PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Vitesli motor nasıl kullanılır?



Sayfa : [1] 2

SAKAL
29 Mayıs 2006, 19:19
Olurda vitesli motor getirirlerse önüme nasıl kullanıcam.Birisi motosikletini verdiğinde bilmiyorum kullanmayı demeyim, birazcıkın bilgiler verin.Mesela fren sağ ayakta debriyaj sol elde, araba kullanmayı biliyorum ama vitesli motor hiç kullanmadım.

PcKopatGhostRider
29 Mayıs 2006, 19:34
öncelikle sol elde debriyaj, sağ elde ön fren, sol ayakta vites, sağ ayakta arkafren bulunur.. ve genelde motosikletlerde şanzıman 1. vites aşağı, 2,3,4,5 yukarıdır.. 1 in hemen üstü boştur.. hareket için motor çalışırken debriyaja basılıp vites kolu bir kere aşağıya itilir(1.vites) ve arabadaki gibi debriyaj yavaşca bırakılırken kavrama noktasına geldiğinde biraz gazla hareket ettirilir.. ve ardından vites kolu sırasıyla ve debriyaj yardımıyla yukarı çekilir.. devm edilirr. kısaca böyle.. ama vitesli motor kullanmayı uygulamalı ögrenmek daha iidir.. ve tecrüben yoksa biraz tehlikeli olabilir..

motocycleboyreigns
29 Mayıs 2006, 19:39
Motosikleti emanet eden elemanla çalışmak en mantıklısı.Kendi başına iş yaparken makineye bir şey olursa sahibine karşı nasıl hissedersiniz sonra kendinizi...

SmirnouF
29 Mayıs 2006, 23:55
burda yazilanlarla ogrenemezsin.sen birini bul ve sana ogretsin.sana sadece bi tavsiye yapayim ogrenirken elin sakin ama sakin on frene gitmesin ne pahasina olursa olsun...

SAKAL
29 Haziran 2006, 12:35
Şimdi ben anladımda, 1. vites aşağı...2.3.4.5 yukarıya yine vites küçültürken aşağıya doğru peki 1. vitesten boşa atmak nasıl bişey bu boş vitesi anlatın arabadaki gibide sallanıyo mu bu boşta..

praetorian
29 Haziran 2006, 12:49
1 den yukarıya hafıfce dokunuosun cbr da ole gecıo dıyım sana..

Barış Şuşut
29 Haziran 2006, 12:51
www.emok.org adresinde tanıtım cd si var 15 ytl alıyon a dan z ye her şeyi öğreniyosun hatta sürüş tekniklerini bile

SAKAL
29 Haziran 2006, 12:55
www.emok.org adresinde tanıtım cd si var 15 ytl alıyon a dan z ye her şeyi öğreniyosun hatta sürüş tekniklerini bileForum dururken almam yakışır mı burası paylaşmak için değil mi?

Barış Şuşut
29 Haziran 2006, 13:00
takıl kafana göre nediyimki sana ben

@hmedim
29 Haziran 2006, 13:07
şimdi doğuşcum bak pckopatGhostrider arkadaşımız zaten açıklamış ben yinede özet geçeyim....tüm vitesli motosikletlerde debriyaj sol elde vites sol ayakta önfren ağ elde arka fren sağ ayaktadır...bunları teorik olarak anladıysan gelelim şanzımana... şanzıman çinli üretim cbr ben zerleri ve jawa lar haricinde
1. vites aşağı ..boş .2.3.4.5.6 yukarı olarak gider arabadaki viteş değişiminden pek farkı yoktur tekfarkı şanzıman sıralı dişlilerden oluştuğu için 1 den 3e 3ten 5 inci vitese atamazsın sırayla gitmen gerekiyo... onundışında vitesi boşa almakzamanla ayağınnın alışacağı bişey ben kendim 4. 5. vitesten bile tek dokunuşla vitesi boşa alabiliyorum .....gelelim motorun kullanma prensibine.;
bizim cbr 125 ten bahsedeyim istesen... vitesi boş konumuna aldıktan sonra marşa basılır.motor rölantide çalışırken motorun yan ayaklığı kapatılıp debriyaja basılır vites aşağı indirilmek suretiyle vitese sokulur zaten vitese girince hem öndeki boş vites göstergesi söner hemde tık diye bir ses duyarsun zaten...
( yan ayaklık kapatılmadan vitese sokulursa motor stop eder ... daha doğrusu cbr lar öyle güzel bir önlem ayaklıktaki savunmasız motorun kaçmasını önler )
sonra arabadaki gibi debriyaj yavaş yavaş bırakılır kavrama noktasında az gaz verilerek motor hareket ettirilir... motor hareket ettikten sonra motorun deviri gaz verilerek yikseltilir uygun sesi duyunva veya göstergeden uygun devir görülünce (ki bu herzaman kullanıma ve kullanıcıya göre değişir ) debriyaja basılıp gaz bırakılir vites yukarı kaldırılma suretiyle 2. vitese alınıp hızlı bir biçimde debriyaj bırakılıp gaza basılır ve bu her vites değiştirildiğinde tekrarlanır vites küçültürkende aynı teknik vites aşağı indirilerek kullanılır ...:cat:

