PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda NC750S DCT Test Ettim



Sayfa : [1] 2

zaferce
03 Haziran 2016, 15:38
Bugün Honda Ankara test günleri çerçevesinde Honda NC750S DCT test ettim. Etmez olaydım. :) DCT ne kötü bir şeymiş öyle. Hiç beğenmedim. D modunda, olması gereken vitestin 3 vites yükseğinde gidiyor. S moduna alınca 1 veya 2 vites yukarıda kalıyor. Viraj öncesi yavaşlarken vitesi düşürmekte geç kalıyor. Virajın içinde vites düşürüyor. Yüksek viteste kaldığından gazı açınca titreyerek ilerlemeye çalışıyor. Vites yükseltmeleri de düşürmeleri de hissediliyor. Yokuş aşağı inişlerde sürekli fren kullanmak icap ediyor. DCT'nin motosikletlerde yaygınlaşması için daha çok yol kat etmesi lazım.

En iyi yanı manuel gibi de kullanılabiliyor olması. E manuel alırım o zaman.

EmreKocyigit
03 Haziran 2016, 16:08
Bu sorunların kaldırıldığı söyleniliyordu

zaferce
03 Haziran 2016, 16:11
Honda'nın bugün yaptığı şu test günleri: https://honda.com.tr/honda/haberler/honda-test-surusu-gunleri-basliyor

Yenidir diye tahmin ediyorum ama motorlar kaç modeldi bilmiyorum. Test gününe eski model motor getirmiş olabilirler mi bilmiyorum doğrusu.

cemmoto41
03 Haziran 2016, 16:15
sattığımız jetta da vardı çok keyifliydi motorda belki iyidir hoştur ama kullanmam diyordum çünkü vitesi kendim atmayı çok seviyorum yüksek viteste gitmesi yakıt tasarrufu yapmasını sağlayabilir fakat virajlarda vites düşürmekte geç kalması ve titremesi bir takım sürücülere güvenlik sorunu yaşatabileceğini düşünüyorum.

sinan.erkan
03 Haziran 2016, 16:21
Burada da tam tersi yorumlar mevcut.

_28yUdo668Y

toomuchcc
03 Haziran 2016, 16:22
Motosiklet sürücülerinin güvenliği ve sürüş konforu açısından gelmiş geçmiş en büyük ve önemli özelliğin DCT olduğunu düşünüyorum. Umarım alt segmentteki motorlarda da yakın dönemde görmeye başlarız. Özellikle Africa Twin'deki gibi offroad odaklı geliştirilmeye devam edilirse harika olacak. DCT benim çok eskiden beri arzuladığım bir şeydi ve yakından takip ediyorum bu teknolojiyi. Yurtdışındaki Africa Twin kullanıcıları "artık yola çok daha fazla odaklanabiliyorum" diyorlar; scooterla offroad takılan birisi olarak içimden gülüyorum bu yazılanlara. Yol ve aşırı teknik olmayan her tür offroad patika tarzı sürüşler için manuel debriyaj kullanımına gerek yok artık. Motocross-enduro yarışlarında bile sürücülerin pek çoğu Rekluse tarzı otomatik debriyajlar kullanıyor. Hem motorları stop etmiyor, hem de arka freni gidona taşıyarak olabilecek maksimum hakimiyete sahip oluyorlar.

Vites geçiş noktalarının profiller şeklinde kullanıcı tarafından motor üzerinde ayarlanıp kaydedilmesine, ve bu sayede bu işin daha kişiselleştirilebilir bir hale sokulmasına imkan sağlayabilirlerse asıl o zaman çok dehşet olacak. Bu kadar sofistike bir uygulamayı Japonlar yapar mı bilmiyorum ama KTM falan işin içine dahil olursa çok acayip şeyler ortaya çıkabilir. Öyle bir DCT'yi bir kez tecrübe eden o saatten sonra bir daha eski debriyaj-vites ikilisine geri dönmek istemeyecektir bence.

RiDeR_2
03 Haziran 2016, 16:38
Hangi bayide test sürüşü?

zaferce
03 Haziran 2016, 16:44
Hangi bayide test sürüşü?

Dün Efe yaptı. Bugün Bora. Atom Karınca'nın yerindeydi. Bitmek üzeredir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:42 ----------

Anayola bağlanacağız mesela. Durunca bire iniyor. Bağlanıyor ve dönerken gazı açıyorsun ya hemen vites değiştiriyor. Motor yatıkken bi yığılıp vites yükseltiyor.

RiDeR_2
03 Haziran 2016, 16:45
Dün Efe yaptı. Bugün Bora. Atom Karınca'nın yerindeydi. Bitmek üzeredir.

Randevu almak gerekiyor muydu test için?

G-Strider
03 Haziran 2016, 16:54
Bugün Honda Ankara test günleri çerçevesinde Honda NC750S DCT test ettim. Etmez olaydım. :) DCT ne kötü bir şeymiş öyle. Hiç beğenmedim. D modunda, olması gereken vitestin 3 vites yükseğinde gidiyor. S moduna alınca 1 veya 2 vites yukarıda kalıyor. Viraj öncesi yavaşlarken vitesi düşürmekte geç kalıyor. Virajın içinde vites düşürüyor.

