PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kışın motor almak



vyazici
18 Eylül 2012, 21:55
Önümüzdeki ay eşimle birlikte 2 adet cb125E satın almayı düşünüyoruz. Fakat konuştuğumuz herkes bahara kadar motora binemeyecegimizi, 125'lik motorlarda da fiyat degisimi çok olmayacağından motoru Mart'ta daha iyi olacağını söylüyorlar. Açıkcası biz de 5 ayın beklemek icin çok uzun bir süre olduğunu düşünüyoruz. Gercekten bahara kadar hiç bir sekilde motor kullanma şansımız olmaz mı? Bosuna mı almış oluruz?

serkanunal
18 Eylül 2012, 21:57
Yağmur çamur bin ne olacak düzgün gittikten sonra .)

Halil Karamanoğlu
18 Eylül 2012, 21:59
nerede yaşadığınıza göre değişir. ben bütün kış kullanıyorum karda bile :) park sorunu yoksa yaz kış farketmez hemen alınır. kışın güneşli günlerde giyinip kuşanıp gezmek müthiş..

ilkerabi
18 Eylül 2012, 22:28
nerede yaşadığınıza göre değişir. ben bütün kış kullanıyorum karda bile :) park sorunu yoksa yaz kış farketmez hemen alınır. kışın güneşli günlerde giyinip kuşanıp gezmek müthiş..

Aynen... Motora yağışlı olmayan her havada rahatlıkla binip gezebilirsiniz. Soğuk havalarda biraz giyim kuşam ekstrası olur o kadar... Esas problem motorun soğuk ve yağışta açıkta kalmaması..

Ozzycan
18 Eylül 2012, 23:15
Sağlam koruma, iyi lastikler ile çok yağmurlu ve karlı havalar hariç binersin kardeşim.. Allah kaza bela vermesin!

sedat_57
18 Eylül 2012, 23:17
para var huzur var demekten kendimi alamıyorum :mrgreen:

Bilalancer
18 Eylül 2012, 23:43
Kışın iyi bir mont, pantolon, eldiven, bot ile terlenebilir bile.

Yalnız başka birşeye dikkat çekmek istiyorum. Sıfır CB125 alacağınıza 2.el temiz bir CBF150 almanızı şiddetle tavsiye ederim.Çünkü CB125 bana ve birçok eskiden CBF kullanıp şimdi CB kullananlara göre motor değil, bisiklet. Hiç güven vermiyor insana. Yokuşlarda bayılıyor ve dolayısıyla yakıt olarak CBF ile aynı hatta daha çok yakıyor. Tanıdıklarımın %90ı CBF ye geri dönüyor veya geri dönmek istiyor.

Saygılar.

zongoku
18 Eylül 2012, 23:52
Kışın karlı dahi olsa dikkatli bir şekilde motor sürmek yazdan daha zevkli olacaktır. Bu sene tepelere karlar yağsın ben de karda güzel bir kaçamak yapıcam. Yani bence hevesinizi engellemeyin para sıkıntısı yoksa alın ama koruma demirli ve güzel bir lastikle birlikte alın ne olur ne olmaz önümüz kış :cherry:

c90
18 Eylül 2012, 23:58
0 km alacaksanız ocak ayını beklemeniz daha mantıklı 1 model 1 modeldir
fakat 2 . el alacaksanız
yağmur çamur vız gelir
sağlığınız el veriyorsa devam
bana kalırsa keyif sürmenin sezonu olmaz
sadece bahar-yaz-sonbahar ayları hariç motorla gidilecek mesafe kısalır o kadar

rs_guven
18 Eylül 2012, 23:58
Bende Adana'da yaşıyorum. Kışın pek sogumaz ama bol bol yağmur yagar. Yaz-kış biniyorum ben. Lastik falan da değiştiriyorum. 4 mevsim aynı lastik :) Hem de Honda falan değil, bildigin Mondial 100ukh cup. Çok fazla ayrıntıya takılmıyorum...

turkish39
19 Eylül 2012, 00:03
Sözkonusu Hondaysı fiyat değişimi her an olabilir.Yaza kışa bakmıyo onlar.Tecrübeli iseniz yaz-kış-ilkbahar-sonbahar ne farkeder.Benim motosiklet tutkum 4 mevsim:)Sizinkini bilmem.

