PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 95 oktan 97 oktan benzin



Re!S*33
18 Temmuz 2012, 13:33
Pek benzinden anlamadığım için soruyorum. 95 oktan ve 97 oktan arasındaki fark nedir ? Neden genellikle motosikletlere 95 oktan benzin koyarlar ? Hep 95 oktan alırdım ben normalde ama geçen gün bi 97 alıyım dedim ne olcak daha iyi dediler. Ben pek bi fark hisetmedim acıkcası :mrgreen: Evet 95 ve 97 arasındaki fark nedier tam olarak ? Bilgi verirseniz sevinirim.

Slayerrr
18 Temmuz 2012, 13:46
Forumda bununla alakalı geniş bir konu var diye hatırlıyorum ama kısaca 97 oktan benzin 95 oktana göre biraz daha zor tutuşan benzindir. Kullanılma sebebi de yüksek sıkıştırmalı araçlarda benzinin sıkışarak ateşleme zamanından önce patlamasını engellemektir. Sıradan bir motosiklet/otomobil için 97 oktan benzinin bir anlamı yok yani.

serseric
18 Temmuz 2012, 13:47
97 biraz daha kurşunlu ve biraz daha performanslı ama öyle 10 km hız artıraacak bişey değiil motorda çok az bi stabil çalışma ve iyi bir hızlanma hissettirir ama 97 oktan motoru seyreltirmiş diyollağğ

Re!S*33
18 Temmuz 2012, 13:57
Forumda bununla alakalı geniş bir konu var diye hatırlıyorum ama kısaca 97 oktan benzin 95 oktana göre biraz daha zor tutuşan benzindir. Kullanılma sebebi de yüksek sıkıştırmalı araçlarda benzinin sıkışarak ateşleme zamanından önce patlamasını engellemektir. Sıradan bir motosiklet/otomobil için 97 oktan benzinin bir anlamı yok yani.

Araştırdım fakat bulamadım.

Dogan88
18 Temmuz 2012, 14:00
slayerinda dediği gibi yüksek sıkıştırma oranlı motosikletlerde bir faydası olabilir fakat ybrde cbf de bunun gibi dusuk ccli motorlarda yuksek fiyatlı yakıttan öteye gitmez.

cesur509
18 Temmuz 2012, 14:03
97 oktan benzin bizim motorlarda düzensiz çalışmaya ve daha fazla ısıya sebep olur diye okumuştum bir yerlerde. Yani motosiklet için pek sağlıklı değil. Her zaman 95 oktan kullanmaya çalışın:cat:

Re!S*33
18 Temmuz 2012, 14:03
O zaman 95 oktan'a devam. :mrgreen:

metin6gs
18 Temmuz 2012, 16:31
ben elimden geldiginde scooterime (100 cc çinli) 97 oktan almaya özen gösteriyordum çekişten farkettiginin kanagtındayım 97 95 e göre biraz daha çekiş artışı vamrış gibi gelior bana belki piskolojiktir ama :D öle hissediorum cidden 97 zararlı olabiliri 100 cc bi makinacık için :D

lycantrophic
18 Temmuz 2012, 16:41
Endüstri psikolojisi dersinde aslında benzindeki oktan ayrımının psikolojik olduğunu, petrol şirketlerine bu ikisini ayırmanın fazla bir maliyet getirmediğini; ama 97 oktanı daha fazla fiyata satmanın karlarını arttırdığını; ama performansa gelince hiçbir motorda hiçbir fark yaratmadığını öğretmişlerdi. Yüksek performanslı son teknoloji arabalarda bile yüksek oktan benzin teoride fark yaratabilse bile görünürde bir fark yaratmıyor. Kapitalizmin oyunu bunlar. :)

barisim1985
11 Ekim 2013, 18:48
Benzinli motorlarda sıkıştırma zamanında silindir içerisindeki yakıt + hava karışımının sıcaklığı sıkıştırmadan dolayı artar. Bu sıcaklık artışından dolayı, karışımın zamanından (buji ateşlenmeden) önce tutuşması vuruntuya neden olur. Vuruntu motorun performansını düşüren ve de ömrünü azaltan bir durumdur.

Vuruntunun olmaması için benzinin daha zor tutuşması sağlanmalıdır. Benzinin "oktan sayısı" ne kadar fazla ise o benzin o kadar zor tutuşur. Bu yüzden yüksek oktanlı benzin vuruntuya karşı daha dirençlidir.

Aynı zamanda benzinin zor tutuşması (yani oktan sayısının gereğinden fazla olması) da istenmeyen bir durumdur. Çünkü bujinin ateşlendiği anda benzinin tutuşması istenir. Oktan sayısı ne kadar fazla ise benzinin gerektiği anda tutuşması o kadar zor ya da geç olur. Bu da motorun performansını düşüren bir durumdur.

