PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Piaggio X9 500 adam etmeye çalışacağız...



Sayfa : 1 [2] 3 4

SAZMAN
21 Mayıs 2017, 23:12
Çok iş vardı çoğunu bitirdim ama motorun 8 yaşında olmasından kozmetik konusunda çok işi var. Her yerini söktüm hafta sonunda sübap ayarları ve birkaç parça boya işi yaptım . Çizik yerleri siyah folyo yaptım. Bana terapi gibi geliyor. Her gün daha keyifli oluyor hem binmesi hem bakımı ��

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------

https://i.hizliresim.com/nR1GpV.jpg (https://hizliresim.com/nR1GpV)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:50 ----------

https://i.hizliresim.com/1Lzn3N.jpg (https://hizliresim.com/1Lzn3N)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------

Eskiden Peugeot 103 modellerine gilardoni silindir vs alırdık şimdi fabrikasyon olarak silindir İtalyan olması çok güzel

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:54 ----------

Bu arada söylemeden gitmeyeyim koltuk 2 parça ve ön parça sadece tek bir somun ile geçme bir şekilde tutturulmuş 10 saniyede açılıyor . Altına akü sigortalar enjeksiyon konjektör kolayca elinin altında. Buji anahtarı almam lazım bulamıyorum fikri olan var mı ? Çift buji Yanyana duruyor normal buji anahtarı olmuyor sıkıntım büyük :silent:

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:08 ----------

https://i.hizliresim.com/W0J6r2.jpg (https://hizliresim.com/W0J6r2)

levend84
21 Mayıs 2017, 23:13
Başkan kolay gelsin,oto sanayiye uğra oradaki hırdavatçılardan ince kalem buji lokması diye soracaksın,tam parmak olacak,şu çıplak duran tesisat kablolarınıda siyah elektrik bantıyla bantla,bi elden geçir kablo birleşim yerlerinde oksitlenme varsa wd40 elektrik serisi spreylerle temizle..

SAZMAN
21 Mayıs 2017, 23:22
Başkan kolay gelsin,oto sanayiye uğra oradaki hırdavatçılardan ince kalem buji lokması diye soracaksın,tam parmak olacak,şu çıplak duran tesisat kablolarınıda siyah elektrik bantıyla bantla,bi elden geçir kablo birleşim yerlerinde oksitlenme varsa wd40 elektrik serisi spreylerle temizle..

Çok teşekkürler ilk fırsatta onları da halledeceğim. Buji anahtarı tavsiyesi için de çok teşekkürler. Sevgiler.

levend84
22 Mayıs 2017, 00:27
Çok teşekkürler ilk fırsatta onları da halledeceğim. Buji anahtarı tavsiyesi için de çok teşekkürler. Sevgiler.

rica ederim dostum,buji sökme olayını halledince buradan yazarsın..hadi rast gelsin..

DKN
22 Mayıs 2017, 00:37
ne hırslı adammış en baştan geri dönüştürdü motoru yau.

serif abi
22 Mayıs 2017, 00:55
Yaws senin yüzüne evi satip bahçeli ev alacağım düz ayak . Yeter su resimleri atıp atip istahimizi getirme olan var.olmayan var 😂😂😂

SAZMAN
22 Mayıs 2017, 08:40
Kardeşim hiç bir şey zevk vermiyor böyle sanırım. Ben tamirci olmalıymışım ! Binmekten zevkli söküp takmak. 0 km motoru sattım sıkıldım da asdfgghjkl

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:37 ----------

https://i.hizliresim.com/O0QZq4.jpg (https://hizliresim.com/O0QZq4)

Mustaphalanx
22 Mayıs 2017, 08:44
Ben de nasipse bu haftadan itibaren motoruma biraz yoğunlaşacağım.2 haftadır doğru düzgün ilgilenemedim. Bu hafta bagaj telini ve egzos contasını değiştirip motorumun gönlünü almak istiyorum. :)

İlker abim eline sağlık yine döktürmüşsün :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:41 ----------

Haftaya da fren işi var. Ön kaliperleri frenciye götürmem ve fren sıvılarını yenilemem lazım..

SAZMAN
22 Mayıs 2017, 19:25
https://i.hizliresim.com/R0dVV7.jpg (https://hizliresim.com/R0dVV7)
Lastikler Michelin city grip ile sıfırlandı Mustaphalanx da aynı şekilde x9 için aynı lastikten aldı bana maliyeti herşey dahil 640 tl. sübapları Çelik yana doğru duran modelden aldım 70 tl.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:46 ----------

https://i.hizliresim.com/qb7lRZ.jpg (https://hizliresim.com/qb7lRZ)

Bugün zaman bulabilirsem arkadaşım dediği gibi sanayiden buji anahtarı alıp servisten aldığım kaliteli bujileri takacağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:50 ----------

Son durumlar biraz daha iş var

https://i.hizliresim.com/DPnP2Z.jpg (https://hizliresim.com/DPnP2Z)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:22 ----------

https://i.hizliresim.com/DPnP2Z.jpg (https://hizliresim.com/DPnP2Z)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:23 ----------

https://i.hizliresim.com/dPYP8r.jpg (https://hizliresim.com/dPYP8r)

levend84
22 Mayıs 2017, 20:17
sazman yakişir başkan :)buji kisminin resmini ekle diyecektim,işin kurdu çiktin..sana bir dukkan acalim.

buji pipolarida orj.ngk mi sonradan takilmami?

SAZMAN
22 Mayıs 2017, 21:22
Aldığımda bu şekilde idi buji ve pipo değiştirmedim. Ama ben orijinali böyledir diye değerlendiriyorum çünkü tüm parçaları kaliteli. Ben egzozu çok önemserim hiç orijinal egzozu çıkarıp farklı bir egzoz takmadım 20 den fazla motorum oldu. Bunun egzozuna bayıldım . Ses ve ya görüntü olarak değil sağlamlık ve uzun ömürlülük malzemesinden belli oluyor resmen. Frenler önler çift disk ve markası NISSIN . Çelik fren hortumları var. Adamlar ciddi güzel motor yapmışlar. Biraz daha toparlayıp uzun yola gideceğim ilk defa. Ilgaz dağlarına gidebilirsem sonrasında molasız Fethiye seyahati planlıyorum bu motorla . Eğer beklentilerimi karşılarsa başka bir model denemeyeceğim artık. Hayal ettiğim Nc 750 x modeline geçmek yerine bu motorun Yen'i versiyonlarına geçebilirim birkaç yıl sonra.
Geçen baharda xenter ile uzun yol yapmak istedim foruma yazdım cevap alamayınca vazgeçtim. Ölçümlerime göre uzun yolda rahatına düşkün bir sürücü en az 400 cc touring tarzı az titreşimli ve bagajlı motor tercih etmeli diye değerlendiriyorum. Bu nedenle son hızı 123 civarı olan güzel xenter ile uzun yolda zorlanacağımı düşünüp gitmedim. Ama bu gilardoni 500 cc silindirin performansını uzun yolda mutlaka görmek hissetmek istiyorum. Şehir içinde yüksek cc ağır makina kullanmaya alıştım. Yavaş gidince çok keyifli ve güvenli oluyor.
Ön tarafta iki adet beyaz led Çakar lamba koymuş eski sahibi. Fotoğrafını koyayım. Macera devam ediyor .......

