PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bilgin Öztürk (bilginozi)



Sayfa : 1 2 3 4 5 [6] 7

yüksel66
10 Aralık 2015, 23:41
Allah rahmet eylesin. Kalanlar inşallah biraz akıllanır.

bilginozi
10 Aralık 2015, 23:49
Arkadaşlar, ben Bülent tekrardan.

Bugün yaptığım birkaç görüşme itibarıyla karayollarını dava etmemiz söz konusu. Bilginiz olsun. Şimdilik savcılık ve bilirkişi raporlarını beklemekteyiz.

aquarist4
11 Aralık 2015, 00:21
Allah rahmet eylesin, Allah sizlere sabır versin. Tüm sevenlerinin başı sağolsun..

Bune
11 Aralık 2015, 09:54
Arkadaşlar tekrardan merhaba.

İsmim Bülent, Bilgin'in abisi olmaktayım. Öncelikle, kazanın yerine ve oluş biçimine dair zaten doğru tespitler burda yapılmış. Olay hız değil, şeritlerin aniden daraldığını önündeki TIR kapattığından görememiş, gördüğünde de zaten geçmiş, yavaşlamaya çalışmış ama bariyere çarpıp TIR'a doğru savrulmuş. Başından kasketi fırlamış, o kasket nasıl çıkmış aklım almıyor. Kasket çıkmamış olsa bir ihtimal yaralı olarak da olsa sağ çıkabilirmiş. Karakolda polis memurlarının Mobese kameralarıdaki gözlemleri neticesinde bana söyledikleri Bilgin'in şeritlerin ilerisinde, kaza yerinde aniden daraldığını bilmemesinden ötürü olması gerekenden daha yüksek bir hızla bariyerlere çarptığı. TIR görüşünü kapattığı için suçlayamıyorlar. Pisi pisine güme gitti yani. TIR şoförünü ifade verirken gördüm, konuşmadım. Suçlu olmadığı için nefret veya herhangi bir duygu beslemiyorum, Allah'ın takdiri böyleymiş. Ifademde "Suçlu bulunması halinde cezalandırılmasınını talep ediyorum" dedim, suçlu olduğunu düşünmüyorum.

Sizlere biraz kardeşim Bilgin'den bahsetmek istiyorum. Onu belki burda motosiklet tutkusuyla tanıdınız, ama o sizleri(Çoğunuzu) o kadar çok severdi ki, sizin onu birazcık da olsa daha iyi tanımanızı isterim.

Bilgin bu forumu ve burdaki sosyal ortamı, sizleri gerçekten çok severdi. Çoğunuzu isim isim bilirdi. Evimizde bir adet PC var, her akşam oturur başlıkları düzenli olarak okurdu. Çok yumuşak huylu, içine kapanık bir insandı. Bundan ötürü mekanik ve elektronik ile aşırı iç içe idi. Çok zeki olmasından ötürü de evde akla mantığa gelmeyecek envayi çeşit icatlar yapardı. Motosikletine taktığı ABS'yi Florida'dan beraber sipariş etmiştik. Vergiden falan kıvırmak için satıcı firma ile diyaloğu bizzat ben yürütmüş, koskoca ABS'yi 4 parçaya böldürüp "yenidir" damgası vurdurup, her bir parçayı 80 USD'nin altında bir fiyata göstertip Bursa'da 4 farklı isimdeki 4 farklı adrese göndertmiştik. O Motosikleti işyerinde 2-3 haftalık bir süreçte, eBay'den satın aldığı Honda servis kitapçığının da yardımıyla visasına kadar söküp ABS'yi takıp sonra o motoru tekrar bir araya getirmişti. Patronu hatta motosikletin tüm parcaları tek tek yerde iken gelmiş "Sen bu motoru toplayıp bir daha çalıştır sana prim vericem" demişti. Gerçekten yaratıcılığı üst seviye olan inanılmaz zeki bir insandı. Uzaktan kumandalı model Helikopter ve Uçaklara da çok meraklıydı ama kontrolünü beceremiyordu. Çok para harcadı ama uçurmaya çalıştığı her şey kırıldı. Kırılan bozulan hiç bir şeyi asla atmadı, evin bir köşesi uzaktan kumanda, kablo ve model helikopter/uçak hurdalığı hala. Dokunmaya kıyamıyoruz şu an.

Bilgin kendi hayatımda tanımış olduğum en imanlı insandı. Özellikle son yıllarda Ramazan ayının yazın en uzun günlerine gelmesine aldırmaksızın hasta olsa bile 30 gün eksiksiz oruç tutardı(Yaptığı kazalardan ikincisi akşam işten gelirken oruç halsizliğinden idi). Allah'a çok inanır, en ufak rahatsızlığında, baş dönmesinde annem veya ablamı arayıp "Bana bi okur musun" diye rica ederdi. Uykusuzluk problemi vardı, akşam uykusu gelsin diye yoğun uyutucu bir hap alır, sabah da kalkınca kendine gelebilmek için bir başka hap ile güne başlardı. Uyumayı çok severdi. "Çok Komik hareketler Bunlar" en sevdiği TV programıydı, ama sürekli yanıbaşımda ben World of Warcraft oynarken yatağıma uzanıp son ses telefonundan izlerdi. Çok az ama çok öz konuşan bir insandı. Alkol, sigara ve küfürü ağzına hiç almadı. Nereye misafirliğe gitsek insanlardan uzak bir köşeye çekilir telefonuyla oynardı. Hep düşünceliydi. İşinde Bursa şehrinin en iyisiydi, alüminyum cephe kaplana sektöründe ismini bilmeyen yoktu. Çok çalışkandı. Apartmanımızın etrafındaki sokak kedilerine her ay 150 TL masraf yapıp yem alır, yaz kış doyurur, aç bırakmazdı. Hem bizim hem yan apartmandaki birkaç kedi düşmanına aldırmadı, o kedicikleri diz boyu kar yağan gecelerde eve bile aldı. İnanmayabilirsiniz ama, dün cenazesini İstanbul'dan Bursa'ya getirdiğimizde Allah'ın takdiri, apartmanda ne kadar kedi varsa cenaze nakil aracının yanına toplandı.

