PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Süper Tenere hakkında.



ahmetkorkmaz
18 Ağustos 2014, 20:05
Merhaba,

İlk olarak belirteyim, şuan 125 cc bir motosiklet kullanıyorum. Şubat ayından beri kullandığım için daha çırak sayılırım :)

Bu motorla en az 25 30 bin yapıp motorumu yükseltmeyi düşünüyorum. Yol endurosu veya touring tarzı motorları sevdiğimden NC 750X almayı düşünüyordum vazgeçtim, Honda dan vazgeçmem ayrı bir hikaye.

Şuan ki muhtemel yarim süper tenere olacak. :) Fakat düşünmüyor değilim 230 kg luk makine çok güçlü v.s. O yüzden süper tenere kullananlara bir kaç sorum olacak.

1- 125cc de pişip 1200cc bir makineye direkt geçebilirmiyim?

2- Tenere modellerinde "Z" ve "ZE" ne anlama geliyor.

3- Tenere kullanıpta beğenmediğiniz taraflar nelerdir.

4- Servis konusundan yaşadığınız sıkıntılar var mı?

5- Yağmurda motor kullanmayı çok seviyorum ama botlar baya bir ıslanıyor. Bunun için sizler neler yapıyorsunuz?

Teşekkür ederim.

Not: 1,93 boy 98 kg

kngsze
18 Ağustos 2014, 20:09
1.'soruya cevap olarak bence hiç niyetlenmeyin ne olursa olsun 1.200 cc diyorsunuz gözünüzü seveyim.
Abooo yolda gördüm mü onlar benim için itopya :cyclopsan
Araya en 1-2 motor sıkıştırın bence...125 cc nere 1200 cc nireee :cyclopsan

dovahhkin
18 Ağustos 2014, 20:12
Topcaseye tabut sığarsa alın.

Yok. olmaz hocam tenere güçlü makinadır. 20 30 bin devirmeden bulaşılmaz ki.
devirseniz bile bu kmleri çok çok çok zorlar. geçiş şart.

Ahmet Abi
18 Ağustos 2014, 20:15
230 değil, 275kg. 228kg ağırlığıyla vstrom 1000 manevra kabiliyeti ve performans açısından daha iyi tercih olur. Bütçe müsaitse r1200gs adv. varken gerisi teferruattır. Xtz1200 performans olarak mt07'den çok farklı değildir.

Ze: Elektronik suspansıyon + şaftlı aktarma
Z: Standart suspansıyon + zincirli aktarma


230 kg luk makine

ahmetkorkmaz
18 Ağustos 2014, 20:38
Yani araya ikinci el bir 600cc tenere almak gerekiyor. ok

Tenereyi tercih etmemdeki ilk sebep şaft olması. (Zincir temizlemek baya dertli iş)
Diğer nedeni ise sürüş modların da düşük güç seçeneği, dolayısıyla düşük yakıt tüketimi olması.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:21 ----------


Bütçe müsaitse r1200gs adv. varken gerisi teferruattır.

Bmw bütçeyi baya bir aşar, birde bakımı filan baya masraflı diyorlar. Tenere bile zorlayacak :) Vstorm a gelince hiç sevmedim o motoru. Kullanmadım tabii ama şekli şemali hoşuma gitmedi.

Zuzuuw
18 Ağustos 2014, 20:46
230 değil, 275kg. 228kg ağırlığıyla vstrom 1000 manevra kabiliyeti ve performans açısından daha iyi tercih olur. Bütçe müsaitse r1200gs adv. varken gerisi teferruattır. Xtz1200 performans olarak mt07'den çok farklı değildir.

Ze: Elektronik suspansıyon + şaftlı aktarma
Z: Standart suspansıyon + zincirli aktarma

Bence Z: karbüratörlü
Ze: Enjeksiyonlu

ahmetkorkmaz
18 Ağustos 2014, 20:54
Şimdi sitesine baktım iki motorda tamamen aynı, yani enjeksiyonlu.