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------

https://i.hizliresim.com/01OGrL.jpg (https://hizliresim.com/01OGrL)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------

http://dosya.co/qb68mo7m3qvz/IMG_1844.MOV.html

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------

https://youtu.be/MByGLISEeqg

chetaq
22 Mayıs 2017, 21:41
....................sübapları Çelik yana doğru duran modelden aldım 70 tl.


Sibop konusu önemli...

Özellikle L sibop taktıranlara veya taktırmak isteyenlere şu konuyu hatırlatmak isterim.

http://www.scooturk.net/forum/s%C3%BCr%C3%BCc%C3%BC-g%C3%BCnl%C3%BC%C3%B0%C3%BC/trafikte-ya%C3%BEad%C3%BDklar%C3%BDm%C3%BDz/4040-yolda-lastik-s%C3%BCbab%C3%BD-koptu?t=4427&highlight=sibop

SAZMAN
24 Mayıs 2017, 10:29
Sibop konusu önemli...

Özellikle L sibop taktıranlara veya taktırmak isteyenlere şu konuyu hatırlatmak isterim.

http://www.scooturk.net/forum/s%C3%BCr%C3%BCc%C3%BC-g%C3%BCnl%C3%BC%C3%B0%C3%BC/trafikte-ya%C3%BEad%C3%BDklar%C3%BDm%C3%BDz/4040-yolda-lastik-s%C3%BCbab%C3%BD-koptu?t=4427&highlight=sibop

Ben bunu farklı tecrübe ettim. Işıklı sübap kapağı almıştım Xenter motoruma ve çarparak parçalandı. Bu sübapları taktırırken bu tecrübe ile lastiği çevirerek iyice kontrol ettim. Çelik sübap takılmalı ama kontrol edilmeli her motora uyum sağlamayabilir. Bu konu çok güzel yerlere gidiyor umarım keyifle devam eder, scooter üstadlarını bekliyor ve önerilerini desteklerini rica ediyoruz
Sevgiler

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:58 ----------

https://i.hizliresim.com/gqmPy2.jpg (https://hizliresim.com/gqmPy2)

Bagaja dükkan sığıyor asdfghjkl

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:26 ----------

https://i.hizliresim.com/yEbv9k.jpg (https://hizliresim.com/yEbv9k)

Buji anahtarı aldım

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:29 ----------

Bujileri de hallettim

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:24 ----------

https://i.hizliresim.com/qb70D3.jpg (https://hizliresim.com/qb70D3)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:27 ----------

https://i.hizliresim.com/m3vb91.jpg (https://hizliresim.com/m3vb91)

Eski bujilerin durumu

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:30 ----------

Mustafa nerdesin çivi çakmadın motora ya hani

Mustaphalanx
25 Mayıs 2017, 09:00
Ben bunu farklı tecrübe ettim. Işıklı sübap kapağı almıştım Xenter motoruma ve çarparak parçalandı. Bu sübapları taktırırken bu tecrübe ile lastiği çevirerek iyice kontrol ettim. Çelik sübap takılmalı ama kontrol edilmeli her motora uyum sağlamayabilir. Bu konu çok güzel yerlere gidiyor umarım keyifle devam eder, scooter üstadlarını bekliyor ve önerilerini desteklerini rica ediyoruz
Sevgiler

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:58 ----------

https://i.hizliresim.com/gqmPy2.jpg (https://hizliresim.com/gqmPy2)

Bagaja dükkan sığıyor asdfghjkl

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:26 ----------

https://i.hizliresim.com/yEbv9k.jpg (https://hizliresim.com/yEbv9k)

Buji anahtarı aldım

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:29 ----------

Bujileri de hallettim

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:24 ----------

https://i.hizliresim.com/qb70D3.jpg (https://hizliresim.com/qb70D3)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:27 ----------

https://i.hizliresim.com/m3vb91.jpg (https://hizliresim.com/m3vb91)

Eski bujilerin durumu

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:30 ----------

Mustafa nerdesin çivi çakmadın motora ya hani

Abi hangi gün müsaitsen yanına geleceğim :)

SAZMAN
29 Mayıs 2017, 00:20
https://i.hizliresim.com/EgGoaZ.jpg (https://hizliresim.com/EgGoaZ)
Amortisörleri saat yönünün tersine çevirdiğimde alçalır ve yumuşar değil mi fotoğrafa göre torum alabilir miyim?

Ayrıca çizik bölümleri kaplama yaptırabileceğim bir yer bilen var mı İstanbul içerisinde ?

Teşekkürler şimdiden....

Blackhoney
29 Mayıs 2017, 00:39
Buradan bakıldığında iki kademe daha yumuşatılabilir ve alçalır.

SAZMAN
29 Mayıs 2017, 00:47
Buradan bakıldığında iki kademe daha yumuşatılabilir ve alçalır.

Çok güzel çok sevindim . Peki sürüş kalitesini nasıl etkiler acaba ?

Blackhoney
29 Mayıs 2017, 03:15
Orası sizin sürüş tarzınıza kalmış. Zaten limitler dahilinde kullandığımdan, konforu yol tutuşuna tercih eder, en yumuşağa alırdım. Fakat artçılı kullanımlarda, amortisörlerin sağlığı açısından en yumuşak konum tercih edilmez.

SAZMAN
29 Mayıs 2017, 05:11
Orası sizin sürüş tarzınıza kalmış. Zaten limitler dahilinde kullandığımdan, konforu yol tutuşuna tercih eder, en yumuşağa alırdım. Fakat artçılı kullanımlarda, amortisörlerin sağlığı açısından en yumuşak konum tercih edilmez.

Çok teşekkür ederim

Mustaphalanx
02 Haziran 2017, 21:03
Yeniden merhaba arkadaşlar. Biliyorum uzun bir ara oldu. Haftasonları sürekli şehir dışına çıkmam sebebiyle uzun süredir motoruma bişiler yapamadım ama bu süreç zarfında motosikletime bol bol bindim. Biraz daha tecrübelendim denilebilir.

Bu arada bir de Honda NSS300 Forza deneyimi elde ettim. Çok sevdiğim bir abim benim x9'u satın aldığım gün ikinci el bir forza satın aldı. Geçtiğimiz cumartesi günü beni arayıp göztepeye gidelim dedi. Tuzlaya geldi birlikte göztepeye doğru yola çıktık. Gidişte ben artçıydım dönüşte de abim artçıydı. Daha önce aynı abiyle test motorunu test etmiştik. O zaman "aaaaa kocaamaaan aygır gibi motor" demiştim ama bu sefer aynısını diyemedim. Hatta bana biraz obur pcx gibi geldi. :) Neyse çok uzatmadan deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.

Motosiklet seri kalkıyor. Ama sanırım bu serilik gazı açar açmaz (çok kısa bir sürede) motor devrinin 6000e sabitlemesinden ve hızlanma işini motor devrinin değil varyatörün halletmesinden diye düşünüyorum. Uzunca bir süre 6000 devirde sabit kalıyor ve belirli bir hızdan sonra devir artmaya başlıyor. Buna rağmen yakıt tüketimi değerinin yol bilgisayarında 4.5 olması bence iyi. Ayrıca iki kişi hızlanması 90-100e kadar oldukça iyi fakat sonrası çok iyi değil. Bayır aşağı 120den sonra gitmek mi istemedi ben mi yanlış anladım bilmiyorum...

Oturuş pozisyonu ve sele konforu benim X9a göre kötü denilebilir. Artçı konforu ben boydaki bir adam için çok düşünülmemiş. Sürücüye sarılsam bi çeşit, tutunsam bi çeşit, bıraksam bi çeşit... Toto acıması ne yazık ki oldu fakat beklemiyordum. Sürücü selesinde de o bel desteğini biraz sert yapmışlar. Çok saçma biryerde bitiyor destek. Bi de süngeri bence sert ve sivri olduğundan geriye yaslanınca biraz belimi acıttı. (çok mu çıt kırıldımım anlamadım ki?) İki selede de çok rahat edebildiğimi söyleyemeyeceğim. Sele altı bagajı ve küçük eşya gözleri beni açıkçası mest etti. Yok böyle bir bagaj, yok böyle işlevsel bir saklama gözü...

Motosikleti kullandığımız gün felaket rüzgar vardı. Malesef bu motosiklet de PCX gibi tam bir yelken... Kamyon sollarken veya kuvvetli bir rüzgarda motorun şerit değiştirme eğilimi var ne yazık ki. Sahil yolunda pendiğe doğru gelirken kuvvetli bir rüzgar esti. Virajda tam yatarken ani rüzgar neticesinde fena korku dolu anlar yaşadım.

Sahibi lastiklerini Anlas taktırmış. Lastikler fena değildi ama güvenip de çok yatamadım yalan yok. Michelin city grip olsaydı (bildiğim lastik) kormadan yatar ve motosikletin sınırlarını ölçerdim. Ama yine de virajları bence başarılı denilebilir. Amortisörleri sert ayardaydı anladığım kadarıyla. Benim piaggioya göre biraz vuruntulu mu denir, tangır tungur mu denir, işte öyle çalışıyordu.

Frenleri gayet iyi çalışıyor. ABS var. Kayar eder diye düşündürmüyor. iyi tutuyor ama sanki arka bazen biraz erken giriyor gibi. Tabi lastik kalitesi de çok iyi değil ondan da olabilir.

Tasarımı ve motora oturduğunuzda hakimiyet hissi gayet güzel. Yakıtı da uygun. Aralara güzelce giriyor hiç sıkıntı yaşamadım.

Sonuç olarak bunlar benim görüşlerim. Sizler de kendi düşüncelerinizi belirtebilirsiniz. Belirttiğim gibi daha önce sürdüğümde "Aaaaa eşek kadar skuter" demiştim ama bu bindiğimde (piaggiodan sonra) çok büyük gelmedi gözüme.

Sonra benim x9a atlayıp pendiğe gittik. Bu sefer gidişte ben kullandım, dönüşte o kullandı. Test yorumlarını buraya yazmak istemiyorum ama şunu söyleyebilirim. Şu an 2015 model 13000kmde satılık Forza ABS var. İlgilenenlere duyrulur. Satış durumuna göre (yakın tarihte) de temiz bir x9 veya xevo aramaya çıkacağımızı belirtti... :)

Okuduğunuz için teşekkür ederim, saygılarımla... :)

MeNGuC
02 Haziran 2017, 22:17
Bu aralar başım duman istanbul avupa beylik düzü çevrelerinde ngk orjinal buji satan güvenilir dürüst bi satıcı varsa tavsiye alabilirim

Mustaphalanx
02 Haziran 2017, 22:30
Bu aralar başım duman istanbul avupa beylik düzü çevrelerinde ngk orjinal buji satan güvenilir dürüst bi satıcı varsa tavsiye alabilirim

İlker abi gördüğü gibi imdadınıza yetişecektir. Olmadı yarın sabahtan kendisiyle buluştuğumda yardım talebinizi hatırlatırım. :)

SAZMAN
02 Haziran 2017, 22:36
Bu aralar başım duman istanbul avupa beylik düzü çevrelerinde ngk orjinal buji satan güvenilir dürüst bi satıcı varsa tavsiye alabilirim

Geldim hehe �� ben servisten aldım bu kadar basit. Peugeot Maslak İbrahim ustanın bizzat elinden. Buji bulmak bu kadar zor olmamalı yahu. :cat:

MeNGuC
02 Haziran 2017, 22:48
Geldim hehe �� ben servisten aldım bu kadar basit. Peugeot Maslak İbrahim ustanın bizzat elinden. Buji bulmak bu kadar zor olmamalı yahu. :cat:

Ben benim scooter ın deyerlerine göre ngk buji arıyorum ngk bolca sahtesi etrafta bol olduğu için ve herkes kafasına göre buji verdiği için ngk hangi modelini alıcağımı biliyorum ama nerde orjinal sağlam bulurum bilmiyorum ne kadar zor demi :)

SAZMAN
03 Haziran 2017, 00:29
Ben benim scooter ın deyerlerine göre ngk buji arıyorum ngk bolca sahtesi etrafta bol olduğu için ve herkes kafasına göre buji verdiği için ngk hangi modelini alıcağımı biliyorum ama nerde orjinal sağlam bulurum bilmiyorum ne kadar zor demi :)

Bence marka bir yerden alıp sonrasında sahte ise hesap sorabilirsiniz. Fiyatı en fazla 20 lira oynar. Buji çoook önemli dikkat etmek lazım haklısınız

MeNGuC
03 Haziran 2017, 01:52
Bence marka bir yerden alıp sonrasında sahte ise hesap sorabilirsiniz. Fiyatı en fazla 20 lira oynar. Buji çoook önemli dikkat etmek lazım haklısınız

He işte dürüst ngk buji satan esnaf bir kuruluş arıyorum :)


O kadar konuştuk biri de demedi şurda var desene herkes önüne ne düşerse rıza gösteriyor :)

SAZMAN
13 Haziran 2017, 22:57
https://i.hizliresim.com/r2g7G7.jpg (https://hizliresim.com/r2g7G7)

Son durum gayet iyi. Hafta sonu istanbuldan Ilgaz a gidip gelmeyi düşünüyorum. Uzun yol performansını buraya yazarım.

