PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : V-strom Dl650 Marş basmama. Soğukta arttı. Videolu.



Sayfa : 1 [2]

ahmetkorkmaz
12 Ocak 2015, 03:43
http://www.otocity.com/Black-Decker-Aku-Sarj-Aleti_UD5196

Hocam sen şundan bir tane al, ben şuan ihtiyaç duymuyorum ama lazım olursa kesin alacağım.

UNdocab
12 Ocak 2015, 12:56
7-8 km yol yapmak tahminimce o bir marşın yediği elektriği(ki ne kadar yiyecek ki) hayli hayli fazlasıyla şarj eder diye düşünüyorum.
...


Marşın yediği şarjı yerine tam anlamıyla 15km de geri koyarsın.

capozzz
12 Ocak 2015, 13:59
Peki birşey soracağım , benim aküm 5 aylık aşağı yukarı. Ama yazında hafif hafif tekliyordu ve servis şarjının olmadığını söylemişti.

Nasıl olursa yazın akü 1 ayda biter.

Acaba elektrik sisteminde kaçak olma olasılığı varmı ?
Çünkü bolca sonradan eklenen şey var motorun üstünde.

Çakarlar , sisler , çakmaklıklar , ısıtıcılar vs.

Dostum, ben akünün önemini acı yolla öğrendim. Benim aletin zayıf akü ile ilişkili kronik bir arızası vardı, aküye dikkat etmemem bana 1600 liraya patladı. Ondan sonra araştırmaya başladım.

Öncelikle 500 cc üzerindeki makinelerde çok kaliteli jel akü kullanılması gerektiğini, alacağımız akünün "marş gücü" denilen ilk çalıştırma anında verebildiği gücün çok önemli olduğunu (marş gücü yüksek olan akü almak lazım), 500 cc üzerindeki motorları kısa mesafe gidişlerde kullanmamak gerektiğini (mesela çalıştırdın 5km gittin kapattın, bir daha bastın 3 km gittin kapattın), kışa girerken aküyü elektrikçide tam şarj ettirmek gerektiğini ve makine uzun süre yatacaksa akü kablosunu sökmek gerektiğini öğrendim. Hele senin motorda ekstra elektrikli işler de varmış, bu durumda senin daha da dikkatli olman lazım. Kaçak da olabilir ama kaçak yoksa bile sen motoru çalıştırıyorsun aküden gidiyor, sonra ısıtmadır şudur budur bunlar da aküden yiyor ve bir yandan da şarj oluyor, ama devamlı kısa mesafe yapıyorsan yeterli şarjı olmadan makineyi kapamış olursun. Yukarıdaki arkadaş haklı normal durumda bile 15km de tam şarj geri alırken bir de sende ekstra yükler var. Bir de zaten marşında ilk çalıştırmayı zorlaştırıcı ufak bir arıza varsa hepsi birden üst üste gelip aküyü bitirmiş olabilir.

Nikkfurie
12 Ocak 2015, 14:06
benim aküm 5 aylık aşağı yukarı. Ama yazında hafif hafif tekliyordu ve servis şarjının olmadığını söylemişti.Nasıl olursa yazın akü 1 ayda biter.Acaba elektrik sisteminde kaçak olma olasılığı varmı ?
Çünkü bolca sonradan eklenen şey var motorun üstünde.Çakarlar , sisler , çakmaklıklar , ısıtıcılar vs.


dostum bende sis ,ısıtıcı vs yok ama olan arkadaşlar eve varmadan yarım saat önce harici elektrik çeken bütün sistemleri kapatırlar akü iyice
dolar bu esnada...bu şekilde tekrar marş yaptıklarında sıkıntı yaşamazlar..

akü beş ayda bitmez senin sorunun akü değil,bu şekilde yeni akü taksan aynı sıkıntıyı yaşayacaksın..veya dışarda şarz ettirsen belli bir süre sonra aynısını tekrarlayacak ki akünü gereksiz yere hızlı şarza bağlatma ömrü için iyi değildir..

senin akünün zayıflama sebebi,aşırı yüklenip toparlanmasına yani tam şarja ulaşmasına izin vermiyorsun
yada dinamonun çıkışından aküye gelene kadar kablo bağlantılarında sıkıntı olabilir..

daha önce yazdığım grenaj içindeki soketi kendin elinle açıp içini kontrol et buradan çok sıkıntı yaşayanlar oldu..