Yüksek vites yakıt tüketimini düşürmek için şart, otomobildeki VW DSG gibi düşünün... Bir bakmışsın 7'nci vitestesin :D
Viraj öncesi konusuna katılıyorum ama yavaşlarken viraja girdiğimi DCT'nin tahmin etmesi için açı sensörü olmazı lazım, Barkın 2016 modellerde böyle bir şey var diyordu.

Ayrıca DCT'nin enteresan bir özelliği var: D modunda bile kullanıma göre az biraz adapte oluyor. Kısa süreli test ortamında rastlayamamış olabilirsiniz ancak uzun süreli kullanımda fark ediliyor. Agresif kullanmaya başlayınca D modunda bile karakter biraz değişiyor.


Yüksek viteste kaldığından gazı açınca titreyerek ilerlemeye çalışıyor. Vites yükseltmeleri de düşürmeleri de hissediliyor. Yokuş aşağı inişlerde sürekli fren kullanmak icap ediyor.

Bu iki durumu ben de yaşadım, gazı ani açınca titreme kısmı can sıkıcı ama çok takılmıyorsunuz bir süre sonra. Yokuş aşağıda evet fren manyağı oluyor insan.
Gittiğiniz parkuru önceden biliyorsanız yokuş aşağıda manuele almak en iyisi.

Viteslerin hissedilmesi ise bence normal kayışlı CVT değil sonuç olarak BMW gibi takır tukur değil en azından :)

newmoto76
03 Haziran 2016, 17:07
Motosiklet camiası yüksek cc ve agır toruing motosikletler harici otomatikleştirilmiş şanzıman konusunda 10 üzerinden 10 performansı yakalayamazlar...

Motosiklet otomobil gibi değil çok daha esnek ve keskin seyir dinamikleri sözkonusu.. Özellikle bol virajlı ve trafik içeren yollarda DCT teknolojisinin sürücünün kullanmak istediği seçimleri yapması pek mümkün değil..

Bir motosiklet için vitesli kullanım çok önemli bir sorun değil. Çünkü trafiğe takılmıyor motosiklet. Hatta gereken durumlarda keskin ve net hamleler yapabilmek için motosiklette kesinlikle manuel şanzıman olmalı... Motosiklet için trafikte 10 cm lik bir alan otomobil için 2-3 metreye eşdeğerdir.

Ha bmt k1400 LT kullanıyorsam otomatik isterim. Yaylana yaylana giderim. Ancak şehir içi motosikleti için manasız..

İsteselerde şuan o kadar hızlı ve akıllı bir şanzımanı motosikletere koyamazlar çünkü yok...

Şuanda otomobillerdeki çift kavramalı şanzımanların bile sürüş esnasında bazı sıkıntıları var ve bunu otomobil tolere ediyor. Ama motosiklet tolere etmez...

Okan Sinan Ocan
03 Haziran 2016, 17:30
Sevgili Zafer,

Kişisel deneyimindir saygı duyarım. Ancak ;

Kısa bir deneme sürüşü ile DCT yi böylesine kötülemek yerine DCT sistemini daha iyi çözebileceğin daha uzun bir deneyim yaşadıktan sonra karar verseydin oldukça sağlıklı olurdu. Senin gibi akademik kariyere sahip bir bilim adamının hazırlıksız ve araştırmadan yapmış olduğu test ile karar vermesini çok yadırgadım.
Yaklaşık olarak 40.000 km dir DCT sistemini kullanan bir kullanıcı olarak şikayetlerin için kendi yorumlarımı aşağıda paylaştım. Bu yorumlar ışığında DCT sistemini tavsiyelerimi göze alarak tekrar test edersen , sisteme haksızlık etmiş olduğunu göreceksin.

Şikayetlerine gelirsek ;

Şikayet 1

D modunda, olması gereken vitestin 3 vites yükseğinde gidiyor.S moduna alınca 1 veya 2 vites yukarıda kalıyor.

Yorumum

DCT sistemi senin gaz kullanımına göre vites değişikliğine karar veren bir sistemdir . Eğer sakin bir gaz kullanımın var ise motosiklet üreticinin sağlıklı gördüğü en alt devirlerde vites büyüterek ilerleyecektir. Eğer sert bir şekilde gazı açıp ilerlemeyi deneseydin motorun çok daha yüksek devirlerde vites değiştirmeye başlayacağını gözlemleyecektin. D modu ile S modu arasındaki fark ,S modunda devir ile paralel olarak vites düşürür ancak D modunda motorun hızının alt limitlere kadar inmesini bekler ve blok vites düşürür.

Şikayet 2

Viraj öncesi yavaşlarken vitesi düşürmekte geç kalıyor. Virajın içinde vites düşürüyor.

Yorumum;

Motosikletin önünde viraj olduğunu algılayan bir sistemi henüz yok . Bu sebeple sen viraj öncesi hızını düzenlemek için gazı kapatırsan bunu sadece yavaşlamak için olduğunu düşünüyor ve konforu bozmamak için vites düşmüyor. Ancak viraj için gereken vitese geçebilmesi için Honda mühendisleri küçücük bir hile yapmışlar DCT sisteminde. Eğer viraja yaklaşırken uygun vitese düşmesini istiyorsan fren manetine dokunman yeterli , fren lambası devreye girecek kadar bile fren yapsan (yani aslında fren yapmasan) motorun anında uygun vitese düştüğünü görecektin. Viraj içerisinde vites düşmesi diye bir sorun yok , kullanıcı virajda gaz kullanmayı bilmiyor ve viraj içerisinde gazı kapatmaya devam ediyor ise doğal olarak motor vites düşm eye çalışıyor. Halbuki en az benim kadar iyi biliyorsun ki viraj boyunca gaz sabit veya artan hız ile kullanılır güvenlik ile ilgili bir durum olmadığı sürece kapatılmaz.

