PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İstanbul Kazık Atmayan Motosiklet Ustası...



s.ozer1991
11 Ağustos 2014, 11:50
Herkese merhaba. Bu konuyu motosiklet dünyasına yeni girip,motorunu gösterecek usta arayanlara fikir olsun diye açıyorum. 06.08.2014 tarihinde Ankara'dan 2011 model Hyosung GT250R aldım. Aldığım gün bir arıza çıkardı ve motor marş almadı. Orada tamir ve bakımlarını yaptırıp İstanbul'a doğru yola çıktım. Son 150 km kala motorda teklemeler gaz yememeler olmaya başladı. Eve kadar kendimi "yolda kalacağım" düşüncesinin korkusuyla zar zor attım. Sabah aşağıya inip motoru çalıştırmak istediğimde motor yine Ankara'da ki gibi marş almadı. Konumuzun asıl kısmı burada başlıyor...

Motor alemine yeni girmiş birisi olarak İstanbul'da tanıdığım motor ustası yoktu. Bende herkesin yaptığı gibi internetten İstanbul Anadolu Yakasında ki ustaların numarasını bulmaya çalıştım ve forum üzerinde denk geldiğim ikameti merdivenköyde olan ****(ustanın işlerini azaltmamak adına ismini vermek istemiyorum) bir ustanın numarasını buldum. Kendisine motorumun sıkıntısını anlattım ve çalışmadığını oraya nasıl getirebileceğimi sordum. O da benim tanıdığım bir nakliyeci var bi onu arayıp size döneyim dedi. Geri dönüş yaptığında ise nakliyecinin alt üstü 8 km lik yol için nakliye parası olarak 100 tl istediğini söyledi. Bende durumumun çok sıkışık olduğunu kendisine belirterek kendim motorumu götüreceğimi söyledim. Düşmeyi göze alarak arabanın arkasına ve motosikletimin amortisorlerine çekme halatını güzelce bağladım. Binbir güçlükle bahsettiğim ustanın yanına gittim. Usta işlerini bitirdikten sonra benim motorumu aldı ve akü kısmını söktü. Marşa çok basıp aküyü bitirdiğimden kendi bağladığı akü ile marşa bastı ve motor çalıştı. Ben olayın aküden olduğunu, fazla masraf çıkarmayacağını düşünerek mutlu olmuştum ki ölçüm cihazıyla baktığında motorun aküyü şarj etmediğini sorunun bundan kaynaklandığını söyledi. Ve işin günahını sorduğumda sorun sarımdaysa,sardırmak 600 TL civarı, Konjektördeyse orjinali 350 TL yan sanayisi 200-250 TL olduğunu, Akünün değişmesi gerektiğini yuasa akünün 220 TL olduğunu, Ve bunları yaparkende komple grenajları sökeceğini ve sök çıkar işçilik içinde 100 TL alacağını düle getirdi. Yani sorun sarımdaysa 900 TL civarı, konjektördeyse orjinal parçada 650 yan sanayisinde 500 TL tutacağını söyledi. Bende bu paraları veremeyeceğimi söyledim ve motoru götürdüğüm ustaya yakın bir konumda olan(Fikirtepe'de) kuzenimin evine götürdüm. Motoru nasıl yaptıracağımı kara kara düşünürken motoru hemen kuzenlerin sokaklarınının başında olan ustayada bi gösterip fikir almaya karar verdim. Ve motora elini sürmeden önce içinde bulunduğum maddi sıkışıklığı anlattım. O sıra orada çalışan arkadaş motorun arızası hakkında inceleme yapmaya başlamıştı bile. Sorunun konjektörde olduğunu söyledi. Konjektör grenajların sökülmediği bilakis alenen motorun sol kısmında selenin hemen oraya bakıldığında görülebilen,sökülmesi 5 dk almayan bir parçaydı. Fiyatını sordum 50 TL dediler. 10 TL'ye de sigorta kutusunu değiştirdik. Ve işçilik bile teklif etmediler. Motorun hayırlı olsun,kazasız belasız kullan diyip beni gönderdiler. O an içimde yaşadığım mutluluğu anlatsamda anlayamazsınız. Ve ettiğim duaları da tahmin edemezsiniz.

