Dönüş İçinde Fren Kullanımı
-
Reklamlar
-
Cok yararli bilgiler, paylasiminiz ve emeginiz icin cok tesekkurler.
-
Faydalı bilgiler teşekkürler.
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
eyvallah hocam, soluksuz okudum
-
mrb benim anlamak istediğim konu;
viraj girişinde hız azaltmada -"fren"- değil--- "hız azaltma"da arka frenin etkin olması gerkmiyor mu, akıcı bir hızdan bahsediyorsak bu olmalı-aksi halde yani; sadece ön fren yapılınca virajın dışına çekiyor, ön arka beraber fren hali ise viraja aşırı hızla girildiğini gösteriyor ki bu da sağlıklı değil ya da pistte yapılmalı, ya da virajın apeksi konusunda huzursuzluk varsa veya dalgınlıktan uyanma vs vs, geriye de arka frenle hızı azaltma ve viraja girme olması gerekmiyor mu
NOT: tamamen acemi tecrübesinin dilin döndüğünce tercümesidir, lütfen saldırgan değil öğretici olalım
saygılar
-
anlatılan teknik daha çok yarışçıların kullandıgı bir tekniktir. yarış teknigi de diyebiliriz.
yarışçılar asfalt,lastik,süspansiyon,fren vs. gibi kriterler için her zaman aynı koşullarda pistte yol alıyorlar.
cadde sürücüsü için asfalt, lastik sıcaklıgı(tutunması), süspansiyon gibi tutunmaya sebep olan özellikler her zaman yolun durumuna baglı olarak farklı koşullardadır. yani demek istedigim şu; dün viraj içinde fren yaptıgınız yerde düşmemişsinizdir ama yarın başka yerde aynı şekilde viraj içinde fren yapınca düşebilirsiniz.
ben cadde kullanıcıları için bu teknigi tavsiye etmem.
evet bu teknik zor durumda kalınca hayat kurtarabilir ama caddede motor kullanıyorsanız zor durumlara düşmemeye çalışacaksınız, yani risk almayacaksınız.
-
WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı
mrb benim anlamak istediğim konu;
viraj girişinde hız azaltmada -"fren"- değil--- "hız azaltma"da arka frenin etkin olması gerkmiyor mu, akıcı bir hızdan bahsediyorsak bu olmalı-aksi halde yani; sadece ön fren yapılınca virajın dışına çekiyor, ön arka beraber fren hali ise viraja aşırı hızla girildiğini gösteriyor ki bu da sağlıklı değil ya da pistte yapılmalı, ya da virajın apeksi konusunda huzursuzluk varsa veya dalgınlıktan uyanma vs vs, geriye de arka frenle hızı azaltma ve viraja girme olması gerekmiyor mu
NOT: tamamen acemi tecrübesinin dilin döndüğünce tercümesidir, lütfen saldırgan değil öğretici olalım
saygılar
Sürücüden sürücüye değişen kullanım şekileri var bazıları her iki frenle viraja girer, ön fren apekse kadar uygulanır arka ise çıkışta gazla beraber hala uygulanır. Bazıları sadece önü kullanır ama sadece arka kullanımı olmaz. Netice de geç fren kullanarak hızlı giriş ve çıkış hedeftir. Dönüşe yatmadan kısa bir müddet önce sert frenleme yaptınız ve kademeli olarak frenlemeyi bırakırken yatarsınız. Bırakma kadameleri yüzde 100, 90, 80, 70, 60, 50, 40,...0 ve apekse geldiniz burada ön fren 0 ve gazlamaya kademeli başlarsınız; 1, 3, 9, ...full ve arka lastik yerde gri biz bırakarak çıkarsınız.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:20 ----------
Nemrut adlı üyeden alıntı
anlatılan teknik daha çok yarışçıların kullandıgı bir tekniktir. yarış teknigi de diyebiliriz.
yarışçılar asfalt,lastik,süspansiyon,fren vs. gibi kriterler için her zaman aynı koşullarda pistte yol alıyorlar.
cadde sürücüsü için asfalt, lastik sıcaklıgı(tutunması), süspansiyon gibi tutunmaya sebep olan özellikler her zaman yolun durumuna baglı olarak farklı koşullardadır. yani demek istedigim şu; dün viraj içinde fren yaptıgınız yerde düşmemişsinizdir ama yarın başka yerde aynı şekilde viraj içinde fren yapınca düşebilirsiniz.
ben cadde kullanıcıları için bu teknigi tavsiye etmem.
evet bu teknik zor durumda kalınca hayat kurtarabilir ama caddede motor kullanıyorsanız zor durumlara düşmemeye çalışacaksınız, yani risk almayacaksınız.
