250 mct Şehir içi ve uzun yol testi
-
Evet arkadaşlar mondial motorun amiral motorlarından 250mct namı üzerinde olan macit mucit
Tasarımını BMW'den araklamış olan bu motosiklet her ne kadar chooper olarak algılansa da cruiser bir motordur. Neyse konumuz bu değil zaten şimdi teknik verileri yazalım.
motor hacmi: 238.5cm3
beygir: 19hp
tork 16.5
depo: 12lt
menzil: şehir içi 350km, şehir dışı ortalamaya göre 350-410km
stabil hızı: 80-90-100km/s
maksimum hızı: 135km/h
kontak kapatmadan gidebileceği maksimum km: 260km
yağ tank kapasitesi: 1.750gr
fren:ön disk arka tambur.
Şehir içi verileri:
şehir içerisinde biraz hantal olan bu alet sürücünün oturuş pozisyonu itibariyle bunu telafi ediyor. En güzel özelliği yere çok yakın olmasıdır. Aynı zamanda gidon tasarımı oldukça kullanışlı yüksekliği ve eğimi gayet ideal. Özellikle yeni başlayacak olan arkadaşlar için oldukça kullanışlı bir motor. Sakin kullanımda oldukça az yakıt tüketen motorun km başına minimum sarfiyatı 12 kuruş iken şehir içinde agresif kullanımda bu oran 18 kuruşlara kadar çıkabilmekte. Motorun en güzel özelliği şişme olayının çok zor olması. Hava soğutma olmasına rağmen kolay kolay hararet yapmıyor.
Şehir dışı verileri:
Benim kullandığım mct ile artçım ve yükler ile birlikte 260km kontak kapatmadan şehirler arası yol yaptım. Ortalama hızımız 85km/s idi. sollamalarda ve inişlerde 120lere kadar çıktığımızıda hatırlatmakta fayda vardır. Şehirler arası yolda ortalamanızı 80-100 arasında tutarsanız eğer 12lt ile 380-410 km arası menzile sahip olabilirsiniz.
Genel artıları:
1: Piyasadaki mudavimlerine oranla tasarımı oldukça güzel. Tasarımı için bile tercih edilebilir.
2: Bakımları zamanında yapılmış mct ile oldukça uzun yollar yapabilirsiniz hacmine kıyasla da tasarruflu sayılabilir.
3: Torku ve güç oranları oldukça ideal
4: şuan için 0 km kalmadığı için 2. elde temizlerini halen bulabilirsiniz.
5: Üzerinde yapılacak değişikliklerde sırıtmıyor hemen hemen her ekipmanı kabul eden bir yapısı var.
Genel eksileri:
1: Titreşim özellikle arkadaki yolcular için büyük sorun olabilir. ( 650 pegaso-650gs ile kıyasladığınızda bu motor titremiyormuş diyebilirsiniz)
2: Sadece km saatinin olması diğer göstergelerin olmaması
4: motor hacminin tam olmaması
5: cant tellerinin çok uzun ömürlü olmaması
6: Bakım ve ilgiyi çok sevmesi
7: Far probleminin bazı durumlarda can sıkıcı olması
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
Reklamlar
-
Üretimi/ithalatı olmayan bir motorun incelemesi
-
mondial mondialdir. yani şimdi marka ayırımı yapıyorsun diyeceksin ama bmw, kıytırık bir çin malından daha çok titreyen bir motor üretmez.
ve bence yan çantaları çok çirkin... ama sesi güzel
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
135 yapamıyor ki benim gördüğüm mctler 110, en fazla 115 120 yapıyor yav. ayrıca 4 - 5 lt yakıt sarfiyatı var bu motorun.
titreşim çok rahatsız edici el ayak uyuşturuyor, zaten far da titremekten bozuluyo
çantalar çıkarılırsa daha güzel görünüyo ve sesi 10 numara.
-
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
Slayerrr adlı üyeden alıntı
Üretimi/ithalatı olmayan bir motorun incelemesi
Motorun incelemesini çok önce yaptım zamanım olmadığından yazamadım sadece. ) Ama şu varki halen kısıtlı bütçesi olanlar için 2. el bir motorda ilk tercih edilen bir motor.