SAKAL
29 Haziran 2006, 13:12
Çok teşekkür ederim Ahmet abi, ilk kullanışımda acemilik yaşasamda 2. kullanışımda hiç zorlanmayacağımı tahmin ediyorum.

Bu arada BBRR abi ters bişey söylemek istemedim

rEnE
29 Haziran 2006, 13:14
bbrr Forever

Baris Abİ Dİyosa Vardir BİŞİ Hoca ??

Al Dİyosa Alicaz Bİz Mesela Komple Grup Olarak ??

SÜrÜyoz Halbukİ Vİteslİ Motosiklet ?
Ama Yİnede Alicaz ??

Al Dİyo Usta ÇÜnkÜ ?
Üzme Onu Sakal ?

SAKAL
29 Haziran 2006, 13:17
bbrr Forever

Baris Abİ Dİyosa Vardir BİŞİ Hoca ??

Al Dİyosa Alicaz Bİz Mesela Komple Grup Olarak ??

SÜrÜyoz Halbukİ Vİteslİ Motosiklet ?
Ama Yİnede Alicaz ??

Al Dİyo Usta ÇÜnkÜ ?
Üzme Onu Sakal ?Napalım alırız o zaman, motor alamıyoz eğitim cd sini alırız, arşive ekleriz.

rEnE
29 Haziran 2006, 13:23
Canimsin Sakalim
Bİ Sakalda Bİze At Bİzde Alalim Para Durumlari Malum :)

bubu
29 Haziran 2006, 13:27
sakal ben ilk vitesli motoru komsumun chooper ında kavradım..
bıraz stop ettıre ettıre 2 adımlık mesafeyı gitmistim..
daha sonra motoru aldıgım gun ogrendim diyebilirim :)
he bu olayı kesinlikle tavsıye etmıyorum..
cunku herkes benım gıbı kendı kendıne ogrenebılecek kavrayacak dıye bi olay yok.. motora hakim olamasam az brz da deli cesareti olmasa bende duser patlar catlardım..
deneme yanılma herzaman saglıklı sonuc vermeyebilir..
trafigim olmadıgı yerlerde calisma yapmanda fayda war derim ben..

yusufika
29 Haziran 2006, 13:31
deprajı sıkar , fitesi 1'e atar sonra deprajı yavas yavas bırak ama devır saati redlinede olsun tamam mı hee tamam .

zeda3000
29 Haziran 2006, 14:07
Sanal ortamda motor kullanmayi ogrenmek acak sana sanal alemde motor surmeni saglar.Sabirli bir abin veya dostundan 15 dk bir kurs ile bunu ogrenmen herseyi cozmene yardimci olacaktir.Ben de ilk vitesli motoru boyle ogrendim. (Hemde motor benim di :mrgreen: )

