PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Chopper tipi motorla gezi yapmak icin nasıl bir motor olmalı ?



ege48
17 Şubat 2013, 18:54
Şuan lise öğrencisiyim yol üniversite yolu üniversite hayatım boyunca yazları motorla gezinmeyi planlıyorum yurt içi yurt dışı ( biraz doga meraklısıyım ) patika yollar bunları gercekleştirmek için yazın ve hazırlıkta calısmayı planlıyorum bana 4-5 yıl gidicek ve gezilerde sorun cıkarmıcak bir chopperın motor gücü / motor hacmi / silindir sayısı gibi konularda bilgi verirseniz sevinirim :) ve marka model önerilerinizi bekliyorum :) simdiden tesekkür ederim :cat:

Sinan Er
17 Şubat 2013, 18:59
Siparişiniz bukadarmı ekleyeceğinizi bişey varmı ? Ona göre personel görevlendirilecek.

serdar1547
17 Şubat 2013, 18:59
motor hacmi:maksimum 250 cc
silindir sayısı:tek silindir(az yakıp çok yol kat etmesi için)
direk olarak isim istiyorsan kuba superligh senin için iyi olur
http://d1302.hizliresim.com/16/k/k6stq.png (http://bit.ly/c25MCx)

yolcu114
17 Şubat 2013, 19:03
GV 250 :) dağ,bayır, asfalt her yola gelir artçıya da keyif verir. çok ta yakmaz.arıza da yapmaz satarken sorun olmaz vs......

viper17
17 Şubat 2013, 19:05
Regal raptor daytona 250 cc Beyaz :)

ege48
17 Şubat 2013, 19:07
bu motorla uzun yollar yapailirim yani :) benim gözümü korkuttularda ( tanıstıgım bir kac motor gezgini ) 750 cc den asagısı sni kurtarmaz v motor filan diye :/ cevabınız için tesekkürler ( kuba superligh )

serdar1547
17 Şubat 2013, 19:14
bu motorla uzun yollar yapailirim yani :) benim gözümü korkuttularda ( tanıstıgım bir kac motor gezgini ) 750 cc den asagısı sni kurtarmaz v motor filan diye :/ cevabınız için tesekkürler ( kuba superligh )

çok rahat yaparsın, gerek yok 750 cc ye... onu diyenler gözünde çok büyütmüş bu olayı ya da sallamışlar...senin için cc nin küçük olması ve tek silindir olması önemli madem çok gezeceksin o zaman az yakması lazım

ege48
17 Şubat 2013, 19:16
dogru az yakmalı tesekkür ederim :) peki motor alırken sıfırmı almalıyım yoksa 2. elmi almalıyım nelere dikkat etmeliyim km kactan fazlasını almamalıyım ?

serdar1547
17 Şubat 2013, 19:46
dogru az yakmalı tesekkür ederim :) peki motor alırken sıfırmı almalıyım yoksa 2. elmi almalıyım nelere dikkat etmeliyim km kactan fazlasını almamalıyım ?

sıfır almak her zaman daha iyidir ama 2 veya 3 yaşında sıfır ayarında olan ikinci el uygun fiyatlı motor bulursan daha iyi olur,plaka vs için de para vermezsin fazladan...ikinci el alacak olursan güvenilir usta bulursan gösterirsin.

ogzcngdk
17 Şubat 2013, 19:52
gv 250 bence eğer bütçende varsa alabiliceğin en sağlam motor gv 250 dir

v twin motor çift silindir titreşimi az

tek eksi yönü yüksek devirde kullanıma göre yapmışlar yarış motoru gibi onun dışında bir sıkıntı çekmezsin uzun yola falan gelir

ege48
17 Şubat 2013, 19:57
gv 250 bence eğer bütçende varsa alabiliceğin en sağlam motor gv 250 dir

v twin motor çift silindir titreşimi az

tek eksi yönü yüksek devirde kullanıma göre yapmışlar yarış motoru gibi onun dışında bir sıkıntı çekmezsin uzun yola falan gelir


tek eksi yönü yüksek devirde kullanıma göre yapmışlar yarış motoru gibi '' gibi derken ne gibi dez avantajları olur ?

srknbdm
17 Şubat 2013, 19:59
işte senin aradığın motor
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kymco-mukemmell-performans-kazasiz-boyasiz-100535070/detay

abdullah_03
17 Şubat 2013, 20:11
kesinlikle gv 250

ogzcngdk
17 Şubat 2013, 20:15
tek eksi yönü yüksek devirde kullanıma göre yapmışlar yarış motoru gibi '' gibi derken ne gibi dez avantajları olur ?

