PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Acil Fren - Ingiliz Japon ekolleri, fitili yakar kacarim :)



Sayfa : [1] 2

Darkcity2000
14 Mayıs 2016, 07:47
Motobaba, Okan ve Aydin hoca mukemmel is cikarmislar, bedava egitim ayaklariniza geliyor..


http://youtu.be/ewzCXs7_CWE

SenC_an
14 Mayıs 2016, 08:15
milyon dolarlık ders süper

biyeybaraküs
14 Mayıs 2016, 08:31
hiç gerek yok bu işlere (videoyu izlmemedim ) C-ABS (https://www.youtube.com/watch?v=gZ5LoqcrErY) der kaçarım acil frenmi lazım aban ön arkaya aynı anda motor yapsın gereğini

ayrıca aynı konu yeni açılmıştı http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-videolari/164570-daha-iyi-fren-yapmak-istermisin-biz-100-km-hiz-ile-yaptik-cektik-ve-anlattik.html

stevejones
14 Mayıs 2016, 08:39
Dün gece ızledım faydalı anlatım olmus,Aydın hocayı tek geçerim.

Darkcity2000
14 Mayıs 2016, 08:41
hiç gerek yok bu işlere (videoyu izlmemedim ) C-ABS (https://www.youtube.com/watch?v=gZ5LoqcrErY) der kaçarım acil frenmi lazım aban ön arkaya aynı anda motor yapsın gereğini

ayrıca aynı konu yeni açılmıştı http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-videolari/164570-daha-iyi-fren-yapmak-istermisin-biz-100-km-hiz-ile-yaptik-cektik-ve-anlattik.html

mevzu abs olsun olmasın değil bi seyredeydin yorum yapmadan önce... herrrr kesee merhabalaaaa diye kıroca başlayan moto vloglara hiç gerek yok böyle şeylere demiyorsun ama kardeş ....

osmanico
14 Mayıs 2016, 08:44
Yorumum bulunsun. Evde izleyeceğim

Shamy
14 Mayıs 2016, 09:13
Totosundaki killari kadayif olmus, halen egitim pesinde, ayakta durmaya mecali yok,zaten birseyden anladigida yok milleti tufaliyorlar iste.

biyeybaraküs
14 Mayıs 2016, 09:23
Totosundaki killari kadayif olmus, halen egitim pesinde, ayakta durmaya mecali yok,zaten birseyden anladigida yok milleti tufaliyorlar iste.

her yorum bomba her yorum provakasyon bir shamy klasiği :mrgreen: :cherry: http://www.motosiklet.net/forum/search.php?searchid=10603091 senin dediğine göre öğretmenlerin totosuna ilk beyaz kıl düşünce emekli olması lazım :queen:

Okan Sinan Ocan
15 Mayıs 2016, 17:44
Totosundaki killari kadayif olmus, halen egitim pesinde, ayakta durmaya mecali yok,zaten birseyden anladigida yok milleti tufaliyorlar iste.

Benim gönlüm genç evladım :p :p :p .Ayakta duramasam bile birileri motorun üzerine oturtsun yeter alırım tozunu :) :) :)

Önemli Not: Herbert J. "Burt" Munro (d. 25 Mart 1899 – ö. 6 Ocak 1978) Yeni Zelanda, Invercargill doğumlu motosiklet yarışçısı.

Ömrünü Indian marka motosikletini modifiye etmek ve onu mükemmele ulaştırmak için çalışmakla geçiren Munro, 1920’de aldığı Indian’ın kapasitesini kendi yaptığı parçaları kullanarak iki kat artırdı. Masrafları en aza indirmek için modifiyede kullandığı parçaları bile kendi yapıyordu ve akla hayale gelmedik malzemeleri kullanıyordu.

1967’de ABD’deki Bonneville Tuz Çölü’nde kırdığı dünya rekorunu bugüne kadar geçebilen olmadı. Munro 1920 model bir Indian’la yarıştı ve 1000 cc’lik motorla, saatte 331 km/h (205.67 mph).km hıza ulaşarak dünya rekoru kırdı. Bu yarışı kazandığı sırada tam 68 yaşında idi.Hala rekorunu egale eden çıkmamıştır.

potasyum
15 Mayıs 2016, 17:49
oocan hoca durur mu yapıştırmış cevabı :)

CrazyBullet
15 Mayıs 2016, 18:00
Oocan hocam 4 parnak sikarsak fireni, nasıl bornaut yaparız? Bu Japonlar hicmi yapmio bornout

TrailBraking
15 Mayıs 2016, 18:09
Bu beyefendilere 'hocalık' statüsünü veren bir kurum, kuruluş yahut herhangi bir otorite var mı?

Okan Sinan Ocan
15 Mayıs 2016, 18:42
Bu beyefendilere 'hocalık' statüsünü veren bir kurum, kuruluş yahut herhangi bir otorite var mı?

