PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda dylan kesilme problemi



waeder
12 Ağustos 2012, 00:16
Arkadaşlar hepinize selamlar daha önce bu tarz bir konu açmıştım fakat tam sonuca ulaşamadım bu tip birşey başından geçen hiç yok mu acaba ? Sorunum şu; mesela uzun bir rampa çıktığım zaman motor resmen ölüyor benzin bitecek gibi tekliyor normalde 80-90 la çıkacağı rampayı 40 la çıkıyor buji yeni hava filtresi yeni yağını da yeni değiştirdim bu sıkıntının sebebi nedir , Erzincan'da motor ustası da yok yardımlarınızı bekliyorum.

ygk
12 Ağustos 2012, 03:34
normalde 80 90 la rampa çıkan 150 cc scooter sanmıyorum. çok hafif dikliği olan yollarda 80 90 gidebilir 150 cc scooter lar, yokuş dikse 40 olmasada 50 60 gayet makul rakamlardır; gelelim sorunun cevabına

motorun rampa çıkarken sesi ne durumda oluyor, ses tonu boğuklaşıyor mu canlanıyor mu daha çok mu bağırıyor ?
tahminim ilk olarak hava ayarından yana. benzin fazla geliyordur, boğuluyordur.
ikinci olarak sürüş tarzından; gaz kolunu yarımda çevirsen tamda çevirsen hızlanamıyorsa gaz kolunu çevirmemen gerekir. çevirirsen motoru boğarsın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:31 ----------

birde motorunda kompresör zayıfsa yokuş çıkamaz ama düz yolda iyi kaçar...

adem80
12 Ağustos 2012, 04:35
sübap ayarları bozuk olabilirmi? Çok sıkı sübap ayarı aynen yazdıklarını yapar.

maxi97
12 Ağustos 2012, 06:49
normalde de 80-90a çıkamıyorsan karbüratörün içindeki diyafram yırtılmıştır.

80-90 yaparken yüksek devir çeviriyorsa ön varyatörün iç mili aşınmıştır.

waeder
12 Ağustos 2012, 16:38
Zaten dik bir rampadan bahsetmiyorum hafif rampa yukarı 80-90 gibi çıkan motor birden 40 a düşüyor hararet lambası yanmıyor çok ısınınca fan da açıyor. Karbüratörün diyaframında yırtık olsa sürekli bu şekilde olmaz mı ?

mterayes26
12 Ağustos 2012, 19:13
abi sen burda bu önerilerle motor indirirsin

kasnak kapağını sök solda ki varyatörü sök silindir biçiminde halkalar olur onların üzerinde ki kauçuklar bitmiş yani demire kadar inmişse onları orjinali ile değiştir eğer sorun yoksa yuvalarıni iyi bir temizle bezle sil sonra çok ince gres yağı sür ve yerlerine tak

sağda kini sök yuvarlak büyük olani sökerken dikkat et yay çok sıkıdir üstüne basarak sök vida çıkınca yavaş yavaş bırak 3 tane balata olur et durumunu kontrol et yani oda demire inmişse değiştir yoksa sil ve ince zımpara ile zımpara at en sonda bandoo marka kayışla kayışi değiştir . motorun uçak gibi olsun

150 cc dediğiniz motor honda dylan , bir kere daha düşünün yani o rampalari 3 kişi ile bile çıkar . Subablara elletme öyle hemen tekerin düz bassın

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:11 ----------

birde elektriğe baktır ondanda tekleme yapar

waeder
13 Ağustos 2012, 08:59
Sonunda motoru tanıyan biri çıktı :mrgreen: Sağolasın mterayes26 yalnız problem bana daha çok hararet sorunu gibi geliyor da neresini kontrol edicem bilmiyorum. Varyatör temizliğini yaptım balataları bagaları iyi durumda birde motorun egzozu bozuldu kronik dylan problemi egzoz da böyle birşey yapar mı acaba ?

mterayes26
13 Ağustos 2012, 10:52
evet egzost bunda kroniktir . Eğer egzosttan sangirti geliyorsa katalitik kopmuştur ses yoksa kafaya takma

SU soğutmalı motor hararet yapıp duruyorsa antifrizi değiştiriver sorun kalmaz

tekerin düz bassın