astral33
19 Eylül 2012, 00:07
piaggio carnaby 200 ve aprillia scarabeo 200 arasında karar veremedim ikinci el almayı düşünüyorum carnaby 2010 model 6500 tl 4000 km .. scarabeo 1000 km 2012 model 6500 bu motorların ikiside çok iyi bana yardımcı olacak fikirlere ihtiyacım var şimdiden çok teşekkürler cevap yazacak arkadaşlara

Ferhat09
19 Eylül 2012, 00:09
çok yağışlı havalar yani şiddetli yağış hariç motosiklet keyfi 4 mevsim. ben de 250honda cbr var 1000 cbf almak istiyorum. inanın güzel bir zevk...

eralp_goksu
19 Eylül 2012, 00:23
yagıslı havada da bınebılırsınız onlemınızı aldıktan sonra. ona gore surmek gerek tabıı. ancak cok acemıyken yagıslı havada cıkmamanızı tavsıye ederım..

turkish39
19 Eylül 2012, 00:30
yagıslı havada da bınebılırsınız onlemınızı aldıktan sonra. ona gore surmek gerek tabıı. ancak cok acemıyken yagıslı havada cıkmamanızı tavsıye ederım..

Katılıyorum...Bilinçli kullanıcı olmak ilk önceliğimiz olmalı.

Bilalancer
19 Eylül 2012, 00:31
piaggio carnaby 200 ve aprillia scarabeo 200 arasında karar veremedim ikinci el almayı düşünüyorum carnaby 2010 model 6500 tl 4000 km .. scarabeo 1000 km 2012 model 6500 bu motorların ikiside çok iyi bana yardımcı olacak fikirlere ihtiyacım var şimdiden çok teşekkürler cevap yazacak arkadaşlara

Aprilia son yıllarda çok geliştirdi kendini ben olsam tercihimi Aprilia dan yana kullanırdım. Hem Piaggio bence çirkin.

ferdinandd
19 Eylül 2012, 00:36
Yaza kadar okadar güzel günler olur ki :)

Hem cayır cayır sıcağın altında kullanmaktan daha keyifli bence doğru düzgün ekipman ile serin havalarda kullanmak :cat:

Ayrıca yaza kadar eliniz kolunuz gibi alışırsınız motosikletinize, sonrasında ver elini uzun yollar :flower:

Hondanın fiyat konusunda ne yapacağıda belli olmaz, çok hızlı yayılıyor CB yollarda.

Tutundu deyip fiyat artarsa şaşırmam, şuan alırsanız ekipmanlarınız bedavaya gelmiş bile olabilir baharda :cherry:

Konutuğunuz kişiler neye dayanarak motosiklete binemeyeceğinizi düşünmüş anlam veremedim :mrgreen:

Bugünde İstanbul yağmurluydu ve ben saat 15:00 den beri yollardayım 130-140 km ::gazla::

Bence zaman kaybetmeyip keyfini sürmeye başlayn :cat:

Ozzycan
19 Eylül 2012, 00:39
piaggio carnaby 200 ve aprillia scarabeo 200 arasında karar veremedim ikinci el almayı düşünüyorum carnaby 2010 model 6500 tl 4000 km .. scarabeo 1000 km 2012 model 6500 bu motorların ikiside çok iyi bana yardımcı olacak fikirlere ihtiyacım var şimdiden çok teşekkürler cevap yazacak arkadaşlara

2008 Carnaby, siyah, 20500 KM'de, muayeneden yeni geçti.. Ön lastik 0 Michelen.. Arka 1 yıllık Michelen, gayet iyi.. Varyatör kayışını değiştiriyorum, yağına suyuna tuzuna da bakılacak.. 5250 TL ;-) İstanbul'daysan Şirinevler'deki Extreme Motor'a git, alet orda, bak.. İlgilenirsen bana msj at özelden.. Satıyorum çünkü X-City alacağım.. (Yalnız üzülerek fiyat son diyorum, çünkü alet sağlam!)

