/Uu9RTS1i8cI/AAAAAAAABH0/yAOXK2AbsXg/s1600/cahil-cahil-konusma-caps.jpg

Zabitatak
10 Ekim 2017, 14:55
"Bunu kim çıkardı ? Lütfen hangi mühendis ?
Söylesin çıksın ortaya derhal.

Böyle saçma bi düşünce olur mu bir fren sıkılırken aynı anda diğer frenin sıkılması nedir ? Araba mı bu ?
Motosikletler için ABS,süper bir teknoloji 10 numara 5 yıldız lakin kombine fren için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. "

Diyor bir de😲


Arkadaş kendisi mühendismiş gibi bi de binlerce mühendisi eleştiriyor 😂 Fren yapmayı bilmediği için suçlu arıyor zannımca😀

fatih.met
10 Ekim 2017, 15:17
Boş kafadan atıp tutmuş bir dünya insan. Ben bir şey yazdım okuyan oldu mu acaba?

ön frene basmamam gereken bir yerden bahsettim azı çoğu yok bunun! Zaten arka frenimde kaydı diyorum. Ön teker kaysa kesin düşeceğim bir noktada kombine fren gelecek ve kendi kafasına gore benim ön freni sıkacak! Bence millete cahil diyenler girsin biraz internette mühendislik hatalarını araştırsın.

Bu arada konumuz abs değil, abs den bahsedip durmayın.

Yan Yan
10 Ekim 2017, 15:18
"Bunu kim çıkardı ? Lütfen hangi mühendis ?
Söylesin çıksın ortaya derhal.

Böyle saçma bi düşünce olur mu bir fren sıkılırken aynı anda diğer frenin sıkılması nedir ? Araba mı bu ?
Motosikletler için ABS,süper bir teknoloji 10 numara 5 yıldız lakin kombine fren için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. "

Diyor bir de��


Arkadaş kendisi mühendismiş gibi bi de binlerce mühendisi eleştiriyor �� Fren yapmayı bilmediği için suçlu arıyor zannımca��

Eleştirmek için mühendis mi olmak gerekiyormuş?!

huseyin.
10 Ekim 2017, 15:31
Aynı şey benim başıma da gelmişti ;)

sdirer
10 Ekim 2017, 15:40
Valla 30bin km’dir “kombine” frenli pcx’imi İstanbul’un ve Samsun’un her türlü yolunda, karda-kışta, yağmurda. Çamurda, tozda, kumda, güneşte, bulutta kullanıyorum daha bir kere kötülüğünü görmedim; faydasını gördüm..
Hangi durumda, nasıl gittiğini, freni nasıl yaptığını bilmiyorum ama; bana göre büyük mimettir..

mustafa_325
10 Ekim 2017, 16:43
Açılın ben mühendisim.(sonunda bir yerde kullandım şu cümleyi)

Kombine fren arka frendeki gücü aynen öne iletmez. Arkaya verilen kuvvetin yaklaşık yarısı kadarını öne uygular. Zaten fren yapınca ağırlık öne yığılacağı için ön lastikdeki tutuş arkadakinden çok daha fazladır. Dolayısıyla arka frene basıca ön tekerin kayması mümkün değil. Ancak arka fren pedalına hayvan gibi abanılırsa iki teker birden kayar.

Mesela arka lastiğin tutunma gücü 2 birim ön lastiğin tutunma gücü 5 birim. Biz arka frene kaydıracak kadar bastığımızda arkaya 2 birim öne ise 1 birim fren gücü gidiyor ve sadece arka kayıyor. Ama tutupta 2 birimlik kuvvette kayacak frene 10 birimlik kuvvet verirsek ön de kayar haliyle.