Şikayet 3

Yüksek viteste kaldığından gazı açınca titreyerek ilerlemeye çalışıyor. Vites yükseltmeleri de düşürmeleri de hissediliyor.

Yorumum;

Yukarıda yazdığım sebeplerden dolayı kullanıcı viraja doğru vites ile girememiş ise tabiki gazı açtığında motor düşük devirle ilerlemeye çalışıyor. Eğer böyle bir duruma yakalanırsan sol el baş parmağının altındaki düğmeye dokunman yeterli motor yarım saniye sonra uygun vitese düşmüş oluyor ve bunu hiç sarsılmadan yapabiliyor , sen bu yöntemi kullanmadan gaz ile motora yüklenmeye çalışırsan doğal olarak değişim vuruntulu oluyor.

Sevgilerimle

G-Strider
03 Haziran 2016, 18:39
oocan bey durumu daha güzel özetlemiş.

Viraj öncesi fren maneti numarasını ben de bilmiyordum :D

shruikan
03 Haziran 2016, 20:44
manuel vites bundan daha kolay değil mi, oocan beyler?

F54
03 Haziran 2016, 21:57
dct den ilk defa bu kadar şikayet eden bi kullanıcı
adamlar integra da 4 yıldır kullanıyor ve sistem yeni modellerde daha da geliştirildi
kullananlar memnun eskisini kullanıpta yenisini alanlar daha da çok

Okan Sinan Ocan
03 Haziran 2016, 22:08
manuel vites bundan daha kolay değil mi, oocan beyler?

Değil dostum...

zaferce
03 Haziran 2016, 22:17
Ben bir forumun tescilli eğitmeniyle yazıştığımda sonuç benim için genellikle acı oluyor. Hadi hayırlısı, deyip yine de yazayım. Sevgili Okan Hocam, DCT’yi araştırmadan gittiğim doğru çünkü ben araştırılacak bir şeyi olduğunu bilmiyordum. Zaten DCT’li bir motosiklet test etmek için de gitmemiştim. Esasen DCT’yi merak da etmiyordum. Honda test gününün tanıtım broşüründe test motoru olan NC750S’in DCT’li olduğu yazılı değildi. Benim niyetim daha önce denediğim NC700X’ten farklı olup olmadığını anlamaktı. (Bkz: http://www.motosiklet.net/forum/test-merkezi/129054-honda-nc700x-denedim.html) Daha önce NC700X’i denediğimde verimli torklu aralığının dar olmasından ve süreli vites değiştirmek zorunda kalmaktan rahatsız olmuştum. Yeni motorda eklenen 50 cc, bu sorunu çözdü mü, onu merak ediyordum. Test alanına gittiğimde DCT’li olduğunu gördüm. Bunu deneme imkanı olacak diye sevinerek denedim. Hatta benden önce deneyen bir arkadaşım da memnun olduğunu söylemişti. DCT ile karşılaşmam bu minvalde oldu.

Sayın hocam akademik kariyer filan demişsin, duyan da atomu parçalıyorum sanacak. Basit bir eğitim bilimciyim. Türk tipi akademisyen işte. Ekşi Sözlük’te başlığı vardır, eğlenceli başlıktır. Hem motosiklet forumunda meslek veya benzeri şeylerin söz malzemesi olmasına pek gerek yok. Bir de karşıdakine söz anlatmak için meslekle bağlantı kurmak motosiklet eğitmenlerinden bir ikisinde gördüğüm pek de sevimli veya işe yarar bulmadığım bir yöntem. Argüman neyse söyleyip geçmek daha efektif. Bak şimdi sen balıkçısın ya deyip oltayı beklerken tutuyorsun ya işte o esnada tuttuğun gibi tutacaksın gidonu. Oltayı atarken gitmesini istediğin yere bakıyorsun ya işte öyle bakacaksın… Hem gerek yok, hem de çoğu zaman doğru olmuyor. O meslekten olan kişi de motosiklet eğitmenine o işin öyle olmadığını anlatmaya üşeniyor. Konunun aslını anlamaya veriyor enerjisini. Motosiklet eğitmeni de karşıdakinin hayatından örnek verdim, analoji yaptım sanım eğitim bilimlerine uygun iş yaptığını sanıyor. Amma lakin ki öyle değildir. Mesela DCT’li bir motosiklete ben şu şu girdileri yaptım, bu girdiler sonucunda motor da şu şu tepkileri verdi. Ben de bu tepkileri beğenmedim. Şimdi bu bulgular yanlış olursa, yani bir başkası aynı girdileri verdiğinde veya ben deneyi daha uzun yaptığımda aynı girdilere karşı motorun tepkisi değişiyor olsa dediğin gibi “hazırlıksız ve araştırmadan yapılmış kısa bir test le haksız sonuca” varmış olurdum. Oysa durum bu değil.

Senin değerli mesajından öğreniyoruz ki benim girdilerimi değil de başka girdiler verince motor başka tepkiler veriyormuş. Bu ek bir bulgu. Yani önceki bulgularla çelişmiyor. Dolayısıyla, esasen yadırgamaya yol açacak veya “ancak” ile bağlanacak bilgiler değil. Genel olarak yadırgamak da karşı taraf bakımından pek hoş bulunan bir davranış değil. Meslek üzerinden yadırganmak ekstra bonus.

Sayın hocam, fren videosunda motorun hızını ayarlamayı öğrettiğin parkurda bir de DCT’li bir motor sürsen o motorda hızın ayarlanmasının farklarını (bana göre eziyetlerini) anlatsan, varsa avantajlı yanlarını, insanların DCT’ye neden ödemek isteyebileceklerini açıklasan ne güzel olur. Keyifle izleriz. Motobaba’nın “ama Beşiktaş, ama Beşiktaş” demesine rağmen ısrarla istifini bozmadan düzgünce anlatmaya çalıştığın sahne gözümün önüne geldi. :))

İlk şikayet ve yorumla başlayayım. Yanlış anladığım veya aha iyi anlaşılması için eklemek isteyeceğin yorumlar olursa yazarsan ne güzel olur.

“Eğer sert bir şekilde gazı açıp ilerlemeyi deneseydin motorun çok daha yüksek devirlerde vites değiştirmeye başlayacağını gözlemleyecektin.”

Makbul olan benim gözümde gaz ile motorun arka tekerine giden güç arasındaki ilişkinin doğrudan ve doğrusal olması. Yani yarım saniye bir saniye geç değil, hemen olacak ve lineer olarak artacak. Ben gazı yumuşak açarsam yumuşakça hızlanacak, ben sert açarsam sert hızlanacak. Şimdi sürüş tekniği olarak makbul olan benim gözümde gazın yumuşakça açılması ve motorun yumuşakça hızlanması. Artçı rahat edecek, ben rahat edeceğim, ön arka taraf dengesi bozulmayacak, ben rahatsız olmadığım için daha uzun yolu daha diri, daha sakin, daha az yorulmuş olarak gideceğim. Vardığımda mekanın güzel lezzetlerini tatmak için enerjim olacak. Ama DCT bana bunu yapmaya imkan vermiyor. Ya gazı yumuşak açacağım o titreyecek ya da ben gazı sertçe açacağım o ilk yarım saniye motoru öne yığıp vites düşürmekle uğraşacak ardından sertçe hızlanacak. Beğenmedim. Hiç beğenmedim.

İkinci şikayet ve yorum viraj öncesi vites düşürmesi için fren manetini kullanmayı kapsıyor. Fren maneti de var, soldaki düğmeler de var da şimdi ben düğmeyle düşüreceksem otomatiklik nerede? Debriyaj da var aynı şekilde.

İkinci yorumun sonunda “viraj boyunca gaz sabit veya artan hız ile kullanılır güvenlik ile ilgili bir durum olmadığı sürece kapatılmaz.” bilgisini aktarıyorsun hocam. Ama hepimiz insanız, hata yapıyoruz. Diyelim ki ben bir eğitim alıyorum. Eğitmenim virajlarda motorumu yeterince yatıramadığımı görüyor. Dolayısıyla bir sağ virajda daha virajın ortasında kasılıyor, açılıyorum. Ve yine diyelim ki eğitmenim bana motoru yönlendirirken gazı açmamı söylüyor. Gazı açamadığım için yatırmaktan korktuğumu söylüyor. Hatta kendisi de gazı açarak o virajı benim önümde dönüyor. Ben de motoru yatırmak için gazın açılması gerektiğini sanarak sürüşüme devam ediyorum. Daha sonra bir başka sağ virajda gazı açarak yatırmaya çalışırken karşıdan kırmızı bir araba geliyor. Ben, kendi şeridimin en sağındayım. Ama o arabayı gördüğüm andan itibaren motoru sağa çekmeye uğraşıyorum. Ama yatış açım kendi kişisel limitimde olduğu için ve gazı açmaya devam ettiğim için motor çizgisini içeriye taşımıyor. Ve teğet geçiyorum.

http://i.hizliresim.com/NEgYzk.jpg

İki günlük bire bir yol eğitiminin bitişinin ardından diyelim ki eğitmenime ne yapsaydım bu duruma düşmeyeceğimi sormuş olayım. Onun verdiği cevap da “gazı biraz kapatman yeterliydi” olsun. Gerçi bunu eğitimin içinde öğrenmeyi becermiş olmak daha tercih edilir ama bazen her şey insanın istediği gibi olmuyor. Dert değil. Cevap aslında sezgisel olarak da anlaşılır. Motor sabit bir yatış açısında, diyelim ki sürücünün yatırmayı be*****eği en yüksek açıda yavaşlarsa çizeceği dairenin yarıçapı daralır. Yani ben bir cahillik edip viraja gereğinden hızlı girdiğimde çizgimi içeri almak için yapacağım ilk iş gazı yumuşakça kapatmaya başlamak. Süper. Peki kullandığım motor DCT’li olursa ne olacak? Gazı kapatınca motor hem yavaşlamayacak, hem de virajın ortasında zaten başını dertten kurtarmaya çalışan sürücüyü bir de vites değiştirip stabiliteyi bozarak iyice zora sokacak. Diyelim ki vites düşürmesinin stabilite bozmasından etkienmedik. Yine de hızı düşürmek, motoru içeriye almak çin arka frene dokunmaya başlayacağım. Bu sefer de motor ön frene dokunmaya başlayacak. Honda’nın CBS’si Yamaha’nınki gibi olmadığı için yalnızca arka fren yapmak mümkün değil. O da kötü.

