PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Piaggio X9 500 adam etmeye çalışacağız...



Sayfa : [1] 2 3 4

Mustaphalanx
10 Mayıs 2017, 22:44
Merhaba arkadaşlar. Bazılarınız okumuştur. Yeni motorum CBF 150'yi başabaş takasla aldığım bir Piaggio X9 500. Bu konuyu açtım çünkü sanırım bu motosiklet beni bayaaa uğraştıracak. Ben de aramızdan bazı arkadaşlarımızın bu tarz şeyleri (benim gibi) okumayı sevdiğini düşündüğüm için yaptıklarımı gün be gün bu başlığa yazmayı uygun gördüm. Yapabildiğim kadarıyla resim yüklemeye çalışacağım. Henüz elimde resim yok. Bundan sonra bolca çekmeye uğraşacağım. :)

Yazı dizime başlarken hemen belirtmek isterim ki "CAHİLİM, MOTOSİKLETTEN ZERRE ANLAMIYORUM, YAZDIKLARIM YAPTIKLARIM TAMAMEN CEHALETTEN". Lütfen bu sözümü dikkate alarak okuyunuz ve değerlendiriniz. Yazdıklarımın bir kısmı doğru ya da yanlış olan tecrübelerimden çıkardıklarımdır. Katılıp katılmamak size kalmıştır. Katılmazsanız dünyanın sonu değildir. :)

Yazıma başlarken şu soruyu sormak istiyorum.

Eski araç günlük kullanım için alınır mı?
-Bakımları tamsa, herşeyi zamanında yapılmışsa ve siz de süregelmiş düzeni koruyacaksanız bence tabiki alınır.

Peki eski ve her parçası orjinal araç günlük kullanım için alınır mı?
-Alınır ama bayaaa uğraştırır. Çünkü heryeri orjinal, yani eski, yani değişmesi gereken parçalar değişmemiş, yani uğraşacaksan, yolda kalmak dahil herşeyi göze almışsan bence alınır.

Sanırım ikinci olanı yaptım, ama cidden emin değilim. Motora bakımsız diyemem çünkü gidişi şahane, çok absürt bişi yok, ama bakımlı da diyemem şu an muhtelif sıkıntıları var.

Başıma gelenler hususunda en baştan başlayalım.

Motoru aldım, alır almaz çok sevdiğim bir abimin tanıştırdığı bir motosiklet ustasına (kendisine artık asırlık motorcu diyorum) motosikletimi bıraktım. Baştan söyleyeyim "Asırlık usta"yı asla deşifre etmeyeceğim, boşuna sormayın. :) Zaten gidin yeri şurası desem o muhitte oturmuyorsanız muhtemelen bulamazsınız. Oranın esnafına sormuştum onlar bile orayı bilmiyor.. :queen: Beni tanıştıran abi ona yine de güvenmememi söylemişti. Kendisi babasıyla çalışmış ve cidden iyi bir ustaymış. Ama buna rağmen ben onun bu sözlerini çok iplemedim denilebilir. Tamirci ustamız (asırlık motorcu) genç sayılacak orta yaşlı, fırlama takılan, çocukluktan yetişme, poşette gelen chopperları racingleri (sözde) yeniden yola çıkaran bir zat. Motosikleti teslim ederken dedim ki:

-Ustam bak ben motosikletten pek anlamam. Bu motor bundan sonra sende. Bu motoru da gösterecek ustam yoktu direk aldım.
*İyi etmişsin kardeşim temiz motor.
-Sen şunun bi sağına soluna bak bakalım bişi var mı? Yağını motul koy, yağ filtresini hava filtresini değiştir, varyatörüne kayışlarına bak bakalım ihtiyaç var mı? Elin değmişken al şu malzemeleri arka diski ve balatasını da değiştir. Son olarak şanzuman yağını değiştir. Tamam mı?
*Tamam Mustafa kardeşim ben halletçem.


Ertesi gün oldu motoru almaya gittim motor toplanmış güzel duruyor. Ustam naaptın? Herşeyini hallettim Mustafacım hiç kafanı yorma bas marşını koy benzinini git. Peki dedim sürmeye başladım. Teslim aldığım an fark ettim söylediği ekstra birkaç şey vardı yapmamış. Fren hidroliğini yeteri kadar koymadığı için arka fren ilk sıktığımda hiç yoktu, yağını bastıra bastıra söylediğim halde motul yerine, sözde motul fabrikasının arka penceresinden çıkan ionix diye bi yağla değiştirmiş, filtreleri asla ellememiş. Varyatöre bakmamış, hatta bence frenleri bile test etmemiş. (sonradan anlıyorum) Bu herife de çıkardım peşin 190 TL verdim. (siz yapmayın arkadaşlar, tanıdık da olsa bırakın eşek gibi çalışsın en son parayı verin. Ben ettim bi salaklık.) 190tlye disk değiştirdi, sözde antifiriz eklemiş, arka diski ve balatayı değiştirmiş (malzemeler benden o sadece işçilik yaptı), biraz da fren hidroliği koymuş ve sözde şanzuman yağımı değiştirmiş. Geri kalan hiçbirşeyi yapmamış. Geri gittim frenler tutmuyor diye. Adam ötmeye başladı şunu bunu yapmadım diye. Eee Mustafa 190 liraya bu kadar oluyor demesin mi. Sen servise gitsen bunlar için 500 lira alırdı diyip beni salak yerine koymaya çalışmasın mı? Sanki ben hayatımda hiç sıfır motosiklete binip servise gitmedim. Neyse yaptım dediği pekçok şeyin yalanını zaman içinde rahatlıkla ortaya çıkardım. Varyatörü sökmemiş, şanzuman yağını ve hatta bence motor yağını bile değiştirmemiş! Yahu anlamam dediysem o kadar da değil. :)

Bu musibetten sonra dedim ki başlarım sizin gibi usta bozuntusuna ben yapıcam ulan! Öğrencem! Zaten öğrenmeye niyetli olduğum için bu motoru aldım. Uğraşçam dedim ve uğraşıyorum da.

Motorun eski sahibi sağolsun bana bazı siteler önerdi oralardan orjinal parça kataloğundan birkaç eksiğini temin ettim. Yağlarını, yağ filtresini, hava filtresini yeniden değiştirdik. Bu esnada gördük ki zaten Asırlık motorcu hiç ellememiş. :)

Bu motora dair ilk öğrendiğim şey aküsünü değiştirmek olmuştu. Motor çok yattığı için aküsü de ölmüş, lastikler çok iyi değil, göğüslük torpido falan biraz soluk vs.

Sonra ben bu pazar günü gittim bu soluk lastiklere orjinal havasını bastım. Önler 32 arkalar 35. Arka lastikte yama vardı. O havayla İlker abimle güzel bir Kocaeli turu yaptık. Bu onların son yolculuğuymuş... :) Pazartesi sabah kalktım, işe gideceğim. Hazırlandım motorun başına gittim çalıştırdım, ısıttım, kaskımı giydim, ayaklıktan indirdim 5 metre gittim... Lağn, bu motor bi acayip gidiyor, lop lop lop lop enteresan bir ses derken durumu anlayıp küçük Emraha bağladım. Arka lastik bizlere ömür. Sanırım olması gereken hava basıncına dayanamadı. :queen: Allahtan yanımda tamir kiti vardı bastım köpüğü devam ettim.

Akşamüstü işten çıktım, yoğun trafik vardı. Motor dur kalkta baya ısındı. Hararet artmadı hatta yarıyı geçmedi ama ön varyatörün oradan böğürmeler, motorda titremeler vs gırnata. Vardım lastikçiye. Dedim sanırım buradan çıkamaz bu alet. Al sen bu parayı biran önce değiştir lastiği ki kadıköye tamirciye yetişeyim. Arkayı söktüler değiştirdiler, ama nasıl yağmur yağıyor. Haliyle yetişmedi saat oldu 6 çeyrek. Öne geçtiler dediler ki:

*Biz bunu sökemiyoruz.
-Hö, nasıl yani?
*Vida ağzı yalama olmuş. Bunu kaynakla açacaklar sonra gelin takarız.
-Peki.