Kardeşimi dün Bursa Göcmen Konutları Camii'nde ikindi namazına takriben Görükle Yeni Mezarlığı'na defnettik. Naaşı İstanbul'dan Bursa'ya zamanında yetişemeyecektik, Allah razı olsun bize çok kahraman bir Cenaze Nakil Aracı şoförü denk geldi. Adam korna, siren ne varsa yaktı; 100'ün altına inmeden ya en sol şeritten ya da emniyet şeridinden kırmızı ışığa aldırmadan kahramanca tam da zamanında yetiştirdi Bilgin'i. Kardeşimin cenazesi, hayatımda şahit olduğum en kalabalık cenazeydi. Yiğidimin çok seveni varmış. Allah seveninden sevmeyeninden, taziyede bulunan bulunmayanından, gelen gelmeyen herkesten, hepinizden razı olsun.

Canının yarısını, pir parçamı kaybetmiş bir abi olarak ilk tavsiyem öncelikle bu başlığı herkese örnek teşkil etmesi için sabitlemeniz. Yeni arkadaşlara da tavsiyem motosiklet alacaksanız 600 CC gibi bir canavara 5 yıllık bir deneyimden önce bulaşmayın. Kardeşim tam ekipman gezerdi, motosikletin kendisi kadar ek masraf yaptı. Bu işi adabıyla yapması gerektiğini düşünüyordu. Yine de bu tam ekipman onu kurtarmaya yetmedi. O yüzden özgüveninize çok fazla bel bağlamayın.

Son olarak, Bilgin'in evde kalan motosiklet donanım/ekipmanlarını bir ara toparladıktan sonra buradaki arkadaşlarımıza bağış olarak ve karşılıksız vermek istiyorum. Çok birşey yok: motosiklet çantaları, bot falan. Atmaktan ziyade, kardeşimin değer verdiği bu eşyaları yine kendisine ve bu hobiye gönül verip aynı sevgiyle ve taşıdıkları manevi değerle kullanacak birilerine vermek hem benim hem canım kardeşimin gönlünü ferah tutacak.

Kardeşimin telefonunu kapatmayacağım. Elinizde varsa her zaman arayıp bana bir merhaba diyebilirsiniz.

Hepimizin başı sağolsun.



Yazık ya gerçekten çok yazık sabah sabah boğazı düğümleniyor insanın, bu yazı aklı başında insanlar için tam bir ibretlik ders aslında. Umarım motora yeni başlayanlar da okur ve ders alır. Çevrelerindeki "onca ekipmanı giyip savaşa mı gideceksin" ya da "o paraya ikinci el 600' lük alınırdı" diyenlere kulak asmamayı öğrenirler.

Pekbipicadam
11 Aralık 2015, 11:47
Allah rahmet eylesin, ailesine ve sevenlerine sabır versin.

draggy
11 Aralık 2015, 12:59
Allah rahmet eylesin...

tanertc
11 Aralık 2015, 16:52
Genç yaşta ölüm, şarkının en güzel yerinde susması gibi. Sevenlerinin başı sağolsun.

aurora72
11 Aralık 2015, 17:03
En çok kask olayına takıldım ben de. Bilgin o siyah kaskı aldıktan sonra bana gösterip fikrimi sormuştu. son yıllarda kasklarda marka ve seçeneklerin cok artmasına biraz tedirginlikle yaklaşan kişi olarak kask hakkında pek olumlu izlenim edinmemiştim. Fiyatını söylediğinde yüksek birşeydi galiba, yani fiyata bakılırsa iyi kaliteli olması ve güvenlik açısından soru işareti dahi bırakmayacak kadar güvenli birşey olması gerekiyordu. Ancak bu kaza sonrası bazı soru işaretleri var.

Bu kaza olmadan birkaç ay önce motositletçi kardeşim yeni bir kask almış ve kaskı gösterip fikrimi sormuştu. yeni moda mat siyah kasklardan, markası da Giwi. Üretim yeri neresi diye baktım belli değildi. Elime aldım, kara renk vizör yapmışlar, fakat kademe kademe açılmasını değiştirip vizör kapalı, vizör ortada ve vizör tam açık olacak şekilde sadece 3 kademe yapmışlar yani giderken kask buğu yapmasın diye çok az açıp aralama imkanı yok, ortaya kadar açılsa tüm rüzgar yüze vuracak. Ancak kardeşim dedi ki vizör içi buğu önleyici kaplamaya sahip. ancak dışardan temiz hava gelmesi için de onu aralamak isteyebilirim, onu da yapamayacağım.

kendi kaskımı düşündüm, vizör açılması 8-10 kademeli Nolan marka üstünde üretim yeri Made in Italy yazıyor. Bir önceki kaskım da Shark 'tı. Shark 1-2 sene önce dayanıklılık üzerine oldukça çarpıcı bir reklam yayınladı (youtube id'si v=8p1ZJ_WBRkU) Kendi kardeşimin de, Bilgin'in de ve herkesin de bu tür unsurlara dikkat etmesini tercih ederdim ancak ne yazıkkı gerçekte öyle bir durum yok. Kardeşim yazlar geldi mi ön kısmı açık bir kask kullanmaya başlıyor bir de. Oysa ki kazada en cok darbe ceneye doğru geliyor. Tabi ki onu da anlatamazsın, anlatamadım onu kullanıyor hala. Bir de sele altında askerlerin giydiği çanak şeklinde birşey taşıyor ve bazen onu takıyor ki onun için yorum dahi yapmaya gerek yok herhalde.