Zuzuuw
18 Ağustos 2014, 21:01
Şimdi sitesine baktım iki motorda tamamen aynı, yani enjeksiyonlu.

Sen yenisin, espiriyi kaçırmışsın. :)

ahmetkorkmaz
18 Ağustos 2014, 21:01
Anlat bende güleyim :D

AttilaXtreme
18 Ağustos 2014, 21:46
Merhaba,

İlk olarak belirteyim, şuan 125 cc bir motosiklet kullanıyorum. Şubat ayından beri kullandığım için daha çırak sayılırım :)

Bu motorla en az 25 30 bin yapıp motorumu yükseltmeyi düşünüyorum. Yol endurosu veya touring tarzı motorları sevdiğimden NC 750X almayı düşünüyordum vazgeçtim, Honda dan vazgeçmem ayrı bir hikaye.

Şuan ki muhtemel yarim süper tenere olacak. :) Fakat düşünmüyor değilim 230 kg luk makine çok güçlü v.s. O yüzden süper tenere kullananlara bir kaç sorum olacak.

1- 125cc de pişip 1200cc bir makineye direkt geçebilirmiyim?

2- Tenere modellerinde "Z" ve "ZE" ne anlama geliyor.

3- Tenere kullanıpta beğenmediğiniz taraflar nelerdir.

4- Servis konusundan yaşadığınız sıkıntılar var mı?

5- Yağmurda motor kullanmayı çok seviyorum ama botlar baya bir ıslanıyor. Bunun için sizler neler yapıyorsunuz?

Teşekkür ederim.

Not: 1,93 boy 98 kg

1-125 cc'den 1200'lük makinaya geçersen 1.viteste kalkarken patlama ihtimalin çok fazla :) Sakın yapma. Bir de buralarda hep cc üzerinden konuşulup tartışılıyor bu mevzular. Bu da yanlış. Aslında cc'den çok beygir gücü tork devir vs üzerinden konuşulursa daha anlamlı olur. Yani ortalama 10 beygirin çektiği fayton ile ortalama 50 ve üstü beygirin çektiği faytonu kullanmak gibi düşün :)

2- z ile ze farkını bilmiyorum

3- Kullanmadım bilmiyorum

4- Servisi hakkında da bilgim yok

5- İkinci kalite 150 tl'ye aldığüım kışlık botlarımdan çok memnunum. Yazlık olarak botlarımı marka alıyorum (YDS) Kışlığı ise orta kalite alıyorum sorun olmuyor.

ahmetkorkmaz
18 Ağustos 2014, 22:08
Yorumunuz için teşekkür ederim.

beko12345
18 Ağustos 2014, 22:56
125 lik motordan super tenere ha. Vay arkadaş.

Bizde 150-250-650 diye boşuna debelendik demek.

660 tenere sıkıştıyarım madem demişsiniz. Az daha zorlarsak 250cc aldıracağız sanırım size.

ahmetkorkmaz
19 Ağustos 2014, 00:53
125 lik motordan super tenere ha. Vay arkadaş.

Bizde 150-250-650 diye boşuna debelendik demek.

660 tenere sıkıştıyarım madem demişsiniz. Az daha zorlarsak 250cc aldıracağız sanırım size.

:) Aslında ilk motorum 250cc inazuma olacaktı ama malum acemilik düşerse içim acır dedim cb 125e aldım.

E-TEKİN
19 Ağustos 2014, 01:27
230 değil, 275kg. 228kg ağırlığıyla vstrom 1000 manevra kabiliyeti ve performans açısından daha iyi tercih olur. Bütçe müsaitse r1200gs adv. varken gerisi teferruattır. Xtz1200 performans olarak mt07'den çok farklı değildir.