fatoşşş
29 Haziran 2006, 18:04
şimdi doğuşcum bak pckopatGhostrider arkadaşımız zaten açıklamış ben yinede özet geçeyim....tüm vitesli motosikletlerde debriyaj sol elde vites sol ayakta önfren ağ elde arka fren sağ ayaktadır...bunları teorik olarak anladıysan gelelim şanzımana... şanzıman çinli üretim cbr ben zerleri ve jawa lar haricinde
1. vites aşağı ..boş .2.3.4.5.6 yukarı olarak gider arabadaki viteş değişiminden pek farkı yoktur tekfarkı şanzıman sıralı dişlilerden oluştuğu için 1 den 3e 3ten 5 inci vitese atamazsın sırayla gitmen gerekiyo... onundışında vitesi boşa almakzamanla ayağınnın alışacağı bişey ben kendim 4. 5. vitesten bile tek dokunuşla vitesi boşa alabiliyorum .....gelelim motorun kullanma prensibine.;
bizim cbr 125 ten bahsedeyim istesen... vitesi boş konumuna aldıktan sonra marşa basılır.motor rölantide çalışırken motorun yan ayaklığı kapatılıp debriyaja basılır vites aşağı indirilmek suretiyle vitese sokulur zaten vitese girince hem öndeki boş vites göstergesi söner hemde tık diye bir ses duyarsun zaten...
( yan ayaklık kapatılmadan vitese sokulursa motor stop eder ... daha doğrusu cbr lar öyle güzel bir önlem ayaklıktaki savunmasız motorun kaçmasını önler )
sonra arabadaki gibi debriyaj yavaş yavaş bırakılır kavrama noktasında az gaz verilerek motor hareket ettirilir... motor hareket ettikten sonra motorun deviri gaz verilerek yikseltilir uygun sesi duyunva veya göstergeden uygun devir görülünce (ki bu herzaman kullanıma ve kullanıcıya göre değişir ) debriyaja basılıp gaz bırakılir vites yukarı kaldırılma suretiyle 2. vitese alınıp hızlı bir biçimde debriyaj bırakılıp gaza basılır ve bu her vites değiştirildiğinde tekrarlanır vites küçültürkende aynı teknik vites aşağı indirilerek kullanılır ...:cat:
bilgi için teşk.:cat: gayet güzel ve anlaşılır bir açıklama..
ben de henüz vitesli kullanmadım ama arabaya benziyor.. umarım başarabilirim:pale: bir arkadaş 15' da öğrenilir demiş.. gerçekten öyle mi?:silent:

SAKAL
29 Haziran 2006, 18:06
Geçengün bunları bilseydim 750 cc super sport suzuki kullanıcaktım

Rölanti
29 Haziran 2006, 18:07
yazılanlar aklında kalsın derim ama pratik olmadan bişii ifade etmezler uygulamalı olarak birinden öğrenmen lazım bu arada panikleyip ön frene asılma aynı zamanda gaz da verirsen zaptedemezsin :)

SAKAL
29 Haziran 2006, 18:13
yazılanlar aklında kalsın derim ama pratik olmadan bişii ifade etmezler uygulamalı olarak birinden öğrenmen lazım bu arada panikleyip ön frene asılma aynı zamanda gaz da verirsen zaptedemezsin :)Boşver ister istemez lastik yakmış olurdum:P :wiinkk:

Jazzbass
01 Temmuz 2006, 11:21
Sakal kardeşim ben iyice öğreneyim sanada öğretirim:mrgreen: ama cidden pek kolay değil. Vitesleri, debriyajı, frenleri ya aynı araba gibi düşün. Ama onun elle yapılanı. Alışana kadar biraz zahmet çekmek gerekiyor sanırım.

Ralf
04 Temmuz 2006, 12:01
Şimdi ben anladımda, 1. vites aşağı...2.3.4.5 yukarıya yine vites küçültürken aşağıya doğru peki 1. vitesten boşa atmak nasıl bişey bu boş vitesi anlatın arabadaki gibide sallanıyo mu bu boşta..

Hayır sallanmıyo, ama hemen hemen her motorda vitesin boşta olduğunu gösterir bir ikaz lambası vardır.

Not:

1- Vals yapmayı nasıl okuyarak öğrenemezsen, vitesli motorda okuyarak öğrenilmez, teknik bilgiyi alırsın ama mutlaka yanında bi eğitici olmalı.

2- Otomobilde 1nci vitesten 3 veya 5nci vitese takabilir veya 5nci vitesten 2 veya 1 nci vitese direkt inebilirsin ama motorda vites her seferinde 1 kez büyür veya küçülür. Patinaja düşmemek için çoğu motorda 4000 devir de değiştirmek iyi bi yöntemdir


Geçengün bunları bilseydim 750 cc super sport suzuki kullanıcaktım

Herşeyde bi hayır var belkide şimdi motorun zararını ödüyo olacaktın

SLyther
06 Temmuz 2006, 12:32
Geçengün bunları bilseydim 750 cc super sport suzuki kullanıcaktım

Kardeş sende tuttunu kapıyosun al bi motor takıl kafana göre :cherry: No beleş:queen:

SAKAL
06 Temmuz 2006, 13:37
Arkadaşlar ben geçengün sitemizin üyesi blackhawk ın cbr 125 motorunu kullandım hiç zorlanmadım bir daha kullansam kırkyıllık motorcular gibi motor kullanırım

FutureShock
06 Temmuz 2006, 13:46
Ben de pek anlamam vitesli motordan.Hatta sadece bir kere Destinyofrock ( kader ) repsol ü kullanmıştım.Bakırköy meydan da iki tur attım bi sorun yaşamadım ilk defa kullanmama rağmen.
Güzel bişi ya vitesli daha zevkli oluyo.Otomatik araba kullanmakta zevksiz bence.En güzeli herşeyin manuel i.
Bilgi veren arakdaşa teşekkürler gerçekten yardımcı oldunuz.
BBRR de dediği cd yi almaya çalışıcam.
Herkeze ii sürüşler....

SAKAL
09 Temmuz 2006, 15:14
Motorun kalitesi viteslerin kolaylaştırıyo, rahat geçiyor mesela onun için insan biliyor ilk kullanan insan kaçıncı viteste olduğunu gösteren bi motor kullanması daha iyi mesela 3. viteste ilk defa kullanan kişi boşa atıcak onun için bence ilk önce en aşağı kadar bassın 1. vitese geldikten sonra hafif yukarı kaldırsın vitesi

tgunes2002
07 Ağustos 2006, 13:28
sevgili dostlar..yazılanları bi okudum da,, süper açıklamalar var hiç vakit kaybetmeden motoru sürmeye gidiyorum....wın wınnnnn...

Predator[23rd]
07 Ağustos 2006, 13:49
Motorun kalitesi viteslerin kolaylaştırıyo, rahat geçiyor mesela onun için insan biliyor ilk kullanan insan kaçıncı viteste olduğunu gösteren bi motor kullanması daha iyi mesela 3. viteste ilk defa kullanan kişi boşa atıcak onun için bence ilk önce en aşağı kadar bassın 1. vitese geldikten sonra hafif yukarı kaldırsın vitesi

arada sirada nokta/virgül kullanmak okumayi cok kolaylastiracak...

motorsiklet yolda giderken birinci vitese gecmek istemiyecektir. cok sert basmadigin sürece ikiden bire almak yerine bosa alirsin zaten.

bazi motorsikletlerde kacinci vitesde oldugunu görüyorsun. ama bence bunun sadece cok uzun süre ayni viteste gittigin zaman faydasi var. sehir icinde sürekli vites degistirirken cok önemli degil. zaten vites araliklari (yani vitesler arasi oran farklari) arabadaki kadar cok degil.

kozmiktohum
07 Ağustos 2006, 14:38
SAKAL
Bence sen herkez gibi ilk kullanacaksan bitane çin malı motor al çok güzel öğrenirsin hem parçalasanda sorun olmaz çünkü çok ucuz,
sonra bbr mi alıyon ne alıyosan al,
ilk kullanımda pahalı bi motor alıpta şansızamanı dahıtırsan sana pahalıya patlar

mindtrap
07 Ağustos 2006, 14:39
sol taraf debriyaj sag taraf on frendir. Vitesli motorda debriyaj hafif hafif birakilir motor hafif titremeye baslar ve one dogru hareket edersin ilk baslarda debriyajdaki kavramayi ogrenmek icin debriyajla kalkmayi dene hic gaz verme cunku arac racing motor ise az devirlendirim ole kalkim derken karsidaki agaca cakilma imkanin mevcuttur anlamazsin bile :mrgreen:

Kullanmayi bilmiyorumda hicbir araca dememek lazim f16 olsa yaparim diceksin korkunun ecele faydasi yok. Ama tabe ilk seferinde aracin ivmelenmesini anlamak icin yaninda birilerinin olmasi iyi olur ve sadece debriyajla gaz vermeden kalkmayi dene cunku gazin sana napcagini hesap edemezsen teper motor seni
Dikkatli ol sakal

vedat kaya
07 Ağustos 2006, 14:46
öncelikle sana vitesli motoru veren olursa onu bir güzel döv..
çünki seni sevmiyordur..
buradan teoriyi aldın anladıkda ya debriyajı hızlı bırakıp..
gazı hızlı açarsan ya altından makına kaçarsa..
ya durmaz bir yerlere veya birine vurursan..
:)

Carlitoturco
07 Ağustos 2006, 15:10
bbrr Forever

Baris Abİ Dİyosa Vardir BİŞİ Hoca ??