Valla aradık ama bulamadık , sırf bu yüzden Aydın hocam yıllarca Honda eğitim merkezinde yerleri süpürdü ve birşeyler kaptı , bende motorlu İngiliz turistlerin ( RoSPA mıymış neymiş biyerde çalışıyormuş bu adamlar) motorlarını falan yıkayarak üç beş bişiler öğrendim. :) :) :)

Aydın Korkmaz Sertifikaları için http://www.smartridingacademy.com/sertifikalar/

Okan Sinan OCAN Sertifikaları için http://osocanriders.com/?page_id=1398

Jemand
15 Mayıs 2016, 18:46
Oocan hocam 4 parnak sikarsak fireni, nasıl bornaut yaparız? Bu Japonlar hicmi yapmio bornout

ahaha :) :)

Okan Sinan Ocan
15 Mayıs 2016, 18:48
Oocan hocam 4 parnak sikarsak fireni, nasıl bornaut yaparız? Bu Japonlar hicmi yapmio bornout

Ön tekeri duvara dayasana evladım :queen::queen::queen:

osariyer
15 Mayıs 2016, 18:51
Hocam diğer başlıkta yazmıştım çok faydalı olmuş. Ne kadar teşekkür etsem az. Kendi adıma konuşayım zira forumdaki çoğu kişi zaten motosiklet konusunda ord. Prof. seviyesindeler maşallah.

ehil
20 Mayıs 2016, 00:36
teşekkürler
"panik firen" den kurtulduk derken, "acil durmak" çıktı.

biyeybaraküs
20 Mayıs 2016, 00:59
Totosundaki killari kadayif olmus, halen egitim pesinde, ayakta durmaya mecali yok,zaten birseyden anladigida yok milleti tufaliyorlar iste.






Benim gönlüm genç evladım :p :p :p .Ayakta duramasam bile birileri motorun üzerine oturtsun yeter alırım tozunu :) :) :)

Önemli Not: Herbert J. "Burt" Munro (d. 25 Mart 1899 – ö. 6 Ocak 1978) Yeni Zelanda, Invercargill doğumlu motosiklet yarışçısı.

Ömrünü Indian marka motosikletini modifiye etmek ve onu mükemmele ulaştırmak için çalışmakla geçiren Munro, 1920’de aldığı Indian’ın kapasitesini kendi yaptığı parçaları kullanarak iki kat artırdı. Masrafları en aza indirmek için modifiyede kullandığı parçaları bile kendi yapıyordu ve akla hayale gelmedik malzemeleri kullanıyordu.

1967’de ABD’deki Bonneville Tuz Çölü’nde kırdığı dünya rekorunu bugüne kadar geçebilen olmadı. Munro 1920 model bir Indian’la yarıştı ve 1000 cc’lik motorla, saatte 331 km/h (205.67 mph).km hıza ulaşarak dünya rekoru kırdı. Bu yarışı kazandığı sırada tam 68 yaşında idi.Hala rekorunu egale eden çıkmamıştır.


https://www.youtube.com/watch?v=Hv2cvhLiHGo

hasmet
20 Mayıs 2016, 01:04
Video süper, yeni şeyler öğrendim, faydalandım. Emeği geçen herkesin ellerine sağlık.

Ama o ilk 5 dakikadaki gereksiz geyik nedir öyle yahu... Az kaldı kapatıyordum.

Neyse ki videoyu yöneten, yoksa da sunan ve edit edenin yapması gereken işi sağolsun Okan bey yapıp, saçmasapan tartışmaya son veriyor, da faydalı kısım başlıyor, beş dakika gecikmeyle...

berkcigdem
20 Mayıs 2016, 01:20
Ben asıl başka bir şey soracağım panik fren dediğiniz nedir ? Panik fren çalışan arkadaşlar özellikle anlatırsa çok sevinirim.

Bana birisi gelsin bunu anlatsın hadi !

Sonrasında debriyaj sıkılır mı sıkılmaz mı onu tartışırız.

redmap
20 Mayıs 2016, 01:41
Panik freni Berk'e anlatan banada anlatsın bir zahmet. Adı üstünde panik fren bir kere paniklediysen kontrol senden gider iş reflekslere kalır.Panik yapan kişi çoğu zaman ne yaptığını bile bilmez. Panik fren değilde acil fren ani fren falan deseniz eyvallahda panik frenin eğitimimi olur.Sallıyorum panik atak haplarını üzerime uçak kırsa soğuk kanlı ve sakinim en ufak heycan telaş olmuyor:mrgreen:

berkcigdem
20 Mayıs 2016, 02:12
Panik freni Berk'e anlatan banada anlatsın bir zahmet. Adı üstünde panik fren bir kere paniklediysen kontrol senden gider iş reflekslere kalır.Panik yapan kişi çoğu zaman ne yaptığını bile bilmez. Panik fren değilde acil fren ani fren falan deseniz eyvallahda panik frenin eğitimimi olur.Sallıyorum panik atak haplarını üzerime uçak kırsa soğuk kanlı ve sakinim en ufak heycan telaş olmuyor:mrgreen:

Fren 2 çeşittir.

1 - bilinçli fren. yani bizim kontrolümüzde olan fren , yavaşlamak , durmak vs için

2- panik yada acil fren adı neyse artık. Araba çıktı karşımıza haşırt diye frene asıldığımız frendir. Birisi bana kalksında bunu açıklasın hadi bana. Panik fren falan çalışıyorum diyen arkadaşlar özellikle. neye göre çalışıyorlar vs vs.

redmap
20 Mayıs 2016, 02:31
Fren 2 çeşittir.

