PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Vitesli motor nasıl kullanılır?



Sayfa : 1 [2]

s1yahbeyaz
26 Ekim 2008, 14:32
arkadaslar bende bısey sormak ıstıyorum.mesela 4. viteste gidiyorum yolda.aniden yavaslamam gerektı ama durmama gerek yok.hemen debriyaja basıp bosa alabılırmıyım vitesi yoksa once 3'e sonra 2'e sonra bosa mı almalıyım?

Olcan138
26 Ekim 2008, 15:11
Boşa giderken önce 3 sonra 2'den geçmen gerekir.

kaizend
16 Kasım 2008, 01:21
ben aranıza yeni katildım.bugun keeway 150 aldım uzun zamandır ilk motorum aslında fitesli ilk ve bende heyacan yaptı aslında fitesli kullanıyorum ama aldım dıyemı bilmem. benim sorum şu neden jikle ile calişiyor1. 2. sı jikle konusunu okudum bır mesajda jikle aşagı kapalı digerinde yükari diyor hangısı dogru beni bilgilendirirseniz sevinirim . birde motorcu degimi ögrendim güneş asfalt ten gitmiş..yazık oldu ..:queen:

ilginize teşekkür..

mterayes26
16 Kasım 2008, 01:47
fites degıl vites depraj degıl debrıyaj ... hersey biraz bilgi, ve kendıne guvende bıtıyor

Cr3w
14 Ocak 2009, 01:48
Ardakaşlar Merhaba Ben Yıllardır Motorsiklet tutkunlarındanım daha önceden mobilet - scooter tarzı ufak motorlardan kullandım fakat artık kendi motorumu almak istiyorum.İnsallah Bu Haziran kendi Motorumu Alıcam.Küçük Motorla Başlamak İstemiyorum.Kafamda KAWASAKİ ZX-7R var.Bazı Kullanıcılarla Konustugumda Büyük Motorla Baslamanın DAha Faydalı oldugunu Soyledıler.Baslagıcda Cebınını bıraz Zorlayabılır ama Daha ıyı Kavrarsın dedıler.Zaten Kucuk Motorla Baslayıp Ogrenme Surecını Goz onunde Bulundurursam Daha sonradan CC Buyutmek ıstıyıcegım ıcın Aynı Mıktara Denk Gelebııcegını Soyledıler Benımde Kafama Yattı.Bıde Sızlerle Paylasmak ıstedım.Sızın Goruslerınız Neler?

ierisen
14 Ocak 2009, 01:58
burda yazilanlarla ogrenemezsin.sen birini bul ve sana ogretsin.sana sadece bi tavsiye yapayim ogrenirken elin sakin ama sakin on frene gitmesin ne pahasina olursa olsun...

+1 :cat: o hatadan motosikletle beraber bir kez düştüm, birşey olmadı çok şükür. ama çok iyi öğrendim ön freni kullanmamam gerektiğini... ta ki tam olarak usta sürücü olana kadar..

yucika
14 Ocak 2009, 13:19
Ardakaşlar Merhaba Ben Yıllardır Motorsiklet tutkunlarındanım daha önceden mobilet - scooter tarzı ufak motorlardan kullandım fakat artık kendi motorumu almak istiyorum.İnsallah Bu Haziran kendi Motorumu Alıcam.Küçük Motorla Başlamak İstemiyorum.Kafamda KAWASAKİ ZX-7R var.Bazı Kullanıcılarla Konustugumda Büyük Motorla Baslamanın DAha Faydalı oldugunu Soyledıler.Baslagıcda Cebınını bıraz Zorlayabılır ama Daha ıyı Kavrarsın dedıler.Zaten Kucuk Motorla Baslayıp Ogrenme Surecını Goz onunde Bulundurursam Daha sonradan CC Buyutmek ıstıyıcegım ıcın Aynı Mıktara Denk Gelebııcegını Soyledıler Benımde Kafama Yattı.Bıde Sızlerle Paylasmak ıstedım.Sızın Goruslerınız Neler?
Konuştuğun kişiler her kimlerse bir daha onlarla görüşme.
Kawasaki ZX-7R ile motosiklete başlanmaz. Önce küçük motor alıp zaman içinde büyütmek maliyetli olabilir. Belediyenin cenaze servisi daha az maliyetli tabiki. Vücudunu tıp fakültesine bağışlarsan maliyet sıfıra bile düşer.