Scrabeo mu Carnaby mi, elbette Carnaby çünkü üzerinde Runner motoru var ve daha kalıplı! Peki X-City mi Carnaby mi? İşte o yüzden satıyorum!!

skyytr
19 Eylül 2012, 00:54
Xcity gercekten cok guzel bir motor gunluk 7 km yol yaptigim icin almadim . İkinci motorum 250 bir xmax olucak isallah soyle bir
5 yil sonra. :)

Ozzycan
19 Eylül 2012, 00:57
Yakışır kardeşim, inşallah alırsın.. Aralarında aman aman fark olmadığı için aradaki 2000 TL farkı vermek istemem. Yoksa X-max'in tartışacak yani yok ;-) tamam bir alet

satoyama
19 Eylül 2012, 01:06
istanbulda eşine ve sana 2 adet 125cc motosiklet ?

yanlış anlamadım değil mi ?

napıcaksınız grup sürüşü halinde mi gezeceksiniz? pardon!!

vyazici
19 Eylül 2012, 13:59
Kışın iyi bir mont, pantolon, eldiven, bot ile terlenebilir bile.
Yalnız başka birşeye dikkat çekmek istiyorum. Sıfır CB125 alacağınıza 2.el temiz bir CBF150 almanızı şiddetle tavsiye ederim.Çünkü CB125 bana ve birçok eskiden CBF kullanıp şimdi CB kullananlara göre motor değil, bisiklet. Hiç güven vermiyor insana. Yokuşlarda bayılıyor ve dolayısıyla yakıt olarak CBF ile aynı hatta daha çok yakıyor. Tanıdıklarımın %90ı CBF ye geri dönüyor veya geri dönmek istiyor.

CBF'nin de kasası pek bir kaba hocam. Fakat dediğinizi düşüneceğim. Özellikle şu yokuşta bayılma muhabbeti ilginç.
Yorum içim teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:56 ----------


istanbulda eşine ve sana 2 adet 125cc motosiklet ?
yanlış anlamadım değil mi ?
napıcaksınız grup sürüşü halinde mi gezeceksiniz? pardon!!

Aynen öyle. Biz zaten epey sık kampa çıkıyoruz, dolayısıyla da mat-tulum-çadır falan derken epey araç gereç oluyor. Tek motorda iki kişi varken hem malzemeler problem yaratabilir, hem de daha yeniyken bu yükle bir de artçı almak problem olabilir... diye düşündük. Ek olarak, fiyata da baktığınızda, 2 adet 2. el CB125E yaklaşık 6,000TL yapıyor. İki kişiyi yükle birlikte taşıyacak bir motor da 5,000TL civarı. Onun yerine 6,000 verip iki motor almayı düşündük.

Tsubasa
19 Eylül 2012, 14:02
CBF'nin de kasası pek bir kaba hocam. Fakat dediğinizi düşüneceğim. Özellikle şu yokuşta bayılma muhabbeti ilginç.
Yorum içim teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:56 ----------



Aynen öyle. Biz zaten epey sık kampa çıkıyoruz, dolayısıyla da mat-tulum-çadır falan derken epey araç gereç oluyor. Tek motorda iki kişi varken hem malzemeler problem yaratabilir, hem de daha yeniyken bu yükle bir de artçı almak problem olabilir... diye düşündük. Ek olarak, fiyata da baktığınızda, 2 adet 2. el CB125E yaklaşık 6,000TL yapıyor. İki kişiyi yükle birlikte taşıyacak bir motor da 5,000TL civarı. Onun yerine 6,000 verip iki motor almayı düşündük.
motora amblem yapmışlar kanat takmışlar gerisi yalan dolan =)
fiyat uygun diye sadece
ybr den vazgeçme
yada bi tane cbf al 3 tane canta taktır işinizi görür.
yoksa eşin yüzünden trafikte cok kavga edersin..
kışın niye alıyorsun ki martta al bin rahat rahat ..
yazın her gün 1 2 saat üstünde seyahat ediyorum
kışın haftada bir yapıyorum yatışta motosiklet
10 kez düştüysem 7 si kışın dikkat etmeme ragmen

vyazici
19 Eylül 2012, 14:04
Kışın karlı dahi olsa dikkatli bir şekilde motor sürmek yazdan daha zevkli olacaktır. Bu sene tepelere karlar yağsın ben de karda güzel bir kaçamak yapıcam. Yani bence hevesinizi engellemeyin para sıkıntısı yoksa alın ama koruma demirli ve güzel bir lastikle birlikte alın ne olur ne olmaz önümüz kış :cherry:

Evet, herkes CB125E'nin lastiğini alır almaz değiştirin diyor. Ona dikkat edeceğiz. Yorum için çok teşekkürler.