Bayağı uzun olan bu konuyu(topici) neden açtığım konusuna gelirsek; Ortada bir sürü çakal usta var. Motosikletinizi bir ustaya gösterip sakın karar vermeyin. Ben 60 TL'ye hallettiğim işi ilk götürdüğüm ustaya yaptırsaydım en az 600 TL'ye yaptıracaktım. Bu yaşadığım olay bana da, motora yeni başlayacak arkadaşlara da ders olsun. Motorunuzdan ve sizden kaza bela uzak olsun. Kalın sağlıcakla...

screamaykut
11 Ağustos 2014, 12:00
bende hyosung 250 r kullanyorum ıstanbulda yaşıyorum senın gıbı bu motorun ustası sagda soldo yok yetkılı servısler her zaman en ıyısıdır bılgın olsun zamanında benımde senın gıbı basıma geldı o yuzden ıster ucuz yapsın ıster pahalı yetkılı servısden sasma derım levent de kayalar var bu motorun en ıyı servısı orayı tavsıye ederım bakm vs durumlarda aklında bulunsun

s.ozer1991
11 Ağustos 2014, 12:05
Motoru almak adına bütçemi çok zorlamıştım. Servisin isteyeceği meblağları göz önüne aldığımda, servise götürmeye cesaret edemedim. Ama aklımda olsun yine,teşekkür ederim.

ESGEL
11 Ağustos 2014, 12:11
arkadaşlar için iyi bir konu olmuş.......

UNdocab
11 Ağustos 2014, 12:17
Geçmiş olsun.
Sebep %90 olarak akünün değişim zamanı geldiğinde çok geciktirmek bu duruma sebep oluyor.

İlk gittiğin yer seni sağlam öpmeye kalkmış :)
İkinci gittiğin yer ise çin malı bir konjektör takmış. Çözüm mü? Çözüm fakat arızanın tekrarlama olasılığı var.
Kuralkanda orjinal konjektör 185tl

Konjektörle beraber statörünün iç direnç değerleri de ölçülmeli.Bozulan konejektör statörde tamamen çalışamaz hale getirmese de arızaya sebep olur. Konjektör değişsende statördeki arıza büyür ve bu sefer statör yanar. Yanan statör konjektörde tamamen çalışamaz hale getirmesede arızaya sebep olur böyle gider.

Bu sebeple konjektör veya statörde sorun olan bir motorda diğer parça çok iyi kontrol edilmeli. Servis manueline göre iç direnç testleri yapılmalı. Herhangi bir aksilik görüldüğünde çalışıyor bile olsa 2 parça da değiştirilmeli
Yoksa bu kısır döngüye girer sürekli konjektör statör değiştirirsin.

s.ozer1991
11 Ağustos 2014, 12:24
Geçmiş olsun.
Sebep %90 olarak akünün değişim zamanı geldiğinde çok geciktirmek bu duruma sebep oluyor.

İlk gittiğin yer seni sağlam öpmeye kalkmış :)
İkinci gittiğin yer ise çin malı bir konjektör takmış. Çözüm mü? Çözüm fakat arızanın tekrarlama olasılığı var.
Kuralkanda orjinal konjektör 185tl

Konjektörle beraber statörünün iç direnç değerleri de ölçülmeli.Bozulan konejektör statörde tamamen çalışamaz hale getirmese de arızaya sebep olur. Konjektör değişsende statördeki arıza büyür ve bu sefer statör yanar. Yanan statör konjektörde tamamen çalışamaz hale getirmesede arızaya sebep olur böyle gider.

Bu sebeple konjektör veya statörde sorun olan bir motorda diğer parça çok iyi kontrol edilmeli. Servis manueline göre iç direnç testleri yapılmalı. Herhangi bir aksilik görüldüğünde çalışıyor bile olsa 2 parça da değiştirilmeli
Yoksa bu kısır döngüye girer sürekli konjektör statör değiştirirsin.


Teşekkür ederim, En kısa zamanda dediğiniz parçayı da değiştiririm. İlk gittiğim yeri bu sayfada 2-3 kişi övünce adam iyidir ki övüyorlar dedim. Ya onları da sağlam öptü hoşlarına gitti tavsiye ediyorlar ya da bi beni öpecekti orasını bilemem :D

orhanerdogan
11 Ağustos 2014, 12:44
Valla ben sırf kibirli ve ahlaksız ustalar yüzünden garaja ekipmanları düzmeye başladım 18k(Yağ, yağ filtresi, hava filtresi) bakımını kendim yaptım. Bununla da kalmayacağım daha ilerisinde gideceğim. Sıradakiler buji, fren balata ve hidrolik yağı değişimi, zincir değişim ile devam edeceğim.