Konuyu, Bilgin'in Eskişehir'de motosikleti aldığı gün çektiğim bir fotoğrafla sonlandırayım.

http://i.hizliresim.com/R9Rr0a.jpg

weatherman
11 Aralık 2015, 17:40
Allahım yardımcınız olsun, şu an kadıköy vapurundayım. Bugün işe motorsuz gittim. Halsizdim, eski konularından hatırlıyorum kendisini. Vapura bindiğimden beri ağlıyorum abi. Tanımadığım biri için değil, sanki tanıdığım biriymiş gibi geliyor. Benimle aynı yaşta (32) , benzer hobileri olan yaşamayı seven biriymiş.
Allah ailenize sabır versin, kardeşimizin mekanı cennet olsun.

Hiç büyük cc ile başlanmaz diye bilinen öğütleri verecek değilim, maalesef bu bokun kuralı yok. Sınırı yok. İnsanın da hevesinin sınırı yok. Ne desem bilmiyorum ama Allah ona şefkatli bir ahiret nasip etsin

hsnogz41
11 Aralık 2015, 18:46
Mekanı cennet olsun. Ailesine sabır versin Allah cc.

bilginozi
11 Aralık 2015, 20:34
En çok kask olayına takıldım ben de. Bilgin o siyah kaskı aldıktan sonra bana gösterip fikrimi sormuştu. son yıllarda kasklarda marka ve seçeneklerin cok artmasına biraz tedirginlikle yaklaşan kişi olarak kask hakkında pek olumlu izlenim edinmemiştim. Fiyatını söylediğinde yüksek birşeydi galiba, yani fiyata bakılırsa iyi kaliteli olması ve güvenlik açısından soru işareti dahi bırakmayacak kadar güvenli birşey olması gerekiyordu. Ancak bu kaza sonrası bazı soru işaretleri var.

Bu kaza olmadan birkaç ay önce motositletçi kardeşim yeni bir kask almış ve kaskı gösterip fikrimi sormuştu. yeni moda mat siyah kasklardan, markası da Giwi. Üretim yeri neresi diye baktım belli değildi. Elime aldım, kara renk vizör yapmışlar, fakat kademe kademe açılmasını değiştirip vizör kapalı, vizör ortada ve vizör tam açık olacak şekilde sadece 3 kademe yapmışlar yani giderken kask buğu yapmasın diye çok az açıp aralama imkanı yok, ortaya kadar açılsa tüm rüzgar yüze vuracak. Ancak kardeşim dedi ki vizör içi buğu önleyici kaplamaya sahip. ancak dışardan temiz hava gelmesi için de onu aralamak isteyebilirim, onu da yapamayacağım.

kendi kaskımı düşündüm, vizör açılması 8-10 kademeli Nolan marka üstünde üretim yeri Made in Italy yazıyor. Bir önceki kaskım da Shark 'tı. Shark 1-2 sene önce dayanıklılık üzerine oldukça çarpıcı bir reklam yayınladı (youtube id'si v=8p1ZJ_WBRkU) Kendi kardeşimin de, Bilgin'in de ve herkesin de bu tür unsurlara dikkat etmesini tercih ederdim ancak ne yazıkkı gerçekte öyle bir durum yok. Kardeşim yazlar geldi mi ön kısmı açık bir kask kullanmaya başlıyor bir de. Oysa ki kazada en cok darbe ceneye doğru geliyor. Tabi ki onu da anlatamazsın, anlatamadım onu kullanıyor hala. Bir de sele altında askerlerin giydiği çanak şeklinde birşey taşıyor ve bazen onu takıyor ki onun için yorum dahi yapmaya gerek yok herhalde.

Konuyu, Bilgin'in Eskişehir'de motosikleti aldığı gün çektiğim bir fotoğrafla sonlandırayım.

http://i.hizliresim.com/R9Rr0a.jpg

Bilgin'in kaza anında üstündeki (vahim)kıyafetlerin olduğu tıbbi atık torbasında kasket yoktu. Kardeşim kasketine her zaman GoPro takardı ki, karakoldan bana verilen bilgi kaskete üzerindeki kamera sebebiyle delil olmasına binaen savcılık tarafından el konulduğu idi. Savcılık raporu bir gelsin, kasketi de talep edeceğim. Kasketi hatırladım, şu deri montlarda olabilen metalik yuvarlak düğmeli çıtçıtlarla bağlanıyordu.

movibiker
11 Aralık 2015, 21:32
bahsettiğiniz çıtçıtlı kayış kaliteli kasklarda oluyor.kayışı bağlamamış olabilir.bu yüzden çıkmış olabilir.aynı hatayı bende çok yapıyorum.tek bir çıtçıt bağlamaya üşeniyorum.

feti_can
11 Aralık 2015, 22:21
Arkadaşlar tekrardan merhaba.

