Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kalın Lastik Cbr 125'e ne kazandırır,



Sayfa : 1 [2]

ata_06
24 Şubat 2008, 20:03
lastik kalın ama bakalım cantın içine girdimi nasıl duracak. cantını da kalınlaştırman gerekecek büyük ihtimal kalın görünmesi için. ben yaptım ordan biliyorum bişey değişmedi kalınlık olarak ama eski lastik çok kayıyordu (malum çinli) şimdiki çok daha iyi frenlerde.

bende cbr 125 arka lastık 130 luk vardı ondede 100 luk vardı jant felan degiştirmedim arkadan bakıncada gayet ıyı duruyor lastıkler tavsıye ederım 130 luk taktır performansda dusse bıle devede kulak olur bana sorarsan degiştir

Fatih
24 Şubat 2008, 20:39
2 senelik konuyu hortlattıgınız icin teşekkürler

ketchup
25 Şubat 2008, 00:03
arkadaşlar konuyu açan kişi belki motorunu satmıştır, belki dediğiniz gibi motoru bırakmıştır vs ama bu konuyu merak eden kişiler aratınca da bilgi bulabilmesi lazım. o nedenle bu başlıkta verilebilecek işe yarar bilgiler forumu bilgi amaçlı kullananlar için yararlı olacaktır.

İki sene önce açılmış kaza haberlerine "geçmiş olsun abi" yazmak çok saçmadır ve hortlatmaktan başka bir işe yaramaz ama bu durum farklı.

cbr için lastik kalınlaştırmayı düşünen birisi "kalın lastik cbr 125" diye arattığı zaman bu başlığı bulacak. bu başlıkta da bir sürü bilgi bulmak isteyecektir. başlık eskimiş diye yeni başlık mı açsın?

Bana sorarsanız da lastik kalınlaştırmak son derece yanlış ve zor bir iş.. Zaten lastik kalınlaştırmak tek başına yetmiyor. İnce janta kalın lastik takınca birşey değişmiyor, takılan lastik katlanıyor ve jant kalınlığını geçmiyor. onun için jantı da kalınlaştırmak gerek, jantı kalınlaştırmak için çatal aralığını falan büyütmek gerek.. Bütün motorla oynamak gerek. sonuç olarak da yavaşlamış bir motor... değmez.

rmz_34
12 Mart 2009, 18:50
cbr 125 e kalın lastık takarsan motorun dıs gorunusdunde cıddı sekılde degısme olacakdırr cok fazlada bı hız dusme sorunu fark edılmeycek kadar azdır bende dusunuyorum ıkı lastıgıde kalınlasdırmayı ama ne kadara mal olur bılmyrum yardımcı olursanızz cok sewınırım

genç kaptan
12 Mart 2009, 18:57
cbr 125 bisiklet görünümden azda olsa kurtulur:)

alonso_51196
12 Mart 2009, 19:11
Doğan görünümlü şahinin olur işte..

bence hoş yorum hehe

ethemm76
12 Mart 2009, 19:14
Hızınız ve performansınızda düşme olabilir. Çünki kalın lastikte yüzeye temas eden alan daha fazla olduğundan sürtünme fazladır. Böyle bir olumsuzluk olmasaydı zaten fabrikasyon kalın lastik takılırdı. Motorun gücü ve kapatisesine en uygun dış lastik seçilmiştir zaten. Cbf 150 nin arkada 100 lük lastik, cbf 250 nin arkada 130 luk lastik var. Cbf 150 nin cant ebadı 18, cbf 250 nin 17 inç olduğu halde bu böyle yapılmış. Sizce neden dersiniz ? Lastiğinizi kalınlaştırıp birde arkanıza artçı alırsanız motordaki performans düşüşünü daha da fazla hissedersiniz, çünki yolculu kullanımda kalın lastik ezildiğinde sürtünme çok daha fazla olacaktır. Ayrıca hız ve seriliğini arttırmak isteyen ve kalın lastik kullanan ark..lar arasında lastiğini inceltmek isteyenler bile var. yüksek cc li süper s. lara aldanmayın onların motor gücü 170-180 lik lastikleri kaldırabilecek kapasitede olduğundan kalın uygulanabiliyor. Yarış bisikletlerinin neden ince lastik kullandığını, dağ bisikletlerinin de neden kalın ve dişli lastik kullandığını düşünün. Orj. ebatlarınızı lastik dişli vs hiç bir yedek parçada değiştirmenizi tavsiye etmem. Bende cbf 150 min lastiklerini bu düşüncelerle değiştirmedim. Kalın lastiğin yol tutuşu arttıracağı ve virajlarda daha emniyetli olacağı muhakkak. Fakat eksilerinide düşünelim.