NoMotorNoCry
19 Eylül 2012, 14:05
Bence de cbf150 alın.Kışın kullanmak için de önce lastiklerini değiştirin.Orijinal lastikler ıslak zeminde fena kayıyo.Ayrıca elcik koruma takmanızı tavsiye ederim.Elleri soğuk rüzgardan korur.Kalın kışlık eldiven de alırsanız çok güzel olur.Hatta elcik ısıtma bile takabilirsiniz.Yerler kuru olduktan sonra ister 5 derece olsun hava.Motor her havada kullanılır.Termal içlik , hava geçirmeyen güzel bir mont giyerseniz kışın da motorla gezmek baya keyiflidir.Ancak yerler ıslak olursa ön tekerden sıçrayan çamur dizinize kadar bulaşır.Yağmurda kullanmanızı tavsiye etmem.

vyazici
19 Eylül 2012, 14:08
motora amblem yapmışlar kanat takmışlar gerisi yalan dolan =)
fiyat uygun diye sadece
ybr den vazgeçme
yada bi tane cbf al 3 tane canta taktır işinizi görür.
yoksa eşin yüzünden trafikte cok kavga edersin..
kışın niye alıyorsun ki martta al bin rahat rahat ..
yazın her gün 1 2 saat üstünde seyahat ediyorum
kışın haftada bir yapıyorum yatışta motosiklet
10 kez düştüysem 7 si kışın dikkat etmeme ragmen

Aslında biz de ilk başta YBR125 düşünüyorduk, fakat 2007 ve sonrası seride üretim Japonya'dan Çin'e geçtiği için motorun işçiliği eskisi kadar iyi değilmiş diye duyuyoruz. Mesela kuryelere baktığımda altlarında sıklıkla CBF 150, CB 125E ve Apache görüyorum, ama şu güne kadar bir tek 2011-2012 model YBR 125 görmedim.
Düşündüğünüzde ortalık YBR ile dünya turu yapmış adamla dolu, ama onların hepsi eski modeller, yeni Çin üretimi değil.

Bu arada kışın süreceğiz dediğim, karda yağmurda çıkmayız daha ilk senede. Heee hava günlük güneşliktir, yola çıkmışızdır, sonrasında yağmur yağar o ayrı.

Tsubasa
19 Eylül 2012, 14:10
Bence de cbf150 alın.Kışın kullanmak için de önce lastiklerini değiştirin.Orijinal lastikler ıslak zeminde fena kayıyo.Ayrıca elcik koruma takmanızı tavsiye ederim.Elleri soğuk rüzgardan korur.Kalın kışlık eldiven de alırsanız çok güzel olur.Hatta elcik ısıtma bile takabilirsiniz.Yerler kuru olduktan sonra ister 5 derece olsun hava.Motor her havada kullanılır.Termal içlik , hava geçirmeyen güzel bir mont giyerseniz kışın da motorla gezmek baya keyiflidir.Ancak yerler ıslak olursa ön tekerden sıçrayan çamur dizinize kadar bulaşır.Yağmurda kullanmanızı tavsiye etmem.
aklın yolu bir
1 tane cbf 3 canta takarsın lastik değiştirirsin
mont ve koruma malzemeye ayırırsın geri kalan parayı..
değişmeli kullanırsınız motosikleti..
ben böyle yapıyorum.. cok da iyi oluyor

vyazici
19 Eylül 2012, 14:13
Bence de cbf150 alın.Kışın kullanmak için de önce lastiklerini değiştirin.Orijinal lastikler ıslak zeminde fena kayıyo.Ayrıca elcik koruma takmanızı tavsiye ederim.Elleri soğuk rüzgardan korur.Kalın kışlık eldiven de alırsanız çok güzel olur.Hatta elcik ısıtma bile takabilirsiniz.Yerler kuru olduktan sonra ister 5 derece olsun hava.Motor her havada kullanılır.Termal içlik , hava geçirmeyen güzel bir mont giyerseniz kışın da motorla gezmek baya keyiflidir.Ancak yerler ıslak olursa ön tekerden sıçrayan çamur dizinize kadar bulaşır.Yağmurda kullanmanızı tavsiye etmem.

Kesinlikle katılıyorum vesselam! Bence termal içlik vs. ile sıkı giyindikten sonra (karda ve yağmurda ilk etapta çıkmadığımızı varsayacak olursak) bence de kışın gezmek muhteşem olacak!

Tsubasa
19 Eylül 2012, 14:15
Aslında biz de ilk başta YBR125 düşünüyorduk, fakat 2007 ve sonrası seride üretim Japonya'dan Çin'e geçtiği için motorun işçiliği eskisi kadar iyi değilmiş diye duyuyoruz. Mesela kuryelere baktığımda altlarında sıklıkla CBF 150, CB 125E ve Apache görüyorum, ama şu güne kadar bir tek 2011-2012 model YBR 125 görmedim.
Düşündüğünüzde ortalık YBR ile dünya turu yapmış adamla dolu, ama onların hepsi eski modeller, yeni Çin üretimi değil.