kolay gelsin..

beko12345
12 Ocak 2015, 16:22
Anladım teşekkür ediyorum.
Ben zaten genelde o sisleri , ısıtıcıları kullanmıyorum.
Sadece çakarlar açık sürekli.Onlar düz beyaz yanıyor. Araçlarla sorun yaşarsam çakar moduna geçiriyorum sadece. Düz beyazken fardan daha çok dikkat çekiyor onun için iptal ettirmiyorum. Çakar modunada getirirsem zaten herkes yol veriyor :)
Onun haricinde sırf aküyü yemesin diye hiçbirini açmıyorum çok ihtiyacım olmazsa.

Hani acaba bunlarda kaçak olabilir mi diye sormak istedim.

Şuan acayip bir kar var . Yarın dediğiniz sokete bakmaya çalışacağım kar durursa.

reason667
12 Ocak 2015, 17:58
Marşın yediği şarjı yerine tam anlamıyla 15km de geri koyarsın.


Hocam ne yaptın?


Şöyle izah edeyim.

12V 9 ah akü var hyosung gv 250 m de.Rölantiyi kötü ayarlamışım bir seferinde bilmeden,


10 defa falan marşa bastım belki 15 sonra çalıştı hava çok soğukken.


Dediğin gib olsa bu akünün iflah olmaması gerekirdi.

25 km yaptım rölantiyi düzelttim geldim.Tek marşta işliyor.15 km gerekse vay arabaların haline diyorum ben çoğu şehiriçinde 3-4 km de çalış kapa çalış kapa.Hele hele start stop motor özelliği hiç söz konusu bile olamazdı bence.


Yanlışın var hocam orda.Tek bi marş bastın 2-3 saniye elektrik çekti marş motorun diye akün bitmez.Zaten o kadar yüksek akım çekecek olsa motosiklet aküleri kaldırmazdı bunu.Marştan çok daha fazla yiyen uzun kısa farlara ne demeli o zaman.

capozzz
12 Ocak 2015, 18:08
Hocam ne yaptın?


Şöyle izah edeyim.

12V 9 ah akü var hyosung gv 250 m de.Rölantiyi kötü ayarlamışım bir seferinde bilmeden,


10 defa falan marşa bastım belki 15 sonra çalıştı hava çok soğukken.


Dediğin gib olsa bu akünün iflah olmaması gerekirdi.

25 km yaptım rölantiyi düzelttim geldim.Tek marşta işliyor.15 km gerekse vay arabaların haline diyorum ben çoğu şehiriçinde 3-4 km de çalış kapa çalış kapa.Hele hele start stop motor özelliği hiç söz konusu bile olamazdı bence.


Yanlışın var hocam orda.Tek bi marş bastın 2-3 saniye elektrik çekti marş motorun diye akün bitmez.Zaten o kadar yüksek akım çekecek olsa motosiklet aküleri kaldırmazdı bunu.Marştan çok daha fazla yiyen uzun kısa farlara ne demeli o zaman.

Dostum 250cc motoru çalıştırmak için harcayacağı güçle 650 yi bir tutmamalısın, çok fark ediyor. Mesela benim makinede 6-7. marştan sonra basamazsın, şarj etmek ister. Arabalarda (akü sığdıracak yer problemi diye bir şey söz konusu olmadığından) durum farklı. Start-stop lu arabalarda marş gücü çok yüksek ve devamlı aç-kapa dan yıpranmayacak özellikte aküler kullanılıyor.

DusenAdam
12 Ocak 2015, 23:21
Usta bilmediğimden soruyorum. Niye acil durum şeysi kullanılmıyor. Ben yıllardır oradan açıp kapatırım. bir sorun yaşamadım. Hatta oradan açılıp kapanması daha iyi olacağı hakkında bir duyum almıştım. Ondan öyle yapıyordumm.
Ancak forumda ki çoğu kişi de sizin dediğiniz gibi diyor. Nedenini biliyor musunuz acaba.
Az araştırayım ben de.
"Acil durum" düğmesi (cut-off switch) sadece marş devresini mi kesiyor, akünün tüm bağlantılarını mı kesiyor bilmiyorum. Bu nedenle, kapatıldığında akünün boşalmasını önlemek gibi bir fonksiyonu var mı onu da bilmiyorum. Ancak gördüğüm kullanma kılavuzlarında genelde motorun buradan stop edilmesi öneriliyor. Belli bir deneyime sahip ya da dikkatli olanlar için sorun olmayacaktır, ancak benim gibi kafasızlar için bu düğmeyi kapatmak şöyle bir sorun oluşturuyor: Marşa basmadan önce düğmenin "on" pozisyonunda olup olmadığını kontrol etmiyorsanız ve düğme "off"ta ise marş butonuna basıp basıp "Neden çalışmıyor bu yav?" diyerek aküyü bitirebiliyorsunuz. :)

