PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : bobin olaylati maksat muhabbet



antilop_skul
21 Kasım 2014, 20:15
merhaba arkadaslar kafama takilan bi soru var bi kac yerde okudum moyorun performansini arttirmak ivin atesleme sistemini guclendirmeden bahsediyolar ornek veriyorum performans kit varmis induksyon bobini nuji kablosu pipo iridyum buji seti varmis . fakat mesela 150 cc icin bi kit yok ve biz atesleme islemini arttirmak icin 2 bobine elektirik verip cikan kabloyu birlestirerek tek pipoya iletsek buradanda bujiye gitse bunun olasiligi nedir ne degildir .



{ not motorum yok askerdeyim maksat muhabbet }


bildigim kadariyla buji kablosunum icinden bir adet tel geciyor 2 bobini cikan 2 kablo olcak sekille yapatsak

@ @
. V
.. |
.. |
.. +


@ bobin | kablo var sayarsak + da pipo olursa bu islem.mumkunmudur is gorurmu ?

tristor
21 Kasım 2014, 21:16
Bu şekilde yaparsan şunlar olur:

1- Bobinlerin primerleri ve sekonderlerini birleştirmiş olduğun için giriş empedansı değiştiğinden muhtemelen CDI' a bir süre sonra zarar vereceksin.
2- Sistem düşündüğün gibi çalışsa bile gerilimi arttırmış olmuyorsun. (Akımı bölüyorsun ki zaten buji ye uygun seçildiği için her şey bir kazanç elde edemezsin)
3- Ayrıca 2. bobin aynısı olsa bile tamamen aynı devre parametrelerine sahip olamayacağı için ya bobinin biri diğerini yakacak, ya da bolca misfire olacaktır diye tahmin ediyorum.

antilop_skul
21 Kasım 2014, 22:37
fakat bobinlere gelen elektirik bobine atesleme olcusunu gostermiyormu da farkli calisir bobinler yada voltaj lar birbirinimi tutmaz diyorsunuz ve izledigim videolarda gazlikalem buyuklugunde bi alet takiyolar bobine atesleme kesilmeden devam ediyo bu alet nedir ne degildir bilginiz varmi acaba

sahin08
21 Kasım 2014, 23:47
4 zamanlı motor için konuşuyorum sıkıştırılmakta olan yakıt hava karışımını tam tepeye varmak uzereyken ateşleyip
üst ölü noktanın inişe geçeceği anda patlamanın gerçekleşmesi ile ateşleme tamamlanmış oluyor tabi ateşleme ile yanma ve pistonun inişi mili saniyeler içerisinde oluyor
gelişmiş motorlarda devir artınca ateşlemenin zamanı biraz daha geriye alınıyor piston daha hızlı hareket edeceğinden patlamanın \ yanmanın tam piston inerken denk gelmesi için
4 pistonlularda sanırım bu iş için gerekli başarılı donanım var ama benimki gibi çin malı motorlarda bunu cdi beyni yapıyor ve bir rivayete gore (ramzey qm 250 için) soketi uyumlu daha yeni model bir cdi takılınca ateşleme daha düzenli başarılı oluyor ve son devir yükteyken bile artıyor buda extra güç olarak yansıyor tabi
fırsat bulursam bende deniyeceğim (hemde mondial zat scooter cdi beyni ile denenmiş bu durum )

mterayes26
22 Kasım 2014, 01:07
Teknık forumda bırkonuda olacak orda bu konuyu yapmıslardı .

antilop_skul
22 Kasım 2014, 10:53
yani 150 cc lik bi motosiklet icin 250 cc scoiter bobinide bubisi gorebilir