1 - bilinçli fren. yani bizim kontrolümüzde olan fren , yavaşlamak , durmak vs için

2- panik yada acil fren adı neyse artık. Araba çıktı karşımıza haşırt diye frene asıldığımız frendir. Birisi bana kalksında bunu açıklasın hadi bana. Panik fren falan çalışıyorum diyen arkadaşlar özellikle. neye göre çalışıyorlar vs vs.
Tamam işte anlattığın durumda araba karşına aniden çıktı haşırt diye frene asılıyorsan bunun adı panik frendir .Eğitimlide olsan o anki panikten uygulayamazsın iş reflekslerine ve şansına kalır. Ama aynı şekilde haşırt diye asılmaz soğuk kanlılığını korursan ozaman acil fren uygularsın ve çalıştıkların işe yarar. Benim anlamadığım panik fren çalışan arkadaşlar acil fren çalışanlar değil. Böyle bir durumdada %90 panik olacağından dolayı panik fren çalışması diye birşey yok. En karlı benim panik atak ilaçları sıfır heycan sıfır panik uçakla kafa kafaya gelsem heycan yok selam çakar gereğini yaparım:mrgreen:

berkcigdem
20 Mayıs 2016, 02:39
Tamam işte anlattığın durumda araba karşına aniden çıktı haşırt diye frene asılıyorsan bunun adı panik frendir .Eğitimlide olsan o anki panikten uygulayamazsın iş reflekslerine ve şansına kalır. Ama aynı şekilde haşırt diye asılmaz soğuk kanlılığını korursan ozaman acil fren uygularsın ve çalıştıkların işe yarar. Benim anlamadığım panik fren çalışan arkadaşlar acil fren çalışanlar değil. Böyle bir durumdada %90 panik olacağından dolayı panik fren çalışması diye birşey yok. En karlı benim panik atak ilaçları sıfır heycan sıfır panik uçakla kafa kafaya gelsem heycan yok selam çakar gereğini yaparım:mrgreen:


aynen öyle panik fren çalışması vs diye bir şey yok. Panik fren yaptığın anda en az hasarı almaya çalışırsın. Durabilirsen durmuşsundur. Abs yoksa zaten muhtemelen yere düştün. Abs var veya yok kaza yaptın yada yapmadın.

Ayrıca gelelim konuya. Debriyaj sıkılır. vitesteki motor gitmek isteyeceği için o gitme gücünü motordan kesmenin tek yolu debriyajı sıkmaktır.

Onurhan D
20 Mayıs 2016, 02:49
Ben asıl başka bir şey soracağım panik fren dediğiniz nedir ? Panik fren çalışan arkadaşlar özellikle anlatırsa çok sevinirim.

Bana birisi gelsin bunu anlatsın hadi !

Sonrasında debriyaj sıkılır mı sıkılmaz mı onu tartışırız.

Sıkılmaz :queen:

berkcigdem
20 Mayıs 2016, 02:51
Sıkılmaz :queen:

neden sıkılmaz peki ? yada neden sıkılır.

Dr. Fatih
20 Mayıs 2016, 03:04
Kamera arkasındaki arkadaşın boş boğazlığından ve sürekli konuşmasından dolayı es geçtiğim bir video.

Onurhan D
20 Mayıs 2016, 03:14
neden sıkılmaz peki ? yada neden sıkılır.

Mtosiklet tecrübem yok 1 yıllık araba tecrübeme göre söyledim,söylediğim sadece kendime göre.Araba da frenlere asılmam gereken durumlarda ne zaman debriyaja basıp fren yapsam daha yumuşak bi frenleme olduğunu farkettim ayrıca durma hızımda biraz daha geç oluyor.Ayrıca bu durumu ışıklarda da denedim.Sarı yandığında acaba geçsem mi dursam mı kararsızlığında duracağım zaman debriyaja basıp frenlediğimde daha yumuşak ama daha uzun bi mesefa oluyor.Tabi bu dediğim kendi görüşüm yada bana öyle geliyor.Doğrusu hangisidir bilemem.

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:07 ----------

Bir de geçen sene servis şoförü aynı zamanda eski ambulans şoförlüğü yapmış,yaklaşık 40 yllık tecrübesi olan birisine sormuştum.Önce debriyaja basıp sonra frenleme yapıldığında fren mesafesi uzar demişti.O kadar tecrübeye göre adamın bi bildiği vardır elbet :)

redmap
20 Mayıs 2016, 03:17
Bence fren yapılırken debriyaj sıkılmalı özelliklede ani frenlemelerde. Hem motor sağlığı açısından hemde fren sağlığı açısından daha avantajlı.Birde motor freni yapacam diye devirli devirsiz rasgele kullanıp vites düşürüp motoru yığanlar var işte onlara ayar oluyorum motorun canını alıyorlar haberleri yok.

berkcigdem
20 Mayıs 2016, 03:34
Mtosiklet tecrübem yok 1 yıllık araba tecrübeme göre söyledim,söylediğim sadece kendime göre.Araba da frenlere asılmam gereken durumlarda ne zaman debriyaja basıp fren yapsam daha yumuşak bi frenleme olduğunu farkettim ayrıca durma hızımda biraz daha geç oluyor.Ayrıca bu durumu ışıklarda da denedim.Sarı yandığında acaba geçsem mi dursam mı kararsızlığında duracağım zaman debriyaja basıp frenlediğimde daha yumuşak ama daha uzun bi mesefa oluyor.Tabi bu dediğim kendi görüşüm yada bana öyle geliyor.Doğrusu hangisidir bilemem.

