PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mopedim Güçten düştü



ibrapd
13 Ağustos 2012, 06:51
Bir ay öncesine kadar gayet güzel kullandıgım 1980 hercules (bkz youtube) marka motosikletim ne olduysa çekiden düştü. Kalkış yaparken bile motor stop ediyor. Dururken gaz basınca güzel gaz alıyor, düzde giderken de iyi. Ama bayıra gelip de motor yüke bindi mi alamıyor ve stop ediyor. Bunun sebebi ne olabilir? Karbüratör tertemiz. Motoru elime alıp söktüm sekmanlarını vs. Motor contası eskimişti yeniledim. Ama hala aynı. Benzin hortumu biraz damlatıyor, vanası da damlatıyor. Acaba buralardan hava alması nedeniyle mi çekiden düşştü anlamadım. Elektrik sorunu da yok diye biliyorum...https://www.dropbox.com/s/xxhzkrvae417k2m/2012-08-12%20MOTOSIKLET.jpg Tavsiyelerinizi bekliyorum.

mterayes26
13 Ağustos 2012, 11:03
motorun özellikleri hakkında daha geniş bilgi verirmisin
telden girenler için bakınız ben

Emix
13 Ağustos 2012, 15:55
eski motorumda karşılaşmıştım dururken vs gazı çok güzel yiyor ancak yüke bindiğinde gaz kesip stop ediyordu..

sebebini araştırırken motor ile karbüratör arasından manifolt'dan olduğunu anladım yırtılmıştı yenisiyle değiştirdim. problem gitmişti

viper17
13 Ağustos 2012, 16:16
Sorunu kendin söylemişsin bence :)

mterayes26
13 Ağustos 2012, 16:23
yeniden manifolt değiştir olmazsa az daha uğraşalim

ibrapd
13 Ağustos 2012, 18:31
Yani kaçaklardan mıdır dersiniz. Yeni vana aldım. Fotoğrafı yeniden yüklüyorum ilk mesajımdaki görünmedi galiba. Vanayı takacam. Karbüratörden pistona gidişte sıkıntı varmıdır bilmiyorum. Kaçak olabilecek her yeri deniyorum. Ramazan oldugu için yavaş ilerliyor tabi ki :)http://ibrahimapaydin.com/utility/2012-08-12%20MOTOSIKLET.jpg

Motorun özellikleri:

Silindir hacmi tahminim 50 falandır (bilmiyorum ama vitessiz pejo motosikletlerin pistonundan daha küçüktür diye tahmin ediyorum)
1980 model Hercules puch motor (youtube'da baya örneği var, bizim tr'nin şahin otomobili gibi her türlü modifiye yapıyor Almanlar bu motora.)

2 vitesli. Beni bayırlara bile çıkarıyordu (125 kg). Şu an düzde kalkış bile yaptırmıyor malesef... Tamire götremeyişimin sebebi, evde garajda her türlü takım anahtar imkanım var, Ramazan sebebiyle 10 km ötedeki sanayiye gidemiyorum, dönüşte 200m rakım çıkıyorum çünkü. Bir de bırak sonra gel al muhabbetini de hiç sevmiyorum. Yapabildiğim kadar evde yapayım olmazsa zaten götürecem diyorum. Ayrıca bir şey daha var. Motorun pistonuna kadar herseyini söküp temizleyip yeniden taktım. Takarken çift sekmandan birinin azıcık ucunu kırdım. 1,5 2 mm kadar. Ama sesw cızırt falan olmamakla beraber çekiş zaten yoktu yine yok. Yani şimdi bana sekmanı kırmıssın ondan cekmiyor demeyin :)

possi
13 Ağustos 2012, 18:40
molpedim diye okuyan bir benmiyim

mterayes26
13 Ağustos 2012, 19:41
o motorda debriyaji da değiştir şimdi hatırladım o motoru 50 tl lik masrafla çakı gibi motor olur o

Mengu16
13 Ağustos 2012, 20:15
molpedim diye okuyan bir benmiyim
Evet :cherry: .

ibrapd
13 Ağustos 2012, 21:34
Debriyajı da değiştiririz, gerekirse 100 tl harcarız ama şu an çalışmaması deli ediyor beni. Karburatorden patlama geliyor, bujiye benzin gitmiyor. şamandıra sorunsuz çalısıyor. E daha ne var bunda?