İsmim Bülent, Bilgin'in abisi ...

Bülent ağzına sağlık. Çok güzel şeyler yazmışsın.
Allah gani gani rahmet eylesin demekten başka bir şey elden gelmiyor. Keşke daha fazla faydamız dokunabilse.

aurora72
12 Aralık 2015, 19:09
Bilgin'in kaza anında üstündeki (vahim)kıyafetlerin olduğu tıbbi atık torbasında kasket yoktu. Kardeşim kasketine her zaman GoPro takardı ki, karakoldan bana verilen bilgi kaskete üzerindeki kamera sebebiyle delil olmasına binaen savcılık tarafından el konulduğu idi. Savcılık raporu bir gelsin, kasketi de talep edeceğim. Kasketi hatırladım, şu deri montlarda olabilen metalik yuvarlak düğmeli çıtçıtlarla bağlanıyordu.
Kaskın savcılık / adli tıp her neresiyse gelmesini bekliyoruz, ayrıca kayış bağlantısı ne haldeydi onun da bilgisi iletilmeli.Malum bu kask olayı baya aklıma takıldı.
Benim 15 senedir kullandığım 2 kask. Kayış bağlantı yerlerinini konuşmak için resmini cektim.
http://i.hizliresim.com/j1aEd9.jpg
Kırmızı olan sürgülü, lacivert olan araba emniyet kemerlerindeki gibi "klik" şeklinde geçmeli, tam teknik ifadesini bilmiyorum.
Çıtçıtlarla bağlanma olayı tam olarak nedir, çıtçıtlı kaskı olan biri resmini gönderebilir mi?

gursus
12 Aralık 2015, 19:25
çıtçıtlı olanlar double-d olarak geçer en güvenli bağlantı şekli olarak bilinir,tüm üst düzey kasklar bu sistemi kullanır.Fakat biraz dolambaçlı olduğundan diğer sistemlere göre bağlaması zahmetlidir,tek elle ve eldivenle bağlamak çok zordur.Fotograf ekliyorum.

http://overdrive.in/wp-content/uploads/2014/07/DDring-courtest-Arai-Helmets_01.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:20 ----------


Arkadaşlar, ben Bülent tekrardan.

Bugün yaptığım birkaç görüşme itibarıyla karayollarını dava etmemiz söz konusu. Bilginiz olsun. Şimdilik savcılık ve bilirkişi raporlarını beklemekteyiz.

bu arada hiç tanışmamamıza rağmen bende takip ederdim Bilgin abiyi forumdan birkaç kez konuşmuştuk ayna konusu üzerine tavsiyeler vermişti,hiç kırıcı bir yazısını görmedim forumda,motosiklet başlangıç konusunda yanlış kararları oldu ama kendi tercihiydi,çok çok çok üzüldüm ölümüne başınız sağolsun hepimizin başı sağolsun,ekran başında üzülmekten başka bir şey yapamıyorum maalesef,
Bandırmadayım ben yakınım size yapabileceğim bir şey olursa mutlaka haber verin,hiç çekinmeyin.
Başımız sağolsun ...

aurora72
12 Aralık 2015, 20:23
Gönderdiğin resimden baktım, resmi gördükten sonra o bağlantı şeklini hatırladım. kaskın sürekli takılıp çıkarılan birşey olduğu hesaba katıldığında oldukça zor bir bağlantı yöntemi. Bilgin'in talihsiz kaza esnasında o bağlantı ne durumdaydı onu bir doğrulamak gerekli ondan sonra daha faydalı yorumlar yapabilirim.

gökay77
13 Aralık 2015, 22:41
ALLAH rahmet eylesin mekanı cennet olsun üzüldüm

gokberk6426
13 Aralık 2015, 23:42
bugun ders hocam demisti her ne kadar usta ol dikkatli ol ama bazi kazalar seninle ilgili olmuyor diye . buda oyle bisey olmus mekanin cennet olsum abi

Thermosifon
14 Aralık 2015, 00:19
Kaskın savcılık / adli tıp her neresiyse gelmesini bekliyoruz, ayrıca kayış bağlantısı ne haldeydi onun da bilgisi iletilmeli.Malum bu kask olayı baya aklıma takıldı.
Benim 15 senedir kullandığım 2 kask. Kayış bağlantı yerlerinini konuşmak için resmini cektim.
http://i.hizliresim.com/j1aEd9.jpg
Kırmızı olan sürgülü, lacivert olan araba emniyet kemerlerindeki gibi "klik" şeklinde geçmeli, tam teknik ifadesini bilmiyorum.
Çıtçıtlarla bağlanma olayı tam olarak nedir, çıtçıtlı kaskı olan biri resmini gönderebilir mi?

15 Senedir kullanıyorsanız hala bu kaskları sanırım güvenlik açısından değiştirme zamanı gelmiş de çoktan da geçmiş hatta hocam haksız mıyım acaba aman diyim.

mete_han
14 Aralık 2015, 00:28
bu kamera görüntüleri eninde sonunda siz yakınlarına gösterilecek sizde bizimle paylaşırsanız acımız biraz daha hafifler...

hasmet
14 Aralık 2015, 00:35
"Double D" denilen bağlama türü hem güvenli hem de ucuz. Sonundaki çıt çıt'ın takılmasına gerek yok. Amacı serbest ucun rüzgarda sallanıp rahatsız etmemesi. Ben hiç takmıyorum.