---------- Post added at 17:33 ---------- Previous post was at 17:31 ----------
ozgurakman adlı üyeden alıntı
mondial mondialdir. yani şimdi marka ayırımı yapıyorsun diyeceksin ama bmw, kıytırık bir çin malından daha çok titreyen bir motor üretmez.
ve bence yan çantaları çok çirkin... ama sesi güzel
Bmw 650gs motoru orjinal bmw motoru değildir dostum. Orjinal bmw motoru 1200gs üzerinde mevcut ve bmw enduro touring tarzı motorlarda boxer motor kullanmaktadır. 650gs ve 650 pegaso kullanmış birisi olarak söyledim kafamdan sallamadım titreşim durumunu.
---------- Post added at 17:36 ---------- Previous post was at 17:33 ----------
bugay adlı üyeden alıntı
135 yapamıyor ki benim gördüğüm mctler 110, en fazla 115 120 yapıyor yav. ayrıca 4 - 5 lt yakıt sarfiyatı var bu motorun.
titreşim çok rahatsız edici el ayak uyuşturuyor, zaten far da titremekten bozuluyo
çantalar çıkarılırsa daha güzel görünüyo ve sesi 10 numara.
Dostum bakarsan bağ bakmazsan dağ olayı bu iş. 250 mct forumunu incelersen kaç km yol gidenler motorunu kaç km sonra satanlar maksimum kaç km hıza ulaşanlar var görebilirsin. bu 135km maksimum hız 250 cc motor için düşük bile sayılır fakat bu cruiser tarzı olduğu için ideal oluyor zaten stabil hızı yüksek bu motorun saatte 100kmye kadar saatte yol alınabilir. yakıt sarfiyatı da bakımlı bir motorda kmde 3.00 lt kadar düşüyor.
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
-
dün kullandım ramzey modelini aslında hiç hoşuma gitmezdi bu tarz ama gebzede bayabi dolaştım sevdim vede çok hoşuma gitti ses olayı felan...
kişisel neyimiz varki iletimiz olsun...
-
mezit adlı üyeden alıntı
dün kullandım ramzey modelini aslında hiç hoşuma gitmezdi bu tarz ama gebzede bayabi dolaştım sevdim vede çok hoşuma gitti ses olayı felan...
sen gebzelere gel dolaş bize haber etme , gitmiyorum senle bir yere ,
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
22 Ağustos 2011, 14:43
#9
Motorsiklete yapılan bakım yakıt sarfiyatını bu kadar mı değiştirir?
Haftasonu Bursa İzmit arası 150 km.yi 30 liralık benzinle gittim. Bu da km.de 20 kuruş eder.. Ama sürekli 100-120 arası süratte kullandım. Motor deli gibi bağırıyordu. Virajlarda 70e 80e falan düştüğümde hızım anlıyordum motorun ne kadar zorlandığını. Bakımlarım benim de 3 hafta önce yapıldı. Benzin ve hava filtresi, karbüratör temizliği ve bakımı, süpap ayarı, zincir, lastik basıncı kontrolü... Sizce neden çok yakıyor km.de??
CİHAN ÜRÜT / BURSA / B Rh + ** YAMAHA DRAGSTAR CLASSIC 650 cc. **
BURSA CHOPPERS CLUB ASSOCIATION
http://www.facebook.com/BursaChoppers / www.bursachoppersclub.com.tr
-
22 Ağustos 2011, 15:47
#10
cihanne adlı üyeden alıntı
Motorsiklete yapılan bakım yakıt sarfiyatını bu kadar mı değiştirir?
Haftasonu Bursa İzmit arası 150 km.yi 30 liralık benzinle gittim. Bu da km.de 20 kuruş eder.. Ama sürekli 100-120 arası süratte kullandım. Motor deli gibi bağırıyordu. Virajlarda 70e 80e falan düştüğümde hızım anlıyordum motorun ne kadar zorlandığını. Bakımlarım benim de 3 hafta önce yapıldı. Benzin ve hava filtresi, karbüratör temizliği ve bakımı, süpap ayarı, zincir, lastik basıncı kontrolü... Sizce neden çok yakıyor km.de??
normal yakmış 100-120 arası kullandıysan normali budur zaten
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)