Merakla beklenen 2009 Gsx-R 1000 sonunda motorseverlerin huzurunda.
Yenilenen goruntusu , gelistirilen motoru , kusursuzca tasarlanan ayrodinamisiyle o simdi daha hizli , daha hafif ve daha performansli.
Surucu konforuna yonelik iyilestirmeler ve sol elden ayarlanabilir 3 farkli surus modu ile yeni Gsx-R , kullanicilarini mutlu edecege benziyor...
Motosiklette yapilan bazi yeniliklere gelirsek;
-999 santimetrekupluk 4 silindirli motor ,daha hafif ve daha kisa olarak dizayn edildi.
Daha fazla guc ve tork saglayan motor artik tum devirlerde gaza daha iyi tepki veriyor.
-Kompresyon orani 12.5:1 den 12.8:1 e cevrildi .Bunun yaninda titanyum biraz daha buyuk valfler kullanildi. SCEM (Suzuki Kompozit Elektrokimyasal Metaryel) kaplanmis silindirler sayesinde surtunme azaldi ,isi transferi ve dayaniklilikta gelisme saglandi.
-12 delikli enjektorler sayesinde cok daha rafine bir patlama ongorulerek bu sayede daha dusuk yakit tuketimi elde edildi.
Iridyum bujiler sayesinde daha saglikli bir patlama saglandi.
- S-DMS (Suzuki Surus Modu) sayesinde, sol elden ayarlanabilen ,
kisisel istege gore kullanilabilen 3 ayri surus modu sunuldu.
-Genis ve etkili radyatorler sayesinde soguma sistemi iyilestirildi.
-Yeniden dizayn edilen koltuk ve ayarlanabilen pegler surucu konforu dusunulerek tasarlandi...
Ayrica mono kapak artcisiz surus veya yaris gunleri icin bulunmaktadir.
*Ceviri icin praetorian'a tesekkurler.
Teknik ozelliklere gelirsek;
Engine Type 4-stroke, 4-cylinder, liquid-cooled, DOHC
Bore x Stroke 74.5 mm x 57.3 mm
Engine Displacement 999 cm3 (cc)
Compression Ratio 12.8 : 1
Carburetion Fuel injection
Oil Capacity (overhaul) 3.6L (1.0 US gal.)
Ignition Electronic ignition (Transistorized)
Starter System Electric
Lubrication System Wet sump
Transmission 6-speed constant mesh
Primary Drive Ratio 1.617 (76 / 47)
Final Drive Ratio 2.471 (42 / 17)
Frame Type Twin-spar (aluminum alloy)
Rake/Trail 23.8 degrees / 98.3 mm (3.9 in.)
Suspension Front Inverted telescopic, coil spring, spring preload fully adjustable, rebound and compression damping force fully adjustable
Rear
Link type, oil damped, coil spring, spring preload fully adjustable, rebound and compression damping force 2-way fully adjustable
Wheels Front 17 M/C x MT3.50, cast aluminum-alloy
Rear 17 M/C x MT6.00, cast aluminum-alloy
Brakes Front Radial mount, 4-piston calipers 310 mm disc, twin
Rear 1-piston caliper, 220 mm disc
Tires Front 120/70ZR17M/C (58W), tubeless Rear 190/50ZR17M/C (73W), tubeless
Fuel Tank 17.5 L (4.6 US gal.)
Overall Length 2,045 mm (80.5 in.)
Overall Width 710 mm (28.0 in.)
Overall Height 1,130 mm (44.5 in.)
Wheelbase 1,405 mm (55.3 in.)
Ground Clearance 130mm (5.1 in.)
Seat Height 810 mm (31.9 in.)
Curb Mass 203kg (448 lbs.)
Gorkem Akyol