Double D bağlantının takılması ilk başta zor gelebilir ama alışınca gayet kolay ve rahat. Sadece kalın eldivenle takılması biraz sorunlu.

TimFx
14 Aralık 2015, 01:19
Sözüm meclisten dışarı, bazen motor kullanan arkadaşlar nekadar bilinçli görünürse görünsün nekadar pahalı ekipmanlar alırlarsa alsınlar, ekipmanları neden taktıklarını unutabiliyor, nasıl kullanmaları gerektiğini gözden kaçırabiliyorlar. Bir genç arkadaşım özenerek pahalı bir AGV kask almıştı 3-4 ay sonra fark ettikki bir şöförle tartışması sırasında kaskını çözmeden kafasından bir çırpıda çıkarabildi. Kaskı hem bir numara büyük almış hemde sonradan yaptığımız görüşmede kaskın (Double D) bağlantısını olması gerektiği gibi sıkmadığını göstermiş, böyle alıştığını söylemişti. Kısaca konforu için laf olsun diye bağlıyor, yeteri kadar sıkmıyordu bağı ogünkü şöförle kavga olayına kadar bunun bilincinde dahi değildi.

md054
14 Aralık 2015, 01:29
allah rahmet eylesin ....

aurora72
16 Aralık 2015, 22:31
15 Senedir kullanıyorsanız hala bu kaskları sanırım güvenlik açısından değiştirme zamanı gelmiş de çoktan da geçmiş hatta hocam haksız mıyım acaba aman diyim.
Kasklardan biri 15 yılını doldurdu, diğeri 5 yıllık, genelde sadece 5 yıllık olanı kullanıyorum. 15 yıllıkla kaza yapmadığım için yolcu kullanabilir diye kenarda tutuyorum. Kaskla hiç kaza yapmadım derken, kasksız halde bir kaza yaptım; güneş gözlüğüyle asfalta çarptım gözlük kaşımı yardı öyle atlattım, şans işte.

bilginozi
20 Aralık 2015, 23:28
Arkadaşlar merhaba. Tekrardan ben Bülent.

Dün Gebze'ye, Cumhuriyet Polis Karakolu'na Bilgin'in kaza raporunu almak için gittim. Kaza raporunda kaza aynen burada izah ettiğim gibi raporlanmış. Polis amirinin bana verdiği bilgi doğrultusunda Bilgin'in kaskındaki GoPro Bursa'dan Topçular feribot iskelesine kadar kayıttaymış ama kendisi feribottan inerken kaskını kanımca alelacele takmış olabileceğinden ötürü o aşamada kaskedindeki GoPro kamerayı çalıştırmamış. Kısaca kaza anında kasketteki GoPro kayıtta değilmiş. Tek görüntülü kayıt Mobese kamerası. Motor, far ve göstergenin olduğu ön rüzgarlık ve yerde sürtünen sol yan plastik kaporta haricinde 95% sağlam. Bahsettiğim 5%'lik hasar parça uçlarında meydana gelen kopmalar. İlgilenenler için ileride bilgi vermeye devam edeceğim.

mete_han
20 Aralık 2015, 23:59
Arkadaşlar merhaba. Tekrardan ben Bülent.

Dün Gebze'ye, Cumhuriyet Polis Karakolu'na Bilgin'in kaza raporunu almak için gittim. Kaza raporunda kaza aynen burada izah ettiğim gibi raporlanmış. Polis amirinin bana verdiği bilgi doğrultusunda Bilgin'in kaskındaki GoPro Bursa'dan Topçular feribot iskelesine kadar kayıttaymış ama kendisi feribottan inerken kaskını kanımca alelacele takmış olabileceğinden ötürü o aşamada kaskedindeki GoPro kamerayı çalıştırmamış. Kısaca kaza anında kasketteki GoPro kayıtta değilmiş. Tek görüntülü kayıt Mobese kamerası. Motor, far ve göstergenin olduğu ön rüzgarlık ve yerde sürtünen sol yan plastik kaporta haricinde 95% sağlam. Bahsettiğim 5%'lik hasar parça uçlarında meydana gelen kopmalar. İlgilenenler için ileride bilgi vermeye devam edeceğim.

Bülent Bey merhaba...anlattıklarınıza göre motorda yüzde 95 lik bir hasarsızlık varsa demek oluyor ki kaza anında Bilgin motoru yatırmış..yani ne tıra ne bariyere vurmamış...panik veya buna benzer bir durumla karşılaşıp motoru yere bırakmış olabilir...bir videosunda yine buna benzer birşey yaptığına şahit olup şaşırmıştım..kurtarabileceği bir durumda motoru bırakmayı tercih etmişti...halbuki rahatlıkla basit bir manevrayla kurtarabilirdi...çoğu kazalarını nasıl yaptığını asla anlayamadık...yani saniyelik sağa sola veya çok ileriye mi bakıyordu acaba neydi asla çözemedim ben şahsen...ya bir göz sorunu vardı ya da refleks...bu gibi durumları anlayabilecek tek test Psikoteknik...bir merkeze gidip 50-100 lira verip bunuda yaptırabilirdi...sizi üzmek incitmek istemem ama kazalarından asla ders almadı kendisini yolda trafikte geliştiriyordu...bir sürüş eğitimi almayı ciddi olarak düşünmedi...


