Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

250 mct Şehir içi ve uzun yol testi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    korsanxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Çeşitli motorlardan sonra Gölgeyele Titanic 20
    Evet arkadaşlar mondial motorun amiral motorlarından 250mct namı üzerinde olan macit mucit
    Tasarımını BMW'den araklamış olan bu motosiklet her ne kadar chooper olarak algılansa da cruiser bir motordur. Neyse konumuz bu değil zaten şimdi teknik verileri yazalım.

    motor hacmi: 238.5cm3
    beygir: 19hp
    tork 16.5
    depo: 12lt
    menzil: şehir içi 350km, şehir dışı ortalamaya göre 350-410km
    stabil hızı: 80-90-100km/s
    maksimum hızı: 135km/h
    kontak kapatmadan gidebileceği maksimum km: 260km
    yağ tank kapasitesi: 1.750gr
    fren:ön disk arka tambur.

    Şehir içi verileri:
    şehir içerisinde biraz hantal olan bu alet sürücünün oturuş pozisyonu itibariyle bunu telafi ediyor. En güzel özelliği yere çok yakın olmasıdır. Aynı zamanda gidon tasarımı oldukça kullanışlı yüksekliği ve eğimi gayet ideal. Özellikle yeni başlayacak olan arkadaşlar için oldukça kullanışlı bir motor. Sakin kullanımda oldukça az yakıt tüketen motorun km başına minimum sarfiyatı 12 kuruş iken şehir içinde agresif kullanımda bu oran 18 kuruşlara kadar çıkabilmekte. Motorun en güzel özelliği şişme olayının çok zor olması. Hava soğutma olmasına rağmen kolay kolay hararet yapmıyor.

    Şehir dışı verileri:
    Benim kullandığım mct ile artçım ve yükler ile birlikte 260km kontak kapatmadan şehirler arası yol yaptım. Ortalama hızımız 85km/s idi. sollamalarda ve inişlerde 120lere kadar çıktığımızıda hatırlatmakta fayda vardır. Şehirler arası yolda ortalamanızı 80-100 arasında tutarsanız eğer 12lt ile 380-410 km arası menzile sahip olabilirsiniz.

    Genel artıları:
    1: Piyasadaki mudavimlerine oranla tasarımı oldukça güzel. Tasarımı için bile tercih edilebilir.
    2: Bakımları zamanında yapılmış mct ile oldukça uzun yollar yapabilirsiniz hacmine kıyasla da tasarruflu sayılabilir.
    3: Torku ve güç oranları oldukça ideal
    4: şuan için 0 km kalmadığı için 2. elde temizlerini halen bulabilirsiniz.
    5: Üzerinde yapılacak değişikliklerde sırıtmıyor hemen hemen her ekipmanı kabul eden bir yapısı var.

    Genel eksileri:
    1: Titreşim özellikle arkadaki yolcular için büyük sorun olabilir. ( 650 pegaso-650gs ile kıyasladığınızda bu motor titremiyormuş diyebilirsiniz)
    2: Sadece km saatinin olması diğer göstergelerin olmaması
    4: motor hacminin tam olmaması
    5: cant tellerinin çok uzun ömürlü olmaması
    6: Bakım ve ilgiyi çok sevmesi
    7: Far probleminin bazı durumlarda can sıkıcı olması
    insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Üretimi/ithalatı olmayan bir motorun incelemesi

  3. #3
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    mondial mondialdir. yani şimdi marka ayırımı yapıyorsun diyeceksin ama bmw, kıytırık bir çin malından daha çok titreyen bir motor üretmez.
    ve bence yan çantaları çok çirkin... ama sesi güzel
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  4. #4
    bugay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    135 yapamıyor ki benim gördüğüm mctler 110, en fazla 115 120 yapıyor yav. ayrıca 4 - 5 lt yakıt sarfiyatı var bu motorun.
    titreşim çok rahatsız edici el ayak uyuşturuyor, zaten far da titremekten bozuluyo
    çantalar çıkarılırsa daha güzel görünüyo ve sesi 10 numara.

  5. #5
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üretimi/ithalatı olmayan bir motorun incelemesi

    +1+1+1+1
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  6. #6
    korsanxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Çeşitli motorlardan sonra Gölgeyele Titanic 20
    Alıntı Slayerrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üretimi/ithalatı olmayan bir motorun incelemesi
    Motorun incelemesini çok önce yaptım zamanım olmadığından yazamadım sadece. ) Ama şu varki halen kısıtlı bütçesi olanlar için 2. el bir motorda ilk tercih edilen bir motor.