Aldım motoru sahil yolu tenhadır diye oradan Pendiğe doğru gideyim dedim. Tam yolda gidiyorum kırmızı denk geldi, Bu arada yol açık olduğu için midir bilmem böğürmeler kesildi ama yine yoğun trafiğe girersem artıyordu. Neyse durdum kırmızı ışıkta, yine yağmur var hafiften. Fıtı fıtı aralardan geçtim durdum ışıklarda en önde, sağımda mavi bir imprezza. Damarlarım kabardı dedim ben bi kalkarım var ya.. Derken 3, 2, 1, yeşil yandı gazı hafiften kavrasın diye verdim, motor kalktı derken birden öksürmeye başladı. Baktım gaz yemiyor. Sonra baktım gaz kolu çalışmıyor. devir saati 10 binlerde falan geziyor sapıttı iyice yanlış gösteriyor. Sonra baktım alarm yazısı çıktı, çıkar çıkmaz motor şamandıra gibi yolun ortasında kaldı. Kendimi attım sağa bir şekilde Ya Bismillah kontağı çevirdim hiçbir ışık belirti vs yok. İki üç derken baktım elektrik geldi. Tam basçam marşa yine komple gitti. Bi daha son bir iman gücü açtım kontağı bastım marşa, Tuzlaya kadar sıkıntısız geldim.

Bugün muhtelif işlerim vardı. Önce gittim o yalama vidayı söktürüp ona uygun vida bulup taktım. Diske çapak sıçradı, temizlemekle uğraştık çok bişi değişmedi. Neyse sonra tavsiye edilen bir tamirciye bakmaya darıcaya gittim, adam ameliyat olmuş elim boş döndüm. Tüm gün varyatörden ısınmaya paralel böğürme inilti vs muhtelif sesler gelmeye devam etti. Çıkışta dedim İlker abimi özledim bi gideyim yanına. Bugün de motor yağmurdan full çamur olmuştu, biraz sohbetle motoru yıkadık ettik. Sonra dedik ki varyatör kapağını sökelim. Vida o kadar sıkışmış ve o kadar paslanmış ki, çevirmemle yalama olması bir oldu. Dedim içimde bizim asırlık usta bunu da sökmemiş, bu da yalan. :) Haram zehir zıkkım olsun 190... Tüm vidalarla oynamam gerektiğini, yalama yapacaklarımın biran önce değişmesi gerektiğini anladım. Yoksa eninde sonunda ustanın elinde değişecek... :) Dedim abi ben kaçıyorum görüşürüz. Cuma günü şunu Maslak Fercoya bakıma sokayım dedim. Çıktım İlker abilerin evden, 1 km bile gitmedim sokağı kıvrıldım gazı bi açtım yine aynısını yaptı. Öksürdü etti alarm yazısı küt yine gitti motor. Yine iman gücü Besmele Fatiha falan yok bu sefer yemedi. :P :farao: Aradım İlker abiyi direk zaten nerde kaldın diye açtı telefonu :queen: :cat: İte ite güvenli biryere çektik ve en son hala motorda elektrik yoktu. Bagajım elektrikli açılıyor. Bagaj telim kopuk, aldım ama değiştiremedim o yüzden Karenajları söküp, tele ulaşıp akünün durumunu göremiyorum. :pr: Belki de bir yolu vardır, bakıcaz...

Yarın immobiliserli yedek anahtarıyla gidip yeniden çalıştırmayı denicem. Çalışırsa ne mutlu bana, çalışmazsa artık bakıcaz çaresine. :)

Değerli arkadaşlarım okuduğunuz için teşekkür ederim. Bişiler yaşadıkça buraya yazmaya devam edeceğim. Biriktiği için bu kadar uzun oldu. Umarım sıkılmamışsınızdır :)

Esenlikle kalın...

mete_han
10 Mayıs 2017, 22:56
.



valla sana kaktırmış x9500 ü..adamın canına minnet..şimdi cbf 150 yi elini öpene satacaktır..sermayeyi kediye yükledin..ee ne demişler kazık yiye yiye öğreneceksin bu işleri...:P

cbf 150 de ımmolıbızer yoktu marşa basınca çalışıyordu en azından..bakalım kaç para masraf edeceksin..e tamirciler ustalarda para kazansın dimi..:cherry:


senin canın yandımı benimde yanıyor nedense..üzülüyorum emeğini bu çöp makinalara veriyorsun..ki geçen sene cb 500 f vardı..beğenmediğin cb 500 kimlerin hayallerini süsledi ki bir bilebilsen..acaba Motosiklet Perisi sana bu gamsızlığının bedelini mi ödetiyor..:queen:


.

Mustaphalanx
10 Mayıs 2017, 23:01
.



valla sana kaktırmış x9500 ü..adamın canına minnet..şimdi cbf 150 yi elini öpene satacaktır..sermayeyi kediye yükledin..ee ne demişler kazık yiye yiye öğreneceksin bu işleri...:P



.

Katılmıyorum :) Bunu yapan adam, bunları yaptıktan sonra ortadan kaybolup asla telefonlarıma cevap vermezdi. Kendisiyle meslektaşız ve aynı yerde çalışıyouruz. Tanıdığım kadarıyla o mantalitede bir adam değil.. Daha bugün birlikteydik kendisiyle ve elektrik ve varyatör sorunuma da çözüm aradık. Yarın vakti olursa elektrik sorununa öğle arasında birlikte bakacağız. :)

Bu arada bu yazdıklarım hiçbir şekilde şikayet değil. Şu an bunlarla uğraşmaktan ciddi zevk alıyorum. Sıfır motor hiç keyif vermiyor çünkü uğraşacak hiçbirşey yok. :) Boş vaktim çok, bize de belayla karışık eğlence çıkıyor işte :cherry:

mete_han
10 Mayıs 2017, 23:02
Dolapdere de viraj da Pıaggıonun ağababa servisi vardı..asırlık ustaya gitmeden önce sorsaydın keşke..

Mustaphalanx
10 Mayıs 2017, 23:03
Dolapdere de viraj da Pıaggıonun ağababa servisi vardı..asırlık ustaya gitmeden önce sorsaydın keşke..

Maslakta ve Kadıköyde çok köklü iki servis buldum önce onları bi deneyeyim. Memnun kalmazsam sizin dediğinize de bakarım :)

mete_han
10 Mayıs 2017, 23:04
Katılmıyorum :) Şu an bunlarla uğraşmaktan ciddi zevk alıyorum. Sıfır motor hiç keyif vermiyor çünkü uğraşacak hiçbirşey yok. :) :cherry:

bu durumlar sana zevk veriyorsa bu içinden daha da çıkılmaz bir durum...acıdan zevk alma durumu bildiğin üzre bir tanı koyulmuş..Mazoşistlik deniyor galiba... :queen:

kızma bana sevdiğimden takılıyorum...

köklü servisler kökler aman dikkat et..:P

Mustaphalanx
10 Mayıs 2017, 23:07
bu durumlar sana zevgk veriyorsa bu içinden daha da çıkılmaz bir durum...acıdan zevk alma durumu bildiğin üzre bir tanı koyulmuş..Mazoşistlik deniyor galiba... :queen:

kızma bana sevdiğimden takılıyorum...

köklü servisler kökler aman dikkat et..:P

Yok be abi kızarmıyım hiç. :) Abi nedense bu makina bunca sorun yaşattı bana ama zerre kızamıyorum yahu, hayret bişi. :queen: Hala çok seviyorum keratayı. :cherry: Yarın yine yolda kalsam aklım gider biri götürür mü acaba diye. Parasından pulundan değil yani anlatabildim mi abi, ilginç bir his bendeki. :) İlk defa bu motosiklette yaşadım. Şu an bu motosikletten çoktan soğumuş olmam lazımdı. Emek verdiğimden midir nedir bunda ters tepti.. :)