örneğin şu küçük çarpma aslında herşeyi anlatıyordu...şu an kafasının nerede olduğunu hep öğrenmek istedim...02:15 den itibaren ısrarla öndeki aracın hızını anlayamadı duracağı yeri ayarlayamadı...araba olsa anlarım ama motosikletle rbu husus da çok avantajlı algıları daha açıktır...zaten burada karşıdan gelen bir araç o an çizgiye yakın olsaydı yine büyük bir tehlike vardı...


https://www.youtube.com/watch?v=aKqieRKyguI

bilginozi
21 Aralık 2015, 00:06
Bülent Bey merhaba...anlattıklarınıza göre motorda yüzde 95 lik bir hasarsızlık varsa demek oluyor ki kaza anında Bilgin motoru yatırmış..yani ne tıra ne bariyere vurmamış...]

Motosiklet bariyere burun girmiş. Dediğim gibi ön rüzgarlık kaporta tamamen yok, carpma anında parcalanmıs. Ondan sonra motor yan yatıp yerde sürtünmüş.

mete_han
21 Aralık 2015, 00:12
01:32 de görüyorsunuz değil mi yol çalışması var daralma ve şerit paylaşımında yavaşlayan araca nasıl yaklaştığını...o arac da biraz sert bir fren yapsaydı onada arkadan vuracaktı...keşke motor almasına müsaade etmeseydiniz Bülent Bey...ya da takipci olsaydınız...Ateş düştüğü yeri yakar..Allah kimseye bu acıları yaşatmasın...sizi üzdüysem benide affedin...ben kendisiyle bu forumu 9 yıldır paylaşıyordum..kimseye zararı olmayan çok efendi bir çocuktu...ama bu 600 RR konusu çok aceleye geldi sanki..bize pek danışmadı sormadı...

Mr.[T]
21 Aralık 2015, 00:14
Allah rahmet eylesin konuya her girdiğimde tüm vefat eden arkadaşlarımıza fatiha okuyorum

rumelian
21 Aralık 2015, 00:21
o yolun hatası, iki şeritli yol virajla birlikte daralıyor ve aniden daralıyor. önceden daralsa veya sürücüleri önceden yavaşlatacak bir şey yapasalar...
gerçi geçen hafta (kazadan sonra) rampaya girmeden araçlar yavaşlasın diye çelik kablo monte ettiler yere. ama faydasız.
ben Bilgin'den dört hafta önce, o yolun daha ilerisinde köprü çalışmasının olduğu yerde düşünce ara vermiştim motora. her hafta sonu arabayla geçiyorum. ve o hasarlı bariyeri görünce kahroluyorum. Allah mekanını cennet eylesin.

montrello
22 Aralık 2015, 15:53
Bende takip ederdim yazılarını :( şuan bu haberi görmem gerçekten içimi sızlattı ve tarifi zor duygular kapladı keşke verilen uyarıları dinleseydin be abi :( mekanın cennet olsun. Mevlam Geride kalanlara sabır versin.

CEM.
22 Aralık 2015, 17:40
Çok şaşkınım inanası gelmıyor insanın . Allah rahmet eylesin.

halilom
27 Aralık 2015, 02:58
Heygidi Bilgin gece gece yüreğime ateş düşürdün. bir aya yakındır girmiyordum foruma. Keşke girmez bu yazılanları okumaz o kanlı görüntülerini görmez olaydım..

yürekçe
27 Aralık 2015, 04:29
Sabaha karşı 03:28 yine aklıma geldi. Kalkıp tekrar okudum başlığı... Başımız sağolsun.. Çok bir sey konuşmak anlamsız artık. Sadece bir rahmet ve yeni baslayacaklara yüksek cc uyarısı. Rabbim her şeyin hayirlisini versin. Sevenlerine Sabırlar diliyorum :(((

aurora72
03 Ocak 2016, 16:11
<kısaltıldı>
örneğin şu küçük çarpma aslında herşeyi anlatıyordu...şu an kafasının nerede olduğunu hep öğrenmek istedim...02:15 den itibaren ısrarla öndeki aracın hızını anlayamadı duracağı yeri ayarlayamadı...araba olsa anlarım ama motosikletle rbu husus da çok avantajlı algıları daha açıktır...zaten burada karşıdan gelen bir araç o an çizgiye yakın olsaydı yine büyük bir tehlike vardı...


Bursa'da özellikle İzmir yolunda son yıllarda tek şeride düşürülen yol çalışmaları vardı. Normal tek şerit gidiş / tek şerit geliş yollara göre onlar daha tehlikeli cunku ortada kukalar var. o yolda en son arabayla birkaç kez geçmiştim, yol açık olsa bile hızı limitleyerek ve ön ve arkamda araç varsa baya mesafe bırakarak ilerledim o yollarda. Motosikletde de aynı şeyi yapardım. Bu videoyu zamanında görseydim aynı bu şekilde yorum yapardım.

YouSuffer
05 Ocak 2016, 17:08
Hatırlıyor gibiyim geçen sene bu günler, facebookta gördüm geçenlerde şu geçen sene şunu şunu paylaştınız dalgasında. Sadece bir etkinlikte ortak bir noktamız 'motosiklete binmek' olan tanıyıp samimi oldugum onlarca insandan birini kaybedip resmini paylaşmışım benden 2 yaş büyük. Ölüm işte acı baya soğuk insanın yuzune yılbaşı günü yagan kar gibi sert vuruyor.. Neden yazıyorum bunları tam bilmiyorum geçen akşam motocafe buluşmasında aklıma geldi Bilgin ondan sanırım yada insanoğlu işte bazı gerçekleri unutuyor kendime hatırlatmak için dikkat etmek için, bişey için işte.