cruiser motorlar genelde en yüksek torku düşük bir devirde verir örneğin 3500 devir durum böyle olunca motoru düşük devirlerde kullanırsın daha güzel bir ses daha iyi bir kullanım sağlar sana gv 250 de en yüksek torku sanıyorum 7500 devirde veriyor yani eksi yanı derken sürüş konforu açısından söyledim :wiinkk:

haojin2005
17 Şubat 2013, 20:16
Gv 250 güzel motor ama daha da az yakmasını istiyorsan keeway superlight 150

thepope
17 Şubat 2013, 21:58
bnede keeway superlıght 150 var bu motor bence sıradana çinli kanuni mondial gibi motorlardan kaliteli bir motor bakım yapıldıkça sorun çıkarmayan bir motor yakıtınında motor yattığı için test edemedim

ege48
17 Şubat 2013, 23:54
cruiser motorlar genelde en yüksek torku düşük bir devirde verir örneğin 3500 devir durum böyle olunca motoru düşük devirlerde kullanırsın daha güzel bir ses daha iyi bir kullanım sağlar sana gv 250 de en yüksek torku sanıyorum 7500 devirde veriyor yani eksi yanı derken sürüş konforu açısından söyledim :wiinkk:

peki uzun yolda insanı yorar mı ?

COQ
18 Şubat 2013, 00:02
Doga seven ve patikalara dalmak isteyen biri için yanlis bir tarz pesindesin.
Cruiser motosikletler sana uygun degil.
Vazgeçmeni öneriyorum.

ogzcngdk
18 Şubat 2013, 00:11
peki uzun yolda insanı yorar mı ?

sesi yorar, yani beni yoruyor ya uzun yolda müzik dinlemem lazım yada kulak tıkacı kullanmam lazım ama performans olarak bir sıkıntı yok gerçi benim egzosun susturucusu çıkarılmış orjinal hali nasıldır bilmiyorum ama benim 3-4 bin devirdeyken bile baya yüksek ses veriyor :queen:

ege48
18 Şubat 2013, 00:48
yolda müzik dinlemeyi severim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:46 ----------


Doga seven ve patikalara dalmak isteyen biri için yanlis bir tarz pesindesin.
Cruiser motosikletler sana uygun degil.
Vazgeçmeni öneriyorum.

sizce nasıl bir motor tercih etmeliyim ? sadece doga icin degil aslında ama patikada tırmansa fena olmaz diye düsünmüstüm ben :)

thepope
18 Şubat 2013, 00:51
cross tercih etmelisin o zaman

COQ
18 Şubat 2013, 00:53
[/COLOR]

sizce nasıl bir motor tercih etmeliyim ? sadece doga icin degil aslında ama patikada tırmansa fena olmaz diye düsünmüstüm ben :)
Sizin isteklerinize cevap verebilecek tarz,
dual sport diye adlandirilan, ya da enduro da denilen tip motosikletlerdir.
Cruiser motosikletler, asfalt için üretilmislerdir.
Birakin dogayi, virajlari bile sevmezler.
Ayaklarin önde konumlanmasi uzun yol için, aci verici deneyimler yasamaniza neden olabilir.
Genellikle yol yapacagim ama arada bir kaçamak yapar, daga tepeye sürerim diyorsaniz ideali su segmentteki motosikletlerdir.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3b/F650gs.jpg

ege48
18 Şubat 2013, 22:39
Sizin isteklerinize cevap verebilecek tarz,
dual sport diye adlandirilan, ya da enduro da denilen tip motosikletlerdir.
Cruiser motosikletler, asfalt için üretilmislerdir.
Birakin dogayi, virajlari bile sevmezler.
Ayaklarin önde konumlanmasi uzun yol için, aci verici deneyimler yasamaniza neden olabilir.
Genellikle yol yapacagim ama arada bir kaçamak yapar, daga tepeye sürerim diyorsaniz ideali su segmentteki motosikletlerdir.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3b/F650gs.jpg

cross nasıl olmalı peki tanıstıgım birkac cross kullanıcısı bana 75 den asagı olmamalı demistide önerileriniz varmı acaba ?

dftuzlu
19 Şubat 2013, 01:02
coq'un önerdiği model bence tam senlık. ben de boyle bırseyler bakıyorum. çapırın viraj kabılıyetı zayıf (diger tiplere göre).
Hele o devasa ayaklıkları yok mu!! motorla en ufak bi viraja girildiğinde 'ulan yere değer mi acaba?' dedirtecek cinsten.
hal böyle olunca bu tarz bir motosikletten yol dışında bir performans beklenmemeli. motora yazık yani.
Ama asıl adı dualsport halk arasında 'enduro' oyle değil. yolda da iyi gider, yol dışında da senın işini fazlasıyla gorur. yerden yuksek oldugu için kendını güvende hıssedersin.boydan sorunun olmazsa takarsın 2 yan canta. bize dua okursun

ege48
19 Şubat 2013, 21:40
olabilirde arkadasın attıgı paya tuzlu bseye benziyo fiyata bile bakmadım yani o kadar düsün motor hacmi silindir sayısı filan nasıl olmalı tur icin ?