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------

vanayı degistirdim. hortumlardan sızıntı da artık yok. karbüratördeki patlama ilk kez bugün oldu. Şu an çalışmıyor bile. Youtubeda adamlar kros motora bile çeviriyor bunu. Çalışma sorunu hallolsa modifiye işine bakacaz da önemli olan çekiş tabi.

mterayes26
14 Ağustos 2012, 01:14
Debriyajı da değiştiririz, gerekirse 100 tl harcarız ama şu an çalışmaması deli ediyor beni. Karburatorden patlama geliyor, bujiye benzin gitmiyor. şamandıra sorunsuz çalısıyor. E daha ne var bunda?

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------

vanayı degistirdim. hortumlardan sızıntı da artık yok. karbüratördeki patlama ilk kez bugün oldu. Şu an çalışmıyor bile. Youtubeda adamlar kros motora bile çeviriyor bunu. Çalışma sorunu hallolsa modifiye işine bakacaz da önemli olan çekiş tabi.


kardesım benzın fıltresını ters takmıssın onu duzelt istersen , karburatore gıden kısıma kagıtlar gelmıs emiş zorlasır boslukolan kısım karburatore gelmelı , genelde fakır karısım pat pat yaptırır

orda olsam 15 dakıkası var onun eger bak benzın fıltren eskı ıse kagıtlar sısmıstır benzın gondermıyordur benzın olamyınca da motor calısmaz

ibrapd
14 Ağustos 2012, 18:00
Debriyajı da değiştiririz, gerekirse 100 tl harcarız ama şu an çalışmaması deli ediyor beni. Karburatorden patlama geliyor, bujiye benzin gitmiyor. şamandıra sorunsuz çalısıyor. E daha ne var bunda?

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------

vanayı degistirdim. hortumlardan sızıntı da artık yok. karbüratördeki patlama ilk kez bugün oldu. Şu an çalışmıyor bile. Youtubeda adamlar kros motora bile çeviriyor bunu. Çalışma sorunu hallolsa modifiye işine bakacaz da önemli olan çekiş tabi.

Anlamayan biri olarak benim için haftalar sürer. Sizin için 15 dk ne güzel :) Elbette öyledir çünkü bi piston bi karbüratör tamamdır falan yani. Bunlar ustalara su motoru gibi basit gelir. Ne karmaşık motorları hallediyorlar. Kendim uğraşa uğraşa bir çok şeyini çözdüm. Sadece buji temizlemekten başka bişey bilmiyordum. Şimdi herşeyini söküp takabiliyor ufak tamiratını kendim yapabiliyorum da bu son durum çok zorladı ve sinir etti. Benzin filtresi olayını deneyecem bugün. Düz takayım inşallah düzelir. Sorunu araya araya karbüratöre kadar indirdim sonunda. Çalışıyorsa az benzin gittiğinden midir bilmiyorum çekiş zayıf oluyor, çalışmıyorsa da bujiye hiç benzin gitmemiş oluyor. Ama şu da var, benzin filtresini hiç takmadıgımda da durum aynı. Belki de ters taktgımdan patlamaya yapmaya basladı. Benzinin durumunu görmek için şeffaf hortum bile buldum yani karbüratöre benzin gittiği kesin de, ama hala çözemedim sorunu.

mterayes26
14 Ağustos 2012, 18:11
gerekirse filtreyi değiştir 1 tl birşey ama dediklerimi yap
buji ye benzin gitmez dostum benim dediğim karbüratöre gitmiyor sanırsam