Bu durumdan şikayet etmenin bir manası yok. Kombine fren sistemli motosiklet kullanıyorsanız mecburen fren yaparken buna dikkat edeceksiniz.

fatih.met
10 Ekim 2017, 17:19
Valla 30bin km’dir “kombine” frenli pcx’imi İstanbul’un ve Samsun’un her türlü yolunda, karda-kışta, yağmurda. Çamurda, tozda, kumda, güneşte, bulutta kullanıyorum daha bir kere kötülüğünü görmedim; faydasını gördüm..
Hangi durumda, nasıl gittiğini, freni nasıl yaptığını bilmiyorum ama; bana göre büyük mimettir..

peki yerlerin buz olduğunu farketmediğini var say ve kışın sabahın 7 sinde işe giderken yokuş aşağı hangi freni kullanırsın o soğukta? ben arka frene bastım ama frende sorun var falan dedim kendi kendime meğersem yol komple buz pisti olmuş farkında değilim ben! ön frene zaten dokunmadım ve motoru dik tuttuğum için arkayı baya bir kaydıra kaydıra indim sonra zaten frene basmaktan vazgeçtim.

sen yazı kışı uyduruyorsun gibi geldi biraz bana. hiç unutmam bu geçtiğimiz kış saat 16:10 gibi kar bir anda bastırdı ve yağmaya başladığı anda her yer kar oldu ve bende yolda yakalandım o yağışa ve beylikdüzünden büyükçekmeceye vardığımda e-5 kar içindeydi ve kaza atlattım. büyükçekmeceden güzelceye varmadan hava filtresi dondu ve motor stop edip duruyordu ve rolantiyi 5 bin devire almak zorunda kaldım hiç unutmuyorum.

arabalar zaten duran araba saplanıp kalıyordu.

rüzgarda vardı kaydıra kaydıra geldik hiç unutmam o günü. parmaklarım sırayla buz tutup ateş gibi oluyordu soğuktan.

yani kızakla almam gereken yolu motosiklet ile aldım yani ön fren zaten kullanmıyorum gibi bir şey kışın. lastikler irc ve kışın taş kesiliyorlar.

yani ne diyeyim? varsa abs koyun yoksa kombineyi ben manuel hallediyorum.

EmirŞengezer
10 Ekim 2017, 17:27
peki yerlerin buz olduğunu farketmediğini var say ve kışın sabahın 7 sinde işe giderken yokuş aşağı hangi freni kullanırsın o soğukta? ben arka frene bastım ama frende sorun var falan dedim kendi kendime meğersem yol komple buz pisti olmuş farkında değilim ben! ön frene zaten dokunmadım ve motoru dik tuttuğum için arkayı baya bir kaydıra kaydıra indim sonra zaten frene basmaktan vazgeçtim.

sen yazı kışı uyduruyorsun gibi geldi biraz bana. hiç unutmam bu geçtiğimiz kış saat 16:10 gibi kar bir anda bastırdı ve yağmaya başladığı anda her yer kar oldu ve bende yolda yakalandım o yağışa ve beylikdüzünden büyükçekmeceye vardığımda e-5 kar içindeydi ve kaza atlattım. büyükçekmeceden güzelceye varmadan hava filtresi dondu ve motor stop edip duruyordu ve rolantiyi 5 bin devire almak zorunda kaldım hiç unutmuyorum.

arabalar zaten duran araba saplanıp kalıyordu.

rüzgarda vardı kaydıra kaydıra geldik hiç unutmam o günü. parmaklarım sırayla buz tutup ateş gibi oluyordu soğuktan.

yani kızakla almam gereken yolu motosiklet ile aldım yani ön fren zaten kullanmıyorum gibi bir şey kışın. lastikler irc ve kışın taş kesiliyorlar.

yani ne diyeyim? varsa abs koyun yoksa kombineyi ben manuel hallediyorum.

Buzlu yokuşta arka frene basılı inerken ön kitledi mi?

yusufkalaz
10 Ekim 2017, 17:52
şimdi sen ne saçmaladın ben anlamadım kombine fren arka ve öne aynı anda basmaya deniyor

Gereksiz insan.

LynXMaSTeR
10 Ekim 2017, 17:58
10 km/s ve altında zaten abs devreye girmiyor bildiğim kadarıyla.
kendi hatanız sonucu düşmüşsünüz.

sdirer
10 Ekim 2017, 18:04
peki yerlerin buz olduğunu farketmediğini var say ve kışın sabahın 7 sinde işe giderken yokuş aşağı hangi freni kullanırsın o soğukta? ben arka frene bastım ama frende sorun var falan dedim kendi kendime meğersem yol komple buz pisti olmuş farkında değilim ben! ön frene zaten dokunmadım ve motoru dik tuttuğum için arkayı baya bir kaydıra kaydıra indim sonra zaten frene basmaktan vazgeçtim.

sen yazı kışı uyduruyorsun gibi geldi biraz bana. hiç unutmam bu geçtiğimiz kış saat 16:10 gibi kar bir anda bastırdı ve yağmaya başladığı anda her yer kar oldu ve bende yolda yakalandım o yağışa ve beylikdüzünden büyükçekmeceye vardığımda e-5 kar içindeydi ve kaza atlattım. büyükçekmeceden güzelceye varmadan hava filtresi dondu ve motor stop edip duruyordu ve rolantiyi 5 bin devire almak zorunda kaldım hiç unutmuyorum.

arabalar zaten duran araba saplanıp kalıyordu.

rüzgarda vardı kaydıra kaydıra geldik hiç unutmam o günü. parmaklarım sırayla buz tutup ateş gibi oluyordu soğuktan.

yani kızakla almam gereken yolu motosiklet ile aldım yani ön fren zaten kullanmıyorum gibi bir şey kışın. lastikler irc ve kışın taş kesiliyorlar.

yani ne diyeyim? varsa abs koyun yoksa kombineyi ben manuel hallediyorum.

Sana hiç kimse “O havada motorun üstünde işin ne?” diye sormadı sanırım? Toplu taşıma diye bir oluşum var havanın nane molla olduğu durumlarda otobüs ve metro kollarını açmış binme motora diyorlar.. karda kışta motora mecburen binen arkadaşları kar lastiği tercih ettiğini unutmayalım.

hokahey
10 Ekim 2017, 18:28
Kombine nin e olmamis halini severim ben..
Hic frensel bir konuya deginmek istemedim hih
Abs kafidir hayatimda :)

silikon diyoruz, estetik müdahale anlıyorsunuz,
kombine diyoruz, kombin anlıyorsunuz.

öğlen "the red pill" okudum, yanlış anlamayın, kadınlardan soğudum resmen ya. evliyim, hayatım eşimi anlamaya çalışmakla geçiyor.

biz erkekler düz yaratıklarız. düz yani bildiğin direkt bağlantı. sizin gibi karmaşık yapıları anlamakta ve size göre pozisyona almakta zorlanıyoruz.

sürçü lisan ettiysem affola.

Zabitatak
10 Ekim 2017, 18:33
Gereksiz insan.

Forumun en gerekli insanı gelmiş hoşgelmiş (!)

fatih.met
10 Ekim 2017, 19:27
Sana hiç kimse “O havada motorun üstünde işin ne?” diye sormadı sanırım? Toplu taşıma diye bir oluşum var havanın nane molla olduğu durumlarda otobüs ve metro kollarını açmış binme motora diyorlar.. karda kışta motora mecburen binen arkadaşları kar lastiği tercih ettiğini unutmayalım.

otobüse kızdığım için 3 kez işten eve yürüdüğüm oldu. 14,4xx kilomtere iş ev arası. otobüse binmek son çare yani yürüyebiliyorsam otobüse binmeme ihtimalim yüksek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:26 ----------


Buzlu yokuşta arka frene basılı inerken ön kitledi mi?

kombine fren yok zaten motor hiç tepki vermedi ki :D arka kaydı hep. yokuş bitince yokuş yukarı başladı yol ve öyle yavaşladım.

EmirŞengezer
11 Ekim 2017, 09:30
otobüse kızdığım için 3 kez işten eve yürüdüğüm oldu. 14,4xx kilomtere iş ev arası. otobüse binmek son çare yani yürüyebiliyorsam otobüse binmeme ihtimalim yüksek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:26 ----------



kombine fren yok zaten motor hiç tepki vermedi ki :D arka kaydı hep. yokuş bitince yokuş yukarı başladı yol ve öyle yavaşladım.

Çok pardon. kombine freni kötülüyorduk onunla ilgili sandım konuyu :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:29 ----------


silikon diyoruz, estetik müdahale anlıyorsunuz,
kombine diyoruz, kombin anlıyorsunuz.

öğlen "the red pill" okudum, yanlış anlamayın, kadınlardan soğudum resmen ya. evliyim, hayatım eşimi anlamaya çalışmakla geçiyor.

biz erkekler düz yaratıklarız. düz yani bildiğin direkt bağlantı. sizin gibi karmaşık yapıları anlamakta ve size göre pozisyona almakta zorlanıyoruz.

sürçü lisan ettiysem affola.

Okumayın şöyle şeyleri, kadın düşmanı damgası yersiniz :)

something123
11 Ekim 2017, 10:35
silikon diyoruz, estetik müdahale anlıyorsunuz,
kombine diyoruz, kombin anlıyorsunuz.

öğlen "the red pill" okudum, yanlış anlamayın, kadınlardan soğudum resmen ya. evliyim, hayatım eşimi anlamaya çalışmakla geçiyor.

biz erkekler düz yaratıklarız. düz yani bildiğin direkt bağlantı. sizin gibi karmaşık yapıları anlamakta ve size göre pozisyona almakta zorlanıyoruz.

sürçü lisan ettiysem affola.

iki kız arkadaş konuşuyor geçen gun bende dinliyorum,
ikiside sevgilisinden bahsediyor, dedim yahu hep onlar mı şeytan siz melek :)
bizi anlamaya çalışmayın çünkü öncelikle şımarmayı falan çok severiz,
çekilmez emin olun :)
ama ben kadının şımarırken şımartmasını güzel buluyorum :) işte o güzel dururuyor elbise gibi bir kadının erkeğine olan bakış açısında ..

anlarız bu arada evet bazen silikon diyince aa kim operasyon geçirmiş diyebilir bir kadın,
kombine frene kombin mi de diyebilirim emin olun çünkü kış sezonuna giriyoruz,
ben motorda yağmurluklarım ve montumun altından hangi renk çorap giyineyim,
üstüne gomlek giyinim üstüne yagmurlugu çekimde üşümeyim diye dusunurken aaa motor botları var ayagımda dur yanıma
topuklu çizmeyi de topcase (iyi ki varsın topcase!) atayım diye düşünyorum :)
kışın motor pantolonun yanına ofiste giyinmek üzere etek çantamıza atarız mesela,
önümüz kış kombine fren gibi kombinde gayet önemli bir kadın motorcunun hayatında ..


AMA normal silikon vs kadınları bilmem de, bir kadın motorcunun aynı zamanda ojesidir zincirindeki yağ,
lastiklerini kontrol eder bu kışı geçirir mi diye şöyle bir eğiliverir lastiklerdeki aşınma çizgisine bakıveririz,
motoru dinlendirip dik tutup yağ durumuna bakarız, (yapmak zorundayız çünkü yolda kalabiliriz bizde siz gibiyiz)
motoru koydugumuz yerde aynaya çapıpta birisi boşladıgı zaman elimize çift pense alıp sıkıveririz (yanımızda küçük bir takım taşırız, alyan, tornavida gibi,)ha yapamayadabiliriz, yolda sağda durunca sağolsun butun motorcu arkadaşlar yardımcı olur bunuda biliriz,
aynı şartlarda biz de o büyük şehir trafiğinde yan yana motor kullanırız,
üstelik bir çok erkek kardeşi sevgilisi kullanmasın sarkan olur, vs gibi kısıtlarken biz yine de süreriz,

qıp
11 Ekim 2017, 11:08
"kadın motorcunun aynı zamanda ojesidir zincirindeki yağ,
lastiklerini kontrol eder bu kışı geçirir mi diye şöyle bir eğiliverir"
diz vurur efem