artiiist
17 Ağustos 2012, 07:37
Selamlar arkadaşlar.
Geçtiğimiz ay içerisinde aramıza 2 motosikletli daha kazandırmanın gurunu yaşamakla beraber başıma açtığım bir sorunu paylaşmak istiyorum.
Seyhan250 aldık ve motosiklet düzgün çalışmıyor ve 2. vitesten yukarı geçmiyordu.motorun durumu oldukça kötüydü zaten oıldukça ucuza aldık.
Hemen ameliyathaneye Yani eve soktuk ve tamamen sökmeye başladım.Motoru indirdimZaten mct250 ile tamiyle birebir aynı bir motora sahip.Neyse o cesaretle komple motoru söktüm ve silindir pistonlar dahil çıkardım ki arızayı şanzumanda zannettim.Ancak hemen vites mekanizmasının yanında bir yayın kırıldığını farkettim ve sorunu çözdüm.Gelelim geri toplamaya.Yeterli alet edavat olmadığı için oldukça zor ve uzun süren bir aşama oldu.
Neyse gelelim asıl probleme.Toplamaya başladığımda sente ayarını düzgün yaptığımı düşünüyorum.Silindir en üstteyken subaplardan biri boşta diğeri doluda oldu.Söktüğüm gibi.
Fakat topladıktan sonra motoru çalıştırdım sesinde pek sorun yok.İlk aldığımda subaplar vuruyordu ancak ayar yaptıktan sonra sesi gayet güzel oldu.Neyse motor çalışıyor hatta kolay çalışıyor.İlk yola çıktığımızda yaklaşık 50-60 km yol gittim deneme amaçlı.Ama motosiklet gaz yemiyor.bir patırdama oluyor ilk gaz açmada. sonra hemen toparlıyor ancak yaklaşık 4000 devirden sonra motorda acayip bir ivme azalması oluyor.Maksimum 85 km/sa hıza çıkıyor.Yani motor bağırıyor biyerden sonra ancak motor gitmiyor..
Yazı uzun oldu ancak ;
karburatöre hiç dokunmadım acaba sente ayarında sorun yapmış olabilir miyim..Subaplardan eminim güzel olduğunu düşünüyorum.
Sizce sorun karburatörden mi yoksa sente ayarında mı yanlış yaptım.Sente ayarı yanlış olursa motorun çalışıp bu kadar yol gideceğini sanmıyorum..
Sizce?
Zaman ayırıp okuyanlara çok teşekkürler....
Geçtiğimiz ay içerisinde aramıza 2 motosikletli daha kazandırmanın gurunu yaşamakla beraber başıma açtığım bir sorunu paylaşmak istiyorum.
Seyhan250 aldık ve motosiklet düzgün çalışmıyor ve 2. vitesten yukarı geçmiyordu.motorun durumu oldukça kötüydü zaten oıldukça ucuza aldık.
Hemen ameliyathaneye Yani eve soktuk ve tamamen sökmeye başladım.Motoru indirdimZaten mct250 ile tamiyle birebir aynı bir motora sahip.Neyse o cesaretle komple motoru söktüm ve silindir pistonlar dahil çıkardım ki arızayı şanzumanda zannettim.Ancak hemen vites mekanizmasının yanında bir yayın kırıldığını farkettim ve sorunu çözdüm.Gelelim geri toplamaya.Yeterli alet edavat olmadığı için oldukça zor ve uzun süren bir aşama oldu.
Neyse gelelim asıl probleme.Toplamaya başladığımda sente ayarını düzgün yaptığımı düşünüyorum.Silindir en üstteyken subaplardan biri boşta diğeri doluda oldu.Söktüğüm gibi.
Fakat topladıktan sonra motoru çalıştırdım sesinde pek sorun yok.İlk aldığımda subaplar vuruyordu ancak ayar yaptıktan sonra sesi gayet güzel oldu.Neyse motor çalışıyor hatta kolay çalışıyor.İlk yola çıktığımızda yaklaşık 50-60 km yol gittim deneme amaçlı.Ama motosiklet gaz yemiyor.bir patırdama oluyor ilk gaz açmada. sonra hemen toparlıyor ancak yaklaşık 4000 devirden sonra motorda acayip bir ivme azalması oluyor.Maksimum 85 km/sa hıza çıkıyor.Yani motor bağırıyor biyerden sonra ancak motor gitmiyor..
Yazı uzun oldu ancak ;
karburatöre hiç dokunmadım acaba sente ayarında sorun yapmış olabilir miyim..Subaplardan eminim güzel olduğunu düşünüyorum.
Sizce sorun karburatörden mi yoksa sente ayarında mı yanlış yaptım.Sente ayarı yanlış olursa motorun çalışıp bu kadar yol gideceğini sanmıyorum..
Sizce?
Zaman ayırıp okuyanlara çok teşekkürler....