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:07 ----------

Bir de geçen sene servis şoförü aynı zamanda eski ambulans şoförlüğü yapmış,yaklaşık 40 yllık tecrübesi olan birisine sormuştum.Önce debriyaja basıp sonra frenleme yapıldığında fren mesafesi uzar demişti.O kadar tecrübeye göre adamın bi bildiği vardır elbet :)

zaten doğrusunu kimse bilemiyor ki :)

Ortalık iyi karışacak. Bence teorik olarak yanlış bir hareket olduğunu düşünüyorum. Şimdi panik fren denince bana göre aniden ayak frenine veya el manetine hızla ama istemeden abanmaktır. Ha bu abanmayı biraz Melek'e haline getirirsin kitlenmeyecek kadar limon muhabbetindeki gibi basıncını ayarlarsın ki ben ABS kullandığım için bunu şuan yapmam çok zor.Neyse konuya devam edeyim. Motosikletin kavramasını ayırmadığımızı(debriyaja basmadığımızı) düşünelim. Panik anında arka kitlerse ki bu kuvvetle muhtemel. O zaman arka teker çalışan motoru susturmak için zorlanmayacak mı (tersi bir kuvvet var motor çalışmak istiyor sen fren yaparak çalışan motoru da susturmak için sert fren yapıyorsun.) Bir de susan motor panik frenden ayağını çektiğinde tekrar vurdurma dediğimiz motosikletin kendi cazibesi ile motoru çalıştırmaya çalışacak. Bu esnada kavramaya(baskı balataya) da güç binecek mi? Arka tekerin hem motoru çalıştır hem istenen devire geri Yüksel dolayısı ile kilitlenmiş durumdaki arkanın tekrar tutunmasını zorlamaz mı? Zorlamasa bile geciktirmez mi? Halbuki panik frende debriyaja da bassak bunların hiçbiri olmayacak.

Debriyajı çekmezsek;

Panik haliyle motordan gazı kestiğimizde motor kapanacak ve kompresöre binecek hem bu sayede frene de takviye olur, eğer devir düşer ve buna bağlı olarak da motorun frenleme günü yani kompresörü de düşerse bir vites daha düşerim zarar vermeden yıldırır ve frene yardımcı olurum diyorsun. Eğer dediğin şartlarda ise hızlı ama planlı duruşlarda belki olabilir.
Ancak hızlı ama planlı durmak isteği ile panik fren bence birbirinden ayrılmalı. Hani bazen yolda giderken ahh be sapağı kaçırdım diye asılırız hemen frenlere sonra vitesi 4-3-2-1 yaparız ufaktan yığdırırız. Bunun ile karıştırmayasın panik freni ben sanki biraz bu anlattığım örneğin havası var gibi geldi. Panik fren viraj içindeyken Kocaman bir inek moku çıkar önüne o esnada 3-2-1 mi yapacaksın? Eğer yapmayacaksan o Zaman debriyajı kullanmalısın ve riskleri ortadan kaldırmalısın. Bu benim fikrim.

Şunuda şuraya koyiyim dursun :)

http://i.hizliresim.com/J2E7Nj.png

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:18 ----------

ayrıca panik fren çalışıyorum diyen arkadaşlarada cevabım var.

arkadaşlar ya panik fren nedir bilmiyorsunuz,yada gerçekten hiç panikle fren e abanmamışsınız.fren yapmak çalışılır ama panik fren yapmak çalışılmaz.
abs olmayan motorlarda panik fren yapıpda düşmeyen sürüccüyü anlının ortasından öpeceğim.15 yıldır bu aleti kullanırım,bu gün bile panikle frene asıldığımda heleki abs yoksa debriyaja basıyımmı basmıyayımmı diye düşünemem basarım yada basmam ,düşerim nasıl düştüğümü bile anlıyamam, adı üzerinde panik fren bu,

ani fren yaptınız ve hala ıkı teker üzerindeyseniz,ya abs niz vardır,tekerleri kılıtleyememışşsınızdır,yada panik fren değildir o bayaaaaa bir mesafe ve düşünmek için zamanının vardır.
panik fren yaparsan düşersin, abs varsa buna izin vermez düşünmeye vaktin olur kaçarsın, fakat mesafen yoksa çarparsın bu kadar basit bu olay.

Draconian
20 Mayıs 2016, 09:57
Panik fren çalışmak bana da anlamsız geliyor. Sonuç itibarıyla panik desen de bilinçli olarak fren yapıyorsun. Refleks değil yani.

Ani fren refleks olacak kadar tecrübe edinmek lazım. Bu da önümüze kıracak taksiciler, otobanda yolcu indiren servislerle kazanılacak skiller.

Metehan07-70
20 Mayıs 2016, 10:19
zaten doğrusunu kimse bilemiyor ki :)

Ortalık iyi karışacak. Bence teorik olarak yanlış bir hareket olduğunu düşünüyorum. Şimdi panik fren denince bana göre aniden ayak frenine veya el manetine hızla ama istemeden abanmaktır. Ha bu abanmayı biraz Melek'e haline getirirsin kitlenmeyecek kadar limon muhabbetindeki gibi basıncını ayarlarsın ki ben ABS kullandığım için bunu şuan yapmam çok zor.Neyse konuya devam edeyim. Motosikletin kavramasını ayırmadığımızı(debriyaja basmadığımızı) düşünelim. Panik anında arka kitlerse ki bu kuvvetle muhtemel. O zaman arka teker çalışan motoru susturmak için zorlanmayacak mı (tersi bir kuvvet var motor çalışmak istiyor sen fren yaparak çalışan motoru da susturmak için sert fren yapıyorsun.) Bir de susan motor panik frenden ayağını çektiğinde tekrar vurdurma dediğimiz motosikletin kendi cazibesi ile motoru çalıştırmaya çalışacak. Bu esnada kavramaya(baskı balataya) da güç binecek mi? Arka tekerin hem motoru çalıştır hem istenen devire geri Yüksel dolayısı ile kilitlenmiş durumdaki arkanın tekrar tutunmasını zorlamaz mı? Zorlamasa bile geciktirmez mi? Halbuki panik frende debriyaja da bassak bunların hiçbiri olmayacak.

