PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bakımdan sonra güç düştü



Naked150
09 Haziran 2015, 02:10
Merhaba rks titanik 150 kullanıyorum çokda memnundum fakat 5000 bakımına kadar sadece yağ deiştirildi 2 gün öncede 5000 bakımına motoru bırakdım servise yağ filtresi hava filtresi yağ sübap ayarı yaptırdım fakat motorun gücü farkedilecek derecede düştü ve üstelik sürekli aynı viteste aynı hızda giderken gazı hafif kesmemle stop ediyor bakımdan sonra oldu bunlar sizce neden? yarın motoru bırakıcam servise tekrar bakıcaklar

hsk
09 Haziran 2015, 03:21
Subap ayarını düzgün yapamamış sanırım.

Naked150
09 Haziran 2015, 04:25
Subab ayarı itici çubuklar ile subabların açılmasını sağlayan "rocker arm" (Sanayide piyano dediklerini duydum ama ne kadar doğru bilmiyorum) mekanizması arasındaki boşluk ölçülerek yapılır. Bu boşluğun belirli sınırlar arasonda olması gerekir. Benim kullandığım OS ve Magnum markalı motorlarda bu sınırlar 0.04mm ile 0.1mm arasıdır.

Eğer aralık alt sınırdan daha düşükse, motor çalışma sıcaklığına geldiğinde çubuk itici mekanizmaya dayanacak ve subabı açacak demektir. Subabın açık olması kompresyon kaçağı anlamına gelir. Kısacası güç kaybı...

Eğer aralık üst sınırdan daha büyükse bu sefer subablar açılması gereken zamanda ve miktarda açılamazlar. Bu da yeterince yakıt-hava karışımının silindire alınamaması, yanmış gazların da rahat atılamaması anlamına gelir, sonuç gene güç düşüklüğü...

Sonuçta, subablar ayarsızsa motor tam gücünü veremez, kullanıcı da tam devre çıkarmak için iğneyi sürekli kısarsa motoru çok fakir çalışmaya zorlar. Bu da yetersiz yağlanma, aşırı ısınma vs yol açabilir. İğne ayarına motorun tepkisi bellidir, fakirleştikçe devir artar bir pik noktasına ulaşır ve sonrasında hızla düşer. O pik noktasında üreticinin belirttiği pervane ile, gene üreticinin belirttiği devri (genellikle 9500-10000 devir arası) yakalayamıyorsanız bir sıkıntı var demektir... (BENİM SORUN SÜBAP DA GALİBA)

Seko
09 Haziran 2015, 08:55
Sübap ayarındandır da, sübap ayarını niye elletiyorsunuz onu anlamıyorum ? Bu benim beşinci motorum, daha hiçbirine sübap ayarı yaptırmadım, anormal çekiş düşüklüğü falan olmadıkça yaptırmam da. 5000 km'de motorun sübap ayarı bozulmaz.

Mengu16
09 Haziran 2015, 09:28
Emme subabını fazla gevşek ayarlamıştır.

oluroyle
09 Haziran 2015, 10:04
Sübap ayarındandır da, sübap ayarını niye elletiyorsunuz onu anlamıyorum ? Bu benim beşinci motorum, daha hiçbirine sübap ayarı yaptırmadım, anormal çekiş düşüklüğü falan olmadıkça yaptırmam da. 5000 km'de motorun sübap ayarı bozulmaz.

benim motorunda mesela, subab ayarı 8000 km de kontrol edilmeli. Servisler kullanım kitapcığına göre hareket edip belki ayar edilmesi yazıyorsa, kontrol edip belki ayarlamışlardır :silent:

keşke subab ayarından anlıyor,elimden geliyor olsaydı :salut:

shooter1
09 Haziran 2015, 12:27
çalıştırarak subap ayarı mı yapan dersin blok sogumadan yapan mı dersin ustaların %90 bu işi kulaktan dolma bir bilgiyle yapıyor subap ayarı için en sağlıklısı motosiklet sanayi de 1 gün kalacak

hakikiteker
09 Haziran 2015, 13:09
Sübap ayarındandır da, sübap ayarını niye elletiyorsunuz onu anlamıyorum ? Bu benim beşinci motorum, daha hiçbirine sübap ayarı yaptırmadım, anormal çekiş düşüklüğü falan olmadıkça yaptırmam da. 5000 km'de motorun sübap ayarı bozulmaz.

Mesela benim kulaklarım çok hassastır, ben seste ufak bir değişim olunca gidip sordum ve çok az da olsa ayarın kaçmış olduğunu söylediler. Çok sık yaptırmak gereksiz tabi ama hiç elletmemek de olmaz, ayar kaçtıkça verimi azalıyor motorun.