to1ga
11 Ağustos 2014, 13:37
Kazık yediğin ustağı söylersen ve kazık yemediğin ustayı söylersen daha iyi olur söylemediğin taktirde o kadar şey yazmışsın hiç yorulmadan "bi kişiye gittim kazık yicektim diğer kişiye gittim kazık yemedim" den dışarı çıkmıyor :)

s.ozer1991
11 Ağustos 2014, 17:39
Kazık yediğin ustağı söylersen ve kazık yemediğin ustayı söylersen daha iyi olur söylemediğin taktirde o kadar şey yazmışsın hiç yorulmadan "bi kişiye gittim kazık yicektim diğer kişiye gittim kazık yemedim" den dışarı çıkmıyor :)

İnsanların işlerini bozmamak ve reklam olmaması adına vermemiştim. Kazık atmaya çalışan Merdivenköyde Efe Nur Moto(ismail usta). Yeri Merdivenköy polikliniği arkasında. Uygun fiyata bana yardım eden usta da Fikirtepe'de Bankalar mevkinin az biraz daha Kadıköy'e doğru tarafında bulunan moto colours(benimle ilgilenen kişinin adı Can idi. )

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------


Valla ben sırf kibirli ve ahlaksız ustalar yüzünden garaja ekipmanları düzmeye başladım 18k(Yağ, yağ filtresi, hava filtresi) bakımını kendim yaptım. Bununla da kalmayacağım daha ilerisinde gideceğim. Sıradakiler buji, fren balata ve hidrolik yağı değişimi, zincir değişim ile devam edeceğim.

Bende sizinle aynı fikirdeyim işin aslına bakarsanız ama bazen hiç fikir bile yürütemeyeceğimiz hatalar çıkıyor karşımıza. Onun dışında ufak tefek şeyleri takım,alet olduktan sonra bir şekilde yapılıyor. Motorun arızası buji pipolarından olabilir denmişti bende depoyu falan söküp kendim buji pipolarını kontrol etmiştim. Gerçi 2 kişiyken bile bayağı uğraşmıştık :) Ama çıkan arızanın nereden olduğunu bulabilecek bir konuma gelmek için bir kaç fırın daha ekmek yemem lazım :))

Uslu Gezer
11 Ağustos 2014, 17:58
Büyük geçmiş olsun iyi kurtarmışsın kendini Allah fırsatçılardan korusun hepimizi

Tamirden açılmışken bakalım benim hyosung 250R ne olacak 3 çocuk evin önünde üzerine çıkmışlar motor devrildi Allah korumuş çok şükür üzerlerine devrilmedi hasar: sağ gidon kırıldı ayna sinyallar gitti sağ grenaj kırıldı ön grenajlar çizildi usta fiyat ne verecek beklemekteyim.

s.ozer1991
11 Ağustos 2014, 18:07
Büyük geçmiş olsun iyi kurtarmışsın kendini Allah fırsatçılardan korusun hepimizi

Tamirden açılmışken bakalım benim hyosung 250R ne olacak 3 çocuk evin önünde üzerine çıkmışlar motor devrildi Allah korumuş çok şükür üzerlerine devrilmedi hasar: sağ gidon kırıldı ayna sinyallar gitti sağ grenaj kırıldı ön grenajlar çizildi usta fiyat ne verecek beklemekteyim.

Büyük geçmiş olsun. Çocuklara bir şeyin olmaması sevindirici. Bana kalırsa motorunuzu sıfır parçalar ile çok para harcayarak toplamayın. 2. el çok temiz parçalar var. Eğer ustanızın böyle 2. el parça satan tanıdığı varsa oradan bir bakın derim. Benim şu an ki motorumdan önce 2006 modeli vardı. Talihsiz bir kaza geçirdim motor takla attı. çıkma parçalar ile toplamıştık motoru ve eskisinden güzel olmuştu, Fiyatı da hemen hemen yarısı ;)

Uslu Gezer
11 Ağustos 2014, 18:46
Büyük geçmiş olsun. Çocuklara bir şeyin olmaması sevindirici. Bana kalırsa motorunuzu sıfır parçalar ile çok para harcayarak toplamayın. 2. el çok temiz parçalar var. Eğer ustanızın böyle 2. el parça satan tanıdığı varsa oradan bir bakın derim. Benim şu an ki motorumdan önce 2006 modeli vardı. Talihsiz bir kaza geçirdim motor takla attı. çıkma parçalar ile toplamıştık motoru ve eskisinden güzel olmuştu, Fiyatı da hemen hemen yarısı ;)

