Şİmdi arkadaşlar gelelim sadede: Bir kere benim yaptığım iş bilgiyi açığa çıkarmaktır. Bunları dileyen dilediği oranda yeteneğine, tecrübesine göre alır ve değerlendirir. Değil mi? Teorik bilgi önemli olmasaydı okullara ne gerek vardı? Usta babasının yanında yetişen normal bir çocuk eğer sanat okuluna girmiş olsaydı belki de on yılda geleceği yere 3 yılda gelecekti ve mesleğinde daha da uzman olacaktı. Bu sebeple benim yaptığım işe yanlış diyenler kendileri yanlıştalar.
Şİmdi tabi teorik bilgiyi pratiğe dökmeğe başladığımız anda işin içine öğretme metodları girer ki bu benim alanım değil. Türkiye de bu işe soyunanlar ne kadar bilinçli valla onu da federasyon, sağlık bakanlığı olmadı karayolları düşünsün.
Yukarıda verdiğim foto ile ilgili olarak şimdi ben bu bilginin eğitmenliğe soyunsaydım sahada herhalde şunlara bakmam gerekirdi diyor içimden bir ses:
1. Dış taraftaki kolunuza yük biniyor mu?
2. Beden ekseniniz dönüş içine doğru motor ekseninden daha içerde kalıyor mu?
3. Bu eksen çizginiz ilk hamlenizle sabitlenip dönüş çıkışına kadar öyle kalıyor mu?
4. Bakışlarınız dönüşün olabildiğince içine, çıkışa doğru mu bakıyor?
5. İç ayağınız iyice içeri alınmış mı?
6. Tüm yönlendirmeyi iç kolunuzla mı yapıyorsunuz?
7. Üst bedeniniz çok dik pozisyonda mı duruyor?
8. İç ve dış peglere doğru noktalarda geçiş yapılıyor mu?
9. Gaz doğru zamanda ve doğru şekilde mi açılıyor?
10. Fren maneti sıcak patates gibi mi bırakılıyor?
vs vs bakar ve ona göre talebemi vrsa yanlış tatlı sert ikaz ederek düzeltirdim.
Sen ne yapardın Sinan Aksoy kardeş? Gerçi ben artık motor kullanamayacağım ama bilmekten zarar gelmez senin bildiklerini de ben öğrenmek isterdim.
Hepinize teşekkürler arkadaşlarım. Bir garip alfa geldi işte sevabıyla günahıyla genç kardeşlerine yardımcı olmak istedi. Ama bende artık yoruldum ve bu sahadan tamamen çekilmek ve motosiklete dair herşeyi unutmak istiyorum çünkü bir daha hakkını vererek binemeyeceğim bir şeyi unutmam en mantıklı şey olacak. Aksi halde kafayı yiyeceğim.
Hiç kimseye kırgın değilim ama beni sevenleri gerçekten diğerlerinden elbette daha çok seviyorum.
Alpaslan Kuzucan. Kütahya 1955.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:36 ----------
Verdiğin bilgiler yerinde ama şunu söyleyeyim şampiyonların stilleri hiç biribirine benzemez. Konu hız ve yarış olunca en önde marjinal yetenekle doğmak gerekmektedir. Dönüşte sadece dönüş tekniği ve pozisyon değil ayrıca, yol durumu, hava şartları, dönüş keskinliği, trafiğin durumu, motorunuzun tipi, lastiklerinizin durumu, süspansiyon ve çöküş ayarlarınız, sizin haleti ruhi yeniz vs gibi faktörler girer. Şİmdi ters eğimli bir yolda nasıl dönersiniz desem yukarda ki hiçbir teknik tam uymaz. Ne yapmak gerekir? 1. Motoru ters eğime dik açı yapacak pozisyona getirmek gerekir 2. Olabildğince eğimi dik kesmek gerekir 3. Peki hızınız fazla ise ne yapacaksınız? 1. Düşeceksiniz 2. Şanslı bir günündesiniz 3. Frenlere taçı geçerken değilde geçtikten sonra dokunmak gerktiğini bileceksiniz vs uzar gider. Söylemek istediğim eğer her duruma göre özel bilgiye girilirse buna benim ömrüm yetmez. Genel olarak söyleyebileceğim tek şey ''Lütfen sınırlarınızın içinde kalarak sürüş yapınız.'' olacaktır.