Mustaphalanx
17 Haziran 2017, 00:14
Yeniden merhabalar arkadaşlar. Blog tadında hazırladığım yazı dizime bugün de devam edeceğim.

Uzun bir ara verdim farkındayım. Bu arada motoruma muhtelif bakımlar yaptırdım, bugün sizlere onlardan bahsedeceğim. İyi haber, güzel bir usta buldum. Kötü haber bu seferlik yok. :)

Öncelikle yapılacak işler kısmının ilk başında frenler geliyordu. Ben de yeni bulduğum (tavsiye ve referans üzerine) ustaya gidip frenlerimin bakımlarını yaptırdım. Önce kaliperler söküldü. İçindeki tırnaklar sökülüp benzinle temizlenip yerine takıldı. Oringlerde bir sıkıntı yoktu İyi ki sıkıntı yoktu Şayet sıkıntı olsaydı da piyasada brembo orjinal oring takımı yedek parça olarak bulamadım. Contacıları gezmek zorunda kalacaktım. Birebirini bulmak çileye dönüşebilirdi. Orjinal brembo balataları taktırdım. Bakım sonunda frenden gelen seslerin tamamı kesildi. Açılmışken dedim tüm fren hidrolikleri değişsin. Dot 4 sertifikalı fren hidroliği buldum aldım komple değiştirttim. İçine hava tutup tamamen yağı arındırıp yeni yağı eklediler. Tüm bakım bence olması gereken gibiydi ve işçilik fiyatını da normal tuttu.

https://i.hizliresim.com/okZAB9.jpg (https://hizliresim.com/okZAB9)

https://i.hizliresim.com/29kgYN.jpg (https://hizliresim.com/29kgYN)

https://i.hizliresim.com/okZg2q.jpg (https://hizliresim.com/okZg2q)

Bu arada egzos sökülmüşken kaçırma olayını da yaptırayım aradan çıksın dedim. Ustamda ona uygun parça olmadığından o parça yerine demir kelepçe koyup seramik macunu da içine sıktı (tam ismini bilmediğimden seramik macun dedim.) Seramik macunun özelliği kuruduğunda seramik gibi kaskatı olmasıymış. Isıya da dayanıyormuş vs. Bi süre beni götürdü ama kısa bir süre sonra bi şekilde sevgili motorum yanmaz dedikleri o macunu da yakarak egzostan defetti...

Dedim madem öyle bi çaresi yok ben de orjinal parçasını alırım. 150 tl bayıldım ve karşılığında şöyle bir parça geldi.

https://i.hizliresim.com/lWy7QQ.jpg (https://hizliresim.com/lWy7QQ)

https://i.hizliresim.com/VMLVQB.jpg (https://hizliresim.com/VMLVQB)

https://i.hizliresim.com/nWg7bN.jpg (https://hizliresim.com/nWg7bN)

https://i.hizliresim.com/vpLEaA.jpg (https://hizliresim.com/vpLEaA)

Baya kalın özel yapım ve granit kaplama için full telli acayip bi conta. Bakalım sevgili contamız motorumuza ne kadar dayanacak hepberaber göreceğiz. :)

Geçenlerde benzinlikte TAZYİKLİ SUYLA!!! motorumu yıkattım ve neticede sağ ön ve arka sinyalim komple gitti. Ne 4lü flaşörde ne de normal olarak malesef yanmadı. Bugün ustama hem egzos parçamı taktırmaya hem de sorun nerde diye baktırmaya gittim. Ustam egzosu taktıktan sonra elektriği bi gözden geçirdi. Sanırım roleden dedi. Elinde role olmadığı için beni kadıköy motora yönlendirdi. Yolda giderken sağ sinyalim hiç çalışmadı, denedim denedim tık yok. Kadıköy motora vardım. Dedim ki:

*Ustam bak benim sağ sinyaller çalışmıyor.
-Bi yak bakalım...
*Yaktım bak sağ taraf yanmıyor (ezbere konuşuyorum.)
-Dedi yoo çalışıyor?
*Aha! Abi var ya ne diyim artık bilemiyorum. Ustayı görünce düzeldi.
-Doktoru görünce iyileşti demek ki :cherry:

Dedim madem gelmişken boş dönmeyelim, benim uzunlarla kısalar karışmış bi de ona bakıver. Kısaya basınca uzun uzuna basınca kısalar yanıyordu. (vallahi ben aldığımda böyleydi nasıl düzelteceğimi bilmediğimden ellemedim de. Sonradan fark ettim durumu.) Sağolsun baktı etti. Sonra sinyaller yine saçmalamaya başladı. Ustam dedi sen bence tuşunu değiştir, temassızlık var. Tamam dedim, zaten geri atmaması canımı sıkıyordu keyfi değiştirecektim, bugüne nasipmiş değiştirttim. Dedim ustam son olarak elinde çıkma çanta demiri var mı? İçerden buldu geldi sağolsun. Uygunca bi fiyata da verdi, montajını yaptı, hatta ona uygun vidasını bile buldu. Sonuç olarak Kadıköy Motordan yine mutlu mesut ve hizmetten çok memnun kalarak ayrıldım. Kendilerine çok teşekkür ederim... :)

Oradan çıkıp Hasanpaşaya gittim. Dedim çanta demirini aldığımıza göre çantayı takmanın da zamanı geldi. Motoplustaki dostum Turan sağolsun bana oldukça yardımcı oldu ve satın aldım. Montajını birlikte yaptık.

https://i.hizliresim.com/zBVVBD.jpg (https://hizliresim.com/zBVVBD)

Bu da son hali...

https://i.hizliresim.com/OLZZyQ.jpg (https://hizliresim.com/OLZZyQ)

https://i.hizliresim.com/zBVVJ6.jpg (https://hizliresim.com/zBVVJ6)

An itibariyle motorumun kronik sorunları dışında (elektrikli orta sehpa kalkmaması ve uzaktan kumandaya basınca bagaj kapağının otomatik açılmaması dışında) bir arızası kalmadı. Tüm bakımlarını da yaptım/yaptırdım. İnşallah bu saatten sonra sadece yağını suyunu koyup binip gezeceğim. (maşallah diyin lütfen :) ) Bagaj telini hala değiştiremedim, o değişecek. Keyfekeder masrafları var. Mesela:

1. Sele kaplatılacak,
2. Motor boyanıp ufak tefek karenaj çatlakları giderilse çok güzel olacak,
3. Branda, fm transmitter ve telefon tutucu alınacak,
4. Ön cam değişecek ya da parlatılacak,
5. Aynalar onarılacak,
6. Farların içleri yeniden parlak kaplatılacak.

Çok aciliyeti yok. Çok büyük masraflar değil ve yaşına göre başıma bu masrafları açması bence oldukça normal.

Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın, tekeriniz düz bassın. :)

Fr.Sante
17 Haziran 2017, 00:50
Bence yapılacaklar listesine plakayı da ekleyin. Yazılar silinmiş. Memur cezai işlem uygulayabilir. Bu iş için kalemler var araştırın derim. :cat:

Mustaphalanx
17 Haziran 2017, 09:28
Bence yapılacaklar listesine plakayı da ekleyin. Yazılar silinmiş. Memur cezai işlem uygulayabilir. Bu iş için kalemler var araştırın derim. :cat:

Aaa evet dikkatimi çekmemiş. Uyarınız için teşekkür ederim :)

SAZMAN
17 Haziran 2017, 17:03
Aaa evet dikkatimi çekmemiş. Uyarınız için teşekkür ederim :)

Aşk olsun Mustafa dedim ya üzerinden kalemle geçeriz diye

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:03 ----------

https://i.hizliresim.com/okZXQb.jpg (https://hizliresim.com/okZXQb)

https://i.hizliresim.com/lWyqYJ.jpg (https://hizliresim.com/lWyqYJ)

Yüksek süratlerde üstteki ilave deflektör camın sürücüye doğru eğilmesine yol açıyordu. İki adet chopper bağlantınlrpm laması, somun ve musluk contası kullanarak destek yaptım.

acemi60
17 Haziran 2017, 18:09
@SAZMAN
Yaptıklarınız herkese örnek olacak şeyler. Fakat ek cam olmamış. Görünümü bozmuş. Bence gerek yok. Yüksek hızda biraz öne eğilmek yeterli. Böyle yelkenli gibi duruyor.

SAZMAN
17 Haziran 2017, 18:54
@SAZMAN
Yaptıklarınız herkese örnek olacak şeyler. Fakat ek cam olmamış. Görünümü bozmuş. Bence gerek yok. Yüksek hızda biraz öne eğilmek yeterli. Böyle yelkenli gibi duruyor.

İstediğim zaman çıkarıyorum uzun yolda çıkarıyorum. Şehir içinde hiç rüzgar sesi gelmiyor böyle Harika konforlu. Dediğinize katılıyor ve tak çıkar yapıyorum bagajda her türlü alet var. Bir inceleme videosu çektim ama nasıl buraya atarım ��

acemi60
17 Haziran 2017, 19:03
İstediğim zaman çıkarıyorum uzun yolda çıkarıyorum. Şehir içinde hiç rüzgar sesi gelmiyor böyle Harika konforlu. Dediğinize katılıyor ve tak çıkar yapıyorum bagajda her türlü alet var. Bir inceleme videosu çektim ama nasıl buraya atarım ��

Motorunda baya büyük bir ön cam var. Naked motorlarla kıyaslarsan senin motor otomobil gibi rüzgar korumalı. Videoyu youtube a yükleyip linkini sayfaya yazabilirsin. Kazasız belasız sürüşler...

SAZMAN
17 Haziran 2017, 23:12
Rüzgar tam alnıma geliyor çok iyi bir kaskım da yok. Şekline takılmıyorum. Kötü olduğunu kabul ediyorum ama sürünce ne demek istediğimi anlarsınız.
Teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------

https://youtu.be/xi7mLfdUaIY

Burada da DURSUN.

jacob34
18 Haziran 2017, 03:07
Önceki takas yaptığın yazıyı okumuştum. Kendi kendime "bayaa ucuza kapatmış makinayı" demiştim. Ucuz etin yahnisi bu oluyor. Bende ktm de yaşadım hatta daha kötülerini 2 ayda toplandı parçası yok diye :) içinde bulunduğun durumu burda en iyi ben anlarım dostum

Mustaphalanx
18 Haziran 2017, 17:30
Önceki takas yaptığın yazıyı okumuştum. Kendi kendime "bayaa ucuza kapatmış makinayı" demiştim. Ucuz etin yahnisi bu oluyor. Bende ktm de yaşadım hatta daha kötülerini 2 ayda toplandı parçası yok diye :) içinde bulunduğun durumu burda en iyi ben anlarım dostum

Aslında içinde bulunduğum durumdan şaşılacak derecede çok memnunum :) Motorumu şu an hiçbir motorumu sevmediğim kadar seviyorum. Bir tane sıfır bir tane de sıfır ayarında (500 kmde) aldığım motosiklet oldu ama hiçbirini bu kadar çok sevmedim. Allah korusun pert olsa oturur ağlarım o derece bir sevgi besledim yani. :)

Aslında çok da pahalıya patlamadı. Sizin gibi parça gelsin diye hiç beklemedim. Sanki peynir ekmek motosikletleri gibi parça hususunda ne istediysem şak diye çıkarıp önüme koydular. Egzos contasını bile bu kadar hızlı bulabileceğimi düşünmemiştim. :) Yaptığım masraflar:

2x2 ön fren balatası 170 tl
bagaj teli 25 tl
sarf malzemeleri (yağlar, filtreler, wd 40, balata spreyi, kontak spreyi, siyah bant, alet takımı, alyan takımı) 350 tl
fren hidroliği 14 tl
egzos contası 150 tl
arka çanta demiri 180 tl
sinyal tuşu 50 tl
michelin city grip lastikler ve çelik siboplar (rot balans dahil) 650tl
45 lt çanta 210 tl

bakım ve işçilik (190tl havaya gitti haram zehir zıkkım olsun onu katmayacağım)
Frenler ve egzos için 150+30=180 tl
kayış ve varyatör bakımı için 100 tl
Yalama olmuş vidayı sökme işçiliği 20 tl + 1 tl vida 21 tl

TOPLAM 1890 TL (+ haram zehir zıkkım olsun 190 tl)

Motosiklet 5500tl + 2100 = 7600 tl

Sonuç olarak ön arka frenlerim orjinal brembo, arka diskim tüm balatalar ve hidroliğine kadar sıfırıyla değişti. Şu an frenlerimden zerre ses gelmiyor. Egzos contam yeni, motorumdan ses gelmiyor, yolda tıs tıs sessiz sedasız gidiyorum. Ön arka lastiklerim yeni ve daha nicesi.

Evet biraz masraf yaptım, biraz uğraştım ama:

*Motosikletin ve varyatörünün kondisyonunu ve motorun genel olarak ne durumda olduğunu, bakıma ne zaman gireceğini biliyorum.
*Hangi yağı koyduğumu, motorumda ne parça kullandığımı biliyorum, yapılan tüm işçilikleri gözümle gördüm.
*Motosiklet, aldığım adamın dediği gibi çıktı. Hiç sürpriz yaşamadım. Allah Razı olsun.
*Ufak tefek şeylere müdahale edebilecek mekanik bilgiye sahip oldum. Motorumu tanıdım.
*Masrafsız diye tonla para verip alıp 1tl bile masraf etseydim işte o zaman canım çok sıkılırdı. Lakin masraflarını biliyordum, kabullenerek aldım.
*Şu anki motorumun maliyet fiyatına muadil bir motosiklet var mı? :)

Son olarak motorumun kozmetik ihtiyaçları var ama sürerken keyif aldığım için gözüm onları pek de görmüyor. :)

Kozmetik masraflar

200 tl ayna tamiri
Maksimum 300 tl koltuk ve göğüs kaplama.
120 tl sıfır ön cam.

Daha da sayılabilir fakat en acilleri bu.

Okuduğunuz için teşekkürler. Tekeriniz düz bassın... :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:29 ----------


Rüzgar tam alnıma geliyor çok iyi bir kaskım da yok. Şekline takılmıyorum. Kötü olduğunu kabul ediyorum ama sürünce ne demek istediğimi anlarsınız.
Teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------

https://youtu.be/xi7mLfdUaIY

Burada da DURSUN.

Eline sağlık abimmm :)

SAZMAN
18 Haziran 2017, 17:40
Dükkandayım adam etmeye devam ediyorum. Satelis efsane yahu Ne kadar güzel motor yapmışlar param olsa da yerine alabilecek mantıklı bir motosiklet bulamıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:36 ----------

https://i.hizliresim.com/aGDV45.jpg (https://hizliresim.com/aGDV45)

Lastik boyadım biraz :flower: eğlenceli

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:39 ----------

https://i.hizliresim.com/Akq420.jpg (https://hizliresim.com/Akq420)

acemi60
18 Haziran 2017, 17:40
@SAZMAN
Sizin gibi becerikli arkadaşları bulmuşken sorayım. Bu egzost kapağını boyatmak mı yoksa folyo kaplatmak mı doğru olur.
https://i.hizliresim.com/29kD3L.jpg

SAZMAN
18 Haziran 2017, 18:00
Ben hemen siyah mat şömine boyası alır boyardım. 10 dakikamı almaz. Xenter sayfasında da paylaştım. Ve yukarıda fotoğrafta gördüğünüz satelis egzoz kapağını Normal kaporta boyasını spreye bastırdım onunla boyadım. Yan karenaj aynı şekilde benim atölyede boyadık. 3 tüp boya aldım. Çok güzel olmadı ama çok incelemezsen kötü durmuyor. Fotoğraftaki gibi şu an. Yapı marketten siyah mat folyo aldım çizik yerleri ve tur camının alt kısmını kapladım. Biraz önce yaptım. Yağmur biterse süreceğim biraz bakalım.

acemi60
18 Haziran 2017, 18:13
Ben hemen siyah mat şömine boyası alır boyardım. 10 dakikamı almaz. Xenter sayfasında da paylaştım. Ve yukarıda fotoğrafta gördüğünüz satelis egzoz kapağını Normal kaporta boyasını spreye bastırdım onunla boyadım. Yan karenaj aynı şekilde benim atölyede boyadık. 3 tüp boya aldım. Çok güzel olmadı ama çok incelemezsen kötü durmuyor. Fotoğraftaki gibi şu an. Yapı marketten siyah mat folyo aldım çizik yerleri ve tur camının alt kısmını kapladım. Biraz önce yaptım. Yağmur biterse süreceğim biraz bakalım.
Bir deneyeyim bakalım. Fikir için teşekkür ederim. Senin egzost kapağı çok güzel görünüyor. Kolay gelsin.

SAZMAN
18 Haziran 2017, 18:32
https://i.hizliresim.com/zBVWE6.jpg (https://hizliresim.com/zBVWE6)
Ön camın alt kısmına film çektim dıştan idare eder mükemmel olmadı ama olsun ben eğreti seviyorum

acemi60
18 Haziran 2017, 21:28
https://i.hizliresim.com/zBVWE6.jpg (https://hizliresim.com/zBVWE6)
Ön camın alt kısmına film çektim dıştan idare eder mükemmel olmadı ama olsun ben eğreti seviyorum

Bence üstüne bir kat daha at. Fakat karbon görünümlü olanından. Yakışır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:36 ----------

Bu arada ben de harekete geçtim. Egzost kapağını güzel bir zımparaladım. Isıya dayanıklı boya bauhaus'tan mı bakmak lazım?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:08 ----------

İş tamam. :)
https://i.hizliresim.com/jWjJ0n.jpg

Mustaphalanx
18 Haziran 2017, 21:48
Yeniden merhabalar. Tüm bakımlarımı yaptırdıktan sonra dedim ufak çaplı bir seyahate çıkayım. Bu hafta Kocaeli Karamürselde işim vardı. Yükledim eşyalarımı koyuldum yola. :)

https://i.hizliresim.com/0BkYY9.jpg (https://hizliresim.com/0BkYY9)

Size topcase takıldıktan sonraki yol deneyimlerimden bahsedeyim.

Alet rüzgarlı havada 120ye kadar oldukça stabil ama 120den sonra rüzgardan ötürü biraz çekindirmeye başlıyor. Geçen seferki İlker abiyle yaptığım gezide rüzgar azdı ve topcase yoktu, herhangi bir yüküm de yoktu o yüzden 150ye kadar motor gram sıkıntısızdı. Bu sefer topcase yarıya kadar, sele altıysa tam kapasite yüklüydü. Otobanda çok basamadım çünkü dediğim gibi biraz güvensiz geldi. Topcase yüklü de olsa yüksüz de olsa malesef motorun dengesini çok etkiliyormuş! :farao:

Mesela bugün de topcase ve sele altı boşken bi hız denemem oldu. 130-140 arası bir hızda tatlı bir viraja yattım. Motosiklet boş olmasına rağmen motorun tepkileri gerçekten korkutucuydu... :pale: Bi ara gidon beni dinlememeyi seçti. Motor ön arka yaylanmaya başladı ve upside veya downside yiyeceğim diye korktum gazı bıraktım kompresör ve hafif arka frenle yavaşladım. Ama gidona fazla müdahale etmeyeyim derken en sol şeridin solundan en sağ şeride kadar kaydım. Allahtan yol boştu ve başıma kötü şeyler gelmedi. :wiinkk: Gidonu sıkmak yerine serbest bıraktım motor direk kendini topladı. :)

Aslında sorunu düz yolda ellerimi bırakınca anladım. Ellerimi bıraktığımda direksiyon direk yalpalamaya başlıyor. Daha önce yamaha nmax'im varken de aynı sorunu yaşamıştım. Topcase rüzgar ve kendi ağırlığı yüzünden motorun arka kısmını ağırlaştırıyor ve motor da haliyle arkaya basıyor. Arkaya bastıkça ön havalanıyor ve dengesizlik oluşuyor. Daha ağır bir direksiyon topuzu işimi görür diye tahmin ediyorum fakat sorun şu. Şu anki topuzlarım eşşek kadar. Daha ağırını ve uyumlusunu nerden bulacağım ben şimdi? :)

Öte yandan rolantim mi arttı yoksa artık motor daha mı stabil çalışıyor emin olamadım. Şu an motorum daha az titreşimli fakat rolantim 1500-1700 bandında çalışıyor. Gözlemlediğim kadarıyla motor sıcakken de soğukken de genellikle 1600de duruyor. Egzos contasını yaptırmadan önce ilk çalıştırmada rolantim 1600-1700 iken motor ısındıktan sonra bu değer 1300-1400e kadar düşüyordu sonra 1500 civarında sabitleniyordu. Şimdi ilk çalışma devrinden hiç düşmüyor. Bunu da araştıracağım. :silent:

Yakıtım şu an şehirler arası 4,5-5 lt arası. 120km/h süratte kmde ortalama 25 kr yakıyor. (benzin 5tl) Yakıt tüketimim contayı yaptırmadan önce uzun yolda 4 litreydi. Bi ayarı kaçtı fakat ne ayarı kaçtı tam emin değilim. İstanbula döndüğümde Kadıköy motora ya da ustama bi uğrar baktırırım.

Sizin de düşüncelerinizi bilmek isterim. Okuduğunuz için teşekkürler :)

acemi60
18 Haziran 2017, 22:08
Yeniden merhabalar. Tüm bakımlarımı yaptırdıktan sonra dedim ufak çaplı bir seyahate çıkayım. Bu hafta Kocaeli Karamürselde işim vardı. Yükledim eşyalarımı koyuldum yola. :)

https://i.hizliresim.com/0BkYY9.jpg (https://hizliresim.com/0BkYY9)

Size topcase takıldıktan sonraki yol deneyimlerimden bahsedeyim.

Alet rüzgarlı havada 120ye kadar oldukça stabil ama 120den sonra rüzgardan ötürü biraz çekindirmeye başlıyor. Geçen seferki İlker abiyle yaptığım gezide rüzgar azdı ve topcase yoktu, herhangi bir yüküm de yoktu o yüzden 150ye kadar motor gram sıkıntısızdı. Bu sefer topcase yarıya kadar, sele altıysa tam kapasite yüklüydü. Otobanda çok basamadım çünkü dediğim gibi biraz güvensiz geldi. Topcase yüklü de olsa yüksüz de olsa malesef motorun dengesini çok etkiliyormuş! :farao:

Mesela bugün de topcase ve sele altı boşken bi hız denemem oldu. 130-140 arası bir hızda tatlı bir viraja yattım. Motosiklet boş olmasına rağmen motorun tepkileri gerçekten korkutucuydu... :pale: Bi ara gidon beni dinlememeyi seçti. Motor ön arka yaylanmaya başladı ve upside veya downside yiyeceğim diye korktum gazı bıraktım kompresör ve hafif arka frenle yavaşladım. Ama gidona fazla müdahale etmeyeyim derken en sol şeridin solundan en sağ şeride kadar kaydım. Allahtan yol boştu ve başıma kötü şeyler gelmedi. :wiinkk: Gidonu sıkmak yerine serbest bıraktım motor direk kendini topladı. :)

Aslında sorunu düz yolda ellerimi bırakınca anladım. Ellerimi bıraktığımda direksiyon direk yalpalamaya başlıyor. Daha önce yamaha nmax'im varken de aynı sorunu yaşamıştım. Topcase rüzgar ve kendi ağırlığı yüzünden motorun arka kısmını ağırlaştırıyor ve motor da haliyle arkaya basıyor. Arkaya bastıkça ön havalanıyor ve dengesizlik oluşuyor. Daha ağır bir direksiyon topuzu işimi görür diye tahmin ediyorum fakat sorun şu. Şu anki topuzlarım eşşek kadar. Daha ağırını ve uyumlusunu nerden bulacağım ben şimdi? :)

Öte yandan rolantim mi arttı yoksa artık motor daha mı stabil çalışıyor emin olamadım. Şu an motorum daha az titreşimli fakat rolantim 1500-1700 bandında çalışıyor. Gözlemlediğim kadarıyla motor sıcakken de soğukken de genellikle 1600de duruyor. Egzos contasını yaptırmadan önce ilk çalıştırmada rolantim 1600-1700 iken motor ısındıktan sonra bu değer 1300-1400e kadar düşüyordu sonra 1500 civarında sabitleniyordu. Şimdi ilk çalışma devrinden hiç düşmüyor. Bunu da araştıracağım. :silent:

Yakıtım şu an şehirler arası 4,5-5 lt arası. 120km/h süratte kmde ortalama 25 kr yakıyor. (benzin 5tl) Yakıt tüketimim contayı yaptırmadan önce uzun yolda 4 litreydi. Bi ayarı kaçtı fakat ne ayarı kaçtı tam emin değilim. İstanbula döndüğümde Kadıköy motora ya da ustama bi uğrar baktırırım.

Sizin de düşüncelerinizi bilmek isterim. Okuduğunuz için teşekkürler :)

Sonuçta motor yılların yükünü taşımış. 130-140 la viraj yapmak biraz aşırı olmuş. Benim motorum 5 yıllık. Yeniyken 140 km/h gidişi ile şimdiki aynı değil. Motorun orası burası oynuyor. Uzun yolda 90-120 aralığı yeterlidir. Yüksek hız daha çok masraf ve tehlike demektir. Kazasız belasız sürüşler.