Al Dİyosa Alicaz Bİz Mesela Komple Grup Olarak ??

SÜrÜyoz Halbukİ Vİteslİ Motosiklet ?
Ama Yİnede Alicaz ??

Al Dİyo Usta ÇÜnkÜ ?
Üzme Onu Sakal ?

Teslimiyetçi zihniyet. Sürü psikolojisi. Üzücü :farao:

SAKAL
07 Ağustos 2006, 16:27
Arkadaşlar ben motor kullanabiliyorum ya:cherry: bana tavsiyelerde bulunmayın bilmeyen arkadaşlara sorularında yardımcı olun

Predator[23rd]
07 Ağustos 2006, 16:40
Arkadaşlar ben motor kullanabiliyorum ya:cherry: bana tavsiyelerde bulunmayın bilmeyen arkadaşlara sorularında yardımcı olun

biz yinede sanki sen hic bilmiyormussun gibi davranalim, herseyi anlatalim. yeni baslayan veya basliyacak biri okudugunda faydasi da dokunur...

:)

tormator
07 Ağustos 2006, 16:58
Asya Motor AS 200 GY-2 yi ilk aldığım zamanlardı. Bizim evde dik bir yokuşun ortasındadır. Bahçede birinci vitesle alıştırma yapıyordum. Bir türlü cesaretlenip bahçeden çıkamıyordum. Bir gün böyle olmayacak sokağa çıkayım dedim. Bahçe kapısının önüne kadar gelip elim debriyajda durdum. Uzun uzun nefes alıp verdim. Bir ara yılıp geri dönmeyi düşündüm. Sonrada gözümü karartıp debriyajy yavaş yavaş bırakıp gazıda vermeye başladım. Sonra noolduysa oldu; motor beni aniden alıp karşıdaki duvarda bıraktı :-) Ne günlerdi beee...

cgl125
07 Ağustos 2006, 17:03
arkadaşlar 3 - 5 türlü şanzıman var olurmu öyle 1 aşağı 2 yukarı yaw

Apr17
03 Temmuz 2008, 20:46
Bende 2 gün önce 250 lük chopper aldım ilk gün arkama birini alıp trafige cıktım o gün ögrenmiştim vitesli kullanmayı biraz dikkat lazım ve ana yolda motor kullanmak mahalleden daha kolay.

sternboy
03 Temmuz 2008, 21:03
bende hiç vitesli kullanmadım ondan çok dikkatli okudum yazıları. benim sorum şu olacak debriyaja basmasak vites deişmezmi?

VoLkAnKy48
03 Temmuz 2008, 21:34
helal ossun be walla bilmeme ragmen tekrar ögrenmiş oldum:D

huceyn
03 Temmuz 2008, 21:41
bende hiç vitesli kullanmadım ondan çok dikkatli okudum yazıları. benim sorum şu olacak debriyaja basmasak vites deişmezmi?

devirli kullanırken vitesi büyütmek için debriyaja bamasanda olur.ama küçültmek için bişy diyemicem.debriyajsız vites değiştirmekle ilgili sanırım 2 tane konu mevcut sitede.ama şanzumana zararı konusunda bilgim yok...

KARACADDY
03 Temmuz 2008, 21:48
Araba kullanmayı biliyorsan kaparsın ama benim gibi araba kullanmayı bilmiyor, debriyaj ve vites mantığınıda kavrayamamışsan motor üzerinde ki ilk 3 saati sadece ilk kalkış için harcıyorsun, zaten kalktıktan sonra devamı geliyor :)

barisozcetin
03 Temmuz 2008, 21:54
devirli kullanırken vitesi büyütmek için debriyaja bamasanda olur.ama küçültmek için bişy diyemicem.debriyajsız vites değiştirmekle ilgili sanırım 2 tane konu mevcut sitede.ama şanzumana zararı konusunda bilgim yok...