Abi bu makinaları malesef her usta anlamıyormuş. İtalyanı italyan ustasına götürmek lazımmış. Bakalım bi de onları deneyelim. :)

mete_han
10 Mayıs 2017, 23:35
Yok be abi kızarmıyım hiç. :) Abi nedense bu makina bunca sorun yaşattı bana ama zerre kızamıyorum yahu, hayret bişi. :queen: Hala çok seviyorum keratayı. :cherry: Yarın yine yolda kalsam aklım gider biri götürür mü acaba diye. Parasından pulundan değil yani anlatabildim mi abi, ilginç bir his bendeki. :) İlk defa bu motosiklette yaşadım. Şu an bu motosikletten çoktan soğumuş olmam lazımdı. Emek verdiğimden midir nedir bunda ters tepti.. :)

Abi bu makinaları malesef her usta anlamıyormuş. İtalyanı italyan ustasına götürmek lazımmış. Bakalım bi de onları deneyelim. :)

sen mutluysan sorun yok..ben benim gibi zihniyetli tekdüze adamlar bunları anlamayabiliriz..hep aynı ritüeli yaşamk isteriz..ritüel dışı şeylerden korkarız..mesela yağan yağmurda ıslanmaktan korkarız..halbuki en büyük yağmur altında ıslanmaktır..motorculukta herşey olabilir..yolda kalırsın ittirirsin lastiğin patlar..biz bu hisleri yaşaamayalı yıllar olmuş..ben 40 yaşındayım..sendeki bu heyecanı 2005-2006-2007-2008 de yaşadım..ama zamanla hevesinde kalmıyor.s..sadece 2 teker diyorsun...

brooklynnn
11 Mayıs 2017, 00:00
Yorum yapsam mi mustafa ?

Akhunturk
11 Mayıs 2017, 00:07
İlk konuyu da okumuştum, beğenmiştim yine okudum kötü şeyler olsa da anlatımı, sohbeti beğendim :)

Farkında olduğun gibi hatan kardeşim, Türkiyedeki ustalara iş yaptırmadan para ödemek. Tesisatçısına da inşaatçısına da maalesef bu böyle... Bundan daha da büyük hata ustaya tüm iyi niyetinle ben hiç anlamam sen hallet demek ustam deyip samimi olmak..

Konunun gerisi zaten hamama giren terler:)

Kolay gelsin.. olayların devamını takipteyim

Mustaphalanx
11 Mayıs 2017, 07:20
sen mutluysan sorun yok..ben benim gibi zihniyetli tekdüze adamlar bunları anlamayabiliriz..hep aynı ritüeli yaşamk isteriz..ritüel dışı şeylerden korkarız..mesela yağan yağmurda ıslanmaktan korkarız..halbuki en büyük yağmur altında ıslanmaktır..motorculukta herşey olabilir..yolda kalırsın ittirirsin lastiğin patlar..biz bu hisleri yaşaamayalı yıllar olmuş..ben 40 yaşındayım..sendeki bu heyecanı 2005-2006-2007-2008 de yaşadım..ama zamanla hevesinde kalmıyor.s..sadece 2 teker diyorsun...

Abi yaşım 27. Evli değiliz iş güç haricinde kalan zamanda uğraşmayı seviyorum. Deşarj oluyorum. Evleneyim zaman da geçsin, belki de motosiklet kullanmayı bırakırım. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:11 ----------


Yorum yapsam mi mustafa ?

Boşver kardeşim sadece oku sen :queen: Diceklerini ben yazayım istersen? :cherry: Öğrenmek benim için sancılı bir süreç. Zevk almaya bakıyorum. :) Makinayı çalışır hale getirip çayını içmeye gelicem. :wiinkk:

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:15 ----------


İlk konuyu da okumuştum, beğenmiştim yine okudum kötü şeyler olsa da anlatımı, sohbeti beğendim :)

Farkında olduğun gibi hatan kardeşim, Türkiyedeki ustalara iş yaptırmadan para ödemek. Tesisatçısına da inşaatçısına da maalesef bu böyle... Bundan daha da büyük hata ustaya tüm iyi niyetinle ben hiç anlamam sen hallet demek ustam deyip samimi olmak..

Konunun gerisi zaten hamama giren terler:)

Kolay gelsin.. olayların devamını takipteyim

Evet haklısınız ama yaşayarak öğrendik. Anlatacak birşeylerim oldu. :) Aslında hata demeyelim de tecrübe diyelim. Çünkü burada tek hata yok ve yaptığımız hataların bileşkesine deniyor diyorlar :)

Okuyup takipte kaldığınız için ayrıca teşekkür ederim. Bugün ve yarın yeni şeyler olabilir. Her akşam düzenli olarak yazmaya çalışacağım.

sanausbe
11 Mayıs 2017, 07:22
Dolapdere de viraj da Pıaggıonun ağababa servisi vardı..asırlık ustaya gitmeden önce sorsaydın keşke..

Polat İnşaatın "Piyale Paşa" sitesi var şimdi yerinde...

Seko
11 Mayıs 2017, 07:46
Yapman gereken şey uyduruk ustalara götürmek veya kahramanlık edip "kendim bakımlarımı kendim yapacağım" demek değil, doğrudan alır almaz yetkili servise vermek olmalıydı. Son noktada yapacağın da zaten o olacaktır. Ne kadar erken gidersen o kadar az zararla kurtulursun. Forumda "ben kendi bakımlarımı kendim yapıyorum" diyen arkadaşların çoğu yağ değiştirip iki vida sıkmayı bakım zannediyorlar. Arıza çıktığında motorunu tamir edemiyorsan bu işlere hiç girmeyeceksin.

erreguay
11 Mayıs 2017, 08:24
Takipteyim
Bundan sonra hangi servise gidicen ve nasıl süprizler bizi bekliyo ilerki yazılarını merakla bekliyorum :)
İnşallah iyi bi ustaya denk gelirsin ve bundan sonra sadece gezilerini okuruz ;)

Mustaphalanx
11 Mayıs 2017, 08:28
Yapman gereken şey uyduruk ustalara götürmek veya kahramanlık edip "kendim bakımlarımı kendim yapacağım" demek değil, doğrudan alır almaz yetkili servise vermek olmalıydı. Son noktada yapacağın da zaten o olacaktır. Ne kadar erken gidersen o kadar az zararla kurtulursun. Forumda "ben kendi bakımlarımı kendim yapıyorum" diyen arkadaşların çoğu yağ değiştirip iki vida sıkmayı bakım zannediyorlar. Arıza çıktığında motorunu tamir edemiyorsan bu işlere hiç girmeyeceksin.

Motorumu alalı yaklaşık 2 hafta oldu. Çalışma saatlerim nedeniyle ve izin alamadığım için en yakın ustaya götürmek zorundaydım. Bugüne kadar da hiç büyük bir arızası olmadı. Yarın ilk defa vaktim olacak ya Kadıköydeki ya da maslaktaki yetkili servisine götürcem. Çünki biliyorum ki bu arıza herkesin yapabileceği bişi değil.

Bu motoru tamir edemem fakat vidasını sıkarım, yağlarını ve filtrelerini değiştiririm, aküsünü değiştirebilirim, ön fren balatalarını değiştirebilirim vs. Neden yapabileceğim basit temel bakımlar için ustaya gideyim ki? Öğreniyorum ve uyguluyorum yavaş yavaş ve böylesi bana daha çok zevk veriyor. :)

DKN
11 Mayıs 2017, 08:29
şimdi cbf olsa tıkır tıkır çalışıyo olurdu (az parada değil) ancak bu da bir tecrübe işte.. ayrıca hiç kimsenin değil herkesin bildiği ustaya gidin :cat:

Mustaphalanx
11 Mayıs 2017, 08:35
Takipteyim
Bundan sonra hangi servise gidicen ve nasıl süprizler bizi bekliyo ilerki yazılarını merakla bekliyorum :)
İnşallah iyi bi ustaya denk gelirsin ve bundan sonra sadece gezilerini okuruz ;)

Bu sefer ya Kadıköydeki ya da maslaktaki servisine götürcem. :) Bu yaz iyi bir gezi planım var. Nasipse fotoğraf makinamı da alıp bir seyahate çıkmayı planlıyorum. :) bibu esnada fotoğraflarımı ve yaşadıklarımı paylaşmak istiyorum. :)

SuleymanE
11 Mayıs 2017, 08:38
Hocam bu motora tutkunuzu iyi anlıyorum. Bazı modeller vardır sorun çıkarmadan durmaz ama insana ayrı bir keyif verir. Kimi sesinden etkilenir, kimi sürüş keyfine aşık olur, kimi görüntüsünü öyle beğenir ki kapımda dursa yeter der.