Debriyajı çekmezsek;

Panik haliyle motordan gazı kestiğimizde motor kapanacak ve kompresöre binecek hem bu sayede frene de takviye olur, eğer devir düşer ve buna bağlı olarak da motorun frenleme günü yani kompresörü de düşerse bir vites daha düşerim zarar vermeden yıldırır ve frene yardımcı olurum diyorsun. Eğer dediğin şartlarda ise hızlı ama planlı duruşlarda belki olabilir.
Ancak hızlı ama planlı durmak isteği ile panik fren bence birbirinden ayrılmalı. Hani bazen yolda giderken ahh be sapağı kaçırdım diye asılırız hemen frenlere sonra vitesi 4-3-2-1 yaparız ufaktan yığdırırız. Bunun ile karıştırmayasın panik freni ben sanki biraz bu anlattığım örneğin havası var gibi geldi. Panik fren viraj içindeyken Kocaman bir inek moku çıkar önüne o esnada 3-2-1 mi yapacaksın? Eğer yapmayacaksan o Zaman debriyajı kullanmalısın ve riskleri ortadan kaldırmalısın. Bu benim fikrim.

Şunuda şuraya koyiyim dursun :)

http://i.hizliresim.com/J2E7Nj.png

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:18 ----------

ayrıca panik fren çalışıyorum diyen arkadaşlarada cevabım var.

arkadaşlar ya panik fren nedir bilmiyorsunuz,yada gerçekten hiç panikle fren e abanmamışsınız.fren yapmak çalışılır ama panik fren yapmak çalışılmaz.
abs olmayan motorlarda panik fren yapıpda düşmeyen sürüccüyü anlının ortasından öpeceğim.15 yıldır bu aleti kullanırım,bu gün bile panikle frene asıldığımda heleki abs yoksa debriyaja basıyımmı basmıyayımmı diye düşünemem basarım yada basmam ,düşerim nasıl düştüğümü bile anlıyamam, adı üzerinde panik fren bu,

ani fren yaptınız ve hala ıkı teker üzerindeyseniz,ya abs niz vardır,tekerleri kılıtleyememışşsınızdır,yada panik fren değildir o bayaaaaa bir mesafe ve düşünmek için zamanının vardır.
panik fren yaparsan düşersin, abs varsa buna izin vermez düşünmeye vaktin olur kaçarsın, fakat mesafen yoksa çarparsın bu kadar basit bu olay.

klavyene sağlık güzel anlatım olmuş,
yavaşlamak için motor freni kullanmakla, durmak için motor freni yapmak aynı şey değildir kesinlikle, ani duruşlarda debriyaj çekilir, net...
bir de ben bu panik fren denen durumlarda nasıl durayımdan ziyade, nasıl düşerimi planlıyorum hep, çok şükür düşmedik hiç ama plan hep o yönde.
benim yaşadığım olaya örnek bir kaç durumda yaptığım hep şu oldu, lastiği kitleme derecesine kadar frene aban, tam kitlemeye başladığı anda çok hızlı bir refleksle freni bırak bir öncekine nazaran küçük bir miktar daha az basınçla tekrar aban.

fren çalışılır, ama bu çalışma panik fren olmaz.

Bthndmrl
20 Mayıs 2016, 10:53
Fren yapmayı öğrenelim ama düşme tekniklerini daha iyi öğrenelim bence?

Okan Sinan Ocan
20 Mayıs 2016, 11:04
Ben asıl başka bir şey soracağım panik fren dediğiniz nedir ? Panik fren çalışan arkadaşlar özellikle anlatırsa çok sevinirim.

Bana birisi gelsin bunu anlatsın hadi !

Sonrasında debriyaj sıkılır mı sıkılmaz mı onu tartışırız.

48 dakika anlattık videoda :-)

ehil
20 Mayıs 2016, 11:37
"48 dakika anlattık videoda :-)"
uyarı olmalıydı.
arka freni kitlemek (durana kadar kitli kalmasını gerektirir), ön teker kitlendiğinde freni bırakıp tekrar sıkma şansı(ustaya) verir.
eğitim le şov...

HAZZILHAR
20 Mayıs 2016, 11:39
Benim gönlüm genç evladım :p :p :p .Ayakta duramasam bile birileri motorun üzerine oturtsun yeter alırım tozunu :) :) :)

Önemli Not: Herbert J. "Burt" Munro (d. 25 Mart 1899 – ö. 6 Ocak 1978) Yeni Zelanda, Invercargill doğumlu motosiklet yarışçısı.

Ömrünü Indian marka motosikletini modifiye etmek ve onu mükemmele ulaştırmak için çalışmakla geçiren Munro, 1920’de aldığı Indian’ın kapasitesini kendi yaptığı parçaları kullanarak iki kat artırdı. Masrafları en aza indirmek için modifiyede kullandığı parçaları bile kendi yapıyordu ve akla hayale gelmedik malzemeleri kullanıyordu.