M.balibey
13 Ocak 2015, 03:25
tamam kardeşim suluysa mutlaka saf su alıp git artı tarafında suyu eksilme yapar

beko12345
13 Ocak 2015, 16:49
Bugün götürdüm aküyü,bakalım sonuç ne olacak. Yarın alırım herhalde.

muhahha306
13 Ocak 2015, 17:02
"Acil durum" düğmesi (cut-off switch) sadece marş devresini mi kesiyor, akünün tüm bağlantılarını mı kesiyor bilmiyorum. Bu nedenle, kapatıldığında akünün boşalmasını önlemek gibi bir fonksiyonu var mı onu da bilmiyorum. Ancak gördüğüm kullanma kılavuzlarında genelde motorun buradan stop edilmesi öneriliyor. Belli bir deneyime sahip ya da dikkatli olanlar için sorun olmayacaktır, ancak benim gibi kafasızlar için bu düğmeyi kapatmak şöyle bir sorun oluşturuyor: Marşa basmadan önce düğmenin "on" pozisyonunda olup olmadığını kontrol etmiyorsanız ve düğme "off"ta ise marş butonuna basıp basıp "Neden çalışmıyor bu yav?" diyerek aküyü bitirebiliyorsunuz. :)

Acil durum adı altındaki kırmızı düğme ateşlemeyi kesiyor. Cg tipi 150 cc motorumda kumanda panellerini ve beyni değiştirdiğim için biliyorum. Şöyle ki : beyne giden yeşilli siyahlı beyazlı kablo var, işte o kablolardan ikisi kırmızı düğmeden geliyor. Yani gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Sorun sakınca vs çıkarmaz.

ethemm76
13 Ocak 2015, 17:09
kesinlikle akü. akuyu değiştirmeden şüphe duydugunuz diğer unsurlara boş yere masraf etmeyin. kardesimdede 2011 dl-650 var. motor 10-15 gün calistirilmadan bekletilip calistirmayi denedigimizde mars motorunun sizin motordaki gibi tepki verdiğini görüyoruz. arabadan takviye aliyoruz. çat diye calisiyor. kardeşimin akide orjnal 4 senelik akü..sezon basinda değiştirecek.

mkaptan
13 Ocak 2015, 17:10
Merhaba dostum
sorunun çözüldümü bilmiyorum ama aküden yapıyor
akün yeterli olmadığı için marş basmıyor

beko12345
13 Ocak 2015, 17:18
Verdim aküyü şarja , yarın takarım herhalde motora. Sonucu yazarım takınca.
Yardımlarınız için teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:15 ----------

Birşey sormak istiyorum , marş motorundaki sargılarda sorun varsa , motor nasıl tepki verir ? Bunu nasıl anlarım ?
Artık hangi ustaya güveneceğimi şaşırdım kendim bilgi edinmeye çalışıyorum.

canerol
13 Ocak 2015, 19:41
motosiklet marş motoru hiç söküp bakmadım ama arabadakinden yola çıkarsam...sargı olmaz marşta 4 tane kömür ve kollektör var.şimdiye kadarda kollektörü değişenini görmedim.bütün sayfaları okumadım ama kömürleri değiştirmiştin galiba.kömürler biterse buduruma yakın marş basmaz motor.sorun aküde zaten zayıflamış gereken elektiriği veremiyor marşa.seninkinin durumunda bi gt650r var burda onunda aynı aküsü bitik değişince düzeldi.

telike
13 Ocak 2015, 21:17
Verdim aküyü şarja , yarın takarım herhalde motora. Sonucu yazarım takınca.
Yardımlarınız için teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:15 ----------

Birşey sormak istiyorum , marş motorundaki sargılarda sorun varsa , motor nasıl tepki verir ? Bunu nasıl anlarım ?
Artık hangi ustaya güveneceğimi şaşırdım kendim bilgi edinmeye çalışıyorum.