Ne istiyorum? Gaz kolunu kapattıkça içeri dalsın istiyorum. DCT’li motor dalmıyor. DCT’li motor ne istiyor? Virajda gaz kapatılınca hem hızını kesmemek, hem de vites düşürmek istiyor. Hiç beğenmedim. DCT’li motor Okan Hoca gibi sürücü istiyor. Ohoo bizim ömrümüz yetecek mi acaba öyle sürmeye…

Bu arada Okan Hocam, bir cahillik edip viraja olması gerekenden hızlı girdiğimizde yapılacaklara dair bir videoyu da izlemekten zevk duyarım. DCT’siz ve DCT’li motorlarda bu durumda yapılması gerekenleri merak eden çok izleyici vardır bence.

Üçüncü şikayetin ilk kısmına değinildi, tekrar etmeyeyim. Ama ikinci bölümle yani vites yükseltme ve düşürmelerin hissedilir olması ilgili açıkaman virajla ilgili olmuş hocam. Motorum vites değişimleri normal normal düz yolda giderken de hissediliyor. CVT pürüzsüzlüğü yok. Yani motor benim hiç zamanını kestiremediğim bir anda gazı kesip vites değiştiriyor. Düz yolda hızlanırken de yavaşlarken de bu değişimler hissedilir biçimde belirgin yaşanıyor.

Keşke bu mesajını daha önce yazmış olsaydın sayın hocam. DCT’nin böyle bir şey olduğunu senin yazdıklarından öğrendikten sonra boşuna test etmeye gitmezdim.

Sürücünün motoru her zaman doğru konumda, doğru hızda ve doğru viteste olacak ya, DCT’ye bırakırsan her zaman yanlış viteste olacak. Ama ben fren manetiyle veya gaz kolunun amacıma aykırı kullanımıyla müdahale etmek zorunda kalacağım. E manuelden farkı ne oldu?

DCT’li motor alır mıyım? Belki sistemin geliştirilmesine destek olmak için alınabilir. Mesela Honda Civic sedanlarına yokuş aşağı giderken vites yükseltmesin diye akıllı bir şeyler eklemiş. Bunun gibi geliştirmelere destek olmak, veri sağlamak, kullanıcı yorumu sağlamak için ücreti mukabilinde DCT’li bir motor kullanabilirim. Mesela 5000 TL daha ucuza verirse birkaç ay tahammül edebilirim. Bu kadar… Nasıl desem? Saçma sapan demeyeyim de… Gereksiz de demeyeyim de… Bana uygun olmayan bir sistem için insanlar ek parayı neden öderler? Avantajları nelerdir? Belki de buraya yazmak yanında bu konuda da bir video çekilebilir. İzlemekten mutlu olurum.

Evrenalpar
03 Haziran 2016, 22:53
7500 km'dir Nc750D kullanıyorum. O kadar alıştım ki bundan sonra alternatif bulamadığımdan motoru değiştiremiyorum. Kesinlikle yola daha iyi adapte olmanızı sağlıyor. Bana daha çok güven veriyor. Bu arada ben şehir içi sürekli olarak sport modunda kullanıyorum. Tuşlarla da manuel kullanır gibi sürekli müdahale ediyorum. Bence Honda mühendisleri iyi iş çıkarmış. 2016 modelleri eminim ki daha da iyidir

actros1
03 Haziran 2016, 22:58
motorda otomatik vites nedir yav?arabada bile alışamadım gitti.not:şahsi görüş

berkcigdem
03 Haziran 2016, 23:38
Bu aleti bende test ettim. Ben sizdeki kadar sorun falan görmedim açıkcası. Tabi bu kişiden kişiye değişir. Ben bmw yi almadan önce africaya baya gittim geldim alacaktım. hatta dct falan düşündüm ama yok ben yapamıyorum dct yi. Çünkü vitesle oynamayı seven bir insanım ve elim ayağım hep debriyaja vitese gitti...

pikatel34
04 Haziran 2016, 03:30
dct ye alıştım hayatta daha vitesliye dönüp hamallik yapamam

Merdo
04 Haziran 2016, 05:57
Oo düzeyli, akademik kavga. sonunda 1. dünya ülkesi oluyoruz sanırım.

Sinan Er
04 Haziran 2016, 08:28
Oocan nın yazım şekli ve verdiği cevaplar hiç hoş değil. Forum kurallarını ihlal eden moderatör olmamalı.

Ayrıca test deneyimlerini paylaşan herhangibirine ancak teşekkür edilir.