1967’de ABD’deki Bonneville Tuz Çölü’nde kırdığı dünya rekorunu bugüne kadar geçebilen olmadı. Munro 1920 model bir Indian’la yarıştı ve 1000 cc’lik motorla, saatte 331 km/h (205.67 mph).km hıza ulaşarak dünya rekoru kırdı. Bu yarışı kazandığı sırada tam 68 yaşında idi.Hala rekorunu egale eden çıkmamıştır.

Merak edenler için Burt Munro'yu efsane oyuncu Anthony Hopkins'in canlandırdığı 2005 yapım filmi de var. Şiddetle izlemenizi tavsiye ederim. Hikaye akışı çok naif ve kesinlikle sıkmıyor insanı. Link: http://www.imdb.com/title/tt0412080/

berkcigdem
20 Mayıs 2016, 12:08
48 dakika anlattık videoda :-)

hocam panik fren çalışılmaz , bende yukarıdaki yazımda bunu anlattım. Fren çalışırsınız , sert fren çalışırsınız , motor fren çalışırsınız envai çeşit fren çalışabilirsiniz ama panik freni asla çalışamazsınız. Panik frene ihtiyaç duyduğumuzda olayın sonucu basit. Bunun hangi çalışmasını yapıyorsunuz ?

kaza yaptınız (abs var veya yok )
düştünüz ( abs yoksa )
durdunuz ( şans ve abs varsa )


hee şöyle bir şeyde var panik frende ben debriyaj çekilir diyenlerdenim ama o anda ne debriyaj kalıyor ne limon taktiği ne elma taktiği nede başka bir şey Allah ne verdiyse artık frenlere aban.

Bu arada videoyu izleyemedim uzun diye ofise geçince izlicem. O yüzden videoda ne anlatıldığını bilmiyorum. Yorumlarımı bu doğrultuda yazdım.

Erdost
20 Mayıs 2016, 12:15
Panik fren, motorun fren kapasitesi, lastikler ve sürücünün tecrübesine göre şekil değiştiren bir durum.Geliştirilen birşey çalışarak.Burada çalışma derken, bahsettiğim durum mental hazırlık.Kendini hazırlamak ve tecrübe edinmek.Mesela tecrübesiz veya mental olarak gevşek biri birçok durumda panik yapabilir ve panik fren dediğimiz, hiçbir teknik gözetmeden sadece durmak için yapılan hamleyi yani panik halde frene asilabilir.Bizim çalışmamız gereken konu bunun öncesidir.Mental hazırlık ve gözlemlerimizi bilinç altımıza işlemek.Yani panik durumları normal şekile sokmak.

Kendimden örnek verirsem şimdiye kadar 2 veya 3 kez panik fren yaptım.Birisinde arkasını görmediğim yokuşta biraz hızlıydım, birden önüme koyun sürüsü çıktı ve yapıştım frene, lastikleri kitlemedim, boşluğa daldım ve kurtardım.Ondan önce pendik e-5 te yokuş aşağı inerken önümdeki arabalar birden frene asıldı, ilk etapta duracak mesafe yoktu, aynen bilginozinin yokuş aşağı arabaya girdiği gibi.Ancak freni bırakmayı başardım ve boşluğa daldım.3 ise geçen hafta sonu Artci varken maltepe sahil de yanımdaki araç birden önüme kırdı, yine panik şekilde frene asıldım ve tekrar bırakıp hamle yaptım.Kuzenim helal olsun dedi :)B
enim motorumun süspansiyon, Fren ve lastik uyumu iyi buna ek olarak benimde biraz daha rahat kalabilmemden dolayı bu kaza durumlarını kazasız atlattık.Yani tecrübe ve mental durum panik frende çok etkili ve bu geliştirilebilen birşey..

COQ
20 Mayıs 2016, 12:18
Videonun neresinde panik fren anlatiliyor yahu?
2 sayfa tartismissiniz, ben baska video mu seyrettim!!!:silent:

ryangt
20 Mayıs 2016, 12:36
güzel bir tartışma konusu ancak böyle güzel/bilgilendirici konuları genelde arada çomarca yorum yazanlar bozar hep,sonrasında ikili tartışma karşılıklı gaza gelmeler vs :pr::pr: egolarındna arınmış tecrübeli motosiklet sürücülerinden/eğitmenlerinden ne kapılsa kar diye düşünüyorum çünkü tecrübe ederek öğrenince pahalıya patlıyor :pr::pr:

çok acil durumda ani arka fren sıkılırsa debriyaja basılmalı mıdır basılmamalı mıdır?

kendimce cevap vereyim; eğer olaki altımdaki motor back torque limiter ya da diğer adıyla anti-slippery clutch teknolojisi barındırıyorsa o an can havliyle vites düşüre düşüre panik fren yapmaya çalışırım. Bu ismi geçen teknoloji, arka tekere aşırı derecede kompresör freni yüklemesi olduğunda gücü kademeli olarak aktarıyor ve de arka teker kitlenmiyor. Denemek isterseniz ıslak zeminde yüksek süratte vites küçültün, ne demek istediğimi anlayacaksınız.

Abs+btl/asc mevcutsa bu dediğim yapılır arka tekeri kitleyemezsiniz ancak sadece abs var ve asc yoksa arka teker kitlenir, eğer abs yok / dsc varsa kitlenmez(panik fren dışı) abs yok/dsc'de yoksa kitlenir.