G.BEREKET
14 Ocak 2009, 14:03
Şimdi konuyu görünce hemen vitesli motor kullananlara bir kaç soru sorayım dedim.:)
Şimdi bende motora yeni başlayacağım ilk başlarda scooter istiyordum ama zamanla kararım değişmeye başladı paramı topladığım an alıcağım motoru tabi öncesinde ehliyetimi.(ehliyete 1ay falan kaldı yaşımın dolmasına) hemen sorulara geçiyorum;

1-Vitesli motorda ön fren neden bu kadar tehlikeli?

2-Yolda giderken bir anda durmak istedim veya yavaşlamak istedim 2 frenide sıkarken debriyajıda sıkmam gerekiyormu yani bunu biraz açıklarmısınız?

3-Ve son soru motoru kaldırırken debriyaja basıyoruz ve arabada olduğu gibi gazı veriyoruz ve debriyajı çekiyoruz tek yöntem bu mu?Yani demişsiniz motor altından kaçabilir falan gazı vermeden motoru nasıl kaldırabiliriz ki?

serkanzat
14 Ocak 2009, 15:11
Arkadaşlar ben motor kullanabiliyorum ya:cherry: bana tavsiyelerde bulunmayın bilmeyen arkadaşlara sorularında yardımcı olun

AMACIN NEYDİ PEKİ BAKALIM BİLMEYENLERE YARDIMCI OLUYORLARMI? DİYE SHOW YAPTIN.
BURADAKİ ARKADAŞLARIN İYİ NİYETLİ YAKLAŞIMINI KÖTÜYE KULLANMAYALIM ARKADAŞLAR.
ASLINDA BÖYLE SAÇMA SAPAN KONU AÇANLARA CEVAP BİLE YAZMAMAK LAZIM.HİÇ BİRŞEY BİLMİYORSA GİTSİN SÜRÜCÜ KURSUNDAN ÖĞRENSİN.:pr:

cousinecruis
14 Ocak 2009, 15:14
G.BEREKET sorularına cevap vereyim,

1- Vitesli vitessiz ön fren tehlikeli değildir. Bazı arkadaşlar yeni başlayanlar için ön yargı oluşturacak cümleler kullanmışlar. Kafan karışmasın.

Ön fren hayati derecede önemlidir ama kullanmayı bilirsen. Viraj dönerken ön fren sıkılmaz mesela. Gerekiyorsa arka frene hafifçe devamlı basılır. Hatta yerine göre arka frene hafif basılı tutup yarım debriyaj ve sabit gazlada gidebilirsin. Virajda arka fren sıkılınca motor virajın içine daha çok yönelir. Hep motosiklet teorisi bunlar. Bu sitenin faydalı bilgiler, püf nokları linki var. Viraj dönme teknikleri ve fren teknikleri hakkındaki bilgileri mutlaka edinmen gerekir.

Önce teori, bilgi sonra tecrübe daha sağlıklı olur.

Motoru asıl durduran ön frendir. Tabi limon sıkar gibi sıkmak gerekir aniden değil. Bunula beraber arka frenine öyle sıkılması gerekirki minimum mesafede sağlıklı şekilde dursun.

2- Aniden durman gerekiyorsa tabikide 2 frenide kullanacaksın. Fakat limon sıkar gibi giderek artan bir basınçla. Bu esnada debriyaja sakın basma arka tekerlek kitlenir ve motorun yan yatar. İyice yavaşladıktan sonra ( motor teklemeye başlar debriyaj hala sıkılı değil) debriyaja bas ki motor stop etmesin.

3- Aynen arabadaki gibi. Kavrama noktasında zaten ben gidicem der motor anlarsın. Motor altımızdan kaçmaz uygun kullanırsak debriyaj ve gazı. Tabiki yeni başlayacağın için 500cc altı vitesli motorsikletler için söylüyorum. Spor modellerde yine birazdaha dikkatli ol.

Birde bu sitedeki motosiklet ile ilgili püf noktaları faydalı bilgileri mutlaka oku iyice öğren. Honda, Yamaha ve başka eğitim yerlerinden eğitimi şiddetle tavsiye ederim arkadaşım.