Ze: Elektronik suspansıyon + şaftlı aktarma
Z: Standart suspansıyon + zincirli aktarma

Hocam süper tenere 1200 lerin hiç birinde zincirli aktarma yoktur,hepsi şaftlı aktarmadır...

ahmetkorkmaz
19 Ağustos 2014, 01:35
Yamaha nın sitesinde bize ulaşın kısmı yok, oraya yazıp soracaktım ama.

mephamd
19 Ağustos 2014, 01:54
Hepsi saftlı. Tenere güzel ama 1200 bana gereksiz geliyor. 660 lik yeter de artar. Muhtemelen bir iki seneye mt-07 motorlu Tenere gelir.
Bir se şu var; ben de bu motordan sonra Tenere düşünüyordum önceleri ama insanın fikri çok değişiyor. Yarın yeni motorlara gebe yani

zaferce
19 Ağustos 2014, 02:16
0. 230 kg değil, daha ağır. 260 kg olması lazım.

1. Geçmemelisiniz. Araya bir orta siklet adventure touring almanız çok çok gerekli. Eğer Honda GS3 veya BMW Rider Academy'nin G650GS veya F700GS'lerle verilen eğitimlerini alırsanız şu motosikletler veya muadilleri sizin için güzel tercihler olacaktır: VStrom DL650 (ABS'li olan 2008+) (Ben bundan kullanıyorum.), Versys, F650GS, G650GS, F700GS. F800GS veya Tiger 800'ün bile çok fazla güçlü kalacağını tahmin ediyorum. Super Tenere sınıfından bir motosiklet eğitim alsanız bile ilk büyük motor olarak bence uygun değil. Aslında en temizi tek silindirli F650GS (2005-2007) veya G6550GS. Yol eğitimi hususuna girmiyorum zira onu küçük veya büyük motosiklet kullanan herkesin alması gerekli dolayısıyla onu şu anki motorunuzla zaten almışsınızdır diye varsaymak istiyorum. Bu arada V-Strom 650'den R1200GS'ye bir kaç yıl önce geçmiş bir arkadaşımızın "artçılı sürmüyor olsaydım büyütmeye gerek yoktu" diye düşündüğünü de belirtmek isterim. Yani 120 km/s hıza çıkınca altıncı vitesini kullanıyoruz zaten DL650'nin. Yoldaki neredeyse tüm arabalardan da daha hızlıdır. Artçılı iken iş değişir, ihtiyaç olur derler. Pek pek artçılı sürmediğim için ihtiyaç hissetmiyorum mesela.

2. ZE daha yeni, daha pahalı, diğerinden farklı olarak elektronik amortisör ayarı, yol bilgisayarı, vites göstergesi var. HEr ikisi de şaftlı ve enjeksiyonlu. Yamaha Web sayfası'nda lütfen inceleyiniz.

3. Sorunuzun cevabı malesef bende tecrübe olarak yok. Kullanan bir abimiz var gayet memnun, seviyor. Karşılaştırılabilecek motosikletin R1200GS değil, R1200GS Adventure olduğunu söylüyor. R1200GS daha kolay kullanılan daha küçük ebatlı bir alet. R1200GS, şehir içi kalabalığına Super Tenere'den daha uygun bir motosikletmiş. Ama Adventure olanı Super Tenere denk gibiymiş bu konuda. Daha çok uzun seyahatler için yani. Kullanan abimiz orjinal çantaların küçük ve kullanışsız olduğundan dert yanıyordu.

4. Ben MT-03 kullanırken Ankara'daki yetkili servis olan Yamaha Baydar'dan illallah demiştim. Hiç memnun değildim. Genel olarak Yamaha servisleri mi kötü sadece orası mı kötü bilemiyorum. Super Tenere kullanan abimiz de Baydar'ın iletişiminin, müşteri memnuniyetinin yetersizliğinden, ilgisizliklerinden rahatsız oldu ve artık oraya götürmeme kararı aldı. Super Tenere'nin ön camı taşıyan bağlantı noktaları kırılmıştı. Japonya'dan gelecek sanırım yaklaşık iki ay oldu hala o cam gelecek, bekleniyor. Gözlemlediğim kadarıyla Yamaha, Kawasaki biraz servis, yedek parça konusunda tırt.