Bu arada kışın süreceğiz dediğim, karda yağmurda çıkmayız daha ilk senede. Heee hava günlük güneşliktir, yola çıkmışızdır, sonrasında yağmur yağar o ayrı.
kardeşim arkadaşım yada abim diyeyim sana
kulaktan dolma şeyler bunlar
1 YBR 125 HİÇ BİR ZAMAN JAPONYA DA ÜRETİLMEDİ
2 YBR 125 İ YAPAN FİRMA JİANSHE MOTOSİKLETTİR (yamahanın yüksek oranla ortak oldugu bir firma) çinde üretimi yapılıyor
3 YBR SINIFIN EN İYİ MOTOSİKLETİDİR SAGLAMLIK OLARAK
4 YBR NİN CÜSSESİ biraz ufak oldugu için kuryeler ve ticari amacla kullananlar yüzünden pek tercih edilmezler canta seti olmuyor cbf150 deki konfor yok
5 dünya turunu da o adamlar jianshe den cıkan motosikletle yaptılar
http://tr.wikipedia.org/wiki/Yamaha_YBR_125
şu linkten bak incele oku anlarsın ne demeye calıştıgımı
apache ve cbf tercih etmelerinin sebebi konfor canta seti uyumu ve biraz daha hızlı seri olmaları ybrye göre

eray_uluyazı
19 Eylül 2012, 15:26
hondaya güven olmaz bi bakmışsın yarım saat sonra kitlemiş olur zammı. o yüzden alacağınız varsa alın güzel günlerde binersiniz :)

Ozzycan
19 Eylül 2012, 16:15
Sev sevme ama YBR'ye laf yok hacı.. inan bak.. üstelik şansın şu: kuryeler cbf ve apache'a kilitlendiği için trafikte ve kullanıcılar arasında artık ybr'ye eskisi gibi soğuk bakılmıyor..
ben tonla sivil kullanıcı gördüm altında ybr olan.. ama elbette zevk meselesi.. dünyanın en güzel aleti de olsa senin zevkine hitap etmiyorsa, iş bitmiştir.

ne var ki ybr düşünürsen, çok isabetli bir karar almış olursun.. paşa gönlün bilir ;-)

beko12345
19 Eylül 2012, 16:28
Ben hiç kışın motor kullanmadım ama konuyla ilgili fikrimi belirteyim .
Şahsen ben kışın çok tehlikeli görüyorum motoru 4 tekerli arabalar bile duramıyor kayıyor . Heleki 2 tekerli araç hiç duramaz kayarsada zaten düşersiniz . Erkek adam belki daha dayanıklıdır fakat yanınızda eşinizde olacak .Ben eşimi böyle bir riske atmak istemem şahsen . Bence bekleyin belki daha çok beğeneceğiniz bir model çıkacaktır :) tabiki bu şahsi fikrim yanlıs anlamayın kesinlikle . Kazasız sürüşler herkeze

ferdinandd
19 Eylül 2012, 16:39
Sıfır CB 125 alacağınıza 2.el CBF 150 almanızı şiddetle tavsiye ederim. Çünkü eskiden CBF kullanıp, şimdi CB kullananlara göre motor değil, bisiklet. Hiç güven vermiyor insana.

Yokuşlarda bayılıyor ve dolayısıyla yakıt olarak CBF ile aynı hatta daha çok yakıyor. Tanıdıklarımın %90ı CBF ye geri dönüyor veya geri dönmek istiyor.

Hocam bu her motosiklet için böyle değilmi, yani ben yaznızı şu şekilde okudum : " CBF alacağınıza VTR 250 şiddetle tavsiye. Çünkü eskiden VTR kullanıp şimdi CBF kullananlara göre CBF motor değil bisiklet. Hiç güven vermiyor insana.

Yokuşlarda bayılıyor. Tanıdıklarım VTR ye geri dönüyor... ..." Bunu genişletirsek arkadaşımızın başlangıç motosikleti olarak BMW K1600 falan alması lazım ki oldu bu iş desin.