marş motorundaki sargılar değil de motosikletin sargıları.. motosiklet şarj yapmaz, konjektör yakar, aşırı yükleme yapar. konjektör problemi ile karşılaştım ama sargı ile karşılaşmadım. sargı olunca bunları yapacağını söylediler.

ha bir de motorun kömürlerinde problem olsa o kağnı gibi dönen var ya o hiç dönmez. tık der kalır. yakıt pompası vıjvıjvıj eder o kadar.

beko12345
13 Ocak 2015, 23:18
Anladım teşekkür ediyorum.

beko12345
16 Ocak 2015, 15:41
http://www.youtube.com/watch?v=KZcxHB-3BMQ


Aküyü Şarj ettim. Sonuç bu :flower:

capozzz
16 Ocak 2015, 16:16
Dostum sevindim bela olmamasına :)

forewer
16 Ocak 2015, 17:09
Motomaxda 45tl ye şarj cihazı satılıyo ve gayet de güvenilir (Alman malı) 2 yıldır kullanıyorum. Alın bi tane kafanız rahat olsun akünüzün ömrü ciddi anlamda uzar.

beko12345
16 Ocak 2015, 17:10
Dostum sevindim bela olmamasına :)
Teşekkür ediyorum :)

Motomaxda 45tl ye şarj cihazı satılıyo ve gayet de güvenilir (Alman malı) 2 yıldır kullanıyorum. Alın bi tane kafanız rahat olsun akünüzün ömrü ciddi anlamda uzar.

Evet , almak şart galiba.
Teşekkür ederim.

telike
16 Ocak 2015, 17:29
Hadi geçmiş olsun :)

zuluman
17 Ocak 2015, 01:47
benzer sıkıntı bende de var Bende marş alıyor fakat marşa bastığımda kontağı kapayıp açmışım gibi göstergeler gidip geliyor.
Aküyü ataba akü şarj adaptörü ile 8 saat şarj ettim. bir hafta sorun yapmadı fakat sonra tekrar başladı. bence hemen sevinmeyin.:)

beko12345
17 Ocak 2015, 03:41
Hadi geçmiş olsun :)
Teşekkür ediyorum :)

benzer sıkıntı bende de var Bende marş alıyor fakat marşa bastığımda kontağı kapayıp açmışım gibi göstergeler gidip geliyor.
Aküyü ataba akü şarj adaptörü ile 8 saat şarj ettim. bir hafta sorun yapmadı fakat sonra tekrar başladı. bence hemen sevinmeyin.:)
Açıkçası bekliyorum bende.
Çünkü aküm 5 aylık. Bukadar çabuk hemde yazın boşaldığına göre bir kaçak mı var motorda şüphesi uyandırdı bende.
Bakalım tekrar akü biter gibi olursa kaçak arayacağız motorda. Belki çok basit bir kablo sıyırması bile olabilir.

Siz nasıl çözdünüz olayı ? Veyahut çözebildiniz mi ?

mterayes26
17 Ocak 2015, 03:52
benzer sıkıntı bende de var Bende marş alıyor fakat marşa bastığımda kontağı kapayıp açmışım gibi göstergeler gidip geliyor.
Aküyü ataba akü şarj adaptörü ile 8 saat şarj ettim. bir hafta sorun yapmadı fakat sonra tekrar başladı. bence hemen sevinmeyin.:)

motorunuzun sanırım kabloları ile epey oynanmış , bize aynı arızadan 600f gelmişti . En son bütün göğsü soyup kabloları tek tek elden geçirdik ustam kontaktan bir kablo alıp göstergele çekti bir yere bagladı sorun kesildi . Ama enaz 1 metre hurda kablo cıktı :D

zuluman
17 Ocak 2015, 13:05
motorunuzun sanırım kabloları ile epey oynanmış , bize aynı arızadan 600f gelmişti . En son bütün göğsü soyup kabloları tek tek elden geçirdik ustam kontaktan bir kablo alıp göstergele çekti bir yere bagladı sorun kesildi . Ama enaz 1 metre hurda kablo cıktı :D
motor 5 aylık, aküye ek yük olarak sadece alarm var, genelde hava 10 derecenin altındaysa yapıyor.
soğuk hava akünün performansını etkiliyordur diye 4x10.000uF kondansatör bağladım yinede marş yükünü dengeletemedim.
sinir bozucu bir durum.