OGUZHANKY
19 Şubat 2013, 21:59
cruiser ile doğayı (yol bakımından) kesinlikle buluşturmaman lazım. Asfalt dışında kullanamazsın. Örneğin benimkinin kitapçığında "bu motosiklet asfalt yollar için tasarlanmıştır" uyarısı mevcut. Ayrıca viraj kabiliyeti olarakta yukarıda söylenenlere katılıyorum. Ve yine bir örnek; normal bir touring motorun 60 la aldığı virajı ben ancak 40 la alabiliyorum.

ege48
19 Şubat 2013, 22:25
ne zor ismis bu motor işi ya o zaman tur icin cross laramı bakmalıyım ?

serdar1547
19 Şubat 2013, 23:05
ne zor ismis bu motor işi ya o zaman tur icin cross laramı bakmalıyım ?

aslına bakarsan hiç zor değil ama sen abartıyorsun sanki biraz...tur için her motor uygundur bence...motosiklet.net gezi bölümü bunu kanıtlar nitelikte,her cinsten motoru her yolda denemiş arkadaşlarımız var burda
senin istediğin motor az yakacak tek aradığın özellik bu olmalı
çoğu motor araziye girer,tabi ki senin girme kabiliyetine bağlı biraz da
uzun yola da gider...
yine burda 100 cc lik motorlarla 2,000 km gezilere çıkanlar da var
sen en iyisi commuter motorlara bak kafana yatanı al çünkü onlar geziye de çıkar,araziyede girer daha başka nereye gitmek istersen oraya gider
bak benimki de commuter tarzı ama arazide crossları aratmıyor
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/109306-arora-tiger-200-ve-ben-sumengendeyiz.html

rolly74
20 Şubat 2013, 09:52
Bütçen yeterli ise yamaha xvs 950 birkaç ekipmanla touring e dönüşüyor. Tavsiye ederim

hyce
20 Şubat 2013, 10:36
Dağ, tepe, dere, toprak, bayır gezeceksen cross öneririm. Sivrisinek gibi alettir, çamura saplanıp kalmaz, her türlü yokuşa tazı gibi tırmanır.

Hem asfaltta hem toprakta yüksek performans istersen kesinlikle enduro almalısın. Tam olarak iki duruma adapte olacak şekilde üretilmiş olurlar. Toprak zeminde bir cross kadar çevik olmayabilir ağırlığından dolayı, ama gücü yüksek olduğundan her ortamda rahat edersin. Fikir vermesi açısından youtube'da F800, Varadero, Transalp videolarını izle derim :)

Doğaya nadiren çıkarım, çoğunlukla asfaltta uzun yolda kullanırım dersen chopper/cruiser alabilirsin. Diğer arkadaşların dediği gibi asfalt için tasarlanmış aletlerdir. Dik oturuş pozisyonu yüzünden ufacık hendekler bile seni rahatsız edebilir. Uzun yolda ise bu dik oturuş pozisyonu seni yormaz. Aradığın motor bu tipse, her iki markayı da kullanmış biri olarak söylüyorum, Superlight almaktansa GV250 tercih et. Torku yüksektir, trafikte acil durumda çabucak kaçış yapabilirsin. Titreşimi ve sesi de Superlight'a göre çok daha düşüktür, uzun yolda yormaz seni.

Bahsettiğin ihtiyaçlarından anladığım kadarıyla sana daha çok enduro hitap ediyor.

scooboy
20 Şubat 2013, 11:17
Şakamı? gerçekmi? baştan sona bir kez daha okudum cevapları.
Arkadaşlar, kardeşlerim, abilerim, ey roma halkı!!!
Kimi 750 shadow, kimi Gs,kimi xvs950 demiş. Sizin aklınız kesiyormu bu soruları soran arkadaşımıza bu motorları
tavsiye etmek.
Cross ne cruiser ne enduro ne? kaç silindir olsun? motor hacmi ne olsun? o ne? bu ne? diye soran
Motorun M s,nden anlamayan(Şimdilik) bir kardeşe önerdiğiniz her şey kafasının karışmasından başka bir işe yararmı?
Sevgili kardeşim şimdi sana uygun motor en fazla 250cc lik herhangi bir motordur.
Sonra şartlar göre tarzını belirlersin. Araştır biraz böyle binlerce konu var.