Sizin ki de böyle birşey sanırsam :)

Ama usta olayına üzüldüm. Maalesef acı bir tecrübe olmuş. Ben güvenimi öyle kaybettim ki yetkili servise standart bakıma sokarken bile artık önce ücreti soruyorum.
Parayı peşin vermek mi? Yo dostum yo, asla... :P

Bu arada varyatör bakımını gözünüzde büyütmeyin, varyatörü sökmek, temizlemek bakımını yapmak en kolay şey. Geçenlerde kendi xmaximin varyatörünü komple söküp temizleyip yerine taktım, oradan biliyorum kolay olduğunu :thumleft:

Elektrik akşamı şakaya gelmez ancak, biraz vaktinizi alsa da komple tüm aksamı gözden geçirin, inşallah ciddi bir sıkıntı çıkarmaz.

Motorunuz yeniden hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın inşallah.

Mustaphalanx
11 Mayıs 2017, 08:53
şimdi cbf olsa tıkır tıkır çalışıyo olurdu (az parada değil) ancak bu da bir tecrübe işte.. ayrıca hiç kimsenin değil herkesin bildiği ustaya gidin :cat:

Şüphesiz o motosiklet beni en az 2 sene sorunsuz götürürdü ama bindiğimden zevk almazdım :) Ben işin birazcık zevk kısmındayım. Zevkten kastım uğraşmayı, yeni tecrübeler edinmeyi seviyorum. Bu esnada da sohbet edecek bişiler çıkıyor, ben de burada sizlerle paylaşıyorum. :)

Çok bilindik 2 servisi var. Yarın nasipse birine gideceğim. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:40 ----------


Hocam bu motora tutkunuzu iyi anlıyorum. Bazı modeller vardır sorun çıkarmadan durmaz ama insana ayrı bir keyif verir. Kimi sesinden etkilenir, kimi sürüş keyfine aşık olur, kimi görüntüsünü öyle beğenir ki kapımda dursa yeter der.

Sizin ki de böyle birşey sanırsam :)

Ama usta olayına üzüldüm. Maalesef acı bir tecrübe olmuş. Ben güvenimi öyle kaybettim ki yetkili servise standart bakıma sokarken bile artık önce ücreti soruyorum.
Parayı peşin vermek mi? Yo dostum yo, asla... :P

Bu arada varyatör bakımını gözünüzde büyütmeyin, varyatörü sökmek, temizlemek bakımını yapmak en kolay şey. Geçenlerde kendi xmaximin varyatörünü komple söküp temizleyip yerine taktım, oradan biliyorum kolay olduğunu :thumleft:

Elektrik akşamı şakaya gelmez ancak, biraz vaktinizi alsa da komple tüm aksamı gözden geçirin, inşallah ciddi bir sıkıntı çıkarmaz.

Motorunuz yeniden hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın inşallah.

Beni anladığınızı görüyorum. Bahsettiğiniz düşünce ve hislere sahibim. :) Bu motora nedense kızamıyorum ya. Yolda kaldım, bi ton rezillik çektim ama hala kahretmedim. Bu motorda beni mıknatıs gibi çeken bişi var demek ki.. :)

Ben de sizin gibi çok ağır bakımlar haricinde önce öğrenip sonra zamanla kendim yapmaya çalışmak niyetindeyim. Elimde 400 küsür sayfalık bakım kitabı var, bahçem var, az çok aletim var. Bu yüzden ağır bakımlar haricinde ustaya gitmeyi düşünmüyorum. :)

SAZMAN
11 Mayıs 2017, 09:48
Bak ben konu açıyor muyum ? 2 kere varyatör bagalarını dağıttım hahahahha. YOLDA KALMADIM !!!!! Dün akşam sana söylediğim gibi garaj motoru ve dışarıda bekleyen motor arasındaki farkı böylece test etmiş oluyoruz. İlk önce servise gidip sağlam bir ağır bakım, sonra lastikler yenilenecek, sonra civatacıya gidilip tüm civatalar kaliteli paslanmaz olanları ile değiştirilecek ve sonra vereceksin kırbacı ahhhhahahahahah........

Samet Ağır
11 Mayıs 2017, 09:50
İlk sinyal ampulünü değiştirdiğimde aldığım zevk,şimdi motoru indir bindir yaptığımda aldığımdan çok daha fazlaydı..
O zaman o iş benim için büyük başarıydı,şimdi yaptıklarım sıradan,bayağı...
Doğru yoldasın,bıkma devam et...
3-5 bilemedin 10 sene sonra kendi haline güleceksin.

uzay gemisi
11 Mayıs 2017, 09:55
ben iki motorumda da herşeyini kendim yaparım.
bu konuda okadar takıntılıyım ki, garanti konusunda sıkıntı olmasın diye 2012 model üstü motosiklet almam. gerçi okadar param da yok zaten ister istemez alamıyorum. :)

serviste hiç tanımadığım birisine her seferinde yüzlerce lira bayılmak yerine, tek seferlik 500tl gibi fiyata zengin bir lokma takımı ve bilimum aletler aldım.

hava filtresi, yağ filtresi, yağ, hidrolik sıvısı, antifriz, balatalar aklınıza gelebilecek herşeyi kendim değiştiririm. :)

eliniz yatkın ise sizede öneririm.
50 liralık bir anahtar takımıyla başlayabilirsiniz. sonuçta kimse bu işi anasının karnında öğrenmiyor. zamanla sok tak yaparken, YouTubeda video izlemeler filan derken korkarak söktugunuz vidaları tek hamlede sokuveriyorsunuz. :)

artemis99
11 Mayıs 2017, 09:59
Kadıköy Motora gidip 400-500TL daha vereceksin hepsi o. Zaten sırf işçilik tutar 180-190TL.

gadd
11 Mayıs 2017, 10:10
Kadıköy motor kadir ustaya gidin bence.. kendisi hem yetkili servis hemde iyi ustadır piaggio grubu ondan sorulur.

istanbu_gezg
11 Mayıs 2017, 10:20
Metal yorgunluğu söktüğünüz vidalar elinizde kalmaya başlayacak vida sökmeye korkacaksınız Tecrübe ile sabittir metal yorgunluğu

SAZMAN
11 Mayıs 2017, 10:31
Motor çalıştı bu arada haber vereyim. Mustafa meşguş yazamaz :) Ana sigorta temassızlık yapmış sadece bu.

erreguay
11 Mayıs 2017, 10:45
Hayırlısı bakalım.
Bide sürüş farklarını gadişi duruşu da bi yaz bizde okuyalım :) 150 vitesliden 500 vitessize geçmek nasılmış. Maxi motorla aralardan geçişte sıkıntı varmı. Birazda bunlardan bahset

Eagle7
11 Mayıs 2017, 10:49
Hadi bakalım mustafa çalışmış motor, bu sefer ne çıkaracaksın :)

okanbagiscan
11 Mayıs 2017, 10:49
Hissettiklerinizi çok iyi anlıyorum.Ben sıfır aldığım ürünlerde bile yaşarım bu duyguyu bi tık bişey kendimden eklemeyi seviyorum.Sizin şuan motosiklete olan sevginiz bazı sorunları var bunları halledince ortaya güzel bir şey çıkacak diye düşünüyorsunuz.İnşallah o seviyeye gelip sağlam sorunsuz bir şekilde binersiniz.

Seko
11 Mayıs 2017, 10:53
Motorumu alalı yaklaşık 2 hafta oldu. Çalışma saatlerim nedeniyle ve izin alamadığım için en yakın ustaya götürmek zorundaydım. Bugüne kadar da hiç büyük bir arızası olmadı. Yarın ilk defa vaktim olacak ya Kadıköydeki ya da maslaktaki yetkili servisine götürcem. Çünki biliyorum ki bu arıza herkesin yapabileceği bişi değil.

Bu motoru tamir edemem fakat vidasını sıkarım, yağlarını ve filtrelerini değiştiririm, aküsünü değiştirebilirim, ön fren balatalarını değiştirebilirim vs. Neden yapabileceğim basit temel bakımlar için ustaya gideyim ki? Öğreniyorum ve uyguluyorum yavaş yavaş ve böylesi bana daha çok zevk veriyor. :)

Onları yaparsın tabi ki ama yeni alınan bu seviyede bir motoru önce servisine götürüp adam etmek ve sonra rutin bakımlarını kendin yapmak daha iyi olur. Senin atlayabileceğin hassas bir nokta sonradan başına iş açabilir.

Mustaphalanx
11 Mayıs 2017, 12:00
İlk sinyal ampulünü değiştirdiğimde aldığım zevk,şimdi motoru indir bindir yaptığımda aldığımdan çok daha fazlaydı..
O zaman o iş benim için büyük başarıydı,şimdi yaptıklarım sıradan,bayağı...
Doğru yoldasın,bıkma devam et...
3-5 bilemedin 10 sene sonra kendi haline güleceksin.

Ben de böyle düşünüyorum. Bu düşüncede yalnız değilmişim. Manevi desteğiniz için teşekkür ederim. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:36 ----------


ben iki motorumda da herşeyini kendim yaparım.
bu konuda okadar takıntılıyım ki, garanti konusunda sıkıntı olmasın diye 2012 model üstü motosiklet almam. gerçi okadar param da yok zaten ister istemez alamıyorum. :)

serviste hiç tanımadığım birisine her seferinde yüzlerce lira bayılmak yerine, tek seferlik 500tl gibi fiyata zengin bir lokma takımı ve bilimum aletler aldım.

hava filtresi, yağ filtresi, yağ, hidrolik sıvısı, antifriz, balatalar aklınıza gelebilecek herşeyi kendim değiştiririm. :)

eliniz yatkın ise sizede öneririm.
50 liralık bir anahtar takımıyla başlayabilirsiniz. sonuçta kimse bu işi anasının karnında öğrenmiyor. zamanla sok tak yaparken, YouTubeda video izlemeler filan derken korkarak söktugunuz vidaları tek hamlede sokuveriyorsunuz. :)

Ben de öyle yaptım. Bir alyan ve tornavida seti alıp işlere ufaktan giriştim. Dün bir vidam daha yalama oldu. :) Tüm vida, civata ve somunlarımı sağlamlarıyla değiştireceğim. Sırada lokma takımı var ama az hata yapmak adına sırayla gidiyorum :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:39 ----------


Kadıköy Motora gidip 400-500TL daha vereceksin hepsi o. Zaten sırf işçilik tutar 180-190TL.


Kadıköy motor kadir ustaya gidin bence.. kendisi hem yetkili servis hemde iyi ustadır piaggio grubu ondan sorulur.

Kadıköy ya da maslak diyorlar. Kadıköydeki müsait değilmiş yarın için o yüzden maslağa götüreceğim. :) İşçiliği ne kadar alır kestiremiyorum. Sizin bir fikriniz var mı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:41 ----------


Hayırlısı bakalım.
Bide sürüş farklarını gadişi duruşu da bi yaz bizde okuyalım :) 150 vitesliden 500 vitessize geçmek nasılmış. Maxi motorla aralardan geçişte sıkıntı varmı. Birazda bunlardan bahset

Güzel fikir, bu konuyu da objektif şekilde ele almalıyım. :) Ama motosikleti yeni yeni tanımaya başladım. Muhtelif sorunları giderip motorumla biraz daha sürüş tecrübesi yaşayıp öyle yazmayı daha uygun ve sağlıklı buluyorum. Sizden isteğim ilerleyen tarihte şayet bu konuda yazı yazmayı unutursam bana yeniden hatırlatırmısınız? İlginiz için teşekkür ederim. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:47 ----------


Metal yorgunluğu söktüğünüz vidalar elinizde kalmaya başlayacak vida sökmeye korkacaksınız Tecrübe ile sabittir metal yorgunluğu

En kısa sürede hepsini değiştireceğim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------


Hadi bakalım mustafa çalışmış motor, bu sefer ne çıkaracaksın :)

Evet çalıştı çok şükür. Önce maslak servisini aradım. Adamlar beyinde öyle kolay sıkıntı olmaz dediler akü ve ana sigortayı kontrol edin dediler. Aldım elime iki tane tornavida ya Allah giriştim. O esnada eski sahibi aradı dedi nerdesin dedim motorun başındayım. O da tesadüfen geldi. Selenin manuel açma teli kopuktu o illegal açma yolunu öğretti seleyi açtık. Söktük ettik ana sigortaya tel sarmışlar o da temassızlık yapmış. Söktük taktık açtık kontağı herşey yerli yerindeydi. Tek marşta çalıştı.. :) Bunlarla uğraşmasam tespit için ekstra işçilik ödeyecektim.

Eski sahibinden Allah Razı olsun. Bana cidden çok yardımcı oluyor her konuda. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:57 ----------


Hissettiklerinizi çok iyi anlıyorum.Ben sıfır aldığım ürünlerde bile yaşarım bu duyguyu bi tık bişey kendimden eklemeyi seviyorum.Sizin şuan motosiklete olan sevginiz bazı sorunları var bunları halledince ortaya güzel bir şey çıkacak diye düşünüyorsunuz.İnşallah o seviyeye gelip sağlam sorunsuz bir şekilde binersiniz.

Niyetimiz bu. İnşallah diyelim... :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:58 ----------


Onları yaparsın tabi ki ama yeni alınan bu seviyede bir motoru önce servisine götürüp adam etmek ve sonra rutin bakımlarını kendin yapmak daha iyi olur. Senin atlayabileceğin hassas bir nokta sonradan başına iş açabilir.

Yarın nasipse motorum genel bakıma girecek. Sonra zaman zaman ufak tefek yardım alarak, fikir danışarak bu motoru idame ettirmeyi planlıyorum. :)

nayken81
11 Mayıs 2017, 12:00
x9 500 2005 modelini 1 yıl kadar kullandım.Ayrıca maslak daki abdullah ustaya da gittim,kadıköydeki kadir ustayada.Ben motoru zaten abdullah ustaya gösterip almıştım.Scooter forumlarında bu x9 500 ler neden bu kadar uygun fiyata satılıyor deyince tecrübeli arkadaşlar beni çokca uyardılar ama nafile,inat ettim aldım.Servisdeki x9 kasa hurdalarını gördüğüm halde gene uyanamadım.Bir gün regületör,bir gün,immobilizer,bir gün varyatör... en son bir yağ ışığı yandı benim de cebimde ki son param kül oldu.Bu motorlar piaggionun sorunlu serisi,yüz güldürmez arkadaşım bu sana dost tavsiyesidir.Ayrıca kadir ustadan şaşma derim,randevu al ve mutlaka oraya git ,motoru gösterip pazarlığını yap öyle bırak ,kolay gelsin.

Mustaphalanx
11 Mayıs 2017, 12:25
Değerli arkadaşlarım. Hepinize ayrı ayrı cevap yazmaya çalışıyorum. Söke taka öğreniyorum. Nasipse önümüzde uzun bir yol var. Gün gün neler yaptıysam sizlerle paylaşmaya devam edeceğim. :)

Dipnot: Motorun sorununu bulup hallettikten sonra bindiğinizde verdiği his paha biçilemez... :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:04 ----------


x9 500 2005 modelini 1 yıl kadar kullandım.Ayrıca maslak daki abdullah ustaya da gittim,kadıköydeki kadir ustayada.Ben motoru zaten abdullah ustaya gösterip almıştım.Scooter forumlarında bu x9 500 ler neden bu kadar uygun fiyata satılıyor deyince tecrübeli arkadaşlar beni çokca uyardılar ama nafile,inat ettim aldım.Servisdeki x9 kasa hurdalarını gördüğüm halde gene uyanamadım.Bir gün regületör,bir gün,immobilizer,bir gün varyatör... en son bir yağ ışığı yandı benim de cebimde ki son param kül oldu.Bu motorlar piaggionun sorunlu serisi,yüz güldürmez arkadaşım bu sana dost tavsiyesidir.Ayrıca kadir ustadan şaşma derim,randevu al ve mutlaka oraya git ,motoru gösterip pazarlığını yap öyle bırak ,kolay gelsin.

Artık çok geç... :) Bu motor ya adam olacak ya da hurda. Ki adam olmayacak bir motosiklet değil. Oldukça iyi bakılmış. Şu ana kadar olanlar gözümü zerre korkutmadı. Eski motosikletin ufak tefek illa ki arızası olur ama bu ondan vazgeçip birine kakalamamı gerektirmez. Arızalı makinayı iteleyip ah almaktan kötüsü yok. 6000tl kül olsun ama 6000 yerimden çıkmasın...

tr100a
11 Mayıs 2017, 12:49
hertürlü 125-150 cc motora bindim birkaç sene önce xciting 500 aldım motormuş ben boşuna tırmalamışım küçük motorlarla ağırlığı yol tutuşu ve güvenlik mükemmel yaptığın masrafa değer bıkınca satarsın her malın bir alıcısı var bende bıkınca sattım millet 7000 tl diyordu 6000 tl dedim 1 haftada satıldı
motorla ilgili bazı sorunlar yaşadığında google üzerinden ingilizce olarak aratarak resim ve video bak sonra kendin yapmaya uğraş ezbere yapma
örneğin ben kia sorento aldım sol aynadan ses geliyordu ing. yazıp arattım i30 aynasında aynı problem varmış baktım sorunu ve tamirini gördüm arıza büyümeden kendi yaptım

Mustaphalanx
11 Mayıs 2017, 13:11
hertürlü 125-150 cc motora bindim birkaç sene önce xciting 500 aldım motormuş ben boşuna tırmalamışım küçük motorlarla ağırlığı yol tutuşu ve güvenlik mükemmel yaptığın masrafa değer bıkınca satarsın her malın bir alıcısı var bende bıkınca sattım millet 7000 tl diyordu 6000 tl dedim 1 haftada satıldı
motorla ilgili bazı sorunlar yaşadığında google üzerinden ingilizce olarak aratarak resim ve video bak sonra kendin yapmaya uğraş ezbere yapma
örneğin ben kia sorento aldım sol aynadan ses geliyordu ing. yazıp arattım i30 aynasında aynı problem varmış baktım sorunu ve tamirini gördüm arıza büyümeden kendi yaptım

Size de hayırlı olsun. İnşallah yeniden alırsınız. :) Maksi skuterin özellikle uzun yoldayken tadı gerçekten farklı. Ön çift disk 4 kaliper brembo. Arka tek disk tek kaliper brembo. Sıkıyorum zınk! :)

Bakım kitapçığına bakıyorum ama dediğiniz gibi videolara da bakacağım :)

artemis99
11 Mayıs 2017, 14:02
kaç km de kaça aldınız bilmiyorum ama bu eski büyük cc scooterları çok uzun süre kullanmadan elden çıkarmak gerekiyor. Şehiriçi için fazla büyük ve çok yakıyor. Bende de XEVO 250 var geçenlerde satmaya çalıştım arayan olmadı sonra vazgeçtim. Üretimden kaldırılan bir modeli kullanmak hoşuma gitmiyor ama daha 1-2 yıl kullanacağım sanki. (sıfırcıyım)

Mustaphalanx
11 Mayıs 2017, 17:36
kaç km de kaça aldınız bilmiyorum ama bu eski büyük cc scooterları çok uzun süre kullanmadan elden çıkarmak gerekiyor. Şehiriçi için fazla büyük ve çok yakıyor. Bende de XEVO 250 var geçenlerde satmaya çalıştım arayan olmadı sonra vazgeçtim. Üretimden kaldırılan bir modeli kullanmak hoşuma gitmiyor ama daha 1-2 yıl kullanacağım sanki. (sıfırcıyım)

Satmak için alınacaksa kesinlikle yanlış motosiklet. Piaggio grubu genellikle ağır satılıyor. Piyasanın Reşat altınları belli. Amacım binmek olduğundan bence satılmamasında sakınca yok. Hem bunu satsam ne alabilirim ki? Muadillerinin fiyatları belli... :)

Her malın bir alıcısı var. Daha uygun fiyat çekin. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:02 ----------


Bak ben konu açıyor muyum ? 2 kere varyatör bagalarını dağıttım hahahahha. YOLDA KALMADIM !!!!! Dün akşam sana söylediğim gibi garaj motoru ve dışarıda bekleyen motor arasındaki farkı böylece test etmiş oluyoruz. İlk önce servise gidip sağlam bir ağır bakım, sonra lastikler yenilenecek, sonra civatacıya gidilip tüm civatalar kaliteli paslanmaz olanları ile değiştirilecek ve sonra vereceksin kırbacı ahhhhahahahahah........

Sende daha çok macera var abim. Konu aç ve yaz da keyifle okuyalım :) Sen benden daha çok şey yapıyorsun motoruna. :)

SAZMAN
12 Mayıs 2017, 11:03
Mesela şunları mı? :queen:
https://i.hizliresim.com/ZZ0NOk.jpg (https://hizliresim.com/ZZ0NOk)
https://i.hizliresim.com/qbrqJQ.jpg (https://hizliresim.com/qbrqJQ)
https://i.hizliresim.com/brW8L0.jpg (https://hizliresim.com/brW8L0)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------

Komple şanzumanı yedekledim sayılır sadece 1 adet varyatör pervanesi alacağım o da 117 tl :)
http://urun.n11.com/yedek-parca/piaggio-x9-500-evolution-abs-2007-on-varyator-dislisi-pervanesi-P104230337?cid=604001&gclid=CjwKEAjwutXIBRDV7-SDvdiNsUoSJACIlTql-mTtlyNWBBT-AhlRscjM7jcOZINf9Sn-9bUERSzdfhoCe9Xw_wcB&gclsrc=aw.ds

jcosta yı da tamir edersem bir adet daha ön varyatör takımım olacak bana 5 sene yeter. Arka balataları yapmayı öğrendim pis iş ama çok ucuza geliyor. Toplam maliyeti 450+ işçilik iken 20 tl civarına düşüyor :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:57 ----------

Yerdeki leke balata spreyi ile temizlediğim varyatörden çıkan pislik. Özellikle kovayı altına koymadım ki görünsün. Bu pislik toz ve çapaklar sese ve kayışın çabuk eskimesine yol açıyor. İki adet buji aldım servisten onları da takacağım.