5. Goretex çizme. Ben şundan kullanıyorum: www.feyizoglu.com/X-Five-Goretex-Motosiklet-cizmesi_44103.html Bir de çizme/bot yağmurluğu denilen bir ürün var. Ama ondan bende yok. Goretex çizmeye geçtikten sonra hala ona ihtiyaç oluyor mu bilmiyorum. O kadar çok yağmurda sürmedim.

ahmetkorkmaz
19 Ağustos 2014, 13:11
0. 230 kg değil, daha ağır. 260 kg olması lazım.

1. Geçmemelisiniz. Araya bir orta siklet adventure touring almanız çok çok gerekli. Eğer Honda GS3 veya BMW Rider Academy'nin G650GS veya F700GS'lerle verilen eğitimlerini alırsanız şu motosikletler veya muadilleri sizin için güzel tercihler olacaktır: VStrom DL650 (ABS'li olan 2008+) (Ben bundan kullanıyorum.), Versys, F650GS, G650GS, F700GS. F800GS veya Tiger 800'ün bile çok fazla güçlü kalacağını tahmin ediyorum. Super Tenere sınıfından bir motosiklet eğitim alsanız bile ilk büyük motor olarak bence uygun değil. Aslında en temizi tek silindirli F650GS (2005-2007) veya G6550GS. Yol eğitimi hususuna girmiyorum zira onu küçük veya büyük motosiklet kullanan herkesin alması gerekli dolayısıyla onu şu anki motorunuzla zaten almışsınızdır diye varsaymak istiyorum. Bu arada V-Strom 650'den R1200GS'ye bir kaç yıl önce geçmiş bir arkadaşımızın "artçılı sürmüyor olsaydım büyütmeye gerek yoktu" diye düşündüğünü de belirtmek isterim. Yani 120 km/s hıza çıkınca altıncı vitesini kullanıyoruz zaten DL650'nin. Yoldaki neredeyse tüm arabalardan da daha hızlıdır. Artçılı iken iş değişir, ihtiyaç olur derler. Pek pek artçılı sürmediğim için ihtiyaç hissetmiyorum mesela.

2. ZE daha yeni, daha pahalı, diğerinden farklı olarak elektronik amortisör ayarı, yol bilgisayarı, vites göstergesi var. HEr ikisi de şaftlı ve enjeksiyonlu. Yamaha Web sayfası'nda lütfen inceleyiniz.

3. Sorunuzun cevabı malesef bende tecrübe olarak yok. Kullanan bir abimiz var gayet memnun, seviyor. Karşılaştırılabilecek motosikletin R1200GS değil, R1200GS Adventure olduğunu söylüyor. R1200GS daha kolay kullanılan daha küçük ebatlı bir alet. R1200GS, şehir içi kalabalığına Super Tenere'den daha uygun bir motosikletmiş. Ama Adventure olanı Super Tenere denk gibiymiş bu konuda. Daha çok uzun seyahatler için yani. Kullanan abimiz orjinal çantaların küçük ve kullanışsız olduğundan dert yanıyordu.

4. Ben MT-03 kullanırken Ankara'daki yetkili servis olan Yamaha Baydar'dan illallah demiştim. Hiç memnun değildim. Genel olarak Yamaha servisleri mi kötü sadece orası mı kötü bilemiyorum. Super Tenere kullanan abimiz de Baydar'ın iletişiminin, müşteri memnuniyetinin yetersizliğinden, ilgisizliklerinden rahatsız oldu ve artık oraya götürmeme kararı aldı. Super Tenere'nin ön camı taşıyan bağlantı noktaları kırılmıştı. Japonya'dan gelecek sanırım yaklaşık iki ay oldu hala o cam gelecek, bekleniyor. Gözlemlediğim kadarıyla Yamaha, Kawasaki biraz servis, yedek parça konusunda tırt.

5. Goretex çizme. Ben şundan kullanıyorum: www.feyizoglu.com/X-Five-Goretex-Motosiklet-cizmesi_44103.html Bir de çizme/bot yağmurluğu denilen bir ürün var. Ama ondan bende yok. Goretex çizmeye geçtikten sonra hala ona ihtiyaç oluyor mu bilmiyorum. O kadar çok yağmurda sürmedim.