o konulardan birini ben açmıştım, motosiklet şanzımanları sıralı şanzıman olarak geçiyor, arabalardaki gibi senkromenç sistemi yok o yüzden uygun devirlerde vitesler sorunsuz geçer, ama o aralığı çok iyi ayarlamak ve vites geçerken gazı kesmek gerekiyor, doğru yapıldığı taktirde aktarma organlarına bir zararı yok, ben binlerce kilometredir o şekilde kullanıyorum, benden önceki sahibide öyle kullanmış, daha tık demedi makina :)

huceyn
03 Temmuz 2008, 22:13
o konulardan birini ben açmıştım, motosiklet şanzımanları sıralı şanzıman olarak geçiyor, arabalardaki gibi senkromenç sistemi yok o yüzden uygun devirlerde vitesler sorunsuz geçer, ama o aralığı çok iyi ayarlamak ve vites geçerken gazı kesmek gerekiyor, doğru yapıldığı taktirde aktarma organlarına bir zararı yok, ben binlerce kilometredir o şekilde kullanıyorum, benden önceki sahibide öyle kullanmış, daha tık demedi makina :)

bende uzun yola çıkarken denemiştim.vites yükseltirken problem olmamıştı.hatta abartayım biraz debriyajdan daha sağlıklı gibi:P

gursus
04 Temmuz 2008, 00:50
arkadaşlar ben birşey merak ediyorum atıyorum 3 ile giderken debriyaja basıp yani basılı tutup fren yaptıktan sonra durulurmu
saygılar..

barisozcetin
04 Temmuz 2008, 01:08
arkadaşlar ben birşey merak ediyorum atıyorum 3 ile giderken debriyaja basıp yani basılı tutup fren yaptıktan sonra durulurmu
saygılar..

durulur tabi ama sonra tekrar 1. vitese alıp kalkarsın..


bende uzun yola çıkarken denemiştim.vites yükseltirken problem olmamıştı.hatta abartayım biraz debriyajdan daha sağlıklı gibi:P

evet dediğim gibi iyi ayarlandığı taktirde vites geçişleri çok pürüzsüz olur, debriyaja basmaktan daha güzel geçer

merichhh
04 Temmuz 2008, 01:26
evet pratik sart ama ben cıbırı kullanmayı 1 kişiden akıl almadan kullanma klavuzundan ögrendm e 2 seneden fazla zaman olunca iyice geliştrdim kendimi ama egr sahibi yanndaysa motorsiklette yüksek ccli deilse sana pratik 2,3cümle olarak anlatırsa rahat kullanrsn problem cıkmaz,ben daha önce motor görmemiş cok arkadasımın gezmesi için verdim problem cıkmadan kullandılar ama cok önemli ayrıntı ön firen scooterlardaki gbi deil ön freni mümkün oldukca kullanmamaya kullanıcaksanızda tedbirli bi seklde cok yavas seklde vererek kullanmanızı belirtmek isterim,saygılar,iyi forumlar...

gursus
04 Temmuz 2008, 17:23
durulur tabi ama sonra tekrar 1. vitese alıp kalkarsın..



evet dediğim gibi iyi ayarlandığı taktirde vites geçişleri çok pürüzsüz olur, debriyaja basmaktan daha güzel geçer

teşekkür ediyorum:rendeer:
neden bu ön frene basmak bukadar tehlike arz ediyo scooterden sonra alışmak zor olcak gibime geliyo eğer vitesli alırsam çünkü sürekli elim orada:)

eolcum
13 Ekim 2008, 18:06
vallaha ben de tırstım şimdi nedir bu ön fren olayı?
nerde kullanıp nerde kullanmamak lazım?

impish
25 Ekim 2008, 17:26
bilgi için teşk.:cat: gayet güzel ve anlaşılır bir açıklama..
ben de henüz vitesli kullanmadım ama arabaya benziyor.. umarım başarabilirim:pale: bir arkadaş 15' da öğrenilir demiş.. gerçekten öyle mi?:silent:

:) ne 15dk'sı? sürmez bile. vitesliyi kullanamıyacak ne war. normal motosikleti kullanıyorsan vitesliyi hayli hayli kullanırsın. hiç de zor değil hem vitesliler daha zevkli bence : )) arkadaşın anlattığı gibi vitesi tak, hafif gaz ver, debriyajdan elini yavaş yavaş çek, motor bağırınca bas debriyaja, at ikiye bu kadar :D
ben ilk motosiklet sürmeyi 50cc'lik bi motorla öğrenmiştim. gerçi o motosiklet bile değil motorlu bisiklet :D ki 5 6 defa anca sürdüm.
sonra 150cc'lik debriyajlı bi motosiklet sürdüm. kalkışta, ilkinde stop ettirdim motoru sonradan alıştım o kadar. yani anlatmak istediğim hiç de zor değil :D

bak hatta crown xy 150'yi kullanmıştım :D