Ağzından yel alsın diye diye susturup koparttılar bizi "Ölüm"'den, oysaki doğum kadar gerçek idi Korkuttular Ölümle, adını ağzımıza almaktan korktuk. Ölümden korktuğumuz kadar, vicdansızlık, adaletsizlikten, hak yemekten korksak daha mı güzel olurdu sanki. Evet hepimizin kaybedeceği birsürü şey var ve bu motor ile çok kolay hep unutuyoruz. Lütfen dikkat edelim, eğitim alalım. Koruyalım kendimizi zaten ondan sonrası artık bizim elimizde değil..

Yiğit_
05 Ocak 2016, 21:30
Bana pek şaşırtıcı gelmedi.Böyle bir şey bekliyordum.Çok defa uyarıldı ukalalık yapıp kendi burnunun dikine gitti.
Mete abinin attığı şu video her şeyi anlatıyor

2.dakikadan sonrasına bir bakın elimde olsa ben bu arkadaşa bisiklet bile bindirmezdim.
https://www.youtube.com/watch?v=aKqieRKyguI

Neyse rahmetlinin arkasından konuşmayalım. Üzüldüm mü hayır kendi düşen ağlamaz.

AlperenK
05 Ocak 2016, 22:36
Bana pek şaşırtıcı gelmedi.Böyle bir şey bekliyordum.Çok defa uyarıldı ukalalık yapıp kendi burnunun dikine gitti.
Mete abinin attığı şu video her şeyi anlatıyor

2.dakikadan sonrasına bir bakın elimde olsa ben bu arkadaşa bisiklet bile bindirmezdim.
https://www.youtube.com/watch?v=aKqieRKyguI

Neyse rahmetlinin arkasından konuşmayalım. Üzüldüm mü hayır kendi düşen ağlamaz.

Olan olmuş değil mi az insan olup neden yorumu edepli bir biçimde yapmıyorsun?
Evet haklı olan sen olabilirsin, fakat insanların yaralarına tuz basmanı doğru bulmuyorum.

Ros1n2
05 Ocak 2016, 22:47
ALLAH rahmet eylesin. Mekanı cennet olsun inşallah

Citaro
05 Ocak 2016, 22:51
Bariyer ile bir ağır vasıtanın arasında kalan bir arkadaşımızın hayatını kaybetmesi üzerine konuşuyoruz ama hatayı hep 600 cc ile başlamasına bağlıyorsunuz. YBR, CBF, Pulsar kullanıyor olsaydı ve yine bariyer ile ağır vasıta arasına giren Bilgin kardeşimiz veya Ahmet, Mehmet, Ayşe kardeşimiz böyle bir kazaya karışsaydı hayatını kaybetmezdi diyebilir misiniz ?
YBR, CBF ile kaza yapıp hayatını kaybedenler için de bilmem kaç bin km bisiklet sürseydi şu an yaşıyor olurdu mu derdiniz ?
İyicene tadını kaçırdınız. Arkadaşımızın hayatını kaybetmesinin sebebi 600cc kullanıyor olması değil, bariyer ile ağır vasıta arasına girmesi neticesinde dengesini kaybederek vasıtanın altında kalmasıdır.
Mekanı cennet olsun, seviyeli ve çok düzgün bir insanı kaybettik, başımız sağolsun..

Xxtrakt
05 Ocak 2016, 23:20
Adam rahmetli olmuş arkadaş kendi düşen ağlamaz demiş.

Ölmeyi şaka sanıyor galiba

MotorKafa
06 Ocak 2016, 01:28
Bariyer ile bir ağır vasıtanın arasında kalan bir arkadaşımızın hayatını kaybetmesi üzerine konuşuyoruz ama hatayı hep 600 cc ile başlamasına bağlıyorsunuz. YBR, CBF, Pulsar kullanıyor olsaydı ve yine bariyer ile ağır vasıta arasına giren Bilgin kardeşimiz veya Ahmet, Mehmet, Ayşe kardeşimiz böyle bir kazaya karışsaydı hayatını kaybetmezdi diyebilir misiniz ?
YBR, CBF ile kaza yapıp hayatını kaybedenler için de bilmem kaç bin km bisiklet sürseydi şu an yaşıyor olurdu mu derdiniz ?
İyicene tadını kaçırdınız. Arkadaşımızın hayatını kaybetmesinin sebebi 600cc kullanıyor olması değil, bariyer ile ağır vasıta arasına girmesi neticesinde dengesini kaybederek vasıtanın altında kalmasıdır.
Mekanı cennet olsun, seviyeli ve çok düzgün bir insanı kaybettik, başımız sağolsun..

Bilgin'in ölüm sebebi tabi ki 600 cc ile başlaması değil.
Ancak şöyle bir gerçek var ki, supersport'lar tecrübe isteyen motosikletlerdir.
Videolardan gördüğümüz kadarıyla Bilgin, motosiklete hiç bir şekilde hakim değildi. Özellikle de frenleme konusunda ne yazık ki sıfırdı.
Eğer 600rr değil de cbf 150 kullanıyor olsaydı aynı kazaları muhtemelen yine yapacaktı.