Uzun uzun yazmışsınız karışıklık olmasın diye bende madde madde cevap yazayım.

1. Boy ve kilo nedeni ile 1200cc bir makineye hakim olabilirim diye düşünüyordum. Ama bu yazılanlardan sonra bir ara motor farz oldu. BMW nin F800 GT modelinide çok beğendim, ama Süper Tenere deki özelliklerin bir kısmı opsiyonel, o haliyle bile Tenere den pahalı. Birde bunun işletme maliyeti var. Ayrıca F800 GT de triger kayış var, şaft burada daha avantajlı. Eğitim kısmına gelince motoru alalı bir kaç ay oldu, kendim Bursa'lıyım malum bu eğitimler hep istanbul da, o tarafta akraba filanda yok. Otelde kalmak gerekiyor, annem de kanser hastası bırakıp fazla uzaklaşamıyorum. Güvenli şürüş ile ilgili bir çok makale okudum ve elimden geldiğince dikkatli kullanıyorum. Zaten motorum rüzgar arkadan eserse 100km yi zor görüyor :) :) Lastiklerimi 250km de michelin pilot street ile değiştirdim, yol tutuşu bambaşka oldu. (en kısa zaman da eğitim alacağım)

2. Siteyi baya detaylı inceledim ama Z ZE olayını çözemedim, sitede iletişim kısmı da olmaması ilginç.

3. Yani alırsak çanta orijinal olmayacak. ok

4. O konuda maalesef Honda da tırt, küçük motorla başlayın demelerinin bir sebebinin de bu olduğunu düşünmeye başladım. Ben 2350 km de debriyaj teli kopardım değiştirdim. Adım kadar eminim 10 defa koparsam adam demez ki "niye bu kadar sık kopuyor bu"

5. Bende trekking için tozluk vardı, botun üstüne bot yağmurluğu gibi giyiyordum ama botlar motor botu olmayınca sanırım kurtarmıyor. En kısa zaman da bir kışlık bot alacağım.

Cevaplarınız benim için çok faydalı oldu. Teşekkür ederim.

bkgzl34
19 Ağustos 2014, 13:27
Benim şahsi kaanatim, illa bu tarz motor düşünüyosan 1200 den ziyade 660 a zıplaman, araziye dalman bi güzel kendini yontmandır. Tabi arazi konusunda yanında tecrübeli biri olursa dahada iyi olur.

kurubuz
19 Ağustos 2014, 13:45
50 beygir civarı ( max 70 beygir) lik bir makina koy. Toplamda 30.000 km devir. Ondan sonra alırsın 1200 lüğü.
CBF 150 den sonra yaklaşık 5 yıl 50.000 km MT-03 ( 175 kg,45 beygir ) kullandım . Sonrasında CBF 1000 (245 kg, 110 beygir) aldım. Alalı neredeyse 1 sene olacak daha yeni alışıyorum.

Süper tenere yerine sade Tenere veya onun üvey kardeşi xt 660 sana daha uygun olacaktır.

zaferce
19 Ağustos 2014, 13:55
Ze ve Z ayrımında çözülecek bir şey yok aslında. ESA, Yol bilgisayarı, vites göstergesi. Fark bu kadar.

Evet F800GT gerçekten pahalı. Bir de karayollarının bölünmemiş, gidiş geliş yolları gerçekten çok kötü semine sahip. Seyahat motoruyla oralarda rahat edilir mi bilemiyorum. Dağ bayır toprak zemin araziye filan girilmeyecekse bile yüksek seyahat motoru kullanmak bu ülkede şart gibi bence. HEr gezimde bozuk zemin, yol çalışması ve benzeri türlü sıkıntıyla karşılaşıyorum. O yüzden F800GT veya benzeri yere yakın seyahat motoru pek almayı düşünmüyorum. Yalnızca güzel zeminli bölünmüş yollarda ve otoyollarda gezilecekse süper olur tabii.