Pist dışında ani durumlarda Allah karşılaştırmasın,mecbur bırakmasın derim :rendeer:

jimi_hendrix
20 Mayıs 2016, 12:39
hocam panik fren çalışılmaz , bende yukarıdaki yazımda bunu anlattım. Fren çalışırsınız , sert fren çalışırsınız , motor fren çalışırsınız envai çeşit fren çalışabilirsiniz ama panik freni asla çalışamazsınız. Panik frene ihtiyaç duyduğumuzda olayın sonucu basit. Bunun hangi çalışmasını yapıyorsunuz ?

kaza yaptınız (abs var veya yok )
düştünüz ( abs yoksa )
durdunuz ( şans ve abs varsa )


hee şöyle bir şeyde var panik frende ben debriyaj çekilir diyenlerdenim ama o anda ne debriyaj kalıyor ne limon taktiği ne elma taktiği nede başka bir şey Allah ne verdiyse artık frenlere aban.

Bu arada videoyu izleyemedim uzun diye ofise geçince izlicem. O yüzden videoda ne anlatıldığını bilmiyorum. Yorumlarımı bu doğrultuda yazdım.

bir kere panik fren yapmak durumunda kaldım. ne güzel gidiyordum herifin bi tanesi bize yeşil yanarken cart diye çıktı. bi koydum freni hem ön teker kaydı hem de arka... ama gidonu dümdüz tutunca motor sağa sola atmıyor dümdüz kayıyor; yanımdaki audi a4 ile aynı sürede durdum.

GezeGeze
20 Mayıs 2016, 13:00
Artçıyla kırmızı ışıklara yaklaşırken en sağdaki boşluğa inmek üzereyken sağda durur konumdaki araç birden hareket edip önüme kırdı.

Sola kırıp, motoru doğrultup öndeki çöp kamyonuna girmeden ön ve arka frenlere güzelce asıldım ve durdum.

Ön frene hiç dokunmadım. Çünkü biliyorum, hem kaçmak için dönmeye çalışıp hem de durmak için ön frenlere asılsam, yere yapışcam.

Hızım çok yüksek değildi ama zaten 5-10 km/h gibi çok düşük hızlarda bile ön freni yanlış kullanıp iki kere hayret bir şekilde yere yapışmış biri olarak, bu sefer elim ön frene hiç gitmedi.

Öğrenmek, neyi yapacağını bilmek kadar neyi yapmaman gerektiğini de öğrenmek demektir. O zaman, panik de olmazsın.

Videoyu baştan sona dikkatle izledim. Çok yararlı buluyorum. Video için emeği geçen herkese teşekkürler. Sayın hocalarımıza selamlar ve saygılar.

ehil
20 Mayıs 2016, 13:20
"Videonun neresinde panik fren anlatiliyor yahu?"
yapılıyor
https://youtu.be/ewzCXs7_CWE?t=1652

berkcigdem
20 Mayıs 2016, 13:55
48 dakika anlattık videoda :-)

İzleye izleye cevap veriyorum o yüzden parça parça giderse kusura bakmayın. Bir önceki yorumda meğersem sizle aynı şeyi savunuyormuşuz ama ben videoyu izlemediğim için ondan haberim yoktu. Şuan izliyorum.Panik yada acil fren adı her neyse artık bu konudaki yorumunuz ile hemfikiriz. Bu fren çalışılamaz, diğer fren çeşitleri çalışılır ve sizin dediğiniz gibide nasıl alışırsan bu frendede aynısının sertini yaparsın. Sonucuda aslında çok basit ya durursun ya durmazsın kaza yaparsın.

Debriyaj konusundada hem aynı fikirdeyiz. Bende sıkanlardanım. motorun itme gücünü iptal etmeliyiz buda debriyaj ile olur.

4 parmak konusunda sonuna kadar katılıyorum.2 parmak kullanmayı hala beceremem yani bildiğiniz yapamıyorum.

Abs - abssiz motorda önün kitlenmesi ise ; abssizde maneti çekip bırakmak cidden tecrübedir. Saliselerden bahsediyoruz ve çok kişi sadece bu yüzdende düşer ki gerçek panik fren dediğimizde abs yoksa çok kişi düşmüştür düşecektirde bunu neredeyse hepimizde tatmışızdır. Tatmayan daha panik fren ile tanışmamıştır. Tanışmasıda pek hoş değildir belkide hayatımızda 2-3 kere bu duruma düşeriz herhalde. En ufak yara ile ayrılmak en başarılısıdır.

Debriyaj kullananlar yada bu panik fren anında vites küçültürüm diyenler için ise ;

Motorun kompresyon gücünün, durmaya yardımcı olabilmesi için minimum verimli devirlerinde olması lazım. Bu devirin altında ise tam tersine ilerleme etkisi verecektir. Mesela crosstourer 2.000-devirde, gaz vermeden kendi kendisi 7-8 km hız ile gidebilir.Bu minimum devire sembolik olarak 3.000 diyelim.

Şimdi, 100 km/saat hız ve bu hızı, 5. viteste 6.000-devir/dak da yapan bir motosikleti örnek kabul etmek istiyorum. Panik freni yaptığınız anda, motosikletiniz hızla yavaşlayamaya başlayacaktır. Saliseler içinde, yukarıda karar verdiğimiz minimum faydalı devir olan 3.000 devire inecektir. Öyleyse frenin ardından hemen debriyaj çekip vites küçültmeliyiz ve debriyajı bırakıp 4. viteste kompresyon sağlamalıyız. Tabi bütün bunları o kadar hızlı yapmalıyız ki, fren etkisi altında yavaşlayan motosikletimiz, biz hareketimizi tamamlamadan 4.viteste, 3.000 devirin altında seyredecek bir hıza inmemiş olsun. Sizce bu kombinasyonu bu kadar hızlı yapmak mümkün mü? Bana sorarsanız İki vites birden küçültsek bile yetişemeyiz. Hadi üç vites küçülttük yetişelim diye motorun devrine. Bu seferde uygun zamanı beklemeliyiz ki arka tekerde işler karışmasın.

