PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : seyhan 250 sente ayarı



artiiist
17 Ağustos 2012, 07:37
Selamlar arkadaşlar.
Geçtiğimiz ay içerisinde aramıza 2 motosikletli daha kazandırmanın gurunu yaşamakla beraber başıma açtığım bir sorunu paylaşmak istiyorum.
Seyhan250 aldık ve motosiklet düzgün çalışmıyor ve 2. vitesten yukarı geçmiyordu.motorun durumu oldukça kötüydü zaten oıldukça ucuza aldık.
Hemen ameliyathaneye Yani eve soktuk ve tamamen sökmeye başladım.Motoru indirdimZaten mct250 ile tamiyle birebir aynı bir motora sahip.Neyse o cesaretle komple motoru söktüm ve silindir pistonlar dahil çıkardım ki arızayı şanzumanda zannettim.Ancak hemen vites mekanizmasının yanında bir yayın kırıldığını farkettim ve sorunu çözdüm.Gelelim geri toplamaya.Yeterli alet edavat olmadığı için oldukça zor ve uzun süren bir aşama oldu.
Neyse gelelim asıl probleme.Toplamaya başladığımda sente ayarını düzgün yaptığımı düşünüyorum.Silindir en üstteyken subaplardan biri boşta diğeri doluda oldu.Söktüğüm gibi.
Fakat topladıktan sonra motoru çalıştırdım sesinde pek sorun yok.İlk aldığımda subaplar vuruyordu ancak ayar yaptıktan sonra sesi gayet güzel oldu.Neyse motor çalışıyor hatta kolay çalışıyor.İlk yola çıktığımızda yaklaşık 50-60 km yol gittim deneme amaçlı.Ama motosiklet gaz yemiyor.bir patırdama oluyor ilk gaz açmada. sonra hemen toparlıyor ancak yaklaşık 4000 devirden sonra motorda acayip bir ivme azalması oluyor.Maksimum 85 km/sa hıza çıkıyor.Yani motor bağırıyor biyerden sonra ancak motor gitmiyor..
Yazı uzun oldu ancak ;
karburatöre hiç dokunmadım acaba sente ayarında sorun yapmış olabilir miyim..Subaplardan eminim güzel olduğunu düşünüyorum.
Sizce sorun karburatörden mi yoksa sente ayarında mı yanlış yaptım.Sente ayarı yanlış olursa motorun çalışıp bu kadar yol gideceğini sanmıyorum..
Sizce?
Zaman ayırıp okuyanlara çok teşekkürler....

babaduru
17 Ağustos 2012, 11:17
Karbüratör hortumlarına ve hava kutusuna bir göz atın çatlak patlak kırık çıkık bişeyler olabilir bana fazla hava alıyor gibi geldi.

artiiist
17 Ağustos 2012, 11:25
Karbüratör hortumlarına ve hava kutusuna bir göz atın çatlak patlak kırık çıkık bişeyler olabilir bana fazla hava alıyor gibi geldi.
yok herhangi bir çatlak ya da açıklık yok.Komple motoru söktüğüm için karburatör ve bağlantılarını da dikkatle yaptım onardım.Ancak karburatörü açmadım hiç..

mterayes26
17 Ağustos 2012, 12:41
karbüratörde fakir karışım varsa yapar o çatirtiyi
karbüratöre de bir el at istersen

artiiist
17 Ağustos 2012, 12:47
sente ayarıyla ilgili bir sorun var mıdır peki sizce.Karburatorse sorun degil de motor içinde benden kaynaklı bir problem var mıdır acaba..

mterayes26
17 Ağustos 2012, 14:11
bilemem ki görmeden

artiiist
17 Ağustos 2012, 20:26
hayır sormak istediğim sente ayarı bozuk olmuş olsa bu kadar gider mi? yaniçalışıyorsa sorun yoktur gibi bir düşünce var mı.yoksa sadece karburatöre yüklenecem..

mterayes26
17 Ağustos 2012, 20:36
sente ayarı bozuk olsa piston subabla öpüşmüştü

alp_tunay
17 Ağustos 2012, 20:47
hayır sormak istediğim sente ayarı bozuk olmuş olsa bu kadar gider mi? yaniçalışıyorsa sorun yoktur gibi bir düşünce var mı.yoksa sadece karburatöre yüklenecem..
Sente ayarı bozuk olduğunda tam gazda sorun yaşamassın ama çekiş düşük olur...
Ama gazı kestiğinde patırdama çatırdama duyarsın...
Tekrar gaz verdiğinde silkinme yapar....
Sibop ayarından emin olmadığın sürece sente ile oynama....
Eğer sibop ayarının tam olduğundan eminsen , hala keyifsizlik devam ediyorsa sente ayarını yapmayı dene...

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:45 ----------


sente ayarı bozuk olsa piston subabla öpüşmüştü
İkiside ayrı dünyaların parçaları...
Bu dünyada asla buluşamayacaklar... :)
Taki blok yarılıp sibop içeri düşene kadar :)

mterayes26
17 Ağustos 2012, 20:52
senteye geç kalır pistonda o anda yukarı çıkarsa iki ayrı dünyanin insanını canlı canlı görürsün

alp_tunay
17 Ağustos 2012, 21:04
senteye geç kalır pistonda o anda yukarı çıkarsa iki ayrı dünyanin insanını canlı canlı görürsün
O pozisyona gelmesi için dediğimin olması lazım....
:)Ama arkadaşın motoru çalışıyor ve gidiyor...
Ayrıca sübaplardaki çalışma aralığı asla pistona değecek kadar mesafede değildir....

mterayes26
17 Ağustos 2012, 21:18
neyse abi subab kesmeyi ben yanlış biliyorum
o motor birazda mühendistlik olarak hız yapmaz ama 80 de çok az

alp_tunay
17 Ağustos 2012, 21:32
neyse abi subab kesmeyi ben yanlış biliyorum
o motor birazda mühendistlik olarak hız yapmaz ama 80 de çok az
Sübap kesme dediğin zaten motorun bittiği zaman....
Ama adam motor gidiyor diyor...
:)
Aynı şeyleri söylüyoruz aslında ama ;)

mterayes26
17 Ağustos 2012, 21:37
subablar hızı etkilemez karbüratör diyorum
o öyle lanet bir motordur ki hayabusa gibi yakar mobilet gibi gider

artiiist
18 Ağustos 2012, 00:49
benim bildiğim de sente ayarı bozuksa sipoplar kesebilir.Ama daha büyük hani piston kırma supbaplara vurma bi durum söz konusu olacağını sanmam.
Motor gidiyor arkadaşlar.Dediğim gibi yaklaşık 70 km gittim zaten.Ama gaz almaması ve gazı açtığımda önce bi silkinmesi sonra gazı alması.Ve yaklaşık 4000 devirden sonra sadece bağırması.Bilmiyorum subap ayarından eminim özene bezene yaptım ve ses de çok hoşuma gidiyor.Ama karburatörden desem de ben hiç bu şekilde karburatörden kaynaklı arıza görmedim..