Egzozu parlattım karbonat, sirke, su zımparası ve tencere parlatma kimyasalı kullandım. Dış koruma plastiğini söküp zımpara yapıp boyadım.

https://i.hizliresim.com/ldVYQl.jpg (https://hizliresim.com/ldVYQl)

sarpgray
12 Mayıs 2017, 11:32
Helâl olsun arkadaşıma, herkes gibi bende seni çok taktir ediyorum. Bence sen böyle giderse evin önüne bir x9 servisi açarsın ��

SAZMAN
12 Mayıs 2017, 11:47
Helâl olsun arkadaşıma, herkes gibi bende seni çok taktir ediyorum. Bence sen böyle giderse evin önüne bir x9 servisi açarsın ��

Benimki pejo ilk motoruma geri döndüm. Şimdi eskisi gibi değil nette her şey var videolu fotoğraflı �� Kazıkçı servislere vereceğim parayla takım taklavat aldım , rahmetli babamdan da kalan lokma matkap takım çantası falan da var yeter.
10 yıl sonra yaşarsam bahçeye bir konteyner atölye yapacağım tam teçhizatlı��

serif abi
12 Mayıs 2017, 16:34
Mustafa'nın yaptıkları bana cesaret veriyor, aslında yıllardır var olan bir düşüncemi realize etmeyi de düşünüyorum

Esasın da elim alet tutar ama yıllardır bir şey söküp takmadıgımdan bir yandan cesaret de edemiyorum. Lise yıllarında iki zamanlı motor rektefiye etmişligim var..Şuanda hali hazırda iki motorum var pulsar satıp zaten kulanmıyorum ankara da yatıyor üzerine 2-3 daha koyup (aprila pegaso650i,KLE500,Trasnalp600)bulardan birisini alıp uzun yol sehaytların da şöyle yolda kahverengi levhalar var ya oralara sapasım var :) Mevcut iki motorum da bunu yapmaya müsait degil.

Sorun 1 Gezmeye vaktim yok
Sorun 2 Motor söküp takmaya ise hiç vaktim yok ayrıca tekrardan alet edevat takımı seti yapmak istemiyor canım.
Sorun 3 böyle başlıkları görünce içim gidiyor.

Mustafa bu arada sanda helal olsun eline emgine saglık..Bu hedefi büyüt ama bunun ile yetinme ..

Benim memleket de mahalle arkadaşım ya 52 model yada 48 tam şimdi hatırlamıyorum BMW yi demir dönüştürecek hurdacıdan bulup topladı bir çok parçayı almanyadan getirti ruhsat ıvır zıvır yok ama onun ile gezmesi var ya dünyanın en büyük mutlulugu hızlanınca o uzaktan gelen vis vis vis vis vis subap sesi var ya sanki betof un 9 uncu senfonisi gibi..

Bu işi yaptıkdan sonra sana artık çitayı yükseltip 70 l, model bir şey yaparsın artık..:)

Dip not: (Arkadaşımın babası eski Jawa ustası gençlik ve çocukluk yıllarını tamir hanede geçirdi bir ara tamir haneyide(10 yıl önce) işletti sanat okulu mezunu kaynak operatörü siz yapamazsınız heves etmeyin tanımadığı parçacı hurdacı ,eskici ıvır zıvır yoktur)

SAZMAN
12 Mayıs 2017, 18:20
Varyatör ve balatalar çok güzel oldu dolaştım geldim�� Uğultuyu ve ses kalmadı gayet güzel �� Yıkandık temizlendik garaja girdik ��
https://resmim.net/f/jp8ypG.jpg
https://resmim.net/f/mmuxwo.jpg
https://resimupload.sohbetgen.com/upload/IMG_1527.JPG (https://resimupload.sohbetgen.com/upload/IMG_1527.JPG)

YERUÇAĞI
12 Mayıs 2017, 18:25
bide fotoyu düz yükleseydin bakmak için kafamızı yan çevirmek zorunda kalmazdık

SAZMAN
12 Mayıs 2017, 18:42
Uçak dövseydin be belim kırıldı zaten yoruldum yahu 40 yaşından sonra olmuyor bu gidişle bir adet Lift de alırım ben:flower:

Mustaphalanx
12 Mayıs 2017, 20:59
İlker abim Maşallah döktürmüşsün yine... :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------


Mustafa'nın yaptıkları bana cesaret veriyor, aslında yıllardır var olan bir düşüncemi realize etmeyi de düşünüyorum

Esasın da elim alet tutar ama yıllardır bir şey söküp takmadıgımdan bir yandan cesaret de edemiyorum. Lise yıllarında iki zamanlı motor rektefiye etmişligim var..Şuanda hali hazırda iki motorum var pulsar satıp zaten kulanmıyorum ankara da yatıyor üzerine 2-3 daha koyup (aprila pegaso650i,KLE500,Trasnalp600)bulardan birisini alıp uzun yol sehaytların da şöyle yolda kahverengi levhalar var ya oralara sapasım var :) Mevcut iki motorum da bunu yapmaya müsait degil.

Sorun 1 Gezmeye vaktim yok
Sorun 2 Motor söküp takmaya ise hiç vaktim yok ayrıca tekrardan alet edevat takımı seti yapmak istemiyor canım.
Sorun 3 böyle başlıkları görünce içim gidiyor.

Mustafa bu arada sanda helal olsun eline emgine saglık..Bu hedefi büyüt ama bunun ile yetinme ..

Benim memleket de mahalle arkadaşım ya 52 model yada 48 tam şimdi hatırlamıyorum BMW yi demir dönüştürecek hurdacıdan bulup topladı bir çok parçayı almanyadan getirti ruhsat ıvır zıvır yok ama onun ile gezmesi var ya dünyanın en büyük mutlulugu hızlanınca o uzaktan gelen vis vis vis vis vis subap sesi var ya sanki betof un 9 uncu senfonisi gibi..

Bu işi yaptıkdan sonra sana artık çitayı yükseltip 70 l, model bir şey yaparsın artık..:)

Dip not: (Arkadaşımın babası eski Jawa ustası gençlik ve çocukluk yıllarını tamir hanede geçirdi bir ara tamir haneyide(10 yıl önce) işletti sanat okulu mezunu kaynak operatörü siz yapamazsınız heves etmeyin tanımadığı parçacı hurdacı ,eskici ıvır zıvır yoktur)

Konuma olan ilginiz için çok teşekkür ederim. :) Aslında çok bişi yapmıyorum. Yakınlarımızda olsanız içinizdeki bu ufak tutkuyu size de yaşatırdık. Bugün yeni şeyler oldu dilerseniz yazmaya başlayayım... :)

SAZMAN
12 Mayıs 2017, 21:12
İlker abim Maşallah döktürmüşsün yine... :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:57 ----------



Konuma olan ilginiz için çok teşekkür ederim. :) Aslında çok bişi yapmıyorum. Yakınlarımızda olsanız içinizdeki bu ufak tutkuyu size de yaşatırdık. Bugün yeni şeyler oldu dilerseniz yazmaya başlayayım... :)
Yaz yaz heyecanlı oluyor �� Bazı arkadaşlar konuda 2 motor olduğunu farketmediler sanırım �� Orijinal buji anahtarı al demiştim kesin unuttun değil mi Mustafa ?

Mustaphalanx
12 Mayıs 2017, 21:42
Yeniden merhaba arkadaşlar yazı dizime kaldığım yerden devam ediyorum. Motorumu aldıktan sonra dikkatimi çeken ve beni korkutan bir husus Varyatörden ısınınca değişik seslerin gelmesiydi. Kendi kendime acaba kayış mı yoksa debriyaj mı derken bugün vaktim oldu ve varyatör bakımı için Kadıköy Motora gittim. Hatırlarsanız asırlık usta benim varyatörü sözde açmış ve kayışın iyi ama ön varyatör istiyor demişti. Bugün anladık ki asırlık ustamız bırakın varyatöre bakmayı vidasına dahi dokunmamış sağolsun. :) 190 tl için bir kez daha haram zehir zıkkım olsun diyor ve resimli anlatıma başlıyorum. :)


http://imageshack.com/a/img924/8614/7W3nrz.jpg


Gördüğünüz gibi varyatörü ustamız komple söktü, paslı vidaları yenisiyle değiştirttim. sonra içini temizledi etti. Ama felaket pislik çıktığını söylemem gerekli. Ustamın söylediğine göre varyatör yeni sisteme yani 8'li dedikleri varyatöre çevrilmiş. Orjinali &'lıymış ve daha ağır kalkar daha ağır gidermiş. Daha iyi olduğunu ve adamın satçam nasılsa diyip bakımların üzerine yatmadığını söyledi. E hoşuma gitmedi değil. :) Kayışı yan sanayi çıktı ama hala tertemiz. Yine ustanın dediği bu kayış orjinal olsaydı yepyeni kayış en az 12bin gider derdim ama orjinal olmadığı için bişi söylemek zor dedi. Şimdilik ben de ellemiyorum o yüzden. Debriyaj balatalarımın yeni ve iyi durumda olduğunu söyledi. Ben de e peki o zaman sorun ne bu makine neden ötüyor dedim, bunlarda kronik dedi. Sapasağlam taksanız orjinal de olsa öter dedi. Hatta bu yeni sistem bunlar az ötüyor orjinali olsa sesten duramazdınız dedi. Biraz şaşırdım açıkçası. :)