Firma/Marka/model vb hiçbirşey savunan Hoca olmaz. Olsa olsa olsa şirket personeli olur.

biyeybaraküs
04 Haziran 2016, 09:01
honda ve bir çok marka daha otomobilde bile pürüzsüz geçen otomatik şanzımanı bulamadı,kaldıki motosiklet gibi iki tekerlekli ve farklı fizik kurallarının işlediği araçta otomatik şanzıman ben almayım motorda shifter olsun yeter

mustang53
04 Haziran 2016, 09:38
Otomatik chopper veya cafe racer çıkarsınlar ben alırım...

hasmet
04 Haziran 2016, 09:53
honda ve bir çok marka daha otomobilde bile pürüzsüz geçen otomatik şanzımanı bulamadı,kaldıki motosiklet gibi iki tekerlekli ve farklı fizik kurallarının işlediği araçta otomatik şanzıman ben almayım motorda shifter olsun yeter

Niye yahu? Yumuşacık iyi arabaların klasik (torque converter'lı) şanzımanları; BMW 3, Mercedes E, Honda Accord, Toyota Camry, hepsi çok çok iyi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:47 ----------



Vites geçiş noktalarının profiller şeklinde kullanıcı tarafından motor üzerinde ayarlanıp kaydedilmesine, ve bu sayede bu işin daha kişiselleştirilebilir bir hale sokulmasına imkan sağlayabilirlerse asıl o zaman çok dehşet olacak. Bu kadar sofistike bir uygulamayı Japonlar yapar mı bilmiyorum ama KTM falan işin içine dahil olursa çok acayip şeyler ortaya çıkabilir. Öyle bir DCT'yi bir kez tecrübe eden o saatten sonra bir daha eski debriyaj-vites ikilisine geri dönmek istemeyecektir bence.
Bu dediğiniz zor, çünkü vitesin değişimi belli noktalarda olmuyor. Bir çok parametre var, ve program sabit te değil. Vites siz kullandıkça sizin kullanımınıza ayak uyduruyor. Agresif kullanırsanız daha erken, sakin kullanırsanız daha geç atmaya başlıyor. Velhasıl olay zaten sizin tanımınızdan çok ileride şu an. En az on senedir modern otomatik şanzımanlar böyle kişiye adapte olan AI bazlı algoritmalar kullanıyorlar.

biyeybaraküs
04 Haziran 2016, 09:56
Niye yahu? Yumuşacık iyi arabaların klasik (torque converter'lı) şanzımanları; BMW 3, Mercedes E, Honda Accord, Toyota Camry, hepsi çok çok iyi.

torque converter ü eşittir gaza bastın mı almasın beklesin :farao: ha şunu da belirteyim bir sonraki arabam otomatik olacak :queen: mecburen trafikte 1 2 ,1 2 bıktım

hasmet
04 Haziran 2016, 10:43
torque converter ü eşittir gaza bastın mı almasın beklesin :farao: ha şunu da belirteyim bir sonraki arabam otomatik olacak :queen: mecburen trafikte 1 2 ,1 2 bıktım
Motor güçlüyse çok iyi alıyor valla. Hem de yumuşacık. Lokomotif gibi gidiyor alet.

G-Strider
04 Haziran 2016, 10:49
hasmet +1
Ancak ülkemizde 2lt üzeri araçlar büyük günah (!!) olduğu için küçük motorda (1.8lt falan işe) tork konvertörü can sıkıcı :)

toomuchcc'nin dediği profil aslında dendiği gibi "kullanıma göre karakter değişimi" ile bir nebze sağlansa da; ben de ilerde viteste profil seçeneklerinin artacağını düşünüyorum.

Sinan Er'i ise anlamak mümkün değil... Daha nasıl düzgün ve saygılı ifade olabilir ki?

Okan Sinan Ocan
04 Haziran 2016, 16:45
Oocan nın yazım şekli ve verdiği cevaplar hiç hoş değil. Forum kurallarını ihlal eden moderatör olmamalı.

Ayrıca test deneyimlerini paylaşan herhangibirine ancak teşekkür edilir.

Firma/Marka/model vb hiçbirşey savunan Hoca olmaz. Olsa olsa olsa şirket personeli olur.

Sevgili Sinan,

Ben moderatör değilim, beni yönetime şikayet edebilir yukarıda belirttiğiniz kusurlar hakkında ceza almamı isteyebilirsiniz.

Hocalar da motosiklet kullanıcısıdır ve her motorcu gibi bizimde kullandığımız motor hakkında olumlu veya olumsuz görüş bildirme hakkımız vardır.

Ayrıca Zaferce yıllardır ailecek tanıştığım, fikir ayrılıklarımız olsa bile asla bana saygısızlık etmemiş ve benimde saygısızlık etmeyeceğim şimdilerde dargın olduğum eski bir dosttur. Zaferi eleştirme sebebim dargınlığımız değil konu hakkındaki fikir ayrılığımızdır. Eski dost düşman olmaz.


Sevgilerimle

Ahmet Turan Peker
04 Haziran 2016, 17:18
19000 km deneyimden sonra....
Bu alet 6000 devir çeviriyor bu devirde çalışan başka motosiklet varmı ...
Dct bu makina için en uygun seçenek. Özellikle şehir içinde vazgeçilmez
Uzun yolda viraj girişlerinde tekere giden gücü kesmeden tuş ile vites düşürme gazi anladığınızda 6. Vitesten.3-4 e düşmesi vs..vs..vs.
Bu motoru diğerleri ile kıyaslamak abesle iştigal çünkü benzeri yok teknik olarak

Shamy
04 Haziran 2016, 19:28
Dct boş muhabbet,kullanicinin parasini calmak icin, guc ayar modlari, elektronik suspansiyonlar, abs, kombine fren..vs vs hep icat cikarmadir,motosiklet bu sonucta ya spor aletidir yada hobi aleti, uzun yola gidilmez, sehir icinde surekli kullanilmaz( motosiklet ile calisan emekcilerimizi tenzi ediyorum) motosikleti alirsin hafta sonu havalar guzelken, iki tur atytar hobini yaparsin, yada yuklersin kamyonetine piste yada araziye goturup, azarsin sporunu yaparsin, bunun icin bir ton icat cikarip daha karmasik yaptilar, motosiklet, motosiklet olmaktan cikti baska birseye döndü, araba degil bu sonucta konfor rahat arayasin, hafif, ucuz, pratik ve kivrak olmasi, yada spora yonelik olmasi gerekir.