Örneğin araçların kitaplarında şöyle bir şey yazar "minimum 95 oktanlı, kurşunsuz benzin kullanılmalıdır". Bu, o aracın 95 oktanlı benzin ile vuruntusuz çalışmaya başladığını ifade eder. O arabada 98 oktanlı benzin de kullanabilirsiniz ama motorun performansı 95 oktana göre daha düşük olacaktır.

Piyasada "ne kadar yüksek oktanlı benzin kullanılırsa motorun peformansı o kadar artar" gibi yanlış bir düşünce var. Sayının artması insanlarda psikolojik olarak performansın da artacağı düşüncesini uyandırıyor. Aksine düşük oktanlı benzin daha performanslıdır ama vuruntuya neden olduğu için motorun performansı düşmektedir.

Sonuç itibariyle, araçların kitabında minimum 95 oktanlı benzin kullanın yazıyorsa 95 oktanlı benzin kullanılmalı. Bundan daha düşüğü ya da fazlası yukarıda belirtilen sebeplerden ötürü motorun performansını düşürmektedir.

redlion999
11 Ekim 2013, 19:40
Beyler peki katkili benzinler hakkinda ne dusunuyorsunuz? Shell in cikardigi yeni nitro yakitinin olumlu veya olumsuz bir etkisi var mi? Fiyati ayni olacak diyorlardi..

Oguz7734
12 Ekim 2013, 00:48
Benim Depom 17 litre alıyor ben 1 ay sürekli 95 kullanıyorum 1 ay sonunda 10 litre 95 7 litrede 97 alıyorum harmanlıyorum her ay yapıyorum farkını hisseder gibiyim 97 daha kuru benzin türü sürekli kullanılırsa motara zararı olabilir diye düşünüyorum ama harmanlayınca motorun gidişatını dahada iyi yapıyor kanatindeyim.

acayüp
12 Ekim 2013, 03:23
Farkı fiyatı. Performans farkını kanıtlayabilen birşeye rastlayan oldumu.
Hepsi sadece iddia varsayım , görüş , düşünce , his.
Bunu belgeleyebilen birşey gören varsa paylaşırsa süper olur.

manners
12 Ekim 2013, 06:07
bmw 520 dizel arabam var shell disinda ne yakit alirsam alayim araba seriligini kaybediyor. gecen sene kardesimi adapazarindan ispartaya goturdum askerlik icin, benzini birader PO dan almis ve o yol bana eziyet olmustu, sonra shelle doldurdum bir sonraki depoda arac normale dondu tekrar. bahsettigim fark 210 yaparken 200 e dustum gibi degil. resmen sollamaya korkuyorsun, araba hizlanamiyor. ha bunun nedenini teknik olarak aciklayacak bir bilgi birikimim yok ancak uzun yolda yasadigim problemi soyledim. kullandigim shell vpower ve nasil yapiyorlarsa bu adamlar isi biliyorlar. yetkili servisimde shell i oneriyor.

Alikenan
12 Ekim 2013, 07:06
oncelikli olarak motorun sikistirma orani onemlidir, ama yeni model motorlarin cogunun zaten sikistirma orani 97 oktanla gayet rahat calisacak sekildedir.
Kullanma kilavuzunda 'Minimum 95 oktan kullanin' yazan araclarda kimisinin dedigi gibi 97 oktan kullanildiginda performans kaybi kesinlikle olmaz, zaten minimumdan kasit aracin zarar gormemesi icin gerekli en dusuk deger anlamindadir,
yani 97 kullanmanin bir sakincasi kesinlikle yoktur hatta uzun vade de daha sagliklidir. Cunku baska bir arkadasinda degindigi gibi vuruntu daha az olur, vuruntunun daha az olmasi demek motorun daha saglikli calismasi demektir, buda daha uzun omurlu bir motor demektir. Motorun omrune katkida bulundugu baska bir durumda; benzin hava karisimi sirasinda 97 oktanin parlama seviyesi 95e gore daha yuksek oldugu icin karisimin daha saglikli yanar, motor icinde zamanla olusabilecek artik ve kurumlarida buyuk olcude azaltir.
eski model bir motorunuz, ya da mobilet veya cin mali bir motorunuz varsa 95 kullanin. bunlar disinda hic bir motorda herhangi bir eksisini gormezsiniz 97 oktanin.
performans olarakta yine yuksek sikistirma orani olan motorlarda cok az bi fark belki hissedilebilir, ama hemen 1 kullanimda degil duzenli ve uzun kullanimda bu fark belli olur. Nitekim ruzgar ve hava sartlari gibi etkenler yuzunden bu ufacik farki hissetmek mumkunde olmayabilir.
Bu arada netten bu konuyla ilgili arastirma yapip cesitli yazilar bulan cogu kisi, Amerika'da ki oktan hesabi ile Avrupa'da ki oktan hesabinin farkli oldugunu bilmediginden okudugunu yanlis yorumlayip ayni sekilde yanlis bilgilendirme de bulunabilir.