mayko33
12 Ocak 2016, 09:21
3000 kilometrede yepyeni v stromum var. Yaz günü 2 marşta çalışıyor. Daha hiç tık diye çalıştığını görmedim. Soğukta akü canavar gibi çevirmesine rağmen onuncu marşta çalışıyor. Bazen çalışıp stop ediyor. Çalışır gibi olunca gaza yüklenirsem ancak çalışıyor. Benim görüşüm otomatik jigle sorunlu. Bunun ayarı falan var mı? Öte yandan bir defa çalıştı mı bir sorun kalmıyor. Rölanti falan motor ısındıkça süper ayarlanıyor. Bu da jiglede bir sorun olmadığını gösteriyor.

muhahha306
14 Ocak 2016, 00:27
3000 kilometrede yepyeni v stromum var. Yaz günü 2 marşta çalışıyor. Daha hiç tık diye çalıştığını görmedim. Soğukta akü canavar gibi çevirmesine rağmen onuncu marşta çalışıyor. Bazen çalışıp stop ediyor. Çalışır gibi olunca gaza yüklenirsem ancak çalışıyor. Benim görüşüm otomatik jigle sorunlu. Bunun ayarı falan var mı? Öte yandan bir defa çalıştı mı bir sorun kalmıyor. Rölanti falan motor ısındıkça süper ayarlanıyor. Bu da jiglede bir sorun olmadığını gösteriyor.

Bujileri kontrol edin. Benim motordaki gibi simsiyah çıkıyorsa buji sağlıklı çalışmadığı için marş döndürüp duruyor. Bujiler kurumlu siyah olunca elektrik atlamasını ya yapmıyor ya da yanlış yerlerden yapıyor. Kurumu düzensiz yakıt hava karışımı yapar. Güzel bir karbüratör ve sübap ayarından sonra sanırım bir sorununuz kalmaz. Otomatik jigleyi bilemiyorum. Kendi sorunumu da iridyum buji ile çözdüm. İridyum buji daha az kurum tutuyormuş. (kaynak : http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Benzinli%20Motorlarda%20Yak%C4%B1t%20Ve%20Ate%C5%9 Fleme%20Sistemleri.pdf)
Sağlıcakla...

Nikkfurie
14 Ocak 2016, 00:57
3000 kilometrede yepyeni v stromum var. Yaz günü 2 marşta çalışıyor. Daha hiç tık diye çalıştığını görmedim. Soğukta akü canavar gibi çevirmesine rağmen onuncu marşta çalışıyor. Bazen çalışıp stop ediyor. Çalışır gibi olunca gaza yüklenirsem ancak çalışıyor. Benim görüşüm otomatik jigle sorunlu. Bunun ayarı falan var mı? Öte yandan bir defa çalıştı mı bir sorun kalmıyor. Rölanti falan motor ısındıkça süper ayarlanıyor. Bu da jiglede bir sorun olmadığını gösteriyor.

3000 km deki vstrom kaç model garantisi devam ediyor mu?..

vstrom da ne karbüratör var nede otomatik jigle...

rölanti devri ne durumda? soğukken birkaç dakika 1500-2000 sonra 1100-1250 gibi olmalı..

motor ısındıktan sonra çekişte ve startda sorun yoksa 2007 ve sonraki modellerde rölanti regülatörü var arızalı olabilir, öncekilerde elle manuel ayar yapılır..

megruz
14 Ocak 2016, 05:24
Aküyü motor çalışırken şarj eden sistem bozulmuş çalışmıyor olabilir bir baktırın derim

kurubuz
14 Ocak 2016, 10:05
Motoruma şu voltmetreyi taktım. Su geçirmiyor. Çift taraflı bant ile yapıştırdım görebileceğim bir yere. Böylece aküyü ve şarjı sürekli kontrol ediyorum. Marş basmama gibi tatsız süprizlere hazırlıklıyım. Farlara bağlamanızı tavsiye ederim. Zira 60 miliamper çekiyor. Yani direk bağlarsanız, duran motorun aküsünü 5 günde bitirir.

http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB12UArIXXXXXb8XFXXq6xXFXXX1/-font-b-motorcycle-b-font-font-b-voltmeter-b-font-waterproofing.jpg

nzm75
14 Ocak 2016, 11:07
Dostum takviye kablosu ile başka bir akü den takviye yap marş güzel basarsa tek sorun akü dür