Mertcan39
04 Haziran 2016, 19:33
Dct boş muhabbet,kullanicinin parasini calmak icin, guc ayar modlari, elektronik suspansiyonlar, abs, kombine fren..vs vs hep icat cikarmadir,motosiklet bu sonucta ya spor aletidir yada hobi aleti, uzun yola gidilmez, sehir icinde surekli kullanilmaz( motosiklet ile calisan emekcilerimizi tenzi ediyorum) motosikleti alirsin hafta sonu havalar guzelken, iki tur atytar hobini yaparsin, yada yuklersin kamyonetine piste yada araziye goturup, azarsin sporunu yaparsin, bunun icin bir ton icat cikarip daha karmasik yaptilar, motosiklet, motosiklet olmaktan cikti baska birseye döndü, araba degil bu sonucta konfor rahat arayasin, hafif, ucuz, pratik ve kivrak olmasi, yada spora yonelik olmasi gerekir.

benim çinliyle bile bir günde 300 400 km ler gittim şehir içindede pratik biraz olsa eşyada taşıdım bence yanlış düşünüyorsun ulaşım aracıdır

Shamy
04 Haziran 2016, 20:16
benim çinliyle bile bir günde 300 400 km ler gittim şehir içindede pratik biraz olsa eşyada taşıdım bence yanlış düşünüyorsun ulaşım aracıdır

10 sene sonra insallah lux bir dizel otomatik arac sahibi olursun, o zaman tekrar dusun bu soylediklerini, hatta not et bir yere bakip tebessumle anarsin :thumleft:

hasmet
04 Haziran 2016, 23:21
Dct boş muhabbet,kullanicinin parasini calmak icin, guc ayar modlari, elektronik suspansiyonlar, abs, kombine fren..vs vs hep icat cikarmadir,

Elin adamı araştırır, bulur, üretir, biz de görünce "icat çıkarma" der paraya bağlarız. Herhalde o yüzden onların durumu öyle, bizimkiler böyle. Heriflerin ortalama vatandaşları litre hacimli naked'lara, kocaman cruiser'lara, hakiki spor motorsikletlere, biz de ne idüğü belirsiz 100cc-250cc Çin Hint mallarına talim ediyoruz...

AurorAbeam
05 Haziran 2016, 00:21
10 sene sonra insallah lux bir dizel otomatik arac sahibi olursun, o zaman tekrar dusun bu soylediklerini, hatta not et bir yere bakip tebessumle anarsin :thumleft:

istanbulda yaşayıp yazdıklarınızı tekrar gözden geçirmeniz temennisiyle...

PcK0PaT
05 Haziran 2016, 00:24
Tek bir şey soracağım. DCT 'de ara gazı verilebiliyor mu ?

KaskReis
05 Haziran 2016, 00:47
Forumdan bu DCT ye tepki çıkar diye beklemiştim ama :).Sevgili kardeşlerim yanlış anlamayın ama yani bence otomatik motor motor gibi olmaz,o vitesleri atmak ,alışmak büyük keyif.Normalinden daha ucuz olsa yine almam :)

Ahmet Turan Peker
05 Haziran 2016, 01:23
Tek bir şey soracağım. DCT 'de ara gazı verilebiliyor mu ?

Ara gaz diye birşey normal araç kullanımında yoktur. Yaşı büyükler bilir kara şanzıman denilen senkromencsiz sanzimanlarda vites geçişi için zaruridir. Günümüz teknolojisinde sadece hava atmak için ve benzin yakmak için kullanılır. Tercih meselesidir.
Paran çok ise 100 bin km yapacak motoru 90 binde bitirmek istersen ara gaza devam. Dikkat çeker hele egsozun sesliyse atarsin havanı o kadar
Dct kullanım hatasını en aza indirmek için tasarlanmış tır. Ara gazi veremezsin

jimi_hendrix
05 Haziran 2016, 01:32
dct için ani gaz verince 3 4 vites birden düşüp motorun ileri atıldığını çok söyleyen oldu. vites atamayıp titrediğini ilk defa sizden duyuyorum.

shruikan
05 Haziran 2016, 01:41
Ara gaz diye birşey normal araç kullanımında yoktur. Yaşı büyükler bilir kara şanzıman denilen senkromencsiz sanzimanlarda vites geçişi için zaruridir. Günümüz teknolojisinde sadece hava atmak için ve benzin yakmak için kullanılır. Tercih meselesidir.
Paran çok ise 100 bin km yapacak motoru 90 binde bitirmek istersen ara gaza devam. Dikkat çeker hele egsozun sesliyse atarsin havanı o kadar
Dct kullanım hatasını en aza indirmek için tasarlanmış tır. Ara gazi veremezsin

yavaşlarken nabıyon peki sen manuel viteste? dal kırar gibi çat-çut vites mi atıyon? küçük viteslerin motor freniyle nası başa çıkıyon aragazsız?

