PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklete lpg takmak



Sayfa : 1 [2]

maxi97
24 Kasım 2012, 23:22
Cacığın sarımsağı, ineğin samanı bile ithal ediliyor. BİTMİŞ olduğumuzun farkındayım. Bütün dünyada petrolden kaçış ve alternatif enerjilere yönelim var. Araçları elektrik motoru ile hareket ettirmek vites kutusu gibi ağır donanımları kaldırırken yüksek güç ve uzun menzil için akü bileşeninin büyük, ağır ve pahalı olması yakın gelecekte çözülecek sorunlardır. Petrol ve doğalgazda sıkıntı olması durumunda ise bizde hayat tamamen duracaktır! O zaman keşke patates veya şeker pancarıyla çalışan motor yapsaydık diye kafamızı taşlara vuracağız!
Alternatif enerji kaynakları arayışları sorunsuz depolanabilirlik, kolay temin edilebilirlik ve bunlarla elektrik üretimi konusunda yoğunlaşmıştır.
Yani adam beleş hidrojen buldum, depoladım; vereyim bunu benzin motoruna yakayım demiyor. Termoelektrik jeneratörün hacmi küçüldüğünde ya da güneş panellerinde randıman yükseldiğinde devasa büyüklükte akülere de gerek kalmayacak.
O bakımdan hibrid araçlar sadece bir geçiş aşamasıdır ama ardından gelecek devasa adımlar için de bir o kadar vazgeçilmezdir..

Özellikle son cümlelere imzamı atarım. Hybrid bile akü maliyeti yüzünden hala pahalı. Ayrıca bu akuler uretilene kadar malesef çevreyi mahvediyor. Temiz enerji demek hata.

Lpgli f650de israrciyim :)

sakinseytan
25 Kasım 2012, 00:26
olay bu ya :D adam biraz çıplak çalışma yapmış yada emaneten test amaçlı döşemiş sistemi.
http://img266.imageshack.us/img266/4124/04052010577.jpg
yapılan bu aykırı işçiliğe rağmen piknik tüpüne lpg doldururken limiti nasıl ayarlıyo?yani sonuna kadar dolduruyomu.benim bildigim normal lpg tank larda %80 doluyo gerisi boş.
birde benim motor yağ soğutmalı regulatöre yağ gönderip devirdaim yaptırsam yeterli genleşmeyi sağlarmıyım.

eyp.35
25 Kasım 2012, 02:42
mg gibi bir motor az yakar zaten daha ne istiyosun kardesim :) hemde tehlikeli bence bi kaza yapsan patlama tehlikesi var motora zararlı bir yakıt türü ama diyosan benim motora masraf edecek param var diye karar senin ben taktırma derim

sakinseytan
25 Kasım 2012, 02:48
mg gibi bir motor az yakar zaten daha ne istiyosun kardesim :) hemde tehlikeli bence bi kaza yapsan patlama tehlikesi var motora zararlı bir yakıt türü ama diyosan benim motora masraf edecek param var diye karar senin ben taktırma derim
hiç katılmıyorum sana deminki konunda oldugu gibi :) lpg hayattır sen hiç dizel arabayla lpg li arabanın yagının durumuna baktınmı.?benim kadar anladıgını hiç sanmıyorum bu işten önce diyim sana:)
kaza yapsan patlıcak diosun koskoca bmw motoruna fabrika çıkışı lpg koymuşsa biz bu işi bilmiyoruz.sen git gömlek caktır boşuna yatırma motorunu:D

maxi97
25 Kasım 2012, 03:54
olay bu ya :D adam biraz çıplak çalışma yapmış yada emaneten test amaçlı döşemiş sistemi.
http://img266.imageshack.us/img266/4124/04052010577.jpg
yapılan bu aykırı işçiliğe rağmen piknik tüpüne lpg doldururken limiti nasıl ayarlıyo?yani sonuna kadar dolduruyomu.benim bildigim normal lpg tank larda %80 doluyo gerisi boş.
birde benim motor yağ soğutmalı regulatöre yağ gönderip devirdaim yaptırsam yeterli genleşmeyi sağlarmıyım.

orijinal lpg tanklarında şamandıra sistemi vardır ve yüzde 80den fazla doldurmaz.

lpgye karşı olanlar işte bunun gibi saçmasapan lpg montajından dolayı lpgye karşı.

böyle bi lpg kullanımına ben de karşıyım!

piknik tüpü+egzoza bakır boru dolama gibi uyduruk şeylerden bahsediyorum. gerçi bunda beyin var, bi de adam gibi tank alsa...