Ben şahsen %90 artçılı kullandığım CB ile yokuşlarda sollamaya çıktığım oluyor! Hadi çok dik bi rampa artçım+ben+çanta 130 kg, diyelim ki hızımı bir türlü arttıramıyorum, 1 vites düşürüp istediğiniz hıza ulaşıyorsunuz hertürlü.

Bayılıyor dediğiniz 5. viteste 90 derece yokuş ise o doğru çıkmaz 5. viteste :cat:

Ki arkadaşımız artçısız kullanacak! Ben böyle bir sorun yaşayacağını hiç sanmıyorum açıkçası, CB torku yerinde bi motosiklet 125cc commuter sınıfında.

Tek bir CBF alıp artçılı + yükleriyle kullandığında mı bayılma dediğiniz olay yaşanır, artçısız CB ile mi ? Bence bunun cevabı çok açık, 25cc bir kişiyi taşımaz!

Yakıt konusunda CBF test etmedim ama, %90 artçılı, (İstanbulda düz yol bulmak zor, hep 7 tepe tırmandım), şehir içi/dışı karma ortalama 60-70 ile 511km yolu 38 Lirayaya yapıyor CB (55 TL benzin alan bi deposu var)

Arkadaşımız sık kamp gezilerinden bahsetmiş, CB başlığında keyfi uzun yollarda sıkıştırmadan yakıtı 1.66 lt lerde tutan arkadaşlarımızda var.

Yakıt, tek CBF, kamp malzemeleri ile artçılı konfor ve kontrol kaybına katlanmaya değermi bilemiyorum, iki ayrı tura çıkıp test etmek lazım!


CBF'nin de kasası pek bir kaba hocam. Özellikle şu yokuşta bayılma muhabbeti ilginç.

Biz zaten epey sık kampa çıkıyoruz, dolayısıyla da mat-tulum-çadır falan derken epey araç gereç oluyor.

Tek motorda iki kişi varken hem malzemeler problem yaratabilir, hem de daha yeniyken bu yükle bir de artçı almak problem olabilir... diye düşündük.

Ek olarak, fiyata da baktığınızda, 2 adet 2. el CB125E yaklaşık 6,000TL yapıyor. İki kişiyi yükle birlikte taşıyacak bir motor da 5,000TL civarı.

Onun yerine 6,000 verip iki motor almayı düşündük.

Bence mantık doğru arkadaşım, CBF / YBR / CB farketmez, hangisi aklınıza yatıyorsa, ama iki adet:cat: Herhangi bir durumda, birbirinize bağımlı olmadan da yol alabilecek motosikletlerinizin olması başka bişey :cat:

vyazici
19 Eylül 2012, 17:07
Hocam bu her motosiklet için böyle değilmi, yani ben yaznızı şu şekilde okudum : " CBF alacağınıza VTR 250 şiddetle tavsiye. Çünkü eskiden VTR kullanıp şimdi CBF kullananlara göre CBF motor değil bisiklet. Hiç güven vermiyor insana.

Yokuşlarda bayılıyor. Tanıdıklarım VTR ye geri dönüyor... ..." Bunu genişletirsek arkadaşımızın başlangıç motosikleti olarak BMW K1600 falan alması lazım ki oldu bu iş desin.

Ben şahsen %90 artçılı kullandığım CB ile yokuşlarda sollamaya çıktığım oluyor! Hadi çok dik bi rampa artçım+ben+çanta 130 kg, diyelim ki hızımı bir türlü arttıramıyorum, 1 vites düşürüp istediğiniz hıza ulaşıyorsunuz hertürlü.

Bayılıyor dediğiniz 5. viteste 90 derece yokuş ise o doğru çıkmaz 5. viteste :cat:

Ki arkadaşımız artçısız kullanacak! Ben böyle bir sorun yaşayacağını hiç sanmıyorum açıkçası, CB torku yerinde bi motosiklet 125cc commuter sınıfında.

Tek bir CBF alıp artçılı + yükleriyle kullandığında mı bayılma dediğiniz olay yaşanır, artçısız CB ile mi ? Bence bunun cevabı çok açık, 25cc bir kişiyi taşımaz!

Yakıt konusunda CBF test etmedim ama, %90 artçılı, (İstanbulda düz yol bulmak zor, hep 7 tepe tırmandım), şehir içi/dışı karma ortalama 60-70 ile 511km yolu 38 Lirayaya yapıyor CB (55 TL benzin alan bi deposu var)

Arkadaşımız sık kamp gezilerinden bahsetmiş, CB başlığında keyfi uzun yollarda sıkıştırmadan yakıtı 1.66 lt lerde tutan arkadaşlarımızda var.