Vallahi normal şartlarda bile bunu yapmanın senaryosunu sayamadım. Uygulamasını becerebileceğimi sanmıyorum. Bütün bunların panik halinde yapılabileceğine ciddi şüphelerim var.

Sizin dediğiniz planlı fren olayınada hem fikirim.

Bu arada kusurada bakmayın izleyememiştim şimdi izledim çok başarılı ve güzel bir video olmuş umarım izleyenlerin işine yarar.

Okan Sinan Ocan
20 Mayıs 2016, 14:55
"Videonun neresinde panik fren anlatiliyor yahu?"
yapılıyor
https://youtu.be/ewzCXs7_CWE?t=1652

İyide bu panik fren değilki :)

Videoyu dikkatlice ve tam olarak izleyiniz.

Sevgilerimle

hasmet
20 Mayıs 2016, 15:22
Yine gereksiz yere ısrarla "panik" kelimesine takılıyoruz. Amerika'da motorsiklet ehliyeti almak için zorunlu olan MSF eğitiminde acil fren'e "panic stop" da deniyor. "panik fren"i tamlama olarak alın, sadece "panik" kelimesine odaklanmayın.

Şu mantıklı mı sizce: El freni olmaz. Ayakla çalışan da var (CR-V). Bazıları da parmakla çalışıyor. El freni dememek lazım, yanlış.

Aynı derecede komik bu tartışma.

Bu arada "emergency brake" Amerika'da El freni demek... Belki de o yüzden acil fren için başka bir ifade seçmiş olabilirler. Sonuçta anlam aynı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:17 ----------


Mtosiklet tecrübem yok 1 yıllık araba tecrübeme göre söyledim,söylediğim sadece kendime göre.Araba da frenlere asılmam gereken durumlarda ne zaman debriyaja basıp fren yapsam daha yumuşak bi frenleme olduğunu farkettim ayrıca durma hızımda biraz daha geç oluyor.Ayrıca bu durumu ışıklarda da denedim.Sarı yandığında acaba geçsem mi dursam mı kararsızlığında duracağım zaman debriyaja basıp frenlediğimde daha yumuşak ama daha uzun bi mesefa oluyor.Tabi bu dediğim kendi görüşüm yada bana öyle geliyor.Doğrusu hangisidir bilemem.

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:07 ----------

Bir de geçen sene servis şoförü aynı zamanda eski ambulans şoförlüğü yapmış,yaklaşık 40 yllık tecrübesi olan birisine sormuştum.Önce debriyaja basıp sonra frenleme yapıldığında fren mesafesi uzar demişti.O kadar tecrübeye göre adamın bi bildiği vardır elbet :)

Şimdi burada problem ambulans şoföründen motorsiklet tavsiyesi almakta :)

TIR şoförü de ayni şeyi söyleyecektir :)

Gel gelelim motorsikletler hafif, frenleri güçlü olduğu için, sadece tek taraflı disk ön fren bile durma gücünü tamamen sağlar. Arka tekerleğin kalkması demek te budur zaten.

Buna karşın bir kamyon yokuş aşağı gidiyorken boşa alıp fren yaparsanız fren patlar, kamyon yoluna devam eder. Motosiklet durur.

COQ
20 Mayıs 2016, 15:44
Moderasyondan rica edelim iki konu birleştirilsin.
Hangisine yorum yaptığımızı şaşırıyoruz

ehil
20 Mayıs 2016, 17:02
"dik konuma getirme" sürçme mi var
https://youtu.be/ewzCXs7_CWE

Metehan07-70
20 Mayıs 2016, 17:46
Parmak olayı bana göre göreceli, şöyle ki,
şehir içi düşük hızlarda ve şehirler arası uzun ve genelde sağdan soldan bişeyler çıkma ihtimali düşük, görüş mesafesinin uzun olduğu yerlerde iki parmak, diğer durumlarda dört parmak kullanırım. özellikle şehir içinde , sıkışık trafikte gaz-fren kombinasyonunu daha hızlı yapabilmek için iki parmak daha pratiktir,20-30 km hızla pekala arka fren ile durabilirsiniz, ha dediğim gibi sıkışık trafikte ön fren yardımcı dır, ana tema değil.

hasmet
21 Mayıs 2016, 09:17
Panik fren çalışmak bana da anlamsız geliyor. Sonuç itibarıyla panik desen de bilinçli olarak fren yapıyorsun. Refleks değil yani.

Ani fren refleks olacak kadar tecrübe edinmek lazım. Bu da önümüze kıracak taksiciler, otobanda yolcu indiren servislerle kazanılacak skiller.

Allah korusun diyeyim. Tehlikeyle egitim olmaz tabii ki. Basima bi kere geldi, ben acile, motorsiklet tamire... Bir daha gelse bir daha aynisinin yasanmasi mukadder. Gerci akillanip ABS'li motorsiklet aldim ama o da bi yere kadar. 60'la gidiyorken onunuze araba kirdigi anda bitiyor mesele...

Aklima duz duvara dogru acil fren calisan arkadas geldi simdi. Duvara carpip janti yamultmus, tavsiye istiyordu...