Tşkler fikirlerin için kazasız belasız sürüşler sanada dikkat et aman

Salih_T
11 Ağustos 2014, 18:47
çıkma parçaların da çalıntı olma gibi bi sıkıntısı olabiliyor... bunu da unutmamak lazım..

gv650i
11 Ağustos 2014, 19:17
onun için biz harem garaj ı kurduk iyiki 2 ci ustaya gitmişiniz.harem garaj kendi bakımını kendi yapmak istiyen bilmeyen ama ögrenmek istiyenlerin mekanı arkadaşlara mümkün oldugunca yardımcı oluyoruz bilginiz olsun

Karalı
11 Ağustos 2014, 20:26
kazik atmayan usta yoktur kazik atmadigini zannetigimiz usta vardir.onemli olanisini iyiyapan ve fazla kazik atmayanusta

srknbdm
11 Ağustos 2014, 21:31
"kazık atmayan usta" diye bişey mi varmış?? :silent: :queen:

Karalı
11 Ağustos 2014, 21:37
Büyük geçmiş olsun. Çocuklara bir şeyin olmaması sevindirici. Bana kalırsa motorunuzu sıfır parçalar ile çok para harcayarak toplamayın. 2. el çok temiz parçalar var. Eğer ustanızın böyle 2. el parça satan tanıdığı varsa oradan bir bakın derim. Benim şu an ki motorumdan önce 2006 modeli vardı. Talihsiz bir kaza geçirdim motor takla attı. çıkma parçalar ile toplamıştık motoru ve eskisinden güzel olmuştu, Fiyatı da hemen hemen yarısı ;)
Çıkma parça almayın motorunuzun çalınmasını istemiyorsanız

imtarky
11 Ağustos 2014, 22:25
Ustanın adını yaz herkes kimin ne mal olduğunu öğrensin dostum.

drfettah
11 Ağustos 2014, 22:52
benim gibiler de düzülünce anlar tecrübeyi. KANUNİ / YEŞİLYURT MOTOR / KARTAL sevisinde "1000km" bakımında bujilerimi değiştirmesiyle anladım (120 tl servis bakım (malzeme ücreti !!!). motosiklete yeni başlamıştım ve 1000 km buji değiişirmi üsta diye sorunca garantiden düşürürüz açıklaması ile derin bir ohhhhh çektim.

to1ga
11 Ağustos 2014, 23:48
İnsanların işlerini bozmamak ve reklam olmaması adına vermemiştim. Kazık atmaya çalışan Merdivenköyde Efe Nur Moto(ismail usta). Yeri Merdivenköy polikliniği arkasında. Uygun fiyata bana yardım eden usta da Fikirtepe'de Bankalar mevkinin az biraz daha Kadıköy'e doğru tarafında bulunan moto colours(benimle ilgilenen kişinin adı Can idi. )

dostum kazıklayanın işi azalsın ki bu insanlardan neden gelmiyor neyi yanlış yapıyorum çokmu acımasız davarnıyorum acaba desin ve kendine çeki düzen versin..
kazıklamayanda işini hakkıyla yaptığı için işlerinin açılmasını sağlarsın ve helal yediğini bilirsin..

porlanoche
12 Ağustos 2014, 00:33
dostum senin başına gelen araba da bizim başımıza geldi.araba hararet yapmış motorunu indirmemiz lazım parçasıyla 3000 lira dediler başka tanıdığa sorduk devir daim bozulmuş 400 lira dedi.Kısacası olabildiğince çok ustaya sormakta fayda var.

s.ozer1991
12 Ağustos 2014, 10:13
çıkma parçaların da çalıntı olma gibi bi sıkıntısı olabiliyor... bunu da unutmamak lazım..

2. el parçaların çalıntı olabileceğini hiç düşünmedim hata etmişim haklısınız. Benim düşüncem bazen motorlar kaza yapıyor kullanılabilir parçalarını satıyorlardır oldu. Ağlayanın malının parçası dahi gülene yâr olmaz. Hatamız varsa affola.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:53 ----------


onun için biz harem garaj ı kurduk iyiki 2 ci ustaya gitmişiniz.harem garaj kendi bakımını kendi yapmak istiyen bilmeyen ama ögrenmek istiyenlerin mekanı arkadaşlara mümkün oldugunca yardımcı oluyoruz bilginiz olsun

Harem garajı bende görmek isterim. Şu an bir şirkette staj yapıyorum 1-2 haftadan sonra bitiyor. sizinle iletişime geçeyim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:55 ----------


kazik atmayan usta yoktur kazik atmadigini zannetigimiz usta vardir.onemli olanisini iyiyapan ve fazla kazik atmayanusta