Yakıt, tek CBF, kamp malzemeleri ile artçılı konfor ve kontrol kaybına katlanmaya değermi bilemiyorum, iki ayrı tura çıkıp test etmek lazım!



Bence mantık doğru arkadaşım, CBF / YBR / CB farketmez, hangisi aklınıza yatıyorsa, ama iki adet:cat: Herhangi bir durumda, birbirinize bağımlı olmadan da yol alabilecek motosikletlerinizin olması başka bişey :cat:

Uzunca bir cevap yazacaktım, sonra tek bir cümleyle olay toparlanabilir aslında dedim: ELİNİZE SAĞLIK.

Bilalancer
19 Eylül 2012, 17:56
[QUOTE=ferdinandd;2811191]Hocam bu her motosiklet için böyle değilmi, yani ben yaznızı şu şekilde okudum : " CBF alacağınıza VTR 250 şiddetle tavsiye. Çünkü eskiden VTR kullanıp şimdi CBF kullananlara göre CBF motor değil bisiklet. Hiç güven vermiyor insana.

Yokuşlarda bayılıyor. Tanıdıklarım VTR ye geri dönüyor... ..." Bunu genişletirsek arkadaşımızın başlangıç motosikleti olarak BMW K1600 falan alması lazım ki oldu bu iş desin.


Sen yazımı yanlış okumuşşun arkadaşım VTR 250cc motor. Yani hem fiyat olarak hem güç olarak CBF ile arasında uçurumlar var. CBF ile VTR kıyaslanır mı? Ancak CB125 ile CBF kıyaslanır neden mi çünkü Honda CBF yi artık getirmeyip ONUN YERİNE CB125 i getireceğini açıkladı da ondan.

Saygılar.

EverHarD*
19 Eylül 2012, 18:42
2. el alacaksan kasımda iner fiyatlar gibime geliyor.

satoyama
19 Eylül 2012, 20:28
CBF'nin de kasası pek bir kaba hocam. Fakat dediğinizi düşüneceğim. Özellikle şu yokuşta bayılma muhabbeti ilginç.
Yorum içim teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:56 ----------



Aynen öyle. Biz zaten epey sık kampa çıkıyoruz, dolayısıyla da mat-tulum-çadır falan derken epey araç gereç oluyor. Tek motorda iki kişi varken hem malzemeler problem yaratabilir, hem de daha yeniyken bu yükle bir de artçı almak problem olabilir... diye düşündük. Ek olarak, fiyata da baktığınızda, 2 adet 2. el CB125E yaklaşık 6,000TL yapıyor. İki kişiyi yükle birlikte taşıyacak bir motor da 5,000TL civarı. Onun yerine 6,000 verip iki motor almayı düşündük.

yanlış anlama ama hevesinide kırmak gibi olmasın, allah akıl fikir versin diyorum.

merak eder de niye diye sorarsan yazarım.

hayırlısı olsun

emir.
19 Eylül 2012, 21:45
yaşadıgın şehir çok soguk olmuyorsa sıkıntı çekmezsiniz. istersen tek motor alıp arkana 3lü çanta taktır istersen çift motor al tek başına seyehat et sana kalmış bisi ama 250 cc tek motor almanı tavsiye ederim. anladıgım kadarıyla araziye filan gireceksiniz bu motorlarla cbf nin ybrnin amasitörleri pek iyi degil gibime geliyor cb 125 onlara göre daha kalıplı yukarda duruyor.

vyazici
19 Eylül 2012, 23:02
yanlış anlama ama hevesinide kırmak gibi olmasın, allah akıl fikir versin diyorum.

merak eder de niye diye sorarsan yazarım.

hayırlısı olsun

Merak ediyorum niye?

007mac
20 Eylül 2012, 00:37
[QUOTE=ferdinandd;2811191]Hocam bu her motosiklet için böyle değilmi, yani ben yaznızı şu şekilde okudum : " CBF alacağınıza VTR 250 şiddetle tavsiye. Çünkü eskiden VTR kullanıp şimdi CBF kullananlara göre CBF motor değil bisiklet. Hiç güven vermiyor insana.

Yokuşlarda bayılıyor. Tanıdıklarım VTR ye geri dönüyor... ..." Bunu genişletirsek arkadaşımızın başlangıç motosikleti olarak BMW K1600 falan alması lazım ki oldu bu iş desin.


