PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : naked tan chopper a geçmek



Mr.Duke
06 Ocak 2017, 12:32
2005 2008 arası chopper alınırmı 30 40bin kılometrelerde ve 1yıllık tecrube ıle 600cc chopperın tehlikesi varmıdır mesela daha ağır gibi yüksek gidon almayı düşünüyorum alışmam ne kadar sürer ne kadar yakar bu cılgın aletler :) kafamda deli sorular honda shadow 600 düşünüyorum

SHaDooM
06 Ocak 2017, 13:10
bence honda 700'lük al abimde var.. inan bana en rahat motor :) sadece pedallara alışman biraz zaman alır. ağırlık merkezi yere çok yakın olduğu için de kontrolü çok rahat :)) zaten ağır kullanacaksın kamyon gibi bayılıyorum shadowlara :)

Mr.Duke
06 Ocak 2017, 13:16
aynen öle chopper istememin sebebi abi sesi bide kendine göre özelleştirmesi kolay olması trafikte daha görünür kaza oranları daha düşük ock daha fazla yakıyorrr :)) zaten agır giderim hızdan hep korkmuşumdur tutku guzeldır hoşdir ama tek parça halindeyken daha güzel[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:12 ----------

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-amerikan-4-vites-2005-model-377306410/detay alınır mı

SHaDooM
06 Ocak 2017, 13:17
Yaksın Sıkıntı Yok Biz chopper ile Araba çektik var gerisini sen düşün :)) ama choppere binince öyle aralardan kaçmaları vs vs unut ağır ağır kullanacaksın :) birde çok acayip bir kitleye hitap ediyor. motor camiasının en tutucu birliklerini oluşturuyorlar hatta bildiğin çete bunlar ya :)) en kral ss den bile çok daha ilgi çekici chopper 750'lik 2008 model bir honda tadından yenmez :)

Mr.Duke
06 Ocak 2017, 13:19
200ns side satmayı dusunmuyorum yaza kadar guzel bır chopper bulup para bırıktırdımı tamamdırr amerikan 4 vites ne oluyor cok uzagım

SHaDooM
06 Ocak 2017, 13:29
4 vitesli American Stil demek oluyor :) En azından benim bildiğim bu şekilde :)

Mr.Duke
06 Ocak 2017, 13:33
o ne demek oluyor yani artısı eksisi varmı

Öz_Musti
06 Ocak 2017, 13:43
Abi bunları bize neden soruyorsun. Yani cevaplamamak için demiyorum ama alışmam ne kadar sürer, yüksek gidon nasıl olur tarzı şeyler yalnızca senin bilebileceğin şeyler.

SHaDooM
06 Ocak 2017, 13:50
Amerikan chopper demek tamamen tasarım yahu :) motorun şasi ve aerodinamik görünümü manasında ss gibi nucked gibi düşün :)

Mr.Duke
06 Ocak 2017, 14:14
en önemli soruya geldim yukarıda attıgım motoru a2 kullanırmı

sport-turing
06 Ocak 2017, 14:18
Elbette alınır kullanmasıda gayet keyiflidir uzun yolda özellikte
Ama bakımlarına dayanırmısın onu bilemem
Normalbir bakımdan 1000tl den aşagıya çıkamazsın bilgin olsun
Hele bide agır bakıma geldinmi !!!!
Alacağın motoru almadan önce hangi markaysa servisini bir ara ve sor örneğin 40000 bin bakımı nedir diye
O zaman ne demek istedigimi anlarsın
O yüzden 2008 2009 model bir motorun kilometresi 30000 veya 40000 lerde
Ben çok görüyorum 2005 model 20000 kilometrelerde
Saygılar

SHaDooM
06 Ocak 2017, 14:26
A2 500 cc üzeri motoru kullanamıyor. sanırım yeni yasa da bu böyle oldu. motosiklet ehliyet sınıflarını araştır derim.