Bursa aslında eğitim konusunda İstanbul kadar olmasa da bereketlidir. İstanbul çıkışlı iki günlük olan yol eğitimleri Yalova Feribottan başlıyor sanırım. Ayrıca Bursa için Paket eğitim programları da açılıyor. OMM Web sayfasındaki etkinlik takvimini, ART Motoakademi eğitim takvimini veya GiS Web sayfasını bir de bunların facebook sayfalarını takip ederseniz mutlaka Bursa Paket eğitimi yakalarsınız.

Eğer eğitim almaya karar veirseniz, kullanmakta olduğunuz motorla 2000 km tecrübe yapıp sonra bu eğitimleri alın. Yenisini alıp sonra eğitim almayı planalarsanız da 2000 km tecrübeyi onunla yapın öncesinden.

ahmetkorkmaz
19 Ağustos 2014, 14:51
Evet Bursa bir kaç defa eğitim var diye duymuştum ama kısmet olmadı.

Sizi yakalamışken birde şuan aklıma gelen bir soru var müsadenizle onuda sorayım. Ön fren ve debriyaj manetini 2 parmakla mı yoksa 4 parmaklamı kullanmak gerekir.

Birçok yazı okuyorum ama bir çoğu bazı noktalarda çelişiyor. youtube da SS videoları izliyorum 4 parmak kullanan da var 2 parmakta.

Ben şuan 2 parmakla kullanıyorum.

mephamd
19 Ağustos 2014, 14:56
Ara motor olarak XT 660 Tenere iyi olur. Ikıncı elleri saçma fiyata dolayısıyla sıfır almanızı tavsiye edebilirim.

ahmetkorkmaz
19 Ağustos 2014, 14:59
Ara motor olarak XT 660 Tenere iyi olur. Ikıncı elleri saçma fiyata dolayısıyla sıfır almanızı tavsiye edebilirim.

Evet yaa o konuda çok ilginç bir durum var, yenisi 12500 olan moturu 12000 tl ye satmaya çalışan var :) (çantaları da satıyor sana)

Satanlar acaba hiç düşünmüyor mu 9 taksit 12500 :) Ben cb125e yi satarken en fazla 3000 desem havada kapacaklar. :)

phradrel
19 Ağustos 2014, 15:00
ani frenleme yapmak gerektiğinde iki parmak işe yaramıyor. bir kez iki parmakla sıkmaya başlayınca da dörde geçemiyorsunuz.

buraya gelmeden fren yapma meselesine bakmak lazım. pat diye freni sıkmak yerine giderek artan güçte fren manetinin sıkılması lazım. bu kademeli frenlemede ancak dört parmakla olur.

zaferce
19 Ağustos 2014, 15:24
Ön fren ve debriyaj manetini 2 parmakla mı yoksa 4 parmaklamı kullanmak gerekir?

Bu türden sürüşe dair önerileri forumdaki yazarlardan değil de eğitmenden almak, ondan öğrenmek gerekli bence.

...diye yazıp durmam lazım aslında. Ama kendimi tutacak iç disiplinim olmadığı için malesef devam edeyim. Yol eğitimi veren her eğitmen katıldığım eğitimlerde 4 parmağı vurguladı. MT-03'te de V-Strom'da da zaten acil durum freni yaparken maneti elciğe dayıyorsunuz. Sağdaki iki parmağınız manetle elcik arasında iken maneti o kadar çekemezsiniz zaten. Dolayısıyla ben 4 parmak kullanıyorum. Ha spor motor srüüyordur vatandaj, Bileği Bükmek 2 kitabında yer alan ön freni sıkıp aynı anda debriyaj ve ara gaz ile vites düşürme işleri yapıyordur. O durumlarda iki parmak sıkar. Veya motorunun freni, manetinin boyutları 2 parmak fren yaparken stoppie yapacak kadar uygundur, o adam da iki parmak fren yapar. Siz stoppieyi iki parmakla yapabiliyorsanız veya acil durum freni çalışırken (çalıştığınızı varsaymak istiyorum) 2 parmak ve 4 parmak ile aynı mesafede durabiliyorsanız 2 parmak yapsanız da olur.