Trakonya
12 Mart 2009, 23:53
Arkadaşlar mevcut 130 luk janta 100 lük lastik takılabilir mi? Lastiği inceltmeyi düşünüyorum da:cherry: Bilgilendirirseniz sevinirim.:)

halilihsan
13 Mart 2009, 00:02
Şort Üstüne Kara lastik (Bizim Köyde Koç lastiği diye tabir edilir) giyimiş gibi olur görüntü bakımından böyle.Diğer açıdan yol tutuş performanıs yükselir.

tatlisert45
13 Mart 2009, 00:32
Yuvarlanma direnci daha yüksek olduğu için

ivmelenmen ve maksimum hızın azalır

Yol tutuşun ve yakıt tüketimin artar

çok doğru...

motorhocası
13 Mart 2009, 00:58
Dezavantajları arkadaşlar açıklamış, yararı koskoca bir hiçtir, Japon o lastik ebadını koymuşsa bize halt etmek kalır.:bounce:

Moto43
13 Mart 2009, 01:18
bu konu ne zaman açılsa ben aynı şeyi söylüyorum. isteyen yanlış desin.
bana göre motorun yol tutuşu ve son hızı azalır.
neden derseniz, lastiklerin yere uyguladığı basınç azalır. sürücü ve motorun ağırlığı daha geniş bir alana yayılacağı için birim alan başına düşen kuvvet azalır.
Newton'a göre de böyle: F=P/A
sizin basıncınız(P) sabit, alanı (A) artırdınız. noollduuu?
F küçüldü! (yere uygulanan kuvvet).
isteyen kalın lastik taksın, ben hayatta takmam:)
ayrıca rally leri seyrediyosanız, karlı yolda kullanacakları zaman arabalara incecik lastik takarlar. bizim türk insanı gibi, karda daha iyi tutar diye kalın lastik takmazlar!!!
bence bu arkadaşımızın yazdığı daha bilimsel ve güzel olmuş....

ennginn
13 Mart 2009, 01:56
Aynı lastiğe bir boy ufak jant takarsan tutuşun artar. Aynı janta büyük lastik takarsan tutuşun azalır.

beykurt
13 Mart 2009, 02:20
bir tek o arkadaş mı merak ediyor.bende merak ediyordum ama bu konu sayesinde öğrendim.İlla ki merak eden arkadaşlar vardır şuan.Yine de bilgi veren herkese teşekkür ederim kendi adıma

< iLk@yy >
13 Mart 2009, 02:27
bu lastik büyütme olayının hem artıları hemde eksileri bulunmakta
artılarına gelicek olursak
yol tutuşu artıyor ve motoru daha çok yatırabiliyorsunuz biraz daha
eksilerine gelicek olursak
motor daha fazla benzin sarfiyatı yapıyor ve normale göre daha fazla zorlanıyor

Trakonya
13 Mart 2009, 21:23
Hani benim soruma cevap?:P 130 luk arka janta 100 lük ( yani 100 taban) lastik takmak istiyorum. (tabii lastik bitince) Takılabilir mi? Sakıncası nelerdir? Bilenlerden yardım lütfen.:)

ethemm76
13 Mart 2009, 21:59
Hani benim soruma cevap?:P 130 luk arka janta 100 lük ( yani 100 taban) lastik takmak istiyorum. (tabii lastik bitince) Takılabilir mi? Sakıncası nelerdir? Bilenlerden yardım lütfen.:)

Şimdiki orjinal lastik ölçülerin ne =?

osmaniyeli
13 Mart 2009, 22:33
bana kalırsa
motorsiklet üreticilerinin kalın lastik takmama nedenlerinden en önemlisi maaliyet artışı
%50 vergi +gümrük vergisi artı satıcı kar yüzdesini eklersek
ybr motorsiklete yamaha tutupta öne 100 arkaya 130 luk michelin pilot sport takmaz takarsa da ybrnin fiyatı 5000tl olur vergilerle

Trakonya
13 Mart 2009, 22:52
Şimdiki orjinal lastik ölçülerin ne =?

ön: 90/90/18
arka: 130/70/18

ethemm76
13 Mart 2009, 23:13
ön: 90/90/18
arka: 130/70/18

Arka için 110/70/18 veya 100/70/18
110/80/18 veya 100/80/18

Fiyat listelerinde veya kataloklarda bu ebatlarda lastik bulabilirsen senin cantına olacaktır. Önü daha fazla inceltmene gerek yok. Zaten yeteri kadar ince.

Trakonya
14 Mart 2009, 15:44
Arka için 110/70/18 veya 100/70/18
110/80/18 veya 100/80/18

Fiyat listelerinde veya kataloklarda bu ebatlarda lastik bulabilirsen senin cantına olacaktır. Önü daha fazla inceltmene gerek yok. Zaten yeteri kadar ince.

Verdiğin bilgiler için sağol.

ffurkanyyasi
04 Kasım 2012, 19:46
Hondanın sitesinde cbr 125 için '' 100/80-17 ön ve 130/70-17 arka tekerleri '' yazdıgını gördüm yeni modellerde bu şekildemi acaba ?

ErknOzyurt
05 Kasım 2012, 11:03
Mühendislik ne diye var kardeşim :) Dışarı da bakma HAYABUSALARA 360 lık lastik takanda var ama napıyor.Arka şasiyi uzatıyor , dişli ekliyor , emiş ve atış parçalarını değiştiriyor.Girme bu işe boşver

phradrel
05 Kasım 2012, 13:46
karizmatik bir görünüşten ki o da tartışmalı başka hiçbir şey katmıyor. götürüsü ise fazla.

emir.
05 Kasım 2012, 16:39
135 tl en gider ve yakıtın artar hızın düşer pek belli olmasada 2 kişiyle farkına varırsın ben yaptım motorun kasası ince oldugu için 1000 rr lastigi taksanda bi anlam ifade etmiyor o yüzden suan orjinal halinde kullanıyorum.

wizardmendo
12 Şubat 2014, 15:24
Peki arkadaşlar mesela 100/80/17 olan arkayı 110 yapsam, bunun için jant değiştirmem gerekirmi? Çok uygun fiyatlı bir arka continental lastik buldumda jant değişmem gerekmiyorsa alayım diyorum?

cenkito
12 Şubat 2014, 15:29
110-80-17 de eger arka masa dar gelmezse aynı jant ta rahatlıkla kullanılır

wizardmendo
12 Şubat 2014, 15:31
110-80-17 de eger arka masa dar gelmezse aynı jant ta rahatlıkla kullanılır

teşekkür ederim cenkito

kalafatoglu
12 Şubat 2014, 16:02
abi şekil olsun diye yapacaksın hiç gerek yok bence

wizardmendo
16 Şubat 2014, 17:51
abi şekil olsun diye yapacaksın hiç gerek yok bence

yok şekil için değil, sadece iyi bi marka ve çok ucuza bulduğum için düşündüm. orjinal boyutdan çok az geniş. yoksa bende orjinali destekliyorum.

Shrieker
16 Şubat 2014, 18:32
Alabilirsin 110, ben arkada 110 unilli kullanıyorum çok bir fark yok 100'le arasında. Bi dahaki sefere 100'lük takacağım, çok hissedilir olmasa da 110 biraz daha fazla benzin yaktırıyor.

Ose
16 Şubat 2014, 19:53
1.Daha iyi bir yol tutuş
2.Virajlara daha rahat girersin
3.Yakıt tüketimi aşırı derecede artmaz artar ama dağlar kadar değil
4.Son hız elbette düşer ama oda abartıldığı kadar değil
=Bence taktır..

ccc67
16 Şubat 2014, 20:22
Arkadaşlar biride foto koysunda bakak guzelime :)

AWESQME
16 Şubat 2014, 20:49
2006 yılında açılmış bir konu neden hortlatılır???

Shrieker
17 Şubat 2014, 00:10
2006 yılında açılmış bir konu neden hortlatılır???

Antalyalı arkadaşımız aramış bulmuş konuyu, kendisinden önce en son 2 sene önce mesaj yazılmasına rağmen. Herkes arama yapmayı öğrense haftada bir "600rr me R6 mı" gibisinden artık gına getiren başlıkları görmeyiz. İşin özeti yeni konu açmamış iyi yapmış. Yani kısaca doğru yapılan işe kızmışsınız siz.