Mr.Duke
06 Ocak 2017, 14:41
arastırdım 600cc ye kadar 35kw dan az kw/mg ağırlık oranı 0,2 yı gecmeyen dıyor motorun kw nı ve agırlıgını bulamadım

HAZZILHAR
06 Ocak 2017, 14:45
2005 2008 arası chopper alınırmı 30 40bin kılometrelerde ve 1yıllık tecrube ıle 600cc chopperın tehlikesi varmıdır mesela daha ağır gibi yüksek gidon almayı düşünüyorum alışmam ne kadar sürer ne kadar yakar bu cılgın aletler :) kafamda deli sorular honda shadow 600 düşünüyorum

Sizin gibi naked sonrası cruiser düşünen hatta direk Harley Davidson düşünen bir arkadaş için şu cevabı yazmıştım. Hemen hemen aynı durumlar geçerlidir:


Merhaba, cruiser motosikletlere olan ilginiz şaşırtmadı. Çünkü normal şartlarda da yolda birkaç farklı tarzda motosikleti yanyana koyarsanız en çok ilgiyi genelde bu tarz çeker. Supersport gibi motosikletlerin kullanımındaki temel amaç sürattir. O sebeple arkadaşlarınızın gitmez, durmaz, dönmez, pahalı, çok yakar, vibrasyonu yüksek gibi yorumları onların ve sizin kullandığınız tarza göre kıyasladığınızda doğrudur. Çünkü 0-100 süresi veya 200'ün üstü süratler bu motosikletin temel kullanım amacını kapsamaz. Rake ve trail açıları gereği supersport kadar yatırmadan hafif kontralarla dönebileceğinizden ötürü "dönmüyor" argümanları da kullandıkları tarza kıyasla doğrudur. "Durmuyor" tabirleri ise belli süratin üzerinde bu kadar ağır bir kütleyi durdurmak gerçekten zor olduğu için o da doğrudur. Vibrasyon bu tarz V şeklinde konumlandırılmış çift silindirli motosikletlerin karakteristik özelliğidir. Elcik ve peglerde kendini hissettirmez. Motorun kalbi atıyormuş gibi bir his verir. Keyif verici bir vibrasyon sözkonusudur. Çok yakması da nispeten doğrudur, çünkü yüksek tork değeri, nispeten verimsiz bir motordan çıkmaktadır. Ancak son yıllardaki enjeksiyonlu cruiserlar ile bu sorun da neredeyse ortadan kalkmıştır. Pahalı yorumu da plastik aksamlı motosikletler yerine daha çok çelik ve demir aksam kullanılmasından, kromaj, nikelaj gibi güzel parlak metal işçiliğinden, mükemmel boya işçiliğinden kaynaklanmaktadır genellikle.

Diyeceğim o ki farklı bir tarz ile herhangi bir cruiserı kıyasladığınızda alacağınız cevaplar aynıdır ve kısmen doğrudur. Bu tarzdaki motosikletler o sebeple kendi aralarında kıyaslanmalıdır. Çünkü hem sürüş dinamikleri hem de kullanım amacı farklı olan tarzların kıyaslanması mantık çerçevesinde yorumlar çıkarsa dahi neticede kabul görür şekilde doğru değildir aslında.

Öncelikle yorumlarda denk geldiğim XV950 önermesi için tek diyebileceğim şey, teknoloji arayan adam Harley-Davidson almamalı. Bu sebeple de bir Harley'yi ancak başka bir Harley ile kıyaslamak gereklidir. Bu sebeple bu argüman yanlıştır.

Başka bir yorumda denk geldiğim "yattığında, düştüğünde masraf çıkartır" argümanı da motosikletin üzerinde eğer koruma demiri varsa ki bu parça genelde paslanmaz çelikten yapılmaktadır, hasar gören kısımları aynalar, manetler, pegler, elcikler veya egzost olmaktadır. Bu da karenajlı ve yoğun plastik aksamlı bir motosiklete göre daha az masraf ve düşüş sonrası kaldırıp yola devam edebilme özelliğini beraberinde getirir. Elbette masraf kazanın şiddetine göre değişecektir. Ancak karenaj hasarı olan plastik aksamlı motorların özellikle Kawasaki ve Yamaha'nın karenajlarının ücretleri bir Harley-Davidson egzostu ederindedir, bunu unutmamak lazım.

Sizin içinde bulunduğunuz durum ile ilgili yoruma gelirsek; cruiser kişiye özel bir tarz yansıttığı için her kullanıcı kendi karakterini yansıtan sembolik öğelerle motorunu özelleştirir. Bu sebeple aksesuar işi bu tarzda daha pahalıdır. Ancak Kızılay dağıtmış gibi herkesin altında olan bir motosiklete binmiyor olmanın ve hem seyir esnasında hem de park ettiğinizde gözlerin üzerinize yönelmesinin verdiği keyif gerçekten yaşanılası bir histir.

Sportster serisi Harley-Davidson'ın köklü bir serisi olmasına rağmen 883 cm³ 'lük blokları aslında başlangıç serisidir ve dolayısıyla klasik bir Harley-Davidson sürüş zevkini yansıtmamaktadır. Street serisi piyasaya çıkana kadar da üretilmiş en düşük hacimli seridir. Sportster serisi bir motosiklet sahibi olunacaksa 1200 cm³ 'lük hacimde olanlarıyla gerçekten iyi bir cruiser sürmenin ne demek olduğunu size gösterebilir. Bu seriden favori olan motosiklet ise benim nazarımda büyük yanaklı lastikleri ve fındık deposuyla Forty-Eight 'tir. Zaten Sportster'ın ikonik motoru haline gelmiş durumdadır. Ancak şahsi kanaatime göre solo sürüş için daha idealdir.

Bu motosikletlerde geçiş yaptığınız tarzdan dolayı sizi zorlayabilecek birkaç unsur vardır ancak zamanla kolay alışılan şeylerdir. Bunlardan birincisi ve en önemlisi sürüş dinamikleri. Gidon turu yarış motorlarına göre çok daha fazladır ve motoru çok yatırmadan çizginizi bozmadan dönmeniz sizi şaşırtabilir. Hatta pegleri sürttüğünüz zaman fazla yatırdığınızı fark edebilirsiniz. Ağırlık merkezleri aks mesafesinin ortasında konumlandırıldığından ani gazda tekere gelme gibi bir durum pek söz konusu değildir. Biraz arkayı savurabilir yalnızca. Bunu yapmak da bazen keyifli olabiliyor : ) Frenlemede de genelde arka frenle yavaşlamak, duracağınız zaman kombine yapmak lazım. Yarış motorlarındaki ön freni ağırlıklı kullanma devri, bu tarzda yerini arka freni ağırlıklı kullanma devrine bırakıyor. Buna alışmanız zaman alabilir. Sert ön frenlemede dengesizleşen motosiklet ciddi anlamda sizi yere yapıştırıp şaşırtabilir. Tabii ki bir de oturma pozisyonu konusu var. Yarış motorlarından alışılagelen kaba tabirle domalarak sürme devri tamamen bitiyor. Pegler nispeten önde, kollar daha dik şekilde gidonda, oturuş düz ama bel hafif kambur olacak şekildedir. İdeal oturma pozisyonu olmadığı aşikar ancak uzun yoldaki keyfi size yarış motorlarındaki iki büklüm halinizden süregelen bel ve boyun ağrılarını unutturur. Çok yüksek süratlerde ve özellikle 100'ün üstünde rüzgarı direk göğüslediğiniz için boynunuz sürekli geri gitmesini önlemeye çalıştığınızdan ağrıyabilir ve rüzgarın sizi tokatlaması yorucu olabilir. Bir de motosikletin ağırlığı konusu var. Seyir esnasında size kendini hissettirmeyecektir kesinlikle. Ancak park manevralarında yorucu olabilir. Hele eğimli bir yerden geri geri çıkmaya çalışmanız için sağlam bacak kaslarınız olmalı. Bunun gerçi bir artısı da vardır ki o da yoğun rüzgarlarda daha az savrulmanızdır. Bunun dışında son olarak duruş anında boşa geçmeme gibi bir mesele var. Harley-Davidson'da boş vitese atmak için genelde yavaşlarken vites değiştirmek daha doğru olur. Buna alışmanız da gerekecektir. Olduğu yerde boşa almak için ise motoru 3-4 cm ileri oynatmanız gerekir. En çok bu farkları yaşayacağınız aşikardır. Ben neyle karşılaşacağınız konusunda size bir ön uyarı yapmak istedim.