hasmet
05 Haziran 2016, 02:17
yavaşlarken nabıyon peki sen manuel viteste? dal kırar gibi çat-çut vites mi atıyon? küçük viteslerin motor freniyle nası başa çıkıyon aragazsız?
Güzel soru. Benim de aklıma gelmişti. Tahminim DCT vites düşüyorken devri otomatik olarak arttırıyordur az bir ara gaz verip. Öyle bir özelliği var mı acaba?

jimi_hendrix
05 Haziran 2016, 02:57
Güzel soru. Benim de aklıma gelmişti. Tahminim DCT vites düşüyorken devri otomatik olarak arttırıyordur az bir ara gaz verip. Öyle bir özelliği var mı acaba?

otomatik vites arabalar gibi düşürüyordur. sistemi hiç inceleme fırsatım olmadı ama arabalarda vites düşürürken devri sabit tutmak maksatlı debriyajı tam bırakmıyor yumuşatarak bırakıyor. zaten dct'nin çift kavramalı olmasının sebebi geçişlerin ve o öne yığılmaların daha yumuşak olmasını sağlamak. (çift kavrama kullanan spor arabalarda böyle)

OğuzÖztürk
05 Haziran 2016, 03:33
Motosiklet konusunda ABS, Çekiş Kontrol Sistemi Gidon Amortisörü ve Kaydırmalı Debriyaj gerçek anlamda sürüş hatalarını kapatan güvenlik sağlayan motosiklet sürme keyfini artıran teknolojiler. DCT yani nam-ı diğer otomatik şanzıman vitesli motosiklet kullanırken vitesi yorucu bulanlar için geliştirilmiş. Bugüne kadar vites kullanımını motosiklet sürüş keyfiyle birlikte yaşadım. Hammallık olarak aklıma hiç gelmemişti. Vitesi hammallık olarak gören birinin motosikleti rahatlık olarak görmesi çelişkilidir. Zira bu açıdan bakılırsa motosiklet tamamen hammallıktır. Konfor değil keyif verir. Yaşanmayanları yaşatır ki buna vitesli sürüş keyfide dahildir.

Kullananlara saygı duymakla birlikte eğer vites kullanımını sevmeseydim zaten motosiklet hammalığı yerine scooter rahatlığını tercih ederdim. DCT yeni olabilir ama vitessiz motosiklet yeni değil neticede. Yıllardır var. Motosiklet bu yönüyle farklı scooter veya dct şanzıman sistemi çok farklı şeyler değil midir? Kişisel görüşüm motosiklet sürüpte vites atmaya üşenen, motosiklet sürmenin ve motosikletle tek vücut olup ona hükmetmenin hissiyatından çok uzakta kalmıştır. Motosikletin kendisinin değil neticelerinin yani bir nevi ulaşım amaçlı kullanım peşindedir.

Şahsen ben vites ve devri istediğim gibi yönetemediğim de motosikleti tam olarak yönetebildiğimi hissetmiyorum.

hasmet
05 Haziran 2016, 08:48
Ben de kısmen öyle düşünüyorum ama denemeden kesin konuşmak istemem, özellikle birkaç jenerasyon geçirip iyileştirilmiş, ve deneyen tecrübeli kişilerin onayladığı bir teknoloji için.

Manuel modu var sonuçta. Yani kontrol elden gitmiyor tümden. Ama estiğinde otomatiğe almak mümkün.

Okan Sinan Ocan
05 Haziran 2016, 10:18
Güzel soru. Benim de aklıma gelmişti. Tahminim DCT vites düşüyorken devri otomatik olarak arttırıyordur az bir ara gaz verip. Öyle bir özelliği var mı acaba?

Evet böyle bir özelliği var, vites düşerken ara gazı veriyor ve debriyajın çok daha yumuşak yığılma yapmasını sağlıyor.

LostRider
05 Haziran 2016, 10:39
Sıkışık trafikte nimet. eliniz ağrımıyor sıkıp bırakmaktan :)

hasmet
05 Haziran 2016, 17:00
Sıkışık trafikte nimet. eliniz ağrımıyor sıkıp bırakmaktan :)
O biraz da debriyajdan olabilir. Eski kablo vs. Yeniyse yumuşacık. Torku yüksek motorlarda sert olabiliyor, hidrolik debriyaj veya slipper clutch kullanmazlarsa o da.

shruikan
05 Haziran 2016, 17:14
kendi kendine giden motosikletlere az kaldı. biz de üzerinde mal gibi otururuz; hatta biz evde uzanırken motor dışarıda kendi kafasına göre 1-2 tur atar eve/garaja geri gelir. n'aptım? motosiklet sürdüm? ana!

bütün bu teknolojik eklemeler, tamam konfor için güzel şeyler; ama "ben yaptım, ben becerdim ulan!" faktörünü alıp götürüyor. ee bu olmayınca ben motora niye bineyim?

hasmet
05 Haziran 2016, 18:29
Motosiklet hikaye. Çeviriyon dönüyo. Ata binmek lazım ata... :)