Sen yazımı yanlış okumuşşun arkadaşım VTR 250cc motor. Yani hem fiyat olarak hem güç olarak CBF ile arasında uçurumlar var. CBF ile VTR kıyaslanır mı? Ancak CB125 ile CBF kıyaslanır neden mi çünkü Honda CBF yi artık getirmeyip ONUN YERİNE CB125 i getireceğini açıkladı da ondan.

Saygılar.

Arkadaş
Ben 2013 CBF 150 almayı düşünüyordum.
Honda CBF 150'yi getirmeyeceğini nerede ya da ne zaman açıkladı.
Bildirirseniz sevinirim. Çünkü planlarım alt üst olacakç

Saygılar...

Egemen06
20 Eylül 2012, 01:46
YBR mi Cb 125 e diye bir ay düşünüp sonunda YBR alan biri olarak kesinlikle YBR125 tavsiye ediyorum...(Şuanda honda cb125 e almış olsaydım çok pişman olurdum...)

phradrel
20 Eylül 2012, 10:34
yanlış anlama ama hevesinide kırmak gibi olmasın, allah akıl fikir versin diyorum.

merak eder de niye diye sorarsan yazarım.

hayırlısı olsun

benim kaynım vardı kışın düştü kalçasını kırdı 3 ay sonra da öldü demesin de :)

arabiatta
20 Eylül 2012, 11:50
vyazıcı kardeşim, eğer merak edersen benim de anlatacağım çok hikaye var...

vyazici
20 Eylül 2012, 12:24
vyazıcı kardeşim, eğer merak edersen benim de anlatacağım çok hikaye var...

Konu ile ilgili olduktan sonra neden olmasın? (Cevap yazmak için neden onay ve ilgi bekliyorsunuz onu da anlamadım. Eğer merak ediyorsanız, evet, konuyla ilgili her üyenin her cevabını merak ediyorum.)

skyytr
20 Eylül 2012, 21:44
Bende kısa gırerken motor aldım , yaza gırerken almanın en buyuk avantajı bazı modellerde olan kredı kartına taksıt avantajı. Ikıncı el ıcın kısa gırerken sıfır km ıcınde yaza gırerken bıraz daha uygun kosullarda oluyor ama onun dısında paran varsa 3 e 5 e bakma gıdıp al begendıgın motoru.

luciphere
21 Eylül 2012, 14:45
Kışın iyi bir mont, pantolon, eldiven, bot ile terlenebilir bile.

Yalnız başka birşeye dikkat çekmek istiyorum. Sıfır CB125 alacağınıza 2.el temiz bir CBF150 almanızı şiddetle tavsiye ederim.Çünkü CB125 bana ve birçok eskiden CBF kullanıp şimdi CB kullananlara göre motor değil, bisiklet. Hiç güven vermiyor insana. Yokuşlarda bayılıyor ve dolayısıyla yakıt olarak CBF ile aynı hatta daha çok yakıyor. Tanıdıklarımın %90ı CBF ye geri dönüyor veya geri dönmek istiyor.

Saygılar.

katılıyorum... Yalnız bir söylentı var. Cbf ler üretimden kalkıyormuş varmı bir bilgisi olan

Tolga Can
21 Eylül 2012, 15:21
Kışın araba ve motorda her daim fiyat düşüşü olur. O senin bütçene bakar. Beklemek istemiyorsan kalan güzel havalarıda değerlendirmek istersen satın alırsın.
şuan adapazarı yağmurlu. motorum dışarda abdest alıyor. Akşam üstü giyeceğim yağmurluğumu eve doğru yol alacağım.
Buzlanma hariç, 4 mevsim motora binerim. Korkun yoksa, yola göre sürersen sende binersin.

ahmetersoz1
21 Eylül 2012, 15:58
Bende geçen sene bu zamanlar aynı şeyi duşünuyordum (ama benim pek motor tecrübem yok) bekleyim havalar kötü olur kullanamam diye düşündüm ama arada kullanılacak havaların iyi olduğu çok zaman oldu. Kışında arabayı değiştirdim vs. motora ayıracak maddi durum olmadı sonuçta ertelememden dolayı motorda alamadım. Hala içimde hevesi duruyor. Yolda elektrikli bisiklet bile görsem gözüm hemen ona kayıyor. Kısacası İstediğin şey her neyse anında yapabiliyorsan yap. Sonraya bırakmak, ertelemek pişmalık yaratabiliyor.