Ayrıca yine videolardan gördüğümüz kadarıyla Bilgin, boşluğu gördüğünde gaz açmaktan geri kalmıyordu. Tabi bunu da oldukça tedirgin ve kararsız yapıyordu.
Kaza hakkında "şöyle olmuştur böyle olmuştur" demek çok yanlış. Ancak Bilgin'in kamyonla bariyerler arasında kalma sebeplerini değerlendirdiğimde aklıma şu ikisinden başka ihtimal gelmiyor.

- Düzlüğü gördüğünde gazı açtı, son anda sapağı fark edip girmek istedi. Hızı yüksek ve fren kabiliyeti düşük olduğu için kontrolü kaybetti ve düştü.

- Kamyonun arkasından seyrediyordu. Şuradaki (https://youtu.be/aKqieRKyguI?t=1m37s) gibi yanından geçip gitmek isterken panikledi ve kontrolü kaybetti.

Eğer altında 600rr gibi güçlü bir motosiklet olmasaydı belki de bu riskleri almazdı. Tabi bu sadece bir muamma.

Yalnız şunu unutmamak gerekir. Her ne kadar hız düşkünü olmasanız da, altınızda güçlü bir motosiklet varsa o gücü öyle yada böyle kullanmak isteyeceksiniz ve kullanacaksınız. Bu durumda tecrübesiz, öngörüsüz ve yeteneksizseniz ne yazık ki kötü sonuçlara maruz kalmanız an meselesidir.

KYorulmaz
10 Ocak 2016, 20:11
Ne zaman siteye girip bir kaç konuya baksam, o konularda Bilginin yorumlarına denk gelsem keyifle okurdum.
Kaza zamanından beri sadece takip edebildim bu konuyu. Yazmaya elim gitmedi.. Çünkü birebir tanıyormuşum gibiydim. Sitede bu şekilde hissettiğim daha onlarcası var..

Şimdide çok bir şey söylemek istemiyorum. Yanlışların ve doğruların ile sen bizim ''bilginozi'' mizsin!
Allah sevenlerine ve yakınlarına sabır versin..

TIGERSHARK
31 Mart 2016, 20:20
Yeni haberim oldu, üzüldüm forumda yazılarını okurdum ALLAH rahmet eylesin mekanını cennet eylesin :(

Mertcan39
31 Mart 2016, 20:30
Bilginözi ile tanışıklığım yok forumdan yazılarından tanırım arada bir aklıma geliyor adam hüzünleniyorum konusunu gördüm şimdide Allah rahmet eylesin

Sado39
31 Mart 2016, 21:00
Şu forum ne kadar ilginç bir şey arkadaş. 6-7 senedir okuyucusuyum burada ne duyguları hissettim yazsam kitap olur. Bir insanın hiç tanımadığı bir insan için endişe duyması, üzülmesi yeri gelince sevincine ortak olması ne kadar da değişik insani duygular. Burada çok kişiyi kaybettik supporterimizden tutun yeni üyesine kadar ayrılık acılarına ortak olduk yeni motorlarını sanki biz almışcasına sevindik gruplarımızı burada kurduk insanlar tanıdık dostluklar kazandık. Tabiki sert mizaçlı ve ya düşüncesiz insanlar olabiliyor ama yine de her şeyiyle güzel bir ortam burası. Tüm üyelere selam olsun buradan... İyi ki varsın mt ailesi!

aonal
01 Nisan 2016, 09:25
Foruma girip çıkarım ama görmemişim bu yazılanları yeni okudum.. Başınız sağolsun Allah Sabır versin..

yeniii
01 Nisan 2016, 09:52
Yalnız şunu unutmamak gerekir. Her ne kadar hız düşkünü olmasanız da, altınızda güçlü bir motosiklet varsa o gücü öyle yada böyle kullanmak isteyeceksiniz ve kullanacaksınız. Bu durumda tecrübesiz, öngörüsüz ve yeteneksizseniz ne yazık ki kötü sonuçlara maruz kalmanız an meselesidir.

Çok güzel ifade etmiş bu söz çok önemli güç varsa o gücü kullanmam sakin giderim demek imkansızdır...:cat:

Crixa
01 Nisan 2016, 11:02
Allah rahmet eylesin toprağı bol olsun Allah geride kalanlara sabır ihsan eylesin. evet arkadaşlar neden başlangıç motorun 600 cc olmayacağının kanıtı 100 cc le de kaza yaparsın ölebilirsin ama yüksek cc çok farklı birşey

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:56 ----------

Ailesini tanıyan varsa forumdaki açtığı konular yazdığı msj ları iletseniz iyi olur onun hatırasına bakarlar ben de geçen hafta babamı kaybettim böle şeyler çok önemli arkadaşı tanımasam da çok üzüldüm Allah rahmet eylesin

bpak
01 Nisan 2016, 11:10
Allah rahmet eylesin toprağı bol olsun Allah geride kalanlara sabır ihsan eylesin. evet arkadaşlar neden başlangıç motorun 600 cc olmayacağının kanıtı 100 cc le de kaza yaparsın ölebilirsin ama yüksek cc çok farklı birşey

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:56 ----------

Ailesini tanıyan varsa forumdaki açtığı konular yazdığı msj ları iletseniz iyi olur onun hatırasına bakarlar ben de geçen hafta babamı kaybettim böle şeyler çok önemli arkadaşı tanımasam da çok üzüldüm Allah rahmet eylesin

Senin de başın sağolsun. Ben de 17 sene önce kaybettim babamı. Seni anlayabiliyorum.
Bilgin abinin abisi forumdaki üyeliğine giriyor, zaten haberleri var yani.