"kazık atmayan usta" diye bişey mi varmış?? :silent: :queen:

Valla arkadaşlar bende bilmiyorum. Dediğim gibi ilk gittiğim usta konjektörünün yan sanayisi 200-250 dedi. grenajlar söküleccek falan 100 tl işçilik alırım dedi. Bu sonradan gittiğim usta ise konjektöre 50 aldı ustalık dahi almadı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:59 ----------


Çıkma parça almayın motorunuzun çalınmasını istemiyorsanız

Çıkma parçayla motor neden çalınsın o kısmını anlayamadım dostum. Eğer sen çalıntı mal alırsan Allah senden de çıkarır demek istediysen inan hiç çalıntı olacağını düşünmeden aldım. Motor kaza yapmıştır arızası vardır parça parça satıyordur düşüncesiyle toplattım.



Ustanın adını yaz herkes kimin ne mal olduğunu öğrensin dostum.

Ustanın adı İsmail.


benim gibiler de düzülünce anlar tecrübeyi. KANUNİ / YEŞİLYURT MOTOR / KARTAL sevisinde "1000km" bakımında bujilerimi değiştirmesiyle anladım (120 tl servis bakım (malzeme ücreti !!!). motosiklete yeni başlamıştım ve 1000 km buji değiişirmi üsta diye sorunca garantiden düşürürüz açıklaması ile derin bir ohhhhh çektim.

Kardeşim iyi kurtarmışsın. Buji değişimi çok zor değil. Takım çantan varsa buji anahtarın varsa kendin bile değiştirebilirsin(Garantisi varken yaparsan garanti dışı kalır mı onu bilmiyorum). Depoyu söküp takmak için yanında 1 kişi daha bulunursa kolay olur çok zorlanmazsın.


dostum kazıklayanın işi azalsın ki bu insanlardan neden gelmiyor neyi yanlış yapıyorum çokmu acımasız davarnıyorum acaba desin ve kendine çeki düzen versin..
kazıklamayanda işini hakkıyla yaptığı için işlerinin açılmasını sağlarsın ve helal yediğini bilirsin..


Haklısınız da işte ne bileyim vicdan ettim :))

Madem öyle bana yardımcı olan ustanın numarasını da yazayım, bakarsınız belki bir gün işinize yarar.

Moto colours

0216 347 47 22
0535 383 60 74

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:09 ----------


dostum senin başına gelen araba da bizim başımıza geldi.araba hararet yapmış motorunu indirmemiz lazım parçasıyla 3000 lira dediler başka tanıdığa sorduk devir daim bozulmuş 400 lira dedi.Kısacası olabildiğince çok ustaya sormakta fayda var.

Siz de ucuz kurtarmışsınız. Ben o an moralmen öyle kötüydüm ki. Motoru yeni almışım aldığım günden beri arıza çıkarmış para vermişim ve gidiyorum adam 600-700 daha masraf çıkar diyor. Sonrasında zaten dayımın oğlu yanımdaydı abi ben mantıklı düşünemiyorum sen karar ver bırakalım mı eve mi götürelim dedim. O da götürelim başka ustaya da bir sorarız deyince dank etti bana. Belki tek olsam o moral bozukluğuyla lanet gitsin deyip orada bırakabilirdim motoru.

UNdocab
13 Ağustos 2014, 13:04
Arkadaş demiş ki; Bugün çıkma diye aldığın parça çalıntı bir motorun parçası ise. Bu hırsızlar çalıntı malların rağbet gördüğünü görünce hırsızlığı arttırarak devam ettirecekler ve yarın çalınan motor da seninki olacaktır ;)

Bence haksız değil.
2. el parça olmaz diye birşey yok. Herkes elindeki ihtiyaç fazlasını satar fakat bu çıkmacılık yapanların %99.9'unun eski mesleği at hırsızlığı olduğu için çıkma parçayı çıkmacıdan değil ilk sahibinden almak en doğrusu.

s.ozer1991
13 Ağustos 2014, 14:40
Haklısınız o boyutlarını düşünmedim işin. Zaten ben ustaya motoru yap dedim o çıkma parçalarla toplayalım orjinali pahalıya gelir dedi. Bende olur dedim. Ama parçayı nereden aldı nereden buldu bilmiyorum. Bana dediğine göre sahibinden.com'dan parça takibi yapıp oradan sipariş veriyormuş. Dahasını da bilmiyorum. Bundan sonra daha dikkatli olurum :)