PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : KTM 200 Duke Arka, ön ve zincir değişimi...



68charger
21 Nisan 2014, 09:43
Selamlar,

Hafta sonu artık değişmesi gereken zinciri ve birlikte dişlileri değiştirdim. Zincir olarak DID tercih ettim. Ön dişliyi standart arka dişliyi ise KTM Powerparts'ın alüminyum 44 dişlisi ile değiştim.

Standart 42 olan diş sayısı 44 çıktı. Sanırım son sürat biraz düşecek ama kakışlar da biraz daha seri oldu gibi, çabuk vites tüketiyor çünkü!

42 diş alüminyum dişli de yok. 44-45 ve 46 var.

Maalesef ömrü hakkında Supermoto yetkililerinden bir cevap alamadım. Malzeme satıyorlar ama satıkları şey hakkında fikirleri ve teknik bilgileri yok!

Kendi araştırmalarıma göre standart çelik dişliye göre daha sağlam olan 7075 malzemeden üretilmiş olduğunu öğrendim. Bakalım bizzat denemek en iyisi olacak sanırım!

Resimlerde ekledim.

http://i.hizliresim.com/ydlLPy.jpg (http://hizliresim.com/ydlLPy)

http://i.hizliresim.com/6Rk527.jpg (http://hizliresim.com/6Rk527)

http://i.hizliresim.com/Gnkov6.jpg (http://hizliresim.com/Gnkov6)

http://i.hizliresim.com/W2Z1n2.jpg (http://hizliresim.com/W2Z1n2)

kurubuz
21 Nisan 2014, 10:24
Aman dişlileri iyi taktığına emin ol. Salak servis elemanı benim ön dişlinin somununun kamasını takmamıştı. Yolda giderken ön dişli fırladı, boşalan zincir ayaklığı neredeyse yarım santim kesmişti.

Zincirin ömrü biraz da sana kalmış, Ani kalkış yapmazsan, düzenli yağlarsan en az 30 bin km gider . Çok daha uzun süre kullananları da gördüm. En kötü kullanımda 10 binde bitirirsin.

Arka dişliyi büyüttüğün için çekişin artacak ama son hızın düşecek , viteslerin daha erken tükenecek ve yakıt tüketimin de artacak. Tercih meselesidir.

68charger
21 Nisan 2014, 10:57
Merhaba, geçmiş olsun hareketli her parça tehlikeli!

Evet servislerin kalitesizliği ve dikkat etmemeleri büyük sıkıntı. Sonra da ya nasıl oldu, Allah korumuş muhabbetleri oluyor! Kendim de mutlaka kontrol ederim.Hatta kızdım.Ya yeni zincir ve dişiler takılıyor adamlar güzelim yeni parçalara en adi siyah gres ile yağlıyorlar! Ya mal bunlar ya!Ya tertemiz şıkır şıkır bir motor teslim edecekleri yerde baştan sağma bir işçilik ile karşılaşıyor müşteri!

Eve geldiğimde güzelce temizledim parlattım. Ve zincir yağı ile yağladım!

Keşke 42 dişli olsaydı ama dediğim gibi 44 den başlıyor. Dikkatli ve itinalı kullanırım motoru ama gaz açmadan da esirgemem:)

Bakalım nasıl dayanacak özellikle arka dişli!

cagkanyuksel
15 Nisan 2015, 10:23
Hocam selam,

Bende değiştirmeyi düşünüyorum. 44 dişli takınca son hız kaça düşmüştü?

Eksileri varmı sana zahmet bilgi verebilir misin?

s.e.c
15 Nisan 2015, 23:22
Son hızda 6-7 km azalma olabilir. Dişli %4.76 oranında büyüdügüne göre son hız %4.76 azalacaktır. Yani duke 200 ün son hızı 136 km/h olduğuna göre bunun %4.76 sını alırsak; 6.1 km/h falan yapıyor.
Sonuç olarak son hız: 136 - 6.1=129.9 km/h civarlarına düşebilir.

ucanteneke5
16 Nisan 2015, 00:04
son hız düşmez çünkü duke devirden değil kilometreden son hız kesicisine giriyo ve normalde 700 devir boşta olduğundan son hızına biraz daha çabuk ulaşmış olur ve devir yaklaşık 400 cıvarı yükselmiş olur.
yani kısaca son hızı olan 136 ya yine sorunsuzca çıkabilir ve devirden 300 devir yine boşta kalır .
inanmayan varsa arkadaş bi denesin ve söylesin lütfen.

s.e.c
16 Nisan 2015, 00:22
Eger son hızın 136 da kalmış olması devir kesiciden değilde, hız sınırlamasından ise aynen dediğiniz gibi yine aynı son hıza çıkar ve aynı hızda daha yüksek devir görür.