Tüm bunların haricinde bu motosikletlerde elektronik amortisör, traction control gibi elektronik aksam beklemeyin. Çünkü bunlara ihtiyacınız olacak şekilde sürüş yapmayacağınızdan bu özellikler motosikletlerde yoktur. Az elektronik, çok mekanik. Dolayısıyla arızası daha az -ki genelde elektrik aksamlı olur- ve tamiratı daha kolaydır. Aerodinamik yapı çok düşük faktörlerde olduğundan fazlaca aksesuar ekleyebilirsiniz. İnsanlar bu motorlara ilkel der ancak en çok arıza elektronik aksamı bol araçlarda görülür. Aynı zamanda ayaklar yere tam basacağından ve artçının çok yüksekte oturmayacağından hem sizin hem de artçınız için en güven verici tarz da budur.

Eğer kafanıza bu markayı taktıysanız, ölmeden yaşanması gereken bir şey olduğunu herkes savunabilir. Ha sonrasında pişman olursunuz, olmazsınız. O sizin kişisel görüşünüze kalmış. Bu arada fabrika çıkışı gelen sert hamurlu Dunlop lastikleri mutlaka uygun ölçüde olan ve Ankara soğuğunda çabuk sertleşmeyecek Michelin, Pirelli gibi yumuşak hamurlu lastiklerle değiştirin. Hem yol tutuşunuz güzelleşir, hem de güvenlik ve konfor sağlar.

Daha ciddi konfor arıyorsanız klasik Softail serisine de mutlaka bir göz gezdiriniz. Softail, Harley-Davidson'ın en başarılı olduğu ikonik serilerinden biridir.

Şimdiden hayırlı olsun.

İlgili konu ve mesaj linki de aşağıda, incelemenizi tavsiye ederim:

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/170475-harley-davidson-almali-miyim-2.html#post4010825

Dipnot: Paylaştığınız ilandaki gibi oynanmış motorlara ben olsam yanaşmazdım. Honda Shadow'u da kötülemek istemiyorum ama Japonların içinde en son tercih edeceğim model olurdu. Maalesef fanboyu çok. O yüzden piyasadaki savunucusu da çok. Biraz da şahsi bir durum tabii, zevkler ve renkler... A2 ehliyet ile de kullanılabilir durumda.

Mr.Duke
06 Ocak 2017, 16:15
Sizin gibi naked sonrası cruiser düşünen hatta direk Harley Davidson düşünen bir arkadaş için şu cevabı yazmıştım. Hemen hemen aynı durumlar geçerlidir:



İlgili konu ve mesaj linki de aşağıda, incelemenizi tavsiye ederim:

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/170475-harley-davidson-almali-miyim-2.html#post4010825

Dipnot: Paylaştığınız ilandaki gibi oynanmış motorlara ben olsam yanaşmazdım. Honda Shadow'u da kötülemek istemiyorum ama Japonların içinde en son tercih edeceğim model olurdu. Maalesef fanboyu çok. O yüzden piyasadaki savunucusu da çok. Biraz da şahsi bir durum tabii, zevkler ve renkler... A2 ehliyet ile de kullanılabilir durumda.

cevabın ıcın cok tesekkure ederim cok acıklayıcı oldu oynanmamış motor alıp kendiniz oynayın yani neyin ne oldugunu bılın demek ıstedınız sanırsam ne önerirsiniz böle arka lastigi büyük a2 ye uygun motor olarak 18bin den pahalı olmaması gerekiyor birde geçen pulsardan arkadasın nostaljiye bindim dönmem için baya bi alan olması gerekiyordu baya zor döndüm ondan sordum ağır motor oturuş pozisyonuna hıc alısık degılım vsvs

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:14 ----------


Abi bunları bize neden soruyorsun. Yani cevaplamamak için demiyorum ama alışmam ne kadar sürer, yüksek gidon nasıl olur tarzı şeyler yalnızca senin bilebileceğin şeyler.

çünkü alışma süresi ortalama olarak her insanda aynıdır tecrube edınmıs yapmıs veya yapmamam gerekenleri söleyebilirki aynı hataya bende düşmiyim