SAZMAN
18 Haziran 2017, 22:21
Bence bu konunun ismini Custom tamirler denemeler diye değiştirip fikir sayfası yapmalı. Mustafacığım görüşemedik ben yağmur nedenimizle ilgaz turununiptaş ettim ki iyi ki etmişim kayınpeder köyde Mahsur yağmurdan.
Bende yağmurda sürüş yaptım ilk defa ve çene açılır kask ile açık halde sürdüm ve ekstra camın da sayesinde hiç ıslanmadım neredeyse araba konforu. Bu motorlar gerçekten tam touringe yakın sanırım. Lastiklerin de iyi ve Yen'i ise doğru hava basılmış ise yağmur ve kırı arasında panik fren dışında çok fark görmedim. 90 km gibi hızlarda yavaşlamadan sürüldüğünde yağmuru yarıp geçiyor. İnanılmaz. Bayıldım. Gazı çek uzuyor ve bye bye baby. Ve birkaç satelis ilanından ve Yen'i modelden gördüğüm kadarınile Benin gidon topuzlarını büyütmüşler.
Daha yapacak çok şey var zaman yok.
Sevgiler.

Mustaphalanx
18 Haziran 2017, 22:38
Sonuçta motor yılların yükünü taşımış. 130-140 la viraj yapmak biraz aşırı olmuş. Benim motorum 5 yıllık. Yeniyken 140 km/h gidişi ile şimdiki aynı değil. Motorun orası burası oynuyor. Uzun yolda 90-120 aralığı yeterlidir. Yüksek hız daha çok masraf ve tehlike demektir. Kazasız belasız sürüşler.

Makinalar gerçekten de yaşlanıyor. Materyal yorgunluk denen olay gerçekten bir zaman sonra sıkıntı. Bakalım bu motoru eski aldık. Kaç sene sonra artık tamam yürümüyorum diyecek merak ediyorum doğrusu :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------


Bence bu konunun ismini Custom tamirler denemeler diye değiştirip fikir sayfası yapmalı. Mustafacığım görüşemedik ben yağmur nedenimizle ilgaz turununiptaş ettim ki iyi ki etmişim kayınpeder köyde Mahsur yağmurdan.
Bende yağmurda sürüş yaptım ilk defa ve çene açılır kask ile açık halde sürdüm ve ekstra camın da sayesinde hiç ıslanmadım neredeyse araba konforu. Bu motorlar gerçekten tam touringe yakın sanırım. Lastiklerin de iyi ve Yen'i ise doğru hava basılmış ise yağmur ve kırı arasında panik fren dışında çok fark görmedim. 90 km gibi hızlarda yavaşlamadan sürüldüğünde yağmuru yarıp geçiyor. İnanılmaz. Bayıldım. Gazı çek uzuyor ve bye bye baby. Ve birkaç satelis ilanından ve Yen'i modelden gördüğüm kadarınile Benin gidon topuzlarını büyütmüşler.
Daha yapacak çok şey var zaman yok.
Sevgiler.

Abi eklemeden geçemeyeceğim. Şu yol çizgilerini ve yol üzerine boyanmış hız ve yol işaretlerini kim yaptıysa taaaa... Ağzımı bozmak istemiyorum ama bugün yağmurlu havada ciddi ter döktüm. Bununla ilgili harici bir konu açmayı bile planlıyorum. Yahu bugün yağmurlu havada lastiklerim asfalta sıkı sıkı tutunuyor ama o yazıların üstüne gelince motorun başı arkası ayrı oynuyor. Bu nasıl bir kaymadır! Viraja giremedim yahu korkudan. tekerler öyle bir kayıyor ki sanki motor altımdan gidecek. Bu nedir arkadaş yaaa! Bu yollarda sadece otomobil mi sürülüyor! ::angry2:: Adrenalin ve korkuyu doyasıya yaşamak isteyen herkesi yağmurlu havada halıdere karamürsel arasındaki dönemeçli yokuşlarda sürmelerini öneriyorum... ::evil::

hachiko
18 Haziran 2017, 23:58
Bu motor ciddi manada 140dan sonra dengesini kaybediyor..Oysa burgman 160da dahi çok güvenli gidiyordu (top speed 160 km) Bir kere 160ın üzerine çıktım zor toparladım sanki ön teker yere değmiyordu..Ayrıca virajda bana hep fırlatacakmış gibi geliyor yüksek oluşundan dolayı sanırım... İlk aldığımda benzin sarfiyatı beni aşırı korkutmuştu 10 liralık benzin atardım 15-20 km zor gidiyordu..Şimdi 15 liralık atıyorum min 50 km gidiyor.. ( arada akü değişti) Şu ramazan ayında her akşam gezdim alıştımda benzini de hoşuma gitmeye başladı...

SAZMAN
19 Haziran 2017, 12:14
Bu motor ciddi manada 140dan sonra dengesini kaybediyor..Oysa burgman 160da dahi çok güvenli gidiyordu (top speed 160 km) Bir kere 160ın üzerine çıktım zor toparladım sanki ön teker yere değmiyordu..Ayrıca virajda bana hep fırlatacakmış gibi geliyor yüksek oluşundan dolayı sanırım... İlk aldığımda benzin sarfiyatı beni aşırı korkutmuştu 10 liralık benzin atardım 15-20 km zor gidiyordu..Şimdi 15 liralık atıyorum min 50 km gidiyor.. ( arada akü değişti) Şu ramazan ayında her akşam gezdim alıştımda benzini de hoşuma gitmeye başladı...

Satelisi sürmelisiniz. ok gibi stabil gidiyor.

hachiko
19 Haziran 2017, 15:20
Satelisi sürmelisiniz. ok gibi stabil gidiyor.

Denemek isterim doğrusu..Hayalimdeki burgman 650 ya da europan 1300 var.. + olarak x9a olan tüm kötü düşüncelerim günden güne iyi yönde değişiyor..Başında beni aşırı yormuştu (aldıktan 1 hafta sonra aşırı hararetten devirdayim pompasını patlattı motor yakıyordu neredeyse , benzin azalınca çalışmıyordu) bugün son olarak attığım 15 liralık benzinle 70 km gidince beni bayağı mest etti...

Ekleme: Bugün birşey farkettim ne kadar yağmur yağarsa yağsın bacakların ıslanmıyor bu motorda dün şortla bit pazarına gittim yağmur vardı gram ıslanmadım bak bu çok harika..