Mengu16
25 Kasım 2012, 03:59
Bide acaba motosiklete LPG takınca motosikleti nereye park etmeyi düşünüyosunuz biliyorsunuz ki lpg'li araçları kapalı garajlara park etmek yasak, kapalı depoya da koyamazsınız güvenli bir bahçeniz yoksa sokağa bırakacaksınız ya gelen geçen kurcalarsa boruları falan gevşetirse ?

drsteel
25 Kasım 2012, 06:27
işte hah tam bomba bu. regulator dısarıda kaza anında kopabilir. tüp ucacak gibi duruyor her an fıytırıp patlayacak gibi duruyor. bu lpg dönüşüm kiti yurtdışşında satılyıor orsan alabilirsin regulator ısıtmalı. yani bakır boruya falan gerek yok . elektrik ile lpg ısıtılıp motora veriliyor. ama bu teknoloji 2 yıldır gelecek derler ama bir türlü gelmez.

yamyamaha
25 Kasım 2012, 06:39
Bide acaba motosiklete LPG takınca motosikleti nereye park etmeyi düşünüyosunuz biliyorsunuz ki lpg'li araçları kapalı garajlara park etmek yasak, kapalı depoya da koyamazsınız güvenli bir bahçeniz yoksa sokağa bırakacaksınız ya gelen geçen kurcalarsa boruları falan gevşetirse ?
ben şahsen bu konuda avrupa standartlarına uyuyorum.
önceki motorumu dışarıda bıraktığımda benzini araklamak için depoyu çok kurcaladılar. benzin hortumunu kesip benzin almaya da çalıştılar. belkide çalacaklardı benzin varmı diye baktılar bilemiyeceğim ama olan 2 liralık hortuma oldu. LPG candır :)

ilkerabi
25 Kasım 2012, 10:45
O tutma yerleri kesilmiş ve bir tane iple bağlanmış piknik tüpü motorun arkasında kaç kilometre sabit durabilir ki? Bir kaç kasisten sonra yerinden fırlayıp motorun arkasından sürüklenmeye başlayacak.

yamyamaha
26 Kasım 2012, 01:13
O tutma yerleri kesilmiş ve bir tane iple bağlanmış piknik tüpü motorun arkasında kaç kilometre sabit durabilir ki? Bir kaç kasisten sonra yerinden fırlayıp motorun arkasından sürüklenmeye başlayacak.
evet görünen köy kılavuz istemez. tavsiyem
http://www.steplpg.com/images/urunler/anaurun/5.jpg
http://www.motosiklet.net/forum/members/25539-albums1085-picture8463.jpg
bu iş için üretilmiş ekipman kullanmanız.

search16
28 Kasım 2012, 00:05
Bide acaba motosiklete LPG takınca motosikleti nereye park etmeyi düşünüyosunuz biliyorsunuz ki lpg'li araçları kapalı garajlara park etmek yasak, kapalı depoya da koyamazsınız güvenli bir bahçeniz yoksa sokağa bırakacaksınız ya gelen geçen kurcalarsa boruları falan gevşetirse ?
Kaldırıma parketmek sorun çıkarmadı şimdiye kadar. Ayrıca kapalı alanada girerken problem yok. Kimse tahmin etmiyor lpg li olduğunu. Araba gibi rutin kontrollerini yaptırdımmı sorun çıkmaz

Tolga Can
28 Kasım 2012, 13:21
Özelden yazda plakayı vereyim. Şimdi bişey yazıcamda. Seviye sabit kalsın.[COLOR="Silver"].