Varyatör temizliğinden sonra biraz titreşim gitti. Çok ufak bir performans artışı oldu sanki ve bir de o ses önemli ölçüde kesildi. Trafiğe girdim ama ötmedi bu seferlik. Belki de yeterince ısınmamış da olabilir? :)


http://imageshack.com/a/img924/4488/UW2led.jpg


Servisin ilgi ve alakasını, işe olan özenini çok beğendim. Güzel bir sohbet oldu aynı zamanda. Servis benim aslında aradığım gibiydi denilebilir. Fiyat çok uygun değil ama işçiliğin kalitesine oranlarsak hiç fena değil. Tavsiye ederim... :) Bir gün de maslaktaki servisi denemeyi düşünüyorum. Deneyimlerimi sizlerle paylaşırım.

Oradan çıktım, hatırlarsanız ön lastiğimi civata yalama yapması yüzünden taktıramamıştım. Onu geçenlerde hallettirdim ve civataları yenileriyle değiştirdim. Ataşehir OLTAY otomotivde ön lastiğimi de taktırdım. En uygun fiyatı oradan almıştım. İlgi ve alakaları oldukça iyi onları da tavsiye ederim.


http://imageshack.com/a/img924/819/duk5s2.jpg


Hem lastiği hem de sibopları değiştirttim. sibopları metal ve sağa bükümlü seçtim. Çünkü önler çift disk olduğu için dikey siboplu zamanında lastik şişirmek ciddi sıkıntılıydı. Biraz daha işim kolaylaştı denilebilir. Metal olmasının güzelliği en erken 3. lastik değişiminde değişim isteyecek olması. Yani bayaaaa uzun ömürlü.

Geçen gün motorumda sıkıntı yaratan 30luk sigortayı lastikçide beklerken söktüm. (eee boş duranı Allah sevmez misali :cherry: ) Kadıköy motordan yeni sigorta almıştım. Allah aşkına içinden çıkan sigortaya bakarmısınız!


http://imageshack.com/a/img924/9025/6KuDk5.jpg


Bu nedir yaa. Arkadaş bir sigorta kaç para! Önceki sahibinin böyle bişi yapacağına ihtimal dahi vermiyorum çünkü adam motoruna ilgi alaka konusunda en az benim kadar etkin. (Hatta o benden biraz daha pinpirikli, paraya hiç acımıyor. :queen: ) Muhtemelen önceki sahibinden kalma bir saçmalık bu. Neyse yavaş yavaş pislik temizliyoruz. Uğraşmayı sevdiğim için hiç sıkıntı yok :)

Lastikleri taktırdıktan sonra Tuzlaya geldim. Tuzlaya gelirken ufak tefek virajlar var dedim bakalım ne kadar yatıyor, motor kendini ne zaman bırakacak. Lastikler mumlu diye pek cesaret edemedim ama ben sadece dokunuyorum motorun yatacağı geliyor. O derece bir yatış açısı var. Yatsa daha da yatar ama üzerimde full ekipman olmadığı için tam test edemedim. Test edip nasipse onun da videosunu burada sizlerle paylaşacağım. Bence bir skuter bu kadar yatmamalı, skuterse skuterliğini bilmeli dimi ama?!.. :)

Son olarak kalan işlerden bahsetmek istiyorum. Ön iki fren merkezim (kaliperler) sıkıntılı. Bi ara söktürüp frencide bakım yaptırmam lazım. Kadıköy motora götürebilirim ama o da söküp frenciye gönderecek. Diyorum acaba ben mi söküp götürsem? :silent: Ama sonra diyorum Mustafa daha değil, henüz olmadın, bu iş şakaya gelmez... Bir de takması var bunun, şimdilik seni aşar... :mrgreen: En kısa zamanda ilk işim oraya gitmek. Sonraysa ufak tefek şeyler kalıyor. Mesela:

1. Sele kaplatma,
2. Sele altı amortisör,
3. Çanta demiri,
4. Karenaj tamiri ve boyası
5. Bagaj telinin takılması,
6. Egzos contasının yenilenmesi.

Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Bu motorda hiç iş kalmasa ben yine iş çıkarırım kendime. Ona İlker abi çok güzel bir isim buldu. EŞEK ARISI. Hakaten de tipi eşek arısına benziyor. ::xs06:: Naapiim uğraştıkça daha çok seviyorum keratayı... :joker:

Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim. Görüşmek üzere... :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:40 ----------


Yaz yaz heyecanlı oluyor �� Bazı arkadaşlar konuda 2 motor olduğunu farketmediler sanırım �� Orijinal buji anahtarı al demiştim kesin unuttun değil mi Mustafa ?

Hasss... Nöbet çıkışıydım kafam leyla, valla unuttum abi. :pale:

Arkadaşlar resimler malesef url olarak kalmış nasıl çevireceğimi bilmiyorum. Size zahmet tek tek tıklar bakarsınız :pale:

SAZMAN
12 Mayıs 2017, 22:30
Resimler çıkmamış alla alla neyse anlat anlat heyecanlı oluyor

SAZMAN
15 Mayıs 2017, 10:56
Debriyaj Balatasını sanayiden aldığım yaprak Balata ile yeniledim. 404 çift tüplü, karıştırılarak kullanılan yapıştırıcı sıcak hava tabancası , plastik klips kullandım. Yapıştırmadan önce spiral ile ince bir şekilde Balata kadrosunu taşladım. Yapıştırıp klips ile sıktım. 1 gün kurumasını bekledim. Gayet sağlam oldu. Yumuşak çekiç ile darbe vurarak sağlamlığını tert ettim. Dün test sürüşü yaptım. Sabiha Gökçen bağlantı yolunda rampa yukarı 170 km , rampa aşağı 180 de gösterge bitiyor Halen yükseliyor sanırım 190 km hıza ulaşıyor.

Sevgiler.

mete_han
21 Mayıs 2017, 22:34
Abi yaşım 27. Evli değiliz iş güç haricinde kalan zamanda uğraşmayı seviyorum. Deşarj oluyorum. Evleneyim zaman da geçsin, belki de motosiklet kullanmayı bırakırım. :)[COLOR="Silver"]

.


ben aslında 96-97-8 lerde böyleydim..mobiletlerimi söker toplardım..elimde hep bir parça kalırdı ve motor çalışmazdı..Adanalı ustalarıma götürürdüm..ulan en hayati parça bu derlerdi hep :) hatta sökerken madde madde yazardım..kafa 1500 gibiyimiş işte o dönemler..şimdiki gibi değildi yani mekanik daha basitti...pejo star 103 l..kitapcığı bile vardı..sele altında bir bölmesi vardı mesela teneke kapağklı ..tüm malzemelerimiz bezimiz vs hep oradaydı..eski günler.. :) birde pejo cobra 105 vardı onun hızı manyaktı :)


Polat İnşaatın "Piyale Paşa" sitesi var şimdi yerinde...

valla yıllardır DOlapdereden geçmiyorum doğrudur...o usta nerede kimbilir...yan sokaklaramı taşındı acaba...



https://resmim.net/f/jp8ypG.jpg


satelisere hayranım..asla kıymeti bilinmedi şu pejoların...