    ---------- Post added at 17:33 ---------- Previous post was at 17:31 ----------

    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mondial mondialdir. yani şimdi marka ayırımı yapıyorsun diyeceksin ama bmw, kıytırık bir çin malından daha çok titreyen bir motor üretmez.
    ve bence yan çantaları çok çirkin... ama sesi güzel
    Bmw 650gs motoru orjinal bmw motoru değildir dostum. Orjinal bmw motoru 1200gs üzerinde mevcut ve bmw enduro touring tarzı motorlarda boxer motor kullanmaktadır. 650gs ve 650 pegaso kullanmış birisi olarak söyledim kafamdan sallamadım titreşim durumunu.

    ---------- Post added at 17:36 ---------- Previous post was at 17:33 ----------

    Alıntı bugay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    135 yapamıyor ki benim gördüğüm mctler 110, en fazla 115 120 yapıyor yav. ayrıca 4 - 5 lt yakıt sarfiyatı var bu motorun.
    titreşim çok rahatsız edici el ayak uyuşturuyor, zaten far da titremekten bozuluyo
    çantalar çıkarılırsa daha güzel görünüyo ve sesi 10 numara.
    Dostum bakarsan bağ bakmazsan dağ olayı bu iş. 250 mct forumunu incelersen kaç km yol gidenler motorunu kaç km sonra satanlar maksimum kaç km hıza ulaşanlar var görebilirsin. bu 135km maksimum hız 250 cc motor için düşük bile sayılır fakat bu cruiser tarzı olduğu için ideal oluyor zaten stabil hızı yüksek bu motorun saatte 100kmye kadar saatte yol alınabilir. yakıt sarfiyatı da bakımlı bir motorda kmde 3.00 lt kadar düşüyor.
    insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.

  7. #7
    mezit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Honda cb125e
    dün kullandım ramzey modelini aslında hiç hoşuma gitmezdi bu tarz ama gebzede bayabi dolaştım sevdim vede çok hoşuma gitti ses olayı felan...
    kişisel neyimiz varki iletimiz olsun...

  8. #8
    takendy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    K 1300 GT
    Alıntı mezit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dün kullandım ramzey modelini aslında hiç hoşuma gitmezdi bu tarz ama gebzede bayabi dolaştım sevdim vede çok hoşuma gitti ses olayı felan...
    sen gebzelere gel dolaş bize haber etme , gitmiyorum senle bir yere ,
    "Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
    "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet

  9. #9
    cihanne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 Classic
    Motorsiklete yapılan bakım yakıt sarfiyatını bu kadar mı değiştirir?

    Haftasonu Bursa İzmit arası 150 km.yi 30 liralık benzinle gittim. Bu da km.de 20 kuruş eder.. Ama sürekli 100-120 arası süratte kullandım. Motor deli gibi bağırıyordu. Virajlarda 70e 80e falan düştüğümde hızım anlıyordum motorun ne kadar zorlandığını. Bakımlarım benim de 3 hafta önce yapıldı. Benzin ve hava filtresi, karbüratör temizliği ve bakımı, süpap ayarı, zincir, lastik basıncı kontrolü... Sizce neden çok yakıyor km.de??
    CİHAN ÜRÜT / BURSA / B Rh + ** YAMAHA DRAGSTAR CLASSIC 650 cc. **
    BURSA CHOPPERS CLUB ASSOCIATION
    http://www.facebook.com/BursaChoppers / www.bursachoppersclub.com.tr

  10. #10

    Üyelik
    27 Haziran 2011
    Şehir
    aydın
    Motosikleti
    yamaha x-max 250
    Alıntı cihanne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorsiklete yapılan bakım yakıt sarfiyatını bu kadar mı değiştirir?

    Haftasonu Bursa İzmit arası 150 km.yi 30 liralık benzinle gittim. Bu da km.de 20 kuruş eder.. Ama sürekli 100-120 arası süratte kullandım. Motor deli gibi bağırıyordu. Virajlarda 70e 80e falan düştüğümde hızım anlıyordum motorun ne kadar zorlandığını. Bakımlarım benim de 3 hafta önce yapıldı. Benzin ve hava filtresi, karbüratör temizliği ve bakımı, süpap ayarı, zincir, lastik basıncı kontrolü... Sizce neden çok yakıyor km.de??
    normal yakmış 100-120 arası kullandıysan normali budur zaten


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)