Bir konu açıyorsan her türlü yoruma açık olacaksın. Sen bi şey yazacaksın ama bizim okuma-yazmamız yok herhalde. bende çok güzel sözler yazarım. Psikolojin bozulur.
Bence sen konuna odaklan seviye sabit kalsın. artisliğin lüzumu yok. :cat:

search16
28 Kasım 2012, 13:54
Bir konu açıyorsan her türlü yoruma açık olacaksın. Sen bi şey yazacaksın ama bizim okuma-yazmamız yok herhalde. bende çok güzel sözler yazarım. Psikolojin bozulur.
Bence sen konuna odaklan seviye sabit kalsın. artisliğin lüzumu yok. :cat:
Karnımı tuta tuta tuta gülüyorum senin gibilerine. Biz her türlü yoruma açığızda, senin gibilere laf anlatamıyoruz, tek sorun bu. Artislik derken? Senin gibimi yapmayalım.

Tolga Can
28 Kasım 2012, 14:04
LPG takarsın yada takmazsın o senin sorunun. Ben bu konuya olumlu bakmak zorunda mıyım. Arabada ve motorda lpg sevmeyen biriyim nokta.
Sen istediğini yap. Bu benim kendi görüşüm. :cat:

search16
28 Kasım 2012, 15:27
LPG takarsın yada takmazsın o senin sorunun. Ben bu konuya olumlu bakmak zorunda mıyım. Arabada ve motorda lpg sevmeyen biriyim nokta.
Sen istediğini yap. Bu benim kendi görüşüm. :cat:
Olumlu bakmadığın bir konuya ilgi duymadığın bir konuya girip neden yorum yapıyorsun ozaman güzel kardeşim.

Tolga Can
28 Kasım 2012, 18:09
Olumlu bakmadığın bir konuya ilgi duymadığın bir konuya girip neden yorum yapıyorsun ozaman güzel kardeşim.

Forumda işler böyle gidiyorsa, her seferinde benzin fiyatını eleştiren adama da minibüse bin kardeşim diyelim.
Bi konu paylaştın. Fikirleri alıyorsun. Olumlu yada olumsuz. Bence bir tarafa takılı kalma. dar görüşlü olma.
Hakkında hayırlısı olsun. Sen motoruna taktır. kaza yapmamaya çalış yeter. Art niyetli kişilik sahibi değiliz. :cat:

search16
28 Kasım 2012, 18:49
Sitede benzin pahalılığı konusunda onlarca konu var. Eylem yapmaya çalıştılar, şu gün benzin almalayım... İşte benimde konuya katılma amacım, alternatiflerin nasıl değerlendirildiğini göstermek. Tasarrufun motorsikleti, arabası olmaz. Markettlerde aynı ürün nerde ucuz diye aramıyormuyuz. Hepimiz dikkat ederiz buna. Olumsuz fikirlerede açığız. Sende LPG yi sevmiyor olabilirsin, normal bir durum. Burayada bu işin nasıl olabileceğinin sinyalini vermeye ve düşünenlere yardımcı olmak için yazıyoruz. Alternatif aramak, araştırmacı olmak, çözüm aramak dar görüşlülükte olamaz sanırım. Bu işin uzmanından motosiklet için olmasada, araç için sağlam bilgilendirme alsan belki fikrin değişecek. Bir konu Hakkında bilgi sahibi olunmayan, mantığa bağdaşmayan bir şeyi kestirip atmak, araştırmacı olmamak dar görüşlülüktür. İnsan nezaman ölecegini bilseimiş, dünyaya gelmek istemezmiş. Onun için kaza alın yazısı, ölümde elbetteki yaradanın bileceği iş. Bunu gazlı motorda yapmak, benzinlide yapmak, yaya yapmak.... Ben araştırdım, bilenden, uzmandan dinledim ve ekonomik olduğu için lpg kullanmaya, GÜVENLİ olduğu için karar verdim.
Allah hepimize hakkımızda hayırlısını versin.:rendeer:

Tolga Can
28 Kasım 2012, 19:04
Koyun olan protesto yapamaz. Biz haftalarca arabamıza, motorumuza dünyanın en pahalı benzinini kullanıyoruz diye kağıdmızı astık.
Alem FM, Nihat Sırdar ile aynı saatte kornalara bastık. Ancak 5 kişi gerçekleştirirken 95 kişi izlerse, Afedersin ama bu ülkede bir bok olmaz.
Kontak kapat desinler 10 km her gün yürürüm. ÖYlede keçi inadım vardır. Yeterki bazı şeyler değişsin. Bunu yapacak cesareti olmayanlar kolaya kaçar.
Ben LPG işini tehlikeli buluyorum. Kaza anında patlar. Allah Göstermesin sağ kalanlarda havaya uçar. Gaz sızıntısında patlar. Benzinde ateşi görürsün. üstünde sucuk pişirirsin.
Bana göre tehlikeli, Motorunun arkasına mutfak tüpü koyup binenleri güvenli bulmuyorum. Özel üretim tüpleri alıp motora takacak fazla kişi olacağını da sanmıyorum.
Kaliteli, Mühendisler tarafından test edilmiş, onaylanmış motosiklet tüpleri olsun. Muayaneden geçsin. O zaman fikrim değişebilir.

search16
28 Kasım 2012, 20:48
Bendeki sistemde araca uygulananın motosiklete uyarlanmışı. Başından beri işi bilen yaparsa güvenliliğini savundum konunun. LPG tankı uluslar arası belgelere sahip. Adamlar takmadan tankı takmadan takılacağı yeri kuyruk kısmını sağlamlaştırdılar. Taktıkları topcasede altında dahi yalıtım malzemesi kullandılar. Beyin motosikletin param parça olsa bile zerre zarar görmeyeceği yere extra korumalı taktıllar. Bakır borular standart olup en kalın olanından. 4 gün motoru vermediler. Test aşaması, sızdırmazlık kontrolü vs. Sistemi uyarlayan da makina mühendisi ve yıllardır bu sektörde hizmet veriyor. Kaza anında patlama diye birşeyde olamaz. Çanta motordan ayrılsa bile üzerindeki valfler gaz akışını kesiyor. Kaldıki lpg tanklarının çarpışma testlerini seyrederseniz yok daha neler dersiniz. Motorun kullanacagından fazla gaz akışı olması halinde yine valfler devreye girip gazı kesiyor. Yani işi bilen yaparsa extra korumalı olarak gayet güvenli. İlk montajda gözümün önünde rekoru çektiler, anında gaz kesildi. Yani ülkemizdede bu işi yapan işinin ehli insanlar var. Benim arkadaşın motoru peugeot du. Benzinlikte yakıt alırken pompanın ucundan damlayan benzin kızgın motora gelmesiyle alevlenmesi bir oldu. Kızgın bir motorun üzerinde taşınan litrelerce benzin nekadar güvenli ise lpg ondan daha güvenli. (doğru kullanıldığı taktirde). O haberlerde lpgli araç alev aldı diye yayınlanan haberlerin kaçı lpg yüzünden acaba. Yanan araçtaki çoğu plastik olan benzin depolarımı daha çabuk patlar lpg tanklarımı. Geçen yıl yanan lpg li araçtaki patlama lpg tankından dite basbas bağırdılar. Sonrasında patlamanın benzin deposundan olduğu tankın baglantılarının dahi sağlam olduğu raporu çıktı. Bu haberi yayınlayan kanalada ceza kesildi.
Türkün aklı hep kolaya çalıştığı için işini yapanlarda arada eriyor. Bu yüzden bizim memlekette lpg motosiklette yasallaşamaz uzun zaman.

Tolga Can
28 Kasım 2012, 21:15
Bunu belgeli, işin ehli, işini dikkatli ve severek yapan biri olursa bir anlamı oluyor.
Benim arabamda iki kere benzin hortumu çatladı. Sanayiye gidiyorum. Adam ağzında sigara ile hortum değştiriyor.
Gaz takan yere gidiyorsun adam ağzında sigara ile kontrol yapıyor. Yaa Öküz herif sen hayattan zevk almıyorsun diye bende senle birlikte ölmek zorunda mıyım.
Bizim ülkede bir yere gelinememesinin sebebi işini doğru dürüst yapmayan eğitimsiz insanlan oluşmasıdır. işini 4-4 lük yapanlarda sırıkla atlamaktadır. her türlü biz kullanıcılar çekiyoruz.
Ben uzun bir süre boyunca bu işin burda olmayacağından adım gibi eminim. Dediğim gibi sallama mutfak tüpüne de sonuna kadar karşıyım. :cat:

İHTİYAR
28 Kasım 2012, 21:35
Merak araştırma inceleme ile ateşi de buldu, tekerleği de buldu, atomu da buldu insanoğlu.
Tarihte hiç bir patent veya buluş yoktur ki izin alınarak yapılsın, tek bir örnek dahi yoktur.
Çünkü hukuk ve onun çerçevesindeki kurallar kanunlar yasalar yönetmelikler sadece bilineni tanımlar.
Bilinmeyen şeyler ise bilim adamlarının veya bilimsel bakış ve o zekanın işidir.
1983 senesine kadar 3222 sayılı telsiz kanununa göre her türlü osilatör (kristal veya serbest salınımlı), alıcı-verici bulundurmak izne tabiiydi,
aksi durumlar casusuluk suçu oluşturuluyordu ve vatana ihanet ile yargılanıyordu.

Önyargılar insana güven verir çünkü yabancı hiç bir bilgiye oluşuma gelişime izin vermez, tehlikelerden korur, soru yok sorun da yok yani.
İnsanın sınırlarının 1 santim dahi dışına çıkmasına izin vermeyen önyargıları-dogmaları yıkmasaydık ateşi bile bulamazdı atalarımız.
Burt MUNRO http://tr.wikipedia.org/wiki/Burt_Munro risk almasaydı başarılı olamazdı veya sıradan bir insan olarak ölürdü.




LGP, petrolün rafine edilme esnasında, rafinasyon kazanından çıkan buhardır yani imalatın firesidir yani bedavadır.
Rafinerileri görenler bilir uzun bacalardan alev çıkar, işte o gaz LPG dir.
Havadan ağır olduğu için yere çöküp yangın ve zehirlenme tehlikesi oluşmasın diye baca ağzında yakılır.
Ana maliyeti sıkıştırıp depolamak ve nakletmektir.
Asıl yaygınlaşması 1970 başlarında dünyada yaşanan petrol krizi neticesinde olmuştur.

Basınç altında sıvılaşan LPG gaz haline dönüşürken çevresinden ısı alır ve bu çevresinde soğuma ya da donma meydana getirir.
Havadan ağır olduğu için oksijeni bertaraf eder.
Bildiğiniz üzere yanma işlemi için ısı, yanıcı madde ve oksijene ihtiyaç vardır.
Sıvı LPG serbest kaldığı an donar yani yanmayı sağlayan ısıyı soğurur, ağırlığı sebebiyle oksijeni defeder.
Artık elimizde sadece yanıcı madde vardır ve bu sürede yanma olmaz.
Gazın döküldüğü alanın nispeten uzağında oluşan yakıt buharı hava karışımı yeterli ısı varsa yanabilir.
Serbest kalan sıvı gaza dönüştükçe soğuma devam ettiğinden ancak güçlü bir ateş ya da yangın söz konusuysa gaza dönüşen LPG alev alır parlar.

Gelelim aradaki farklara,
Benzin buharı sıcaktır LPG buharına göre, ne zaman serbest kalış anında.
O yüzden LPG li aracın ilk çalışmada yani soğuk startta benzinle çalışması daha kolaydır.

Devamını yazacağım ama biraz kafayı toplayayım, kopyala yapıştır yapmadığım için biraz mola siz devam edin.


Diye yazmışım 7 ay önce hala toparlamamışım utandım.
Başlığı buldum sık kullanılanlara ekledim unutmayayım diye.

babaduru
28 Kasım 2012, 22:57
Su soğutma olmayan motorda lpg neden olmaz ? Çünkü gaz basınç altında depolanır ve silindirlere alınmadan önce basıncı regülatörde düşürülür ve basınçlı olan bir gaz basıncı azaldıkça soğur ve soğuyan bir yakıtın tutuşması oldukça zordur tutuşmaz değil ama tadı olmaz.
-Motosiklete lpg takmak hakkındaki fikrim,sistem oldukça basit ama illaki işi bilen birisi lazım aslında motosiklete gaz takmak pek mantıklı bişey değil ama ülkemizde malum benzin 5 TL bu durumda ortada olan tehlikeli durumu ortadan kaldırmaya çalışmak lazım bunun için benim fiklrim depoyu yarıp içine bir tüp(Piknik tüpü değil)yerleştirmek daha güvenli olabilir eğer ben bu işi uygularım diyosanız yeni bir depo alıp eski deponuzu bu uğurda hiçe saymalısınız bu benim fikrim daha güvenli olduğunu düşünüyorum.Eğer uygulamaya başlarsanız paylaşmanızı isteriz Kolay gelsin