Öncelikle pistlerde kullanılan bir yarış tekniğidir. Caddelerde yaşamı kurtarabilmesi mümkün ama bence de bırakın pistlerde kalsın. Haklısınız.
Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
alfamotosiklet.blogspot.com
-
-
alfa yazdıklarını okudukça motosikletten korkuyorum.
Çünki bunları denemesini dahi yapamıyorumki gerçek hayatta(trafikde) başıma gelirse ne yapacağımı Allah bilir.
Neyse ben küçük cc ile devam edeyim. Fazla yatmaz, fazla kaçmaz ama hata affeder.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
-
üstad ısrarla rica etmek zorundayım -taktım öğrenecek ve uygulayacağım-
"ama sadece arka kullanımı olmaz" dersiniz ama ben okuduğum makalelerde ve uygulamamda
-(sadece) arka freni viraj başladığında hızlıysam viraj çizgimi korumak için yavaşlamak amacıyla, bir kaç kez de burnu içeri kıçı dışarı çıkartsın diye gazla birlikte (artistlik değil öğrenmek maksatlı-acil durumda yani hızlı girme halinde istikbali kurtarmak için),
-ön freni -ki motor dik durumda- viraja girmeden huzurla ve sürprizle karşılaşmam halinde müdahale edebileceğim pozisyonda-hızda olmak için yavaşlamak amacıyla,
-ön ve arka freni birlikte çok hızlı viraja geldiysem -viraja girmeden önce-yavaşlamak amacıyla(bu da sizin belirttiğiniz yarışçı mantığı olsa gerek-genelde riva yolu olur-yanlış anlaşılmasın)
kullanıyorum.
Hata var mı?
saygılarımla
volkan
-
Sizleri aramızda görmek güzel.... geçmiş olsun....
Başlık ta bir o kadar güzel... Faydalı.. Elinze sağlık..
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
Alpaslan abi geçmiş olsun
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
-
Geçmiş olsun dileğinde bulunan arkadaşlara- yürekçe, alp tunay ve ergün1968 - çok teşekkür ederim. Zor günler geçirdim ve şimdi nekahat döneminde toparlanmaya çalışıyorum. Malesef bir daha motora binmeyeceğim çünkü artık sınırdayım ve bir daha kalp krizi gelirse pek şansım olmaz. Sizlerde sağlığınıza çok dikkat edin. Göğsünüzü rüzgardan gazete kağıdı ile koruyun. Rüzgar ve kasılmalar uzun yıllar içinde damar sistemine zarar veriyor.
Wolkanwolkan şimdi bu anlattığım teknik iz frenlemesidir. İngilizce adı trail braking dir. Arkadaşım bunun dışında arka frenin bir adı da viraj frenidir. Virajlarda motorun açılmasını önlemek için kullanılır. Tabi dönüş yayını kapatmak içinde. Bu başka bir konudur. Dönüşte arka fren kısmen uygulanarak gaz vermeğe devam edilebilr ama ayak çok hassas olmalıdır aksi takdirde arka teker kilitlenir ve düşersiniz. Benim fren ile ilgili diğer yazılarıma da bir bakınız.
Mmucit korkunun motorculukta yeri yoktur. En ufak bir tereddüt kaza demektir. Ancak sapla samanı birbirine karıştırmayınız. Tekniğinizi güçlendirin. Yerine göre kullanın. Yollar yarış pisti değildir bunun dışında Allah korusun. Kaza geliyorum demez.
Karanlığa küfür edeceğinize kalkıp bir mum yakın. Konfiçyüs.
alfamotosiklet.blogspot.com
-
faydalı bilgiler için teşekkürler
-
Mersin İl Temsilcisi
alfawings adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun dileğinde bulunan arkadaşlara- yürekçe, alp tunay ve ergün1968 - çok teşekkür ederim. Zor günler geçirdim ve şimdi nekahat döneminde toparlanmaya çalışıyorum. Malesef bir daha motora binmeyeceğim çünkü artık sınırdayım ve bir daha kalp krizi gelirse pek şansım olmaz. Sizlerde sağlığınıza çok dikkat edin. Göğsünüzü rüzgardan gazete kağıdı ile koruyun. Rüzgar ve kasılmalar uzun yıllar içinde damar sistemine zarar veriyor.
Wolkanwolkan şimdi bu anlattığım teknik iz frenlemesidir. İngilizce adı trail braking dir. Arkadaşım bunun dışında arka frenin bir adı da viraj frenidir. Virajlarda motorun açılmasını önlemek için kullanılır. Tabi dönüş yayını kapatmak içinde. Bu başka bir konudur. Dönüşte arka fren kısmen uygulanarak gaz vermeğe devam edilebilr ama ayak çok hassas olmalıdır aksi takdirde arka teker kilitlenir ve düşersiniz. Benim fren ile ilgili diğer yazılarıma da bir bakınız.