Ehliyetin hayırlı olsun, sevgiler.

contrary
14 Ocak 2009, 15:39
Şimdi konuyu görünce hemen vitesli motor kullananlara bir kaç soru sorayım dedim.:)
Şimdi bende motora yeni başlayacağım ilk başlarda scooter istiyordum ama zamanla kararım değişmeye başladı paramı topladığım an alıcağım motoru tabi öncesinde ehliyetimi.(ehliyete 1ay falan kaldı yaşımın dolmasına) hemen sorulara geçiyorum;

1-Vitesli motorda ön fren neden bu kadar tehlikeli?

2-Yolda giderken bir anda durmak istedim veya yavaşlamak istedim 2 frenide sıkarken debriyajıda sıkmam gerekiyormu yani bunu biraz açıklarmısınız?

3-Ve son soru motoru kaldırırken debriyaja basıyoruz ve arabada olduğu gibi gazı veriyoruz ve debriyajı çekiyoruz tek yöntem bu mu?Yani demişsiniz motor altından kaçabilir falan gazı vermeden motoru nasıl kaldırabiliriz ki?

sevgili arkadaşım ön fren tehlikeli değildir.hatta motoru durduran ön frendir:rendeer:

thecoolzzz
14 Ocak 2009, 15:51
ön freni cok abartmıssınız harbiden.scooterların ön freninden daha az tehlikelidir vitesli motorda.çünkü scooterlarda genel olarak lastik küçük oldugundan daha fazla kayar.düz giderken basarsan bişeyo olmaz tabi dönerken basarsan öpersin yeri.yanlışım varsa söyleyin lütfen.

G.BEREKET
14 Ocak 2009, 17:31
Cevaplarınız için teşekkürler arkadaşlar.

ekuzdere
14 Ocak 2009, 17:38
Beyler benim tek merak ettiğim olay boş vites olayıdır..
100 le giderken vitesi boşa nasIL alIcaz mesela? 2 den aşağI indirirken boş yerine 1 geçmezmi mesela??

Ve birde 6. viteste giderken debriyaja basıp bir daha yukarı çeksek nolur? 7e geçmiceine göre =) bu çok aklıma takıldı =)

cousinecruis
14 Ocak 2009, 18:19
ekuzdere,
7 ye geçmez böyle taş gibi birşey olur yani sabit kalır pedal oynamaz. 100 le giderken boş vitesede atarsın 1 e de atarsın eline birşey geçmez :)

salina
15 Ocak 2009, 10:21
ekuzdere,
7 ye geçmez böyle taş gibi birşey olur yani sabit kalır pedal oynamaz. 100 le giderken boş vitesede atarsın 1 e de atarsın eline birşey geçmez :)

arka tekerlek motor kompresyonundan dolayı kilitlenmezmi . ?

cousinecruis
15 Ocak 2009, 11:24
arka tekerlek motor kompresyonundan dolayı kilitlenmezmi . ?

Debriyajı bırakmaman şartıyla yazmamışım düzelttim :)

cengaver29
04 Aralık 2010, 10:11
bugün öğlenden sonra almak için bir chopperı görmeye gidicem hiç vitesli motor kullanmadım vites göstergeside sadece boşu N yi göstermekte biraz zor olucak ama hadi hayırlısı bakalım TEK TEK tüm sayfalı okudum birazda araba kullanma tecrübemiz var inş kazasın belasız alabilirim XGJAO 200-8

oguzhan6161
04 Aralık 2010, 10:19
arabadaki gibide sallanıyo mu bu boşta..

:queen: lan sabah sabah .. :queen: :queen:

cengaver29
12 Aralık 2010, 14:35
ben 1 hafta oldu vitesli motor alalı toplam 45-50 km anca yapabildim hava koşulları mağlum şimdi vites arttırırken debriyajı sonuna dek sıkmamamız mı laızm ben sonuna dek basıp öyle vitesi atıyorum sonra yavaşça bırakıp hareketimi yada kalkışımı sağlıyorum..birde az önce yokuş aşağı inerken frene basıyordum motorun stop etmemesi için debriyajada basim dedim az kaladı yere yapışıyordum göt attı motor bayağ yanlıyarak indim yokuşu :D ne yapmam lazım benim yani bu şekil yerlerde

ahmet.oruc
11 Şubat 2011, 23:10
güzeell :) sevdim bu topici :P

excess59
11 Şubat 2011, 23:16
kardeşim alıcan vitesli motor yada arkadaşının varsa kullanmadııgı emanet olan çıkçan meraya denemeler yapçan genel olarak vitesli motorlarda 1.vites aşağı 2-3-4-5 yukarıdır 1.vites ile 2.vites arsında boş wardır 1.vitesten hafif ayağını yukarı kaldırınca boşa atmış olursunburdan bukadar olur arkaşlarında dediği gibi en sağlıklısı uygulamalı öğrenimdir okey ;)

ßora
17 Kasım 2011, 19:13
Ya ben birtek şunu anlamadım bende hiç vitesli kullanmadım vitesli motorda stop ettirdigimizde otamatik boşa geçior sonra motoru calıstırıp vıtes koluna bırkere basıp debrıyajı bırakıp hafif gaz verip kaldırıyoruz sonra bagırınca motor vites kolunu kaldırıp ayagamızla 2 ye atıoruz 3,4,5 viteslerde boyle galiba bu degilmi ?

Volkan Serezli
17 Kasım 2011, 19:19
otomatil boşa geçmiyor
çalışması için illa boşta olması gerekmez debriyaja basıp çalıştırırsın
sonra 1.vitese atarsın

Holocaust46
17 Kasım 2011, 19:28
ben kendim 4. 5. vitesten bile tek dokunuşla vitesi boşa alabiliyorum .....:

Napıyosun Napıyosun :D:D:D

---------- Post added at 17:28 ---------- Previous post was at 17:24 ----------


bende hiç vitesli kullanmadım ondan çok dikkatli okudum yazıları. benim sorum şu olacak debriyaja basmasak vites deişmezmi?

O aralığı yakalayabilecegin sürece tabiki degişir.Hatta cok seri hızlanma yapacaksan zaten debriyajı kullanmadan tak tak yukarı cekeceksin vitesi. Benim f imde durum böyle yani

mujdat demir
17 Kasım 2011, 21:33
vitesli motosiklet nasıl kullanılır b86f9nK9vtw müjdat demir yalova/türkiye 17/11/2011

ßora
18 Kasım 2011, 18:13
eline saglık mujdat okadar ugrasıp video hazırlamıssın

ßora
26 Kasım 2011, 20:16
arkadaslar bu böyle olmayacak dedim gittim bi yer buldum orda vitesli motor kullandım 100 metre surdum.Normal araba gibi surdum hersey cok guzeldı tabi son 80 metreye kadar. Motor çinmalı yuan 150 cc dokuluyordu zaten tekerlekler berbattı yolda cakıllıydı.Bende ön freni scooter gibi sanıordum.Ama simdi anladım :) degilmis. Yol cakıllı fren cok sert motor çinmalı tekerlek berbat = Düşmek... :D kaptım işi ama rezil olduk bida ön fren asla skmıcam. Cünkü skınca :queen: oluyor

Talhaboy
08 Aralık 2011, 17:58
Mevzu vitesten ön frene kaymış gibi olacak ama şöyle söyliyim arka fren yavaşlamak için ön fren durmak için kullanılır. Panik frende (Acil duruş için) ise iki fren birden kullanılır. Ben trafikte ve yavaş hızlarda genellikle ön freni kullanıyorum. Çünkü ani duruşlar ve kısa izleme mesafesi oluyor. Eğer vitesli motosiklete yeni başlıyor iseniz trafiğe çıkmadan önce bir iki saat boş bir alanda pratik yapmanızı öneririm. Ya da daha iyisi Güvenli Sürüş Eğitimlerini şiddetle tavsiye ederim.

XenophiA
29 Mart 2013, 03:44
Öncelikle merhaba; ben bu forum sitesinden cok şey ögrendım ama bazı eksıklik ve sormak istedigim sorular var..

A2 ehlıyet sınavına gırdım. motor:95 trafık:65 ilk yardım:80 aldım (bunun sebebı ılk yardımda kalma sansım yuksek dıye full oraya calıstım :DD )
ama abım bana para verıcek ve kendıme motor alıp, modifiye ve benzeri şeyler yapıcam. Asıl olay '' 125mh drift mondial '' kullanmayı bılmıyorum hep otomatık motor kullandım ee ehlıyet sınavından gecemedıgım ıcınde tekrar sınava gırıp kazandıktan sonra dıreksıyon derslerıne baslanıcak. bu sürede yaklasık 2 bucuk ay surecek o zamana kadar motor garajda yatsın mı :D

1. bu debrıyajlı motor sistemini anlamadım pek. anladıgım su pratık olmadıgı ıcın: bosa al motor marşla, debriyaj basılı tut vitesi asagı ındır, yavascana debrıyajı bırakken cok az gaz ver, sonra debrıyajı yıne cek, vitesi yukarıya kaldır, 2ye gecmıs oluyo debrıyajı yavas yavas bırakırken az az gaz ver devamlı boyle. (( PEKI lambalara gelınce o kadar hızlı nasıl kalkıyo motorlar anlamadım))

2. Motor sıfır alıcam, alıcagım yer: ötv+kdv odeyıp motor 1 gun sonra teslım edıyo sonra trafık takıpcıye gıdıp ne dıcem, yanı bu motorun polıs durdurdugunda gec demesı ıcın neler gereklı aklımda kalan vıze var onun gıbı ayrıa bana kaca patlar??
BİDE izmir-Karşıyaka oturan varsa face ekleyebılırse ordan konusalım belkı bı içki ısmarlama karşılıgı bana vıtes motor kullanımını gosterır :D www.fb.me/xenophiaa

NOT: bide tek anladıgım olay bu debriyaj motor 50 de gıderken hızı bozmadan durmadan istedigin vitese gecirebilmeyi saglıyo yani sabitliyici gibi bişeymi??

sfgsgsg
16 Ağustos 2014, 20:51
motorda vites düşürme ayrıntılı ama anlatcak var mı acıll ?

KinqEmpires4
16 Şubat 2015, 21:49
arkadaşlar ben yeni ehliyet alacağım fakat merak ettiğim bişey var 1 aşağı 2 yukarı 3,4,5 yukarı. 1.si 5 de giderken nasıl boşa atıyoruz ? 2.si vites düşerken 5,4,3,2,1 ve boş olarak mı düşüyor yoksa 5,4,3,2 boş olarak mı düşüyor ? :D

Nikuraya
16 Şubat 2015, 22:19
En alt vites 1. vitestir 1-Boş-2-3-4-5 diye gider vitesler. Boş 1 ve 2. vitesler arasındadır yani. 5. vitesten boşa geçmek istediğinde teker teker düşüreceksin vitesi.

murti82
16 Şubat 2015, 23:03
Ben de merak ediyorum, motor yokuşta gaz yememeye başladı vites düşürmek gerekiyorsa, frene basıp yavaşlıyorsun vites düşürmek gerekiyorsa veya virajda vites değiştirmek gerekiyorsa nasıl olacak :silent: Sanırım hepsi tecrübe edilerek mükemmelleşecek şeyler ve birazda debriyajla ilgili, ama düşe düşe de öğrenmeyelim demi. Bu iş nasıl yapılıyor anlatabilecek var mı.

Taner YILMAZ
17 Şubat 2015, 00:23
arkadaşlar ben yeni ehliyet alacağım fakat merak ettiğim bişey var 1 aşağı 2 yukarı 3,4,5 yukarı. 1.si 5 de giderken nasıl boşa atıyoruz ? 2.si vites düşerken 5,4,3,2,1 ve boş olarak mı düşüyor yoksa 5,4,3,2 boş olarak mı düşüyor ? :D

5'te giderken niye boşa alacaksın ki? Ne gereği var? İlla boşa alacaksan debriyajı çek gitsin.

LynXMaSTeR
19 Şubat 2015, 13:46
arkadaşlar ben yeni ehliyet alacağım fakat merak ettiğim bişey var 1 aşağı 2 yukarı 3,4,5 yukarı. 1.si 5 de giderken nasıl boşa atıyoruz ? 2.si vites düşerken 5,4,3,2,1 ve boş olarak mı düşüyor yoksa 5,4,3,2 boş olarak mı düşüyor ? :D

motosikletler sıralı şanzıman olduğu için 1 den 3 e, 3 ten 5 e, 5 ten 1 e gibi vites ayarlamaları yapamazsın.
1 altta, boş ortada, 2 ve üstü de yukarıda olduğu için, 2 den hafif aşağıya basarak direk boşa da alabilirsin, iyice bastırırsan 1. vitese de alabilirsin, o tamamen ayağının hassasiyetiyle alakalı bi durum. ancak 1. vitese alıp emin olduktan sonra boşa almak daha mantıklı geliyor bana, çünkü bazı motosiklet modellerinde vites göstergesi olmaz, ben genellikle debriyaj çekili vaziyette 1. vitese kadar tekmeliyorum vites kolunu, sonra hafif yukarı çıkarıp boşa alıyorum.

jasonn
04 Ekim 2015, 05:23
Kalkış hariç kolay ya.zaten 2-3-4-5 geçmesi çok kolay. ben dragstar 650 ile başladım.artçı olmak dışında motosiklet kullanmadım. :) ama çok uzun süre bisiklet ve araba kullandım. Torosta ögrendim araba kullanmayı dragstar gibi araba full + full manuel . Ahaha motorun sesine göre vites atmak şart öyle devir göstergesi falan yok. velhasıl sonra otomatiğe geçtim ama mantığı bildikten sonra motorda kullanmak zor olmadı 30 km sürdüm geçen ama kalkışlara çalışmam lazım ışıklaraa bi hata yaptımı arkanda kuyruk oluyo söven sayan korna derken işler daha çok karışıyo :)

Uzun lafın kısası araba kullanmayı biliyosanjz ve bisiklet kullanabiliyosanız bence korkucak bişi yok. He tabi trafiği okumakta önemi tabix. Ben bir buçuk senedir bi fiil yoldayım.etkisi oluyo bunların


Ek olarak motorda 5 ten boşa 4 ten boşa atılmazmı falan konuşulmuş konuda bana kalırsa bunu yapmak ustalık gerektirir yoksa şansızan iptal olur.motor bile gidebilir.5 e attık 100 le gidiyoruz diyelim boşa atıp sonra da karıştırda hızlı iken 2 ye atıp yada 3 e atıp tekrar gaz verilirse büyüm ihitmal motor dağılır gereksiz bi attaksiyon gibi duruyo. 1 zaten sadece kalmışta lazım yavaşlansa bile 2 le devam edibilir

EthanHunt
04 Ekim 2015, 10:39
Vites 5 veya 4ten bosa neden alinir, insan hangi durumlarda boyle bir seye ihtiyac duyar. Fantazi olsun diyemi soruluyo bu 😉

kantele
11 Nisan 2016, 09:19
Beyler diyelim 3. viteste gidiyoruz, viraja gireceğiz 15-20 ile. Acemi olduğumuz için yavaş dönüyoruz. Burda viraja girmeden 2'ye düşmemiz mi gerekiyor yoksa virajdan çıkınca tekrar hızlanacağımızda mı 2'ye atmamız gerekiyor?

Başka bir senaryo: 3. viteste gidiyoruz, ışıklara geldik, kırmızı yanıyor. Yavaşlarken debriyajı sıkıyoruz, hala 3. vitesteyiz, durduktan sonra 2 ve 1. Doğru mu?

Crixa
11 Nisan 2016, 09:23
https://www.youtube.com/watch?v=Z4azlND0Ygs izle hocam youtube da büssürü örnek var

namikcan
11 Nisan 2016, 10:21
pratik yapman lazım arkadaşım bir yakınından rica et bence

HAZZILHAR
11 Nisan 2016, 10:23
Beyler diyelim 3. viteste gidiyoruz, viraja gireceğiz 15-20 ile. Acemi olduğumuz için yavaş dönüyoruz. Burda viraja girmeden 2'ye düşmemiz mi gerekiyor yoksa virajdan çıkınca tekrar hızlanacağımızda mı 2'ye atmamız gerekiyor?

Başka bir senaryo: 3. viteste gidiyoruz, ışıklara geldik, kırmızı yanıyor. Yavaşlarken debriyajı sıkıyoruz, hala 3. vitesteyiz, durduktan sonra 2 ve 1. Doğru mu?

1. Virajda çekişteki değişimin motorun stabilizasyonunu bozmaması için genelde vites değiştirilmemelidir. Dolayısıyla girmeden önce düşürüp, çıktığında yükseltmelisiniz vitesi.

2. Işıklarda durduktan sonra vites değiştirebilirsiniz ancak pek çok motosiklette vites geçişleri durunca zorlaşabilir. Bu sebeple durmadan önce vitesi ayarlamak daha doğru olur ama durduktan sonra da vitesi değiştirmenin bir sakıncası yoktur.