"Ben sadece genel kullanımda 2 parmak kullanayım sonra acil durum olursa 4 parmak yaparım." düşüncesi becerilebilecek bir iş değil çünkü acil durum bir anda karşınıza çıkar ve o olayların oluş hızı ve adrenalinle birlikte beden alışkanlıkları, pratik yaptığınız onlarca kere tekrarladığınız şeyleri yapar. O yüzden genel kullanımda 2 oarmak kullanan birisi acil durum freni yaparken 4 parmağa geçemez, vücudu alışık olduğu 2 parmağa devam eder. Ama dediğim gibi 2 parmak ile de 4 parmakla durduğunuz kadar kısa mesafede durabiliyorsanız no problem.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:20 ----------

Az önce facebook'ta şunu gördüm: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t31.0-8/s960x960/10498051_794647170556171_1333384030573040853_o.jpg

:)

ahmetkorkmaz
19 Ağustos 2014, 15:43
Bu türden sürüşe dair önerileri forumdaki yazarlardan değil de eğitmenden almak, ondan öğrenmek gerekli bence.

...diye yazıp durmam lazım aslında. Ama kendimi tutacak iç disiplinim olmadığı için malesef devam edeyim. Yol eğitimi veren her eğitmen katıldığım eğitimlerde 4 parmağı vurguladı. MT-03'te de V-Strom'da da zaten acil durum freni yaparken maneti elciğe dayıyorsunuz. Sağdaki iki parmağınız manetle elcik arasında iken maneti o kadar çekemezsiniz zaten. Dolayısıyla ben 4 parmak kullanıyorum. Ha spor motor srüüyordur vatandaj, Bileği Bükmek 2 kitabında yer alan ön freni sıkıp aynı anda debriyaj ve ara gaz ile vites düşürme işleri yapıyordur. O durumlarda iki parmak sıkar. Veya motorunun freni, manetinin boyutları 2 parmak fren yaparken stoppie yapacak kadar uygundur, o adam da iki parmak fren yapar. Siz stoppieyi iki parmakla yapabiliyorsanız veya acil durum freni çalışırken (çalıştığınızı varsaymak istiyorum) 2 parmak ve 4 parmak ile aynı mesafede durabiliyorsanız 2 parmak yapsanız da olur.

"Ben sadece genel kullanımda 2 parmak kullanayım sonra acil durum olursa 4 parmak yaparım." düşüncesi becerilebilecek bir iş değil çünkü acil durum bir anda karşınıza çıkar ve o olayların oluş hızı ve adrenalinle birlikte beden alışkanlıkları, pratik yaptığınız onlarca kere tekrarladığınız şeyleri yapar. O yüzden genel kullanımda 2 oarmak kullanan birisi acil durum freni yaparken 4 parmağa geçemez, vücudu alışık olduğu 2 parmağa devam eder. Ama dediğim gibi 2 parmak ile de 4 parmakla durduğunuz kadar kısa mesafede durabiliyorsanız no problem.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:20 ----------

Az önce facebook'ta şunu gördüm: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t31.0-8/s960x960/10498051_794647170556171_1333384030573040853_o.jpg

:)

Bursa telefonları yoktu aramadım ama adres yakın yarın uğrarım teşekkür ederim. :)

Evet fren denemesi yaptım 2 parmakla çok az bir fark var, neredeyse aynı.

Aslında motorum yüzünden iki parmakla kullanmaya başladım, debriyaj telini koparınca fark ettim maneti çok çekince tel içerde yüzüğe sürtüyor ve zamanla kopuyor.

Eskiden debriyajı 4 ön freni 2 parmakla kullanırdım. Dün 4 parmakla kullanmayı denedim ama alışmam gerekiyor :) (sanki yıllardır kullanıyorum dimi)

Ama bence avantajlı abs olmayan bir alette HART diye asılamıyorsun yaa, düşme riski baya azalıyor.