otopsici
28 Kasım 2012, 23:31
ulem motora lpg takacağıma bi daha binmem daha iyidir

search16
28 Kasım 2012, 23:38
ulem motora lpg takacağıma bi daha binmem daha iyidir
Buda farklı bir görüş. Senin beyaz murtazanın naket'inede(arkadaşına) taktılar burda. :cat:

İHTİYAR
28 Kasım 2012, 23:52
LPG veya LNG faz değiştirirken çevresinden ısı alır dolayısı ile yakıtın buharlaşması için gerekli ısı sağlanmazsa homojen sağlıklı bir hava yakıt karışımı oluşturulamaz.
CNG de bu kadar büyük bir sorun yok, donma değil ama soğuk havalarda yoğunluk değişebiliyor.
Aslında sıvı halden gaz haline dönüşte mevsim yani ortam ısısı ve birim zamanda çevrilen gaz miktarı çok önemli.
Örneğin 3 kw lık jenaratörde regülatörü ısıtmaya hiç gerek kalmıyor hatta 10 kw jenaratörde bile sorun çıkmıyor.

Şöyle basit bir örnek vereyim, hani mutfakta kullandığımız 4 lü set üstü ocakların dördüde tam açıkken mutfak tüpünde kullanılan standart dedantör yani regülatör yaklaşık 10 kw enerji elde edilebilecek gazı destekler. Hatta tüplü şofbenler 12-15 kw arasıdır ve aynı dedantör kullanılabilmektedir.
Ancak lokanta gibi yerlerde büyük brülörlerin bir kaçının bir arada kullanımı ile tüpler donar, o sebeple tüpleri sıcak suya koyarlar.

Buradan yola çıkarak 3 kw jenaratörde yaptığım deneylerde ısıtmaya gerek olmadan olumlu sonuçlar aldım.
Bu Kw cinsi bilgiler umarım size bir fikir verebilir.

Burada sizle paylaşamayacağım çok basit bir kaç çözümümde var. Malum piyasada birşey üretmek artık çok riskli.
Ula bunlar rüyalarımızı bile izliyorlar galiba dediğim zamanlar oldu. Günümüzde bilgi çok kıymetli.
Size tavsiyem (aramızda kalsın) AutoCAD vs programlarla tasarım çizim yapmayın veya o bilgisayarın internet bağlantısı hiiiiç ama hiç olmasın.:bounce:

yamyamaha
29 Kasım 2012, 00:12
ihtiyar abim olayı çok güzel özetlemiş. hava soğutmalı motorlarada takıla bilir. aksi olsaydı kimse piknik tüpünde çay demleyemezdi. kızartma yapamazdı.
kendi aramızda tartışmayı bırakalım. klasik bir alışkanlığımız var hemen tartışıyoruz, bunlar aşalım. saygımızı kaybetmeyelim. benim sarı kaçan 30000 km yol yaptı. bunun 20000 km sırf tüpte idi, hava soğutmalı olduğu halde beni hiç utandırmadı. burada mühüm olan ne istiyoruz bunun için ne yapa biliriz, ve bunları yaparken güvenlik çıtasını nasıl yükselte biliriz. buyurun bunları tartışalım.

otopsici
29 Kasım 2012, 00:23
Buda farklı bir görüş. Senin beyaz murtazanın naket'inede(arkadaşına) taktılar burda. :cat:
kafamda çok feci bir cevap mevcut (feci derken baya uzun yani)
ama yazmıyacam forumda biliyorsun bi kaç sazan var atlıyolar hemen :) sonra polemik oluyo
nakedin bi fotosu varmı bulabilirmisin, görmeyi çok isterim

search16
29 Kasım 2012, 09:11
kafamda çok feci bir cevap mevcut (feci derken baya uzun yani)
ama yazmıyacam forumda biliyorsun bi kaç sazan var atlıyolar hemen :) sonra polemik oluyo
nakedin bi fotosu varmı bulabilirmisin, görmeyi çok isterim
Neket li arkadaş Bursa'nın bir ilçesinden gezilere katılıyor bizimle. İlk gördüğümde çekerim fotolarını. Ondaki sıralı sistem.

blt_59
29 Kasım 2012, 10:41
bu işi profosyonel yapan var kocaeli de,550 tl ye takıyo adam,2 zamanlı haricinde her motora takıyorum diyo,kullandıgı kendi motoru 150cc mondial di yanlış hatırlamıyosam öle çakma uyduruk parçalarda deil,zaten araçlara dönüşüm yapan bi yer,bulursam linkini atıcam,zannedersem yasal bi daanagı olmadıgı için reklam işine pek girmiyo millet ama piyasada lpg li motosikler tahmin ettigimizden çok olduguna eminim,form da adamlar parça tartışması yapıyodu onu takalım bunu takalım diye:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:28 ----------

ahanda buldum kocaelide faruk sevgili diye bi adam,bu formdan bilgi edine bilirsiniz face sayfasıda var ..http://forum.donanimhaber.com/m_51786795/tm.htm

yamyamaha
29 Kasım 2012, 16:05
faruk ustam bir tanedir bu konuda. :)

search16
29 Kasım 2012, 18:24
yamyamaha arkadaşım
LPG montajından sonra takılan mikser sayesinde daralan boğazdan hava geçişi kısıtlandığı için benzinde yüksek devirlere ulaşılamıyor. Şöyle bir çözüm buldum ama uygulamakta kararsızım. Mikserden sonra karbüratör ile arada 1cm lik boşluk var. Bu 1 cm boşluktan hava filtresinden çekilen bir farklı bir hortum ile hava takviyesi yapsam nasıl olur. Araya plastik vana koyarak lpg de kapatılmak sureti ile yapılan bir çalışma verimli olurmu. Aklıma şimdilik bu geldi. Yapan firma ile görüştüm. 4 farklı çapta mikser denendiğini fakat en verimli üzerine takılan olduğunu söylediler.
Yada vana yerine benzin gaz dümesinin benzin tarafına aldığında çalışacak bir çek valf mi taksam. Gerçi çek valfin iç çapıda çok büyük değil.

yamyamaha
30 Kasım 2012, 15:04
havanın yetişmediği yerde ek boru olayı olmaz, neden dersen mikserin her iki tarafındaki hava miktarı ve hızı kesinlikle eşittir. venturunin espirisi o daralan boğazdan hızlanan havanın çekim gücü.
bence yet,şemiyen havalarında soğması ile birlikte lpgden kaynaklı olabilir durumu iyi tespit ekmek gerekir. daralan mikserden dogacak sonuç yavaş hızlanması olurdu.

search16
01 Aralık 2012, 23:08
havanın yetişmediği yerde ek boru olayı olmaz, neden dersen mikserin her iki tarafındaki hava miktarı ve hızı kesinlikle eşittir. venturunin espirisi o daralan boğazdan hızlanan havanın çekim gücü.
bence yet,şemiyen havalarında soğması ile birlikte lpgden kaynaklı olabilir durumu iyi tespit ekmek gerekir. daralan mikserden dogacak sonuç yavaş hızlanması olurdu.
Yanlış anladın beni. Bendeki durum benzine aldığımda oluyor. Lpg de sorun yok. Bugün araştırayım dedim taktırdığım yeri aradım. Onlarda mikserin boğazı daraltmasından kaynaklı olduğunu, hava girişinin azaldığını ve durumun normal olduğunu söylediler. Benzinde performansını eskisi gibi alamazsın, almak istiyorsan mikseri çıkartman gerekir dediler. 100 km ye çıkıyor normal konumda. Sonrasında hava yetmediğinden boğuluyor. Yukarıda yazdığımı onlara açıkladım ek hortum uzun ve çapı dar olacağından boğazdan gelen havayı karşılamaz. Emiş yetersiz kalır, fakat belirttiğin vananın havası direkt dışarıdan alınırsa hortumsuz olaral olabilir, denemek lazım dediler. Hava filtresi boğazını ayırdım motordan öyle çalıştırdım deli gibi gidiyor. Ozaman sorun kalmıyor.

yamyamaha
01 Aralık 2012, 23:54
şimdi anladım. :)

search16
01 Aralık 2012, 23:58
şimdi anladım. :)
Eeee hani fikir.

serhat58
02 Aralık 2012, 00:29
bence gereksiz ama çok ekstra özellikleri olabilir
ecuda yada elektooronik atesleme de hafif bi ayar yaparsan benzinle karısık lp yi verdiğin taktirde yanma daha kuvvetli olucağı kanatindeim hatta egzosla dislelieri değistirirsen 4 bg ekstra alibilirsen minumum ama bi makine mühendisine sor
tabi yapıcağın masrafıda düsünürsen bence motoru deistirip cb 125 alman daha güzel olur :D

search16
02 Aralık 2012, 00:46
Serhat58 nicli arkadaşım.
Benzinle aynı anda lpg karıştırılamaz. Kaldıki benzin lpg den daha yanıcıdır. Ha şöyle deseydin a menna. Benzin ile nitrojeni aynı anda.... Egzost zaten performans. Dişlilerde gerekli ayarlamalar yapıldı. Amaç hp arttırmak değil. Konuyu iyi okumamışsın ki, buda sonunda yazdığın motoru değiştirip cb 125 i tavsiye etmenden belli.:queen: İlahi güldüm gece gece

yamyamaha
02 Aralık 2012, 03:13
aman aman cb 125 deme yanlışlıklada olsa cb 125 deme. hele hele yanlışlıklada olsa alma en azından ben tavsiye etmem. bizim gurupta biri var gurupla hiç bir yere gelemiyor garibim. bir başka arkadaşımda daha vardı satmak için türlü taklalar attı.

search16
26 Nisan 2013, 18:53
Konuyu gün yüzüne çıkartalım. Bahar geldi havalar iyileşti. LPG tadından yenmez hale geldi

ceyceypad
22 Nisan 2014, 17:03
kymco 500e lpgy yaptıran varmı

rogget
22 Nisan 2014, 20:32
bende bodrumda gs500 de gördüm topcase in içinde lpg vardı ama pek güvenli değil gibi geldi hele bu videoyu izledikten sonra https://www.facebook.com/photo.php?v=10152478877565348&set=vb.120090920347&type=2&permPage=1

cakirgozlu35
22 Mart 2015, 13:54
http://i.hizliresim.com/nA6lLl.jpg (http://hizliresim.com/nA6lLl) ben yptim halen devam ybr ile

search16
22 Mart 2015, 23:23
Regülatörü nereye ve hangi konumda montajladın dostum. Dikeymi yataymı duruyor. Karbüratöre gaz girişini nasıl verdin. Mikser mi kullandın. Paylaşalım çalışmalarımızı. Mesela ben yatay konumdan yani koltuk altından dikey konuma akü boşluğuna alarak içerisinden egzoz gazının bir kısmını geçiriyorum. Mikser kullandım benzinde kullanım sıkıntı çıkarttı. Sonra farklı bir aparat yaparak gazı karbüratör ile hava filtresi arasındaki manifolttan verdim. Bogaz daralmadığı için emişte azalmadı. Sende nasıl çalışmalar var.

yamyamaha
03 Nisan 2015, 23:03
güzel duruyor Allah kazasız kullanmayı nasip etsin.

plectrum
09 Temmuz 2016, 19:02
http://i.hizliresim.com/nA6lLl.jpg (http://hizliresim.com/nA6lLl) ben yptim halen devam ybr ile
Tüketim nasıl ve son hizda nasıl bir düşüş yasadiniZ

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:00 ----------


http://i.hizliresim.com/nA6lLl.jpg (http://hizliresim.com/nA6lLl) ben yptim halen devam ybr ile


aman aman cb 125 deme yanlışlıklada olsa cb 125 deme. hele hele yanlışlıklada olsa alma en azından ben tavsiye etmem. bizim gurupta biri var gurupla hiç bir yere gelemiyor garibim. bir başka arkadaşımda daha vardı satmak için türlü taklalar attı.

Bi mesajinizi gordum bu 100 luk cuba lpg takılırsa tüketim ve güçte düşüş % kaç olur acaba ?