PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Racing & Spor Touring Motorlara Grenaj Giydirme



lodos
17 Mart 2006, 00:11
ARKADAŞLAR...:silent:
Kaç zamandır kafamı kurcalamakta.motorsikletleri giydirmekte bi sanattır.(bence) Bu işin üstadları ustaları sanat emekçileri kimlerdir ? nerelerdedir ? Türkiyedeki potansiyel nerelerdedir? kaça patlar ? bilgisi olan paylaşırsa seviniriz...:cat:

vlad1462
17 Mart 2006, 00:40
http://moto.honda.cz/upload/MotoColorVariants/CBF250_stribrna.jpg
bu motoru
http://img119.imageshack.us/img119/981/gr143ki.jpg
bu hale getirmek kaça mal olur.fikri olan varmı acaba:silent:

Prometheus
17 Mart 2006, 01:15
vlad1462 emin ol bir CBF 250 kadar tutar :) Yan grenaj neyse de far bağlantı kısmı çok kasar. Grenaj döken ustalar var ama düz mantık 150 YTL olan bir CBR 125 grenajı fabrika çıkışlıdır yani seri üretimdir. Bunun ölçülüp baştan döktürüleceği düşünülürse teki 400 500 civarı tutar heralde. Tabi aynı kaliteden olursa :)

melbur
17 Mart 2006, 01:51
bu işin ustaları bursada diye biliyorum.

Khutuck
17 Mart 2006, 10:42
Hyosung GT 250 naked - 6600
Hyosung GT 250R granajlı - 7800

1200'den az tutacaksa granaj döktürürüm, hem kendi istediğim gibi tasarlarım :)

Ertuğrul_Öz
17 Mart 2006, 10:48
Çook zor bir işlem (Caterham 7 klonu bir arabaya nosecone (burun kısmındaki parçayı) imal ettiğim için söylüyorum )
Önce kalıp hazırlanacak, bunun için motorsikletin üzeri alçı veya kille kaplanacak(son derece pis bir işlem ve %95 simetrik olmayacak).
Sonra bu kalıp üzerine dişi kalıp olacak fiberglas yapılacak.
Bu dişi kalıptan parça çıkarılacak.
Bağlantı yerleri tekrar imal edilecek
Yüzey işlemleri, boyama yapılacak.

En az 4 ay sürecek ve sonunda birşeye benzemeyecek.

En ucuzu halihazırda yapılmış alan granajı ithal etmek veya başka bir motorun ranajını tamiratla uydurmaktır.

crato
17 Mart 2006, 10:59
En ucuzu halihazırda yapılmış alan granajı ithal etmek veya başka bir motorun ranajını tamiratla uydurmaktır.

katılıyorum. bence en uygunu benzer ebatlardaki bir motorun granajını istediğin motora uydurmaktır. zaten farı ve büyük ihtimalle çevresindeki bağlantı granajlarını bu yöntemle yapmak durumundasın..

RAPTOR666
18 Mart 2006, 01:05
bu işin ustaları bursada diye biliyorum.
tamamen haklısın bursada eski jawalara bile grenaj yapıyolar önceleri bakardım acep bu orjinalmi die ama sooraları öörendim işin aslını
zaten arabalar içinde modifiyenin ve bodykitinde başkentidir bursa

digital
18 Mart 2006, 01:39
arkadaşlar aslında o kadar da masraflı değil bu iş.
benim teknemde 40cm-25 cm büyüklüğünde delik vardı.(aşagı yukarı klavye büyüklüğünde)
işi bilen bir arkadaşım fiberglas yama yaptı.
inanın 10 milyona büyün malzemeleri temin ettik.
grenaja gelince tabiki çok kolay olmayacak bu iş.bu işi bir usta değil ancak bir sanatkar yapabilir.
kalıp çıkarmanın da pek masraflı olmayacağı kanısındayım.
Akira arkadaşımın dediği gibi alçı ve kile de gerek yok bence.
mukavva kartonları kesip birleştirerek de pekala bu kalıp çıkarılabilir .(alçı ve kil sadece kartona şekil verilemeyen bombeli kısımlarda kullanılabilir)
hem zaten alçı kaç para ki.torbası 10 milyon olsun.beş torbaya motorun heykelini dikersin zaten.
tabi bu benim görüşüm.bence su an scooter var ilerde bir cbf'm olursa denemeyi cok isterim.
en azında denemiş oluruz.

lodos
18 Mart 2006, 13:35
raptor666 kardeş Bursa da sanayii demi bu sanatkarlar. Tam yerlerini bilen arkadaşlardan adres veya tel alabiliriz yada yaptıran arkadaşlar varsa bilgilendirmelerini bekliyoruz...

alluct
20 Mart 2006, 18:11
slm . ben bursadan . sanayiye gir rasgele bi adama sor . araba tamircileri nerde diye .. onlar seni yönlendirir . sonra ilk girdiğin yer zaten şuraya şuraya git diye seni yönlendirirler ..