Mmucit korkunun motorculukta yeri yoktur. En ufak bir tereddüt kaza demektir. Ancak sapla samanı birbirine karıştırmayınız. Tekniğinizi güçlendirin. Yerine göre kullanın. Yollar yarış pisti değildir bunun dışında Allah korusun. Kaza geliyorum demez.
sağlığınızı telafi etme şansı olsaymış keşke. ama sağlık her şeyden üstün olduğu için sabretmeli ve doktor tavsiyelerine uymalısınız.
sizinle yüzyüze tanışmak ümidiyle...
öğrenciniz
sencer
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı
üstad ısrarla rica etmek zorundayım -taktım öğrenecek ve uygulayacağım-
"ama sadece arka kullanımı olmaz" dersiniz ama ben okuduğum makalelerde ve uygulamamda
-(sadece) arka freni viraj başladığında hızlıysam viraj çizgimi korumak için yavaşlamak amacıyla, bir kaç kez de burnu içeri kıçı dışarı çıkartsın diye gazla birlikte (artistlik değil öğrenmek maksatlı-acil durumda yani hızlı girme halinde istikbali kurtarmak için),
-ön freni -ki motor dik durumda- viraja girmeden huzurla ve sürprizle karşılaşmam halinde müdahale edebileceğim pozisyonda-hızda olmak için yavaşlamak amacıyla,
-ön ve arka freni birlikte çok hızlı viraja geldiysem -viraja girmeden önce-yavaşlamak amacıyla(bu da sizin belirttiğiniz yarışçı mantığı olsa gerek-genelde riva yolu olur-yanlış anlaşılmasın)
kullanıyorum.
Hata var mı?
saygılarımla
volkan
http://alfamotosiklet.blogspot.com/2...1_archive.html
Verdiğim link'e göz atin isterseniz.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
19 Haziran 2010, 00:18
#17
''alfa ( Sn. Alpaslan hoca) '' Güncel konu, verdiğiniz yararlı bilgiler ve paylaşım için
[B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]
-
19 Haziran 2010, 00:40
#18
Alparslan hocam emeklerin için teşekkürler.
Frenlemeyi doğru yapamayan hızlanma yaptım demesin.
-
19 Haziran 2010, 00:54
#19
herşey iyi hoşta ön tekeri 2cm kaydırıp sonra tekrar döndürüp sonra 2 cm daha kaydırıp... fren yapacak adamı ben ne gördüm nede duydum, kiiiiiiiiii ön tekerin kaymasından dolayı düşecek olursanız şayet yeri öpme süreniz sadece çeyrek saniye
-
19 Haziran 2010, 01:08
#20
baBAha adlı üyeden alıntı
herşey iyi hoşta ön tekeri 2cm kaydırıp sonra tekrar döndürüp sonra 2 cm daha kaydırıp... fren yapacak adamı ben ne gördüm nede duydum, kiiiiiiiiii ön tekerin kaymasından dolayı düşecek olursanız şayet yeri öpme süreniz sadece çeyrek saniye
''Ön fren uygulaması başlayınca olanları tekrar edersek çatallar basacak ve ön tekere aktarılan ağırlık ekstra yol tutum gücü sağlayacaktır. Bu noktada normal frenlemedesiniz. Fren kolunu sıkmağa devam ederseniz ön frenin üzerine gelen ağırlık artacaktır. Sonuçta ön frenin üzerine gelen ağırlığın çoğu ile siz frenlemenin yüklenme eşiğine gelirsiniz. Bu eşikten öteye de freni sıkmaya devam ederseniz ön freniniz şikayete başlar. Bu maksimum frenleme noktasıdır. Ön teker bir kilitler bir bırakır, hareket ön lastiğin bir iki cm kayıp tekrar yolu kavrayarak dönmesi şeklindedir. Şayet kaymadan sonra teker tekrar yolu kavrayıp dönmeye başlamazsa bu tam kilitlenmedir ve kaza olur. Frenleme kaygan yüzeylerde çok daha özenle yapılmalıdır. Frenlemeye daha önceden başlanılmalı takip mesafeleri daha uzun tutulmalıdır çünkü yol tutumunun daha zayıf olması aynı ağırlığın durması için daha uzun mesafeyi gerektirir.''
Burada maksimum frenlemenin sınırı anlatılmış. Tehlikeli bölge olduğu aşikar,yolun tozuna göre bile sürtünme katsayısı ve kilitlenme olasılığı artar. Elbette ki bu sınır karşımıza çıktığında yabancılık çekmememiz için açıklanmış.
Yapılması gereken bu bir iki saniyelik kilitlemeyi önceden kestirmek ve önlemini almak.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler